Ik vind het ook geen reden voor censuur. Maar ik vind de intentie van deze man niet prettig.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Pleitte hij ook voor een wettelijk verbod op die cartoons? En zo ja, dan nog is hypocrisie geen reden voor censuur.
Hij mag hem van mij ook uiten, maar ik vind het redelijk onprettig dat hij het vanuit haat doet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:29 schreef Fides het volgende:
Nouja, prima. Dan doet hij het toch vanuit haat, het blijft een mening die hij mag uiten m.i. of de "intentie zuiver moet zijn" of zuiver is doet het niet toe (wie kan de zuiverheid van de intentie bepalen?). Als ik op Wikipedia zie waarom hij in godsnaam allemaal boetes krijgt zou ik ook zo mijn twijfels krijgen.
Dat is aan een rechter, en Frankrijk kennende zal er wel wat meer context zijn.quote:Het is niet allemaal even smaakvol, maar ik snap werkelijk niet waarom dit strafbaar is.... Althans, als dit strafbaar is, waarom zijn dan niet veel meer grapjes/cartoons/statements van politici aangaande homo's/moslims/Hollanders als slavendrijvers/Amerikanen als moordenaars/moslims als terroristen/roodharigen zonder ziel/negers als luie wezen/etc. etc. etc. strafbaar?
Grappen die gebeurtenissen bagatelliseren waarbij voor sommige nog levende mensen hun hele familie afgemaakt is vind ik iets anders dan het belachelijk maken van iemand die mensen alleen uit een boek kennen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:37 schreef Fides het volgende:
Tja, en waarom mag je precies geen grapje maken over Joden/de Holocaust/etc.? Omdat mensen daardoor gekwetst worden? Dan kijk je toch lekker niet. Boeiend. Als men prenten maakt over Mohammed met een bomgordel of een zingende Jezus aan het kruis lachen we er om, en zeggen we dat de moslims/christenen maar een dikkere huid moeten groeien, maar als het om joodse mensen/de holocaust/etc. gaat dan zijn we opeens oversensitief.
Vind ik allemaal totaal niet relevant. Je komt het zelfs bij rechters nog wel eens tegen "het is smakeloos, máár niet strafbaar..."quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen reden voor censuur. Maar ik vind de intentie van deze man niet prettig.
[..]
Hij mag hem van mij ook uiten, maar ik vind het redelijk onprettig dat hij het vanuit haat doet.
Als de rechter meeweegt dat hij het vanuit haat zegt is het wel zeker relevant. Dan zou je kunnen concluderen dat hij tot haat aanzet tegen een bevolkingsgroep.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Vind ik allemaal totaal niet relevant. Je komt het zelfs bij rechters nog wel eens tegen "het is smakeloos, máár niet strafbaar..."
Onzin, heeft niks met elkaar te maken wat je er verder van vindt. Het recht op vrije meningsuiting gaat immers niet over meningen die iedereen wel prima vindt.
Dat wil niet zeggen dat je je mening over hem niet zou mogen geven, integendeel. Alleen binnen de context van een maatregel van de overheid die op censuur neerkomt is het niet op zijn plek.
Dat zijn twee verschillende dingen. Daarnaast gaat het hier niet om een strafrechtelijke vervolging van Dieudonne, maar om het verbieden van voorstellingen omdat die een gevaar voor de openbare orde zouden vormen. Censuur is iets wezenlijk anders dan strafvervolging achteraf.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als de rechter meeweegt dat hij het vanuit haat zegt is het wel zeker relevant. Dan zou je kunnen concluderen dat hij tot haat aanzet tegen een bevolkingsgroep.
Maar het verbieden komt voort vanuit zijn eerdere veroordelingen. Hierin vervult de staat zijn rol om overtredingen te voorkomen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat zijn twee verschillende dingen. Daarnaast gaat het hier niet om een strafrechtelijke vervolging van Dieudonne, maar om het verbieden van voorstellingen omdat die een gevaar voor de openbare orde zouden vormen. Censuur is iets wezenlijk anders dan strafvervolging achteraf.
Vergezocht, hoor.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als de rechter meeweegt dat hij het vanuit haat zegt is het wel zeker relevant. Dan zou je kunnen concluderen dat hij tot haat aanzet tegen een bevolkingsgroep.
Censuur met een valse voorstelling van zaken. Het gaat wel om de inhoud, want jarenlang zijn shows van Dieudonné altijd ordelijk verlopen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zijn twee verschillende dingen. Daarnaast gaat het hier niet om een strafrechtelijke vervolging van Dieudonne, maar om het verbieden van voorstellingen omdat die een gevaar voor de openbare orde zouden vormen. Censuur is iets wezenlijk anders dan strafvervolging achteraf.
De cirkel is rond, want Dieudonné heeft enorm veel (soennitische) Algerijnse en Palestijnse moslimjongeren die hem een cultheld vinden.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ja, 't is wat met die moslims…
Maar: even tussendoor wat feiten:
De komiek Dieudonné.
Vader: buitenkerkelijk blank
Moeder: Een zwarte New Age Boeddhist
Gaat naar een katholieke school.
In de 90'er jaren werkt hij samen met de Joodse komiek Élie Semoun.
Vanaf 2003 worden zijn shows anti-semitisch of anti-zionistisch.
Eén van zijn dochters heeft als peetvader Jean Marie Le Pen.
Dieudonné introduceert de Hitlergroet 2.0 (de quenelle).
Ook Jean Marie Le Pen is een liefhebber van deze groet.
De familie Le Pen (Vader en Dochter) regeren een partij, het Front National.
Dat Front National is inmiddels een zusterpartij van de PVV van Geert Wilders.
Oke, dat was het.
Ga nu maar weer verder met moslim-bashen.
De logica van de vrijheid van meningsuiting brengt met zich mee dat een inbreuk daarop wel achteraf kan in de zin van strafrechtelijke vervolging voor de gedane uitspraken, maar niet vooraf door de meningsuiting onmogelijk te maken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar het verbieden komt voort vanuit zijn eerdere veroordelingen. Hierin vervult de staat zijn rol om overtredingen te voorkomen.
Exact.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De logica van de vrijheid van meningsuiting brengt met zich mee dat een inbreuk daarop wel achteraf kan in de zin van strafrechtelijke vervolging voor de gedane uitspraken, maar niet vooraf door de meningsuiting onmogelijk te maken.
Smaadschrift is bijvoorbeeld ook strafbaar, maar als de overheid de kranten voor verspreiding gaat controleren of er geen smaad in staat dan is het afgelopen met de vrijheid van meningsuiting.
Maar dat is dan ook gebeurd. Ze willen nu alleen herhaling voorkomen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
De logica van de vrijheid van meningsuiting brengt met zich mee dat een inbreuk daarop wel achteraf kan in de zin van strafrechtelijke vervolging voor de gedane uitspraken, maar niet vooraf door de meningsuiting onmogelijk te maken.
Als een krant herhalend er voor wordt bestraft worden er ook maatregelen genomen ter voorkoming.quote:Smaadschrift is bijvoorbeeld ook strafbaar, maar als de overheid de kranten voor verspreiding gaat controleren of er geen smaad in staat dan is het afgelopen met de vrijheid van meningsuiting.
Psies, zowel de propaganda als de politiek zijn doorlopend misleiding en bedrog. Door de media (vooral tv) gaan massa's mensen geloven wat zij zien en horen (en via de enorme beeldschermen is de impact nog sterker)quote:
Het zijn weer de antiracisten die niet tegen een geintje kunnen?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:09 schreef matthijst het volgende:
Ze zouden de gaskamers weer open moeten zetten voor die berbertjes die grappig denken te zijn met hun Hitlergroet
De 'humor' van deze "komiek" (TT-verandering gewenst) is inderdaad geen reden om te verbieden. Wel om dood te zwijgen, dat soort hersenloze idioten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn weer de antiracisten die niet tegen een geintje kunnen?
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:53 schreef arjan1112 het volgende:
de tt is al veranderd dat was eerst Dieudonné
Ga jij dan maar lekker censuur doodzwijgen omdat je hem niet lollig vindt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De 'humor' van deze "komiek" (TT-verandering gewenst) is inderdaad geen reden om te verbieden. Wel om dood te zwijgen, dat soort hersenloze idioten.
Waar "zwijg" ik precies censuur dood, emotionele Weltschmerz?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ga jij dan maar lekker censuur doodzwijgen omdat je hem niet lollig vindt.
Dankzij het verbod zijn zijn grappen (of "grappen") wel minstens twee dagen lang in elke nieuwsuitzending op de Nederlandse TV te zien geweest. Het speelt 'm dus ook nog eens alleen maar in de kaart.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De 'humor' van deze "komiek" (TT-verandering gewenst) is inderdaad geen reden om te verbieden. Wel om dood te zwijgen, dat soort hersenloze idioten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |