SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier![]()
Bij mijn gym keek iedereen me echt met een doodstaar aan als ik een barbell met bumpers liet vallen na de laatste rep van cleans omdat ik het niet meer kon houden. Hele vloer is bekleed met rubbermatten, wtf manquote:Op vrijdag 20 december 2013 12:38 schreef Faeroer het volgende:
Helemaal gehad met gyms. Nog meer machines en nog meer fitness bullshit. Zo ziek van die kutapparaten. Simpele barbell met bumperplates is er niet bij tegenwoordig. 1 squatrack met losse schroeven en een barbell die zo krom als een banaan is.
Deadliften: "Kijk je wel uit voor de vloer?"
Benchen: "Doe je wel netjes de klemmen op de barbell?"
Ik leg wel een squatrack in de tuin neer, schijt.
Daarom heb ik in de gym hier ook angst om de barbell te laten vallen, Maarja, bij 1RM olympic lifts kan je niet anders.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
@CarbonC, Kneets zat ik inderdaad al ook naar te kijken. Ziet er wel bruut uit.Dat bedoel ik. Voorzichtig neerleggen begrijp ik, maar zodra het blessures gaat opleveren bij 1RM of +fails laat ik het toch echt vallen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:32 schreef Drinky het volgende:
[..]
Bij mijn gym keek iedereen me echt met een doodstaar aan als ik een barbell met bumpers liet vallen na de laatste rep van cleans omdat ik het niet meer kon houden. Hele vloer is bekleed met rubbermatten, wtf man
Daarom heb ik in de gym hier ook angst om de barbell te laten vallen, Maarja, bij 1RM olympic lifts kan je niet anders.![]()
![]()
Ik heb een keer een snatch geprobeerd terug te brengen zonder die shit te laten vallen, was ook gelijk de laatste keerquote:Op vrijdag 20 december 2013 13:35 schreef Faeroer het volgende:
@CarbonC, Kneets zat ik inderdaad al ook naar te kijken. Ziet er wel bruut uit.
[..]
Dat bedoel ik. Voorzichtig neerleggen begrijp ik, maar zodra het blessures gaat opleveren bij 1RM of +fails laat ik het toch echt vallen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Thanks voor de goede reactie! Ik ga dit zeker in 2014 toepassen, tijd voor focus op bench.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is echt te weinig voor je. Minimaal 2x per week. Je focus ligt niet op de BP en daarom loop je bench achter op de rest van je liftst.Small en wide gripe zijn trouwens niet de benches voor je. Dat is een beetje spelen met de bar. Pak je bench zoals ze goed voelen voor je, en werk van daaruit.Ik weet zeker dat je je 140 makkelijk op kan brengen naar een 160, en up. Je moet echt harder duwen, speed, denk aan speed. Ellenbogen dicht bij je lijf, en speed! En blijf benchen, minimaal 2x per week.
[..]
Als je sterk wil benchen wordt het wel tijd voor je focus inderdaad.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
5x 140 is ook zeker niet mis!quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:17 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik vond mijn PR van 140kg 5 reps al sick. Niemand ooit meer dan dat zien squatten in mijn gym. Dat was +- half jaar geleden, voor mijn rugblessure. Zit nu weer op 110kg.
200kg, sick man.Ga je nog filmpjes posten?
ja filmpjes gaan zeker komen, denk dat we onze mock meet gaan filmen ergens in januariBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Net gehoord van een gezette collega: voor mij geen snoep voor mijn kinderen, allemaal suiker, bah! Ik geef mijn kinderen dat spul van Organics, dat merk heeft alleen natuurlijke ingredienten! Gedroogde dadels, gedroogde papaya, rozijnen, dat soort dingen!someone shoot me...
Was hier ooit ook een topic op Fok, geopend door iemand die 'minder zout' moest gaan eten van de arts, welke alternatieven er dan waren voor keukenzout. Werd hem echt een paar keer welgemeend 'sojasaus' aangeraden in dat topic
Confidence through competence![]()
lmao .. dadels ... mierzoete troepquote:Op vrijdag 20 december 2013 14:14 schreef Stereotomy het volgende:
Net gehoord van een gezette collega: voor mij geen snoep voor mijn kinderen, allemaal suiker, bah! Ik geef mijn kinderen dat spul van Organics, dat merk heeft alleen natuurlijke ingredienten! Gedroogde dadels, gedroogde papaya, rozijnen, dat soort dingen!someone shoot me...
Was hier ooit ook een topic op Fok, geopend door iemand die 'minder zout' moest gaan eten van de arts, welke alternatieven er dan waren voor keukenzout. Werd hem echt een paar keer welgemeend 'sojasaus' aangeraden in dat topic
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ligt het aan mij of lijkt het net of zijn rug helemaal verkeerd staat met het deadliften?quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:15 schreef dreamerbulk het volgende:
nieuw KK filmpje
in de reebok schoenen van mark bell lol
Mooi filmpje wel!![]()
quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:15 schreef dreamerbulk het volgende:
nieuw KK filmpje
in de reebok schoenen van mark bell lol
tof filmpje wel weer, dat kantoor van hem![]()
![]()
dat is Konstantin stijl deadliften... zijn onderrug is compleet recht en blijft dat zelfs bij zijn 1rm maxes.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:20 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of lijkt het net of zijn rug helemaal verkeerd staat met het deadliften?
Mooi filmpje wel!
Hij buigt zijn bovenrug omdat hij op deze manier motorisch gezien beter kan deadliften ... dit zie je ook terug bij bijv Stan Efferding en nog wat andere lifters.
Rounded upperback deadliften .. heet die techniek, zoek maar op. Niet voor beginnners ..maar zulke elite gasten weten precies wat hun lichaam wel en niet kan.
Verbosity kan dit goed uitleggen, ik nie zo goed
laawllquote:Op vrijdag 20 december 2013 14:22 schreef seto het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
tof filmpje wel weer, dat kantoor van hem
tijd voor een Konstantin Konstatinovs t-shirt lijn, shut up and take my money!!Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:26 schreef seto het volgende:
get out of my head, ik zat net te googlen naar dat t-shirt
Haha, al eens eerder uitgelegd.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:23 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dat is Konstantin stijl deadliften... zijn onderrug is compleet recht en blijft dat zelfs bij zijn 1rm maxes.
Hij buigt zijn bovenrug omdat hij op deze manier motorisch gezien beter kan deadliften ... dit zie je ook terug bij bijv Stan Efferding en nog wat andere lifters.
Rounded upperback deadliften .. heet die techniek, zoek maar op. Niet voor beginnners ..maar zulke elite gasten weten precies wat hun lichaam wel en niet kan.
Verbosity kan dit goed uitleggen, ik nie zo goed![]()
Maar komt er op neer dat ze door het bollen van de bovenrug dichter bij de stang komen. Dit zorgt ervoor dat de hefboom tussen de stang en de heupen kleiner wordt. Is niet zo zeer anatomisch gezien voordeliger, maar meer biomechanisch gezien.
Daarnaast is het zo dat je bij de lage rug en cervicale tussenwervelschijven meer kans hebt op een hernia. Dit zijn dus de gebieden die je het meest wil beschermen. Op de cervicale (nek) tussenwervelschijven komt geen belasting, alleen de houding kan verkeerd zijn maar wordt dus niet extra belast. De lage rug daarentegen zal bij bollen veel druk ervaren aan de voorkant van de discus(tussenwervelschijf). Wat er gebeurt is dat deze door de druk aan de voorkant naar achteren uitpuilt. Stel het voor als een ballon. Wanneer je deze aan een kant indrukt zal de lucht zich verplaatsen naar de andere zijde.
Door de onderrug zo vlak mogelijk of licht te hollen voorkom je de druk aan de voorkant. Zolang de druk evenredig is zal kan er weinig verkeerd gaan met de discus. Onder verticale druk breekt een wervel eerder dan dat de discus beschadigd raakt.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Dreamerbulk en Verbosity bedankt!quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:11 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Haha, al eens eerder uitgelegd.
Maar komt er op neer dat ze door het bollen van de bovenrug dichter bij de stang komen. Dit zorgt ervoor dat de hefboom tussen de stang en de heupen kleiner wordt. Is niet zo zeer anatomisch gezien voordeliger, maar meer biomechanisch gezien.
Daarnaast is het zo dat je bij de lage rug en cervicale tussenwervelschijven meer kans hebt op een hernia. Dit zijn dus de gebieden die je het meest wil beschermen. Op de cervicale (nek) tussenwervelschijven komt geen belasting, alleen de houding kan verkeerd zijn maar wordt dus niet extra belast. De lage rug daarentegen zal bij bollen veel druk ervaren aan de voorkant van de discus(tussenwervelschijf). Wat er gebeurt is dat deze door de druk aan de voorkant naar achteren uitpuilt. Stel het voor als een ballon. Wanneer je deze aan een kant indrukt zal de lucht zich verplaatsen naar de andere zijde.
Door de onderrug zo vlak mogelijk of licht te hollen voorkom je de druk aan de voorkant. Zolang de druk evenredig is zal kan er weinig verkeerd gaan met de discus. Onder verticale druk breekt een wervel eerder dan dat de discus beschadigd raakt.![]()
dit dus, heldquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:11 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Haha, al eens eerder uitgelegd.
Door de onderrug zo vlak mogelijk of licht te hollen voorkom je de druk aan de voorkant. Zolang de druk evenredig is zal kan er weinig verkeerd gaan met de discus. Onder verticale druk breekt een wervel eerder dan dat de discus beschadigd raakt.
Het enige wat je moet weten van het hele verhaal is het volgende.quote:
Upperback rounding good, lowerback rounding bad, zoals George Orwell zou zeggen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
SS werkt niet echt meer, 5Kg op de bench erbij per training lukt echt niet 3x5 50KG lukte nog maar de keer daarop was het 1x3 55KG? Wat moet ik doen, we hebben geen 1.25 plates![]()
En komop bij 55kg al zeggen dat SS niet meer werkt?
Doe dan 50 3x8-10 eerst en dan kijken of je de volgende keer wel 55 aankan.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
0,5 KG plates kopen (6x of 8x) voor peanuts bij fitness-seller of iets dergelijks. Heeft mij over een OHP barrière heen geholpen. ( http://www.fitness-seller(...)grip-halterschijven/ ) Goedkoper ga je niet vinden, denk ik.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:46 schreef BredeBroeder het volgende:
SS werkt niet echt meer, 5Kg op de bench erbij per training lukt echt niet 3x5 50KG lukte nog maar de keer daarop was het 1x3 55KG? Wat moet ik doen, we hebben geen 1.25 plates
Daarbuiten als je al op 55kg kapotgaat, ben je of 1 meter 50 of weeg je zo zwaar als een zak chips of je vorm is als diezelfde zak chips. Wellicht meer eten, en deloaden. Was jij niet diegene die dat filmpje van eerst maakte, waar je al veel kritiek op had gekregen (vorm etc.)?
Trouwens 5kg per bench training voor SS? Zover ik weet is dat o.a. Deadlift. Misschien ben je in de war met 5 lbs, wat ~2,5kg is.
[ Bericht 2% gewijzigd door Faeroer op 20-12-2013 17:02:17 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: