abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 december 2013 @ 14:04:39 #251
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134557871
Wellicht dat 'ze' hier dan in Woensel West zitten. Ook volksbuurten kennen gradaties.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 22 december 2013 @ 14:19:50 #252
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_134558860
quote:
12s.gif Op zondag 22 december 2013 14:04 schreef Copycat het volgende:
Wellicht dat 'ze' hier dan in Woensel West zitten. Ook volksbuurten kennen gradaties.
Ja, dat klopt natuurlijk. De 40 Vogelaarwijken vormen wel een goed aanknopingspunt. De meest typische volksbuurten in Nederland vallen daaronder. Als je er zo eentje te pakken hebt zit je wel goed.

Dankzij het, nogal omstreden, centraliseringbeleid van sommige gemeenten is het goed mogelijk dat alle ellende (in de zin van 'arm en kansloos') in een wijk is gecentreerd. Maar in Amsterdam en Rotterdam probeert men het juist actief te spreiden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 22 december 2013 @ 14:23:56 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134559158
In veel andere steden is dat beleid ook steeds vaker de norm. Vandaar dat in nieuwe, dan wel sterk gerenoveerde wijken er een grote mix is van (sociale) huur en koop.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 22 december 2013 @ 14:31:14 #254
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_134559559
Ja, het is geen populair beleid omdat het wat ongemakkelijk aanvoelt. Niemand wil tussen de Marokkanen, tokkies en zigeuners armoedzaaiers wonen als je zelf wel bereid bent een huis te kopen voor rond de 200k. Maar Nederland is dankzij dit beleid wel echt een gidsland geworden. Je hoeft maar eventjes over de grens te koekeloeren in België, het VK of Frankrijk om te zien wat de gevolgen zijn als je het niet spreidt. De kans is aanzienlijk dat de Nederlandse norm ook in het westen de standaard gaat worden.

Maar goed, gemeenten mogen natuurlijk zelf bepalen hoe ze het aanpakken. Sommige gemeenten zijn er erg blij mee dat er zowel een slechte als een goede kant van het spoor is.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_134561058
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar geloof ik helemaal niks van, kan je een bron vinden van dat bedrag?
Het zijn ervaringscijfers. Je moet bijvoorbeeld niet vergeten dat 50% uitgeefbare grond al heel veel is. De rest zijn wegen, groen, water etc. De kosten daarvan worden omgeslagen naar de kavelprijs.
  zondag 22 december 2013 @ 15:34:59 #256
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_134562586
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grond is nou eenmaal een schaars goed. Vooral in Nederland. Dat drijft de prijs automatisch op.
41526000000 m2 is niet echt schaars.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 22 december 2013 @ 15:37:26 #257
379943 Paper_Tiger
pi_134562703
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is niet echt een vetpot om met 4/5 kinderen van 3200 euro per maand rond te komen. Het dubbele zou inderdaad schandalig zijn.
Het is al een misdaad om 4/5 kinderen te hebben als je die monden niet zelf kunt voeden. Armoe wordt zo gekweekt. Bijstand is de kunstmest.
  zondag 22 december 2013 @ 15:48:21 #258
379943 Paper_Tiger
pi_134563143
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar geloof ik helemaal niks van, kan je een bron vinden van dat bedrag?
Merk op dat de gemeente twee keer in dit staatje voorkomt. Zowel als gemeente als als speculant.
pi_134563198
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

41526000000 m2 is niet echt schaars.
Er kan nauwelijks nieuwe grond worden geproduceerd, behalve wanneer we onze bossen massaal kappen, maar dat zie ik persoonlijk niet zitten.

Er is dus altijd een beperkte hoeveelheid voorhanden. Logisch dus dat de grond wel wat euro's kost.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_134563409
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:48 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Merk op dat de gemeente twee keer in dit staatje voorkomt. Zowel als gemeente als als speculant.
[ afbeelding ]
Gemeente maakt 16.000 euro winst en gebruikt dat geld, volgens dat plaatje, voor investeringen in de ruimtelijke kwaliteit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 22 december 2013 @ 15:57:16 #261
379943 Paper_Tiger
pi_134563571
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gemeente maakt 16.000 euro winst en gebruikt dat geld, volgens dat plaatje, voor investeringen in de ruimtelijke kwaliteit.
Behalve dat het probleem nu juist is dat de gemeente is gaan speculeren en dus ook als zodanig in dit plaatje voorkomt.
pi_134563918
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 13:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch.

[..]

Heb je wel eens uitgerekend wat je per maand kwijt bent aan alle vaste lasten voor een gezin van 4 kinderen zonder überhaupt kleding en voedsel te kopen?
Ja ik heb zelf 4 kinderen en dus in totaal 6 personen. Ze zijn neit volwassen, maar ik kom uit op een significant lager bedrag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134563930
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Behalve dat het probleem nu juist is dat de gemeente is gaan speculeren en dus ook als zodanig in dit plaatje voorkomt.
Dat is niet helemaal hoe het systeem werkt.
pi_134563954
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 13:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

In de praktijk was het voor mn broertje in een instelling zeer lastig om een uitkering te krijgen. Uiteindelijk kreeg hij ¤300 per maand ongeveer, net zoveel als iemand van 21 die gewoon elders woont. Als hij niet meer in de instelling woont, mag hij geen uitkering, want dan kijken ze naar het inkomen van mn vader en mag hij studeren met een lening (recht op stufi is voorbij). Zo gaat het in de praktijk.

Het blijft gratis geld, maar het is niet zo dat het uitgedeeld wordt, gelukkig niet.
ik zeg ook niet dat het gangbaar is, maar blijkbaar zijn er gezinnen in NL die dat wel krijgen. Dat zou in mijn ogen absoluut niet mogen omdat het echt om een groot bedrag aan gratis geld gaat.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134563987
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is niet echt een vetpot om met 4/5 kinderen van 3200 euro per maand rond te komen. Het dubbele zou inderdaad schandalig zijn.
Goh, dus als je kinderen hebt heb je recht op meer uitkering geld ? elk kind een uitkering, schop de kids toch lekker het huis uit als ze 23 zijn. En kinderen kies je zelf voor als je 4 kinderen hebt en je zit in de bijstand heb je een domme fout gemaakt, je kan best realiseren ik heb het geld er niet voor dus geen kinderen of uitbreiding ervan.
Waarom krijgen werkenden niet meer geld als ze een gezin hebben?

Heb je enig idee hoeveel 3200 euro bruto is wat je daarvoor moet verdienen? Je zit dan in het 52% tarief...

Sowieso vind ik het onrealistisch als je bij je ouders thuis woont en ouder bent dan 21 dat je dan een (Bijstand)uitkering kan krijgen.
Interessant he ?
pi_134564216
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:09 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Goh, dus als je kinderen hebt heb je recht op meer uitkering geld ? elk kind een uitkering, schop de kids toch lekker het huis uit als ze 23 zijn. En kinderen kies je zelf voor als je 4 kinderen hebt en je zit in de bijstand heb je een domme fout gemaakt, je kan best realiseren ik heb het geld er niet voor dus geen kinderen of uitbreiding ervan.
Dat krijg je wel als werkende...
quote:
Heb je enig idee hoeveel 3200 euro bruto is wat je daarvoor moet verdienen? Je zit dan in het 52% tarief...
Klopt en dat wordt door veel mensen als veel gezien.
quote:
Sowieso vind ik het onrealistisch als je bij je ouders thuis woont en ouder bent dan 21 dat je dan een (Bijstand)uitkering kan krijgen.
Vind ik dus ook. Waarom geen gezinsbijstand?
pi_134564888
Meer salaris als je een kind hebt ?
Interessant he ?
  zondag 22 december 2013 @ 16:33:41 #268
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134564953
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:48 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat is de bron hiervan?

(nog zoiets van het libertarisme; er bestaan dan geen neutrale instituten meer)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_134565716
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er kan nauwelijks nieuwe grond worden geproduceerd, behalve wanneer we onze bossen massaal kappen, maar dat zie ik persoonlijk niet zitten.

Er is dus altijd een beperkte hoeveelheid voorhanden. Logisch dus dat de grond wel wat euro's kost.
Hoeveel bos zitten er om gemiddelde doorsnee steden?
Slechts 8% in NL bebouwd, als ze daar 10% van maken... Nederland is eenmaal een klein land met (heel) veel mensen.
je hoeft ook niet alles om te kappen nee, maar heb je gezien hoeveel weilanden we hebben die niet of nauwelijks gebruikt worden? als we 10% daarvan pakken en onze grotere en middelgrote steden 10% uitbreiden is het woningnood probleem opgelost en worden huizen goedkoper en hebben mensen meer geld (vrij) te besteden.
Of tussen de natuur woningen bouwen, ofwel wonen in de bossen, stukje weghalen en ergens anders plaatsen en een stuk natuur laten staan. Maar blijf het erg vinden dat wel heel veel geld moeten betalen voor grond/ruimte terwijl dat eigenlijk gratis is en voor iedereen gelijk verdeeld moet worden.
Interessant he ?
  zondag 22 december 2013 @ 16:55:36 #270
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_134565940
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:09 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel 3200 euro bruto is wat je daarvoor moet verdienen?
Ja, drie mensen die 1075 euro per maand verdienen zitten daar al aan. Die zitten niet in het 52% tarief. Met een bijbaantje van drie dagen in de week heb je dat je al. Wij hebben het hier over 4 volwassenen!

Een studentikoos huishouden tikt de dat ook makkelijk aan. Zou het een modaal verdienend huishouden zijn dan tik je met zijn vieren al de 10.000+ bruto per maand aan.
--
  zondag 22 december 2013 @ 16:58:21 #271
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_134566058
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:50 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Hoeveel bos zitten er om gemiddelde doorsnee steden?
Slechts 8% in NL bebouwd, als ze daar 10% van maken... Nederland is eenmaal een klein land met (heel) veel mensen.
je hoeft ook niet alles om te kappen nee, maar heb je gezien hoeveel weilanden we hebben die niet of nauwelijks gebruikt worden? als we 10% daarvan pakken en onze grotere en middelgrote steden 10% uitbreiden is het woningnood probleem opgelost en worden huizen goedkoper en hebben mensen meer geld (vrij) te besteden.
Of tussen de natuur woningen bouwen, ofwel wonen in de bossen, stukje weghalen en ergens anders plaatsen en een stuk natuur laten staan. Maar blijf het erg vinden dat wel heel veel geld moeten betalen voor grond/ruimte terwijl dat eigenlijk gratis is en voor iedereen gelijk verdeeld moet worden.
Zeg dat maar eens tegen een boer. Grond is een Nederland een zeer schaars goed en subject van een decennia lange politieke strijd.
--
pi_134570431
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:32 schreef Zwolsboy het volgende:
Meer salaris als je een kind hebt ?
nee, meer geld wel en dit geldt voor iedereen trouwens.
pi_134571009
Ik vind het helemaal niet gek dat gemeentes speculeren, als het al gedaan word vraag ik dan, ja zelfs ze haden geloof ik ook (bepaalde) geld in ijsland of waar was dat, geld uitstaan.
En dat hebben ze vergoed gekregen dacht ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2013 19:09:33 ]
pi_134571443
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee, meer geld wel en dit geldt voor iedereen trouwens.
Of het kindergeld zoals in onze buurlanden, zou ik ook voor willen pleiten.
Dld hebben geloof ik het drievoudige van hier Belg weet ik zo niet maar volgens mij ook niet gering.
pi_134571924
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 19:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of het kindergeld zoals in onze buurlanden, zou ik ook voor willen pleiten.
Dld hebben geloof ik het drievoudige van hier Belg weet ik zo niet maar volgens mij ook niet gering.
Hier is het meer inkomensafhankelijker....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')