abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 december 2013 @ 22:59:40 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_134767779
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik zie helaas ook bij de FAQ nog geen parcoursinfo staan. Woohoo, living on the edge })
Ja best wel he.
pi_134768021

Ik heb deze net besteld O+ O+ O+ O+ *O*

Is het '2012 model', maar dat scheelde me wel mooi 50 (!!!!!) pond :') :D
Ja doei.
pi_134768452
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

[..]

Zal idd het % o.b.v. hartslag zijn ja.. En je laatste opmerking, daar ben ik het eigenlijk helemaal mee eens.

De zones zijn breed. Dit omvat overigens 3 loopgroepen, met elk eigen tempo.

[..]

Yups. Dit geeft misschien het verschil tussen een atletiekvereniging en 'mijn' loopclub weer. Ik probeer me er niet te druk om te maken (maar intussen!! :( )

Ik besef me dat het kiezen is:
- óf alleen lopen, volgens eigen aanpak (meer op maat), maar hogere drempel om 's avonds de deur uit te komen (ik loop liever niet in donker alleen)
- óf in een groep, niet geheel op maat. Dit houdt in: soms te hard, maar soms ook trekt het me net wat meer uit mijn comfort-zone

Ik denk dat ik in de winter toch wel voor het laatste kies.
Nou ja, ik zit ook bij een loopclub en juist niet bij een atletiekvereniging, :o juist loopgroepen zijn in mijn hoofd wat 'gezapiger', om het zo maar te omschrijven :o Nou ja.. het is natuurlijk ook niet fijn om helemaal alleen te lopen in het donker als je dat niet fijn vindt.. maar ook weer zowat om jezelf voorbij te lopen op een dag dat dat eigenlijk niet zo goed voor je zou zijn.
Ja doei.
  vrijdag 27 december 2013 @ 23:39:10 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_134769788
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou ja, ik zit ook bij een loopclub en juist niet bij een atletiekvereniging, :o juist loopgroepen zijn in mijn hoofd wat 'gezapiger', om het zo maar te omschrijven :o Nou ja.. het is natuurlijk ook niet fijn om helemaal alleen te lopen in het donker als je dat niet fijn vindt.. maar ook weer zowat om jezelf voorbij te lopen op een dag dat dat eigenlijk niet zo goed voor je zou zijn.
Daarom zei ik ook bewust: mijn loopclub ;) Ook daar zullen verschillen zijn. Ach ja, ik ben er weer effe klaar mee nu :P
  vrijdag 27 december 2013 @ 23:41:03 #180
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134769902
Weer twee leuke HM's gespot. Een in Best en eentje in Eersel (Hallo streamnl :D ), zo kom ik wel aan mijn bucketlist itempje (5 HM's lopen in 2014)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_134770787
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:45 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dan ben ik 30.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog maar 1 jaar, 6 dagen en 5 minuutjes :'( Ik heb het veel erger dan jou! Dan takel ik helemaal keihard af. Tot nu toe kan ik ook bijna alles eten wat ik wil trouwens, heeft ecto toch een positief punt, voor hardlopen dan :P
pi_134770921
HM in Eersel? Vertel! Mn vader woont daar dus sws support :D
pi_134770971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:43 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Mensen hebben sowieso een beetje de neigingen om bij groepstrainingen volgens mij te snel te lopen en dat resulteert in trainingen die bijna altijd te hard / teveel / te lang zijn vervolgens en dat is niet altijd handig. :P
Dat klopt inderdaad wel ja, dat kunnen Corniel en ik beamen ;). Niet altijd handig, af en toe wel lekker!
  zaterdag 28 december 2013 @ 00:29:35 #184
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134772487
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:04 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb deze net besteld O+ O+ O+ O+ *O*

Is het '2012 model', maar dat scheelde me wel mooi 50 (!!!!!) pond :') :D
mooi!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_134772599
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:01 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad wel ja, dat kunnen Corniel en ik beamen ;). Niet altijd handig, af en toe wel lekker!
Soms is afzien of niet op tempo's letten heerlijk hoor, maar als het systematisch gebeurt dan is het niet echt bevoordelijk per se... En vooral als je juist met een groep wilt trainen en wat op denkt te pakken qua trainingsleer enzo, is het niet leuk als je elke keer met trainen het gevoel hebt maximaal te moeten gaan. :P

En ik denk dat jij in de regel ook iets te vaak te hard traint, je hebt echt regelmatig dat je (veel) harder loopt dan gepland (vooral gevoed door je enthousiasme wat ik zo lees :P). Op zich maakt het niet uit, maar ik denk dat je er op zich goed aan zou doen om jezelf wat meer af te remmen dmv hartslagrestrictie als je ook je afstanden wilt gaan uitbreiden (gezien je bijv. ook marathonplannen had). Anders denk ik dat de kans op blessures erg groot is, als je je omvang zo'n stuk gaat vergroten op de trainingstempo's die je gewend bent. :) Harder / sneller trainen is niet per se beter trainen namelijk... :P
Jack does it in real time...
pi_134772853
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:32 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Soms is afzien of niet op tempo's letten heerlijk hoor, maar als het systematisch gebeurt dan is het niet echt bevoordelijk per se... En vooral als je juist met een groep wilt trainen en wat op denkt te pakken qua trainingsleer enzo, is het niet leuk als je elke keer met trainen het gevoel hebt maximaal te moeten gaan. :P

En ik denk dat jij in de regel ook iets te vaak te hard traint, je hebt echt regelmatig dat je (veel) harder loopt dan gepland (vooral gevoed door je enthousiasme wat ik zo lees :P). Op zich maakt het niet uit, maar ik denk dat je er op zich goed aan zou doen om jezelf wat meer af te remmen dmv hartslagrestrictie als je ook je afstanden wilt gaan uitbreiden (gezien je bijv. ook marathonplannen had). Anders denk ik dat de kans op blessures erg groot is, als je je omvang zo'n stuk gaat vergroten op de trainingstempo's die je gewend bent. :) Harder / sneller trainen is niet per se beter trainen namelijk... :P
Klopt zeker en heb je ook helemaal gelijk in. Weet het van mezelf ook wel. 1e en 2e kerstdag ook eigenlijk allebei al te snel getraind. Vooral omdat ik net terug kom van een blessure, maar zonder die blessure was het nog te snel geweest. Ik moet even leren hoe ik de gewilde tempo's in mijn Garmin zet denk ik, dat hij lekker irritant gaat piepen enzo ;).

Ohja, en ik moet eigenlijk wat eerder naar bed... :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Jero_nimo op 28-12-2013 00:50:35 ]
pi_134773710
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

mooi!
vond ik ook! Hopelijk de goede maat! Heb brede schouders die er in moeten passen... Maar komt vast goed. Reviews van de jas zijn iig lovend! :D
Ja doei.
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:15:46 #188
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134774009
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

vond ik ook! Hopelijk de goede maat! Heb brede schouders die er in moeten passen... Maar komt vast goed. Reviews van de jas zijn iig lovend! :D
ja, ik heb er net ook een goede review over gelezen!
pi_134774037
mooi jaske mobo!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_134774056
ow even geen nieuwe update voor mij. lig nu bijna twee weken stil..
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:25:06 #191
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134774267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:17 schreef winterstorm666 het volgende:
-O-
pi_134774422
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:17 schreef winterstorm666 het volgende:
Jammer..

En km's voor 2014, zei iemand 2000 km? Dat haal ik met m'n auto noet eens :')

Vandaag wel voor het eerst 7 km achter elkaar gelopen op slakkentempo. Mevrouw had me gedropt in Mierlo en ben over het schutterspad langs het kanaal naar huis gejogd. Was lekker met de wind en de regen :)
  zaterdag 28 december 2013 @ 02:17:05 #193
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_134775183
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:32 schreef Nirak het volgende:

[..]

Jammer..

En km's voor 2014, zei iemand 2000 km? Dat haal ik met m'n auto noet eens :')

Vandaag wel voor het eerst 7 km achter elkaar gelopen op slakkentempo. Mevrouw had me gedropt in Mierlo en ben over het schutterspad langs het kanaal naar huis gejogd. Was lekker met de wind en de regen :)
Goed bezig!

Ik ga ff planken. Ben net 3e geworden met de plaatselijke Popquiz.
Ondanks HM afstand LDL van vanmiddag was ik blijkbaar, met team, fris genoeg voor een oorkonde en een fles prosecco.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_134777026
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:41 schreef SEMTEX het volgende:
Weer twee leuke HM's gespot. Een in Best en eentje in Eersel (Hallo streamnl :D ), zo kom ik wel aan mijn bucketlist itempje (5 HM's lopen in 2014)
Dit schoot mij vanochtend nog te binnen maar volgens mij stond bij Maleduck die van Eersel ook in zijn lijst.

Ik heb het je gisteren al gezegd maar ALS ik mee doe, word het een dag inschrijving.
Ik wil eerst de route weten. Want ik blijf het raar vinden dat de ondergrond verhard is wanneer er mooie (onverharde) routes in de bossen zijn.
pi_134777344
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 02:17 schreef Frsh het volgende:

[..]

Goed bezig!

Ik ga ff planken. Ben net 3e geworden met de plaatselijke Popquiz.
Ondanks HM afstand LDL van vanmiddag was ik blijkbaar, met team, fris genoeg voor een oorkonde en een fles prosecco.
Pubquizzen is leuk!
pi_134777732
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:39 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Klopt zeker en heb je ook helemaal gelijk in. Weet het van mezelf ook wel. 1e en 2e kerstdag ook eigenlijk allebei al te snel getraind. Vooral omdat ik net terug kom van een blessure, maar zonder die blessure was het nog te snel geweest. Ik moet even leren hoe ik de gewilde tempo's in mijn Garmin zet denk ik, dat hij lekker irritant gaat piepen enzo ;).

Ohja, en ik moet eigenlijk wat eerder naar bed... :X
Bedoel het vooral als tip hoor trouwens. :) Maar denk dat als je voor langere trails / marathon gaat trainen je in sommige trainingen gewoon de tempo's moet loslaten en in een bepaalde HR-zone moet gaan lopen. Dan hou je het opschroeven van die kilometers tenminste zeker weten vol. Plus, zoveel duurwerk doen zorgt echt voor een bere-conditie, zie bijv. YUR die moeiteloos PR's ging lopen in z'n voorbereiding op Rotterdam zonder specifiek snelheidswerk volgens mij, puur vanwege z'n trainingsarbeid. Mocht je duurlopen saai vinden, ga dan veel 4 x 2000 of 8 x 1000 meter doen, maar wél op de souplesse-tempo's en niet op 3:45 / km of zo. :P

En als je echt voor de langere afstanden wilt gaan (> HM, > 2 uur lopen), zal het gewoon (tijdelijk) ten koste gaan van je snelle 5 km's enzo, maar dat is gewoon een keuze die je dan moet maken voor een schema. En verder heeft het vrij weinig zin om harde tempo's te trainen in een marathonvoorbereiding in mijn ogen, omdat je tijdens een marathon toch niet echt naar de grenzen van je snelheid gaat, maar het puur een energiemanagementwedstrijdje is met je lichaam. :P Juist het feit dat je makkelijk tempo's rond de 4:00 / km verteert maakt het lastig in een marathon, omdat de pacing zo moeilijk juist is te krijgen, je kan jezelf veel te makkelijk opblazen in de eerste 30k.
Jack does it in real time...
pi_134777979
Heb van mijn loopje toch weer pijn, enkel en achillespees... Eigen schuld, want ik heb al een hele tijd geen oefeningen gedaan voor mijn enkel. Ervaring leert dat het snel beter gaat als ik het weer oppak, gelukkig. Toch mijn regime maar weer oppakken en mezelf slaan als ik het weer laat versloffen. Goed voornemen: in 2014 eens niet naar de fysiotherapeut! En iets serieuzer voornemen, twee keer per week lopen en een keer per week sportschool. Ook als ik het druk heb, of als het regent. En hopelijk lukt een kilo of tien eraf ook.

Succes van dit jaar was ergens aan beginnen en het langer dan een paar maanden volhouden. Sinds ik op mijn 12e ziek werd en daarom met sport stopte, heb ik nooit iets langer gedaan dan 3 tot 6 maanden. Ik zit nu op 10. Tot grote verbazing van mijn vriend. :-)

Vandaag een klusdag, morgen dan het laatste loopje van het jaar.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  zaterdag 28 december 2013 @ 10:41:33 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134777990
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 09:40 schreef streamnl het volgende:

[..]

Dit schoot mij vanochtend nog te binnen maar volgens mij stond bij Maleduck die van Eersel ook in zijn lijst.

Ik heb het je gisteren al gezegd maar ALS ik mee doe, word het een dag inschrijving.
Ik wil eerst de route weten. Want ik blijf het raar vinden dat de ondergrond verhard is wanneer er mooie (onverharde) routes in de bossen zijn.
Wat bedoel je met een dag inschrijving? :?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 28 december 2013 @ 10:44:49 #199
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134778044
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
HM in Eersel? Vertel! Mn vader woont daar dus sws support :D
http://www.dutchrunners.n(...)es-12-marathonloop-4
  zaterdag 28 december 2013 @ 10:48:13 #200
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134778098
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb lekker geen kerstkilo's :9
Ik ook niet, zie ik net *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')