Ja, maar zolang het wisselt is het tenminste niet constant slechtquote:Op vrijdag 20 december 2013 19:49 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Moeilijk is dat he, die wisselende stemmingen?![]()
Ik hoop dat het je lukt om in ieder geval een paar dagen rust in je koppie te krijgen!
Van hatseflats naar sapperdeflap en dan weer terugquote:Op vrijdag 20 december 2013 19:49 schreef kvd het volgende:
[..]
Het komt me heel bekend voor (ook bij heeeeele simpele beslissingen). Ik hoop dat de hatseflats gewoon blijft staan en dat ze op de studie mee kunnen werken!
Spannend! Als junior zo klein is, is ie gewoon extra schattigquote:Op donderdag 19 december 2013 19:57 schreef Insomnium het volgende:
Mkay.
Daar was ik weer.
Het blijkt dat onze baby 12 % kleiner is dan zou moeten.
Maar voor zover ze kunnen zien is hij verder gezond.
Zitten nu in week 38. En hij kan elk moment komen
Wat is de situatie nu precies? Ben je banen kwijtgeraakt door je psychische gesteldheid, en is het daarom moeilijk om een baan te vinden, of wat?True, je kost geld i.p.v. dat je iets oplevert, maar hallo...1 persoon is niets in de economie van een heel land. Maar goed. Nu is het kersttijd en jij gaat even niet hieraan denken maar je aandacht richten op jezelf en je familie, lekker kerst vieren, je verheugen op het kindje, jezelf en je vrouw/vriendin verwennen...gewoon genieten. Mkay?quote:Verder raak ik de laatste paar dagen steeds verder in een dip.
Geen baan op het moment en vanmorgen hebben we hier een groot gesprek gehad met diverse instanties.
Daar kwam zon beetje uit dat ik een loden kogel aan onze economische situatie ben.
Dat doet zeer want ik doe er alles aan om een baan te krijgen en te houden.
Maar het is niet makkelijk.
Kusje voor jouquote:Nu weet ik dat je geen waarde moet hechten aan social media.
Maar na het gesprek van vanmorgen kwam ik thuis en waren mensen aan het zieken om een foto.
Ik dus een foto gepost. En alleen maar kut commentaar op.
Normaal kan ik daar redelijk tegen.
Maar op dit moment komt het allemaal hard aan en zit ik hier maar gedeprimeerd.
Heb al een laag zelfbeeld en dat word niet bepaald geholpen op deze manier.
Ja je moet er boven staan blablabla ik weet hoe het werkt.
Maar mijn stomme brein werkt niet mee.
Hoi cjan, ik had je post vluchtig gelezen voordat je ging editen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 19:58 schreef cjan het volgende:
Ik ben depri en ik word angstig bij mensen die ik niet goed ken.
Ja heel spannend.quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:29 schreef kuolema het volgende:
[..]
Spannend! Als junior zo klein is, is ie gewoon extra schattigWat fijn dat hij gezond is, en dat hij toch nog braaf is blijven zitten. Misschien wordt het wel een kerstkindje...
[..]
Wat is de situatie nu precies? Ben je banen kwijtgeraakt door je psychische gesteldheid, en is het daarom moeilijk om een baan te vinden, of wat?True, je kost geld i.p.v. dat je iets oplevert, maar hallo...1 persoon is niets in de economie van een heel land. Maar goed. Nu is het kersttijd en jij gaat even niet hieraan denken maar je aandacht richten op jezelf en je familie, lekker kerst vieren, je verheugen op het kindje, jezelf en je vrouw/vriendin verwennen...gewoon genieten. Mkay?
Ja ik weet, da's lastig maar je zegt dat je al je best hebt gedaan/doet en meer kun je niet doen, laat die instanties maar lekker even ophatseflatsen!
[..]
Kusje voor jou![]()
Ik vergeet het steeds te vragen maar ken jij de band Insomnium?
Hoi kuolema,quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:43 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hoi cjan, ik had je post vluchtig gelezen voordat je ging editen.
Wil je misschien meer kwijt?
Enig idee waar die angst vandaan komt?
Kan je deze lijst nog hier plaatsen? Of opsturen per DM mag ook.quote:Op donderdag 19 december 2013 08:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]![]()
Help me ff herinneren als het er morgen nog niet op staatik vergeet wel ns wat
Toch wel goed punt hier weer. Ik kraakte weer zoals vanouds vandaag. Echt op de verkeerde manier. En frantically vasthouden aan bepaalde methodes van intellectueel gelul etc. maakt het alleen maar erger. Benzo's + alcohol maken het easier, maar is niet de oplossing.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:26 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Hoe stelt ze dat dan voor? Want hoe meer ik ga nadenken des te depressiever ik word. Dan komt de doelloosheid van het leven naar voren lijkt het allemaal nog minder uit te maken. Ik neig dan ook nogal snel naar het determinisme en concludeer dat alles wat wij doen een oorzaak heeft in onze genen en/of onze omgeving. Beide zijn invloeden waar wij geen controle over hebben, ergo, geen vrije wil. Gewoon chemische stoffen die reageren op prikkels, zoals bij al het andere in de wereld.
Als het je motiveert en het is een droom van je moet je het gewoon doen. Niet twijfelen en teveel nadenken: doen! Maak het gewoon realistischquote:Op zaterdag 21 december 2013 00:53 schreef Mistico het volgende:
[..]
Kan je deze lijst nog hier plaatsen? Of opsturen per DM mag ook.
Ik heb nu trouwens iets bedacht wat mij motiveert en waar ik over kan dromen, alleen denk ik dat dan meteen wel de lat heel hoog leg, aangezien de droom onrealistisch is (hoe ik het voor me zie). Zal ik dit idee oppakken of moet ik alleen ideeën uitvoeren die realistisch zijn? (Excuses, als het misschien te onduidelijk is.)
quote:Accepting the Pain
Instead of backing away from negative emotions, accept them. Acknowledge how you are feeling without rushing to change your emotional state. Many people find it helpful to breathe slowly and deeply while learning to tolerate strong feelings or to imagine the feelings as floating clouds, as a reminder that they will pass. I often tell my clients that a thought is just a thought and a feeling just a feeling, nothing more.
If the emotion is overwhelming, you may want to express how you feel in a journal or to another person. The exercise may shift your perspective and bring a sense of closure. If the discomfort lingers, consider taking action. You may want to tell a friend her comment was hurtful or take steps to leave the job that makes you miserable.
You may also try doing mindfulness exercises to help you become aware of your present experience without passing judgment on it. One way to train yourself to adopt this state is to focus on your breathing while meditating and simply acknowledge any fleeting thoughts or feelings. This practice may make it easier to accept unpleasant thoughts [see Being in the Now, by Amishi P. Jha; Scientific American Mind, March/April 2013].
http://www.scientificamer(...)tions-key-well-being
Liever dit dan AD. Heb toch wel weer een zware nacht te pakken. Sommige sociale contacten zijn zo vermoeiend. Soms denk ik maar, ik doe het wel met iedereen die ik nu ken. Genoeg diversiteit. Kids wil ik niet, huisje boompje beestje is nog erger.quote:
Oja dat was ik dus vergeten. Sorry.quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:53 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ik heb nu trouwens iets bedacht wat mij motiveert en waar ik over kan dromen, alleen denk ik dat dan meteen wel de lat heel hoog leg, aangezien de droom onrealistisch is (hoe ik het voor me zie). Zal ik dit idee oppakken of moet ik alleen ideeën uitvoeren die realistisch zijn? (Excuses, als het misschien te onduidelijk is.)
Doe het wel?quote:Op zaterdag 21 december 2013 03:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Liever dit dan AD. Heb toch wel weer een zware nacht te pakken. Sommige sociale contacten zijn zo vermoeiend. Soms denk ik maar, ik doe het wel met iedereen die ik nu ken. Genoeg diversiteit. Kids wil ik niet, huisje boompje beestje is nog erger.
Denk niet dat ik al klaar ben om leraar te wezen, dus laten we er een club van maken.quote:Misschien moeten we maar eens een meditatie school voor je opzetten Gray. Overigens ben je een goede hulp in het wegbannen van kut gevoelens. Als jij het kan, kan ik het ook
Bedanktquote:Op zaterdag 21 december 2013 10:27 schreef Murmeli het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Haal daar ook energie uit om door te gaan met het goede en eventuele terugvallen in perspectief te kunnen plaatsen. 2 vooruit en 1 achteruit is nog altijd 1 vooruit. En 1 achteruit om er 2 vooruit te kunnen zetten ook.quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:27 schreef FL_Freak het volgende:
Ik begin al stapjes te maken mensenik durf nu meer uit te spreken en houdt steeds minder en minder dingen binnen.
Nee, ik wou geen antwoord als deze.quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Toch wel goed punt hier weer. Ik kraakte weer zoals vanouds vandaag. Echt op de verkeerde manier. En frantically vasthouden aan bepaalde methodes van intellectueel gelul etc. maakt het alleen maar erger. Benzo's + alcohol maken het easier, maar is niet de oplossing.
Ik heb gister toevallig bij de training de lijst uit linehan gekregen, gaat door tot 176. Het lijkt me prettig om op zo'n lijstje te kunnen kijken i.p.v. dat je uit je hoofd iets moet bedenken terwijl je eigenlijk nergens zin in hebt. Dan geef je het wsl ook minder snel op omdat de lijst zo lang is en je nog veel meer kunt proberen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 10:27 schreef Murmeli het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Handig, die checklist. Heb je er nu een beetje vertrouwen in dat het met jou goed zal gaan straks, wat dat betreft?quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:40 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Ja heel spannend.
Mijn verloofde heeft een grote checklist gemaakt voor dingen die gebeuren tijdens de geboorte en na de geboorte. Zodat ik niet ineens flip als ze de kleine viking weg nemen voor een onderzoek of iets dergelijks hahaha.
De situatie is dat ik net mijn baan hier verloren ben door een reorganisatie.
Maar in dit stadje zijn maar 36 banen op het moment. En meer dan de helft vragen ze om zeer hoog opgeleide technische mensen. ( Voor op de boor platforms en dergelijke )
En het is gewoon rot. Kan niets voor niemand halen of wat dan ook op het moment.
Terwijl ik zo hard mijn best doe om een baan te vinden en als * provider * van het gezin op te treden.
Misschien een ouderwets beeld maar ik vind dat ik op zijn minst de huur moet kunnen betalen en de andere vaste lasten. En met deze dagen is dat gewoon extra klote.
Mjah het is gewoon ruk.
Ik probeer mij niets van anderen aan te trekken maar december is al een trigger maand en dan kan ik dit soort dingen echt niet goed hebben.
En ja ik ben enorm fan van die band
Through the shadows is voor mij de ultieme beschrijving van bipolair zijn.
Ik heb ook wel eens momenten dat ik verslaafd ben aan editen, maar andere momenten denk ik van 'whatever'. Daar heb ik ook wel eens spijt vanquote:Op zaterdag 21 december 2013 00:21 schreef cjan het volgende:
[..]
Hoi kuolema,
Ja ik schrijf wel eens vaker wat en dan lees ik het na en dan klinkt het zo depri dat ik t maar weghaal. Maar nu voel ik me wel goed. Ik weet niet hoelang dat aanhoudt, het is moeilijk met andere mensen en contact maken. Ik krijg heel snel een ontzettende angstprop in m'n buik waarmee ik moeilijk kan omgaan. Als ik dat zeg dat ik in niet in orde ben of dat ik wat mankeer dan helpt t wel. Maar m'n angst heeft te maken met veel dingen, kan t niej echt uitleggen. Ik probeer langzaam weer sociale dingen te doen, met m'n angsten, en ik hoop dat ik er minder last van krijg in de toekomst.
Lekker geheimzinnig doenquote:Op zaterdag 21 december 2013 00:53 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ja als het niet helemaal mogelijk is kun je het aanpassen waardoor het gedeeltelijk mogelijk is en anders lekker blijven fantaseren want dat is ook leuk om te doen!quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:24 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als het je motiveert en het is een droom van je moet je het gewoon doen. Niet twijfelen en teveel nadenken: doen! Maak het gewoon realistisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |