Uiteraard, zo werkt dat met dit soort dingen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Dankzij het verbod zijn zijn grappen (of "grappen") wel minstens twee dagen lang in elke nieuwsuitzending op de Nederlandse TV te zien geweest. Het speelt 'm dus ook nog eens alleen maar in de kaart.
Dit is inderdaad een beetje verwarrend. Stel, je bent rechts-extremist; moet je dan nou voor of tegen de joden zijn?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:12 schreef Veldkamp het volgende:
Kijk, Britse en Nederlandse rechts-populisten staan fel achter Israël en joodse kolonisten in illegale nederzettingen. UKIP en PVV. Echter traditioneel extreem-rechts zoals de Oostenrijkse FPÖ, Duitse (geheime dienst-gestuurde) partij NPD, Front National, Vlaams Belang, Forza Italia/Lega Nord/Fiamma Tricolore en andere Oost-Europese en Midden-Europese rechts-populisten zijn fel tegen Zionisme.
Denk ook aan de beweging Jobbik - Voor een Beter Hongarije, dat enige financiële steun uit Iran en Rusland krijgt, in Hongarije. Een partij met in de peiling 30 % van de Hongaarse parlementszetels.....![]()
De Nederlandse PVV is zeer atypisch en een voortbrengsel van Israëlische en invloedrijke rechts-liberale (deels joodse) financiers, ook in Nederland (rechtervleugel van de zeer pro-Israëlische VVD).
Hoezo zou jij iets moeten ?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een beetje verwarrend. Stel, je bent rechts-extremist; moet je dan nou voor of tegen de joden zijn?
Is dat een existentiële vraag van jouw huidige levensfase?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een beetje verwarrend. Stel, je bent rechts-extremist; moet je dan nou voor of tegen de joden zijn?
Dit is de hele essentie van de zaak (vind ik). Goed gezegd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Het recht op vrije meningsuiting gaat immers niet over meningen die iedereen wel prima vindt.
Het stoort mij in het bijzonder omdat de discussie over de vrijheid van meningsuiting al meer dan 10 jaar loopt.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit is de hele essentie van de zaak (vind ik). Goed gezegd.
Het is verbazingwekkend hoeveel mensen enkel voor vrijheid van meningsuiting zijn zolang de mening strookt met die van hen. Een grappig voorbeeld vond ik dit bericht. De reaguurders op Tweakers waren het eigenlijk wel eens met China aangezien ze ook vonden dat het spel 'veel te Amerikaans' was, en dus was een verbod gerechtvaardigd.
Echt, als er ooit een totalitaire dictatuur in Nederland komt zal 95% van Nederland deze in eerste instantie gewoon steunen denk ik. "Vrijheid? Prima, zolang jouw idee van vrijheid maar wel hetzelfde is als mijn idee van vrijheid." Bah.
Dat aan Voltaire toegeschreven citaat was wekenlang groot nieuws.quote:"Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten."
Maar gaat het dan jou om de huidige verboden of het feit dat hij door de rechter is veroordeelt?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het stoort mij in het bijzonder omdat de discussie over de vrijheid van meningsuiting al meer dan 10 jaar loopt.
[..]
Dat aan Voltaire toegeschreven citaat was wekenlang groot nieuws.
Maar telkens als de vrijheid van meningsuiting in het geding is, begint het weer van voren af aan en beginnen mensen te leuteren over de mening zelf en de mate waarin ze het daarmee oneens zijn. Wilders en Rutte mogen samen een hok wijden aan de vrijheid van meningsuiting, die alleen maar over hun eigen meningen gaat, en geen enkele kritische vraag over Wilders en Ruttes pogingen mensen de mond te snoeren die er een ander mening op na houden.
Als je het voor de vrijheid van meningsuiting wil opnemen moet je het opnemen voor het recht een mening te uiten die je in de verste verte niet deelt. Anders ben je het aan het opnemen voor je eigen mening, niet voor wat voor vrijheid dan ook.
De huidige verboden. Dat komt namelijk neer op de mond snoeren, censuur dus. Achteraf verantwoording moeten afleggen en eventueel bestraft worden is heel wat anders.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar gaat het dan jou om de huidige verboden of het feit dat hij door de rechter is veroordeelt?
dit is een trieste dag voor mij. een historisch dieptepunt. Ik ben het voor het eerst van mijn leven eens met BansheeBoyquote:Op vrijdag 27 december 2013 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom zou je er inhoudelijk op in gaan? Daar is een forum toch niet voor?
Alles wat ik daar zeg is feitelijk waar. Je mag zo wat alles ontkennen bij wet. Zelfs het bestaan van de zwaartekracht, de 80 jarige oorlog of het feit dat André van Duin een zeer stabiele homoïst is. Maar voor de Holocaust is een uitzondering gemaakt. Waarom????²
Redelijk met je eens maar je bent wel hypocriet.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Die lange tenen van die Hebreeuwtjes is mij een doorn in het oog.
Die 600K kan ook door de cops er gelegd zijn. Als de staat iemand kapot wil maken is niks heilig voor ze.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:12 schreef VeX- het volgende:
Haha, die gast heeft ook gewoon 600k in zijn huis verstopt. Met de beste wil van de wereld maak je mij niet wijs dat dat allemaal zuivere koffie is.
De rubberen kogel zat toevallig nog in het pistool, of is hem geleverd door de geheime dienst. Dit is uiteraard gedaan om de aandacht af te leiden van Demmink.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het lijkt erop dat van hogerhand besloten is hem te pakken, linksom of rechtsom. Nu hij een soort van volksheld aan het worden is en de elite te kakken zet, is er opeens een onderzoek naar fraude, witwassen etc.
Geen mens is vies van wat hypocrisie, in meer of mindere mate.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Redelijk met je eens maar je bent wel hypocriet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |