Zeg, wil jij dat biertje wel eens laten staan, jongeman! Weet je hoeveel hart- en vaatziekten je daardoor krijgt?!quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:27 schreef GSbrder het volgende:
Waarom, worden we nog niet oud genoeg?
Zonder gekheid, ik denk niet dat de auto te vergelijken is met voedsel.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeg, wil jij dat biertje wel eens laten staan, jongeman! Weet je hoeveel hart- en vaatziekten je daardoor krijgt?!
Allemaal aan de Bram van Loon-wortels, vierkant of niet.
Ik lees de bizarre vergelijking nu pas.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zonder gekheid, ik denk niet dat de auto te vergelijken is met voedsel.
Het zou me hoogst verbazen als Afrikanen pesticiden gaan mijden en genoegen nemen met minder oogst omdat Nederlanders het liefst onbespoten appeltjes eten.
De " wetenschappelijke" methode; eerst een vraagstelling + onbegrijpelijk stuk neerplempen en daarna "me er eens in verdiepen".quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
Voor welk probleem is dit nu weer een oplossing?
Jij reageert dus alvorens fatsoenlijk te lezen. Sterk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik lees de bizarre vergelijking nu pas.
Blijkbaar heb jij van auto's minder verstand dan van olie boren. Niemand heeft beweerd dat het voor alle ... geldt, er is slechts beweerd dat gemiddeld genomen de Europese auto-industrie een flinke technische voorsprong heeft opgebouwd doordat die aan strengere eisen moest voldoen. Die bewering komt niet uit mijn koker, dit is beweerd door mensen die heel wat meer verstand van deze ontwikkelingen hebben dan jij en ik. Dat jij jouw onnozelheid in deze kwestie onderstreept met wel 3quote:Ja hoor, alle Europese auto's zijn top en Aziatische zuigen. aldus Bram die op de fiets gaat.![]()
![]()
Fiat en Renault tegenover Toyota en Honda, tuurlijk, die Fransen en Italianen maken "top"wagentjes. Echt, hoe wereldvreemd kan een mens zijn, zeg.
Ja clown, dat is echt de strekking van mijn openingsreactie. Ik weet inmiddels dat jij moeite hebt met lezen - je gaf dat zelf net nog toe - maar dit slaat werkelijk alles. Ik heb deskundige mensen - niet een trol zoals jij dus -uitgenodigd om te reageren. Waarom? Omdat zij mij alvast wat 'wijzer' zouden kunnen maken en omdat ik me gerichter zou kunnen inlezen. Ik heb me ruimschoots genoeg in voeding verdiept om te weten dat we heel wat vermijdbaar gif innemen met ons voedsel, de vraag is niet of dat dit onze gezondheid schaadt, de vraag is in welke mate dit de gezondheid schaadt. Verder negeer ik jou voorlopig maar weer aangezien jij klaarblijkelijk alleen maar een beetje wil trollen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De " wetenschappelijke" methode; eerst een vraagstelling + onbegrijpelijk stuk neerplempen en daarna "me er eens in verdiepen".
Vele onnodige/voortijdige tumoren, hartaanvallen en andere gezondheidsmankementen. Is dat niet belangrijk genoeg voor jou? Ik weet dat de heren en dames libertariërs niet houden van strengere wetgeving om de burger te beschermen maar hoe kan je er nu tegen zijn dat je voeding objectief bezien (volgens alle maatstaven) gezonder is door troep er uit te laten.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
Voor welk probleem is dit nu weer een oplossing?
Het gaat tegenwoordig niet zozeer meer om hoe oud je wordt, maar hoe je oud wordt of wilt worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:27 schreef GSbrder het volgende:
Waarom, worden we nog niet oud genoeg?
Zal je dan niet eerst wat doen aan straling door apparaten etc?quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vele onnodige/voortijdige tumoren, hartaanvallen en andere gezondheidsmankementen. Is dat niet belangrijk genoeg voor jou? Ik weet dat de heren en dames libertariërs niet houden van strengere wetgeving om de burger te beschermen maar hoe kan je er nu tegen zijn dat je voeding objectief bezien (volgens alle maatstaven) gezonder is door troep er uit te laten.
Nee, GS, het gaat niet om de leeftijd die je haalt, het gaat er om hoe je die leeftijd haalt. Aan iemand die tot zijn 80ste gezond is en t/m zijn 70ste of wat dan ook blijft werken daar heb je als maatschappij heel wat mee raan dan aan iemand die rond zijn 40ste een ernstig hartinfarct krijgt met als gevolg torenhoge medische kosten en eventueel een groot gederft inkomen. Dat mensen ouder worden is op zichzelf geen probleem, zolang ze maar gezond oud worden. Langer leven => langer werken en bijdragen.
Of aan het gif in je eten?quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zal je dan niet eerst wat doen aan straling door apparaten etc?
Dat lijkt op het eerste gezicht misschien een valide arguement maar er zit 1 groot hiaat in dit argument: het is de mens zelf die al die troep maakt en toevoegt. Ons lichaam moet inderdaad enige resistentie hebben tegen schadelijke stoffen en micro-organismes die in de natuur voorkomen, ons lichaam hoeft geen resistentie te hebben tegen allerlei troep die wij - eigenwijs als wij zijn - synthetisch maken. De mens heeft het sterkste detoxificatiesysteem (in feite de 'chemische fabriek' in onze lever) van alle zoogdieren waarvan het is onderzocht, inclusief ratten en muizen. Wat zegt dat jou?quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
Straks is de mens helemaal niets meer gewend qua afweer/immuunsysteem en liggen wel om elk stofje al een week in bed ziek.
Goede vraag. Ik zou persoonlijk liever fit 70 worden dan na 30 jaar kwakkelen 90.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig niet zozeer meer om hoe oud je wordt, maar hoe je oud wordt of wilt worden.
Ze leggen je rustig 10 jaar lang als een kasplantje aan een infuusmaar de vraag is of je dat zou willen?
Ik ookquote:Op dinsdag 17 december 2013 16:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik zou persoonlijk liever fit 70 worden dan na 30 jaar kwakkelen 90.
Precies, zowel voor de maatschappij als voor het individu is dat een grote ellende. Als we dat flink kunnen beperken door minder gif in ons voedsel toe te staan dan is dat een enorme winst. We zullen nooit alle medische ellende kunnen voorkomen, helaas zullen er altijd mensen geboren worden die toevallig wat ongunstige allelen hebben, dat is inherent aan de evolutie. We kunnen er wel voor zorgen dat al die mensen die niet die genetische pech hebben een veel grotere kans hebben om gezond oud te worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig niet zozeer meer om hoe oud je wordt, maar hoe je oud wordt of wilt worden.
Ze leggen je rustig 10 jaar lang als een kasplantje aan een infuusmaar de vraag is of je dat zou willen?
Vertel mij niks, ik kom regelmatig in een verpleegtehuis, mensen worden oud ja, maar je moet nietquote:Op dinsdag 17 december 2013 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies, zowel voor de maatschappij als voor het individu is dat een grote ellende.
Helaas voor jou is dat niet de keuze die jij hebt! Je zal eerder moeten kiezen tussen het flink aftakelen tussen je 40ste en 70ste en het na een lange lijdensweg (kan gemakkelijk langer 10, 20 of zelfs meer jaren duren) eindelijk eens doodgaan en gezond blijven tot tegen je 90ste en dan na een jaar of 3 dementie sterven. Zelfs het risico op die dementie schijnt forst verkleind te kunnen worden door gezonder te leven (allerlei correlaties wijzen hier op).quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik zou persoonlijk liever fit 70 worden dan na 30 jaar kwakkelen 90.
1 2 3 4 5 6 7 | Sport en fitnorm Sportdeelname neemt af met de leeftijd Sport is de verzamelnaam van teamsport (voetbal), duosport (tennis) en solosport (fitness en hardlopen). Volgens de Icoon: urlRichtlijn voor Sportdeelname Onderzoek (RSO) is iemand een sporter als hij ten minste twaalf keer in de afgelopen twaalf maanden heeft gesport. De sportdeelname (volgens RSO-richtlijn) onder de Nederlandse bevolking boven de 6 jaar schommelt al een aantal jaren rond de 65% (zie figuren 2 en 3). Ook het percentage van de Nederlandse bevolking dat tenminste een keer per week sport (53% in 2011) en het percentage van de Nederlandse bevolking dat meer dan twee keer per week sport (22% in 2011) zijn stabiel. (Hoekman, 2013) Sportdeelname neemt af met de leeftijd. Van de 6-19-jarigen doet ruim 70% minstens 12 keer per jaar aan sport in vergelijking tot ongeveer 15% van de 75-plussers. Ouderen voldoen vaker aan de fitnorm dan volwassenen Van de 55-plussers voldoet meer dan de helft aan de fitnorm: 53% van de mannen en 51% van de vrouwen (zie tabel 1). Van de 35- tot 54-jarigen voldeed 18% in 2011 aan de fitnorm. Mannen voldoen vaker aan de fitnorm dan vrouwen. De fitnorm is voor jong en oud gelijk en vereist tenminste drie keer per week gedurende minimaal 20 minuten zwaar intensieve lichamelijke activiteit. Aan de combinorm (voldoen aan ófwel de NNGB ófwel aan de fitnorm) voldoet 71% van de Nederlanders van 55 jaar of ouder, en 60% van de 35- tot 54 jarigen (Wendel-Vos & Bruggink, 2013). |
Dat is dus iets wat ik koste wat het kost wil vermijden voor mijzelf en voor iedereen om wie ik geef. Als het risico hier op verkleind kan worden met bijv. 80% door strengere gifnormen in te voeren voor ons voedsel, transvetten meer aan banden te leggen (credit when credit is due, Unilever deed dit uit zichzelf al heel behoorlijk in een vroeg stadium, zij het om marketingtechnische redenen maar soms werkt de vrije markt wel), roken meer terug te dringen, sporten en bewegen meer te faciliteren etc. dan is dat zeer de moeite waard. Het maakt mij niet uit hoe oud ik word, het gaat mij er om dat ik gezond ben totdat ik sterf of tot kort voordat ik sterf. Dat dat eventueel gepaard gaat met ouder worden, prima, des te beter. En ja, dan kan je nog altijd ten gevolge van genetische pech dementie krijgen, op je 30ste een tumor krijgen, rond je 40ste Huntington krijgen etc.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Vertel mij niks, ik kom regelmatig in een verpleegtehuis, mensen worden oud ja, maar je moet niet
vragen hoe en al willen ze dood, dan mag het nog niet, want hun ''uitzichtloos lijden'' is nog niet erg
genoeg, eerst nog even járen sleutelen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |