abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134454824
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat het schoolwerk maar niet wil lukken enzo (ik stelde de vraag expres open).
Het begint altijd met onzekerheid/faalangst. Dan gaat het fout, dus de volgende keer verwacht ik van tevoren al dat het niet gaat lukken.
En wat ik nu doe is een manier om mezelf te straffen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_134454889
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:57 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het begint altijd met onzekerheid/faalangst. Dan gaat het fout, dus de volgende keer verwacht ik van tevoren al dat het niet gaat lukken.
En? Werkt dat straffen? :P
pi_134454899
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:57 schreef kuolema het volgende:

[..]

Altijd al zo geweest? Of is dat er in geslopen? Ik heb last van hetzelfde, maar heb een duidelijke aanleiding, en weet precies hoe en wat en waarom ik me zo kut voel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134454962
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En? Werkt dat straffen? :P
Ik word er niet productiever van maar dat word ik ook niet van me erbij neerleggen. Het werkt wel om mezelf niet iets verkeerds te laten geloven.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Altijd al zo geweest? Of is dat er in geslopen? Ik heb last van hetzelfde, maar heb een duidelijke aanleiding, en weet precies hoe en wat en waarom ik me zo kut voel.
Heb ik mijn hele leven al.
pi_134454965
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zo ging het ook een beetje bij mij toen ik nog studeerde. Ik zag de lesstof, zag dat het niet moeilijk kon zijn maar het ging gewoon m'n hoofd niet in! Echt wtf was daaaaat?!?! -_-
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:39 schreef kuolema het volgende:
Accepteren dat iets niet lukt is opgeven, want ik weet dat ik het wel kan, ik heb vorig jaar toch ook verslagen ingeleverd. Dus blijf ik lekker mijn tijd verspillen met stressen en mezelf haten en ondertussen geen stap verder komen.
Volgens mij is je probleem niet dat je niet nadenkt, maar dat je teveel nadenkt over zaken die niet te maken hebben met waar je op dat moment mee bezig bent. Wat mij doet denken dat je meer focus moet krijgen. En dat kan je oefenen. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:44 schreef kuolema het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet boos op mezelf zijn? Ik doe dit toch echt zelf en weet dat het anders zou kunnen. Het is volkomen terecht. Ik verdien het om me slecht te voelen.
Boos op jezelf zijn is helemaal niet nodig, en als je het echt goed zou bekijken doet het zelfs wat schizofreen aan zo een uitspraak. Niet dat ik zeg dat je dit bent hoor! Het is iets wat veel mensen doen, maar zo onnodig en zelfs een beetje gemeen naar jezelf. Niemand zou zo hoeven lijden onder het juk van hun eigen oordelen.

add. Ik klik een andere tab en zie direct dit staan:
quote:
Self-hate really is the same thing as sheer egoism, and in the long run breeds the same cruel isolation and despair. - Herman Hesse from Steppenwolf
The universe provides. (8>
pi_134455314
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:01 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij is je probleem niet dat je niet nadenkt, maar dat je teveel nadenkt over zaken die niet te maken hebben met waar je op dat moment mee bezig bent. Wat mij doet denken dat je meer focus moet krijgen. En dat kan je oefenen. :)
Focussen is moeilijk, ja. Het lukte wel toen ik met een vriendin naast me zat.
quote:
[..]

Boos op jezelf zijn is helemaal niet nodig, en als je het echt goed zou bekijken doet het zelfs wat schizofreen aan zo een uitspraak. Niet dat ik zeg dat je dit bent hoor! Het is iets wat veel mensen doen, maar zo onnodig en zelfs een beetje gemeen naar jezelf. Niemand zou zo hoeven lijden onder het juk van hun eigen oordelen.
Ik wel.
Moet ik het dan maar okee vinden dat dingen waarvan ik weet dat ik ze kan, niet lukken? Waarom?Het is niet onnodig. Ik ga mezelf niet voor de gek houden. En ik ben het toch echt zelf hoor, geen stemmen in mijn hoofd die me dingen vertellen :P

Waarom is zelfhaat egoïstisch? Het maakt toch niet uit als je lief bent voor anderen?
pi_134455560
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:11 schreef kuolema het volgende:

[..]

Focussen is moeilijk, ja. Het lukte wel toen ik met een vriendin naast me zat.

[..]

Ik wel.
Moet ik het dan maar okee vinden dat dingen waarvan ik weet dat ik ze kan, niet lukken? Waarom?Het is niet onnodig. Ik ga mezelf niet voor de gek houden. En ik ben het toch echt zelf hoor, geen stemmen in mijn hoofd die me dingen vertellen :P
Maar in feite deel je jezelf wel op in twee delen; object en subject. Het een dat denkt/oordeelt/smurft over het ander. ;)

quote:
Waarom is zelfhaat egoïstisch? Het maakt toch niet uit als je lief bent voor anderen?
Egoïstisch in de zin van: het draait om de zelf. Zo lees ik het iig. Het maakt wel degelijk uit, want lief zijn voor jezelf is zo mogelijk nog belangrijker dan lief zijn voor anderen. Je maakt de keuken toch ook niet schoon met een vieze doek? ben koken :Y)
pi_134456181
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:01 schreef Gray het volgende:

verhaal

Soms lukt het me wel om die rust van je over te nemen. Soms ook niet en faal ik hard. Voor de mensen die twijfelen, Gray is IRL ook zoals hij hier post :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_134456211
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar in feite deel je jezelf wel op in twee delen; object en subject. Het een dat denkt/oordeelt/smurft over het ander. ;)
Misschien is dat ook wel de bedoeling.
quote:
[..]

Egoïstisch in de zin van: het draait om de zelf. Zo lees ik het iig. Het maakt wel degelijk uit, want lief zijn voor jezelf is zo mogelijk nog belangrijker dan lief zijn voor anderen. Je maakt de keuken toch ook niet schoon met een vieze doek? ben koken :Y)
Egoïsme klinkt in die quote als iets slechts, dus dan zie ik het als het benadelen van anderen. Als het voor anderen niet negatief is, kan het ook juist goed zijn.
Ik begrijp het allemaal wel, dat lief zijn voor jezelf en als het om iemand anders ging zou ik hetzelfde hebben gezegd. Het is zou voor mezelf fijner zijn (dat verdien ik dus niet na alles wat ik fout heb gedaan) als ik niet boos was op mezelf en heeft verder geen nadelen want productief ben ik sowieso niet. Maar juist dat zou egoïstisch zijn, right?
En in mijn geval is dat slecht want dan lieg ik tegen mezelf, ga ik daarin geloven en ben ik makkelijker door anderen te beïnvloeden.
pi_134456478
Ik houd dit topic met regelmaat in de gaten, heb hier geloof ik in het verleden ook eens gereageerd :)

Depressie is een hardnekkig iets, ik vraag me af of het helemaal te verhelpen is. Ik heb het idee dat je er altijd vatbaar voor bent/blijft als je eens een (hardnekkige) depressie hebt meegemaakt.

Ik ben 23 en heb er last van sinds de middelbare school. Het vreet je echt van binnen op lijkt het, al heb je af en toe perioden dat je er geen last van hebt (waarna het vaak in sterkere vorm terugkomt).

Het gevoel van eenzaamheid breekt me tegenwoordig bijna op, waar het eerst altijd nog lukte om afleiding te zoeken. Ik ben zo klaar met die slechte emoties, gevoelens, uitzichtloosheid enz.

Voor sommige mensen is uitstappen wellicht een begrijpelijke optie, geen eindeloze (concurrentie)strijd meer hoeven aangaan, jezelf niet meer hoeven te bewijzen, niet meer hopen omdat het keer op keer op een teleurstelling uitdraaid.
pi_134456693
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:05 schreef Cue_ het volgende:

Maar dat counteren, is dat niet gewoon het nuchter relativeren en in context plaatsen?
Nee, daarvoor was sowieso geen noodzaak bij mij he.
Het is niet relativeren. Het is cynisch terug reageren. Prikkelen, soms zelf uitlachen. Het is in wezen terug pakken. Mijn psycholoog kan me keihard terug pakken, ook scherp uit lachen. Maar wel op een prikkelende manier.

Het "ik voel me kut", het leven is zo grijs, nergens zin in, bepaalde faal angst, niet meer dingen willen doen. Iets voelen als een enorme blokkade, en je dus maar iets niet doet en je faalt op werk of op school. Dit bepaalde gedrag komt voort uit een bepaalde gedachten stroom. En die stroom van gedachtes, die klopt niet. Je voelt je kut, vanwege (A+B..etc). Zij zal dat counteren, of zelfs met je mee gaan om aan te tonen dat dat niet zo is.

Ik heb je de link van mijn psycho-therapeut gegeven, misschien eens iets zoeken in die richting?

quote:
Ik wil meer genieten van het leven. Niet meer zo vlak leven als dat ik de laatste jaren doe. Niet enkel meer evt negatieve emoties hebben, maar ook eens grote hoogtepunten kunnen ervaren en dat ook beseffen / ervan kunnen genieten.

Ik wil blij zijn met mezelf, eens een passie hebben of evt een doel, of hoe je het ook wil noemen.

Natuurlijk ook meer sociale contacten en tevreden zijn met m'n uiterlijk.

Veel van deze zaken zijn dingen die ik sowieso zelf in de hand heb. En er nu dus achter ben gekomen dat een peut mij niet dat extra steuntje in de rug kan bieden, of die motivatie kan brengen die die van jou doet.
Ik denk dat een goede peut je wel het degelijke steuntje in de rug kan geven, of zelfs een schop onder je kont geven. Ik ben dan ook iemand meer van het 'schok' effect. Veel van die onzin van ons zit tussen de oren, soms moet je in het diepe worden gegooid om te merken dat dat geen issue is.

Zo ga ik bijvoorbeeld 10 januari, met mijn psycho-therapeut en een hoofd therapie van GGZ Noord Nederland eens babbelen over wat de effecten van mijn ouders zijn geweest op die van mij.
pi_134456717
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:44 schreef Snepar het volgende:
Voor sommige mensen is uitstappen wellicht een begrijpelijke optie, geen eindeloze (concurrentie)strijd meer hoeven aangaan, jezelf niet meer hoeven te bewijzen, niet meer hopen omdat het keer op keer op een teleurstelling uitdraaid.
pi_134456868
Mensen ik weet dat ik koppig en lastig ben en zo dus bedankt voor de reacties. Als ik me niet goed voel raak ik juist doordat anderen iets anders zeggen, nog meer overtuigd van mijn eigen standpunt doordat ik in discussie ga. Niet zo handig :P
  donderdag 19 december 2013 @ 19:57:14 #89
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_134461457
Mkay.

Daar was ik weer.
Het blijkt dat onze baby 12 % kleiner is dan zou moeten.
Maar voor zover ze kunnen zien is hij verder gezond.
Zitten nu in week 38. En hij kan elk moment komen :)

Verder raak ik de laatste paar dagen steeds verder in een dip.
Geen baan op het moment en vanmorgen hebben we hier een groot gesprek gehad met diverse instanties.

Daar kwam zon beetje uit dat ik een loden kogel aan onze economische situatie ben.
Dat doet zeer want ik doe er alles aan om een baan te krijgen en te houden.
Maar het is niet makkelijk.
Nu weet ik dat je geen waarde moet hechten aan social media.
Maar na het gesprek van vanmorgen kwam ik thuis en waren mensen aan het zieken om een foto.
Ik dus een foto gepost. En alleen maar kut commentaar op.
Normaal kan ik daar redelijk tegen.
Maar op dit moment komt het allemaal hard aan en zit ik hier maar gedeprimeerd.

Heb al een laag zelfbeeld en dat word niet bepaald geholpen op deze manier.
Ja je moet er boven staan blablabla ik weet hoe het werkt.
Maar mijn stomme brein werkt niet mee.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_134461651
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:26 schreef kuolema het volgende:
Gaat weer lekker hier trouwens...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik reageer maar even in een spoiler voordat ik een forum-wet breek :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het trouwens met een vriendin erbij wel werkte, en de druk is nu te hoog.. waarom maak je dan niet samen met die vriendin een lijst met kleine doelen? Je ziet nu 1 groot verslag voor je en dan kan ik me voorstellen dat je in paniek raakt. Maar wat als je het wat kleiner maakt? Desnoods een planning per uur... en dat je dan verslag moet uitbrengen bij een vriendin of je dat doel gehaald hebt of niet. Als je het hebt gehaald dan iets liefs doen voor jezelf en zo niet dan iets liefs doen voor die vriendin :P

Straffen heeft geen zin. Daar krijg je geen motivatie van.
pi_134468438
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:42 schreef minthy het volgende:

[..]

Knallende koppijn, nog steeds een onwijs droge bek en een naar gevoel in m'n maag na het eten. Dat laatste kan ook te maken hebben met pds. Dat is een aantal jaren geleden vastgesteld hier maar dat heb ik ter kennisgeving aangenomen en verder nooit meer bij stilgestaan. Las hier in een topic allerlei klachten die daarbij horen, er gingen heel wat belletjes rinkelen :')
Hmm, hoeveel dagen neem jij het nu?

Mijn eerste dag met AD was wel redelijk okee. Vanochtend nadat ik het had genomen kreeg ik ook vrij snel een naar gevoel in mijn maag en had dus een soort van speed-gevoel (gespannen kaken, onrustig gevoel, etc.). Dat onrustige gevoel is wel een beetje gebleven. Ik was vandaag in de sauna en normaal kan ik me dan erg goed ontspannen en word rustig en dat was nu minder het geval. Alsnog heeft het me wel goed gedaan.

Ik voel me nu wel energieker, maar ben daarbij ook nerveus. Ik ben benieuwd hoe ik vannacht slaap.

En nou ja, ik had met een vriendin afgesproken dat we met eerste kerstdag samen wat zouden doen en nu heeft ze afgezegd ;(. (Wel met een goede reden.) Ik vind het alsnog echt kut, omdat ik dit jaar niet mijn familie wil zien met kerst, al mijn huisgenoten weg zijn en ook veel andere vrienden / bekenden niet in de stad zijn. Eigenlijk vind ik kerst ook stom, maar helemaal alleen zijn vind ik ook weer stom. Nou ja, 1 vriend van me wilde misschien ook wat doen, maar wist dat ook nog niet zeker.
pi_134470297
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:01 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik reageer maar even in een spoiler voordat ik een forum-wet breek :P

SPOILER
Het staat niet zo op de voorgrond op dit moment hoor, ik kan het onderdrukken. Ik kan gewoon niet zo goed met die spanning omgaan.

quote:
Als het trouwens met een vriendin erbij wel werkte, en de druk is nu te hoog.. waarom maak je dan niet samen met die vriendin een lijst met kleine doelen? Je ziet nu 1 groot verslag voor je en dan kan ik me voorstellen dat je in paniek raakt. Maar wat als je het wat kleiner maakt? Desnoods een planning per uur... en dat je dan verslag moet uitbrengen bij een vriendin of je dat doel gehaald hebt of niet. Als je het hebt gehaald dan iets liefs doen voor jezelf en zo niet dan iets liefs doen voor die vriendin :P

Straffen heeft geen zin. Daar krijg je geen motivatie van.
Je geeft een goede tip. Ik was al op die manier bezig, maar het ging ook echt alleen als mijn vriendin hier was. Ik had wel een goede planning gemaakt, met 1 onderdeel per dag. Dus ik probeer me dan ook te richten op dat ene onderdeel. Mijn vriendin wist ook van die planning en vroeg dan of het was gelukt. Niet fijn dat ik me dan behalve aan mezelf en de docent ook nog aan haar moet verantwoorden, maar goed.
Morgen moet het ingeleverd. Dat gaat hem alweer niet worden.
pi_134497171
Ik heb besloten dat het verstandiger is als ik het verslagen schrijven voor nu even opgeef. Het beïnvloedt mijn stemming enorm en op deze manier gaat het toch niet lukken. Vicieuze cirkel gedoe.

Dit gaat wel gevolgen hebben, straks mag ik mijn studie helemaal niet meer voortzetten aangezien ik nog geen punten heb gehaald dit jaar...maar die shit komt wel in het nieuwe jaar. Nu wil ik gewoon een fijne kerst hebben zodat ik weer wat moed en vertrouwen krijg om verder te gaan.
Hatseflats.
  vrijdag 20 december 2013 @ 19:06:35 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134497443
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:59 schreef kuolema het volgende:
Ik heb besloten dat het verstandiger is als ik het verslagen schrijven voor nu even opgeef. Het beïnvloedt mijn stemming enorm en op deze manier gaat het toch niet lukken. Vicieuze cirkel gedoe.

Dit gaat wel gevolgen hebben, straks mag ik mijn studie helemaal niet meer voortzetten aangezien ik nog geen punten heb gehaald dit jaar...maar die shit komt wel in het nieuwe jaar. Nu wil ik gewoon een fijne kerst hebben zodat ik weer wat moed en vertrouwen krijg om verder te gaan.
Hatseflats.
Misschien is dat best een slimme keuze van je!
Kan je niet bij je studie aangeven dat het nu gewoon niet gaat? Ik dacht dat je een jaar uitstel ofzo kan krijgen (ook studiefinanciering) als je ziek bent? Kijk daar na de kerst anders ook even naar. Ik wist dat niet toen ik studeerde...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_134497567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:59 schreef kuolema het volgende:

Hatseflats.
^O^ Goed besluit!
pi_134498556
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Misschien is dat best een slimme keuze van je!
Kan je niet bij je studie aangeven dat het nu gewoon niet gaat? Ik dacht dat je een jaar uitstel ofzo kan krijgen (ook studiefinanciering) als je ziek bent? Kijk daar na de kerst anders ook even naar. Ik wist dat niet toen ik studeerde...
Het is de meest rationele keuze denk ik. Wel deprimerend ;(
Er is een regeling voor bijzondere omstandigheden. Als je vertraging oploopt kun je extra studiefinanciering krijgen. 9 januari heb ik een gesprek met de decaan over fondsaanvraag voor vertraging van vorig jaar. Als er tijd voor is wil dan wel bespreken welke mogelijkheden er zijn om toch mijn studie te kunnen voortzetten. Ik wil niet (tijdelijk) stoppen. Maar ja, misschien moet ik wel omdat ik dit jaar 0 punten heb gehaald...
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:10 schreef kvd het volgende:

[..]

^O^ Goed besluit!
Thanks. Ik hoop het.
pi_134498806
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:33 schreef kuolema het volgende:

Thanks. Ik hoop het.
Ligt er denk ik aan of je hatseflats een hatseflats blijft of dat je er binnenkort nog aan gaat twijfelen...
pi_134498933
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:40 schreef kvd het volgende:

[..]

Ligt er denk ik aan of je hatseflats een hatseflats blijft of dat je er binnenkort nog aan gaat twijfelen...
Ik vind het zo'n leuk woord :D
Ja ik dacht er gister ook nog heel anders over dan nu, en wie weet flip ik morgen helemaal omdat ik spijt heb...zo gaat dat hier :')
  vrijdag 20 december 2013 @ 19:49:00 #99
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134499099
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:43 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja ik dacht er gister ook nog heel anders over dan nu, en wie weet flip ik morgen helemaal omdat ik spijt heb...zo gaat dat hier :')
Moeilijk is dat he, die wisselende stemmingen? :*
Ik hoop dat het je lukt om in ieder geval een paar dagen rust in je koppie te krijgen!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_134499128
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:43 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het komt me heel bekend voor (ook bij heeeeele simpele beslissingen). Ik hoop dat de hatseflats gewoon blijft staan en dat ze op de studie mee kunnen werken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')