De huizenprijzen dalen met ruim 20%, met name van de miljonairswoningen. Dat tikt ook aan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, maar wordt wel groter.
Op zich niet erg, als die maar niet te groot wordt.
Dan doe je toch echt iets verkeerd ben ik bang.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat is meer.... Ik zat een keer op 80% toen ik alles uitrekende. Je weet dat er 100+ soorten verschillende belastingen zijn?
of jij onderschat de belasting. Het verschilt wel per maand omdat je bv niet elke maand dezelfde hoeveelheid alcohol, benzine betaald en de btw verschilt ook elke maand.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan doe je toch echt iets verkeerd ben ik bang.
Leuk, maar het vermogen van de top 10% is flink gestegen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De huizenprijzen dalen met ruim 20%, met name van de miljonairswoningen. Dat tikt ook aan.
Arme mensen gaan minder verstandig met hun inkomen en vermogen om dan rijke mensen. Schokkend!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leuk, maar het vermogen van de top 10% is flink gestegen.
Van de onderste 20% gedaald.
Arme mensen hebben niet eens een vermogen om minder verstandig mee om te gaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Arme mensen gaan minder verstandig met hun inkomen en vermogen om dan rijke mensen. Schokkend!
Ze kunnen meer schulden maken dan in 1980. Ik stelde slechts dat de koopkracht-discussie niet thuishoort in een verhaal over de vermogenspositie. Voorheen hadden veel ouderen een slechtere vermogenspositie dan mensen van middelbare leeftijd, nu is dat andersom, alsof het sparen voor de oude dag iets te ver doorgevoerd is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Arme mensen hebben niet eens een vermogen om minder verstandig mee om te gaan.
En dat hun koopkracht nu lager ligt dan in 1980 doet daar niets aan af natuurlijk.
Ik heb het bijna gelezen. Heel herkenbaar. Zo heb ik mijn financiële leven ook ingedeeld. Heel erg bedankt voor de leestip.quote:
Toch is Nederland niet minder een welvaarts- of verzorgingsstaat geworden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leuk, maar het vermogen van de top 10% is flink gestegen.
Van de onderste 20% gedaald.
Misschien (hoewel er ook zat verhalen bekend zijn over rijke mensen die heel erg onverantwoord met hun inkomen en vermogen omgaan en alleenstaande bijstandsmoeders die wonderen verrichten met dat beetje geld wat ze hebben) maar dat is natuurlijk lang niet altijd de oorzaak van het arm zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Arme mensen gaan minder verstandig met hun inkomen en vermogen om dan rijke mensen. Schokkend!
Wat je daar tussen haakjes schrijft in natuurlijk baarlijke nonsens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien (hoewel er ook zat verhalen bekend zijn over rijke mensen die heel erg onverantwoord met hun inkomen en vermogen omgaan en alleenstaande bijstandsmoeders die wonderen verrichten met dat beetje geld wat ze hebben) maar dat is natuurlijk lang niet altijd de oorzaak van het arm zijn.
Jawel, de koopkrachtindicator is eigenlijk niets meer dan een loonindicator (vertel me anders waar die koopkracht bij arme mensen nog meer vandaan moet komen). En aangezien het loon van de arme mensen ook het vermogen is (ze sparen nauwelijks) hoort het wel degelijk thuis in een verhaal over de vermogenspositie.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze kunnen meer schulden maken dan in 1980. Ik stelde slechts dat de koopkracht-discussie niet thuishoort in een verhaal over de vermogenspositie. Voorheen hadden veel ouderen een slechtere vermogenspositie dan mensen van middelbare leeftijd, nu is dat andersom, alsof het sparen voor de oude dag iets te ver doorgevoerd is.
Je gelooft het zelf nog ook, dat is misschien nog wel het meest treurige.quote:
Nederland is dat wel minder geworden, waar denk je dat die hele participatiemaatschappij op gebaseerd is? Minder verzorgingsstaat.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:29 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Toch is Nederland niet minder een welvaarts- of verzorgingsstaat geworden.
Bron?
Koopkracht bij arme mensen komt, naast het loon, ook van uitkeringen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jawel, de koopkrachtindicator is eigenlijk niets meer dan een loonindicator (vertel me anders waar die koopkracht bij arme mensen nog meer vandaan moet komen). En aangezien het loon van de arme mensen ook het vermogen is (ze sparen nauwelijks) hoort het wel degelijk thuis in een verhaal over de vermogenspositie.
Ze hadden dan ook nog een achterstand goed te maken. Ik zou die grafiek graag nog eens zien met 100 = 1980.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:15 schreef GSbrder het volgende:
Overigens is hier dan weer een grappig grafiekje van de situatie van 2000 - 2011
De onderste 10% (laten we dit de minima noemen) gaat er meer op vooruit dan deciel 2 t/m 5.
[ afbeelding ]
Tsja, als je gaat spelen met getallen en intervallen kiest die voor jouw stelling goed uitkomen, dan kan ik ook zeggen dat als we de grafiek met 100 = 1945 beschouwen de vooruitgang van de minima spectaculair te noemen is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ze hadden dan ook nog een achterstand goed te maken. Ik zou die grafiek graag nog eens zien met 100 = 1980.
Ik denk dat je 1980 prima kunt nemen als het beginpunt van de rechtse agenda in Nederland. Wat dat betreft een prima startpunt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja, als je gaat spelen met getallen kan ik ook zeggen dat als we de grafiek met 100 = 1945 beschouwen de vooruitgang van de minima spectaculair te noemen is.
Voor 1980 was het hier een linkse bedoening?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:20 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik denk dat je 1980 prima kunt nemen als het beginpunt van de rechtse agenda in Nederland. Wat dat betreft een prima startpunt.
Met kabinet-Den Uyl? Jazeker. Sowieso waren alle partijen toen "linkser".quote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor 1980 was het hier een linkse bedoening?
De periode '73 - '77 maakt van '80 geen "beginpunt van de rechtse agenda".quote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Met kabinet-Den Uyl? Jazeker.
Links wil nog niet zeggen communistisch, alsjeblieft niet zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |