Wow, gefeliciteerd met een schitterende mijlpaal!quote:Op zondag 29 december 2013 13:21 schreef Angel-A het volgende:
Net de 'kerstloop' (had beter oliebollenloop kunnen heten) in Bovenkerk gelopen. Mijn tweede 10 km ooit en mijn pr verbeterd met bijna 6,5 minuut: 59:06!
https://www.polarpersonal(...)a892b0a3d9d003ba5fe6
Nightrunners veel plezier vanavond, en alle andere lopers ook, het is heerlijk weer.
quote:Op zondag 29 december 2013 11:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hmmm sprint- en draaioefeningen in mul zand --> spierscheurtje. Stipstreep zit nu met ijs op zijn kuit
Mag ik niet op je rug? Jij loopt 'm tochquote:Op zondag 29 december 2013 14:24 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja, je denkt toch niet dat zo'n marathon vanzelf gaat he?
Ja en jaquote:Op zondag 29 december 2013 14:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mag ik niet op je rug? Jij loopt 'm toch
Inleidingquote:Op zondag 29 december 2013 14:20 schreef Levitas het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel mee, dat 160 te hoog is. Zie je hier regelmatig voorbij komen. Mijn LDL zone is ook max. 165, dus dan loop je gemiddeld op 160 slagen per minuut. Voor mij is dat een prima HR waarop ik nog heel makkelijk kan praten en lopen. 170 en 180 slagen per minuut zijn de tempo's voor respectievelijk een langere tempoloop (aërobe van 20 tot 45 minuten) en kortere tempoloop (anaërobe van 10 tot 20 minuten).
Ik zie dat ik dit jaar 789 kilometer heb gelopen. Denk dat de 1000 kilometer een mooie challenge is voor volgend jaar, met minimaal 2 halve marathons op de planning.
Rond week 8 van m`n schema (8 of 9 februari) wil ik een testloop doen van 10 kilometer. Denk dat de loop in Schoorl hem gaat worden, maar iemand nog andere tips voor dat weekend, bij voorkeur wat verder zuiden het land in
Ik ben bekend met je uitdagende eetpatroon, maar dit is normaal gesproken natuurlijk wel erg weinig brandstof...quote:Op zondag 29 december 2013 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
banaan en cracker vooraf, 3 gels onderweg en de nathan op m'n rug. Ruim een liter gedronken.
Ja precies. Rustig de kilometers blijven maken. Ging vandaag vanaf de eerste stap al moeilijker dan normaal.
Ik ben zelf net terug van een DL laag in D2. Ik moest onderweg aan je denken. Ik kwam vandaag tot 14k en dat vond ik al meer dan zat. Dus alle respect voor jouw 25k. Weliswaar hield ik mijn HR vrij makkelijk onder de 150, maar ik liep verre van lekker. Pijntje hier pijntje daar. Lichaam vol stress. Er waren veel mensen die gingen wandelen met dit mooie weer. Nee, het was niet mijn dag. Slechts één stukje was nog enigszins genieten en dat was nota bene een stuk met gras en modder. Kilometertje crossen dus. En zelfs hier kwam ik een fietser tegen (geen wielrenner of MTB'er, maar gewoon iemand op een stadsfiets).quote:Op zondag 29 december 2013 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:Wel die 25KM gehaald, maar man man man wat is die 42.195 nog ver uit m'n bereik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik neem normaal bij een 20K de banaan niet en een gel minderquote:Op zondag 29 december 2013 15:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ben bekend met je uitdagende eetpatroon, maar dit is normaal gesproken natuurlijk wel erg weinig brandstof...
Zodra ik naar buiten loop gaat mijn verstand op 0 dagelijkse dingetjes uit mijn hoofd en alleen nog ik, de muziek en het lopen.quote:Op zondag 29 december 2013 15:07 schreef LadyOracle het volgende:
Als jullie lopen, waar ben je dan mee bezig? Denk je helemaal niet na, of juist wel, of kijk je meer naar buiten? En wil je juist constant door of heb je ook momenten, zonder dat je per se moe bent, dat je eigenlijk wil stoppen en je daar even doorheen moet?
Dingen waarmee ik zit een beetje op een rijtje zetten in mijn hoofd, als ik nergens pijntjes heb. Als ik ergens pijntjes heb, denk ik de hele tijd: "oh jee, oh jee, oh jee, wat is dit nu weer? is dit een blessure? oh god, oh god"quote:Op zondag 29 december 2013 15:07 schreef LadyOracle het volgende:
Als jullie lopen, waar ben je dan mee bezig? Denk je helemaal niet na, of juist wel, of kijk je meer naar buiten? En wil je juist constant door of heb je ook momenten, zonder dat je per se moe bent, dat je eigenlijk wil stoppen en je daar even doorheen moet?
Iedereen lichaam is anders. Ik eet ook weinig voor mijn LDL. Mijn ontbijt bestaat dan uit 1 cracker en 1 snee brood. Wanneer ik meer ontbijt, merk ik dat de kans op krampen in mijn buik vele malen hoger is. Tijdens het lopen, drink ik alleen maar. Gel's/bars e.d. gebruik ik nog niet.quote:Op zondag 29 december 2013 15:58 schreef Swetsenegger het volgende:
ik neem normaal bij een 20K de banaan niet en een gel minder ik vond al dat ik wild deed. En heb na afloop een extra witte boterham met chocoladepasta en een halve bak kwark gegeten.
Dan nog heb je weinig brandstofquote:Op zondag 29 december 2013 16:04 schreef streamnl het volgende:
[..]
Iedereen lichaam is anders. Ik eet ook weinig voor mijn LDL. Mijn ontbijt bestaat dan uit 1 cracker en 1 snee brood. Wanneer ik meer ontbijt, merk ik dat de kans op krampen in mijn buik vele malen hoger is. Tijdens het lopen, drink ik alleen maar. Gel's/bars e.d. gebruik ik nog niet.
Daarna eet ik wel goed.
Speltpannekoekenquote:Op zondag 29 december 2013 15:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar misschien moet ik inderdaad wat meer eten.
Eens. Maar liever wat minder brandstof en goed luisteren wanneer mijn lichaam moe wordt (en dan wat rustiger lopen) dan krampen.quote:
Ik ben gestopt met denken aan kilometers...ik denk alleen nog maar in tijd als het om duurlopen gaat.quote:Op zondag 29 december 2013 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb echt geen idee waar ik allemaal aan denk als ik 2 en een half uur loop![]()
Uiteraard hoe ik me voel, of het lopen goed gaat en hoe ver ik nog moet. En verder aan van alles en nog wat. Over de uitschakeling van van Barneveld op het wk tot het tripje Disneyland wat eind februari geplanned is. Over verlenging van contract over het avondeten. Over van alles.
Maar meestal... "Pffff nóg <aantal kilometers>!!"
Dan maak je 't echt moeilijk voor mezelfquote:Op zondag 29 december 2013 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar meestal... "Pffff nóg <aantal kilometers>!!"
Maar elke keer als ik verder dan 20K loop krijg ik wel ontiegelijk veel respect voor de lopers die nog veel verder lopen.quote:Op zondag 29 december 2013 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat was een grapjeik heb meestal zoiets van "ow nog maar zover! Dat heb ik al veel vaker gelopen.... Zelfs voor het ontbijt!"
Die zelfoverschatting heeft tot de hele inschrijving op de marathon geleidt
quote:Op zondag 29 december 2013 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Volledig off-topic, maar wat is "World War Z" een onverwacht goed boek. Ik heb helemaal niets met zombies en de zombie-hype van de laatste jaren, maar dit is wel heel goed.
Zombiesquote:Op zondag 29 december 2013 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Volledig off-topic, maar wat is "World War Z" een onverwacht goed boek. Ik heb helemaal niets met zombies en de zombie-hype van de laatste jaren, maar dit is wel heel goed.
Porridge met blauwe bessen en honing, here we come!quote:
quote:Op zondag 29 december 2013 16:24 schreef streamnl het volgende:
Mij lijkt het leuk om volgend jaar met een aantal man een mooie route te gaan lopen.
En dan zat ikzelf aan deze te denken:
http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/1006/Drunen
Volgens deze site behoort die in de top 10 mooiste mbt routes.
Hier heb je een preview van het parkoers.
Afstand is ongeveer 25 km en het start/finish is bij een cafe. Dus daarna kunnen we eventueel nog wat drinken.
Is er interesseren van jullie kant?
Nopequote:Op zondag 29 december 2013 16:24 schreef streamnl het volgende:
Mij lijkt het leuk om volgend jaar met een aantal man een mooie route te gaan lopen.
Afstand is ongeveer 25 km en het start/finish is bij een cafe. Dus daarna kunnen we eventueel nog wat drinken.
quote:Op zondag 29 december 2013 16:25 schreef GotC het volgende:
Ik heb net zó lekker gelopenWat een fantastisch weer!
Ik ben zo'n knuppel die regen ook lekker vindquote:Op zondag 29 december 2013 16:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het was vandaag (en gisteren) echt fantastisch. Een soort goed weer enclave in een wereld van louter regen. Welke de komende week weer over ons heentrekt
Helaas levert dat lekkere weer ook zwabber z'n post op
leipquote:Op zondag 29 december 2013 16:32 schreef YUR het volgende:
Ik heb volgens mij voor het eerst 5 keer gelopen in een week. Daar moet ik morgen tijdens een 60minuten duurloopje maar even van bijkomen
quote:Op zondag 29 december 2013 16:31 schreef Swetsenegger het volgende:Helaas levert dat lekkere weer ook zwabber z'n post op
Autobiografie van Usain Bolt: Bolt, Faster than Lightning (of sneller dan het licht)quote:Op zondag 29 december 2013 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarom komt het ook zo hard aan.quote:Op zondag 29 december 2013 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
je bent voor altijd mijn onverwachte finish buddy he.
Mijn sick mind las hier iets andersquote:Op zondag 29 december 2013 16:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ben zo'n knuppel die regen ook lekker vind![]()
Jazeker, alleen wel met een kanttekening. Deze route van 25 is denk ik wel erg zwaar. Ik loop regelmatig deze http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/606/LageVuursche en dat is slechts 10,5 en dat hakt er bij al aardig in. Gisteren nog geweest en van Garmin mag ik meteen 3 dagen niet meer lopen.quote:Op zondag 29 december 2013 16:24 schreef streamnl het volgende:
quote:Op zondag 29 december 2013 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
leip
Misschien dat ik morgen of dinsdag een heel kort herstelrondje doe. Zodat ik 1 januari, bijna traditioneel, een 10K+ kan lopen als start.
@GotC ik vind het heel wat! Vorig jaar december had je een stevige blessure, tussendoor heb je even een heel nieuw mens in elkaar geknutseld. En tóch heb je nog 100KM hardgelopen ook!
Misschien heb jij hetzelfde als ik? Mijne laadt pas op als de contactjes goed werken: na een loopje zijn ze vaak vochtig geworden en als ik er dan even overheen kras met een nagel maakt-ie ineens weer wel contact.quote:Op zondag 29 december 2013 18:06 schreef hatsaflats het volgende:
Het is prima loopweer <3 eerst vanaf m'n oude huis een km of 8 een soort van gefartlekt met tempo's op gevoel. Onderweg IJs en mr IJs nog tegengekomenDaarna wat spulletjes bij m'n oude huis gepakt (zeep enzo
), naar de supermarkt gehobbeld voor wat boodschappen en daarna met bepakking naar huis gelopen. Dat viel me best zwaar nog
Mijn Garmin weigert de laatste tijd loopjes te uploaden, dat is wel jammer. Hopelijk heeft ie na het douchen eindelijk weer bedacht hoe dat moet.
Nee, hij maakt verbinding met een ant+ stick. Of nouja, nu niet echt dusquote:Op zondag 29 december 2013 18:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Misschien heb jij hetzelfde als ik? Mijne laadt pas op als de contactjes goed werken: na een loopje zijn ze vaak vochtig geworden en als ik er dan even overheen kras met een nagel maakt-ie ineens weer wel contact.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |