Ik bedoel ermee dat ze elkaar inderdaad dood gaan concurreren zoals RicDan hierboven al zei.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:39 schreef Peter het volgende:
[..]
Heb ik gelezen ja, wat bedoel je er precies mee?
Ik zou eerder in monkeytown investeren dan in kidsplaza, maar ik verwonder mij over het gebrek aan (benoemde?) ervaring van de startende franchisenemer. En dat er geen bank investeert..
Dan zou ik als bank en crowdfunder ook niet investeren neequote:Op zondag 19 januari 2014 22:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee dat ze elkaar inderdaad dood gaan concurreren zoals RicDan hierboven al zei.
Snap wel dat de bank hier niet zo happig op isquote:Op zondag 19 januari 2014 22:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan zou ik als bank en crowdfunder ook niet inverteren nee.
Ik wil ook wel eens Isepankur uitproberen met heel weinig geld, puur voor het spelen. Mocht dit bevallen kan ik dit nog ietwat verhogen natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoe loopt dat Isepankur tot op heden? Die wil ik er egenlijk ook nog bij doen maar niet meer aangedacht. Die lijkt me wel ideaal om met heel weinig geld nog wat te doen. Dan heb ik een soort omgekeerde pyramide met steeds minder geld en meer risico in een bepaald iets.
Ik ben er nu net even naar aan het kijken, vanavond meld ik me denk ik even aan. Ziet er opzich wel goed uit allemaal alleen moet je idd wel rekening houden met een nog hoger risico maar zoals je al zegt om gewoon '' te spelen'' en mocht dat bevallen dan kun je altijd nog verhogen.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:16 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Ik wil ook wel eens Isepankur uitproberen met heel weinig geld, puur voor het spelen. Mocht dit bevallen kan ik dit nog ietwat verhogen natuurlijk.
Echter, stap 1 in het aanmeldproces is het doorgeven van je e-mailadres. Als ik dit invul krijg ik geen bevestigingsmail en kan ik me dus ook niet verder aanmelden??![]()
Ben ik de enige of heeft iemand anders hier ook last van? Kan natuurlijk een tijdelijk probleem zijn..
Dat is wel erg coolquote:Op maandag 20 januari 2014 19:45 schreef AQuila360 het volgende:
Ga aanstaande zaterdag toch even langs bij een project waar ik geld in heb zitten. Is een hotel wat nu nog deels in verbouwing is en elke inversteerde is uitgenodigd voor een rondleiding enzulks.
Vond het eigenlijk te ver maar het lijkt me ook wel weer tof om even te zien dus vandaar dat ik toch even ga.
Very nice sheet Sparafucile. Ik zou ook graag een blanco sheet ontvangen. Ik kan helaas alleen nog geen PM versturen (nog geen 10 berichten verstuurdquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:04 schreef Sparafucile het volgende:
Ik heb een schema gemaakt om mijn investeringen in Geldvoorelkaar bij te houden. [ afbeelding ]
Toelichting
Ik wil bewust om gaan met het risico. Mij valt op dat de inschatting van Graydon en GVE nogal uiteen lopen. Ik gebruik daarom beide om een samengesteld risico te berekenen conform formule (classificatie GVE*0,4+Graydon risico)/2. Dit deel van de rente zet ik in een stroppenpot. De rest van de rente minus de kosten is rendement.
Verder heb ik enkele financiële formules in excel gebruikt en kan ik zo in één oogopslag zien wat de nog uitstaande waarde is en hoeveel rendement ik gemaakt heb. Ik ben wel benieuwd of jullie dit ook doen en hoe jullie dit aanpakken.
Ik heb nog wel je emailadres nodig in de PM anders kan ik je niet mailen. (Ik zit nu op 6 berichtenquote:Op maandag 20 januari 2014 21:43 schreef Machello het volgende:
[..]
Very nice sheet Sparafucile. Ik zou ook graag een blanco sheet ontvangen. Ik kan helaas alleen nog geen PM versturen (nog geen 10 berichten verstuurd). Kun jij mij een PM sturen met je emailadres, dan stuur ik jou een mailtje.
Geen last van gehad! Ik vond het aanmeld proces zelfs erg soepel gaan!quote:Op maandag 20 januari 2014 12:16 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Ik wil ook wel eens Isepankur uitproberen met heel weinig geld, puur voor het spelen. Mocht dit bevallen kan ik dit nog ietwat verhogen natuurlijk.
Echter, stap 1 in het aanmeldproces is het doorgeven van je e-mailadres. Als ik dit invul krijg ik geen bevestigingsmail en kan ik me dus ook niet verder aanmelden??![]()
Ben ik de enige of heeft iemand anders hier ook last van? Kan natuurlijk een tijdelijk probleem zijn..
Groep C is erg risicovol, vandaar waarschijnlijk het hoge rentepercentage.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:26 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ben er nu net even naar aan het kijken, vanavond meld ik me denk ik even aan. Ziet er opzich wel goed uit allemaal alleen moet je idd wel rekening houden met een nog hoger risico maar zoals je al zegt om gewoon '' te spelen'' en mocht dat bevallen dan kun je altijd nog verhogen.
Je kunt ook je vorderingen daar weer verkopen dat is ook wel grappig.
Bij groep C staat minimum intrest rate 30% ???
Hier trouwens wat ervaringen:
http://www.wiseclerk.com/group-news/tag/isepankur/
http://www.wiseclerk.com/(...)onth-of-p2p-lending/
Beide wel wat bedragen overdue maar door een forse spreiding valt dat mee.
Goeie zaak van GVE!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:57 schreef BartNH het volgende:
Nee, dat niet maar bij deze
https://www.geldvoorelkaa(...)egevens.aspx?id=1835
kreeg ik na de investering betalen het geld weer terug omdat GvE het op het laatste moment toch geen verantwoorde lening vond, kennelijk iets gevonden wat niet klopte.
Verder komen elke maand al die kleine overschrijvingen binnen tot nog toe.
Misschien lag het eraan dat het in het weekend was - of gewoon tijdelijke hapering. Inmiddels echter gelukt en toen inderdaad wél erg soepel!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:27 schreef mesaana het volgende:
[..]
Geen last van gehad! Ik vond het aanmeld proces zelfs erg soepel gaan!
Als je gewoon profielen aanmaakt lijkt het me juist niet arbeidsintensief? Het is inderdaad even uitpluizen hoe alles werkt.. Inmiddels ook eerste (defensieve) profiel aangemaakt en geïnvesteerd in enkele projecten om te spelen en te kijken hoe dit uitpakt..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:31 schreef mesaana het volgende:
[..]
Groep C is erg risicovol, vandaar waarschijnlijk het hoge rentepercentage.
Het is wel wat arbeidsintensief in het begin, inderdaad. Ik heb daar wel lol in, maar kan me voorstellen dat dat afschrikt.
Klopt het dat je in principe met zo'n investeringsprofiel de boel de boel kan laten, over 3 jaar weer eens inlogt en je dan positief of negatief verrast kan zijn? Ik bedoel dus meer: je hoeft in principe - als je niet wilt - helemaal niks meer zelf te doen met zo'n profiel en de zaken blijven gewoon doorlopen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:35 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb twee maanden geleden duizend euro in Isepankur gestopt, als test. Ik heb een investeringsprofiel die 10 euro investeert in alle mogelijke projecten, omdat ik toch zelf niet goed kan bepalen of een investering goed of slecht is.
Ondertussen is alles geïnvesteerd en komen de eerste terugbetalingen binnen. Het mooie vind ik dat terugbetalingen automatisch worden geïnvesteerd als er weer minimaal 10 euro op mijn account staat. Er lopen regelmatig betalingen achter, maar de meesten worden na een paar dagen alsnog voldaan. Ik ga er van uit dat er ook wel leningen niet terugbetaald gaan worden, maar Isepankur heeft een goed incassosysteem dat tot de rechter aan toe gaat. Als iemand niet terugbetaalt word direct het hele bedrag teruggevorderd. In het uiterste geval kan je uiteraard geld kwijtraken, maar met de rente die de leningen geven is dit de moeite waard.
Ik wacht nu nog een paar maanden, maar als het goed blijft lopen stap ik zoveel mogelijk over op Isepankur. Geldvoorelkaar is een sympathieke club maar ik vind Isepankur een veel volwassener platform.
Yep, het profiel beheert automatisch je geld. Je kan voorwaarden stellen aan de investeringen, zoals aan de betaalgeschiedenis, het land of het inkomen van de lener, de looptijd of rente, en nog wat zaken. Je kan ook een minimum bedrag instellen dat je altijd in je account wilt hebben, of een maximaal bedrag aan leningen. Als je echt wil kan je natuurlijk ook handmatig investeren, maar ik vind de profielen de kracht van Isepankur.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:39 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Klopt het dat je in principe met zo'n investeringsprofiel de boel de boel kan laten, over 3 jaar weer eens inlogt en je dan positief of negatief verrast kan zijn? Ik bedoel dus meer: je hoeft in principe - als je niet wilt - helemaal niks meer zelf te doen met zo'n profiel en de zaken blijven gewoon doorlopen?
Interessant!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:35 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb twee maanden geleden duizend euro in Isepankur gestopt, als test. Ik heb een investeringsprofiel die 10 euro investeert in alle mogelijke projecten, omdat ik toch zelf niet goed kan bepalen of een investering goed of slecht is.
Ondertussen is alles geïnvesteerd en komen de eerste terugbetalingen binnen. Het mooie vind ik dat terugbetalingen automatisch worden geïnvesteerd als er weer minimaal 10 euro op mijn account staat. Er lopen regelmatig betalingen achter, maar de meesten worden na een paar dagen alsnog voldaan. Ik ga er van uit dat er ook wel leningen niet terugbetaald gaan worden, maar Isepankur heeft een goed incassosysteem dat tot de rechter aan toe gaat. Als iemand niet terugbetaalt word direct het hele bedrag teruggevorderd. In het uiterste geval kan je uiteraard geld kwijtraken, maar met de rente die de leningen geven is dit de moeite waard.
Ik wacht nu nog een paar maanden, maar als het goed blijft lopen stap ik zoveel mogelijk over op Isepankur. Geldvoorelkaar is een sympathieke club maar ik vind Isepankur een veel volwassener platform.
Bijzonder dat ze het in eerste instantie wel goedgekeurd hebben. Wel erg goed dat ze een inschatting durven aan te passen en het alsnog niet door laten gaan. Getuigd wel van organisatie die goed op risico's let.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:57 schreef BartNH het volgende:
Nee, dat niet maar bij deze
https://www.geldvoorelkaa(...)egevens.aspx?id=1835
kreeg ik na de investering betalen het geld weer terug omdat GvE het op het laatste moment toch geen verantwoorde lening vond, kennelijk iets gevonden wat niet klopte.
Verder komen elke maand al die kleine overschrijvingen binnen tot nog toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |