Ik zie nog steeds niet in waarom dat dan niet zo mogen en ook niet op je bovenstaande manier maar goed, allebei hebben we geld in GvE zitten voor ons eigen geldende redenen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:25 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Op die manier vergelijken kan gewoon niet omdat je 2 verschillende maten in de berekening meeneemt en wat er dan uitkomt zegt helemaal niets. Het voordeel van een GVE project valt dan een stuk lager uit en dat is niet correct.
Als je perse zoiets wil vergelijken zou je 5000 op een spaarrekening moeten zetten en ook elke maand een bedrag eraf moeten halen en op die manier je spaarrekening met een GVE project moeten vergelijken.
Je moet wel als je het goed met elkaar wilt vergelijkenquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:31 schreef BliepTuut het volgende:
[..]
Ja, haha, dan kan ik je al vertellen wat er als effectieve rente uitkomt, met die formules van hierboven. En wie doet zoiets?
Dan stel ik je het volgende voor: Jij berekent wat de "bankrente-equivalent" is van ieder GVE project, maar maakt het vervolgens naar mij over. Ik stop het dan in datzelfde GVE project tegen dezelfde voorwaarden en jij krijgt van mij jaarlijks de "bankrente-equivalent" +1%. Nadat het project is afgelopen krijg je je complete bedrag terug (tenzij het project failliet is natuurlijk).quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:31 schreef BliepTuut het volgende:
[..]
Ja, haha, dan kan ik je al vertellen wat er als effectieve rente uitkomt, met die formules van hierboven. En wie doet zoiets?
Ik zal mijn verlangen naar "bankrente-equivalent" anders motiveren:
Rentes op spaarrekeningen, die zeggen me wat, omdat ik een bepaalde hoeveelheid kapitaal heb, en ik dat tot op zekere hoogte bij banken heb staan. Als ik bij een bank een rente geadverteerd zie, dan weet ik dus precies waar ik qua kapitaalvermeerdering aan toe ben.
Pro: rente zegt me rechtstreeks wat.
Con: je moet je geld er de hele duur op laten staan.
Denk nu opeens aan GvE. Je ziet de duizelingwekkende rentes van 9 of 10% staan! Klinkt te mooi om waar te zijn. En wat blijkt: je krijgt je lening vanaf de eerste maand alweer deels terugbetaald, waardoor je een stuk minder kapitaalvermeerdering hebt dan dat je met een bankrekening met hetzelfde rentepercentage gekregen zou hebben. Ja, het is waar dat je over het uitstaande bedrag netjes het geadverteerde percentage gekregen hebt, maar dat uitstaande bedrag slinkt steeds. Voor mij is het dus moeilijk om in te schatten hoe ik er voor ga staan als zo'n GvE project afgelopen is.
Pro: je krijgt je geld in een continue stroom terug, zodat je er andere dingen mee kunt doen.
Con: rentepercentage zegt me weinig.
Oplossing: "bankrente-equivalent." Je weet precies hoe je er na je GvE project voor staat als je niet de moeite of het risico van instantane herbelegging wilt nemen.
Nu zal ik er over ophouden.
Hehe, dat wilde ik net voorstellen, maar je bent me net voorquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef 44pje het volgende:
[..]
Dan stel ik je het volgende voor: Jij berekent wat de "bankrente-equivalent" is van ieder GVE project, maar maakt het vervolgens naar mij over. Ik stop het dan in datzelfde GVE project tegen dezelfde voorwaarden en jij krijgt van mij jaarlijks de "bankrente-equivalent" +1%. Nadat het project is afgelopen krijg je je complete bedrag terug (tenzij het project failliet is natuurlijk).
Goeie deal toch? Ik zeg doen!![]()
okee, ik hou er nu ook over op
De "bankrente-equivalent" maakt zijn naam alleen niet waar; bij een termijndeposito op de bank ben je het volledige bedrag de gehele looptijd kwijt, terwijl je bij GVE per maand een deel terug krijgt. Dat deel kun je weer anders investeren (of ook op de bank zetten).quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:00 schreef mesaana het volgende:
Ik vind het toch wel een leuke en interessante discussie (over "bankrente-equivalent"), jammer dat iedereen er over op wil houden!
Zo kom je er nog meer achter wat beweegredenen kunnen zijn voor wel/niet investeren!
Waarom geeft mijn bank dan niet die bankrente-equivalent op mijn spaarrekening als ze daar volgens jou zeggen mee werken. Mwah dat werkt natuurlijk maar een kant op in het voordeel van de bank.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De beste manier om een gelijkwaardige ("equivalent") vergelijking te maken is naar mijn mening door naar de effectieve rente op jaarbasis (na aftrek van eventuele kosten) te kijken. Het mooie is dat GVE dit percentage geeft en dat vrijwel alle banken ook met dit percentage werken; de effectieve rente op jaarbasis is dus eigenlijk gewoon de "bankrente-equivalent".
Investeer bedrag X in GvE-project met rente R, en na afloop van het project heb je bedrag Y.quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:16 schreef MrBadGuy het volgende:
De "bankrente-equivalent" maakt zijn naam alleen niet waar
De effectieve rente is de rente die banken geven. De "bankrente-equivalent" is natuurlijk gewoon een onzinterm, als je rentepercentages wilt vergelijken dan kun je gewoon de effectieve rente bekijken en zowel de banken als GVE geven aan wat dat percentage is.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:38 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Waarom geeft mijn bank dan niet die bankrente-equivalent op mijn spaarrekening als ze daar volgens jou zeggen mee werken. Mwah dat werkt natuurlijk maar een kant op in het voordeel van de bank.
Ja, en een gedeelte (rente plus aflossing) van bedrag Y krijg je al na een maand, weer een gedeelte na de tweede maand, etc. Natuurlijk krijg je geen rente meer over het gedeelte wat al is afgelost, net als dat je bij een bank geen rente meer krijgt over het gedeelte wat je hebt opgenomen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:44 schreef BliepTuut het volgende:
[..]
Investeer bedrag X in GvE-project met rente R, en na afloop van het project heb je bedrag Y.
Alleen als je in geval 1 elke maand aflost en in geval 2 het volledige bedrag aanhoudt tot het einde, dan zijn het niet gelijke investeringen. In de eerste maand is het geïnvesteerde bedrag gelijk, maar daarna niet meer.quote:Om datzelfde bedrag Y van een bank te krijgen, voor dezelfde inleg X, dan had de bank je als rente op zijn minst "bankrente-equivalent" moeten aanbieden.
Het klopt niet omdat het appels met peren vergelijkt. In het ene scenario mis je het geld de gehele looptijd, in het andere scenario krijg je het gedurende de looptijd terug zodat je het weer anders kunt investeren (of op je spaarrekening zetten). "Equivalent" wekt de suggestie op dat het met elkaar te vergelijken valt en dat is absoluut niet het geval. De effectieve rente op jaarbasis, dié zijn wel met elkaar te vergelijken.quote:Hoe klopt die naam dan niet? Ik doe toch geen verdere magische beweringen over de equivalent? Het is gewoon een getal dat een bepaald ding aangeeft, en dat wat het aangeeft, dat doet het goed. Wat je daar mee wilt, moet je zelf weten. Maar het kan dus niet zo zijn dat het "niet klopt" of zo.
Die voor- en nadelen heb ik ook genoemd, maar dat is het risico en dat staat los van hoe je het beste de rentepercentages kunt vergelijken. Aangezien het risico bij GVE hoger is mag je daar ook een hoger rendement verwachten om die risico's te compenseren.quote:Voordelen GvE: je krijgt je geld al terug terwijl je wacht, waar je bij een bank een paar jaar je handen thuis moet houden. Nadelen GvE: je geld kan pief-poef verdwijnen. Ja, inderdaad, kan bij een bank ook. Maar daar houd ik in mijn dagelijks leven 0% rekening mee. Dat het bij GvE kan verdwijnen, daar houd ik wel rekening mee. Anders zou ik er al mijn spaargeld in stoppen, en toch doe ik dat om de een of andere reden niet.
Mooie sheetquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:04 schreef Sparafucile het volgende:
Ik heb een schema gemaakt om mijn investeringen in Geldvoorelkaar bij te houden. Hieronder een afbeelding.
[ afbeelding ]
Toelichting
Ik wil bewust om gaan met het risico. Mij valt op dat de inschatting van Graydon en GVE nogal uiteen lopen. Ik gebruik daarom beide om een samensgesteld risico te berekenen conform formule (classificatie GVE*0,4+Graydon risico)/2. Dit deel van de rente zet ik in een stroppenpot. De rest van de rente minus de kosten is rendement.
Verder heb ik enkele financiële formules in excel gebruikt en kan ik zo in één oogopslag zien wat de nog uitstaande waarde is en hoeveel rendement ik gemaakt heb. Ik ben wel benieuwd of jullie dit ook doen en hoe jullie dit aanpakken.
Ikke niet, o.a. vanwege die aflossing op het einde en nog wat dingen die me niet aanstaan. Voor mij is alleen GVE de moeite waard en eventueel Gamebitious omdat dat investeren in games is maar daar komen nauwelijks projecten op en je bent meteen je geld kwijt en niet pas als het projecten vol is dat staat me ook tegen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:38 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Trouwens dan een vraag aan allen hier, wie heeft er geld geïnvesteerd bij Symbid dan wel Crowdaboutnow aangezien ze daar dus zeker niet op een anuitare basis werken. En je dus geld voor langere tijd kwijt bent net als in een deposito.
Voor mij ook. Zie zo her en der wel iets leuks staan op crowdabout maar idd door dat betaalsysteem van hun laat ik dat helemaal links liggen. Zouden diezelfde projecten bij GvE hebben gestaan dan had ik het wel gedaan.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:33 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dus alleen GVE wat mij betreft.
@Sparafucilequote:Op donderdag 16 januari 2014 16:04 schreef Sparafucile het volgende:
Ik heb een schema gemaakt om mijn investeringen in Geldvoorelkaar bij te houden. Hieronder een afbeelding.
[ afbeelding ]
Toelichting
Ik wil bewust om gaan met het risico. Mij valt op dat de inschatting van Graydon en GVE nogal uiteen lopen. Ik gebruik daarom beide om een samensgesteld risico te berekenen conform formule (classificatie GVE*0,4+Graydon risico)/2. Dit deel van de rente zet ik in een stroppenpot. De rest van de rente minus de kosten is rendement.
Verder heb ik enkele financiële formules in excel gebruikt en kan ik zo in één oogopslag zien wat de nog uitstaande waarde is en hoeveel rendement ik gemaakt heb. Ik ben wel benieuwd of jullie dit ook doen en hoe jullie dit aanpakken.
@AQuila360 gefeliciteerd! Nu op weg naar ¤ 2000,- grens;-):)quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:11 schreef AQuila360 het volgende:
Het loopt uit de hand met die ''bankrente-equivalent''
Vandaag trouwens de 1000,- grens doorbroken met terugbetalingen! En alles klopt tot op de cent dat is wel fijn.
Deze maand en komende maand ga ik ook geen projecten doen en dan 1 maart weer 1tje.
Ja, dat geldt ook voor mij. Wel vind ik wel interessant om te blijven volgen met de nieuwe crowdfundingsplatforms. Maar tot nu toe is wel GVE het beste:) Gezien de maandelijkse terugbetaling van de investering.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:42 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Voor mij ook. Zie zo her en der wel iets leuks staan op crowdabout maar idd door dat betaalsysteem van hun laat ik dat helemaal links liggen. Zouden diezelfde projecten bij GvE hebben gestaan dan had ik het wel gedaan.
Juist! Interessant dus!quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De "bankrente-equivalent" maakt zijn naam alleen niet waar; bij een termijndeposito op de bank ben je het volledige bedrag de gehele looptijd kwijt, terwijl je bij GVE per maand een deel terug krijgt. Dat deel kun je weer anders investeren (of ook op de bank zetten).
De beste manier om een gelijkwaardige ("equivalent") vergelijking te maken is naar mijn mening door naar de effectieve rente op jaarbasis (na aftrek van eventuele kosten) te kijken. Het mooie is dat GVE dit percentage geeft en dat vrijwel alle banken ook met dit percentage werken; de effectieve rente op jaarbasis is dus eigenlijk gewoon de "bankrente-equivalent".
Natuurlijk heeft geld uitlenen bij GVE wel een hoger risico dan het op een bankrekening zetten die onder het depositogarantiestelsel valt. Daarom mag je van GVE ook een hoger rendement verwachten die dit extra risico compenseert, maar vergelijk dan wel gelijkwaardige rentes met elkaar.
Ziet er goed uit! Als je het blanco wilt delen, hou ik me aanbevolen!quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:04 schreef Sparafucile het volgende:
Ik heb een schema gemaakt om mijn investeringen in Geldvoorelkaar bij te houden. [ afbeelding ]
Toelichting
Ik wil bewust om gaan met het risico. Mij valt op dat de inschatting van Graydon en GVE nogal uiteen lopen. Ik gebruik daarom beide om een samengesteld risico te berekenen conform formule (classificatie GVE*0,4+Graydon risico)/2. Dit deel van de rente zet ik in een stroppenpot. De rest van de rente minus de kosten is rendement.
Ik doe dat niet, alleen GVE (90%) en Isepankur.com(10%). Daarnaast ook KIVA.org, maar dat is een goed doel ipv investeren, ik ga er daarbij vanuit dat ik het niet terug krijg (alhoewel dat nog niet is voorgekomen)quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:38 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Trouwens dan een vraag aan allen hier, wie heeft er geld geïnvesteerd bij Symbid dan wel Crowdaboutnow aangezien ze daar dus zeker niet op een anuitare basis werken. En je dus geld voor langere tijd kwijt bent net als in een deposito.
Ik ben niet zo van de startende ondernemingen helaasquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:25 schreef Kirov het volgende:
Ik zie deze opeens in de krant voorbij komen: http://www.leapfunder.nl/homepage/
Heb er zelf nog niet naar gekeken.
Ik ook niet, maar dit is interessanter omdat het geen annuïtaire lening is zoals bij GVE. Alleen bij de invulling van de contracten en statuten heb ik bezwaar, door die stichting heb je als aandeelhouder vrij weinig invloed. Ik heb liever dat het een directe uitgifte van aandelen is zonder een beherende stichting.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de startende ondernemingen helaas
Ik heb het eens doorgelezen. Ik zou best voor kleine bedragen in meerdere startende ondernemingen willen investeren. Wat me echter niet aanspreekt bij Leapfunder is dat het niet duidelijk is hoeveel aandelen je krijgt. Er wordt wel gesproken over een Cap (vooraf vastgelegd percentage aandelen) die soms wordt gehanteerd, maar wie zegt dat daarna niet opnieuw aandelen worden uitgegeven. Het risico van verwatering van je belang is daardoor heel groot. Dat betekent dat je dus heel veel risico loopt (2 van de 3 starters haalt het tweede jaar niet), terwijl je niet weet hoe je belang gaat uitpakken. Volgens mij is dit alleen goed te regelen als in de statuten van de onderneming de aandelenuitgifte wordt beperkt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:25 schreef Kirov het volgende:
Ik zie deze opeens in de krant voorbij komen: http://www.leapfunder.nl/homepage/
Heb er zelf nog niet naar gekeken.
Leuke sheet inderdaad! Ben benieuwd naar hoe ie in elkaar zit - PM verstuurdquote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:38 schreef Sparafucile het volgende:
@ dmssn en mesaana over de GVE calculatiesheet: stuur me maar even een PM met je email adres dan stuur ik je een blanco versie van de sheet. Anderen ook welkom uiteraard.
De cap staat in de statuten van de BV en ook in het contract met de onderneming.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:50 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Ik heb het eens doorgelezen. Ik zou best voor kleine bedragen in meerdere startende ondernemingen willen investeren. Wat me echter niet aanspreekt bij Leapfunder is dat het niet duidelijk is hoeveel aandelen je krijgt. Er wordt wel gesproken over een Cap (vooraf vastgelegd percentage aandelen) die soms wordt gehanteerd, maar wie zegt dat daarna niet opnieuw aandelen worden uitgegeven. Het risico van verwatering van je belang is daardoor heel groot. Dat betekent dat je dus heel veel risico loopt (2 van de 3 starters haalt het tweede jaar niet), terwijl je niet weet hoe je belang gaat uitpakken. Volgens mij is dit alleen goed te regelen als in de statuten van de onderneming de aandelenuitgifte wordt beperkt.
Hoe loopt dat Isepankur tot op heden? Die wil ik er egenlijk ook nog bij doen maar niet meer aangedacht. Die lijkt me wel ideaal om met heel weinig geld nog wat te doen. Dan heb ik een soort omgekeerde pyramide met steeds minder geld en meer risico in een bepaald iets.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:01 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik doe dat niet, alleen GVE (90%) en Isepankur.com(10%). Daarnaast ook KIVA.org, maar dat is een goed doel ipv investeren, ik ga er daarbij vanuit dat ik het niet terug krijg (alhoewel dat nog niet is voorgekomen)
Symbid heb ik 1 x uitgeprobeerd, dat werkt inderdaad niet zo lekker als Peer to Peer lending.
www.myc4.com is waardeloos, het geld staat superlang op "pending" (dus al wel betaald door de lener, maar nog niet op het account gekregen), de betalingen zijn tot nu toe altijd te laat (minstens een week) en de interface is zo doorzichtig als een modderpoel.Gelukkig was dat maar een proefballonnetje en zit er dus maar weinig in.
Dan is de informatie over de onderneming niet openbaar, die kan je dan aanvragen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:36 schreef AQuila360 het volgende:
Bij Leapfunder staat bij die projecten ook veel introductie op verzoek wat is dat?
@Sparafucilequote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:38 schreef Sparafucile het volgende:
@ dmssn en mesaana over de GVE calculatiesheet: stuur me maar even een PM met je email adres dan stuur ik je een blanco versie van de sheet. Anderen ook welkom uiteraard.
Ik haal dat niet uit de beschrijving: http://www.leapfunder.nl/hoe-werkt-leapfunder/quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:18 schreef Kirov het volgende:
[..]
De cap staat in de statuten van de BV en ook in het contract met de onderneming.
Alles is nog netjes op tijd betaald, dus tot nu toe goed! De rentepercentages zijn ook hoog.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoe loopt dat Isepankur tot op heden? Die wil ik er egenlijk ook nog bij doen maar niet meer aangedacht. Die lijkt me wel ideaal om met heel weinig geld nog wat te doen. Dan heb ik een soort omgekeerde pyramide met steeds minder geld en meer risico in een bepaald iets.
`quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:25 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Ik haal dat niet uit de beschrijving: http://www.leapfunder.nl/hoe-werkt-leapfunder/
Die Cap wordt 'soms' gebruikt, dus meestal niet. Je krijgt verder een korting op de conversiekoers, maar die is weer afhankelijk van vraag en aanbod.
Ik zou een formule willen waarbij ik direct een bepaald percentage van de aandelen (of een gegarandeerde convertible) krijg als ik sterk risicodragend kapitaal inzet.
Ik ga me er morgen eens even in verdiepen dankje!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:01 schreef mesaana het volgende:
[..]
Alles is nog netjes op tijd betaald, dus tot nu toe goed! De rentepercentages zijn ook hoog.
Ik verwacht wel eerder betalingsproblemen bij Isepankur dan bij GVE, als je kijkt bij de gegevens van de lening. Het zijn vaak particulieren die al bestaande leningen oversluiten en een groot percentage van hun inkomen aan het afbetalen van die schulden moeten besteden. Isepankur schijnt wel een goed incassosysteem te hebben, maar dat kan ik nog niet beoordelen.
Je kunt je risico beperken door optimale spreiding, omdat je al vanaf 5 EUR in kunt leggen. Da's ook ideaal om het even uit te proberen. Daarnaast natuurlijk ook door naar de classificatie en de gegevens van de leningen te kijken.
Als laatste zou ik aanbevelen om eerst met een klein bedrag te spelen om te kijken hoe het werkt. Als dat duidelijk is beleggingsprofielen aanmaken, deze hebben namelijk het voordeel dat ze direct worden toegepast als de investeringen online komen, zodat je meer kans hebt mee te doen.
Ik heb normale afspraken graag vastgelegd, vooral als het om geld gaat.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:13 schreef Kirov het volgende:
[..]
`
Dat zijn normaal afspraken die je maakt, geen standaard iets.
Dat is specifiek in Estland ja met nog hogere rente's en meer risico uiteraard. Maar misschien leuk met een klein bedrag.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:04 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Ik heb normale afspraken graag vastgelegd, vooral als het om geld gaat.
Isepankur: begrijp ik het goed dat het een bedrijf uit Estland is? Zit er Nederland niets?
Je kunt met profielen als minimum 10 eur ingeven. Ik heb zelf gespeeld met projecten van 5 eur.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:16 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ga me er morgen eens even in verdiepen dankje!
Hoe heb jij die aangepast ook idd vanaf 5 euro per project gedaan?
Er was wel sprake van eentje die niet doorging maar of dat dat die is?quote:Op zondag 19 januari 2014 12:27 schreef RicDan het volgende:
Die van Monkeytown gaat niet vol komen vrees ik. Zal wel een flinke strop worden voor de persoon die er zijn baan voor heeft opgezegd en waarschijnlijk ook al een huurcontract heeft ondertekend. Dat gun je natuurlijk niemand, maar ik vrees het ergste.
Mijn gevoel zegt me dat mensen kinderfeestjes nog vaker thuis gaan organiseren dan nu al het geval is. Het is geen makkelijke tijd en men houd de hand op de knip. Anderzijds zie ik wel een verdienmodel, maar of het allemaal haalbaar is dat moet nog bewezen worden.
Zeker nu ik weet dat er naast Moneytown nog een tweede kinderspeelpaleis gevestigd zal worden in Helmond, KidsPlaza -> https://www.facebook.com/Kidsplaza.Helmond
Die gaan elkaar dus dood beconcurreren..
Schijnbaar wel, want ze zijn actief campagne aan het voeren. Laatste post van FB is van 3 dagen terug. Wat ik wel opzienbarend vind is hun logo.. daar zit ook zo'n aapje in verwerkt. Lijkt wel gejat van de Monkeytown formule, beetje verwarrend allemaal. Maar dus twee van die kinderspeelpaleizen in Helmond, dat kan toch niet goed gaan?quote:Op zondag 19 januari 2014 18:26 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Er was wel sprake van eentje die niet doorging maar of dat dat die is?
http://www.wijbrabant.nl/(...)viteit/#.UtxDk51gXmQquote:Op zondag 19 januari 2014 22:05 schreef Peter het volgende:
Kidsplaza ziet er te klein uit, geen aparte ruimte voor de kinderfeestjes in de plattegrond te zien en te klein oppervlakte. Moet men echt niet meer dan 2 a 3 man personeel incl horeca hebben lopen anders kan het niet uit. Als Monkeytown groter wordt, trekt dat het meeste publiek daar heen. Zeker bij de kids van 8+ jaar. Waar staan de plannen van dat Monkeytown voor Helmond, iemand een linkje?
Edit: al gevonden. Deze hebben hun plannen beter voor elkaar (Monkeytown), maar het gebrek aan ervaring van de starter is wel risicovol... Waarom zou een bank niet willen investeren in zo'n persoon?...
quote:Een paar maanden voor de opening blijkt echter dat de gemeente ook in gesprek is met een concurrent van KidsPlaza om een speelpaleis te vestigen in Helmond. De initiatiefnemers van KidsPlaza zijn daar boos om omdat naar hun mening slechts een van de initiatieven in Helmond levensvatbaar is.
Heb ik gelezen ja, wat bedoel je er precies mee?quote:Op zondag 19 januari 2014 22:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
http://www.wijbrabant.nl/(...)viteit/#.UtxDk51gXmQ
[..]
Ik bedoel ermee dat ze elkaar inderdaad dood gaan concurreren zoals RicDan hierboven al zei.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:39 schreef Peter het volgende:
[..]
Heb ik gelezen ja, wat bedoel je er precies mee?
Ik zou eerder in monkeytown investeren dan in kidsplaza, maar ik verwonder mij over het gebrek aan (benoemde?) ervaring van de startende franchisenemer. En dat er geen bank investeert..
Dan zou ik als bank en crowdfunder ook niet investeren neequote:Op zondag 19 januari 2014 22:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee dat ze elkaar inderdaad dood gaan concurreren zoals RicDan hierboven al zei.
Snap wel dat de bank hier niet zo happig op isquote:Op zondag 19 januari 2014 22:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan zou ik als bank en crowdfunder ook niet inverteren nee.
Ik wil ook wel eens Isepankur uitproberen met heel weinig geld, puur voor het spelen. Mocht dit bevallen kan ik dit nog ietwat verhogen natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoe loopt dat Isepankur tot op heden? Die wil ik er egenlijk ook nog bij doen maar niet meer aangedacht. Die lijkt me wel ideaal om met heel weinig geld nog wat te doen. Dan heb ik een soort omgekeerde pyramide met steeds minder geld en meer risico in een bepaald iets.
Ik ben er nu net even naar aan het kijken, vanavond meld ik me denk ik even aan. Ziet er opzich wel goed uit allemaal alleen moet je idd wel rekening houden met een nog hoger risico maar zoals je al zegt om gewoon '' te spelen'' en mocht dat bevallen dan kun je altijd nog verhogen.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:16 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Ik wil ook wel eens Isepankur uitproberen met heel weinig geld, puur voor het spelen. Mocht dit bevallen kan ik dit nog ietwat verhogen natuurlijk.
Echter, stap 1 in het aanmeldproces is het doorgeven van je e-mailadres. Als ik dit invul krijg ik geen bevestigingsmail en kan ik me dus ook niet verder aanmelden??![]()
Ben ik de enige of heeft iemand anders hier ook last van? Kan natuurlijk een tijdelijk probleem zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |