abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135365327
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Dankzij het verbod zijn zijn grappen (of "grappen") wel minstens twee dagen lang in elke nieuwsuitzending op de Nederlandse TV te zien geweest. Het speelt 'm dus ook nog eens alleen maar in de kaart.
Uiteraard, zo werkt dat met dit soort dingen.

En de ezel is na 365.666 stoten tegen dezelfde steen nog niet wijzer. |:(
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135374080
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:12 schreef Veldkamp het volgende:
Kijk, Britse en Nederlandse rechts-populisten staan fel achter Israël en joodse kolonisten in illegale nederzettingen. UKIP en PVV. Echter traditioneel extreem-rechts zoals de Oostenrijkse FPÖ, Duitse (geheime dienst-gestuurde) partij NPD, Front National, Vlaams Belang, Forza Italia/Lega Nord/Fiamma Tricolore en andere Oost-Europese en Midden-Europese rechts-populisten zijn fel tegen Zionisme.

Denk ook aan de beweging Jobbik - Voor een Beter Hongarije, dat enige financiële steun uit Iran en Rusland krijgt, in Hongarije. Een partij met in de peiling 30 % van de Hongaarse parlementszetels..... :{

De Nederlandse PVV is zeer atypisch en een voortbrengsel van Israëlische en invloedrijke rechts-liberale (deels joodse) financiers, ook in Nederland (rechtervleugel van de zeer pro-Israëlische VVD).
Dit is inderdaad een beetje verwarrend. Stel, je bent rechts-extremist; moet je dan nou voor of tegen de joden zijn? :?
pi_135375153
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een beetje verwarrend. Stel, je bent rechts-extremist; moet je dan nou voor of tegen de joden zijn? :?
Hoezo zou jij iets moeten ?
  maandag 13 januari 2014 @ 11:41:49 #104
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_135430075
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Is dat een existentiële vraag van jouw huidige levensfase? :?

Misschien kunnen we ophouden in groepen te denken (dat geldt ook voor joden zelf)? Groepen zijn generaliseringen die geen recht doen aan het individu veelal. Niet dat groepen niet mogen, maar blijf kritisch.
  maandag 13 januari 2014 @ 12:00:49 #105
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_135430620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:

Het recht op vrije meningsuiting gaat immers niet over meningen die iedereen wel prima vindt.
Dit is de hele essentie van de zaak (vind ik). Goed gezegd.

Het is verbazingwekkend hoeveel mensen enkel voor vrijheid van meningsuiting zijn zolang de mening strookt met die van hen. Een grappig voorbeeld vond ik dit bericht. De reaguurders op Tweakers waren het eigenlijk wel eens met China aangezien ze ook vonden dat het spel 'veel te Amerikaans' was, en dus was een verbod gerechtvaardigd. :')

Echt, als er ooit een totalitaire dictatuur in Nederland komt zal 95% van Nederland deze in eerste instantie gewoon steunen denk ik. "Vrijheid? Prima, zolang jouw idee van vrijheid maar wel hetzelfde is als mijn idee van vrijheid." Bah.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_135432581
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dit is de hele essentie van de zaak (vind ik). Goed gezegd.

Het is verbazingwekkend hoeveel mensen enkel voor vrijheid van meningsuiting zijn zolang de mening strookt met die van hen. Een grappig voorbeeld vond ik dit bericht. De reaguurders op Tweakers waren het eigenlijk wel eens met China aangezien ze ook vonden dat het spel 'veel te Amerikaans' was, en dus was een verbod gerechtvaardigd. :')

Echt, als er ooit een totalitaire dictatuur in Nederland komt zal 95% van Nederland deze in eerste instantie gewoon steunen denk ik. "Vrijheid? Prima, zolang jouw idee van vrijheid maar wel hetzelfde is als mijn idee van vrijheid." Bah.
Het stoort mij in het bijzonder omdat de discussie over de vrijheid van meningsuiting al meer dan 10 jaar loopt.
quote:
"Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten."
Dat aan Voltaire toegeschreven citaat was wekenlang groot nieuws.

Maar telkens als de vrijheid van meningsuiting in het geding is, begint het weer van voren af aan en beginnen mensen te leuteren over de mening zelf en de mate waarin ze het daarmee oneens zijn. Wilders en Rutte mogen samen een hok wijden aan de vrijheid van meningsuiting, die alleen maar over hun eigen meningen gaat, en geen enkele kritische vraag over Wilders en Ruttes pogingen mensen de mond te snoeren die er een ander mening op na houden.

Als je het voor de vrijheid van meningsuiting wil opnemen moet je het opnemen voor het recht een mening te uiten die je in de verste verte niet deelt. Anders ben je het aan het opnemen voor je eigen mening, niet voor wat voor vrijheid dan ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:28:04 #107
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_135433422
Ik stoor me eraan dat 90% van de mensen voorstanders van vrijheid van meningsuiting en aanhangers van Dieudonné niet uit elkaar kunnen houden :{. Ook stoor ik me eraan dat de discussie altijd verschuift en dat er van niet-relevante bijzaken hoofdzaken gemaakt worden.
2000 light years from home
pi_135439760
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het stoort mij in het bijzonder omdat de discussie over de vrijheid van meningsuiting al meer dan 10 jaar loopt.

[..]

Dat aan Voltaire toegeschreven citaat was wekenlang groot nieuws.

Maar telkens als de vrijheid van meningsuiting in het geding is, begint het weer van voren af aan en beginnen mensen te leuteren over de mening zelf en de mate waarin ze het daarmee oneens zijn. Wilders en Rutte mogen samen een hok wijden aan de vrijheid van meningsuiting, die alleen maar over hun eigen meningen gaat, en geen enkele kritische vraag over Wilders en Ruttes pogingen mensen de mond te snoeren die er een ander mening op na houden.

Als je het voor de vrijheid van meningsuiting wil opnemen moet je het opnemen voor het recht een mening te uiten die je in de verste verte niet deelt. Anders ben je het aan het opnemen voor je eigen mening, niet voor wat voor vrijheid dan ook.
Maar gaat het dan jou om de huidige verboden of het feit dat hij door de rechter is veroordeelt?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_135440582
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar gaat het dan jou om de huidige verboden of het feit dat hij door de rechter is veroordeelt?
De huidige verboden. Dat komt namelijk neer op de mond snoeren, censuur dus. Achteraf verantwoording moeten afleggen en eventueel bestraft worden is heel wat anders.

Het recht op vrije meningsuiting gaat namelijk maar heel beperkt om het recht van een individu om zijn hart eens te luchten. Ook prettig maar maatschappelijk niet zo heel belangrijk. Veel belangrijker is het maatschappelijk debat, de vrije uitwisseling van gedachten. Dus ook het recht om kennis te nemen van andermans afwijkende mening. Bestraffing achteraf is daar nauwelijks een inbreuk op, censuur verhindert het helemaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135814873
Franse komiek opgepakt na mishandeling deurwaarder

De omstreden Franse komiek Dieudonné M'bala M'bala is woensdagmiddag aangehouden in verband met mishandeling van een deurwaarder.

Dat meldden Franse media. De deurwaarder was maandag naar de woning van Dieudonné getogen om achterstallige belasting en onbetaalde boetes te innen. Daarop zou hij zijn beschoten met een rubberkogel.

Dieudonné ligt in Frankrijk onder vuur omdat hij antisemitische opmerkingen en gebaren in zijn shows zou verwerken.

Een aantal burgemeesters, onder wie die van Nantes, besloot optredens van de komiek te verbieden omdat deze een gevaar voor de openbare orde zouden vormen. Dieudonné ging in beroep, maar het verbod werd uiteindelijk bekrachtigd door de Franse Raad van State.

De cabaretier wordt in Frankrijk gehekeld om zijn antisemitische uitspraken en de introductie van het handgebaar 'quenelle'. Daarbij worden een arm en hand richting de grond gestrekt, waarbij de andere arm de schouder grijpt. Het wordt ook wel omschreven als een omgekeerde Hitlergroet.

http://www.nu.nl/buitenla(...)ing-deurwaarder.html
-
pi_136098849
In het huis van de Franse komiek Dieudonné ten westen van Parijs heeft de politie 600.000 euro in contanten gevonden. Een bron dicht bij het onderzoek heeft dat gezegd tegen de krant Le Monde. De politie deed gisteren een inval in zijn huis in de buurt van de stad Dreux en in het Parijse theater waar Dieudonné vaak optreedt. Dieudonné wordt van drie zaken verdacht: faillissementsfraude, witwassen en misbruik van sociale voorzieningen.
http://nos.nl/artikel/603691-tonnen-geld-in-huis-dieudonne.html
-
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:06:23 #112
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_136116318
Het lijkt erop dat van hogerhand besloten is hem te pakken, linksom of rechtsom. Nu hij een soort van volksheld aan het worden is en de elite te kakken zet, is er opeens een onderzoek naar fraude, witwassen etc.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:01:12 #113
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_136169355
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom zou je er inhoudelijk op in gaan? Daar is een forum toch niet voor? :N

Alles wat ik daar zeg is feitelijk waar. Je mag zo wat alles ontkennen bij wet. Zelfs het bestaan van de zwaartekracht, de 80 jarige oorlog of het feit dat André van Duin een zeer stabiele homoïst is. Maar voor de Holocaust is een uitzondering gemaakt. Waarom???? :?

:{²
dit is een trieste dag voor mij. een historisch dieptepunt. Ik ben het voor het eerst van mijn leven eens met BansheeBoy
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:12:58 #114
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_136173935
Haha, die gast heeft ook gewoon 600k in zijn huis verstopt. Met de beste wil van de wereld maak je mij niet wijs dat dat allemaal zuivere koffie is.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_136175339
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Die lange tenen van die Hebreeuwtjes is mij een doorn in het oog.
Redelijk met je eens maar je bent wel hypocriet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_136177218
Hij heeft nu echt kennis gemaakt met de Joodse maffia.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_136177270
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:12 schreef VeX- het volgende:
Haha, die gast heeft ook gewoon 600k in zijn huis verstopt. Met de beste wil van de wereld maak je mij niet wijs dat dat allemaal zuivere koffie is.
Die 600K kan ook door de cops er gelegd zijn. Als de staat iemand kapot wil maken is niks heilig voor ze.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:10:47 #118
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_136177447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het lijkt erop dat van hogerhand besloten is hem te pakken, linksom of rechtsom. Nu hij een soort van volksheld aan het worden is en de elite te kakken zet, is er opeens een onderzoek naar fraude, witwassen etc.
De rubberen kogel zat toevallig nog in het pistool, of is hem geleverd door de geheime dienst. Dit is uiteraard gedaan om de aandacht af te leiden van Demmink.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:15:15 #119
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_136179639
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Redelijk met je eens maar je bent wel hypocriet.
Geen mens is vies van wat hypocrisie, in meer of mindere mate. :')

Maar ik voel je. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')