SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene festival sites:
http://www.festivalinfo.nl
http://www.efestivals.co.uk/
http://www.rockblog.nl/
http://www.virtualfestivals.com/latest/news
http://festileaks.com/![]()
quote:
quote:Op donderdag 19 december 2013 12:01 schreef Dark_Angelus het volgende:
JERA ON AIR 2014 || June 13+14 || Dropkick Murphys, We Came As Romans, The Black Dahlia Murder, Emmure
quote:Op donderdag 19 december 2013 12:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
5 Days Off.
Rustie, Shlohmo, Darkstar, KOAN Sound, Lapalux, Snakehips, Melé, Gridlok, PLANNINGTOROCKk, Lenzman, Hybris, Jameszoo, Akka, FilosofischeStilte, Djplus, Know V.A., Malawi, Posij, Former, Fairfax, Jarreau Vandal, Berlin Creamcake, Modern Witch en Boris Becker, Expositie van Milan Boonstra, Long Players Music Market.
quote:
quote:Op donderdag 19 december 2013 13:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
+
Primavera doet een kunstje en maakt de hele line up in een bios film bekend.
[ afbeelding ]
+
Colours of Ostrava komt met een paar mooie namen. Goat, MGMT, Robert Plant, John Grant.
Is al gedaan, met dank aan D_A.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:44 schreef Loveless85 het volgende:
Reeksje van laten maken met de vorige editie?
Beh Blink 182quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Rond de tijd van Lowlands/Pukkelpop.
Schrijf QOTSA maar op. En Blink 182 en Placebo?
Lijkt Lowlands 2010.
Nee doe dan maar Blink182quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:39 schreef Loveless85 het volgende:
Lekker op Lowlands in de Alpha afsluiten
Nee, jeugdsentimentquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hebben die uberhaupt iets van nieuw werk ofzo?
Headliner zelfs!quote:Op donderdag 19 december 2013 17:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Arcade Fire dus op Glastonbury!
Dit plaatje werd gepost op de Facebook pagina van Arcade Fire zelf.
Niet helemaal waar ik had gehoopt. QOTSA lijkt me gegarandeerd een headliner voor Lowlands.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Rond de tijd van Lowlands/Pukkelpop.
Schrijf QOTSA maar op. En Blink 182 en Placebo?
Lijkt Lowlands 2010.
Mjah, het zou ze imho sieren als ze ze dan zouden overslaan. Lowlands is toch vaak meer van de wat nieuwere, onbekendere dingen. Niet een bandje wat nu al de tweede revival tour aan het doen is.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:55 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee, jeugdsentiment.
Heb ze helaas nog nooit live gezien, dus ik zou het niet erg vinden. Ondanks alle kut verhalen wat ik er over hoor.
Rock AM Ring is natuurlijk geen richtlijn voor Lowlandsquote:Op vrijdag 20 december 2013 11:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, het zou ze imho sieren als ze ze dan zouden overslaan. Lowlands is toch vaak meer van de wat nieuwere, onbekendere dingen. Niet een bandje wat nu al de tweede revival tour aan het doen is.
Kan ook voor QOTSA gelden denk ik, zou het ook best begrijpen als ze zeggen 'die laten we schieten', vorig jaar op Pinkpop, dit jaar op Rock am Ring, en ondertussen ook nog een show in Tivoli en Ziggo Dome.
True, ik dacht eigenlijk ook dat ze op Werchter stonden, dan was het wat anders geweest.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:05 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Rock AM Ring is natuurlijk geen richtlijn voor Lowlands, daarvoor zijn de festivals te verschillend en is Rock Am Ring toch net niet dichtbij genoeg.
Het blijft nog steeds een mooie naam voor Lowlands hoor, maar ik zou me ook kunnen voorstellen dat Lowlands denkt 'die zijn afgelopen jaar op zoveel plekken te zien geweest, we laten ze even schieten'. We hebben natuurlijk een paar 'nieuwere' festivals, wellicht dat ze daar mooi kunnen staan.quote:QOTSA heeft natuurlijk wel een succesvolle periode achter de rug. Dus dat zou zomaar kunnen. Blink182 is idd niet meer dan ordinair geld cashen.
Maarja zo te zien is er vrij weinig te vinden rond die periode.
Ze hadden even een wedstrijdje 'superlatieven bedenken' gehouden bij de koffieautomaat vanochtend. Jezusquote:Op vrijdag 20 december 2013 11:20 schreef Tokus het volgende:
niemand minder dan zanger, componist, muzikant, TV-bekendheid, filantroop en nationale volksheld Guus Meeuwis
Ze hebben ook Halestorm toch? Da's wel een leuke naam voor op een festival.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:25 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat een aids weer.
Alleen de dance stage kan interessant worden met dj Fresh en Boys Noize.
Niet mijn dingquote:Op vrijdag 20 december 2013 11:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze hebben ook Halestorm toch? Da's wel een leuke naam voor op een festival.
'alle gewilde namen' ?quote:Op zondag 22 december 2013 16:49 schreef chansadres het volgende:
Dit jaar sleept toch Pinkpop alle gewilde namen even binnen. En de anderen hebben aparte concerten in Nederland gepland. Misschien dit jaar toch maar naar Landgraaf afzakken.
Mjah, ik snap je kreet dan niet echt. Pearl Jam wilde Pinkpop graag hebben, maar lukte niet. Dus het is niet zo dat Pinkpop even alles pakt dit jaar. Er tourt gewoon erg veel, dus het is mooi dat we dit jaar verwend worden met grote bands die eigen shows geven of op festivals staan.quote:Op zondag 22 december 2013 16:56 schreef chansadres het volgende:
Arcade Fire was ontzettend gewild onder alle festivals.
Pearl Jam speelt bijvoorbeeld in Ziggo Dome ipv een festival.
Inderdaad ook mijn gedacht, dan liever iets als een van Dik Hout of iets dergelijks. Is een keer wat anders dan GE.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:06 schreef Tokus het volgende:
ze vallen wel weer heel erg in herhaling.
Denk eigen showtje dan, wellicht inderdaad Goffert met nog wat bandjes. Zonde zoiets op Pinkpop te zetten, zeker als ze niet afsluitenquote:Op maandag 30 december 2013 18:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Geruchten gaan dat AC/DC weer gaat touren en 9 juli in Sportpaleis spelen. Benieuwd of het waar is, en of ze naar NL komen. Wellicht Pinkpop of Goffert?
Denk dat die teveel vragen voor PP. Mar Goffert zou mooi zijn.quote:Op maandag 30 december 2013 19:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Denk eigen showtje dan, wellicht inderdaad Goffert met nog wat bandjes. Zonde zoiets op Pinkpop te zetten, zeker als ze niet afsluiten
Dat ook jaquote:Op maandag 30 december 2013 19:28 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Denk dat die teveel vragen voor PP. Mar Goffert zou mooi zijn.
die neptourposter, met onderaan een url die niet werkt?quote:Op maandag 30 december 2013 18:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Geruchten gaan dat AC/DC weer gaat touren en 9 juli in Sportpaleis spelen. Benieuwd of het waar is, en of ze naar NL komen. Wellicht Pinkpop of Goffert?
Nee die is overduidelijk nep. Daar stond Rotterdam als venue op. Dat zie ik niet gebeuren al hoewel ik het Ahoy wel gun.quote:Op maandag 30 december 2013 19:45 schreef Tokus het volgende:
[..]
die neptourposter, met onderaan een url die niet werkt?
die nepposter had ze ook op 9 juli in het Sportpaleis staan. Meerdere bronnen die allemaal weer naar dezelfde nepposter terug te leiden zijn, gok ik.quote:Op maandag 30 december 2013 20:03 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee die is overduidelijk nep. Daar stond Rotterdam als venue op. Dat zie ik niet gebeuren al hoewel ik het Ahoy wel gun.
Het laatste nieuws uit België schijnt meerderen bronnen te hebben. Het natuurlijk wat vaag, maar goed gerucht is gerucht.
Tsja ik neem aan dat zo'n nieuwsblad ook wel inziet dat die poster nep was. De poster kan natuurlijk ook weer gemaakt zijn na de geruchten. Het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op maandag 30 december 2013 20:13 schreef Tokus het volgende:
[..]
die nepposter had ze ook op 9 juli in het Sportpaleis staan. Meerdere bronnen die allemaal weer naar dezelfde nepposter terug te leiden zijn, gok ik.
quote:Op maandag 6 januari 2014 10:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Today ATP is proud to reveal Portishead (July 11th) & Interpol (July 12th) as the first headline acts for ATP Iceland 2014! Neither act has performed in the country before, and ATP Iceland is very happy to be the first to bring them over.
In addition to this, Icelandic acts Sóley, For a Minor Reflection, Samaris, Low Roar, and Mammút will be playing, and over the coming weeks we have a large selection of more international & Icelandic acts to be added as well.
Mooie namen.
evenals Splendid, Navarone, Andy Frasco, Sandra van Nieuwland, Digitzz, Adje, MC Fit, DJ Thomasquote:
Matig...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:23 schreef Tokus het volgende:
[..]
evenals Splendid, Navarone, Andy Frasco, Sandra van Nieuwland, Digitzz, Adje, MC Fit, DJ Thomas
Newson, DJ Marco V., Knarsetand, Black Bottle Riot, “77, Afterpartees en Coldplace
The Black Lips is nice!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:26 schreef portie het volgende:
Voor Le Guess Who Maty Day :
We're thrilled to announce new names for 2014's Le Guess Who? May Day festival: The Black Lips, Scott & Charlene's Wedding, and The War On Drugs.
Naast NMH.
Summer Sonic ook nog gelijk met Lowlands? Dan gaat lowlands het wel heel lastig krijgen om een goed festival neer te zetten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:41 schreef chansadres het volgende:
Arctic Monkeys will headline Summer Sonic Festival in Tokyo & Osaka, Japan over the weekend of the 16th & 17th August 2014.
Door te strepen dus voor Lowlands
Was vorig jaar wel een van de beste! Na hun tweede album eigenlijk uit het oog verloren. Vorig jaar BKS gedaan. Damien Rice stond op mijn bucketlist en je weet niet wanneer die weer eens langskomt. Samen met de prijs een mooi weekend en daar stonden de AM. Eerder gezien op Lowlands in begin van de zeroes enkele keren en het was altijd zo statisch. 4 harken zonder emotie. Maar wat is ie toch een showmannetje geworden. Laat maar komen op Pinkpop. Het ziet er naar uit dat ik dan toch maar weer eens naar Landgraaf afzak (aj, had nooit meer gedacht dat ik dat zou zeggen....)quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:46 schreef indiaantje89 het volgende:
2011 was er al vrij veel gezeur dat er "alweer de Monkeys" er stonden.
Dus AM komt weer met bevestigingen, vandaag Pinkpop dan toch?
Vind ook niks mis met de Arctic Monkeys, hebben zichzelf gewoon naar een headliner positie gespeeld zonder al te commercieel te doen. Dat is best knap in deze tijden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:56 schreef chansadres het volgende:
[..]
Was vorig jaar wel een van de beste! Na hun tweede album eigenlijk uit het oog verloren. Vorig jaar BKS gedaan. Damien Rice stond op mijn bucketlist en je weet niet wanneer die weer eens langskomt. Samen met de prijs een mooi weekend en daar stonden de AM. Eerder gezien op Lowlands in begin van de zeroes enkele keren en het was altijd zo statisch. 4 harken zonder emotie. Maar wat is ie toch een showmannetje geworden. Laat maar komen op Pinkpop. Het ziet er naar uit dat ik dan toch maar weer eens naar Landgraaf afzak (aj, had nooit meer gedacht dat ik dat zou zeggen....)
Wolf Alice is wel leuk.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Op 9 en 10 mei vindt de volgende editie van London Calling plaats, is vanmorgen bekend gemaakt. Ook de eerste zeven namen voor de line-up zijn een feit: Desperate Journalist, Wolf Alice, Arthur Beatrice, The Delta Riggs, Ice Hoir, Proper Ornaments en Hospitality.
Een dagkaart kost 20 euro en een passe-partout 35 euro. De voorverkoop start 11 januari.
Het is Ice Choir. En het is verdomme een partij cool.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Op 9 en 10 mei vindt de volgende editie van London Calling plaats, is vanmorgen bekend gemaakt. Ook de eerste zeven namen voor de line-up zijn een feit: Desperate Journalist, Wolf Alice, Arthur Beatrice, The Delta Riggs, Ice Hoir, Proper Ornaments en Hospitality.
Een dagkaart kost 20 euro en een passe-partout 35 euro. De voorverkoop start 11 januari.
Tegenvaller dan toch wel!quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Zodadelijk komt Pinkpop met een nieuwe naam. Ik gok de Arctic Monkeys.
Niet dus: Rudimental
Denk dat Arctic Monkeys helemaal geen festival meer gaat doen in NL. Of misschien Down The Rabbit Hole nog....quote:
Pinkpop ligt nog wel het meest voor de hand. Hebben nog altijd twee headliners nodig natuurlijk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:09 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Denk dat Arctic Monkeys helemaal geen festival meer gaat doen in NL. Of misschien Down The Rabbit Hole nog....
Maar Pinkpop zie ik niet meer gebeuren, anders hadden ze het toch wel bekend gemaakt dacht ik zo. Of ze bewaren nog iets voor de persconferentie.
Kan iemand mij vertellen wie 'Zedd' is?quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Die Martin Garrix staat ook hoog op het affiche, wat een hitje al niet kan doen zeg.
Zedd is een Wobopbopp Boemm Tuduu artiest. Dubstep dus.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:12 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen wie 'Zedd' is?
Vind het verder wat tegenvallen eigenlijk.
Ja de Muse haat lijkt groot te zijn bij veel zogenaamde "muziek liefhebbers". Blijft voor mij toch een band van formaat, en de 4x dat ik gezien heb altijd in voor een top show.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
Pitchfork die weigert Muse te noemen in hun persbericht
Dat zal Reading/T in The Park/Bestival wel worden of iets in die trend. Of Glasto, kan zomaar.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
Muse doet één Amerikaans (Coachella) en één Europees festival. Dat zie ik in NL niet gebeuren iig.
Pfft, Pitchfork... hipster volk.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
Op festivalinfo.nl staat Muse ook niet in het nieuwsberichtjequote:Op donderdag 9 januari 2014 11:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
Die nemen dan ook vaak klakkeloos wat informatie over, ook al staan er fouten in.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:04 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Op festivalinfo.nl staat Muse ook niet in het nieuwsberichtje
Je kent Groove Armada niet?quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Vanaf Carl Cox stopte ik met namen kennen.
O ken dat logo niet eensquote:
Kasabian heeft nog wat goed te maken voor de 2012 editie. Al vond ik ze dat zelfde jaar op Lowlands wat tegenvallen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:05 schreef Fuszy het volgende:
Kasabian
NEW DATE FOR 2014: The boys will be headlining Le Rock Dans Tous Ses Etats festival in Evreux, France.
27 & 28 juni.
Wellicht wat voor Pinkpop of werchter
Geen idee of dit al bekend was. Zag het op de facebook pagina van Kasabian verschijnen
Nu ook bevestigd door Werchterquote:Op maandag 13 januari 2014 13:56 schreef indiaantje89 het volgende:
Stromae heeft blijkbaar zichzelf bevestigd voor Werchter (Zondag).
Maar goed, die was ook overduidelijk dat hij naar Werchter zou komen.
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:14 schreef indiaantje89 het volgende:
En waar ook mening mens blij mij is dat die gaan touren deze zomer: Television.
Moet me er nog in verdiepen, maar Marquee Moon schijnt een klassieker te zijn. Nog wel ver voor mijn tijdquote:
quote:A Great Big World
A-Trak
Aer
The Airborne Toxic Event
American Authors
Amos Lee
Andrew Belle
Arctic Monkeys
Asaf Avidan
Bad Things
Band Of Horses
Basic Vacation
Bleachers
Breach The Summit
Bronze Radio Return
Cage The Elephant
Cash Cash
Chance The Rapper
Cherub
Childish Gambino
Christian Porter
City And Colour
Courrier
Courtney Barnett
Cruiser
Dan Croll
Foo Fighters
G-Eazy
Gemini Club
Geographer
Girl Talk
Goldroom
Gregory Alan Isakov
Griswolds
Grouplove
Haerts
Hey Rosetta!
High Highs
Holychild
Hunter Hunted
Imagine Dragons
Iron & Wine
Jack Johnson
Jake Bugg
John & Jacob
Johnnyswim
Kaiser Chiefs
Kodaline
Kongos
Little Comets
Little Daylight
Local Natives
Lucius
Magic Man
Martin Garrix
Mean Lady
Misterwives
MS MR
New Politics
New Sweden
NONONO
Outkast
Phantogram
Phosphorescent
Pigpen Theatre Co
Portugal. The Man
Pretty Lights
RAC
Royal Teeth
Saints Of Valory
Salva
San Fermin
Shakey Graves
Sir Sly
Sky Ferreira
Sleeper Agent
Sleigh Bells
Smallpools
Son Lux
Step Rockets
Stop Light
Observations
Tegan And Sara
The Ceremonies
The Colourist
The Lumineers
The Mowgli’s
The Weeks
The White Panda
The Wild Feathers
Third Eye Blind
Tune-Yards
Twenty One Pilots
Typhoon
Unlikely Candidates
Vance Joy
Vic Mensa
Walk Off The Earth
Washed Out
Weezer
White Denim
Wild Child
Wild Cub
X Ambassadors
Young The Giant
Ziggy
Dat is zo ook wel echt de enige artiest uit dat lijstje die ik graag op BKS had willen zien. Erg weinig afwisseling in dat lijstje verder.quote:
Tyler en Danny Brown. Als je het dan toch over rappers met een hype eromheen hebt...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:20 schreef Aisumasen het volgende:
Best Kept Secret grijpt in ieder geval mis met vele rap-hypes van het moment, geen Chance The Rapper, geen Childish Gambino, geen Vic Mensa... Vond Danny Brown die de vrijdag opende (?) in 2013 erg goed werken. Viel me op dat het publiek er gelijk al aardig voor aan het gaan was. Je zag wat mij betreft daar gelijk het verschil in doelgroep tussen iets als Lowlands en Best Kept Secret, hoop dat ze die lijn kunnen voortzetten.
Kendrick Lamar was vorig jaar toch een flinke hype? Werkte prima op Lowlands.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:20 schreef Aisumasen het volgende:
Best Kept Secret grijpt in ieder geval mis met vele rap-hypes van het moment, geen Chance The Rapper, geen Childish Gambino, geen Vic Mensa... Vond Danny Brown die de vrijdag opende (?) in 2013 erg goed werken. Viel me op dat het publiek er gelijk al aardig voor aan het gaan was. Je zag wat mij betreft daar gelijk het verschil in doelgroep tussen iets als Lowlands en Best Kept Secret, hoop dat ze die lijn kunnen voortzetten.
Ik geloof dat we langs elkaar heen posten. Het was geen kritiek. Ik zei juist dat ik (iets als) Danny Brown zo goed vond werken, en de reactie van het publiek mij deugd deed. Precies wat zo leuk was aan Best Kept Secret vorig jaar, want op bijvoorbeeld Lowlands moet de organisatie en het publiek niets meer van rap hebben. Dat ze misgrijpen met die genoemde acts stond daar los van, en is alleen maar jammer.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:41 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Tyler en Danny Brown. Als je het dan toch over rappers met een hype eromheen hebt...![]()
Childish Gambino heeft een vrij zwak album uitgebracht in 2011, zijn laatste werk komt pas van 2 maanden terug. Voor de muzikale kwaliteit hoef je het in ieder geval niet te doen. Verder ken ik Vic Mensa niet goed maar die heeft nou ook niet echt een berg werk uitgebracht waardoor je zou kunnen verwachten dat die geboekt moet worden. Chance, the Rapper bracht zijn mixtape uit op 30 april, en daarvoor was hij echt niet zo bekend dat je het BKS kwalijk kunt nemen dat ze hem niet geboekt hebben.
Die stond op de juiste tijd op de juiste plek, maar was wel echt al de hype voorbij. Album was uit 2012. 3 keer gezien in één week in augustus, lol... Een erg veilige keuze, want voor de rest moet Lowlands niets meer van hiphop-gerelateerde muziek hebben.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Kendrick Lamar was vorig jaar toch een flinke hype? Werkte prima op Lowlands.
Ah, zo. Ik dacht dat je bedoelde dat BKS naast de gehypete rappers greep afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:06 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik geloof dat we langs elkaar heen posten. Het was geen kritiek. Ik zei juist dat ik (iets als) Danny Brown zo goed vond werken, en de reactie van het publiek mij deugd deed. Precies wat zo leuk was aan Best Kept Secret vorig jaar, want op bijvoorbeeld Lowlands moet de organisatie en het publiek niets meer van rap hebben. Dat ze misgrijpen met die genoemde acts stond daar los van, en is alleen maar jammer.
Maar als we dan toch zo beginnen: Chance had natuurlijk vorig jaar op Lowlands moeten staan, deed gewoon Reading/Leeds en Rock en Seine. Wat dat betreft loopt Lowlands sinds de laatste edities altijd één jaar achter.
Nee, integendeel, en het leek allemaal erg op z'n plek daar. Tof festival. Bracht m'n hoop in de op muziek gefocuste festivals weer een beetje terug.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:14 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ah, zo. Ik dacht dat je bedoelde dat BKS naast de gehypete rappers greep afgelopen jaar.
Verder ben ik het met je eens dat Chance op Lowlands had mogen staan maar verder ben ik totaal niet bezig met wat er gebeurt op dat festival. Geen idee wat er afgelopen jaar stond (op wat dingen als XXYYXX na, die volgens mij zelfs nog af moest zeggen) of wat er voor komende editie al bekend is.
Zie ik niet gebeuren, denk dat ze Juli Werchter aan doen en daarna door naar Glasto?quote:Op woensdag 15 januari 2014 07:59 schreef chansadres het volgende:
Voor Pinkpop kunnen we dus de Foo Fighters, Arctic Monkeys en Jack Johnson doorstrepen. Foo Fighters weer op Lowlands?
Oh nice! Thanks for sharen ga ik is even lezen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Interview met de mensen achter BKS/Indian Summer Festival:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)ans-FKP-Scorpio.html
Dat is niet mis.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:58 schreef Darkestrah het volgende:
Ik had nog niet gehoord dat The War on Drugs, Black Lips en Scott & Charlene's Wedding toegevoegd waren voor de Le Guess Who Mayday 2014-lineup.
http://www.leguesswho.nl/(...)nnounced+for+May+Day
Heb al kaarten, ik hoop dat ze niet verlappen met NMH, maar die kans is best aanwezig.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:58 schreef Darkestrah het volgende:
Ik had nog niet gehoord dat The War on Drugs, Black Lips en Scott & Charlene's Wedding toegevoegd waren voor de Le Guess Who Mayday 2014-lineup.
http://www.leguesswho.nl/(...)nnounced+for+May+Day
Alles wat er naast NMH staat vind ik al mooi meegenomen. Niet de meest gewaagde boekingen verder, maar zeker the War On Drugs vind ik live erg cool. S&CW vind ik op plaat erg leuk maar live nog niet gezien.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:03 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Heb al kaarten, ik hoop dat ze niet verlappen met NMH, maar die kans is best aanwezig.
Ik ben ook wel erg benieuwd wat ze gaan doen hoor, eerste namen laten nog te weinig zien welke kant ze op willen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:55 schreef WoD het volgende:
Ben toch benieuwd waar BKS mee gaat komen, lijkt erop dat er veel in Amerika zit in Juni.
http://lineup.hangoutmusicfest.com/ Zit weinig Europese dingen in de weg, toch?quote:• The Black Keys
• The Killers
• Outkast
• Jack Johnson
• Queens of the Stone Age
• Pretty Lights
• The Avett Brothers
• Modest Mouse
• The Flaming Lips
• STS9
• Wiz Khalifa
• Zedd
• Childish Gambino
• Amos Lee
• Conor Oberst
• Tegan and Sara
• Portugal The Man
• Fitz and the Tantrums
• Capital Cities
• Needtobreathe
• Boys Noize
• Bloody Beetroots
• Ingrid Michaelson
• Blackberry Smoke
• Trombone Shorty & Orleans Avenue
• Bastille
• Chance The Rapper
• Soja
• Allen Stone
• The 1975
• ALO
• Claude VonStroke
• Los Lobos
• Andrew W.K.
• Black Lips
• Moon Taxi
• Little Green Cars
• Tom Odell
• Balkan Beat Box
• Valerie June
• Brodinski
• Wild Belle
• RAC
• Daedelus
• Robert DeLong
• heRobust
• RDGLDGRN
• Shakey Graves
• Bronze Radio Return
• Wild Cub
• Le1f
• Reignwolf
• Gemini Club
• The Wans
• Diarrhea Planet
• Bad Suns
• Desert Noises
• John and Jacob
• Ethan Tucker
• Mystery Skulls
• The Lonely Biscuits
• Los Colognes
• Bagheera
• Dugas
Jij denkt Elbow, Pixies, Belle & Sebastian headliners ofzo? Nee dat lijkt me niet.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat BKS hun main stage headliners wel bekend gemaakt heeft. Dus ik zou er niet overheen bieden.
Zou me niks verbazen. Al sluit ik The National idd ook niet uit ipv 1 van die 3 (dan denk ik zelf aan B&S als subheadliner. Elbow en Pixies zijn wel afsluiters.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:13 schreef WoD het volgende:
[..]
Jij denkt Elbow, Pixies, Belle & Sebastian headliners ofzo? Nee dat lijkt me niet.
Sigur Rósquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Pixies verkopen natuurlijk wel HMH en paar keer Paradiso uit, dat zag ik een Damien Rice bijvoorbeeld niet doen. Wie was vorig jaar ook alweer de zondagafsluiter? Kan het me niet meer herinneren.
Bwah, Sígur Rós kan Alpha nu ook aan hoor.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ohja, ook een Grolsch-headliner, Lowlands-wise gezien. Ik denk dat de Monkeys er vorig jaar wel een beetje uitsprongen qua grootte.
Ze zijn geen cm groter geworden sinds ze op lowlands stonden volgens mij. Geen echt succesvol album gemaakt erna.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:25 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Bwah, Sígur Rós kan Alpha nu ook aan hoor.
Nu we het daar toch over hebben, Nine Inch Nails op BKS zou ook zomaar een optie kunnen zijn.
Verkochten HMH ook uit vorig jaar (en Paradiso hetzelfde jaar). Schat ze groter in dan NINquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze zijn geen cm groter geworden sinds ze op lowlands stonden volgens mij. Geen echt succesvol album gemaakt erna.
Ik denk dat zowel Belle & Sebastian als Pixies prima op de main passen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:26 schreef WoD het volgende:
Ik vind Sigur Ros toch gewoon een mooie headliner, en verwacht Pixies op de Portishead plek van vorig jaar, Belle & Sebastian sub-headliner main denk ik.
Dat ook wel weer. de LL headliners worden er ook niet groter op natuurlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:28 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Verkochten HMH ook uit vorig jaar (en Paradiso hetzelfde jaar). Schat ze groter in dan NIN
The Strokes blijkbaar ookquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:50 schreef Aisumasen het volgende:
Ook al zo'n toffe line-up (onder de headliners), New York’s Governors Ball Music Festival. Vrijwel zeker géén Pinkpop voor:
[ afbeelding ]
OutKast, Jack White, en Vampire Weekend als headliners. Damon Albarn, Phoenix, TV on the Radio, Julian Casablancas, James Blake, Disclosure, Interpol, Foster the People, The Kills, Grimes, Spoon, Neko Case, Empire of the Sun, Tyler the Creator, Earl Sweatshirt, Childish Gambino, Janelle Monáe, Kurt Vile, Chance the Rapper, Jenny Lewis, Broken Bells, Sleigh Bells, Washed Out, AlunaGeorge, Run the Jewels (El-P+Killer Mike), Deafheaven, Banks, SKATERS, Wild Belle, Bastille, The Head and the Heart, The Naked and Famous, Fitz and the Tantrums, RJD2, Tanlines, Diarrhea Planet, La Roux en The Glitch Mob.
Logisch, maar een klein deeltje Blur/Gorillaz-fans zal zijn naam kennen. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die géén fan zijn van die bands.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:27 schreef theodoor9 het volgende:
Damon Albarn staat behoorlijk laag op het affice, wat hoop geeft dat hij of Lowlands, BKS of DTRH staat!
Leuk om te zien dat de Afrikaanse muziek goed opgepakt wordtquote:Queens of the Stone Age
Skrillex
Radio Filharmonisch Orkest o.l.v. Anthony Hermus
James Holden Live
Imagine Dragons
The Cat Empire
Mando Diao
Fink
Gregory Porter
The Skints
Red Fang
Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba
Band zelf.quote:
Bandsintown en komt wel goed dat die band op werchter staat hoor.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:07 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Zie het niet op hun eigen website staan
Dat zal wel, kon het zelf alleen nergens vindenquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Bandsintown en komt wel goed dat die band op werchter staat hoor.
twitter:RockWerchter twitterde op woensdag 22-01-2014 om 14:01:16Imagine Dragons, Dropkick Murphys, Agnes Obel, Passenger, Metronomy and The Naked and Famous added. Read more: http://t.co/NM3kDd22RC #RW14 reageer retweet
quote:Met de bevestiging van Ed Sheeran voor de Pinkpop zondag krijgt ook die dag steeds meer vorm.
Met zijn soulvolle stem en gitaarliedjes is de 22-jarige Ed Sheeran geen standaard singer-songwriter. Inspiratie voor zijn liedjes haalt hij uit het werk van Damien Rice maar ook uit de raps van Jay-Z. Na een ongekend succes in Engeland breekt Sheeran in 2011 door in Nederland met zijn platinahitsingle ‘The A Team’. De daarop volgende singles van het debuutalbum ‘+’ (2011): ‘Lego House’, ‘You Need Me, I don’t Need You’, ‘Give Me Love’ en ‘Drunk’ werden goed ontvangen. Het debuutalbum van Ed Sheeran kwam binnen op #1 in de Britse albumcharts en kreeg met meer dan 100.000 verkochte exemplaren direct de gouden status.
Zijn laatste hit ‘I See Fire’, soundtrack van de film ‘The Hobbit: The Desolation of Smaug’, schreef en nam hij op, op dezelfde dag dat hij de film had gezien. Op de cello na speelde hij alle instrumenten zelf in en produceerde hij de single eigenhandig. Dit jaar wordt het tweede album van Ed Sheeran verwacht.
Na een uitverkocht optreden in de Heineken Music Hall in 2012 kunnen we Ed Sheeran eindelijk verwelkomen in Landgraaf.
quote:Shaka Ponk is a Paris-based band that has created a sound that blends electro, rock, punk, and dance with a stunning live show that combines advanced digital animation with an unsurpassed display of energy from the band members.
Die zijn inmiddels al afgezakt tot het niveautje Zwarte Cross toch.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hebben we Kaiser Chiefs al genoemd voor een NL festival?
Nieuw album enzo.
Stonden daar vorig jaar toch al?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Verwacht eerder Indian Summer oid.
Oke, jij bent net iets sneller haha! Maar ruim een week ervoor dus nog in Paradiso...quote:Op maandag 27 januari 2014 13:48 schreef indiaantje89 het volgende:
Franz Ferdinand op Best Kept Secret
www.franzferdinand.com
21st Jun 2014
Best Kept Secret Festival, Hilvarenbeek
+ The Boxer Rebellion..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Prodigy & Kaiser Chiefs op Paaspop.
Hopelijk niet ineens dikke prijzenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Prodigy & Kaiser Chiefs op Paaspop.
95 /105 voor 3 dagen + camping?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:51 schreef Sino_Ganti het volgende:
Wat zijn de ticketprijzen voor Paaspop?
Vorig jaar 39 excl voor een dag en 90e voor alle dagen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:51 schreef Sino_Ganti het volgende:
Wat zijn de ticketprijzen voor Paaspop?
Wat was de bier prijs?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Vorig jaar 39 excl voor een dag en 90e voor alle dagen.
Doen ze nog wat in NL dat je weet?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
Outkast headliner Bestival (4-7 sept)
Voor QOTSA? Of de eventuele komst van Outkast?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:51 schreef kurk_droog het volgende:
Voor het eerst dat ik twijfel over LL
Nee juist om niet te gaan. Sowieso...QOTSA kan ik niet aanhoren, verschrikkelijkquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:56 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Voor QOTSA? Of de eventuele komst van Outkast?
Ergens vind ik het weer net geen verwachte naam voor Lowlands.
Denk dat Kanye te duur is? Pharell zou goed kunnen, een pure hitjes machine. Geen idee of zoiets dan als headliner zal staan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hoop eerder op iets geks zoals Kanye of Pharrel.
Heerlijke line up.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nieuw festival van Primavera samen met ATP en Pitchfork.
[ afbeelding ]
Coke en pillenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:05 schreef kurk_droog het volgende:
Paaspop mag het nachtprogramma ook wel verbeteren. Gewoon lekker doorgaan tot 4 met de 90's enzo ipv 2En anders op de camping nog een nachttent zoals de '24' uurstent van LL...wel zonder de coke en pillen slikkende mensen graag.
Van mij mag het wel hoor maar die mensen voegen echt helemaal niks toe aan de sfeer. Ze zitten allemaal in hun eigen wereld.quote:
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:37 schreef Darkestrah het volgende:
Allememaggies, dat ziet er goed uit ja!
Het is geen Ajax, sfeer maak je met je eigen vrienden op een festival.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Van mij mag het wel hoor maar die mensen voegen echt helemaal niks toe aan de sfeer. Ze zitten allemaal in hun eigen wereld.
Ja klopt maar als mensen in de lucht staren in een denkbeeldige wereld helpt dat niet echt mee, mja, mijn bescheiden mening. Bij Paaspop zie je dat bijvoorbeeld niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Het is geen Ajax, sfeer maak je met je eigen vrienden op een festival.
Neutral Milk Hotel was al bekend samen met Pixies en Arcade Fire.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:44 schreef Agger het volgende:
Neutral Milk Hotel direct aan begin. The National lijkt me ook?
Ah, ok. Dat wist ik niet. Loop beetje achter betreft het festivalnieuws.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:46 schreef WoD het volgende:
[..]
Neutral Milk Hotel was al bekend samen met Pixies en Arcade Fire.
Loop staat er inderdaad ookquote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:47 schreef Agger het volgende:
[..]
Ah, ok. Dat wist ik niet. Loop beetje achter betreft het festivalnieuws.
Waarom zullen we dat hebben?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:32 schreef kurk_droog het volgende:
Hebben mensen hier al kaarten of andere informatie over down the rabbot hole?
Ja dat zou mijn 2e vraag zijn dan jaquote:Op woensdag 29 januari 2014 01:32 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Waarom zullen we dat hebben?
Ik zeg maar gewoon even niks.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Nederlandse festivals hebben het moeilijk dus zo te zien![]()
Er staan sowieso wel toffe dingen zeg. Jammer van Miss Montreal, Guus Meeuwis en dat soort figuren. Anders zou ik overwegen een kaartje te kopen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Paaspop is goed bezig deze week.
2 Many Dj's
Heb een hoop vrienden die gaan, ik twijfel nog (geld groeit me niet op de rugquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:14 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Er staan sowieso wel toffe dingen zeg. Jammer van Miss Montreal, Guus Meeuwis en dat soort figuren. Anders zou ik overwegen een kaartje te kopen.
Je ziet het langzaam inderdaad ook de goede kant opgaan met Paaspop. Ik heb hoge verwachtingen dit jaar!quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:14 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Er staan sowieso wel toffe dingen zeg. Jammer van Miss Montreal, Guus Meeuwis en dat soort figuren. Anders zou ik overwegen een kaartje te kopen.
Ohja, want vragen mag hier niet meerquote:
Prodigy dag zal vrij snel gaan verwacht ik. Verder geen ervaring met dit festival..quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:08 schreef kurk_droog het volgende:
Gaat de verkoop van Paaspop snel? Weekend + camping is zonder problemen zondag nog te bestellen zeker?
Voor het eerst een uitverkocht Paaspop misschienquote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:28 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Prodigy dag zal vrij snel gaan verwacht ik. Verder geen ervaring met dit festival..
Mwa geen flauw idee, Kaiser Chiefs heeft iedereen toch wel gezien ondertussen?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Voor het eerst een uitverkocht Paaspop misschien
true. Maar de afgelopen jaren is Paaspop qua uitstraling/populariteit ook aan het groeien heb ik het gevoel. Ook het terrein zelf is altijd meer dan prima ingericht en sfeervolquote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mwa geen flauw idee, Kaiser Chiefs heeft iedereen toch wel gezien ondertussen?
2 Many Dj's is dan wel weer heel mooi, maar die verkopen ook geen festivals uit denk ik.
Sorry man, maar de kans dat iemand hier bij Paaspop werkt is toch wel heel erg klein.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:26 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ohja, want vragen mag hier niet meer, het is geen GoT
Misschien dat er mensen met ervaring zijn hier.
in tegenstelling tot het lijstje hierboven van Dark Angelus, zijn deze namen wel toegevoegd aan de line-up van Graspop:quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
Lamb of God, In Flames, Poison My Blood, By The Patient, Shadows Lie, Raven Lord, Deez Nuts, Exodus, Anthrax, Generation Kill, Ragnarok, Kataklysm, Kaira en Komah.
Nieuwe namen Graspop.
En Outkast!quote:Op maandag 3 februari 2014 11:25 schreef indiaantje89 het volgende:
http://2014.bestival.net/line-up
Beck er dus ook bij, dat is dan weer wel ok.
En stuur SBTRKT maar door naar Lowlands!quote:Op maandag 3 februari 2014 20:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Arctic Monkeys headlinen Leeds/Reading.
Wat zijn de volledige namen? De website ligt er uit.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:14 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
En stuur SBTRKT maar door naar Lowlands!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |