Ja, dat klopt natuurlijk. De 40 Vogelaarwijken vormen wel een goed aanknopingspunt. De meest typische volksbuurten in Nederland vallen daaronder. Als je er zo eentje te pakken hebt zit je wel goed.quote:Op zondag 22 december 2013 14:04 schreef Copycat het volgende:
Wellicht dat 'ze' hier dan in Woensel West zitten. Ook volksbuurten kennen gradaties.
Het zijn ervaringscijfers. Je moet bijvoorbeeld niet vergeten dat 50% uitgeefbare grond al heel veel is. De rest zijn wegen, groen, water etc. De kosten daarvan worden omgeslagen naar de kavelprijs.quote:Op zondag 22 december 2013 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van, kan je een bron vinden van dat bedrag?
41526000000 m2 is niet echt schaars.quote:Op zondag 22 december 2013 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grond is nou eenmaal een schaars goed. Vooral in Nederland. Dat drijft de prijs automatisch op.
Het is al een misdaad om 4/5 kinderen te hebben als je die monden niet zelf kunt voeden. Armoe wordt zo gekweekt. Bijstand is de kunstmest.quote:Op zondag 22 december 2013 13:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is niet echt een vetpot om met 4/5 kinderen van 3200 euro per maand rond te komen. Het dubbele zou inderdaad schandalig zijn.
Merk op dat de gemeente twee keer in dit staatje voorkomt. Zowel als gemeente als als speculant.quote:Op zondag 22 december 2013 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van, kan je een bron vinden van dat bedrag?
Er kan nauwelijks nieuwe grond worden geproduceerd, behalve wanneer we onze bossen massaal kappen, maar dat zie ik persoonlijk niet zitten.quote:Op zondag 22 december 2013 15:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
41526000000 m2 is niet echt schaars.
Gemeente maakt 16.000 euro winst en gebruikt dat geld, volgens dat plaatje, voor investeringen in de ruimtelijke kwaliteit.quote:Op zondag 22 december 2013 15:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Merk op dat de gemeente twee keer in dit staatje voorkomt. Zowel als gemeente als als speculant.
[ afbeelding ]
Behalve dat het probleem nu juist is dat de gemeente is gaan speculeren en dus ook als zodanig in dit plaatje voorkomt.quote:Op zondag 22 december 2013 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gemeente maakt 16.000 euro winst en gebruikt dat geld, volgens dat plaatje, voor investeringen in de ruimtelijke kwaliteit.
Ja ik heb zelf 4 kinderen en dus in totaal 6 personen. Ze zijn neit volwassen, maar ik kom uit op een significant lager bedrag.quote:Op zondag 22 december 2013 13:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch.
[..]
Heb je wel eens uitgerekend wat je per maand kwijt bent aan alle vaste lasten voor een gezin van 4 kinderen zonder überhaupt kleding en voedsel te kopen?
Dat is niet helemaal hoe het systeem werkt.quote:Op zondag 22 december 2013 15:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Behalve dat het probleem nu juist is dat de gemeente is gaan speculeren en dus ook als zodanig in dit plaatje voorkomt.
ik zeg ook niet dat het gangbaar is, maar blijkbaar zijn er gezinnen in NL die dat wel krijgen. Dat zou in mijn ogen absoluut niet mogen omdat het echt om een groot bedrag aan gratis geld gaat.quote:Op zondag 22 december 2013 13:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
In de praktijk was het voor mn broertje in een instelling zeer lastig om een uitkering te krijgen. Uiteindelijk kreeg hij ¤300 per maand ongeveer, net zoveel als iemand van 21 die gewoon elders woont. Als hij niet meer in de instelling woont, mag hij geen uitkering, want dan kijken ze naar het inkomen van mn vader en mag hij studeren met een lening (recht op stufi is voorbij). Zo gaat het in de praktijk.
Het blijft gratis geld, maar het is niet zo dat het uitgedeeld wordt, gelukkig niet.
Goh, dus als je kinderen hebt heb je recht op meer uitkering geld ? elk kind een uitkering, schop de kids toch lekker het huis uit als ze 23 zijn. En kinderen kies je zelf voor als je 4 kinderen hebt en je zit in de bijstand heb je een domme fout gemaakt, je kan best realiseren ik heb het geld er niet voor dus geen kinderen of uitbreiding ervan.quote:Op zondag 22 december 2013 13:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is niet echt een vetpot om met 4/5 kinderen van 3200 euro per maand rond te komen. Het dubbele zou inderdaad schandalig zijn.
Dat krijg je wel als werkende...quote:Op zondag 22 december 2013 16:09 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Goh, dus als je kinderen hebt heb je recht op meer uitkering geld ? elk kind een uitkering, schop de kids toch lekker het huis uit als ze 23 zijn. En kinderen kies je zelf voor als je 4 kinderen hebt en je zit in de bijstand heb je een domme fout gemaakt, je kan best realiseren ik heb het geld er niet voor dus geen kinderen of uitbreiding ervan.
Waarom krijgen werkenden niet meer geld als ze een gezin hebben?
Klopt en dat wordt door veel mensen als veel gezien.quote:Heb je enig idee hoeveel 3200 euro bruto is wat je daarvoor moet verdienen? Je zit dan in het 52% tarief...
Vind ik dus ook. Waarom geen gezinsbijstand?quote:Sowieso vind ik het onrealistisch als je bij je ouders thuis woont en ouder bent dan 21 dat je dan een (Bijstand)uitkering kan krijgen.
Wat is de bron hiervan?quote:Op zondag 22 december 2013 15:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Merk op dat de gemeente twee keer in dit staatje voorkomt. Zowel als gemeente als als speculant.
[ afbeelding ]
Hoeveel bos zitten er om gemiddelde doorsnee steden?quote:Op zondag 22 december 2013 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er kan nauwelijks nieuwe grond worden geproduceerd, behalve wanneer we onze bossen massaal kappen, maar dat zie ik persoonlijk niet zitten.
Er is dus altijd een beperkte hoeveelheid voorhanden. Logisch dus dat de grond wel wat euro's kost.
Ja, drie mensen die 1075 euro per maand verdienen zitten daar al aan. Die zitten niet in het 52% tarief. Met een bijbaantje van drie dagen in de week heb je dat je al. Wij hebben het hier over 4 volwassenen!quote:Op zondag 22 december 2013 16:09 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Goh, dus als je kinderen hebt heb je recht op meer uitkering geld ? elk kind een uitkering, schop de kids toch lekker het huis uit als ze 23 zijn. En kinderen kies je zelf voor als je 4 kinderen hebt en je zit in de bijstand heb je een domme fout gemaakt, je kan best realiseren ik heb het geld er niet voor dus geen kinderen of uitbreiding ervan.
Waarom krijgen werkenden niet meer geld als ze een gezin hebben?
Heb je enig idee hoeveel 3200 euro bruto is wat je daarvoor moet verdienen?
Zeg dat maar eens tegen een boer. Grond is een Nederland een zeer schaars goed en subject van een decennia lange politieke strijd.quote:Op zondag 22 december 2013 16:50 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Hoeveel bos zitten er om gemiddelde doorsnee steden?
Slechts 8% in NL bebouwd, als ze daar 10% van maken... Nederland is eenmaal een klein land met (heel) veel mensen.
je hoeft ook niet alles om te kappen nee, maar heb je gezien hoeveel weilanden we hebben die niet of nauwelijks gebruikt worden? als we 10% daarvan pakken en onze grotere en middelgrote steden 10% uitbreiden is het woningnood probleem opgelost en worden huizen goedkoper en hebben mensen meer geld (vrij) te besteden.
Of tussen de natuur woningen bouwen, ofwel wonen in de bossen, stukje weghalen en ergens anders plaatsen en een stuk natuur laten staan. Maar blijf het erg vinden dat wel heel veel geld moeten betalen voor grond/ruimte terwijl dat eigenlijk gratis is en voor iedereen gelijk verdeeld moet worden.
nee, meer geld wel en dit geldt voor iedereen trouwens.quote:
Of het kindergeld zoals in onze buurlanden, zou ik ook voor willen pleiten.quote:Op zondag 22 december 2013 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, meer geld wel en dit geldt voor iedereen trouwens.
Hier is het meer inkomensafhankelijker....quote:Op zondag 22 december 2013 19:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of het kindergeld zoals in onze buurlanden, zou ik ook voor willen pleiten.
Dld hebben geloof ik het drievoudige van hier Belg weet ik zo niet maar volgens mij ook niet gering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |