Like + 1quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:56 schreef bondage het volgende:
Je kunt precies zien wanneer het spannend was qua weer![]()
Grafiekje voor deze reeks:
[ afbeelding ]
Voor het westen wel, dat is wat teltquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:57 schreef aloa het volgende:
Ziet er niet hoopvol uit met de jaarwisseling.
[ afbeelding ]
Of het gaat gewoon regenen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor het westen wel, dat is wat telt
Denk dat ik maar blokken natrium ga afsteken met nieuwjaar.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:57 schreef aloa het volgende:
Ziet er niet hoopvol uit met de jaarwisseling.
[ afbeelding ]
Blussen met fosforquote:Op zaterdag 28 december 2013 15:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Denk dat ik maar blokken natrium ga afsteken met nieuwjaar.
Noujah... afsteken. Het gaat vanzelf in de regen.
Had meegedaan met een voorspelling en won daarmee deze prijs. Niet de hoofdprijs helaasquote:
Dat is jammerquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat wil ik ook winnen...die oude van me is stuk.
Wat was er tussen de 15e en 20e van juni? Ik was toen niet helemaal op aarde zeg maar.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:56 schreef bondage het volgende:
Je kunt precies zien wanneer het spannend was qua weer![]()
Grafiekje voor deze reeks:
[ afbeelding ]
http://zoeken.fok.nl/zoek(...)ck&status[]=centraalquote:Op zaterdag 28 december 2013 20:44 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat was er tussen de 15e en 20e van juni? Ik was toen niet helemaal op aarde zeg maar.
Ik kijk echt weer uit naar stevige onweerscomplexenquote:Op zaterdag 28 december 2013 20:50 schreef bondage het volgende:
[..]
http://zoeken.fok.nl/zoek(...)ck&status[]=centraal
Dondersgeil inderdaad.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kijk echt weer uit naar stevige onweerscomplexen
Volgens een heleboel mensen die ik vandaag in de stad zag lopen was die kou er echt wel.quote:
Allemaal relatief. De shirts komen ook weer uit de kast als het 13 graden is in het voorjaar. In de zomer hebben de mensen dan weer jassen aanquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Volgens een heleboel mensen die ik vandaag in de stad zag lopen was die kou er echt wel.
8 graden met een muts en handschoenen, wat moet er van die mensen worden als het een keer onder nul duikelt?
Idd, de meeste mensen doen bijv. standaard vanaf oktober al een sjaal om, ongeacht de temperatuur.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Allemaal relatief. De shirts komen ook weer uit de kast als het 13 graden is in het voorjaar. In de zomer hebben de mensen dan weer jassen aan
15 graden in de lente en iedereen loopt in een tshirtquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Allemaal relatief. De shirts komen ook weer uit de kast als het 13 graden is in het voorjaar. In de zomer hebben de mensen dan weer jassen aan
Komt door t heldere weer s nachts. Wanneer er bewolking is, werkt deze als n soort isolatielaag waardoor t warmer blijft.quote:Op zondag 29 december 2013 09:35 schreef Ajaxfan het volgende:
Gevoelstemperatuur kukelt wel hard naar beneden zodra het donker word nu of ligt dat aan mij? Regelmatig een ijslaagje op de auto's hier terwijl het niet zou moeten vriezen qua temperatuur.
Draagtijd van een dolfijn is 12 maanden, oftewel een oppasser heeft 12 maanden geleden niet goed opgelet. Maar om daar nou nieuws van te maken...quote:Op zondag 29 december 2013 11:08 schreef GekkePoes het volgende:
Zelfs de dolfijnen vinden dat het nog geen winter is
Eerste wintergeboorte dolfijn Harderwijk
Ja, die draagtijd wist ikquote:Op zondag 29 december 2013 11:31 schreef Resistor het volgende:
[..]
Draagtijd van een dolfijn is 12 maanden, oftewel een oppasser heeft 12 maanden geleden niet goed opgelet. Maar om daar nou nieuws van te maken...
Oh ja, wintertijd, vakantietijd, en een jong dolfijntje is een leuke attractie
Ik heb geen feestboek en kan het niet bekijken.quote:Op maandag 30 december 2013 20:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Even met weerstation bezig geweest + panorama's gemaakt
Dankquote:Op maandag 30 december 2013 22:33 schreef Rica het volgende:
Nog gefeliciteerd met je nieuwe weerstation
[..]
Ik heb geen feestboek en kan het niet bekijken.
Zelfdequote:Op dinsdag 31 december 2013 19:51 schreef -CRASH- het volgende:
Iedereen voor 2014 een:
Koud, Warm.
Bewolkt, Zonnig.
Nat, Droog.
Saai of extreem weertype
Het zelfde!quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:51 schreef -CRASH- het volgende:
Iedereen voor 2014 een:
Koud, Warm.
Bewolkt, Zonnig.
Nat, Droog.
Saai of extreem weertype
Kan dat wel?quote:Op woensdag 1 januari 2014 02:01 schreef Djeez het volgende:
Ik hoop dat 2014 nog droger wordt dan tussen de benen van mijn ex...
wat is een beetje prijs voor zoiets?. Voor b.v. 150 euro heb je dan wat?quote:Op woensdag 1 januari 2014 10:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Altijd makkelijk om dat te weten.
En uiteraard niet onbelangrijk is wat je er mee wil doen, wil je pc aansluiting of niet etc.
Een station zonder pc aansluiting zou je al klaar zijn met rond de 100 euro.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:17 schreef aloa het volgende:
[..]
wat is een beetje prijs voor zoiets?. Voor b.v. 150 euro heb je dan wat?
Realtime is wel mooier natuurlijk.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Een station zonder pc aansluiting zou je al klaar zijn met rond de 100 euro.
Met pc aansluiting reken maar richting de 200 euro maar dit hangt wel vanaf hoe nauw je het geeft met de weergegevens en interval daarvan.
Neem je genoege met 30 seconden tot 2min interval dan is de prijs rond de 175 voldoende. Wil je realtime dus rond 4seconden betaal je dus wat meer maar goed dan heb je uiteraard wel de actuele situatie die er dan op dat moment speelt, je kan kijken naar de la crosse versies die dit hebben. Wil je sneller dan 4 sec dan kom je uit op de davis vue die uiteraard wel wat duurder is rond 340 euro zonder pc aansluiting.
Ik zal vanavond wel een uitgebreid verslag van maken voor de keuzes van de weerstation, misschien maakt dit wel wst makkelijker voor de users.
Dat is altijd mooier, helaas zijn er weinig stations met pc aansluiting die dit hebben, vind dit wel een gemis.quote:
Compenseert de lente van 2013 een beetje.quote:
quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat mij betreft mag de temperatuur vanaf nu weer richting de 20 graden.
En een behoorlijke spreiding/ onzekerheid, alhoewel dit nog niet eerder op de pluim te zien was. Januari is gemiddeld genomen wel gewoon kouder dan december natuurlijkquote:Op woensdag 1 januari 2014 12:54 schreef aloa het volgende:
Gemiddelde gaat wel naar beneden op LT
[ afbeelding ]
Ja tot aan mei ofzo met die achterlijke koude windquote:Op woensdag 1 januari 2014 15:20 schreef RemcoW23 het volgende:
Vorig jaar was er een koudegolf midden januari toch?
En voor mijn gevoel duurde die tot in juni.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:20 schreef RemcoW23 het volgende:
Vorig jaar was er een koudegolf midden januari toch?
Had jij vorig jaar niet al je spullen moeten verkopen vanwege een persoonlijke situatie? In dat geval erg mooi dat je weer kunt meten! Hoe dan ook veel plezier ermee!quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
En net als vorig jaar hangt het weerstation boven dak
Jawel toen ik mijn Vue hier ging plaatsen werd dit uiteindelijk op 31 december gedaan, en vandaag opnieuw
Mijn weerstation is dus binnen gekomen
[ afbeelding ]
Die mast op de achtergrond voldoet wel.quote:Op woensdag 1 januari 2014 17:14 schreef junkiexp het volgende:
Gelukkig nieuw jaar allemaal!
Ik ben ook in voor een nieuw weerstation.
Ik had zo'n Alecto ding van de gamma, 1 voor 1 gingen de sensoren kapot en er is nu geen draadloze verbinding meer.
Ik heb trouwens wel een mooie constructie, een schotel ophang steun op dakterras op 18 meter hoogte:
[ afbeelding ]
Ivm windmeting zal ik die misschien wel op een hogere locatie moeten hangen.
Dat is een verdomd fraai dakterrasje zo.quote:Op woensdag 1 januari 2014 17:14 schreef junkiexp het volgende:
Gelukkig nieuw jaar allemaal!
Ik ben ook in voor een nieuw weerstation.
Ik had zo'n Alecto ding van de gamma, 1 voor 1 gingen de sensoren kapot en er is nu geen draadloze verbinding meer.
Ik heb trouwens wel een mooie constructie, een schotel ophang steun op dakterras op 18 meter hoogte:
[ afbeelding ]
Ivm windmeting zal ik die misschien wel op een hogere locatie moeten hangen.
Ditoquote:Op woensdag 1 januari 2014 19:37 schreef TommyGun het volgende:
Temp mag wel dik naar beneden. Sneeuw aub
Neequote:Op woensdag 1 januari 2014 19:37 schreef TommyGun het volgende:
Temp mag wel dik naar beneden. Sneeuw aub
-20 bedoel je!quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee
Geleidelijk afbouwen naar 5, dan een week -10 en dan zo snel mogelijk terug naar 10.
Omdat een verwachting voor langer dan een week van tevoren nog niet mogelijk blijkt. Misschien over een jaar of 20.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:21 schreef Ajaxfan het volgende:
Dat doet ie al een langere tijd toch en dan uiteindelijk weer omhoog schieten.
Wist je dat dat onzin is?quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:20 schreef Evertjan het volgende:
moet wel een week of 2 vriezen is goed voor de insecten
Precies omgekeerd: hoe kouder, hoe meer insecten.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:20 schreef Evertjan het volgende:
moet wel een week of 2 vriezen is goed voor de insecten
Daar hoef je niet eens voor naar de Ardennen. Zag het allebei vanmiddag tijdens een wandelingetje.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:32 schreef Lemans24 het volgende:
In de Ardennen al heel wat uitlopende knoppen gezien, voorzichtig al wat blaadjes en zelfs al bloeiende madeliefjes!
maakt niks uit. Warm of koud, die insecten blijven toch wel komen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies omgekeerd: hoe kouder, hoe meer insecten.
Dat had ik ook wel verwacht. In de Ardennen is de gemiddelde temperatuur een stukje lager in de winter, dus vond het des te specialer. Eigenlijk ligt er bijna altijd wel wat sneeuw in de Hoge Venen, nu in de verste verte niet.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:34 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Daar hoef je niet eens voor naar de Ardennen. Zag het allebei vanmiddag tijdens een wandelingetje.
Ik zie weinig verschil met de verwachting van zes dagen eerder:quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En een behoorlijke spreiding/ onzekerheid, alhoewel dit nog niet eerder op de pluim te zien was. Januari is gemiddeld genomen wel gewoon kouder dan december natuurlijk
Dat was niet vorig jaar dus dat ben ik dus niet veweest.quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:00 schreef Coelho het volgende:
[..]
Had jij vorig jaar niet al je spullen moeten verkopen vanwege een persoonlijke situatie? In dat geval erg mooi dat je weer kunt meten! Hoe dan ook veel plezier ermee!
Ik vond het helemaal niet zonnigquote:Op woensdag 1 januari 2014 23:12 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, ik zie het nu pas: december 2013 staat op nummer drie in de lijst met zonnigste decembermaanden sinds 1901. En natuurlijk op plek zes in de lijst met zachtste decembermaanden.
December is de minst zonnige maand van het jaar, dus heel veel zul je de zon nooit zien. Maar, zover decembers zonnig kunnen zijn, was 2013 dus een héle zonnige!quote:Op woensdag 1 januari 2014 23:36 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik vond het helemaal niet zonnigNat, grijs en winderig
I know loop al wat langer mee in het topic.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Omdat een verwachting voor langer dan een week van tevoren nog niet mogelijk blijkt. Misschien over een jaar of 20.
Hier nog een aantal van de EU over klimaatverandering http://ec.europa.eu/regio(...)pdf/5cr_part3_en.pdfquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:54 schreef Dven het volgende:
Nog een interessant kaartje. De kans op extreem weer (Dus erg lage/hoge temperaturen of lange periodes van koude/hitte. Duidelijk dat (noord)oostelijk Europa het meest te vrezen heeft, wat natuurlijk onder andere weer te wijten valt aan het ontbreken van de golfstroom die een hoop voor het westen 'verpest'. Net als het ontbreken van landmassa ten noordwesten van het Iberisch schiereiland, wat er voor zorgt dat er relatief weinig koude kan binnenstromen. Correct me if I'm wrong
[ afbeelding ]
Nog mensen met andere leuke kaartjes van Nederland, Europa of de wereld in deze weerkundig toch saaie dagen?
"Op termijn wordt onze verwachting onzekerder."quote:Op woensdag 1 januari 2014 23:34 schreef Lemans24 het volgende:
Deze is qua termijn helemaal volledige fictie, maar wel leuk. De maandverwachting van het KNMI:
[ afbeelding ]
Op het einde duikt hij overduidelijk onder nul dus 80 % is overdreven.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:09 schreef Lemans24 het volgende:
We zijn weer terug in de situatie waarin er 80% kans is op geen enkele vorst de komende 15 dagen. Het is nog extremer dan ik me een maand geleden kon voorstellen!
[ afbeelding ]
Ik zie dan wat anders zeker?quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Op het einde duikt hij overduidelijk onder nul dus 80 % is overdreven.
Ja die bedoelde ik. Het was een grapjequote:Op donderdag 2 januari 2014 19:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik zie dan wat anders zeker?
Het Amerikaanse model van 15:00 (die hierboven staat) blijft boven nul. Of bedoel je die -0,1 graden, helemaal richting 17 januari?
En in oost-Twente hadden we beduidend minder zon dan in west-Twentequote:Op woensdag 1 januari 2014 23:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
December is de minst zonnige maand van het jaar, dus heel veel zul je de zon nooit zien. Maar, zover decembers zonnig kunnen zijn, was 2013 dus een héle zonnige!
De verschillen waren echter heel groot: Twente had 45 uren zon, Zeeland 95.
10 februariquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:34 schreef aloa het volgende:
CFS laat nu weer volop winterweer zien, als deze run uitkomt krijgen we een steenkoude februari.
Al 40 graden ergens in Nederland?quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Er zijn zelfs al kaarten voor komende zomer
Lol! Even een dikke maand verder kijkenquote:
Niet gezien...quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Al 40 graden ergens in Nederland?
85 en 86 ook toch?quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:12 schreef Lemans24 het volgende:
Maar ja, februariwinters zijn mogelijk, ik weet het. 1956, 1991 en 2012 gelden als voorbeelden. Maar in al die winters was er voor de start van februari ook al winterweer geweest.
En zelfs in de non-winter van 1989, met maar 1,9 Hellmannpunten, was er winterweer in november (waar op één dag 1,7 van die punten zijn gehaald).
Die 45 uur (die waarschijnlijk hoger uitvalt) geldt voor vliegbasis Twente, dat is best oostelijk toch?quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
En in oost-Twente hadden we beduidend minder zon dan in west-Twente
Even opgezocht en 85 begon in januari, extreem koud zelfs. 86 was er één die maanden duurde, zelfs in november al.quote:
Yep!quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die 45 uur (die waarschijnlijk hoger uitvalt) geldt voor vliegbasis Twente, dat is best oostelijk toch?
Tijd om naar mijn geliefde eilanden bij Sicilië te verkassen, als dat toch eens ooit zou lukken hèquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:30 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Vond dit wel een leuk kaartje. Had eigenlijk niet verwacht dat Europa op het gebied van aantal zonuren zo marginaal zou presteren. Al behoort een gedeelte natuurlijk wel tot de top van de wereld. Alleen Azie doet het ook zo matig.
Aan zon in ieder geval geen gebrekquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:03 schreef knep het volgende:
[..]
Tijd om naar mijn geliefde eilanden bij Sicilië te verkassen, als dat toch eens ooit zou lukken hè.
Dat kan ook wanneer het een tropische nacht met een minimum van 20 is en kraakhelderquote:Op donderdag 2 januari 2014 23:54 schreef Koelkastje het volgende:
Fotografisch gezien hoop ik nog op een week vol sneeuw en kraakheldere nachten. Heb afgelopen jaar prachtige plekken gevonden die echt heel mooi vastgelegd kunnen worden!
Been there, done that.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat kan ook wanneer het een tropische nacht met een minimum van 20 is en kraakhelder
In december weer hoop ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:13 schreef Applecreampie het volgende:
Zou er nog sneeuw komen dit jaar? Ben er gek op, en zou het jammer vinden als er helemaal niks zal vallen.
quote:
Je hebt je kans gehad, vier jaar op rij.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:07 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Been there, done that.
Nu een keer met sneeuw!
Toen lag mijn interesse nog niet bij landschapsfotografie.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je hebt je kans gehad, vier jaar op rij.
Serieus? Ook niet in februari een mooi wit laagje? De winter is nog niet heel erg lang van start. we hebben nog 2.5 maand kans op sneeuw. Toch???quote:
De winter is 33 dagen onderweg en duurt nog 56 dagen. Dan is er nog maart, waarin het best kan sneeuwen, maar echt winter kun je dat dan niet meer noemen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:41 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Serieus? Ook niet in februari een mooi wit laagje? De winter is nog niet heel erg lang van start. we hebben nog 2.5 maand kans op sneeuw. Toch???
De winter is 33 dagen onderweg? Ik heb geen verstand van het weerquote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De winter is 33 dagen onderweg en duurt nog 56 dagen. Dan is er nog maart, waarin het best kan sneeuwen, maar echt winter kun je dat dan niet meer noemen.
Al was maart 2013 waarschijnlijk kouder dan de december, januari en februari nu!
1 december t/m 28/29 februari is de meteorologische winter. Aangezien het hier in het topic ook over het weer gaat, is dat de beste definitie, denk ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:55 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
De winter is 33 dagen onderweg? Ik heb geen verstand van het weerhaha en dat is te merken
Ik ga gewoon heel hard duimen dat we deze maanden toch nog wat sneeuw krijgen!
Oh ik wist niet dat de meteorologische winter op 1 december begonquote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
1 december t/m 28/29 februari is de meteorologische winter. Aangezien het hier in het topic ook over het weer gaat, is dat de beste definitie, denk ik.
Warm water koelt harder af dan koud water. In februari komt er een koudeval zo heftig dat men naar London kan lopen. Tevens vind ik het raar en enigszins storend dat lemans altijd het hardste roept dat verwachtingen voor op de lange termijn flauwekul zijn maar hij nu wel zelf even zo tussendoor een volledige winter die nog bijna 2 maanden duurt en zeker nog 2.5 maand iets van zich kan laten zien afschrijft.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit heeft toch ook invloed op het zeewater en zulks? Niets is ''afgekoeld''?
Wel een toffe winter verder zo.
omdat NL daar niet tegen opgewassen is en het land bij 0,5 cm snil al plat ligt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:17 schreef INViCTuS het volgende:
Waarom krijgen wij hier niet eens zo'n sneeuwstorm als in de vs momenteel...
100 euro.quote:
Hoeft niet aangesloten te kunnen worden, leuk om te doen, maar geen eis.quote:Op woensdag 1 januari 2014 10:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Altijd makkelijk om dat te weten.
En uiteraard niet onbelangrijk is wat je er mee wil doen, wil je pc aansluiting of niet etc.
Toch zou het wel weer eens leuk zijn, zo'n dag met >30cm sneeuw.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef Gwywen het volgende:
[..]
omdat NL daar niet tegen opgewassen is en het land bij 0,5 cm snil al plat ligt.
De weergoden houden heus rekening met zulke dingen.
Zoals 2 jaar geleden waar bij een cm of 10 het complete land ontwricht was?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch zou het wel weer eens leuk zijn, zo'n dag met >30cm sneeuw.
Heerlijk... chaos!!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:05 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zoals 2 jaar geleden waar bij een cm of 10 het complete land ontwricht was?
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 07:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Warm water koelt harder af dan koud water. In februari komt er een koudeval zo heftig dat men naar London kan lopen. Tevens vind ik het raar en enigszins storend dat lemans altijd het hardste roept dat verwachtingen voor op de lange termijn flauwekul zijn maar hij nu wel zelf even zo tussendoor een volledige winter die nog bijna 2 maanden duurt en zeker nog 2.5 maand iets van zich kan laten zien afschrijft.
We missen landmassa ten noorden van ons en hebben ook nog eens zo'n ellendige golfstroomquote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:17 schreef INViCTuS het volgende:
Waarom krijgen wij hier niet eens zo'n sneeuwstorm als in de vs momenteel...
Zijn geroep sneeuwt dan wel onderquote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:14 schreef Ajaxfan het volgende:
Oh zeker. Het lijkt mij wel gaaf eens een echt dik pak sneeuw mee te maken.Denk alleen dat Lemans er iets minder blij mee is.
True! Overigens heeft de kou daar wel invloed op ons weer hier. Een uitleg vind je HIER op weer.nlquote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:31 schreef Dven het volgende:
[..]
We missen landmassa ten noorden van ons en hebben ook nog eens zo'n ellendige golfstroom
Smalste punt van het kanaal is zo'n 35 km geloof ik. Paar stukjes land meepakken voor een mooie marathon Calais-Doverquote:Op vrijdag 3 januari 2014 07:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Warm water koelt harder af dan koud water. In februari komt er een koudeval zo heftig dat men naar London kan lopen. Tevens vind ik het raar en enigszins storend dat lemans altijd het hardste roept dat verwachtingen voor op de lange termijn flauwekul zijn maar hij nu wel zelf even zo tussendoor een volledige winter die nog bijna 2 maanden duurt en zeker nog 2.5 maand iets van zich kan laten zien afschrijft.
De voettocht der tochtenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Smalste punt van het kanaal is zo'n 35 km geloof ik. Paar stukjes land meepakken voor een mooie marathon Calais-Dover.
Uiteindelijk valt het allemaal met elkaar samen ja. Niet voor niets dat het wanneer het hier goed weer is het in Nederland vaak niet veel is en andersom net zo!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
True! Overigens heeft de kou daar wel invloed op ons weer hier. Een uitleg vind je HIER op weer.nl
quote:
In december 2009 heb ik door een centimeter of 30 gelopen, dat was leuk ja. Het land was de maandag erna ontwricht. Maar ik weet inmiddels wel hoe mijn stad er uit ziet met sneeuw, het was daarna ook iedere winter raak. Dit jaar gewoon eens wat anders, is ook wel eens leuk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:14 schreef Ajaxfan het volgende:
Oh zeker. Het lijkt mij wel gaaf eens een echt dik pak sneeuw mee te maken. Denk alleen dat Lemans er iets minder blij mee is.
Geen ijsdagen verwachten is niet afschrijven, dat is gewoon zachtewinterfictiequote:Op vrijdag 3 januari 2014 07:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Tevens vind ik het raar en enigszins storend dat lemans altijd het hardste roept dat verwachtingen voor op de lange termijn flauwekul zijn maar hij nu wel zelf even zo tussendoor een volledige winter die nog bijna 2 maanden duurt en zeker nog 2.5 maand iets van zich kan laten zien afschrijft.
Ik vind er anders niks aan, vrij standaard....wekenlang hetzelfde beeldquote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In december 2009 heb ik door een centimeter of 30 gelopen, dat was leuk ja. Het land was de maandag erna ontwricht. Maar ik weet inmiddels wel hoe mijn stad er uit ziet met sneeuw, het was daarna ook iedere winter raak. Dit jaar gewoon eens wat anders, is ook wel eens leuk.
http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:21 schreef Ajaxfan het volgende:
Zoiets mag wel:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-straten-van-boston
Ik denk dat er niet veel gemiddelde mensen zijn die dat weten neequote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn facebook stroomt vol over Downburst / Squall Line.
Kennen we het verschil niet meer tussen een normale windstotenfront of een squall / down
Dat het in Brabant is, is het echte probleemquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:37 schreef Kper_Norci het volgende:
Onweer en hagel in West-Brabant, januari wat doe je?
Jeej rode linker deel gaat vol over komen hier.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:17 schreef roislecxe het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk Breda aan de goeie kant van de streep. Dat moet vastgelegd worden.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:19 schreef Burner82 het volgende:
Ik zag op twitter iemand een uurtje geleden melden dat er onweer en hagel was in Zeeland
Vriend van me in Rotterdam zegt dat het alleen beetje onweert en woeitquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:26 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]![]()
Hopelijk komt het snel richting het noorden. Onweer tijdens het slapen is
Mijn tuin is het met je eens.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:29 schreef roislecxe het volgende:
Denk dat er stiekem ook best een flinke plens water gevallen is.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:40 schreef Junglebeast het volgende:
Flinke rode pit boven Zwolle. Iemand nog in leven daar?
We hebben het mitrailleurvuur doorstaan. Was wel een stevige hagelbui.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:40 schreef Junglebeast het volgende:
Flinke rode pit boven Zwolle. Iemand nog in leven daar?
Ja en kleurt ook flink naar donkerblauw en rood...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:50 schreef bondage het volgende:
Ben benieuwd. Langzaam maar zeker gaat het actieve gebied richting het noorden
Het onweer is hier in Assen inmiddels gearriveerd.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:52 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
Ja en kleurt ook flink naar donkerblauw en rood...
Hier weer klaar.... Roermond.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:20 schreef knep het volgende:
Flink onweer hier in midden Limburg, heerlijk dit
Belfeld meldt nog veel gerommel, zwaarste regen lijkt voorbijquote:
Begint nu weer te rommelen ja, maar ver weg, geen bliksem of zo te zien.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
Belfeld meldt nog veel gerommel, zwaarste regen lijkt voorbij
Zien jullie wel dat een winter niet koud hoeft te zijn voor spektakelquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:39 schreef tralalala het volgende:
Heftig onweer zeg.![]()
Dat ben ik niet gewend in januari.
En zelfs nu een klagerquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:34 schreef beantherio het volgende:
Leuk dat onweer. Maar daar zat ik in dit seizoen niet op te wachten. Het is tijd voor sneeuw verdikke.
twitter:sporza twitterde op vrijdag 03-01-2014 om 18:34:48Storm blaast het dak van KV Mechelen weg http://t.co/bBNjYAcFht #kvm reageer retweet
Precies! Je bent een weerliefhebber of je bent het niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:37 schreef Lemans24 het volgende:
Onweer in januari is niet goed, sneeuw in maart zeker ook niet? Of 20 graden in november? Storm in augustus?
Uitersten wanneer je het niet verwacht, dat is juist wat ik het leukste aan het weer vind.
Ik verwacht het ook iddquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:46 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Over twee weken boven Enschede een grote donkere wolkbreuk
Wow, van 12 naar 5 graden in een paar minuten, heftig! Zeven graden temperatuurverschil door een front, net als tijdens de storm van 5 december!quote:
Wauw die laatste!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:10 schreef ACT-F het volgende:
Oogst van vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf! Hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:10 schreef ACT-F het volgende:
Oogst van vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja of Revenge of the Sith.quote:
Het onweren laat ik aan derden over. Het fotograferen doe ik met een statief met de camera op bulbstand, handmatige focus, ISO100, diafragma aanpassen naarmate het onweer nadert en hopen op een vangstquote:
Ik haat het weerquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:17 schreef roislecxe het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk Breda aan de goeie kant van de streep. Dat moet vastgelegd worden.
169 km/uur dacht ik ja.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:42 schreef Againzender het volgende:
hoorde ik nou net Marco bij de NOS zeggen dat in het Oosterscheldegebied een stoot van bijna 170 km/h was gemeten?!
dat is vrij fors....quote:
Ik was ook bij Cinestarquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:17 schreef Koelkastje het volgende:
Ik liep de bios binnen bij Cinestar Enschede en heb prachtig onweer gezien. Nu sta ik in de pauze even te roken en zie ik dat de kerstboom voor de bios is afgeknapt!
Was zeker terecht, stuk of 3 blikseminslagen gezien.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:24 schreef Againzender het volgende:
die level 1 van Estofex lijkt mij terecht
Op de Philipsdam ging het aardig tekeer, 170km/h zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:42 schreef Againzender het volgende:
hoorde ik nou net Marco bij de NOS zeggen dat in het Oosterscheldegebied een stoot van bijna 170 km/h was gemeten?!
Wij kwamen rond die tijd daar aanquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik was ook bij Cinestar. Wij gingen rond half 7 weg. Schitterende bliksems gezien onderweg naar huis, en enorme donders en keiharde regen toen we thuis aankwamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |