De bakjes kan je inderdaad 's morgens al maken. Ik weet niet of je het ook al een dag van tevoren kan maken. Zo te zien moet je deze bakjes ook gewoon kunnen gebruikenquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:32 schreef Probability het volgende:
[..]
Dat is het favo recept van m'n vriend. Ik hou niet zo van quiche dat vindt hij heel jammer. Dus het lijkt mij leuk om die bakjes te maken als verrassing.
Ik vind het bladerdeeg vaak te zompig
De bakjes zelf kun je denk ik al even van te voren maken?
Recept: http://www.ah.nl/kookschr(...)281267&userid=238347
Ik zie toevallig een vergelijkbaar recept maar dan als pasteitjes: https://www.herta.be/nl/r(...)ei-en-gerookte-zalm/
Dat is de reden waarom ik van mn Wellington ben afgestapt. Werd me anders echt te gek qua prijs.quote:
Zo ontzettend lekker!quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:30 schreef Lienekien het volgende:
Het wordt een Beef Wellington! Ik kies voor het recept van Ramsey, met pancetta eromheen en kastanjes door het paddenstoelenmengsel. En kant-en-klaar bladerdeeg.
De ossenhaas ligt al in de koelkast. Wat was die duur.
Hey grappig, die heb ik een paar jaar geleden ook voor het kerstdiner gemaakt. Vond het toen idd erg aan de prijs.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:30 schreef Lienekien het volgende:
Het wordt een Beef Wellington! Ik kies voor het recept van Ramsey, met pancetta eromheen en kastanjes door het paddenstoelenmengsel. En kant-en-klaar bladerdeeg.
De ossenhaas ligt al in de koelkast. Wat was die duur.
Vond je het lekker?quote:Op vrijdag 20 december 2013 19:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey grappig, die heb ik een paar jaar geleden ook voor het kerstdiner gemaakt. Vond het toen idd erg aan de prijs.
Dank voor je suggestie!quote:Op donderdag 19 december 2013 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bechamel als basis maken met een posbaddestoelenbouillon(blokje) erdoorheen en room ipv melk? En dan de paddenstoelen die je hebt gebruikt voor de bouillon (of die je even hebt geweekt in de hete bouillon gemaakt van blokje) daar later aan toevoegen en op smaak brengen met knoflook/bosui/peper/zout en dat soort zaken?
Als je je vriezer heel wilt houden welquote:Op zaterdag 21 december 2013 10:48 schreef habitue het volgende:
Lees ik net dat je soep maar 2 dagen kunt bewaren, dus dan vries ik het even in. Moet je je soep eerst laten afkoelen voordat je het de vriezer in doet?
Ja dat zou ik wel doen. Je hoogt de temperatuur anders wel heel erg op voor de andere producten. En die wil je ook goed houden neem ik aan...quote:Op zaterdag 21 december 2013 10:48 schreef habitue het volgende:
Ik heb lemon curd gemaakt voor mn citroen tiramisu en ook maar alvast de soep gemaakt. Beide erg goed gelukt al zeg ik het zelf.![]()
Lees ik net dat je soep maar 2 dagen kunt bewaren, dus dan vries ik het even in. Moet je je soep eerst laten afkoelen voordat je het de vriezer in doet?
Ha, tof! Succes!quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:59 schreef Steven184 het volgende:
Zo, nu maar even beginnen met het maken van de soep der soepen.
Jazeker! Iedereen heeft er na kerst nog een heel tijd van gegeten op boterhammen met allerlei soorten vleesbeleg en met rosbief was het in elk geval zeker ook een succes.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:25 schreef gcjoel het volgende:
Ik lees vooral mee in dit topic maar had toch een vraagje.
Iemand postte laatste de Chili Jam van Nigella:
http://www.nigella.com/recipes/view/chilli-jam-2692
zou dit passen bij rosbief?
Gewoon simpel houden? Roomkaas met volle melk (1 eetlepel/15 ml melk op 100 gram kaas) in een minuut of vijf heel luchtig kloppen in de keukenmachine of met een elextrische mixer, en dan mengen met fijngesneden dille en bieslook?quote:Op donderdag 19 december 2013 12:02 schreef Soulagement het volgende:
Heeft iemand een recept voor een mousse van roomkaas/luchtige roomkaas of iets soortgelijks zónder garnalen/rivierkreeftjes/etc.(om een zalmbonbon mee te vullen)?
Deze varkenshaas?quote:Op zaterdag 21 december 2013 10:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Voor 6 volw. en 2 ukkies iig de 2 voorgerechten bijna klaar (met bedenken):
Voor: vistrio; coquilles gebakken in kruidenboter (eerste keer dat ik ze ga bakken en eten en hoop zo dat ze niet rauw of gaar zijn!), koude garnalen in tomaat-chilimarinade, gerookt stukje zalmhaas. Kan ik die nog kruiden, sausje of zijn neutrale plakjes t best?
Daarna soep: soep der soepen maar ff proberen die maten om te rekenen en vraagje; valt anijssmaak erg op? Hou er niet zo van.
Hoofd: ? Groente en aardappelen verzorgt mn moeder. Ik moet vandaag iets verzinnen, liefst met vlees.
Na: verzorgt zusje; ijstaarten van de lidlmet vers fruit en slagroom.
Olie vervangen kan in elk geval prima. Ik zou gaan voor pinda/arachideolie, dat smaakt wat neutraler dan zonnebloem.quote:Op zaterdag 21 december 2013 09:46 schreef Bleie het volgende:
Bezig met de boodschappenlijst (nou maar hopen dat er in Amsterdam Noord steranijs te krijgen is, anders moet ik helemaal de stad in), en definitief maken van het menu.
Eerste Kerstavond wordt, zoals ooit al eerder gezegd: oosters-achtig. Met als toetje Japanse cheesecake (dank voor de suggestie minilot!). Lijkt me leuk om die in een muffinvorm te maken, zou dat lukken? Ik heb zowel een flexibele siliconen als een metalen, wat zou handiger zijn? En iemand nog aanraders voor een recept? (minilot had er toen één gepost met iets gemberachtigs, maar ik heb al twee gangen waar gember in voorkomt, dus dat wordt denk ik een beetje veel).
Edit: ik heb bijvoorbeeld dit recept gevonden: http://www.thelittleteoch(...)ffle-cheesecake.html. Kan ik de canola oil (koolzaadolie) daarin vervangen door arachide- of zonnebloemolie?
Dank, ik ben niet zo enorm van de opmaak, maar zal t overwegen. Op plaatjes zie ik hem ook wel vaak uit een cakevorm of zo, volgens mij, dat kan ook nog.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Olie vervangen kan in elk geval prima. Ik zou gaan voor pinda/arachideolie, dat smaakt wat neutraler dan zonnebloem.
In muffinvorm kan natuurlijk prima, als je het makkelijk wilt maken gewoon een fraai muffinpapiertje erin, en dan maakt siliconen of metaal sowieso niets uit.
Wel zou ik bij een Japanse cheesecake en sowieso een oosters getint diner geen individuele cheesecakes bakken. Als je gewoon één grote maakt en deze netjes in porties snijdt (bijvoorbeeld rechthoeken of vierkanten) dan ziet dat er veeeeeeeel strakker uit op je dessertbordje.![]()
Zie ook de foto's bij het recept dat je zelf al gevonden had.
Alhoewel ik mijn vader niet gelukkiger kan maken dan met varkenshaas wil ik toch eerst kijken naar iets anders (om misschien toch uit te komen op varkenshaasquote:Op zaterdag 21 december 2013 12:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Deze varkenshaas?
http://www.kayotic.nl/blog/pork-tenderloin-the-autumn-way
Eenvoudig, maar heel lekker
Albert Heijn, bij de italiaanse specialiteiten, om de een of andere reden. Als ze die niet hebben, dan hebben ze in elk geval gedroogde porcini en dat is een prima vervanging.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:37 schreef Bleie het volgende:
Verder heb ik steranijs vrij eenvoudig gevonden, maar nog geen shiitakes. Maandag nog eens kijken bij de jumbo, maar anders zie ik het somber in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |