quote:De Franse regering wil de voorstellingen van komiek Dieudonné (47) verbieden, omdat die racistisch en antisemitisch van aard zouden zijn. Het ministerie van Binnenlandse Zaken liet weten alle juridische wegen te bestuderen die een verbod mogelijk maken op „openbare bijeenkomsten” van Dieudonné die „geen creatieve dimensie hebben, maar een bedreiging vormen voor de openbare orde”.
Dieudonné kreeg vorige maand een boete van 28.000 euro voor laster, smaad en het aanzetten tot rassenhaat en discriminatie vanwege een lied waarin hij de slachtoffers van de Holocaust bespotte.
Onlangs zei hij over radiojournalist Patrick Cohen van de publieke radiozender France Inter dat elke keer wanneer hij hem hoort praten, hij het jammer vindt dat er geen gaskamers meer zijn. Hij deed deze uitspraak tijdens een voorstelling in het Parijse Théâtre de la Main d'Or. De directie van de omroep Radio France heeft aangekondigd juridische stappen tegen Dieudonné te nemen.
Het is maar zeer de vraag of Frankrijk er met een verbod op bijeenkomsten van de komiek in slaagt hem het zwijgen op te leggen. De politiek activist heeft een eigen YouTube-kanaal met bijna 200.000 volgers. Sommige video's van hem zijn meer dan 2 miljoen keer bekeken.
De volledige naam van de komiek is Dieudonné M'Bala M'Bala. Zijn achternaam dankt hij aan zijn Kameroense vader.
http://www.telegraaf.nl/b(...)bod_op_komiek__.html
Helemaal mee eens. Die lange tenen van die Hebreeuwtjes is mij een doorn in het oog. Voor zoiets verdrietigs als de Holocaust hebben ze het er toch verdraaid vaak over. Op deze manier gaan zijn er nog schandaliger mee om dan zij er de zgn. anti-semieten van beschuldigen. De holocaust wordt maar al te vaak gebruiker/misbruikt voor politiek gewin c.q. de Hebreeuwse lobby.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:25 schreef DroogDok het volgende:
Als iemand grappen wil maken over de holocaust, of deze zelfs wil ontkennen moet dit mogen.
Dat mag. Bij hem schuilt er echter een anti-semetisch motief in, wat tot rassenhaat kan aanzetten.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:25 schreef DroogDok het volgende:
Als iemand grappen wil maken over de holocaust, of deze zelfs wil ontkennen moet dit mogen.
/troll ignore.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Die lange tenen van die Hebreeuwtjes is mij een doorn in het oog. Voor zoiets verdrietigs als de Holocaust hebben ze het er toch verdraaid vaak over. Op deze manier gaan zijn er nog schandaliger mee om dan zij er de zgn. anti-semieten van beschuldigen. De holocaust wordt maar al te vaak gebruiker/misbruikt voor politiek gewin c.q. de Hebreeuwse lobby.²
Waarom zou je er inhoudelijk op in gaan? Daar is een forum toch niet voor?quote:
Zegt het zogenaamde moslimpjequote:Op vrijdag 27 december 2013 22:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die lange tenen van die Hebreeuwtjes
Ik zie graag een redelijke fundering die iedereen snapt. Waarom mag je de 80 jarige oorlog, de zwaartekracht en het homo zijn van wijlen Jos Brink wél ontkennen en de Holocaust niet?quote:
Lol, die néger maakt best goede grappen. Ik denk échter wel dat als je de grappen echt goed wil binnenkrijgen je de Franse taal machtig moet zijn.quote:
"mogen"?quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:42 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Dat mag. Bij hem schuilt er echter een anti-semetisch motief in, wat tot rassenhaat kan aanzetten.
Vind je het ook okay dat we hier mogen grappen hoe inferieur mogen zijn? Dat mag. Maar is het ook okay?
Moge uit de douches bij West Bromwich Town gas vloeien, opdat ie het voelt.quote:Op zondag 29 december 2013 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Respect voor Anelka die zijn goede vriend een eer bewijst c.q. een warm hart toedraagt:
http://www.vi.nl/nieuws/a(...)kende-provocatie.htm²
En wat hebben zijn collega's dan misdaan?quote:Op zondag 29 december 2013 01:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moge uit de douches bij West Bromwich Town gas vloeien, opdat ie het voelt.
Waarom zou je het eigenlijk willen ontkennen? het is een vaststaand historisch feit waar genoeg tastbare bewijzen voor te vinden zijn, als je ondanks dat het toch wil ontkennen zet je jezelf alleen maar gigantisch voor paal, Tenzij je dat graag wil natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 december 2013 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie graag een redelijke fundering die iedereen snapt. Waarom mag je de 80 jarige oorlog, de zwaartekracht en het homo zijn van wijlen Jos Brink wél ontkennen en de Holocaust niet?
Ik wil graag leren. Ja.²
Ik ben er niet echt in thuis, maar je laat je misleiden door de term. De zogenaamde ontkenners ontkennen de holocaust als zodanig niet, maar bepaalde aspecten daarvan. Of hoeveelheden, etc. Eigenlijk alles wat niet overeenkomt met de gangbare opvattingen die wij hebben.quote:Op zondag 29 december 2013 12:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom zou je het eigenlijk willen ontkennen? het is een vaststaand historisch feit waar genoeg tastbare bewijzen voor te vinden zijn, als je ondanks dat het toch wil ontkennen zet je jezelf alleen maar gigantisch voor paal, Tenzij je dat graag wil natuurlijk.
Zal best wel, hij heeft tenslotte ook 200.000 volgers op zijn youtube kanaal.quote:Op zondag 29 december 2013 12:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben er niet echt in thuis, maar je laat je misleiden door de term. De zogenaamde ontkenners ontkennen de holocaust als zodanig niet, maar bepaalde aspecten daarvan. Of hoeveelheden, etc. Eigenlijk alles wat niet overeenkomt met de gangbare opvattingen die wij hebben.
Een bekend geval is die Engelse Bisschop die een paar jaar geleden in het nieuws was. Hij erkende de holocaust, het bestaan van concentratiekampen, de vele doden etc. Hij geloofde echter niet dat ze in gaskamers omgekomen waren, maar via andere methodes. Details zijn me verder niet bekend, heb er geen aandacht aan besteed. Volgens mij is hij de bekendste holocaustontkenner, maar feitelijk ontkent hij de holocaust niet.
On topic, smakeloze grappen die ook niet grappig zijn. Trekt hij wel volle zalen?
En de zwaartekracht mag je wel ontkennen bij wet.quote:Op zondag 29 december 2013 12:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom zou je het eigenlijk willen ontkennen? het is een vaststaand historisch feit waar genoeg tastbare bewijzen voor te vinden zijn, als je ondanks dat het toch wil ontkennen zet je jezelf alleen maar gigantisch voor paal, Tenzij je dat graag wil natuurlijk.
Richard Williamson, ontkent inderdaad niet de holocaust maar zegt wel dat er ipv 6 miljoen joden 'slechts' 300.000 joden zijn vermoord.quote:Op zondag 29 december 2013 12:53 schreef Ludd het volgende:
Een bekend geval is die Engelse Bisschop die een paar jaar geleden in het nieuws was. Hij erkende de holocaust, het bestaan van concentratiekampen, de vele doden etc. Hij geloofde echter niet dat ze in gaskamers omgekomen waren, maar via andere methodes. Details zijn me verder niet bekend, heb er geen aandacht aan besteed. Volgens mij is hij de bekendste holocaustontkenner, maar feitelijk ontkent hij de holocaust niet.
Het gaat juridisch gezien dan over het algemeen ook niet om het ontkennen van feiten, maar om smaad, laster, aanzetten tot haat, enzovoort.quote:Op zondag 29 december 2013 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En de zwaartekracht mag je wel ontkennen bij wet.²
quote:Op zondag 29 december 2013 13:43 schreef Silenus het volgende:
[..]
Richard Williamson, ontkent inderdaad niet de holocaust maar zegt wel dat er ipv 6 miljoen joden 'slechts' 300.000 joden zijn vermoord.
Dat aanzetten tot haat begrijp ik niet zo. Volgens Selenius ontkent die bisschop de holocaust niet, maar zegt hij dat er 300.000 doden te betreuren vallen.quote:Op zondag 29 december 2013 13:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat juridisch gezien dan over het algemeen ook niet om het ontkennen van feiten, maar om smaad, laster, aanzetten tot haat, enzovoort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |