Grappa en espressoquote:Op maandag 23 december 2013 16:56 schreef roos85 het volgende:
Aarrggh..
Toetje voor morgen is safari-tiramisu, nu twijfel ik of ik de safari voor likeur 43 ga vervangen
Tof zeg allemaal!quote:Op maandag 23 december 2013 17:21 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de brownies af en ben nu aan appel en cheddar worstenbroodjes bezig. Ondertussen staat het stoofvlees voor vanavond op en heeft mijn moeder de garnalen kroketten opgehaald. Ik ben best trots op mezelf.
quote:Op maandag 23 december 2013 17:29 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn beefenchiladavulling is echt góddelijk
I NEED RECIPES NOWWWWW!!!quote:
ik reserveer bij deze twee plekken kthxbyequote:Op maandag 23 december 2013 20:05 schreef Zo-is-dat het volgende:
Zo, de stoofpeertjes staan twee kleurig te worden in de schalen.
De gluhwein staat granita te worden in de diepvries.
Het kerstbrood is bijna afgekoeld.
En het suikerbrood is net uit de oven!
Dat was stap 1
Heel simpel: http://www.cookingwithgifs.com/2013/12/soft-spiced-toffee.htmlquote:
Die van mij zitten er ook in. Toch eens bedenken wat ik met die siroop ga doen - die is zo ontzettend lekker! Ik gebruik wel drie kaneelstokjes en vijf kruidnagels extra bovenop wat in het recept staat.quote:Op maandag 23 december 2013 19:00 schreef RoelerMF het volgende:
Vanavond de cranberries in de siroop
Tof idee! Ik heb nog een halve liter bisschopswijn over.. Eens denken of ik daar niet ook zoiets mee kan gaan doen.quote:Op maandag 23 december 2013 20:05 schreef Zo-is-dat het volgende:
De gluhwein staat granita te worden in de diepvries.
Succes meisje! Niet vergeten: één steranijs in plaats van twee (want je houdt er niet zo van) en voor de zekerheid de hoeveelheid gedroogde chilipepervlokken halveren mochten jij en/of je eters gevoelig zijn voor pittigheid.quote:Op maandag 23 december 2013 20:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Morgen ga ik de soep maken voor 1e Kerstdag. Mocht het vreselijk mislukken kan ik gauw opnieuw boodschappen doen. Ben zo benieuwd!
Klinkt goed! Had je daar toevallig al ergens een recept van geplaatst?quote:Op maandag 23 december 2013 20:37 schreef Myraela het volgende:
Worstenbroodjes zijn gelukt. Deeg is echt zoals het hoort te zijn. Superlekker.![]()
Die pepermuntolie, is iedere olie goed? Ik heb pepermuntolie in huis om te druppelen op m'n matras en in een brandertje te verdampen, maar kun je dat dan ook gebruiken?quote:Op maandag 23 december 2013 20:55 schreef minilot het volgende:
En mensen, maak af en toe even een (telefoon)foto van de vorderingen. Is leuk voor in het topic!
Thanks! Das supermakkelijk dus! Alleen laatst mijn allerlaatste trapkast-opslag-blikje gecondenseerde melk opgemaakt bij millionaires shortbread, dus snel maar even nog een keertje naar de supermarkt weer in slaan, is wel leuk voor met Oud en Nieuw ofzo. Zal je altijd zien dat je dat nodig hebt als het nét op isquote:Op maandag 23 december 2013 20:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Heel simpel: http://www.cookingwithgifs.com/2013/12/soft-spiced-toffee.html
Ik gebruikte alleen een mix van kardemom en een beetje kaneel in plaats van de in het recept genoemde speculaaskruiden.
nope, zit veel sjeemische zooi tussen. Moet wel food-quality zijnquote:Op maandag 23 december 2013 20:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Die pepermuntolie, is iedere olie goed? Ik heb pepermuntolie in huis om te druppelen op m'n matras en in een brandertje te verdampen, maar kun je dat dan ook gebruiken?
Okquote:Op maandag 23 december 2013 21:01 schreef Molo het volgende:
[..]
nope, zit veel sjeemische zooi tussen. Moet wel food-quality zijn
Nou, ik haalde mijn pepermuntolie bij de reformwinkel en daar staat op dat het alleen voor uitwendig gebruik is, maar de vage winkelknul die eruit ziet als een concentraat van Zonnatura-reclames** verzekerde me dat dat er weliswaar op stond, maar dat het gaat om natuurlijke, pure etherische olie waarvan het heus geen kwaad kan om er een lepeltje van binnen te krijgen.quote:Op maandag 23 december 2013 20:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Die pepermuntolie, is iedere olie goed? Ik heb pepermuntolie in huis om te druppelen op m'n matras en in een brandertje te verdampen, maar kun je dat dan ook gebruiken?
quote:Op maandag 23 december 2013 21:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, ik haalde mijn pepermuntolie bij de reformwinkel en daar staat op dat het alleen voor uitwendig gebruik is, maar de vage winkelknul die eruit ziet als een concentraat van Zonnatura-reclames** verzekerde me dat dat er weliswaar op stond, maar dat het gaat om natuurlijke, pure etherische olie waarvan het heus geen kwaad kan om er een lepeltje van binnen te krijgen.
Het mintige effect is echt geweldig verfrissend en fijn 'vluchtig', ik denk ook echt veel beter dan met pepermuntextract of aroma dat echt bedoeld is om mee te bakken.
**
als het gewoon echt etherische olie is is dat geen probleem, als het vermengd is met andere niet-eetbare olie of nep-muntgeur of andere troep, wil je het niet binnen krijgen.quote:Op maandag 23 december 2013 21:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, ik haalde mijn pepermuntolie bij de reformwinkel en daar staat op dat het alleen voor uitwendig gebruik is, maar de vage winkelknul die eruit ziet als een concentraat van Zonnatura-reclames** verzekerde me dat dat er weliswaar op stond, maar dat het gaat om natuurlijke, pure etherische olie waarvan het heus geen kwaad kan om er een lepeltje van binnen te krijgen.
Het mintige effect is echt geweldig verfrissend en fijn 'vluchtig', ik denk ook echt veel beter dan met pepermuntextract of aroma dat echt bedoeld is om mee te bakken.
**
Ja! Ik zag overigens dat op dat foodblog een paar posts eerder een vergelijkbaar recept staat met gecondenseerde melk en kokosmelk, dat ziet er ook heel lekker (en eveneens supermakkelijk) uit!quote:
Ha, dank! Leuk!quote:Op maandag 23 december 2013 21:02 schreef AnneX het volgende:
Hier dan: de peertjes gaan er zo uit.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 december 2013 21:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja! Ik zag overigens dat op dat foodblog een paar posts eerder een vergelijkbaar recept staat met gecondenseerde melk en kokosmelk, dat ziet er ook heel lekker (en eveneens supermakkelijk) uit!
http://www.cookingwithgifs.com/2013/12/coconut-dulce-de-leche-toffee.html:
[ afbeelding ]
Ik heb in mijn trapkast een werkelijk beschamende voorraad blikkies gecondenseerde melk.
Ik heb ff gekeken, volgens mij is het echt pure muntolie, er staatquote:Op maandag 23 december 2013 21:06 schreef Molo het volgende:
Pepermuntolie (pure, eetbare) is niet zo duur trouwens, is prima te krijgen. Zie je bijvoorbeeld goedkope rozenolie en wil je die in een gerecht gebruiken, dan kun je dat beter niet doen, echte rozenolie (etherisch) is erg duur, als het goedkoop is is het troep en alleen geschikt voor uitwendig gebruik en oliebrandertje ofzo.
Dus dan zou ik het ook moeten kunnen eten/drinken, toch?quote:1 ml ätherisches Öl enthält 1 ml Minzöl
Ik betaalde drie euro voor een piepklein flesje, maar had op het recept (dat ik had gehalveerd) uiteindelijk ook maar twee minidruppeltjes nodig. Goed te doen dus. En fijn dat het zo lekker is ook, want ik heb best veel recepten op mijn todolijst staan waar pepermuntsmaak in moet, maar aangezien ik nooit ergens pepermuntextract zag staan kwam het er steeds niet van..quote:Op maandag 23 december 2013 21:06 schreef Molo het volgende:
Pepermuntolie (pure, eetbare) is niet zo duur trouwens, is prima te krijgen. Zie je bijvoorbeeld goedkope rozenolie en wil je die in een gerecht gebruiken, dan kun je dat beter niet doen, echte rozenolie (etherisch) is erg duur, als het goedkoop is is het troep en alleen geschikt voor uitwendig gebruik en oliebrandertje ofzo.
dank je wel he.quote:Op maandag 23 december 2013 16:33 schreef minilot het volgende:
..en de truffels met chocolade en homemade bisschopswijn zijn ook klaar. Op tweede kerstdag nog even opnieuw door de cacao rollen.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 december 2013 21:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik heb ff gekeken, volgens mij is het echt pure muntolie, er staat
[..]
Dus dan zou ik het ook moeten kunnen eten/drinken, toch?
Iets in de richting van Cointreau of Grand Marnier wordt sowieso lekker: sinaasappel en pure chocolade, dat wil natuurlijk wel met elkaar.quote:Op maandag 23 december 2013 21:09 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
dank je wel he.Nou heb ik er toch weer een taak bijgekregen.
Ga ze alleen niet met wijn maken omdat dat nooit zo goed valt bij me. Denk aan cointreau of kalua. Heb nog tot morgen omdat te besluiten.
Lekkere vieze handen krijg je ervan hè?quote:Op maandag 23 december 2013 21:17 schreef roos85 het volgende:
Net even de rode wijn choco truffels gemaakt
Jaquote:Op maandag 23 december 2013 21:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Lekkere vieze handen krijg je ervan hè?
Ik heb ze er laat op de middag ingezet, voor ik ga slapen checken hie ver ze zijn. Maar ik verwacht dat t niet zo hoog op zal trekken, de peertjes waren al verzadigd natuurlijk!quote:Op maandag 23 december 2013 20:08 schreef RoelerMF het volgende:
Hoelang laat je die stoofpeertjes staan? Ik wilde het vanavond doen en dan morgenochtend eruit halen. Maar ben bang dat dan die hele peer alsnog rood is
Ik kon geen gedroogde chilivlokken vinden! Heb verse rode pepers meegenomen. Snij er 1 fijn en gooi em erin. Ik ben gek op pittig (kan heel wat hebben), de fam wat minder helaas.quote:Op maandag 23 december 2013 20:55 schreef minilot het volgende:
Succes meisje! Niet vergeten: één steranijs in plaats van twee (want je houdt er niet zo van) en voor de zekerheid de hoeveelheid gedroogde chilipepervlokken halveren mochten jij en/of je eters gevoelig zijn voor pittigheid.
Ik hou gewoon 1:1 aan. 1 tsp = 1 theelepel.quote:Op maandag 23 december 2013 22:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik kon geen gedroogde chilivlokken vinden! Heb verse rode pepers meegenomen. Snij er 1 fijn en gooi em erin. Ik ben gek op pittig (kan heel wat hebben), de fam wat minder helaas.
1 Steranijs doe ik! Voor de zekerheid: 1 tsp is 2 theelepels en 1tbsp zijn 2 eetlepels toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |