abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134772858
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
pi_134772874
Duurde lang :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Niet extreem happen iig :P
Tsja, je weet het maar nooit he?

Ik moet er niet aan denken geen HIV-test gedaan te hebben om er vervolgens achter te komen dat -ik- iemand anders heb lopen besmetten :N

Als ikzelf besmet raak, dan kan ik daar nog wel mee leven ( :') ), maar een ander zoiets aandoen vind ik echt enorm asociaal (en dan druk ik me nog zacht uit ook :P )
pi_134773773
Even heel wat anders. Heb mijn eigen stats bekeken.

Voor dit jaar 2013 waren dit mijn 3 top reeksen qua posts :D

1925 Relaties & Psychologie Depressie & Angst
185 Relaties & Psychologie De kunst van het loslaten van je ex
149 Beurs & Economie AEX: De Beursvloer

_O-

Het jaar er voor

198 Relaties & Psychologie De kunst van het loslaten van je ex
125 Beurs & Economie AEX: De Beursvloer
112 Voetbal AFC Ajax

_O-

Eind 2012, relatie kaput, geen posts in D&A maar alles in kunst loslaten ex :').
2013, vanwege kut relatie kwam in D&A terecht
2014, no more D&A? :D

Depressie & Angst is overigens van 2000 posts in 2012 gegroeid naar 16.000 posts in 2013 _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134773782
Top 15 users van Depressie en Angst 2013!!

quote:
nr aantal posts gebruiker
1 1925 sitting_elfling
2 1570 minthy
3 1242 Comp_Lex
4 1201 kingtoppie
5 1186 Cue_
6 1136 magnetronkoffie
7 1011 Gray
8 615 kuolema
9 500 Royco1
10 482 Murmeli
11 365 Senor__Chang
12 303 FAUSTI
13 270 Detroit
14 247 Catnip
15 244 Purplesparks
_O- _O- _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:11:02 #5
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_134773880
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Nr. 11.
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_134773953
quote:

[..]

_O- _O- _O-
Holy fuck... :')!!!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_134773964
quote:

[..]

_O- _O- _O-
Nummer 6 en ik ben niet eens depressief _O-

Marreh...-hoe- doe je dat met die statistieken? :@
pi_134774008
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:13 schreef minthy het volgende:

[..]

Holy fuck... :')!!!
O+ Leuk toch :D Ik kan me nog wel herinneren toen je begon met posten toen je met je handen in het haar zat, de burn-out signalen daar waren en alles zwart begon te worden :D

Wees eerlijk, hebben we erg wat aan gehad mensen?
pi_134774060
Ik wel iig! :7
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:18:14 #10
358102 Senor__Chang
pi_134774088
Het is altijd fijn als je ergens je verhaal kwijt kan. Vooral bij gelijkgestemden.
Guilty as changed.
pi_134774178
Wat heb -ik- dan in godsnaam allemaal zitten uitvreten hier! _O- :P

Ik wist wel dat ik aardig wat had gepost hier, maar dis toch wel ietsje meer dan ik in gedachten had :P
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:23:51 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_134774236
Ik heb de afgelopen 3 dagen in bed doorgebracht waar ik zwelgde in mijn liefdesverdriet/heftige emoties door verliefdheid (gevoelens van mislukking en onzekerheid enzo). Nu gaat het al weer iets beter, probeer de draad weer op te pakken. Ervaar weer steeds meer een beetje plezier in dingen.

Ik ben erg onzeker door het afvallen, dat lukt erg goed maar je denkt ook steeds: zien mensen het nou, en is het al goed genoeg? Ik leg de lat steeds hoger als het ware.
pi_134774278
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:18 schreef Senor__Chang het volgende:
Het is altijd fijn als je ergens je verhaal kwijt kan. Vooral bij gelijkgestemden.
Wat mij doet denken dat ik nog steeds op jouw reply moet terug komen. En dat ga ik ook zeker doen :) Hoe is het verder?
pi_134774287
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:23 schreef Mishu het volgende:
Ik heb de afgelopen 3 dagen in bed doorgebracht waar ik zwelgde in mijn liefdesverdriet/heftige emoties door verliefdheid (gevoelens van mislukking en onzekerheid enzo). Nu gaat het al weer iets beter, probeer de draad weer op te pakken. Ervaar weer steeds meer een beetje plezier in dingen.

Ik ben erg onzeker door het afvallen, dat lukt erg goed maar je denkt ook steeds: zien mensen het nou, en is het al goed genoeg? Ik leg de lat steeds hoger als het ware.
Waarom zou men het moeten zien? Jij doet het toch voor jezelf? En niet voor een ander?
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:26:45 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_134774298
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom zou men het moeten zien? Jij doet het toch voor jezelf? En niet voor een ander?
Ik doe het omdat ik me erg onaantrekkelijk voelde voor het andere geslacht..
pi_134774316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:23 schreef Mishu het volgende:

Je moet niet te snel af willen vallen he? Dan komt het later gewoon weer terug.
Maar been there done that!
En trek je niet teveel aan van wat anderen van jjouw uiterlijk vinden ;)

Veel sterkte ^O^
pi_134774325
Ook maar even hier meelurken. Heb ook al een hele tijd last van negatieve gedachten (zie R&P / Weltschmerz (vervolg)) en zie hier veel herkenbaars voorbijkomen. Misschien dat er morgen nog wat meer nuttigs uitkomt :P
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:28:56 #18
418139 WilhelmusVanNassau
Ben ick van Duytschen bloet
pi_134774353
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:26 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik doe het omdat ik me erg onaantrekkelijk voelde voor het andere geslacht..
Verkeerde motivatie, die motivatie moet namelijk uit jezelf komen. Nu komt hij van buitenaf, ga je misschien een tijdje goed aan de slag om gewicht te verliezen, en na een tijdje ben je weer terug bij af.

Tip: ga bij jezelf na hoe je zelf tegen je lichaam aankijkt, en baseer je handelen daarop. Probeer lekker schijt te hebben aan hoe 'de ander' er tegenaan kijkt.
"Een kloek en manlyk hart pleeght ook in spyt der weederspoedt ankergrondt aan de hoope te vinden"
pi_134774418
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:27 schreef Krzwl het volgende:
Ook maar even hier meelurken. Heb ook al een hele tijd last van negatieve gedachten (zie R&P / Weltschmerz (vervolg)) en zie hier veel herkenbaars voorbijkomen. Misschien dat er morgen nog wat meer nuttigs uitkomt :P
Ik heb je OP gelezen en de meesten hier, zoals Chang, & Gray en mijzelf kunnen zo met je mee :D. Been there done that, jij al enigszins verder qua het 'beter voelen' in de zin van het leven?

Een half jaar geleden voelde ik me mij meer gerelateerd in je verhaal dan nu bijv.
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:32:22 #20
418139 WilhelmusVanNassau
Ben ick van Duytschen bloet
pi_134774421
quote:
Ik zal ook even uitleggen waarom ik hier post: ik heb tijden depressie gehad, ben er nu alweer een jaar of drie voor 90% overheen (terwijl ik echt jaren en jaren aan een stuk diep heb gezeten), en nu probeer ik af en toe een beetje mee te posten. Wie weet heeft iemand er wat aan, en kan ik zo iemand een beetje helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Een kloek en manlyk hart pleeght ook in spyt der weederspoedt ankergrondt aan de hoope te vinden"
pi_134774451
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:32 schreef WilhelmusVanNassau het volgende:

[..]

Ik zal ook even uitleggen waarom ik hier post: ik heb tijden depressie gehad, ben er nu alweer een jaar of drie voor 90% overheen (terwijl ik echt jaren en jaren aan een stuk diep heb gezeten), en nu probeer ik af en toe een beetje mee te posten. Wie weet heeft iemand er wat aan, en kan ik zo iemand een beetje helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Right :D 90% over een depressie heen, leg die maar eens uit ;)
pi_134774454
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

O+ Leuk toch :D Ik kan me nog wel herinneren toen je begon met posten toen je met je handen in het haar zat, de burn-out signalen daar waren en alles zwart begon te worden :D

Wees eerlijk, hebben we erg wat aan gehad mensen?
Ik schrok van een tweede plek _O-
Ook niet zo erg hoor :P

Dat is verdorie haast 9 maanden geleden... Het lijkt een stuk recenter.

Ik heb enorm veel gehad aan de schoppen onder m'n hol/mensen met andere invalshoeken hier. Dat zette mij aardig aan het nadenken. Ik ben er zeker nog niet maar de goede richting is wel ingeslagen hier :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_134774458
quote:
Welkom! Ik herken mezelf ook in je verhaal.
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:35:34 #24
358102 Senor__Chang
pi_134774479
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat mij doet denken dat ik nog steeds op jouw reply moet terug komen. En dat ga ik ook zeker doen :) Hoe is het verder?
Ben tijdens de vakantieperiode terug thuis en heb het erg naar mijn zin. Voelt weer als vroeger aan wanneer iedereen nog thuis woonde en je niet hoefde te denken aan al die kutproblemen die nu spelen. Verder begonnen met lexapro, want ik zakte enorm af de weken hiervoor en wou zelfs stoppen met mijn studie. Dat laatste gaat trouwens goed (studie dus) wat ik wel handig vind omdat ik dan voor de komende jaren wat te doen heb. En voor de rest is het vooral werken aan mijn zelfbeeld heb ik gemerkt. Staat een beetje te laag :P
Guilty as changed.
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:37:44 #25
358102 Senor__Chang
pi_134774522
quote:
Topic heb ik gevolgd en ik herken me er sterk in. Antwoord over de zin van het leven moet ik je echter schuldig blijven.
Guilty as changed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')