abonnement Unibet Coolblue
pi_134633753

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpg2e167hx.gifgrolsch.jpg

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox | Speelonk Music Store

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier

:)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_134633828
FiPo.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134633847
Zo lekker op de triplex gitaar geragd vanavond!

Ooit komt er een fatsoenlijke spaanse gitaar ooit ooit ooit nooit :o :'(
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_134633883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:22 schreef The_Dean het volgende:
FiPo.
o|O

Waar is de inhoudelijke post gebleven }:|
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_134634680
:6

Foto van afgelopen zaterdagochtend. Blijft een rare tijd om te spelen, 11:00 :D

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 24 december 2013 @ 01:01:42 #6
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134635240
Er werd zeker erg laf gezopen?
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  dinsdag 24 december 2013 @ 01:56:53 #7
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_134637297
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:44 schreef The_Dean het volgende:
:6

Foto van afgelopen zaterdagochtend. Blijft een rare tijd om te spelen, 11:00 :D

[ afbeelding ]
Serieus Record?
pi_134640532
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 december 2013 01:01 schreef Muchachooo het volgende:
Er werd zeker erg laf gezopen?
Ja. De nachtbrakers gingen zo'n beetje naar huis.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134640534
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 01:56 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Serieus Record?
Jup!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:42:50 #10
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_134640697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:44 schreef The_Dean het volgende:
:6

Foto van afgelopen zaterdagochtend. Blijft een rare tijd om te spelen, 11:00 :D

[ afbeelding ]
Goed bezig! Ziet eruit als een chill podium :)
pi_134640866
er mist iets dean... iemand op je oude plaats! :o
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:57:41 #12
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_134640903
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:55 schreef Aresdreams het volgende:
er mist iets dean... iemand op je oude plaats! :o
De bar staat toch helemaal niet op de foto :o
pi_134642240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:44 schreef The_Dean het volgende:
:6

Foto van afgelopen zaterdagochtend. Blijft een rare tijd om te spelen, 11:00 :D

[ afbeelding ]
Das beter een echte actiefoto ^O^ *O*
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  dinsdag 24 december 2013 @ 21:04:01 #14
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_134665768
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:29 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Jup!
Hoezo staat die drummer trouwens :P?
pi_134669011
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:42 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Goed bezig! Ziet eruit als een chill podium :)
Grote zaal Poppodium Romein, echt een aanrader! Sfeervolle tent ook.
Als jullie er eens staan kom ik ook!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134669028
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:55 schreef Aresdreams het volgende:
er mist iets dean... iemand op je oude plaats! :o
We hebben er over nagedacht, maar zo met zijn vieren gaat het opzich ook lekker, dus we houden het eerst zo.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134669041
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:04 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hoezo staat die drummer trouwens :P?
Percussie :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134671966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:58 schreef The_Dean het volgende:

[..]

We hebben er over nagedacht, maar zo met zijn vieren gaat het opzich ook lekker, dus we houden het eerst zo.
Als het werkt, lekker zo laten :)
pi_134672298
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:26 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Als het werkt, lekker zo laten :)
Ja, daarom. Geluid is nu wat opener, en dus hopelijk wat beter.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 25 december 2013 @ 01:11:11 #20
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_134675115
Fijn nummers van The Police aan het leren. Lekker strekken over 6 frets. :%
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_134678233
quote:
10s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:11 schreef BurnaBoy het volgende:
Fijn nummers van The Police aan het leren. Lekker strekken over 6 frets. :%
})

:* ~:)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zaterdag 28 december 2013 @ 00:30:41 #22
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134772530
Jezus, wat loop ik toch altijd hard te GASsen als ik weer eens ga lurken in dit topic...
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  zaterdag 28 december 2013 @ 00:36:51 #23
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134772782
Tijdens de kerstdagen trouwens voor het eerst mijn cheap-ass pedaaltjes kunnen testen (die Harley Benton dingen). Conclusie: niet slecht. De chorus is een prima chorus, als het niet mijn signaal boostte, erg vervelend. De AC Tone is een lekker drive pedaaltje, doet me inderdaad aan een cranked AC30 denken. Al met al, voor 30 euro per stuk zeker geen miskoop, al ga ik hier en daar wel wat vervangen wanneer mijn saldo toereikend is.

Maar voor nu eerst maar eens een sustainpedal voor mijn keyboard en een pedaltrain junior inslaan. :+
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_134773070
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:30 schreef Muchachooo het volgende:
Jezus, wat loop ik toch altijd hard te GASsen als ik weer eens ga lurken in dit topic...
Inspirerend topic :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134773364
Ik heb geen idee of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik wilde graag beginnen met gitaarspelen. Om te beginnen wil ik een goedkope akoestische gitaar van rond de 50 euro kopen, en de basics zelf leren via internet/boeken etc. en misschien lessen nemen als het echt nodig is. Zijn er misschien bepaalde merken/specifieke gitaren die voor beginners aan te raden zijn, of juist niet?

Mijn uiteindelijke doel is om rock/metal nummers te kunnen spelen, maar op de korte termijn wil ik me voornamelijk focussen op de basis.

Misschien heeft iemand ook tips voor iemand die wilt beginnen met gitaarspelen qua literatuur of handige links naar tutorials of iets dergelijks? Ik begin van een nulpunt, heb eigenlijk sinds kort (lees: deze week) pas een interesse in gitaarspelen ontwikkeld.

Alvast bedankt
pi_134773561
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:53 schreef TeeJay. het volgende:
Ik heb geen idee of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik wilde graag beginnen met gitaarspelen. Om te beginnen wil ik een goedkope akoestische gitaar van rond de 50 euro kopen, en de basics zelf leren via internet/boeken etc. en misschien lessen nemen als het echt nodig is. Zijn er misschien bepaalde merken/specifieke gitaren die voor beginners aan te raden zijn, of juist niet?

Mijn uiteindelijke doel is om rock/metal nummers te kunnen spelen, maar op de korte termijn wil ik me voornamelijk focussen op de basis.

Misschien heeft iemand ook tips voor iemand die wilt beginnen met gitaarspelen qua literatuur of handige links naar tutorials of iets dergelijks? Ik begin van een nulpunt, heb eigenlijk sinds kort (lees: deze week) pas een interesse in gitaarspelen ontwikkeld.

Alvast bedankt
Je kan de basis ook prima leren op een electrische. Dan ben je meteen een eind op weg om rock en metal te gaan spelen :)

En als je wel echt akoestisch wil beginnen moet je de keus maken tussen Spaans [nylon snaren] of Western [stalen snaren].
Spaans klinkt wat zachter, en warmer. Western is wat killer en luider. Zoek voor voorbeelden even op Youtube, kan je snel duidelijke verschillen horen. Zelf ben ik meer van de Westerns.

En, ik zou mijn budget iets vergroten. Voor 50 euro kan het nooit veel zijn. Daar heb je wel een gitaar voor, maar die zijn vaak dusdanig slecht dat het eerder ontmoedigd dan aanspoort.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:00:53 #27
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134773573
Voor 50 euro is er niet echt een keuze qua goede merken. Zoals je zelf zegt heb je je pas sinds kort verdiept in gitaar spelen, dus houd jezelf ook aan je budget, wie weet vind je het over twee weken toch niks en staat er een 100e+ gitaar in een hoek te verstoffen.

Wat betreft de basis voor gitaarspelen: dit hoeft natuurlijk niet per se op een akoestische gitaar. Uiteindelijk is dit wel een goede keuze, aangezien randapparatuur (versterkers, kabels, etc) niet verplicht is, zoals bij een elektrische gitaar. Als je rock/metal wil gaan spelen, zal dit echter betekenen dat je in een niet al te lange termijn toch over zal gaan stappen naar een elektrische gitaar, dus houd daar wel rekening mee.

Wat betreft tutorials en boeken; daar ben ik zelf niet echt bekend mee. Ik heb vroeger een jaar of 6 les gehad en dus na een tijdje voornamelijk geleerd van het leren spelen van verschillende soorten nummers. Ik ben echter wel sinds kort begonnen met het leren piano spelen en ik moet zeggen dat YouTube hier toch echt een geweldige bron van informatie in vormt. Met een beetje zoeken vind je letterlijk honderden lessen - voor beginners en gevorderden - zowel specifiek voor een bepaald nummer als de échte basis.

Wanneer je wat motoriek in de vingers hebt zitten zou ik je vooral aanraden om nummers te leren die je zelf graag wilt spelen. Zo heeft een vriend van mij bijvoorbeeld gitaar leren spelen door na een maand al Hallowed Be Thy Name van Iron Maiden te oefenen. Het kost je een hoop dedication, maar houdt je wel uitgedaagd én geboeid (het is een stuk leuker voor jezelf om bekende nummers te oefenen in plaats van Vader Jacob mee te spelen met een video).
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:01:48 #28
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134773600
Er heeft hier zeker niemand een Catalinbread Dirty Little Secret 'over'? :+
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_134773630
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:01 schreef Muchachooo het volgende:
Er heeft hier zeker niemand een Catalinbread Dirty Little Secret 'over'? :+
Nope.

Tegen een goed bod wel een Pearl CH-02 :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 28 december 2013 @ 01:12:47 #30
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134773934
Nah thanks :)

Het wordt wel tijd dat ik eens wat ga verbouwen binnen mijn huidige gear collectie. Heb een Marshall JVM205H die staat te verstoffen op mijn oude slaapkamer bij mijn ouders, samen met een Kool&Elfring 2x12 50W cab... Veuls te groot voor een gitarist die nauwelijks buiten de eigen muren speelt (ondanks een projectje met wat studiegenoten. In Delft...).

Iemand suggesties voor een lekker compact combootje (liefst buizen)? Iets als een AC15 staat me wel aan, maar is nog steeds wat zwaar/duur...

EDIT: ik bedenk me net, zou ik die Marshall uberhaupt voor een redelijke prijs verkocht krijgen? Heb destijds meer dan 1500 betaald voor die kast (incl cab), maar volgens mij is heel die JVM serie een beetje naar de achtergrond verdwenen. En die cab is ondanks zijn geweldige kwaliteit nauwelijks bekend, ik ben benieuwd of iemand zoiets zou kopen...
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_134774199
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:00 schreef Muchachooo het volgende:
Voor 50 euro is er niet echt een keuze qua goede merken. Zoals je zelf zegt heb je je pas sinds kort verdiept in gitaar spelen, dus houd jezelf ook aan je budget, wie weet vind je het over twee weken toch niks en staat er een 100e+ gitaar in een hoek te verstoffen.

Wat betreft de basis voor gitaarspelen: dit hoeft natuurlijk niet per se op een akoestische gitaar. Uiteindelijk is dit wel een goede keuze, aangezien randapparatuur (versterkers, kabels, etc) niet verplicht is, zoals bij een elektrische gitaar. Als je rock/metal wil gaan spelen, zal dit echter betekenen dat je in een niet al te lange termijn toch over zal gaan stappen naar een elektrische gitaar, dus houd daar wel rekening mee.

Wat betreft tutorials en boeken; daar ben ik zelf niet echt bekend mee. Ik heb vroeger een jaar of 6 les gehad en dus na een tijdje voornamelijk geleerd van het leren spelen van verschillende soorten nummers. Ik ben echter wel sinds kort begonnen met het leren piano spelen en ik moet zeggen dat YouTube hier toch echt een geweldige bron van informatie in vormt. Met een beetje zoeken vind je letterlijk honderden lessen - voor beginners en gevorderden - zowel specifiek voor een bepaald nummer als de échte basis.

Wanneer je wat motoriek in de vingers hebt zitten zou ik je vooral aanraden om nummers te leren die je zelf graag wilt spelen. Zo heeft een vriend van mij bijvoorbeeld gitaar leren spelen door na een maand al Hallowed Be Thy Name van Iron Maiden te oefenen. Het kost je een hoop dedication, maar houdt je wel uitgedaagd én geboeid (het is een stuk leuker voor jezelf om bekende nummers te oefenen in plaats van Vader Jacob mee te spelen met een video).
Bedankt voor je reactie.

Sowieso wilde ik akoestisch beginnen omdat ik thuis heel weinig ruimte heb. Ik heb op mijn kamer geen ruimte om een versterker aan te sluiten en op te bergen op dit moment, dus een elektrische gitaar is een idee voor de toekomst wanneer ik uit huis ga. Voor de rest is zo'n elektrische gitaar een grotere investering, en zoveel heb ik me nog niet georiënteerd op het gitaarspelen. Zijn er voor 50 euro wel degelijke gitaren te vinden? Of is het aan te raden om een iets duurdere aan te schaffen?

Op de korte termijn wil ik voornamelijk handigheid krijgen in de vingers, leren hoe je noten moet lezen etc. Ik weet nog niet wat er allemaal precies bij komt kijken, maar het zal geen rocket science zijn toch? Het lijkt me verder ook een leuk tijdverdrijf, beter dan gamen/films kijken tot midden in de nacht :').
pi_134774255
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:00 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Je kan de basis ook prima leren op een electrische. Dan ben je meteen een eind op weg om rock en metal te gaan spelen :)

En als je wel echt akoestisch wil beginnen moet je de keus maken tussen Spaans [nylon snaren] of Western [stalen snaren].
Spaans klinkt wat zachter, en warmer. Western is wat killer en luider. Zoek voor voorbeelden even op Youtube, kan je snel duidelijke verschillen horen. Zelf ben ik meer van de Westerns.

En, ik zou mijn budget iets vergroten. Voor 50 euro kan het nooit veel zijn. Daar heb je wel een gitaar voor, maar die zijn vaak dusdanig slecht dat het eerder ontmoedigd dan aanspoort.
Van wat ik gehoord heb lijkt mij die met stalen snaren wel mooier, dus als ik een gitaar ga kopen wordt het er zo eentje.

Voor max. 100 euro zul je dan toch wel iets degelijks vinden, of niet? Meer ben ik op dit moment niet bereid om uit te geven.
pi_134774852
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:24 schreef TeeJay. het volgende:

[..]

Van wat ik gehoord heb lijkt mij die met stalen snaren wel mooier, dus als ik een gitaar ga kopen wordt het er zo eentje.

Voor max. 100 euro zul je dan toch wel iets degelijks vinden, of niet? Meer ben ik op dit moment niet bereid om uit te geven.
Ja, voor die 50-100 euro kan je zeker wat vinden, ik heb voor een van mijn akoestische 55 euro betaald. Leuke klank, maar wel waar voor je geld, dus geen fantastisch spelend apparaat.

Hou daar wel rekening mee, laat je door een 'slechtere' gitaar niet meteen ontmoedigen :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 28 december 2013 @ 02:14:49 #34
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134775158
Ach, ik heb de eerste 2 jaar ook gebruik gemaakt van een Squier strat (op dat moment zelfs 3e hands) en een Stagg LP. Gitaren van mindere kwaliteit hoeven niet per se te ontmoedigen.. Al was ik zelf wel heel bij toen ik later mijn Epi en nog later Gibson aan kon schaffen he he :+

Compleet offtopic trouwens, maar die London City Comet van daanauctions een paar jaar terug, bevalt nog steeds prima :D op dit moment mijn primaire axe, mijn LP hangt nog bij mijn ouders aan de muur...
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_134775169
Ja, ik heb ook nog geen slecht product van London City kunnen ontdekken, gitaren, versterkers, shizzle, allemaal heel gaaf spul.

Kan niet wachten tot ik mijn Bulldog weer aan de praat heb :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 28 december 2013 @ 02:26:10 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_134775311
*aanmeld.

Mijn gitaar: accoustische ridgewood , snaren: Elixir.

Beetje basic nummertjes van final fantasy aan het leren etc.

Kan flamenco(9) en breezy(8) al vloeiend.

Verder begin ik tabs steeds beter te snappen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_134775788
Nieuwe gitaar gekocht: een Martin!! Ik ben verliefd. ...
pi_134778175
Mooi spul allemaal! Veel succes en plezier :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134778248
Ik ben begonnen met een staalsnarige akoestische gitaar. Het is in het begin echt wel doorbijten, maar het gaat steeds beter (ben nog steeds een beginner). Merkte wel dat ik gitaarles nodig heb om houvast te hebben. Alleen kon ik wel wat oefenen, maar was ik te snel afgeleid en nu heb ik mijn oefeningen en les waarmee ik de hele week doorkom (iedere dag spelen).

Jammer dat het vakantie is, want ik heb wel weer zin om weer verder te gaan :P
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:03:13 #40
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134781264
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 02:16 schreef The_Dean het volgende:
Ja, ik heb ook nog geen slecht product van London City kunnen ontdekken, gitaren, versterkers, shizzle, allemaal heel gaaf spul.

Kan niet wachten tot ik mijn Bulldog weer aan de praat heb :)
Sowieso ben ik sinds dat apparaat echt een tele liefhebber geworden, vroeger was alles LP bij mij. Ik zou echt een moord doen voor een thinline met P90's erin :+
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_134781301
Is Cort een goed gitaarmerk? Ik ben vandaag naar de lokale muziekwinkel of hoe zoiets heet geweest, en er stond een leuk beginnerspakket met tas en plectra voor 159 euro. Volgens de verkoper zijn het hele goede gitaren met goede prijs/kwaliteit verhouding. Zo hoe die gast er zelf op speelde vond ik het ook wel lekker klinken, maar het ligt wel iets boven mijn prijsrange. Hij gaf ook aan dat je er binnen het jaar een gratis afstembeurt bij kreeg, die normaal 55 euro kost.

Ik ben een beetje stom geweest en heb het type e.d. niet gevraagd, en kan de gitaar zo nergens vinden. Hoe klinkt dit aanbod? Goed te doen of kan ik beter verder zoeken?

EDIT: Dit was de gitaar: http://www.cortguitars.com/en/product/cap-810-1
pi_134782762
Je hebt er wel leuke gitaartjes tussen zitten voor het geld en denk dat het in combinatie met dat afstellen (of afstemmen, wat houdt dat precies in?) wel prima is als begin gitaar...

Weet niet in hoeverre het met dat pakket een optie is, maar je zou wel even kunnen kijken naar de afwerking van de gitaar. Bij de goedkope(re) gitaren is een deel van de kostenbesparing een gebrek aan goede quality control en afwerking waardoor onderlinge verschillen tussen exemplaren groot kunnen zijn.

Zit zelf trouwens te overwegen een Fender American Standard Strat te kopen (2e hands wel), dit omdat ik toch vooral mijn strats erbij pak (heb op het moment 2 blade Texas Standard Pro gitaren, welke fijn zijn maar ik merk dat ik toch een dikkere hals wil) en de Fender American toch wel een beetje DE gitaar is (iig voor mij) op dat gebied.

Wat is een beetje een redelijke 2ehands prijs waar ik rekening mee moet houden? Zie op marktplaats prijzen van 850 tot 900, op gitaarmarkt iets rond de 700... Erg afhankelijk van jaartal, uitvoering etc?

Then again, vrij grote onzin maar ja... so nais! Even kijken of ik me nog een beetje in kan houden hehe.

Daarnaast blijft een Telecaster me ook nog steeds trekken, maar mag van mezelf op dit moment even geen gitaren meer verkopen zonder eerst een andere weg te doen.
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:18:43 #43
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134783926
Ik heb een jaar geleden mijn American Std (2008) verkocht voor 750 euro. Het ligt er maar net aan wat voor model het is natuurlijk en ik heb hem zelf ook tweedehands gekocht voor 775, dus daarom kon ik een ietwat lage vraagprijs aanhouden.
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:44:06 #44
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_134785002
Ik begin die goldtops echt steeds meer te waarderen, dat gaat me ooit weer eens geld kosten ;(
pi_134785347
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:18 schreef Muchachooo het volgende:
Ik heb een jaar geleden mijn American Std (2008) verkocht voor 750 euro. Het ligt er maar net aan wat voor model het is natuurlijk en ik heb hem zelf ook tweedehands gekocht voor 775, dus daarom kon ik een ietwat lage vraagprijs aanhouden.
Ook de hoofdreden om voor 2ehands te gaan, dat je daarna niet teveel verlies lijdt als je m ooit zou moeten verkopen (dat en het feit dat je er een paar honderd euro mee kan besparen :P ).

Maar ergens tussen een 700 en 800 aanhouden lijkt dus realistisch. Ugh.

Waarom heb je m indertijd verkocht eigenlijk? Toch niet je ding?
  zaterdag 28 december 2013 @ 15:20:43 #46
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134786158
Ik heb toen ergens een tele op de kop getikt en vond zowel het speelcomfort als het geluid meer tot me spreken. Na een tijd te hebben staan verstoffen vond ik dat ik het geld beter in een macbook kon steken, aangezien ik die toch een heel aantal uur per dag gebruik :+
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_134790349
hallo, weet iemand hoe ik hetzelfde gitaargeluid kan krijgen als in dit nummer
9:30 - 11:00
  zondag 29 december 2013 @ 01:45:07 #48
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134814512
Feli Dribbel_! *O*
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_134814859
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 december 2013 15:20 schreef Muchachooo het volgende:
Ik heb toen ergens een tele op de kop getikt en vond zowel het speelcomfort als het geluid meer tot me spreken. Na een tijd te hebben staan verstoffen vond ik dat ik het geld beter in een macbook kon steken, aangezien ik die toch een heel aantal uur per dag gebruik :+
Haha, fair enough :) Ondertussen een bod uitgebracht op een american standard... ben benieuwd :P
  zondag 29 december 2013 @ 09:38:47 #50
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_134817886
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik begin die goldtops echt steeds meer te waarderen, dat gaat me ooit weer eens geld kosten ;(
muhahaha

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zondag 29 december 2013 @ 10:58:28 #51
20720 brother52
Dus..........
pi_134819086
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 01:57 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Haha, fair enough :) Ondertussen een bod uitgebracht op een american standard... ben benieuwd :P
Heb je die ooit goed vergeleken met een Blade of heb je gewoon een bod uitgebracht omdat het een Fender is?

Heb zelf ook een Blade Texas pro en dat ding is op alle fronten zoveel beter dan een standaard Fender. Qua speelcomfort, afwerking, geluid, alles...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_134819502
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 10:58 schreef brother52 het volgende:

[..]

Heb je die ooit goed vergeleken met een Blade of heb je gewoon een bod uitgebracht omdat het een Fender is?

Heb zelf ook een Blade Texas pro en dat ding is op alle fronten zoveel beter dan een standaard Fender. Qua speelcomfort, afwerking, geluid, alles...
Nog niet kunnen proberen (deze specifieke is op 2 uur reizen), en tja... in principe wel omdat het een american standard fender is ja (zoals ik eerder had gepost voor mij toch een beetje de heilige graal van de strats in mijn gevoel).

Nu kom ik er ook steeds meer achter dat ik de hele dunne hals van de Blade minder lekker vind spelen en toch liever ene wat dikkere hals heb. Daarnaast wel veel gelezen en bekeken op youtube/reviews/etc.

Verder kan ik deze misschien ook krijgen voor een nette prijs waardoor hij 'maar' een 300 meer kost dan mijn 2e hands Blade waardoor ik de gok ook wel durf te nemen (en hem desnoods weer kan verkopen als het toch echt niks is).

Maar verder ben ik ook zeker groot fan van de blades, dat zeker... (En ben zeker van plan 1 vd 2 blades te houden).
  zondag 29 december 2013 @ 11:31:00 #53
20720 brother52
Dus..........
pi_134819843
Maar zou je dan niet eerst eens naar een winkel gaan om op een vergelijkbare Fender te spelen voordat je een bod op eentje uit gaat brengen?
Voor hetzelfde vind je zo'n dikke hals helemaal niks...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_134820230
Ach Brother, daar komt ie vanzelf achter. Van gitaren kopen op verschillende manieren kom je er achter waar je op moet letten, ook voor wat je zelf fijn vindt en wat niet. Dus als ie er op deze manier achterkomt dat het totaal niet is wat hij zoekt, zal ie de volgende keer een andere route bewandelen (hopen we dan :P)
  zondag 29 december 2013 @ 11:54:32 #55
20720 brother52
Dus..........
pi_134820400
Ja, is ook zo, ik had even de valse hoop dat iemand die hier al wat langer meepost beter zou weten dan af te gaan op alleen reviews en YouTube.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_134821570
sorry for dashing your hopes :P
pi_134822789
Tja, dat ik al langer post wil niet zeggen dat ik er ook verstand van heb (of dat verstand het altijd wint van impuls en gevoel) ;)

Maar het is sowieso ook een bod 'onder voorbehoud', wil een eventuele prijs afspreken voor ik die kant op ga (bijna 2 uur heen, 2 uur terug) en er niet daar pas achterkomen dat we er niet uit komen. Zal hem daar ook zeker eerst proberen, then again ben ik nou ook niet zo handig dat ik met een half uurtje weet of iets een gitaar voor me is of niet (tenzij hij wel heel ruk is), dat duurt bij mij gewoon langer. Mocht het dan toch niks zijn gooi ik hem toch gewoon weer in de verkoop... Daar zal ik dan ook geen noemenswaardig verlies op lijden.

Anyway, ik moet dat soort dingen gewoon uitvogelen op mijn eigen tempo en met mijn eigen spullen. Even in een winkel testen kan natuurlijk, maar dan kan ik net zo goed even die kant op gaan om hem te proberen (aangezien het ene model weer niet helemaal het andere is, dit is er ook een uit de 90-er jaren waarbij ik ook heb geleerd dat dat nou niet bepaald de Fender glorie-jaren zijn)...

En niks mis met andere reviews en youtube wat mij betreft, nee het is niet het enige waar je op af moet gaan, maar het geeft wel een indicatie. Daarnaast vind ik het ook gewoon leuk en handig ervaringen te lezen (en sommige objectieve dingen of technische verschillen kun je prima van de interwebs afhalen).
  zondag 29 december 2013 @ 13:40:05 #58
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_134824124
Als het een Fender is, dan mag je de handelswaarde ook wel meenemen in je besluit. Een Fender zal in bijna alle gevallen zijn waarde beter houden dan een Blade, hoeveel beter de Blade uiteindelijk ook is. Zo ben ik zelf ook absoluut geen fan van Les Pauls, maar qua investering snap ik dat veel gitaristen er een kopen en hem het grootste deel van het jaar gewoon aan de muur hebben hangen voor financiële tegenvallers of slechtere tijden.

Daarnaast, er is tegenwoordig zo veel te koop. Het is sowieso onmogelijk om altijd de beste keuze te kunnen maken, dus ik zou me er niet te druk om maken. Dat je er plezier van hebt en dat je hem eventueel tegen een goede prijs weer kunt verkopen of zelfs ruilen lijkt me belangrijker.
pi_134824766
Ach, zie het niet als investering ofzo maar idd.... het feit dat ik m zo goed als zeker eventueel voor hetzelfde bedrag weer kan doorverkopen maakt t wel makkelijker. Daarnaast dankzij n onverwachte "extra kerstbonus"wat extra geld te besteden waarbij het ook niet echt uitmaakt of hij eerst nog n tijdje in huis staat/hangt. Maar eerst maar eens zien of ik überhaupt die kant op kan/mag ;)
  zondag 29 december 2013 @ 14:14:27 #60
20720 brother52
Dus..........
pi_134825625
quote:
6s.gif Op zondag 29 december 2013 13:40 schreef Belabor het volgende:
Als het een Fender is, dan mag je de handelswaarde ook wel meenemen in je besluit. Een Fender zal in bijna alle gevallen zijn waarde beter houden dan een Blade, hoeveel beter de Blade uiteindelijk ook is. Zo ben ik zelf ook absoluut geen fan van Les Pauls, maar qua investering snap ik dat veel gitaristen er een kopen en hem het grootste deel van het jaar gewoon aan de muur hebben hangen voor financiële tegenvallers of slechtere tijden.

Daarnaast, er is tegenwoordig zo veel te koop. Het is sowieso onmogelijk om altijd de beste keuze te kunnen maken, dus ik zou me er niet te druk om maken. Dat je er plezier van hebt en dat je hem eventueel tegen een goede prijs weer kunt verkopen of zelfs ruilen lijkt me belangrijker.
Handelswaarde mag je nooit meenemen in je besluit. Je koopt een gitaar om te ge(mis)bruiken. Het is een gebruiksvoorwerp, geen schilderij of zo.
Je koopt toch ook geen auto om dat ding alleen maar in je garage te zetten? Of een koekenpan om alleen maar in je keukenkastjes te laten staan?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 29 december 2013 @ 14:37:03 #61
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_134826840
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 14:14 schreef brother52 het volgende:

[..]

Handelswaarde mag je nooit meenemen in je besluit. Je koopt een gitaar om te ge(mis)bruiken. Het is een gebruiksvoorwerp, geen schilderij of zo.
Je koopt toch ook geen auto om dat ding alleen maar in je garage te zetten? Of een koekenpan om alleen maar in je keukenkastjes te laten staan?
Ik niet en jij blijkbaar ook niet, maar er zijn voldoende mensen die dat wel doen. Ik denk echter dat het voor een ietwat blinde keuze wel een belangrijke factor is om mee te nemen. Bovendien koop je niet elk jaar een nieuwe auto, maar voldoende mensen kopen meerdere keren per jaar nieuwe gear (gitaren, pedalen whatever). Een gitaar kan je altijd tegenvallen of je wilt heel graag een nieuwe kopen, en als je dan de helft van de waarde weer in mag leveren bij de verkoop...

Maar zo denken verschillende mensen hier verschillen over, natuurlijk. Wat betreft pedalen en versterkers vind ik handelswaarde in ieder geval naast klank en kwaliteit de belangrijkste factor.
pi_134831821
Handelswaarde vind ik niet helemaal het juiste woord in dit geval, het gaat meer om waardevastheid.

Als ik twijfel over een aankoop kan het feit dat je hem bijna zeker voor dezelfde prijs door kan verkopen zeker de doorslag geven... En dat is in dit geval. Ik wil een gitaar echt een kans geven, ermee om leren gaan en hem leren kennen. Mocht het na een tijd alsnog echt niet bevallen, dan kan hij gewoon weer de deur uit zonder dat ik echt schade heb geleden.
pi_134832368
Ja, dat is wel belangrijk om in het achterhoofd te houden :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134843469
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 14:14 schreef brother52 het volgende:

[..]

Handelswaarde mag je nooit meenemen in je besluit. Je koopt een gitaar om te ge(mis)bruiken. Het is een gebruiksvoorwerp, geen schilderij of zo.
Je koopt toch ook geen auto om dat ding alleen maar in je garage te zetten? Of een koekenpan om alleen maar in je keukenkastjes te laten staan?
Dat is de reden waarom ik toch voor die bo~el gegaan ben... nieuw schijnen ze nu tegen de 2700 aan te zitten, waar ik deze voor 650 heb gekocht :P
  zondag 29 december 2013 @ 21:13:46 #65
20720 brother52
Dus..........
pi_134846989
Een gitaar de deur uit doen, kan dat dan?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_134847939
Sommige mensen doen hun piano de deur uit. Wat zeg ik hun stradivarius...
pi_134848143
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 21:13 schreef brother52 het volgende:
Een gitaar de deur uit doen, kan dat dan?
Joah, dat kan best :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 29 december 2013 @ 22:33:07 #68
20720 brother52
Dus..........
pi_134852910
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:28 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Joah, dat kan best :)
Geloof er niks van.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_134854368
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 22:33 schreef brother52 het volgende:

[..]

Geloof er niks van.
Ben die LTD toch echt alweer kwijt, weinig moeite mee.

Zijn natuurlijk altijd een paar gitaren die nooit weer weg gaan.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134859011
Iemand hier ervaring met de nek van een Schecter 7 string? (Omen Diamond series)

Of met de gitaar in het algemeen
pi_134864080
ik en genakt, maar of de serie pressies klopt weet ik ook niet.
Was naar mijn mening niet de fijnste nek.
  maandag 30 december 2013 @ 10:54:51 #72
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_134866539
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 08:48 schreef Aresdreams het volgende:
ik en genakt, maar of de serie pressies klopt weet ik ook niet.
Was naar mijn mening niet de fijnste nek.
Wij hadden van de schecter damien series. Ik vond het toch wel redelijk fijne nek.

Maar heb te weinig ervaring met andere 7 strings om er een goed oordeel over te geven.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_134868131
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:55 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ben die LTD toch echt alweer kwijt, weinig moeite mee.
Gewoon standaard gehouden of er eerst nog andere pups in gegooid?
quote:
Zijn natuurlijk altijd een paar gitaren die nooit weer weg gaan.
Bij mij worden die paar elke keer steeds meer.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_134869225
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:47 schreef brother52 het volgende:

[..]

Gewoon standaard gehouden of er eerst nog andere pups in gegooid?

[..]

Bij mij worden die paar elke keer steeds meer.
Helemaal origineel :D

Binnenkort eens de bezem door de collectie halen, zijn nog wel een paar die weg kunnen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134929640
ben free jaz muzi-kant
pi_134974895
HP NY *O* *O* *O*

En briljante rifs gewenst *O*
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_134976728
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2014 07:26 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
HP NY *O* *O* *O*

En briljante riffs gewenst *O*
Dit *O* :*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 2 januari 2014 @ 13:26:40 #79
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_134980832
http://www.nobuouematsu.com/files/ah_moun.txt

Dit is een heerlijk nummertje wat ik de laatste tijd aan het leren ben. :)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:28:23 #80
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134983093
quote:
Heb wel interesse in die phase 90 :o

Waarom doe je alles weg eigenlijk?
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_134983602
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:26 schreef BaajGuardian het volgende:
http://www.nobuouematsu.com/files/ah_moun.txt

Dit is een heerlijk nummertje wat ik de laatste tijd aan het leren ben. :)
Leuk nummertje om te spelen inderdaad :Y
I feel kinda Locrian today
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:26:06 #82
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_134985326
Weet hier iemand hoe dat harde schuim heet wat vaak in flightcases gebruikt wordt?
pi_134989296
Even iemand die ik erg hoog heb zitten en vnl. omdat hij de leadgitarist was in Elvis zijn band.


In de tegenwoordige tijd even te zien tijdens een uitzending van VI.

pi_134990215
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Weet hier iemand hoe dat harde schuim heet wat vaak in flightcases gebruikt wordt?
Geloof het of niet, maar heel simpel: Hardschuim.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 2 januari 2014 @ 18:16:19 #85
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_134991857
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:30 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar heel simpel: Hardschuim.
Ja dat kon ik dus alleen in platen vinden en niet zo snel in blokken. Maar opzich kan je met meerdere lagen platen wel mooiere vormen weer maken :D
  donderdag 2 januari 2014 @ 18:24:42 #86
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_134992206
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:43 schreef starla het volgende:

[..]

Leuk nummertje om te spelen inderdaad :Y
Kon eerst de 3e greep van 2e stukje niet goed pakken maar nu vloeiend, klinkt ook fijn dat nummer. :)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_134992378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:24 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Kon eerst de 3e greep van 2e stukje niet goed pakken maar nu vloeiend, klinkt ook fijn dat nummer. :)
Je bedoelt die C# mineur. Gewoon oefenen, ik zou een aantal vingerzettingen ook niet zo doen als in de tab, beetje omslachtig, af en toe.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 2 januari 2014 @ 18:54:44 #88
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_134993351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:29 schreef starla het volgende:

[..]

Je bedoelt die C# mineur. Gewoon oefenen, ik zou een aantal vingerzettingen ook niet zo doen als in de tab, beetje omslachtig, af en toe.
Kwam ook achter beter gewoon de hoge E ipv 454 op de B snaar.
Maar ik zet mn vingers zo neer op 3e greep, weet niet of dat c mineur is, kan daar de hoge E ook wel doen maar vind em op de B snaar beter klinken.

Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_134993598
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Kwam ook achter beter gewoon de hoge E ipv 454 op de B snaar.
Maar ik zet mn vingers zo neer op 3e greep, weet niet of dat c mineur is, kan daar de hoge E ook wel doen maar vind em op de B snaar beter klinken.

[ afbeelding ]
Die hoge E zou ik in dat stukje juist wel op de b snaar spelen anders gaat ie doorklinken en krijg je een D# en E die samenklinken.

Waarom pak je niet gewoon een C# mineur barré? Dat stukje is A - B - C#m - B

Dus:

I feel kinda Locrian today
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:05:38 #90
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_134993814
Terugblik met beelden uit 2013. Awesome jaar gehad :D

  donderdag 2 januari 2014 @ 19:37:11 #91
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_134995053
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:00 schreef starla het volgende:

[..]

Die hoge E zou ik in dat stukje juist wel op de b snaar spelen anders gaat ie doorklinken en krijg je een D# en E die samenklinken.

Waarom pak je niet gewoon een C# mineur barré? Dat stukje is A - B - C#m - B

Dus:

[ afbeelding ]
Kan nog geen barrés
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_134995125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Kan nog geen barrés
Oh...

Snel op oefenen dan, want vaak bestaat dit soort gepingel uit barré-akkoorden, waarvan je enkele noten tokkelt. Dan is die D#-E-D# combi ook veel makkelijker. Je pakt je barré (of powerchord B) en slaat met je pink de 5de fret van de b-snaar aan (dus tijdelijk een Bsus4'tje).

Scheelt op langere termijn héél véél energie.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:54:16 #93
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_134995714
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:38 schreef starla het volgende:

[..]

Oh...

Snel op oefenen dan, want vaak bestaat dit soort gepingel uit barré-akkoorden, waarvan je enkele noten tokkelt. Dan is die D#-E-D# combi ook veel makkelijker. Je pakt je barré (of powerchord B) en slaat met je pink de 5de fret van de b-snaar aan (dus tijdelijk een Bsus4'tje).

Scheelt op langere termijn héél véél energie.
Heb een knak in mn pinken dus tis al wonderlijk genoeg dat ik het zo al kan pakken, ik houd trouwens niet zo van volle acoorden en strummen etc, ben meer van melodische/volledig tokkelen. Bij mij klinkt elke poging tot barré alsof ik de snaren nieteens indruk :/
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:55:53 #94
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_134995786
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Heb een knak in mn pinken dus tis al wonderlijk genoeg dat ik het zo al kan pakken, ik houd trouwens niet zo van volle acoorden en strummen etc, ben meer van melodische/volledig tokkelen. Bij mij klinkt elke poging tot barré alsof ik de snaren nieteens indruk :/
Eerst een maand masturberen met links. Krijg je een sterke pols.
pi_134995854
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:54 schreef BaajGuardian het volgende:
ik houd trouwens niet zo van volle acoorden en strummen etc
Dan vrees ik voor je dat je 90% van alle gitaarnummers niet kunt spelen. Maar als je doel niet is om beter te worden in gitaar spelen en een breed scala aan nummers te kunnen spelen, maar alleen dit nummertje wil tokkelen, dan valt er iets voor te zeggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:54 schreef BaajGuardian het volgende:
Bij mij klinkt elke poging tot barré alsof ik de snaren nieteens indruk :/
Tsja, wie had dat niet? :P
I feel kinda Locrian today
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:59:48 #96
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_134995944
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:57 schreef starla het volgende:

[..]

Dan vrees ik voor je dat je 90% van alle gitaarnummers niet kunt spelen. Maar als je doel niet is om beter te worden in gitaar spelen en een breed scala aan nummers te kunnen spelen, maar alleen dit nummertje wil tokkelen, dan valt er iets voor te zeggen.

[..]

Tsja, wie had dat niet? :P
Ik zeg nergens dat ik dat niet ga leren maar nu nog niet, alles op zn tijd.

En ik heb geen ambities om andermans kutpopnummers te spelen, voornamelijk wat me te binnenvalt, ik ben immers componist dus heb zelf ook genoeg nummers die ik speel (nu al). Ik leer gitaar om buiten in de natuur te kunnen zitten met een instrument. Niet om in een café nummers van een of andere hitlijst na te doen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_134995954
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:16 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja dat kon ik dus alleen in platen vinden en niet zo snel in blokken. Maar opzich kan je met meerdere lagen platen wel mooiere vormen weer maken :D
Dat dan weer wel :D

Trouwens, nog aanraders of leuke aanbiedingen voor basgitaren? Over een paar maanden gaan we een cd opnemen, en wil er even een bas bij, voor verscheidenheid. Heb er zelf nu maar een, een Epi Thunderbird.
Kan er wel twee lenen nog, maar wil er sowieso een bij.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134995993
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:59 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik dat niet ga leren maar nu nog niet, alles op zn tijd.

En ik heb geen ambities om andermans kutpopnummers te spelen, voornamelijk wat me te binnenvalt, ik ben immers componist dus heb zelf ook genoeg nummers die ik speel (nu al). Ik leer gitaar om buiten in de natuur te kunnen zitten met een instrument. Niet om in een café nummers van een of andere hitlijst na te doen.
Je kunt ook op het gras in een veld akkoorden spelen hoor, heb je niet per se een café voor nodig _O-
I feel kinda Locrian today
pi_134998217
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:28 schreef Muchachooo het volgende:

[..]

Heb wel interesse in die phase 90 :o

Waarom doe je alles weg eigenlijk?
Ik speel bijna nooit meer, dus ik houd een grote opruiming. De hele set is misschien verkocht, mocht het niet doorgaan neem ik contact met je op.
pi_135016205
quote:
11s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Terugblik met beelden uit 2013. Awesome jaar gehad :D

Wel een topjaar zo te zien ja :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_135021906
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:26 schreef BaajGuardian het volgende:
http://www.nobuouematsu.com/files/ah_moun.txt

Dit is een heerlijk nummertje wat ik de laatste tijd aan het leren ben. :)
Enkele schoonheidsfoutjes en baggerkwaliteit van opname zoals altijd bij mij.

Paar keer eigen draai aangegeven:

https://soundcloud.com/kurtkill/01-03-13-14-115
I feel kinda Locrian today
pi_135026494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:46 schreef starla het volgende:

[..]

Enkele schoonheidsfoutjes en baggerkwaliteit van opname zoals altijd bij mij.

Paar keer eigen draai aangegeven:

https://soundcloud.com/kurtkill/01-03-13-14-115
Nice.

Hoe nam je het op? Enige chorus was nog wel mooi geweest :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_135026982
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:26 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nice.

Hoe nam je het op? Enige chorus was nog wel mooi geweest :)
Met m'n webcam :') Moet maar een keer een goede microfoon aanschaffen.

Iemand nog ideetjes?
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:03:12 #104
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_135028113
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:46 schreef starla het volgende:

[..]

Enkele schoonheidsfoutjes en baggerkwaliteit van opname zoals altijd bij mij.

Paar keer eigen draai aangegeven:

https://soundcloud.com/kurtkill/01-03-13-14-115
:)

Ik speel em onderhand ook 20x per dag als het niet meer is. xD
Zo relaxerend.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_135031167
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:03 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

:)

Ik speel em onderhand ook 20x per dag als het niet meer is. xD
Zo relaxerend.
Jazeker. Eigenlijk is het een menuet in I - i - I vorm in E. Erg leuk :)
I feel kinda Locrian today
pi_135066089
Twee weken geleden een akoestische gitaar gekocht, na drie jaar elektrisch gespeeld te hebben: een Seagull S6. *O*



Ik moet wel even wennen. Speelt toch een stukje zwaarder dan elektrisch. Net voor het eerst in twee weken weer elektrisch gespeeld en dat speelde verrassend licht. :D
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:58:25 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_135070004
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:36 schreef starla het volgende:

[..]

Met m'n webcam :') Moet maar een keer een goede microfoon aanschaffen.

Iemand nog ideetjes?
Shure SM57 heeft goede revieuws. Kost je iets meer dan 100 E.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:02:35 #108
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135070191
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:36 schreef starla het volgende:

[..]

Met m'n webcam :') Moet maar een keer een goede microfoon aanschaffen.

Iemand nog ideetjes?
Heb je een interface (met fantoomvoeding?)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:03:46 #109
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135070245
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Shure SM57 heeft goede revieuws. Kost je iets meer dan 100 E.
SM57 is een hele bruikbare veelzijdige en degelijke microfoon. Maar er zijn in die prijsklasse een stuk betere alternatieven te vinden.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:06:43 #110
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135070392
Ik gebruik thuis zelf voor snelle opnames een MXL 990. Leuke prijs (75,-) en in die prijsklasse ook erg goed.

Soundclipje die ik tijdje terug voor iemand had gemaakt:
http://picosong.com/ktQY/
pi_135074919
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
MXL 990
^O^ deze ook opgenomen met de MXL 990 of iets anders?
hoi
pi_135075146
Weet iemand nog een paar leuke beginnersliedjes die ik kan oefenen? Ik heb wat rondgekeken en kan (zal wel aan mij liggen) niet echt wat vinden. Heb wel bad moon rising gezien, die vrij simpel is alleen ben nog niet echt bezig met slaggitaar.

Ik heb een akoestische gitaar en bij mijn gitaarlessen ben ik bezig met tokkelen. Nummers van Anouk zoals lost en michel kan ik wel spelen. Het is niet mijn smaak, maar ik vind het wel leuk dat ik bekende deuntjes kan spelen en het ook nog eens herken :P

Mijn les begint volgende week weer, maar de oefeningen die ik mee heb gekregen beheers ik wel redelijk.
Feyenoord Rotterdam
pi_135075617
Afgelopen vakantie dit:


Omgetoverd in dit :9


De linkse twee zijn trouwens ook nieuwe aanwinsten.
Nu nog fatsoenlijk leren spelen _O-
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:40:49 #115
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135080032
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:48 schreef hoiallesgoed het volgende:

[..]

^O^ deze ook opgenomen met de MXL 990 of iets anders?
Yup :)
  zondag 5 januari 2014 @ 02:13:01 #116
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_135092957
@starla

Mijn (faal)sessie.

Veel brainfreezes en dus veel fouten maar ach, shit happens.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_135096756
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:13 schreef BaajGuardian het volgende:
@starla

Mijn (faal)sessie.

Veel brainfreezes en dus veel fouten maar ach, shit happens.
Je rechterhand ziet er wel al heel goed uit ^O^
Maar speel je altijd zo slag, met alleen je duim?
hoi
  zondag 5 januari 2014 @ 12:59:49 #118
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_135098400
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik gebruik thuis zelf voor snelle opnames een MXL 990. Leuke prijs (75,-) en in die prijsklasse ook erg goed.

Soundclipje die ik tijdje terug voor iemand had gemaakt:
http://picosong.com/ktQY/
Dat klinkt wel erg goed ja!
Is die eventueel ook goed voor zangdingetjes of scheurende gitaren?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 5 januari 2014 @ 13:02:33 #119
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_135098497
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:54 schreef Fuszy het volgende:
Weet iemand nog een paar leuke beginnersliedjes die ik kan oefenen? Ik heb wat rondgekeken en kan (zal wel aan mij liggen) niet echt wat vinden. Heb wel bad moon rising gezien, die vrij simpel is alleen ben nog niet echt bezig met slaggitaar.

Ik heb een akoestische gitaar en bij mijn gitaarlessen ben ik bezig met tokkelen. Nummers van Anouk zoals lost en michel kan ik wel spelen. Het is niet mijn smaak, maar ik vind het wel leuk dat ik bekende deuntjes kan spelen en het ook nog eens herken :P

Mijn les begint volgende week weer, maar de oefeningen die ik mee heb gekregen beheers ik wel redelijk.
Weet niet in hoeverre het beginners-niveau is, maar je kan eens kijken naar Under The Bridge, van The Red Hot Chili Peppers.

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 5 januari 2014 @ 13:03:12 #120
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_135098518
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:05 schreef Spelvout het volgende:
Afgelopen vakantie dit:
[ afbeelding ]

Omgetoverd in dit :9
[ afbeelding ]

De linkse twee zijn trouwens ook nieuwe aanwinsten.
Nu nog fatsoenlijk leren spelen _O-
Netjes :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 5 januari 2014 @ 13:03:57 #121
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135098549
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:59 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat klinkt wel erg goed ja!
Is die eventueel ook goed voor zangdingetjes of scheurende gitaren?
Gitaren geen idee. Bij deze heb ik toen de zang ook ermee opgenomen.


Meer dan goed genoeg dus :)
pi_135098606
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik gebruik thuis zelf voor snelle opnames een MXL 990. Leuke prijs (75,-) en in die prijsklasse ook erg goed.

Soundclipje die ik tijdje terug voor iemand had gemaakt:
http://picosong.com/ktQY/
Klinkt nice. Wat voor softwarematige reverb heb je eroverheen gegooid?
  zondag 5 januari 2014 @ 13:06:12 #123
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_135098607
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:03 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Gitaren geen idee. Bij deze heb ik toen de zang ook ermee opgenomen.


Meer dan goed genoeg dus :)
Ja, klinkt ook goed!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_135098657
Ik speel al zo'n 7 jaar gitaar, maar ik krijg nog steeds kramp van een liedje lang alleen maar barre akkoorden spelen :@
  zondag 5 januari 2014 @ 13:09:27 #125
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135098707
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:06 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, klinkt ook goed!
Alleen met een nummer met veel meer geschreeuw klonk het minder moet ik zeggen.

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:06 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Klinkt nice. Wat voor softwarematige reverb heb je eroverheen gegooid?
Geen idee meer maar zal de standaard reverb uit Pro Tools zijn geweest of een Native Instruments Plugin.
pi_135098736
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:09 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Alleen met een nummer met veel meer geschreeuw klonk het minder moet ik zeggen.

[..]

Geen idee meer maar zal de standaard reverb uit Pro Tools zijn geweest of een Native Instruments Plugin.
Okay. Een reverbje eroverheen laat het ook al zoveel beter klinken meteen :P
  zondag 5 januari 2014 @ 13:12:57 #127
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135098831
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:10 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Okay. Een reverbje eroverheen laat het ook al zoveel beter klinken meteen :P
Heb ook de onbewerkte versie zonder effecten. FF zoeken.
  zondag 5 januari 2014 @ 13:14:24 #128
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
  zondag 5 januari 2014 @ 13:17:11 #129
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_135098957
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:14 schreef Dribbel_ het volgende:
En onbewerkt:
http://picosong.com/kDJt/
Puur alleen die mic dus? Mooi :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 5 januari 2014 @ 13:20:42 #130
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135099059
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:17 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Puur alleen die mic dus? Mooi :)
Yes, moet ik wel zeggen dat ik m'n akoestische gitaar ook wel bijzonder chill vind klinken uit zichzelf :D
  zondag 5 januari 2014 @ 13:21:57 #131
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_135099090
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Yes, moet ik wel zeggen dat ik m'n akoestische gitaar ook wel bijzonder chill vind klinken uit zichzelf :D
Ja, absoluut! Wat voor gitaar is dat ook alweer?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 5 januari 2014 @ 13:29:06 #132
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_135099270
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:07 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik speel al zo'n 7 jaar gitaar, maar ik krijg nog steeds kramp van een liedje lang alleen maar barre akkoorden spelen :@
Haha ik ook, maar zulke nummer speel ik ook niet zo erg veel. In de jaren meer Hendrix-stijl.
pi_135100035
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Yes, moet ik wel zeggen dat ik m'n akoestische gitaar ook wel bijzonder chill vind klinken uit zichzelf :D
https://soundcloud.com/meneerhenkjandoedel/angelina

Net even opgenomen ter vergelijking
  zondag 5 januari 2014 @ 13:55:20 #134
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135100164
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:21 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, absoluut! Wat voor gitaar is dat ook alweer?
Een LAG, maar geen idee welk type, dacht iets van T99 ofzo.

  zondag 5 januari 2014 @ 13:56:03 #135
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135100198
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:52 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

https://soundcloud.com/meneerhenkjandoedel/angelina

Net even opgenomen ter vergelijking
Klinkt ook chill :D

Aardingsprobleempje daar? Zit net een lage brom onder.
pi_135100234
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:56 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Klinkt ook chill :D

Aardingsprobleempje daar? Zit net een lage brom onder.
Shitty 3 euro microfoon :D haha
  zondag 5 januari 2014 @ 13:59:51 #137
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_135100368
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:55 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Een LAG, maar geen idee welk type, dacht iets van T99 ofzo.

[ afbeelding ]
Ah ja. Wel een heel chique ding!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_135100924
Dit stratje kopen.

https://www.facebook.com/(...)ink/564042873688346/

Ik heb wel zin in een opknap projectje. Maar geen zin om het zelf op te knappen. Gelukkig is The_Dean daarvoor!

Wat adviseren jullie voor in de neck? Ik wil er hele dikke snaren op zetten (.13 misschien) en een beetje voor de SRV sound gaan.
PS4 online: micro_nl
  zondag 5 januari 2014 @ 14:21:55 #140
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_135101314
Ja, er gaat dus zeer binnenkort een bestelling bij GFS uit. Geef even door wat je wil, dan kunnen we wellicht even combineren.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 5 januari 2014 @ 14:27:53 #141
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_135101558
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:50 schreef hoiallesgoed het volgende:

[..]

Je rechterhand ziet er wel al heel goed uit ^O^
Maar speel je altijd zo slag, met alleen je duim?
Qua strummen? Ik houd niet van strummen, die techniek dat je op de zwarte dinges tikt steeds enzo kan ik ook niet en hoef ik ook niet te kennen tbh.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_135101679
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:14 schreef Dribbel_ het volgende:
En onbewerkt:
http://picosong.com/kDJt/
Mooi!! Klinkt goed
hoi
pi_135104024
Mijn B snaar op mn elektrische gitaar ontstemt steeds wat moet ik nu doen? ;(
  zondag 5 januari 2014 @ 15:29:03 #144
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_135104135
quote:
5s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:26 schreef BMTH182 het volgende:
Mijn B snaar op mn elektrische gitaar ontstemt steeds wat moet ik nu doen? ;(
Je tuner ff nakijken [die op je headstock]. Of je brugzadel.
Wat voor gitaar is het?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_135105016
Hier, wat een 3 euro shitty gay microfoontje wel niet kan doen met wat juiste processing :D
https://soundcloud.com/meneerhenkjandoedel/fare-thee-well-1

Let niet teveel op de zang, vandaag voor 't eerst tweestemmig met mijn kloontje :P
  zondag 5 januari 2014 @ 15:51:11 #146
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_135105092
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:49 schreef samthegreat5 het volgende:
Hier, wat een 3 euro shitty gay microfoontje wel niet kan doen met wat juiste processing :D
https://soundcloud.com/meneerhenkjandoedel/fare-thee-well-1

Let niet teveel op de zang, vandaag voor 't eerst tweestemmig met mijn kloontje :P
Niet gek, voor die drie euro :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_135105427
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:51 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Niet gek, voor die drie euro :D
Inderdaad :P
pi_135107044
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:29 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Je tuner ff nakijken [die op je headstock]. Of je brugzadel.
Wat voor gitaar is het?
Wat is een tuner, en wat een brugzadel haha?
Het is een London City Spitfire mk2
  zondag 5 januari 2014 @ 16:45:29 #149
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_135107144
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:42 schreef BMTH182 het volgende:

[..]

Wat is een tuner, en wat een brugzadel haha?
Het is een London City Spitfire mk2
[ afbeelding ]
Tunes zijn de stemknoppen, waarmee je gitaar stemt.
Brugzadels zijn die blokjes waar je snaar overheen loopt. Hij komt boven uit de gitaar, en loopt dan over je brugzadel naar je stemknoppen.

Alles kan wat los zitten, of een braampje op je zadel ofzo.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 5 januari 2014 @ 18:00:14 #150
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135110147
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:49 schreef samthegreat5 het volgende:
Hier, wat een 3 euro shitty gay microfoontje wel niet kan doen met wat juiste processing :D
https://soundcloud.com/meneerhenkjandoedel/fare-thee-well-1

Let niet teveel op de zang, vandaag voor 't eerst tweestemmig met mijn kloontje :P
Niet verkeerd voor dat geld inderdaad :D
  zondag 5 januari 2014 @ 18:08:06 #151
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_135110485
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:51 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Niet gek, voor die drie euro :D
Heerlijk gitaarspel vooral, kan ik naar blijven luisteren :)

EDIT zit ik met mijn hoofd gewoon de verkeerde post te quoten :') Ik had het dus tegen sam haha :+
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_135111540
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:02 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Weet niet in hoeverre het beginners-niveau is, maar je kan eens kijken naar Under The Bridge, van The Red Hot Chili Peppers.

Heb een beetje gekeken en ik ben bang dat het nog boven mijn niveau ligt, maar ik kan het altijd proberen :). Ik kan er niet slechter van worden :P
Feyenoord Rotterdam
  zondag 5 januari 2014 @ 18:43:33 #153
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_135111997
Whoei, vandaag wordt de mix van ons nieuwe album afgemaakt. Laatste loodjes! *stuiter* :D.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:49:36 #154
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135112233
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:43 schreef Witchfynder het volgende:
Whoei, vandaag wordt de mix van ons nieuwe album afgemaakt. Laatste loodjes! *stuiter* :D.
Band weer helemaal compleet? :D
pi_135114494
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:02 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Weet niet in hoeverre het beginners-niveau is, maar je kan eens kijken naar Under The Bridge, van The Red Hot Chili Peppers.

Die is best pittig, zeker geen beginnersniveau. Is allemaal strummen, bar-chords en hendrix-style chords. Als je dan iets van de chili peppers op akoestisch wil spelen kan je road tripping bijvoorbeeld doen, die is fingerstyle.
pi_135114580
Beetje intermediate inderdaad. Maar wat de neuk zijn hendrix-style chords? Want ik speel dat nummer zonder m'n duim te barren hoor.
I feel kinda Locrian today
pi_135114682
Ik speel die wel met m'n duim, zodat je een vinger vrij hebt voor die noten tussendoor. :?
  zondag 5 januari 2014 @ 19:38:20 #158
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135114723
Je kan under the bridge wel makkelijk met capo spelen. Dan is het een stuk makkelijker :)
  zondag 5 januari 2014 @ 19:39:10 #159
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135114825
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:37 schreef Schuifpui het volgende:
Ik speel die wel met m'n duim, zodat je een vinger vrij hebt voor die noten tussendoor. :?
Die hammer on en pull off bedoel je, doe ik met m'n pink die ik uit de barré haal.

Je kunt het zo moeilijk maken als je wilt, maar dat nummer op basic niveau met niet teveel ad libs is prima te doen voor beginner - intermediate.
I feel kinda Locrian today
pi_135115619
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:39 schreef starla het volgende:

[..]

Die hammer on en pull off bedoel je, doe ik met m'n pink die ik uit de barré haal.

Je kunt het zo moeilijk maken als je wilt, maar dat nummer op basic niveau met niet teveel ad libs is prima te doen voor beginner - intermediate.
Dat kan op zich ook inderdaad. Ik speel hem met m'n duim, dan heb ik net wat meer vrijheid met die vinger voor wat variaties. Ik vind het meer een intermediate dan beginners. Het is bij mij een nummer wat op goede dagen aardig gaat na een jaar of 3-4 spelen, maar op mindere dagen moet ik hem gewoon niet spelen. :')

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef Dribbel_ het volgende:
Je kan under the bridge wel makkelijk met capo spelen. Dan is het een stuk makkelijker :)
Klopt, moet alleen iemand die capo eraf trekken voor het laatste stukje. :P
Maar ik speel hem ook wel eens zo.
pi_135115891
Nou ja ik ben geen beginner - intermediate, maar een beginner :') barre's kan ik nog niet spelen, dus dat is sowieso wel lastig. Wil daar sowieso wel snel naar gaan kijken.

Ik heb een capo, dus dat is wel handig als het dit nummer makkelijker maakt.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 5 januari 2014 @ 20:48:47 #164
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_135118821
Met welke vingers fingerpicken jullie? Ik m'n duim, wijsvinger en middelvinger, ben gisteren begonnen, heb nu Blackbird bijna helemaal onder de knie :)

Ik vraag me af of het beter is om het te leren met m'n ringvinger er nog bij.
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_135120619
Nog even snel een akoestisch bluesje opgenomen :P
https://soundcloud.com/meneerhenkjandoedel/blues
pi_135120771
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:45 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Tunes zijn de stemknoppen, waarmee je gitaar stemt.
Brugzadels zijn die blokjes waar je snaar overheen loopt. Hij komt boven uit de gitaar, en loopt dan over je brugzadel naar je stemknoppen.

Alles kan wat los zitten, of een braampje op je zadel ofzo.
Thanks hij werkt weer ^O^
Nu weer verder met back in black oefenen :D
pi_135137742
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:48 schreef slacKard.x het volgende:
Met welke vingers fingerpicken jullie? Ik m'n duim, wijsvinger en middelvinger, ben gisteren begonnen, heb nu Blackbird bijna helemaal onder de knie :)

Ik vraag me af of het beter is om het te leren met m'n ringvinger er nog bij.
Hoe ik het leer is (afhankelijk van het nummer). Duim, wijsvinger, middelvinger en ringvinger. Waarbij je de E, A, D met je duim pakt.

quote:
Ja ik heb vorig jaar een tijdje zijn lessen gevolgd en toen kwam ik bij de beginners liedjes en ging het eigenlijk helemaal niet :P. Kan er nog wel eens naar kijken.
Feyenoord Rotterdam
pi_135170318
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:13 schreef BaajGuardian het volgende:
@starla

Mijn (faal)sessie.

Veel brainfreezes en dus veel fouten maar ach, shit happens.
Gewoon veel blijven oefenen, zitten ook een aantal goede stukken tussen hoor!

Je rechter hand oogt inderdaad prima, nu nog ff die linker goed oefenen ;)
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:06:12 #169
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_135173251
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:13 schreef samthegreat5 het volgende:
Nog even snel een akoestisch bluesje opgenomen :P
https://soundcloud.com/meneerhenkjandoedel/blues
Klinkt lekker. :7
pi_135175918
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:57 schreef Fuszy het volgende:
Nou ja ik ben geen beginner - intermediate, maar een beginner :') barre's kan ik nog niet spelen, dus dat is sowieso wel lastig. Wil daar sowieso wel snel naar gaan kijken.

Ik heb een capo, dus dat is wel handig als het dit nummer makkelijker maakt.
De barre's zijn het meest simpel.

Ik heb misschien wel fout geleerd maar voor het grootste deel is mijn deels autodidactische gitaarpad geweest:

-simpele power akkoord lickjes kennen: The Roof is on Fire van bloodhound gang. Polly van Nirvana
-daarbij alle tonen op de lage E snaar kennen. In die tijd speelde ik dan ook het liedje voornamelijk op de E snaar, lekker schuiven dus
-liedjes met power akkoorden ook op de A snaar en dan de bijbehorende noten op de A snaar kennen.
-het werd toen toch ook wel eens tijd om te leren stemmen, ik zat vaak met een valse gitaar te spelen (had geloof ik toen ook zelf geen gitaar, speelde waar ik ook kon met iemands geleende gitaar, of op school met de daar beschikbare gitaren). Dat deed ik zodra ik een eigen gitaar had.
-de open A en E akkoorden en de mineur varianten. Ik kende al de open powerakkoorden (A en E powerakkoorden).
-de barre majeur en mineur akkoorden, in de 1e en 2e positie heet het geloof ik. Dus met de bas op de E of A snaar en dus afgeleiden van de open A en E akkoorden.
-de open C en D akkoorden en de majeur en mineur varianten.
-de septiem varianten van de open E en A akkoorden en de bijbehorende barre familie. Simpele blues schema's.
-maar eens wat muziektheorie geleerd: de majeur en mineur toonladders.
-andere stemmingen: drop D en lager stemmen.
-de pentatonische en bluestoonladder
-simpele pentatonische licks.
-theorie: overeenkomst majeur en mineurtoonladders
-theorie: toonladders en toonsoorten, mineur en majeur.
-(blues/rock)akkoordprogressie en het I,IV en V schema.
-meerdere posities van toonladders. Waar begin je de toonladder? Ik heb nu 2 posities in mijn vingers, door de overeenkomst van majeur/mineurladders (liggen naast elkaar).
-het begrip intervallen..
-simpele solo's instuderen.
-theorie: modi van toonladder: dit begrijp ik wel, maar heb ik zeker niet in mijn vingers.
-beginnetje gemaakt met: toonsoort modulaties, wat kan wel en wat niet?
-theorie: akkoordopbouw en meerstemmige gitaarpartijen: vaste intervallen of meegaan in een toonladder?
-bezig met: kwintencirkel

En dan ben ik er nog niet, aangezien ik meer wil leren, niet alleen in mijn vingers maar vooral begrijpen:
-toe passen van susjes en adjes (sus2/sus4/add9 blabla)inbouwen, meer in mijn vingers krijgen..
-leren van veelgebruikte akkoordprogressies in flamenco, rock, blues en country
-leren van bijbehorende licks en toonladders.
-rock en roll leren spelen (ouwe chuck berry, little richard, had ik misschien eerder mee moeten beginnen?)
-solos leren te spelen
-iets sneller kunnen soleren
-bijbehorende baspartijen begrijpen...

Volgens mij ben je nooit uitgeleerd in muziek :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_135178286
Modi begrijpt niemand :P

Meest overrated in hedendaagse muziek en vooral verkeerd begrepen.
I feel kinda Locrian today
pi_135179328
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 07:13 schreef starla het volgende:
Modi begrijpt niemand :P

Meest overrated in hedendaagse muziek en vooral verkeerd begrepen.
Het is gewoon de toonladder van C op een ander punt beginnen, en die intervalreeks transponeren naar een andere beginnoot :P

Dus Dorisch begint bij D (dus D E F G A B C D, en dan verschuif je die naar bijvoorbeeld B, dan krijg je B C# D E F# G# A B).

Misschien dat ik de toepassing er bij nog niet begrijp, dat kan kloppen :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_135182824
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het is gewoon de toonladder van C op een ander punt beginnen, en die intervalreeks transponeren naar een andere beginnoot :P

Dus Dorisch begint bij D (dus D E F G A B C D, en dan verschuif je die naar bijvoorbeeld B, dan krijg je B C# D E F# G# A B).

Misschien dat ik de toepassing er bij nog niet begrijp, dat kan kloppen :P
;)
I feel kinda Locrian today
pi_135184168
Voor Dorisch moet je maar eens naar So What van Miles Davis luisteren.
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:43:29 #176
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_135223294
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:49 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Band weer helemaal compleet? :D
Zeker! Al een tijdje. We hebben ook al op Occultfest en in Tsjechië gespeeld. Coole is dat die gitarist een stijl heeft die we nog niet gehad hebben in Conorach, dus er zullen verse, nieuwe klanten te horen zijn ;) :D.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:11:49 #177
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_135225612
Pedaltrain Jr binnen *O*
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:13:20 #178
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135225654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:43 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Zeker! Al een tijdje. We hebben ook al op Occultfest en in Tsjechië gespeeld. Coole is dat die gitarist een stijl heeft die we nog niet gehad hebben in Conorach, dus er zullen verse, nieuwe klanten te horen zijn ;) :D.
Goed bezig :D Ben benieuwd naar de opnames :)
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:54:35 #179
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135226947
Doel van dit jaar is om op de Zwarte Cross te spelen en 40 gigs te doen. Benieuwd of het gaat lukken en hoe we bij dat soort festivals binnen komen.

Jullie nog goeie voornemens? :D
pi_135229504
Uiteraard, maar dat is niet zo moeilijk als beginnend gitarist.

Aan het eind van het jaar is er altijd een 'eindejaarsjam'. Afgelopen keer ben ik gaan kijken, maar volgend jaar wil ik mee doen.

Elektrische gitaar kopen en hoe schraal het ook klinkt daarbij Rocksmith. Aangezien dat blijkbaar niet zo handig werkt met de gitaar die ik nu heb.

Verder gewoon mijn uiterste best doen om een pokemon gitaar meester te worden :7. Of ja... wat handiger worden daarmee :D
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:24:32 #181
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135229770
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:16 schreef Fuszy het volgende:
Uiteraard, maar dat is niet zo moeilijk als beginnend gitarist.

Aan het eind van het jaar is er altijd een 'eindejaarsjam'. Afgelopen keer ben ik gaan kijken, maar volgend jaar wil ik mee doen.

Elektrische gitaar kopen en hoe schraal het ook klinkt daarbij Rocksmith. Aangezien dat blijkbaar niet zo handig werkt met de gitaar die ik nu heb.

Verder gewoon mijn uiterste best doen om een pokemon gitaar meester te worden :7. Of ja... wat handiger worden daarmee :D
Ze kwamen een maandje terug hier de niewue Rock Smith 2014 demonstreren. En ik moet zeggen dat ik best onder de indruk was. Wel echt verbeterd tegenover de vorige versie. En leuk om te spelen.

En ik denk ook zeker dat het leerzaam is :)
pi_135238442
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Doel van dit jaar is om op de Zwarte Cross te spelen en 40 gigs te doen. Benieuwd of het gaat lukken en hoe we bij dat soort festivals binnen komen.

Jullie nog goeie voornemens? :D
Cd opnemen :7

Verder wat gigs spelen en bakken geld verdienen :9~

En daarmee meer basgitaren en gear kopen :9
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:35:48 #183
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_135244566
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:13 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Goed bezig :D Ben benieuwd naar de opnames :)
Nou, klinkt goed hoor! Heel profi :D. Maar beter is zelf beluisteren. Eerste nummer komt binnenkort online! 8-).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:36:12 #184
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_135244604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Doel van dit jaar is om op de Zwarte Cross te spelen en 40 gigs te doen. Benieuwd of het gaat lukken en hoe we bij dat soort festivals binnen komen.

Jullie nog goeie voornemens? :D
Veel spelen! Veeeeel! En weer naar het buitenland!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:39:12 #185
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135244815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:35 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Nou, klinkt goed hoor! Heel profi :D. Maar beter is zelf beluisteren. Eerste nummer komt binnenkort online! 8-).
Geef maar ff en gil als hij online staat :)
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:40:02 #186
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135244861
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:36 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Veel spelen! Veeeeel! En weer naar het buitenland!
Wij eerst nog een nieuwe zanger vinden. Maar dat is nog lastig om een echt goeie te vinden. Nog 3 audities gedaan. En van de 15 daarvoor zat 1 echt potentieel iemand bij :D
pi_135256249
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:36 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Veel spelen! Veeeeel! En weer naar het buitenland!
Ja! Verdomme.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 9 januari 2014 @ 06:42:32 #188
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_135262314
New Guitar Day (gisteren dan ;))

pi_135262411
Mooi gitaartje :)
pi_135262572
Gaaf ding.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_135312643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Doel van dit jaar is om op de Zwarte Cross te spelen en 40 gigs te doen. Benieuwd of het gaat lukken en hoe we bij dat soort festivals binnen komen.

Jullie nog goeie voornemens? :D
Op Zwarte Cross als studentencoverband? Of met een andere band?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:25:45 #193
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135313731
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:56 schreef Godshand het volgende:

[..]

Op Zwarte Cross als studentencoverband? Of met een andere band?
Met die band. Veel coverbands daar. En ze waren erg enthousiast dus dat zou moeten lukken. Enige probleem is dat een bandlid dan misschien niet in het land is :(

Alleen dat label studentencoverband werkt 2 kanten op. In het studentenwereldje heel goed. Maar we spelen steeds meer festivals en events daarbuiten en dan heeft het weer een wat andere lading.

We zitten er ook serieus over de denken om een soort van "mirror" band te maken om zo verschillende events op te delen :')
pi_135315153
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:25 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Met die band. Veel coverbands daar. En ze waren erg enthousiast dus dat zou moeten lukken. Enige probleem is dat een bandlid dan misschien niet in het land is :(

Alleen dat label studentencoverband werkt 2 kanten op. In het studentenwereldje heel goed. Maar we spelen steeds meer festivals en events daarbuiten en dan heeft het weer een wat andere lading.

We zitten er ook serieus over de denken om een soort van "mirror" band te maken om zo verschillende events op te delen :')
Grappig. Ik ken niet veel grote festivals die coverbands hebben. Of het moest even ten tijde van de mash-up hype zijn, maar verder...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:42:03 #195
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135316734
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

Grappig. Ik ken niet veel grote festivals die coverbands hebben. Of het moest even ten tijde van de mash-up hype zijn, maar verder...
Gister ook weer bevrijdingsfestival Wageningen vastgelegd dus dat is wel weer vet. Nu proberen misschien nog een gig in de middag erbij te regelen.
pi_135317146
:')

Zal wel een super simpel akkoordje zijn, maar mijn vingers zijn zo vervelend dat de Asus4 niet echt simpel is. Mijn pink doet stom :(

Heb als oefening meegekregen om de intro van dust in the wind van kansas te oefenen. :)
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:11:26 #197
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_135317733
Asus4 lijkt me juist makkelijker dan een A :?

Je bedoelt toch een open Asus4? Deze:

1
2
3
4
5
6
|-0-
|-3-
|-2-
|-2-
|-0-
|---
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_135317869
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:11 schreef Muchachooo het volgende:
Asus4 lijkt me juist makkelijker dan een A :?

Je bedoelt toch een open Asus4? Deze:
[ code verwijderd ]

Nee zo:`


Een A mineur zonder wijsvinger en je pink op b snaar.

Al zie ik dat die echt super simpel is als ik hem pak zoals op dit plaatje. Had hem anders vast, maar misschien komt dat door de verschillende akkoorden die in het begin gebruikt worden. Moet namelijk nog steeds een A mineur pakken en een Asus2
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:40:54 #199
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_135318850
Ja dat is hetzelfde akkoord als wat ik bedoelde :+

Anyway, jij speelt hem neem ik aan zo?



Dat is namelijk ook hoe ik het doe, en voor zover ik kan opmaken uit je post ook het makkelijkst als je het af wilt wisselen met een Am en Asus2.
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:42:56 #200
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135318922
Dat dus. Gewoon je middelvinger en je ringvinger laten staan. En dan afwisselen tussen wijsvinger/pink/niks erbij
pi_135319112
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:40 schreef Muchachooo het volgende:
Ja dat is hetzelfde akkoord als wat ik bedoelde :+

Anyway, jij speelt hem neem ik aan zo?

[ afbeelding ]

Dat is namelijk ook hoe ik het doe, en voor zover ik kan opmaken uit je post ook het makkelijkst als je het af wilt wisselen met een Am en Asus2.
Ja klopt. Alleen mijn pink is zo gaar dat ik hem bijna niet fatsoenlijk kan pakken. Niet echt soepel iig. Dus dat is nog wel vervelend. Enige wat ik kan doen is harder drukken met mijn pink of blijven oefenen.
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:44:52 #202
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_135326078
Heeft iemand hier tips voor losse haakband (klittenband)? Ik zat er aan te denken om even bij de Gamma of Karwei langs te gaan voor wat industrieel spul.

Ik heb een koffertje gekocht waar al een laagje zacht tapijt in ligt, dus ik heb alleen nog wat hechtend klittenband nodig onder mijn pedaaltjes om ze vast te houden.
pi_135350631
Hallo, ik wil gitaar spelen zonder dat ik mijn buren wakker maak aangezien ik in een appartementencomplex woon. Ideaal zou zijn als met hoofdtelefoon kan spelen (heb een Sennheiser HD 25-1 II) maar mijn versterker (Fender Super Champ XD) heeft geen uitgang voor hoofdtelefoon.

Kan ik een tussenstuk kopen voor mijn versterker of moet ik een pod kopen? Wat is de ideale oplossing?
pi_135351304
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:44 schreef Belabor het volgende:
Heeft iemand hier tips voor losse haakband (klittenband)? Ik zat er aan te denken om even bij de Gamma of Karwei langs te gaan voor wat industrieel spul.

Ik heb een koffertje gekocht waar al een laagje zacht tapijt in ligt, dus ik heb alleen nog wat hechtend klittenband nodig onder mijn pedaaltjes om ze vast te houden.
Hebben ze ook wel bij de wat grotere muziekwinkels. Ik heb ook van dat industrieel spul gehaald bij de gamma, ¤15 voor 1 meter maar dan zit het ook muur en muurvast _O-
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:21:48 #205
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_135352826
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:38 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Hebben ze ook wel bij de wat grotere muziekwinkels. Ik heb ook van dat industrieel spul gehaald bij de gamma, ¤15 voor 1 meter maar dan zit het ook muur en muurvast _O-
Tesa spul toevallig? Heb ik net ook gehaald. Ik ben al gewaarschuwd voor rubber onder mijn Digitech dat los kan laten als je het pedaal los probeert te trekken, maar dat risico neem ik dan maar even! ;)
pi_135353320
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:44 schreef Belabor het volgende:
Heeft iemand hier tips voor losse haakband (klittenband)? Ik zat er aan te denken om even bij de Gamma of Karwei langs te gaan voor wat industrieel spul.

Ik heb een koffertje gekocht waar al een laagje zacht tapijt in ligt, dus ik heb alleen nog wat hechtend klittenband nodig onder mijn pedaaltjes om ze vast te houden.
Hobby/handwerkwinkels. Mijn zus verkoopt het ook ^O^
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_135353714
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat dus. Gewoon je middelvinger en je ringvinger laten staan. En dan afwisselen tussen wijsvinger/pink/niks erbij
Ik speel hem alleen met de pink als het door de context moet, zoals bijvoorbeeld in Street spirit.
Anders ben ik te lui en speel ik de Asus4 als A5 met de wijsvinger, maar dan met middelvinger die D indrukken (speel dan ook niet de hoge e snaar).
I feel kinda Locrian today
pi_135355865
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:21 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tesa spul toevallig? Heb ik net ook gehaald. Ik ben al gewaarschuwd voor rubber onder mijn Digitech dat los kan laten als je het pedaal los probeert te trekken, maar dat risico neem ik dan maar even! ;)
Yup van Tesa :)
pi_135362828
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:14 schreef Oidipous het volgende:
Hallo, ik wil gitaar spelen zonder dat ik mijn buren wakker maak aangezien ik in een appartementencomplex woon. Ideaal zou zijn als met hoofdtelefoon kan spelen (heb een Sennheiser HD 25-1 II) maar mijn versterker (Fender Super Champ XD) heeft geen uitgang voor hoofdtelefoon.

Kan ik een tussenstuk kopen voor mijn versterker of moet ik een pod kopen? Wat is de ideale oplossing?
Koop de amPlug of amPhone van Vox.

De amPlug is het goedkoopst, 3 tientjes bij Baxshop. Ik heb hem ook en het is ideaal!

http://www.voxamps.com/uk/amplug/
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 18:31:54 #210
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135363144
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:47 schreef starla het volgende:

[..]

Ik speel hem alleen met de pink als het door de context moet, zoals bijvoorbeeld in Street spirit.
Anders ben ik te lui en speel ik de Asus4 als A5 met de wijsvinger, maar dan met middelvinger die D indrukken (speel dan ook niet de hoge e snaar).
Precies, maar ook wel handig om in het begin je pink erbij te trainen om die te gebruiken. Heb dat in het begin overgeslagen en dan kost het best wat moeite om dat bij te leren :')

Dit blijft een geniale band:
pi_135369906
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 18:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Koop de amPlug of amPhone van Vox.

De amPlug is het goedkoopst, 3 tientjes bij Baxshop. Ik heb hem ook en het is ideaal!

http://www.voxamps.com/uk/amplug/
Super handig inderdaad :Y
  zaterdag 11 januari 2014 @ 23:37:42 #212
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135378541
even een mening peilen:
spelen er hier mensen zowel electrisch als akoestisch?
hoe bevalt dit? ik heb het gevoel dat je of het één of het ander kan en niet zo snel allebei.
ik speel zelf electrisch maar vind spaanse gitaar ook super.
kan je het allebei leren of zit het elkaar dan in de weg?
ik heb ook ergens online gelezen dat er akoestische gitaren zijn die dezelfde maten hebben als electrisch. misschien is dit wat?

en is er misschien iemand die een amplug wil ruilen? ik zou wel eens een ander willen proberen.
ik heb zelf een amplug metal en woon in schipluiden.
pi_135379821
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:37 schreef lamber het volgende:
even een mening peilen:
spelen er hier mensen zowel electrisch als akoestisch?
hoe bevalt dit? ik heb het gevoel dat je of het één of het ander kan en niet zo snel allebei.
ik speel zelf electrisch maar vind spaanse gitaar ook super.
kan je het allebei leren of zit het elkaar dan in de weg?
ik heb ook ergens online gelezen dat er akoestische gitaren zijn die dezelfde maten hebben als electrisch. misschien is dit wat?

en is er misschien iemand die een amplug wil ruilen? ik zou wel eens een ander willen proberen.
ik heb zelf een amplug metal en woon in schipluiden.
An sich is er (volgens mij) niet veel verschil. Akoestisch is zwaarder spelen, fysiek, en volgens mij is het van akoestisch naar elektrisch makkelijker dan andersom. Simpelweg omdat elektrisch wat soepeler gaat...

Kan me voorstellen dat akoestisch meer fingerstyle zou zijn, waar je met elektrisch misschien vaker met een pick speelt, maar op beide is beide mogelijk natuurlijk.
  zondag 12 januari 2014 @ 01:03:15 #214
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135382172
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:05 schreef m0ridin het volgende:

[..]

An sich is er (volgens mij) niet veel verschil. Akoestisch is zwaarder spelen, fysiek, en volgens mij is het van akoestisch naar elektrisch makkelijker dan andersom. Simpelweg omdat elektrisch wat soepeler gaat...

Kan me voorstellen dat akoestisch meer fingerstyle zou zijn, waar je met elektrisch misschien vaker met een pick speelt, maar op beide is beide mogelijk natuurlijk.
ja okey maar ik vraag me dus af of het makkelijks om allebei in je vingers te krijgen en dan af en toe het een te spelen en af en toe het ander. Ik denk namelijk dat je dan in de war raakt omdat de snaren verder van elkaar staan bijvoorbeeld.
  zondag 12 januari 2014 @ 01:04:39 #215
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135382221
nog even een vraagje:
hoe noemen nederlandse musici nou eigenlijk de noten?
in het engels is het gewoon altijd een sharp erachter of een flat.
maar in het nederlands, hoe spreek je dat bij alle noten uit?
iets met een es erachter toch?
maar hoe gaat dat dan bij c en bij alle andere noten?
pi_135382334
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:04 schreef lamber het volgende:
nog even een vraagje:
hoe noemen nederlandse musici nou eigenlijk de noten?
in het engels is het gewoon altijd een sharp erachter of een flat.
maar in het nederlands, hoe spreek je dat bij alle noten uit?
iets met een es erachter toch?
maar hoe gaat dat dan bij c en bij alle andere noten?
Kruis
Mol
Sharp -> Kruis
Flat -> Mol :)
pi_135382366
c ces cis
d des dis
e es eis
f fes fis
g ges gis
a as ais
b bes bis
I feel kinda Locrian today
  zondag 12 januari 2014 @ 03:50:09 #218
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135386531
bedankt!
pi_135395577
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:37 schreef lamber het volgende:
even een mening peilen:
spelen er hier mensen zowel electrisch als akoestisch?
hoe bevalt dit? ik heb het gevoel dat je of het één of het ander kan en niet zo snel allebei.
ik speel zelf electrisch maar vind spaanse gitaar ook super.
kan je het allebei leren of zit het elkaar dan in de weg?
ik heb ook ergens online gelezen dat er akoestische gitaren zijn die dezelfde maten hebben als electrisch. misschien is dit wat?

en is er misschien iemand die een amplug wil ruilen? ik zou wel eens een ander willen proberen.
ik heb zelf een amplug metal en woon in schipluiden.
Maakt weinig uit, muziek op electrische gitaren kan je gewoon op een akoestische spelen, dezelfde noten zit er ook op.

Dus Basket Case van Green Day kan ik electrisch of gewoon op de akoestische spelen. De klank is alleen anders.

Enige kanttekening die ik daarbij heb: het opdrukken van de snaren gaat op akoestische instrumenten wat lastiger. Op de gitaar met nylonsnaren lukt het mij geen unison bends uit te voeren, de noot bereikt niet een toon hoger en komt niet verder dan een halve noot hoger...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_135397183
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:03 schreef lamber het volgende:

[..]

ja okey maar ik vraag me dus af of het makkelijks om allebei in je vingers te krijgen en dan af en toe het een te spelen en af en toe het ander. Ik denk namelijk dat je dan in de war raakt omdat de snaren verder van elkaar staan bijvoorbeeld.
Ja hoor, dat is best te doen. En veel westerns komen in speelbaarheid wel in de buurt van electische. Spaanse hebben vaak wel wat een bredere nek.

Ik heb ook een akoestiche, een western, en die komt wel dicht in de buurt van electrische, maar dat blijft natuurlijk wel altijd net anders dan electrisch.

Ik speel er gewoon niet veel op omdat ik niet echt akoestische nummers kan spelen. Echt lekker plingelen kan ik niet echt :D



[ Bericht 20% gewijzigd door The_Dean op 12-01-2014 17:04:43 ]
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_135412758
hard aan het bikkelen op ben howard - everything ^O^
hoi
  zondag 12 januari 2014 @ 21:18:48 #222
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135413019
Iemand hier toevallig interesse in een Marshall mg100hdfx



Inclusief flightcase voor de top. Inclusief 4x12 cabinet (zoals op de foto) cab heeft geen flightcase

Voor ieder net bod mag hij weg :)

Nieuwprijs ¤650,-

Mag weg voor ¤250,- ofzo ?

[ Bericht 6% gewijzigd door Dribbel_ op 12-01-2014 21:35:39 ]
pi_135413359
quote:
17s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:14 schreef hoiallesgoed het volgende:
hard aan het bikkelen op ben howard - everything ^O^
_O_ Flink blijven bikkelen. Is een heel mooi nummer :)
Feyenoord Rotterdam
pi_135413465
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:23 schreef Fuszy het volgende:

[..]

_O_ Flink blijven bikkelen. Is een heel mooi nummer :)
Ja, zeker! Veel interessante techniekjes ook. Sowieso zijn zijn nummers echt genieten op gitaar
hoi
  zondag 12 januari 2014 @ 21:25:12 #225
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135413498
Daarnaast ook nog een Line 6 / Bogner Spider Valve 2x12
Inclusief flightcase



Nieuwprijs ¤950,-

Mag weg voor ¤325,-
pi_135413508
quote:
17s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:14 schreef hoiallesgoed het volgende:
hard aan het bikkelen op ben howard - everything ^O^
^O^

Wel irritant dat bijna al zijn nummers geen standaard tuning hebben :P
pi_135413546
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

^O^

Wel irritant dat bijna al zijn nummers geen standaard tuning hebben :P
Dat vind ik ook best irritant :') Wel heel mooi, daar niet van
hoi
pi_135413795
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:24 schreef hoiallesgoed het volgende:

[..]

Ja, zeker! Veel interessante techniekjes ook. Sowieso zijn zijn nummers echt genieten op gitaar
Ik kan ze nog lang niet spelen (denk ik), maar ik geniet er ook van als ik zijn cd en ep's op zet.
Feyenoord Rotterdam
pi_135413935
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:28 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Ik kan ze nog lang niet spelen (denk ik), maar ik geniet er ook van als ik zijn cd en ep's op zet.
Gewoon eens proberen, ik doe het hem ook niet zomaar na. Old Pine bevalt mij heel goed, niet al te moeilijk.
hoi
pi_135414562
quote:
17s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:30 schreef hoiallesgoed het volgende:

[..]

Gewoon eens proberen, ik doe het hem ook niet zomaar na. Old Pine bevalt mij heel goed, niet al te moeilijk.
:D

Ga me er nog wel in verdiepen, maar ik ben pas een paar maanden serieus bezig. Moet wel zeggen dat gitaarles een stuk soepeler verloopt dan online lessen volgen.
Feyenoord Rotterdam
pi_135414636
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:39 schreef Fuszy het volgende:

[..]

:D

Ga me er nog wel in verdiepen, maar ik ben pas een paar maanden serieus bezig. Moet wel zeggen dat gitaarles een stuk soepeler verloopt dan online lessen volgen.
Haha ja dat geloof ik. Met welke liedjes ben je nu bezig?
hoi
pi_135418108
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:40 schreef hoiallesgoed het volgende:

[..]

Haha ja dat geloof ik. Met welke liedjes ben je nu bezig?
Dust in the wind van kansas. Althans de intro daar van. Gaat wel redelijk ondanks een pink die niet echt meewerkt :D
Feyenoord Rotterdam
pi_135418688
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:34 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Dust in the wind van kansas. Althans de intro daar van. Gaat wel redelijk ondanks een pink die niet echt meewerkt :D
Mooi! :) Speel je akoestisch of elektrisch? Ik zie een elektrische op je foto namelijk
hoi
  zondag 12 januari 2014 @ 23:02:47 #234
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135419935
ik raad aan zelf nummers te maken en zelf gewoon te gaan componeren. Muziektheorie is ook weer niet heel lastig en het is echt veel leuker en uitdagender dan gewoon uitgekauwde liedjes gaan leren die al heel veel keer gedaan zijn en typische gitaarleer liedjes zijn geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door lamber op 13-01-2014 00:55:18 ]
pi_135421506
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:44 schreef hoiallesgoed het volgende:

[..]

Mooi! :) Speel je akoestisch of elektrisch? Ik zie een elektrische op je foto namelijk
Akoestisch momenteel, maar een elektrische komt er binnenkort zeker bij :).
Feyenoord Rotterdam
pi_135421912
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:02 schreef lamber het volgende:
ik raad aan zelf nummer te maken en zelf gewoon te gaan componeren. Muziektheorie is ook weer niet heel lastig en het is echt veel leuker en uitdagender dan gewoon uitgekauwde liedjes gaan leren die al heel veel keer gedaan zijn en typische gitaarleer liedjes zijn geworden.
Maar hoe zie je je dat dan voor je bij iemand die pas net gitaar leert spelen? Alle technieken gaan niet vanzelf
hoi
  zondag 12 januari 2014 @ 23:36:03 #237
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135421980
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:34 schreef hoiallesgoed het volgende:

[..]

Maar hoe zie je je dat dan voor je bij iemand die pas net gitaar leert spelen? Alle technieken gaan niet vanzelf
Je moet gewoon doen wat je leuk vindt. Zo simpel is het. Dan blijf je gemotiveerd en ga je ermee door. Je kan wel lastige theorie gaan leren en moeilijke akkoorden, maar als dat toch niet voorkomt in dingen die je wel wil doen....en je hebt geen zin om daar nog aan te beginnen...waarom er dan zoveel moeite in steken.
pi_135422111
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:36 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Je moet gewoon doen wat je leuk vindt. Zo simpel is het. Dan blijf je gemotiveerd en ga je ermee door. Je kan wel lastige theorie gaan leren en moeilijke akkoorden, maar als dat toch niet voorkomt in dingen die je wel wil doen....en je hebt geen zin om daar nog aan te beginnen...waarom er dan zoveel moeite in steken.
Zo bedoelde ik het niet, maar ik snap je wel :)
hoi
  zondag 12 januari 2014 @ 23:39:50 #239
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135422165
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:38 schreef hoiallesgoed het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet, maar ik snap je wel :)
Nee snap ik :D Maar dat is waar het wel om draait uiteindelijk :P
pi_135422189
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:39 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nee snap ik :D Maar dat is waar het wel om draait uiteindelijk :P
:Y
hoi
  zondag 12 januari 2014 @ 23:45:03 #241
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135422416
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:26 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Akoestisch momenteel, maar een elektrische komt er binnenkort zeker bij :).
Je hebt mijn gitaar in je user plaatje :D
pi_135422657
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:45 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Je hebt mijn gitaar in je user plaatje :D
Hebben! :D

Wat je zei klopt inderdaad. Wat ik nu doe vind ik al leuk en ik wil er nu naar toe werken dat ik nummers kan spelen die ik zelf mooi vind. Componeren e.d. is niet echt mijn ambitie.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 12 januari 2014 @ 23:52:15 #243
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135422722
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:50 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Hebben! :D

Wat je zei klopt inderdaad. Wat ik nu doe vind ik al leuk en ik wil er nu naar toe werken dat ik nummers kan spelen die ik zelf mooi vind. Componeren e.d. is niet echt mijn ambitie.
Heel erg gaaf ding!

Ja dat is net wat je zelf wil :D

Ik heb altijd geoefend met het idee dat ik een band wilde om mee op te treden. Een jaar nadat ik m'n eerste gitaar had gekocht, eerste optreden gehad. En dat is altijd mijn drive geweest. Hoef geen zieke moeilijke snelle solo's enz te kunnen spelen. Dat boeit me verder niet :D
pi_135422856
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Daarnaast ook nog een Line 6 / Bogner Spider Valve 2x12
Inclusief flightcase

[ afbeelding ]

Nieuwprijs ¤950,-

Mag weg voor ¤325,-
Wat voor ampsims zitten daar op?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 13 januari 2014 @ 00:02:02 #245
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135423049
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:56 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat voor ampsims zitten daar op?
Het is voornamelijk de combinatie tussen de sims en en buizenversterker die erin zit wat het geluid zo vet maakt. Ik zou uit m'n hoofd niet durven zeggen welke modellen het precies zijn. (Heb deze amp nooit zelf gebruikt).

Maar als je Spider Valve Line 6 MKI door google/youtube heen gooit dan krijg je alle info die je nodig hebt :)
  maandag 13 januari 2014 @ 01:52:25 #246
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_135425068
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:52 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Heel erg gaaf ding!

Ja dat is net wat je zelf wil :D

Ik heb altijd geoefend met het idee dat ik een band wilde om mee op te treden. Een jaar nadat ik m'n eerste gitaar had gekocht, eerste optreden gehad. En dat is altijd mijn drive geweest. Hoef geen zieke moeilijke snelle solo's enz te kunnen spelen. Dat boeit me verder niet :D
Die focus op snelheid heb ik ook nooit begrepen. Clapton style 8-)

Na een jaar optreden... wat heb je gespeeld, Nirvana? :P
  maandag 13 januari 2014 @ 03:13:48 #247
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135425571
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 01:52 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Die focus op snelheid heb ik ook nooit begrepen. Clapton style 8-)

Na een jaar optreden... wat heb je gespeeld, Nirvana? :P
Had toen een poppunk bandje met vrienden. Dus 90% powerchords en octaven :D Wel eigen werk, dat dan weer wel. Maar dat schreef de andere zanger/gitarist toen.

En het was crappy en kut. Maar wel gezellig :D
  maandag 13 januari 2014 @ 03:22:47 #248
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135425595
En dat is over de jaren langzaam gegroeid van dit:



Via eindeloos veel optredens voor een handje vol mensen.

Naar dit:


:D
  maandag 13 januari 2014 @ 12:32:50 #249
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_135431519
Pigtronix Disnortion weten te scoren voor een mooie prijs! Stuk veelzijdiger dan mijn huidige fuzz en bovendien was ik nog op zoek naar een quasi-octaver, dus ik sla twee vliegen in één klap.

Dus bij deze, iemand belang bij een Bass Big Muff? ;)
pi_135431559
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 03:22 schreef Dribbel_ het volgende:
En dat is over de jaren langzaam gegroeid van dit:

[ afbeelding ]

Via eindeloos veel optredens voor een handje vol mensen.

Naar dit:
[ afbeelding ]

:D
Tof om te zien dit :)
hoi
pi_135439822
@TT


Als ik dat zie ben ik wel jaloers, maar krijg meteen pijn aan mijn handen bij het zien van al die vingerzettingen die hij doet. Die gast lijkt op de Paul McCartney van 1968 met baard trouwens :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:53:01 #252
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_135453579
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:05 schreef Godshand het volgende:
@TT


Als ik dat zie ben ik wel jaloers, maar krijg meteen pijn aan mijn handen bij het zien van al die vingerzettingen die hij doet. Die gast lijkt op de Paul McCartney van 1968 met baard trouwens :P
Dat valt nog hard mee, als je gewoon je akkoorden kent moet je het meeste er zo uit kunnen pakken. En voor de rest is het de kunst natuurlijk om specifieke snaren even niet te fretten of ergens anders te fretten.

:D

Maargoed, zo zal ik ook wel weer mijn dingen hebben van, huh wat doet ie hier nou :?
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_135461456
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:32 schreef Belabor het volgende:
Pigtronix Disnortion weten te scoren voor een mooie prijs! Stuk veelzijdiger dan mijn huidige fuzz en bovendien was ik nog op zoek naar een quasi-octaver, dus ik sla twee vliegen in één klap.

Dus bij deze, iemand belang bij een Bass Big Muff? ;)
Kostdat? :9
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 00:19:27 #254
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135465145
Nieuwe Hetfield signature is erg gaaf :o

  dinsdag 14 januari 2014 @ 01:43:47 #255
388993 ItsTheSebbe
Praise the Sun!
pi_135467097
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:34 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Dust in the wind van kansas. Althans de intro daar van. Gaat wel redelijk ondanks een pink die niet echt meewerkt :D
Gebruik jij je pink daarbij dan? Ik gebruik daarvoor duim, wijs, middel en ringvinger, maar m'n pink gebruik ik in het hele lied niet.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 02:11:44 #256
388993 ItsTheSebbe
Praise the Sun!
pi_135467571
Hallo iedereen, ik kom me even hier voorstellen, had ik nog niet gedaan :p Ik ben ItsTheSebbe en ik speel vooral elektrisch gitaar (rock&metal), ik kan wel een paar acoutische liedjes, maar ik vind elektrisch simpelweg leuker om te doen op mijn Schecter C-1 Plus (prachtding). Ik ben nu de solo van the best of times van dream theater aan het leren, gaat nog wel een tijdje duren, hij is pittig snel :9 Een klein voorbeeldje van wat ik een tijdje geleden heb gemaakt: waar zijn jullie nu mee bezig? Hebben jullie ook ooit iets opgenomen, ik zou het graag horen! Groetekes :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:36:16 #257
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_135469885
Lekkere cover hoor :Y Ik kan het sowieso wel waarderen als mensen snappen dat beide gitaarpartijen in zo een nummer gespeeld dienen te worden :D
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_135471032
quote:
Vet, tijdens de KEI-week gespeeld? O+
I feel kinda Locrian today
pi_135471186
quote:
Damn boy! Dat klinkt goed. Echt helemaal NIETS op aan te merken, je picking hand daar ben ik jaloers op, die houd je mooi stil, je bridged je pink ook niet. Linker hand zijn alle vingerzettingen goed, geen enkele misstap en alle bends zijn zuiver. Gewoon klasse dit ^O^
I feel kinda Locrian today
pi_135471407
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:43 schreef ItsTheSebbe het volgende:

[..]

Gebruik jij je pink daarbij dan? Ik gebruik daarvoor duim, wijs, middel en ringvinger, maar m'n pink gebruik ik in het hele lied niet.
Ja tijdens het overpakken van een Asus2 naar een Asus4. Nu heb ik ook gezien dat het zonder pink kan, maar dit lijkt me iets sneller omdat je dan niet 3 vingers hoeft te veranderen.
Feyenoord Rotterdam
pi_135471798
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Nieuwe Hetfield signature is erg gaaf :o

[ afbeelding ]
:9~
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:15:29 #262
388993 ItsTheSebbe
Praise the Sun!
pi_135472147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:37 schreef starla het volgende:

[..]

Damn boy! Dat klinkt goed. Echt helemaal NIETS op aan te merken, je picking hand daar ben ik jaloers op, die houd je mooi stil, je bridged je pink ook niet. Linker hand zijn alle vingerzettingen goed, geen enkele misstap en alle bends zijn zuiver. Gewoon klasse dit ^O^
Dankjewel :D, alhoewel ik heb vaker gehoord dat je altijd je plectrum moet vasthouden met 2 vingers. Ik heb het altijd gedaan met 3 vingers, omdat ik dan het gevoel heb dat ik meer controle heb. Geen idee of het ooit bewezen is of de een beter is dan de ander :P
pi_135472455
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 02:11 schreef ItsTheSebbe het volgende:
waar zijn jullie nu mee bezig? Hebben jullie ook ooit iets opgenomen, ik zou het graag horen! Groetekes :)
Net bezig een nieuw project op te starten, en daar mee bezig wat dingetjes op te nemen, maar die laat ik nog niet horen, totdat het af is en de mede leden het er mee eens zijn...

en ergens in het verleden:
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:22:07 #264
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_135473814
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 06:42 schreef iAvani het volgende:
New Guitar Day (gisteren dan ;))

[ afbeelding ]
Ook 3 maanden op de bezorging moeten wachten? Of had je meer geluk dan ik :D

Vind het echt een chille gitaar. Enige nadeel blijft imo de actieve pickups, als in het feit dat je batterijen moet vervangen. Verder speelt 'ie echt superfijn.
WFPB!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:26:14 #265
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_135473922
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:22 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Ook 3 maanden op de bezorging moeten wachten? Of had je meer geluk dan ik :D

Vind het echt een chille gitaar. Enige nadeel blijft imo de actieve pickups, als in het feit dat je batterijen moet vervangen. Verder speelt 'ie echt superfijn.
Nee, had hem van Marktplaats :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:05:09 #266
388993 ItsTheSebbe
Praise the Sun!
pi_135475060
Ik heb in gitaarwinkels een paar keer 7 snarige gitaren gespeeld, zelf vind ik de hals een beetje te dik om confortabel te spelen. Hebben jullie hier geen last van? En hoe werkt dat dan bij akkoorden, moet je dan altijd de lage b-snaar dempen of de noot een octaaf lager spelen (lijkt me onmogelijk bij sommige akkoorden).
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:57:45 #267
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_135477159
Net als je een akkoord kan spelen zonder de lage E, kan je ook akkoorden spelen zonder de lage B. Kwestie van wennen, net als de halsdikte. Zeker gezien ik ook van vrij kleine Ibanez naar giga Schechter ging. Maar alles went en op den duur wordt het veel fijner :+
WFPB!
pi_135478604
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:57 schreef Dizorn het volgende:
Net als je een akkoord kan spelen zonder de lage E, kan je ook akkoorden spelen zonder de lage B. Kwestie van wennen, net als de halsdikte. Zeker gezien ik ook van vrij kleine Ibanez naar giga Schechter ging. Maar alles went en op den duur wordt het veel fijner :+
Dit dus. Je hoeft toch nooit alle snaren te gebruiken voor akkoorden?

Zie het theorietopic hier in MUZ, een akkoord bestaat minsten uit 3 tonen, dus 3 snaren zijn voldoende. En dan heb ik het nog geeneens over omkeringen. Bestudeer het CAGED systeem, en je je weet dat er 5 manieren zijn om akkoorden te pakken op verschillende posities op de hals. Even Googlen/zoeken op YouTube en je vind voldoende tutorials hierover..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:56:31 #269
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_135479836
Al zijn akkoorden met 7 snaren best geinig ;)
WFPB!
pi_135487059
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 02:11 schreef ItsTheSebbe het volgende:
Hallo iedereen, ik kom me even hier voorstellen, had ik nog niet gedaan :p Ik ben ItsTheSebbe en ik speel vooral elektrisch gitaar (rock&metal), ik kan wel een paar acoutische liedjes, maar ik vind elektrisch simpelweg leuker om te doen op mijn Schecter C-1 Plus (prachtding). Ik ben nu de solo van the best of times van dream theater aan het leren, gaat nog wel een tijdje duren, hij is pittig snel :9 Een klein voorbeeldje van wat ik een tijdje geleden heb gemaakt: waar zijn jullie nu mee bezig? Hebben jullie ook ooit iets opgenomen, ik zou het graag horen! Groetekes :)
beetje oefenen in solo's improviseren (blues) :P
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:27:19 #271
388993 ItsTheSebbe
Praise the Sun!
pi_135489660
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:26 schreef op_quoter het volgende:

[..]

beetje oefenen in solo's improviseren (blues) :P
Altijd leuk even verstand op nul zetten en meejammen met een backingtrack :P Die solo van comfortably numb klinkt ook zeker nice!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:22:24 #272
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_135492592
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:02 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Kostdat? :9
Voor 45 mag je hem hebben! :)
pi_135498831
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:22 schreef Belabor het volgende:

[..]

Voor 45 mag je hem hebben! :)
Nieuw is hij 65, dus moet wel goede staat zijn dan...
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:52:47 #274
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_135501919
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:11 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nieuw is hij 65, dus moet wel goede staat zijn dan...
PM me anders maar met je prijs. :)
pi_135515474
Ik kon hem niet laten liggen :@



Nu even kijken welke er weg gaat.
pi_135515542
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:37 schreef Spelvout het volgende:
Nu even kijken welke er weg gaat.
Niks natuurlijk
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:40:50 #277
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_135515590
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niks natuurlijk
Inderdaad, maar je moet sowieso de 335 houden.
pi_135515723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niks natuurlijk
Dat het liefste :9 maar ik heb binnenkort waarschijnlijk niet genoeg plaats.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:40 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Inderdaad, maar je moet sowieso de 335 houden.
De 335 heb ik altijd al willen hebben en ik kan er ongeveer hetzelfde geluid mee krijgen als de Les Paul, echter vindt ik de Les Paul iets fijner spelen.. moeilijk moeilijk. (Moet zeggen dat de 335 een stuk beter speelt nadat ik hem opnieuw heb afgesteld)
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:45:28 #279
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135515733
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:37 schreef Spelvout het volgende:
Ik kon hem niet laten liggen :@

[ afbeelding ]

Nu even kijken welke er weg gaat.
[ afbeelding ]
Zijn te gekke dingen die Classic Vibe telecasters. Zeker voor dat geld :D
pi_135515999
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:45 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Zijn te gekke dingen die Classic Vibe telecasters. Zeker voor dat geld :D
Wat een ding _O_ Het is mijn eerste Fender (ok Squier) en ik vraag me af waarom. Speelt ver uit het fijnste van wat ik nu heb en de afwerking is ook dik in orde, en dat voor die prijs idd :D

Er zat een klein roestplekje op de brug waardoor ik nog eens ¤30 korting kreeg, wat WD40 er op en hij is weer als nieuw.
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:58:20 #281
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135516198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:52 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Wat een ding _O_ Het is mijn eerste Fender (ok Squier) en ik vraag me af waarom. Speelt ver uit het fijnste van wat ik nu heb en de afwerking is ook dik in orde, en dat voor die prijs idd :D

Er zat een klein roestplekje op de brug waardoor ik nog eens ¤30 korting kreeg, wat WD40 er op en hij is weer als nieuw.
Zit te denken om deze elementen in de mijne te gooien.

  woensdag 15 januari 2014 @ 14:21:25 #282
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_135519283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:37 schreef Spelvout het volgende:
Ik kon hem niet laten liggen :@

[ afbeelding ]

Nu even kijken welke er weg gaat.
[ afbeelding ]
In dat rek kunnen er nog 2 bij toch O-)
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_135519451
quote:
Over z'n geheel niet slecht, zitten zeker een aantal mooi licks tussen. Maar af en toe sla je de plank wel flink mis. Al met al niet slecht.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 15 januari 2014 @ 18:40:25 #284
20720 brother52
Dus..........
pi_135529042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:58 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Zit te denken om deze elementen in de mijne te gooien.

Ook al naar pick-ups van the creamery gekeken?
Zitten in dezelfde prijsklasse.
Heb laatst een setje humbuckers voor iemand in een tele gegooid en die klinken erg goed.
http://www.creamery-pickups.co.uk
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:00:06 #285
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_135555214
Lekker ding, die classic player! :D

Ik heb echt een nieuwe liefde ontdekt voor Tele's. Vroeger was alles humbuckers en LP's voor mij, maar dat is echt helemaal omgeslagen.

Gisteren voor het eerst gerepeteerd met mijn nieuwe plankje, man, ik ben nog nooit zo tevreden over mijn sound geweest! Die Thomann pedalen zijn zo slecht nog niet, zeker de AC Tone. O+
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_135555322
Vervellen jullie vingertoppen nog? Ik ben maandje aan het spelen en had lekkere stevige vingertjes, maar nu kan ik weer bijna opnieuw beginnen :P
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 16 januari 2014 @ 17:06:58 #287
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_135566877
Ik heb vandaag iets interessant ontdekt! Ik kende de Britse band Royal Blood al van hun single Figure It Out, maar ik ontdekte vandaag dat ze op Eurosonic stonden en dat ze maar een tweekoppige band zijn: een drummer plus een bassist die met Ampeg bas- en gitaarversterkers en een Gretsch bas tegelijkertijd bas en gitaar speelt.

Zou je een soort pitch shifter of octaver voor de gitaarversterker nodig hebben om zoiets voor elkaar te krijgen? Ik wordt nu heel nieuwsgierig, omdat ik dit op bas ook zeker uit zou willen proberen!

Het betreffende artikel van 3Voor12 mét video natuurlijk: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)S14-Royal-Blood.html
pi_135570069
Ik heb een Bass Big Muff gekocht :s)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:21:28 #289
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135575987
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:40 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ook al naar pick-ups van the creamery gekeken?
Zitten in dezelfde prijsklasse.
Heb laatst een setje humbuckers voor iemand in een tele gegooid en die klinken erg goed.
http://www.creamery-pickups.co.uk
Ken ik verder niet, maar zal er eens naar kijken :D
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:33:36 #290
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135576614
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:26 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb een Bass Big Muff gekocht :s)
Dat wordt vast geen amps kopen :D
pi_135578698
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:33 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat wordt vast geen amps kopen :D
Zoek nog een investeerder eigenlijk :D

Ben bang dat het eerst even tegen gaat zitten...
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_135579364
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:06 schreef Belabor het volgende:
Ik heb vandaag iets interessant ontdekt! Ik kende de Britse band Royal Blood al van hun single Figure It Out, maar ik ontdekte vandaag dat ze op Eurosonic stonden en dat ze maar een tweekoppige band zijn: een drummer plus een bassist die met Ampeg bas- en gitaarversterkers en een Gretsch bas tegelijkertijd bas en gitaar speelt.

Zou je een soort pitch shifter of octaver voor de gitaarversterker nodig hebben om zoiets voor elkaar te krijgen? Ik wordt nu heel nieuwsgierig, omdat ik dit op bas ook zeker uit zou willen proberen!

Het betreffende artikel van 3Voor12 mét video natuurlijk: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)S14-Royal-Blood.html
6 snarige bas gebruiken en vooral loopjes over alle snaren spelen. Daarbij kan je goed gitaar partijen spelen met distortion en alles een octaaf hoger pakken :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 09:10:16 #293
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_135592631
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 02:11 schreef ItsTheSebbe het volgende:
Hallo iedereen, ik kom me even hier voorstellen, had ik nog niet gedaan :p Ik ben ItsTheSebbe en ik speel vooral elektrisch gitaar (rock&metal), ik kan wel een paar acoutische liedjes, maar ik vind elektrisch simpelweg leuker om te doen op mijn Schecter C-1 Plus (prachtding). Ik ben nu de solo van the best of times van dream theater aan het leren, gaat nog wel een tijdje duren, hij is pittig snel :9 Een klein voorbeeldje van wat ik een tijdje geleden heb gemaakt: waar zijn jullie nu mee bezig? Hebben jullie ook ooit iets opgenomen, ik zou het graag horen! Groetekes :)
Nice _O_

Momenteel zelf bezig met opnemen en filmen van deze

Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:12:34 #294
388993 ItsTheSebbe
Praise the Sun!
pi_135597784
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:10 schreef genakt het volgende:

[..]

Nice _O_

Momenteel zelf bezig met opnemen en filmen van deze

Nice, succes! Zeker hier opsturen als die klaar is :)!
  zaterdag 18 januari 2014 @ 01:00:20 #295
388993 ItsTheSebbe
Praise the Sun!
pi_135629663
Heeft iemand een idee hoe je zo'n sound kan krijgen? Ik heb van deze dingen niet enorm veel verstand, maar ik denk een beetje reverb en de treble iets omlaag en bass iets omhoog. Kan er helemaal naast zitten, maar ik vind die warme klank zo mooi :)
pi_135631672
Nieuwe Fender strat heeft toch wel wat fret buzz, weet iemand hoe dit verholpen kan worden? Weet iemand een goede gitaarboer in Utrecht of omgeving?
pi_135633217
Gitaar afstellen :)
En geen idee, kom daar nooit.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 18 januari 2014 @ 14:04:15 #298
388993 ItsTheSebbe
Praise the Sun!
pi_135639702
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 02:29 schreef Captainp00face het volgende:
Nieuwe Fender strat heeft toch wel wat fret buzz, weet iemand hoe dit verholpen kan worden? Weet iemand een goede gitaarboer in Utrecht of omgeving?
Ik heb gegoogled en kwam hierop uit: http://www.spruceguitars.nl/reparatie-en-onderhoud
20/40 euro voor afstellen snaren.
pi_135643309
Bedankt! Fretbuzz is toch redelijk normaal bij een nieuwe gitaar?
pi_135643822
Ligt eraan, hoe goedkoper hoe minder quality control en hoe meer kans op fretbuzz. Als je een fender custom koopt verwacht ik het niet bepaald ;)
pi_135648378
Zo lang het niet te horen is door de versterker is het geen enkel probleem, heb ook buzz op al mijn gitaren. Verder raad ik je ook aan om het afstellen zelf te leren. In het begin is het ff eng maar erg handig, kan eigenlijk vrij weinig mis gaan (behalve met het verstellen van de neck). Met het juiste gereedschap kom je al een heel eind :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')