Ik reageer toch inhoudelijk?quote:Op maandag 16 december 2013 20:08 schreef waterroosje het volgende:
Kunnen jullie aub, inhoudelijk reageren.
Ik weet het allemaal niet meer.quote:Op maandag 16 december 2013 20:09 schreef Seam het volgende:
Zo vreemd is dat toch niet na vier maanden? Als hij dat nou zei na drie dates?
Hoe dan ook, je voelt dus niet hetzelfde voor hem?
Je twijfelt of hij settelt met jou bedoel je? Wat zo vreemd is het niet dat verliefdheid verdwijnt. Ben jij nog wel op hem verliefd dan? Kriebels in je buik als je bij hem bent?quote:Op maandag 16 december 2013 20:12 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Ik weet het allemaal niet meer.
Na 2 jaar zit ik nog steeds met deze zin.
Hij vindt " verliefdheid" maar kinderachtig, voor hem is het "houden " van belangrijker.
Hij wilt met mij trouwen, samen een gezin opbouwen. Vervolgens zegt hij : je hebt alles wat ik zoek in een vrouw. Etc etc, pff
Het is dan inmiddels "2 jaar" verder.quote:Op maandag 16 december 2013 20:09 schreef Nobu het volgende:
Na 4 maanden? Die is gewoon bang dat hij nooit meer iets beters gaat krijgen en laat het er daarom maar bij.
Wat vind jij eigenlijk van hem? Wil jij trouwen? Kinderen krijgen met hem?quote:Op maandag 16 december 2013 20:12 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Ik weet het allemaal niet meer.
Na 2 jaar zit ik nog steeds met deze zin.
Hij vindt " verliefdheid" maar kinderachtig, voor hem is het "houden " van belangrijker.
Hij wilt met mij trouwen, samen een gezin opbouwen. Vervolgens zegt hij : je hebt alles wat ik zoek in een vrouw. Etc etc, pff
Voordat wij geen relatie aangingen vertelde hij mij dat ook dat "verliefdheid" niet belangrijk is, maar het "houden" van.quote:Op maandag 16 december 2013 20:15 schreef Seam het volgende:
[..]
Je twijfelt of hij settelt met jou bedoel je? Wat zo vreemd is het niet dat verliefdheid verdwijnt. Ben jij nog wel op hem verliefd dan? Kriebels in je buik als je bij hem bent?
Ja, Ik hou van hem. En ja, ik wil ook trouwen met hem, en kinderen krijgen van hem.quote:Op maandag 16 december 2013 20:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van hem? Wil jij trouwen? Kinderen krijgen met hem?
Ik zie het probleem niet, hoor. Is houden van te min voor je?quote:Op maandag 16 december 2013 20:24 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Ja, Ik hou van hem. En ja, ik wil ook trouwen met hem, en kinderen krijgen van hem.
Maar aan de ene kant vind ik het erg jammer, Ik zou ook graag een man willen dat verliefd is op mij. Ik snap niet waarom ik dit niet verdiend, Ik heb dingen voor heb gedaan, wat zijn andere exen nooit hebben gedaan, ik ben lief, maar waarom dit dan. Wat kan het leven toch soms zo oneerlijk zijn. :-(
Ja, eigenlijk wel.quote:Op maandag 16 december 2013 20:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet, hoor. Is houden van te min voor je?
Ik snap je he-le-maal ( niet ....... )quote:Op maandag 16 december 2013 20:24 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Ja, Ik hou van hem. En ja, ik wil ook trouwen met hem, en kinderen krijgen van hem.
Maar aan de ene kant vind ik het erg jammer, Ik zou ook graag een man willen dat verliefd is op mij. Ik snap niet waarom ik dit niet verdiend, Ik heb dingen voor heb gedaan, wat zijn andere exen nooit hebben gedaan, ik ben lief, maar waarom dit dan. Wat kan het leven toch soms zo oneerlijk zijn. :-(
Volgens mij moet jij voorlopig nog maar niet gaan trouwen. Ik vind je daar nog veel te jong voor.quote:Op maandag 16 december 2013 20:27 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel.
Ik vind het oneerlijk, waarom hij wel op zijn ex verliefd was. En bijvoorbeeld niet op mij?
Jij snapt mij he-le-maal ( niet......)quote:Op maandag 16 december 2013 20:27 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik snap je he-le-maal ( niet ....... )
Het gaat voor jou dus te snel..
Je verhaal is nogal ongeloofwaardig voor mij. Dus vraag me af of je ons niet gewoon zit te fucken door een troll-topic te openen.quote:
Dat de mensen die op jou topic reageren, het idee hebben dat ze niet serieus worden genomenquote:
Hoezo zou ik zo iets stoms moeten doen?quote:Op maandag 16 december 2013 20:31 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Je verhaal is nogal ongeloofwaardig voor mij. Dus vraag me af of je ons niet gewoon zit te fucken door een troll-topic te openen.
Maar hij was toch wel ooit verliefd op je?quote:Op maandag 16 december 2013 20:27 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel.
Ik vind het oneerlijk, waarom hij wel op zijn ex verliefd was. En bijvoorbeeld niet op mij?
Zoals eerder gezegd: Verliefd komt ( normaal gesproken ) als eerst.quote:Op maandag 16 december 2013 20:33 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Hoezo zou ik zo iets stoms moeten doen?
En waarom zou ik moeten trollen, wat win ik ermee?
Ik vraag doodnormaal om advies? Wat jullie ervan vinden
Of verliefheid belangrijker is, of het houden van..
Als je een langdurige relatie wil, is houden van belangrijker.quote:Op maandag 16 december 2013 20:33 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Met hoop dat hij wel eens "ooit" verliefd op mij zal worden.quote:Op maandag 16 december 2013 20:34 schreef rhubarbje het volgende:
Waarom ben je hier niet anderhalf jaar geleden over na gaan denken toen het begon te spelen en waarom pas nu?
maar hij was het toch al?quote:Op maandag 16 december 2013 20:36 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Met hoop dat hij wel eens "ooit" verliefd op mij zal worden.
Hij zei van niet?quote:Op maandag 16 december 2013 20:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar hij was toch wel ooit verliefd op je?
Verliefd zijn gaat over, dat zeg je zelf
Omdat het nogal duidelijk is dat 'houden van' belangrijker is. Dat plus dat hij stelt dat je alles hebt en hij met je wil trouwen... en jij zit te twijfelen omdat hij niet verliefd is geweest terwijl dat helemaal niet erg is behalve als je het onnodig overromanticeert in je hoofd. Wie gaat er nu twijfelen aan een relatie waarin alles dus goed is alleen maar omdat de ander vroeger niet verliefd is geworden... Je hebt verliefdheid op een voetstuk gezet zoals ze dan zeggen.quote:Op maandag 16 december 2013 20:33 schreef waterroosje het volgende:
[..]
oh ja als hij het nooit was zou ik daar ook niet vrolijk van wordenquote:Op maandag 16 december 2013 20:37 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Hij zei van niet?
Dat zei ik niet, dat zij hij.
Je hangt wel een hoop op aan wat woorden. Is hij goed voor je? Waardeert hij je? Mis je hem als hij er niet is? Is hij blij om je weer te zien? Kun je altijd bij hem terecht? Etc.quote:Op maandag 16 december 2013 20:36 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Je denkt dat ze geen seks hebben?quote:Op maandag 16 december 2013 20:38 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh ja als hij het nooit was zou ik daar ook niet vrolijk van worden
dan heb je een broer/zus relatie in mijn ogen
Dus hij is nooit verliefd geweest?quote:Op maandag 16 december 2013 20:36 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Nee, juist niet.quote:Op maandag 16 december 2013 20:37 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar hij was het toch al?
Jij dacht dat het zo zou gaan: verliefd, niet verliefd, weer wel verliefd?
Dus hij hield van je zonder ooit verliefd te zijn geweest? Sorry TS, maar hij is niet je vriend, hij is je broer...quote:Op maandag 16 december 2013 20:39 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Nee, juist niet.
Hij zei vooraf verliefheid is niet belangrijk, maar het houden van. Stel als wij beginnen aan een relatie dan wil ik van je houden, en niet verliefd worden.
Nee dat is niet helemaal wat ik bedoel dus de term was niet zo goed gekozenquote:Op maandag 16 december 2013 20:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je denkt dat ze geen seks hebben?
Sorry hoor, wat een flauwekul.quote:Op maandag 16 december 2013 20:39 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Dus hij hield van je zonder ooit verliefd te zijn geweest? Sorry TS, maar hij is niet je vriend, hij is je broer...
Niet iedereen raakt verliefd of ervaart het zo intens... Maar je ziet dan de ander niet als je broer of zus hoor. Ook al begrijp ik wel waarom je dat zegt en denkt.quote:Op maandag 16 december 2013 20:39 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Dus hij hield van je zonder ooit verliefd te zijn geweest? Sorry TS, maar hij is niet je vriend, hij is je broer...
Nah, volgens mij lees je amper wat misschien anders is dan de mening die je al hebt.quote:
maar het doet er toch niet toe wat wij zeggen?quote:
Dit sowieso jaquote:Op maandag 16 december 2013 20:46 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik trouwen sowieso niet zou aanraden als je vanwege zoiets al twijfelt.. Wie weet wat er gebeurt tijdens het huwelijk wat al snel wat erger kan zijn dan zoiets...
.quote:Op maandag 16 december 2013 20:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar het doet er toch niet toe wat wij zeggen?
Het doet er toe wat hij zegt
Niet elke verliefdheid is ook het zelfde
Soms heb je een stormachtige verliefdheid, soms juist een rustige diepe, etc.
Misschien benoemd hij dingen gewoon op deze manier
Ik zou er eens goed met hem over praten, en niet met vreemden op fok
Dat als je ooit verliefd was je altijd nog aan diegene blijft denken is bullshitquote:Op maandag 16 december 2013 20:48 schreef waterroosje het volgende:
[..]
.
Wanneer we samen zijn en ik hemm diep in zijn ogen kijkt en hij ook word hij verlegen, wanneer ik hem aanraakt word hij zenuwachtig, hij is dan ook zorgzaam voor mij..
Maar hij is ook een persoon die zijn liefde niet gauw laat zien door bijv "versierende" woorden te gebruiken maar meer casual. Hij wilt graag trouwen met mij. Maar ik heb het gevoel dat ik de "verliefdheid" toch wel mis.. Ik heb alles wat hij zoekt, maar is niet verliefd. Waarom verdien ik dit niet? Het kan zijn dat ik me te veel aanstel. Maar ik heb weliswaar gehoord dat wanneer men verliefd is geworden, en het uit gaat. Dat die gene altijd aan die gene zult denken. Misschien ben ik een tikketje jaloers, of misschien heb ik die angs.
Weet je, misschien ben je gewoon nog veel te jong om je al helemaal vast te gaan leggen in een relatie.quote:Op maandag 16 december 2013 20:48 schreef waterroosje het volgende:
[..]
.
Wanneer we samen zijn en ik hemm diep in zijn ogen kijkt en hij ook word hij verlegen, wanneer ik hem aanraakt word hij zenuwachtig, hij is dan ook zorgzaam voor mij..
Maar hij is ook een persoon die zijn liefde niet gauw laat zien door bijv "versierende" woorden te gebruiken maar meer casual. Hij wilt graag trouwen met mij. Maar ik heb het gevoel dat ik de "verliefdheid" toch wel mis.. Ik heb alles wat hij zoekt, maar is niet verliefd. Waarom verdien ik dit niet? Het kan zijn dat ik me te veel aanstel. Maar ik heb weliswaar gehoord dat wanneer men verliefd is geworden, en het uit gaat. Dat die gene altijd aan die gene zult denken. Misschien ben ik een tikketje jaloers, of misschien heb ik die angst.
En heb je al aan hem gevraagd of het zo is?quote:Op maandag 16 december 2013 20:56 schreef waterroosje het volgende:
Eerlijk gezegd komt het bij mij meer over als : Ik ben alleen verlief geweest op mijn ex, en na haar wil ik nooit meer verliefd worden, zodat het altijd een apart plekje voor me heeft..
Zo denk ik erover.
dat sowieso, en al helemaal in een huwelijkquote:Op maandag 16 december 2013 20:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet je, misschien ben je gewoon nog veel te jong om je al helemaal vast te gaan leggen in een relatie.
Hoe oud is hij?
Hij zegt dat hij allang niet meer van haar houd, en dat hij mij veel beter vind dan haar, en dat hij alleen van mij houdt, en met mij wilt trouwen.quote:Op maandag 16 december 2013 20:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
En heb je al aan hem gevraagd of het zo is?
quote:Op maandag 16 december 2013 21:00 schreef Luxuria het volgende:
Wat mis je dan aan die verliefdheid?
Geeft hij je geen knuffels? Jawel
Geeft hij je geen kusjes? Jawel
Hebben jullie geen liefdevolle seks? Jawel
Geeft hij je geen affectie? Jawel
Geeft hij je geen intimiteit? Jawel
nou dan zou ik beginnen met dat te gelovenquote:Op maandag 16 december 2013 21:01 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij allang niet meer van haar houd, en dat hij mij veel beter vind dan haar, en dat hij alleen van mij houdt, en met mij wilt trouwen.
Hij is 7 jaar ouder dan ik. Ik ben begin 20
Begin 20 is sowieso vrij jong om al te trouwen tegenwoordig.quote:Op maandag 16 december 2013 21:01 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij allang niet meer van haar houd, en dat hij mij veel beter vind dan haar, en dat hij alleen van mij houdt, en met mij wilt trouwen.
Hij is 7 jaar ouder dan ik. Ik ben begin 20
Omdat ik het als een soort onzekerheid ziet.quote:Op maandag 16 december 2013 21:04 schreef Luxuria het volgende:
Wat mis je dan? Bovenstaande geeft hij je allemaal/doen jullie.
Hij houdt van je, hij wil met je trouwen en een gezin stichten, wat wil je nog meer?
Ik denk dat je veel te erg blijft hangen in dat 'verliefd zijn'.
Jij weet.quote:Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Chanttie het volgende:
Ik denk dat je blij moet zijn met zo'n kerel. Verliefdheid duurt gewoon niet lang. Meestal word je verliefd en dan veranderd het gevoel. De verliefdheid verdwijnt en gaat over in houden van, of de verliefdheid verdwijnt en je voelt helemaal niets meer voor een persoon. En dan gaat het dus uit! ( Je vriendje zijn ex)
Houden van is dieper, het geeft meer gevoel dan een stomme verliefdheid waar je eerlijk gezegd alleen maar stuitergek van word. Als je verliefd ben verander je in een totaal ander persoon. Ik vind dat je vriend groot gelijk heeft als hij zegt dat verliefdheid niet belangrijk is.
Vind je?quote:Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Chanttie het volgende:
Ik denk dat je blij moet zijn met zo'n kerel. Verliefdheid duurt gewoon niet lang. Meestal word je verliefd en dan veranderd het gevoel. De verliefdheid verdwijnt en gaat over in houden van, of de verliefdheid verdwijnt en je voelt helemaal niets meer voor een persoon. En dan gaat het dus uit! ( Je vriendje zijn ex)
Houden van is dieper, het geeft meer gevoel dan een stomme verliefdheid waar je eerlijk gezegd alleen maar stuitergek van word. Als je verliefd ben verander je in een totaal ander persoon. Ik vind dat je vriend groot gelijk heeft als hij zegt dat verliefdheid niet belangrijk is.
Nee, dat durfde ik niet meer. Omdat ik het bij de eerste keer hoorde alsof mij wereld stortte, ik durfde het later niet meer te vragen, bang dat ik weer gekwetst zou worden door zijn antwoord. :-(quote:Op maandag 16 december 2013 21:24 schreef jatochneetoch het volgende:
Ik denk dat die wel verliefd was, maar gewoon op een ongelukkige manier zei van niet.
heb je het later nog wel eens gevraagd?
nee maar jij moet ook begrijpen dat je het jezelf aan doetquote:Op maandag 16 december 2013 21:27 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Nee, dat durfde ik niet meer. Omdat ik het bij de keer hoorde alsof mij wereld stortte, ik durfde het laten niet meer te vragen, bang dat ik weer gekwetst zou worden door zijn antwoord. :-(
Het komt nogal vrij stom, kinderachtig over. Begrijpelijk, maar geloof me, dit is niet bepaald leuk.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 16 december 2013 21:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee maar jij moet ook begrijpen dat je het jezelf aan doet
Als je je hier nou gewoon overheen zet heb je dit hele topic niet meer nodig.quote:Op maandag 16 december 2013 21:27 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Nee, dat durfde ik niet meer. Omdat ik het bij de eerste keer hoorde alsof mij wereld stortte, ik durfde het later niet meer te vragen, bang dat ik weer gekwetst zou worden door zijn antwoord. :-(
Het komt nogal vrij stom, kinderachtig over. Begrijpelijk, maar geloof me, dit is niet bepaald leuk.
Dat het ergens niet goed voelt als je vriend zegt dat ie niet verliefd op je is maar wel van je houdt.quote:
Ik ben in iedergeval blij dat sommige mensen mij kunnen begrijpen. Ik heb zo erg me best gedaan, ik vind het gewoon jammer.. Al was die gevoel maar een maandje :-( misschien is hij verliefd geworden zonder dat hij het door had.quote:Op maandag 16 december 2013 22:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat het ergens niet goed voelt als je vriend zegt dat ie niet verliefd op je is maar wel van je houdt.
Normaliter begint een relatie met een (liefst hevige) verliefdheid waarin partijen, vaak verteerd door onzekerheid, om elkaar heen draaien, op zoek naar bevestiging van het wederzijdse karakter van die verliefdheid maar tegelijkertijd doodsbang voor de ontkenning daarvan. En als het dan tot een relatie komt, dan heb je daar die roze wolk die eigenlijk alleen kan drijven op verliefdheid. Ja, die roze wolk, die verdwijnt en maakt, als het goed is, plaats voor de comfortabele witte wolk van het 'houden van'. 'Houden van' is eigenlijk gevoel dat je zeker weet dat je de juiste partner hebt gekozen, iedere dag weer dolgelukkig bent met die keuze en de wetenschap hebt dat die ander dat ook zo voelt. 'Houden van' is dus ontzettend belangrijk en op de lange termijn waarschijnlijk het allerbelangrijkste voor het welslagen van de relatie, maar bij mij zou het knagen als ik zou weten -of zelfs maar het vermoeden zou hebben- dat die relatie niet zijn basis vindt in een wederzijdse verliefdheid. Het besef dat je partner oprecht verliefd op je is (geweest) is denk ik belangrijk voor je zelfbeeld in de relatie.
Dat is balen, dan. Als je verliefd wordt op een vrouw is het dus iets voor kort en hevig en niet voor langer?quote:Op maandag 16 december 2013 22:25 schreef Argento het volgende:
tja, als hij zegt dat hij niet verliefd op je is maar van je houdt omdat je alles hebt wat hij zoekt in een vrouw, dan is het net alsof je slechts een optelsom bent van eigenschappen die hij zoekt in een vrouw, waarbij hij dan onder de streep tot de conclusie komt dat hij van je houdt. Verliefdheid is eigenlijk precies het omgekeerde. Je weet dat ze nauwelijks eigenschappen heeft die je in een vrouw zoekt, en toch kun je haar niet uit je gedachten krijgen, word je nerveus als ze in je buurt is en ga je bijna dood als ze tegen je praat.
ik heb het geloof ik niet over 'kort' gehad.quote:Op maandag 16 december 2013 22:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is balen, dan. Als je verliefd wordt op een vrouw is het dus iets voor kort en hevig en niet voor langer?
omdat je nou eenmaal niet op elke vrouw verliefd kunt worden he. Dat zou een dagtaak worden.quote:Op maandag 16 december 2013 22:35 schreef waterroosje het volgende:
Waarom word een man dan bijvoorbeeld niet verliefd op je?
Volgens mij heeft hij alleen maar gezegd dat verliefdheid tijdelijk is. Hoe je je daarna voelt bepaalt wat er met de relatie gebeurt. Of je van die persoon gaat houden of er helemaal niks meer voor voelt.quote:Op maandag 16 december 2013 22:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is balen, dan. Als je verliefd wordt op een vrouw is het dus iets voor kort en hevig en niet voor langer?
Het klinkt niet als iets voor de lange termijn, vind je wel: 'je weet dat ze nauwelijks eigenschappen heeft die je zoekt in een vrouw'.quote:Op maandag 16 december 2013 22:35 schreef Argento het volgende:
[..]
ik heb het geloof ik niet over 'kort' gehad.
Ja begrijpelijk, maar hoe word je verliefd dan? Is het mogelijk dat hij ooit een keer verliefd op mij kan worden..quote:Op maandag 16 december 2013 22:35 schreef Argento het volgende:
[..]
omdat je nou eenmaal niet op elke vrouw verliefd kunt worden he. Dat zou een dagtaak worden.
Ja, dat komt omdat een verliefdheid niet rationeel is uit te leggen. Dat doe je juist wel als je zegt 'je hebt alle eigenschappen die ik zoek in een vrouw' (dat soort jongens zijn meestal op zoek naar een vrouwelijke versie van zichzelf, maar dat is een andere kwestie). Maar ik zie niet in waarom die verliefdheid niet over kan gaan in 'houden van'. Hoeveel mensen vallen uiteindelijk niet voor een persoon die totaal niet voldoet aan het eerder vastgestelde ideaalplaatje?quote:Op maandag 16 december 2013 22:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het klinkt niet als iets voor de lange termijn, vind je wel: 'je weet dat ze nauwelijks eigenschappen heeft die je zoekt in een vrouw'.
Klinkt nogal als bullshit...quote:Op maandag 16 december 2013 22:38 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Ja begrijpelijk, maar hoe word je verliefd dan? Is het mogelijk dat hij ooit een keer verliefd op mij kan worden..
Ooit zij hij een keer, je kan er wel zelf voor zorgen dat ik verliefd op je word.
Ik geloofde het niet echt..
Geen idee, ik ben nooit van het ideaalplaatje geweest.quote:Op maandag 16 december 2013 22:42 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, dat komt omdat een verliefdheid niet rationeel is uit te leggen. Dat doe je juist wel als je zegt 'je hebt alle eigenschappen die ik zoek in een vrouw' (dat soort jongens zijn meestal op zoek naar een vrouwelijke versie van zichzelf, maar dat is een andere kwestie). Maar ik zie niet in waarom die verliefdheid niet over kan gaan in 'houden van'. Hoeveel mensen vallen uiteindelijk niet voor een persoon die totaal niet voldoet aan het eerder vastgestelde ideaalplaatje?
Wat bedoel je precies met de laatste zinquote:Op maandag 16 december 2013 22:42 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Klinkt nogal als bullshit...![]()
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij nog verliefd op je kan worden naarmate hij langer bij je is. Voor zover ik weet ben je juist in het begin van een relatie verliefd, niet tussendoor, of tegen het einde. Tenzij je natuurlijk al vanaf het begin verliefd bent en dat gewoon niet weggaat.
Zou het niet zo kunnen zijn dat jullie definities van verliefd zijn verschillen?
Ik geloof niet dat daar een recept voor is. Dat zou natuurlijk geweldig zijn, want dan hoefde je nooit meer te vrezen dat de verliefdheid niet wederzijds is, maar het lijkt me geen reele optie. Als hij het wel als optie ziet, dan is het misschien wel zo aardig dat hij jou ook een beetje op weg helpt door in ieder geval een tipje van de sluier op te lichten over wat je dan moet doen om te zorgen dat hij verliefd op je wordt.quote:Op maandag 16 december 2013 22:38 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Ja begrijpelijk, maar hoe word je verliefd dan? Is het mogelijk dat hij ooit een keer verliefd op mij kan worden..
Ooit zij hij een keer, je kan er wel zelf voor zorgen dat ik verliefd op je word.
Ik geloofde het niet echt..
Dat kan, maar uiteindelijk heeft iedere potentiele partner eigenschappen die ertoe leiden dat je hem net even leuker, aantrekkelijker, interessanter, knapper etc. vindt dan wie dan ook.quote:Op maandag 16 december 2013 22:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben nooit van het ideaalplaatje geweest.
Denkt te vinden. Het blijft natuurlijk een tijdelijke verstandsverbijstering. Op hoge toppen zweven betekent vaak genoeg ook heel hard op je bek gaan. Wat zag ik er ooit in?!quote:Op maandag 16 december 2013 22:46 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat kan, maar uiteindelijk heeft iedere potentiele partner eigenschappen die ertoe leiden dat je hem net even leuker, aantrekkelijker, interessanter, knapper etc. vindt dan wie dan ook.
damn straight!quote:Op maandag 16 december 2013 22:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Denkt te vinden. Het blijft natuurlijk een tijdelijke verstandsverbijstering. Op hoge toppen zweven betekent vaak genoeg ook heel hard op je bek gaan. Wat zag ik er ooit in?!
Dat hij wel verliefd is maar het niet zo noemt.quote:Op maandag 16 december 2013 22:44 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met de laatste zin
Lijkt me dat hij in ieder geval nog niet "gewend" geraakt is aan je.quote:Op maandag 16 december 2013 23:11 schreef waterroosje het volgende:
Als ik naast heb ben, wanneer die in me ogen kijkt diep en ik in die van hem, word hij verlegen. Als ik hem aanraakt word die zenuwachtig. Maar hij is meer naar zich zelf toegekeerd.
:-( kan ook.quote:Op maandag 16 december 2013 23:16 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Lijkt me dat hij in ieder geval nog niet "gewend" geraakt is aan je.
Misschien moet je er gewoon eens over praten met hem. We kunnen hier wel allerlei theorieën gaan bedenken, maar uiteindelijk zal hij toch de enige zijn die je echt kan helpen.
als jij je eigen brein gebruiktquote:Op maandag 16 december 2013 20:08 schreef waterroosje het volgende:
Kunnen jullie aub, inhoudelijk reageren.
of hij is verliefd, of of of of of offffquote:Op maandag 16 december 2013 23:16 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Lijkt me dat hij in ieder geval nog niet "gewend" geraakt is aan je.
Misschien moet je er gewoon eens over praten met hem. We kunnen hier wel allerlei theorieën gaan bedenken, maar uiteindelijk zal hij toch de enige zijn die je echt kan helpen.
Jij bent verliefd op hem. Hoe weet je dat? Hoe voel je je? Wat betekent "verliefd zijn" voor jou?quote:Op maandag 16 december 2013 23:20 schreef waterroosje het volgende:
@ deuce, wat vind jij het belangrijkste als je dit zo allemaal leest?
Wat een poëzie, met name het dikgedrukte gedeeltequote:Op maandag 16 december 2013 22:17 schreef Argento het volgende:
Normaliter begint een relatie met een (liefst hevige) verliefdheid waarin partijen, vaak verteerd door onzekerheid, om elkaar heen draaien, op zoek naar bevestiging van het wederzijdse karakter van die verliefdheid maar tegelijkertijd doodsbang voor de ontkenning daarvan. En als het dan tot een relatie komt, dan heb je daar die roze wolk die eigenlijk alleen kan drijven op verliefdheid. Ja, die roze wolk, die verdwijnt en maakt, als het goed is, plaats voor de comfortabele witte wolk van het 'houden van'. 'Houden van' is eigenlijk gevoel dat je zeker weet dat je de juiste partner hebt gekozen, iedere dag weer dolgelukkig bent met die keuze en de wetenschap hebt dat die ander dat ook zo voelt. 'Houden van' is dus ontzettend belangrijk en op de lange termijn waarschijnlijk het allerbelangrijkste voor het welslagen van de relatie, maar bij mij zou het knagen als ik zou weten -of zelfs maar het vermoeden zou hebben- dat die relatie niet zijn basis vindt in een wederzijdse verliefdheid. Het besef dat je partner oprecht verliefd op je is (geweest) is denk ik belangrijk voor je zelfbeeld in de relatie.
herken je het?quote:Op maandag 16 december 2013 23:32 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat een poëzie, met name het dikgedrukte gedeelte
Nou nee, dat dan weer niet eigenlijk, maar daarvoor ben ik ook te weinig verliefd geweest (of het te weinig heb toegelatenquote:
durf ik niet, en als ik het zou moeten vragen. Hoe moet ik erover beginnen, en wat moet ik dan wel niet zeggen en vragen?quote:Op maandag 16 december 2013 23:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heb je het hem nou al gevraagd?
Hij is toch al je vriend? Ik snap niet waarom het zo moeilijk is.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:04 schreef waterroosje het volgende:
[..]
durf ik niet, en als ik het zou moeten vragen. Hoe moet ik erover beginnen, en wat moet ik dan wel niet zeggen en vragen?
dank je wel!quote:Op maandag 16 december 2013 23:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nou nee, dat dan weer niet eigenlijk, maar daarvoor ben ik ook te weinig verliefd geweest (of het te weinig heb toegelaten). Maar ik vond het zo schitterend verwoord dat ik me er een beeld van kan vormen.
Maar als zijn gedrag en gevoelens voor jou voldoen aan jouw definitie van verliefdheid, wat boeit het dan welk etiket hij eraan hangt?quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:04 schreef waterroosje het volgende:
[..]
durf ik niet, en als ik het zou moeten vragen. Hoe moet ik erover beginnen, en wat moet ik dan wel niet zeggen en vragen?
Precies.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:16 schreef Argento het volgende:
[..]
Maar als zijn gedrag en gevoelens voor jou voldoen aan jouw definitie van verliefdheid, wat boeit het dan welk etiket hij eraan hangt?
Sowieso geen verwijten.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:04 schreef waterroosje het volgende:
[..]
. Juist jaquote:Op dinsdag 17 december 2013 00:09 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Hij is toch al je vriend? Ik snap niet waarom het zo moeilijk is.
Ik vind het zelf moeilijk om een meisje dat ik niet ken te benaderen omdat.. ja.. ik haar niet ken..Na twee jaar zou je je toch op je gemak moeten voelen bij iemand?
Of ben je bang dat hij zal bevestigen wat je al vermoedt?
quote:Op maandag 16 december 2013 20:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Omdat het nogal duidelijk is dat 'houden van' belangrijker is. Dat plus dat hij stelt dat je alles hebt en hij met je wil trouwen... en jij zit te twijfelen omdat hij niet verliefd is geweest terwijl dat helemaal niet erg is behalve als je het onnodig overromanticeert in je hoofd. Wie gaat er nu twijfelen aan een relatie waarin alles dus goed is alleen maar omdat de ander vroeger niet verliefd is geworden... Je hebt verliefdheid op een voetstuk gezet zoals ze dan zeggen.
En dit.quote:Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Chanttie het volgende:
Ik ga deze even bookmarkenquote:Op maandag 16 december 2013 22:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat het ergens niet goed voelt als je vriend zegt dat ie niet verliefd op je is maar wel van je houdt.
Gewoon de Engelse term voor 'aan favorieten toevoegen'quote:
Hoe oud is hij?quote:Op maandag 16 december 2013 20:21 schreef waterroosje het volgende:
Als we meestal bij elkaar zijn, word hij meestal verlegen, wanneer ik hem aanraakt word hij zenuwachtig, dat vertelde hij mij ook. Als ik diep in zijn ogen kijkt bloost hij.
Maar dit was al 2 jaar terug toen hij met die "zin" kwam.
nee begin 20quote:
Wat..?quote:Op dinsdag 17 december 2013 07:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee begin 20
En ze wil oom haar eigen hulp organisatie beginnen
ze heeft al veel oude sokken om op te sturen maar ze weet nog niet waar heen
ja naar arme mensen
(check haar posthistorie)
Wat zeg jij nu weer allemaal :squote:Op dinsdag 17 december 2013 12:22 schreef Re het volgende:
wat een non-issue dit
't lijkt wel of TS niet van d'r vriend houdt en hem het niet waard vindt om een relatie mee op te bouwen, hij was immers niet verliefd dus dan zit een relatie er niet in. De onzekerheid van TS over haarzelf spreekt daarom boekdelen...
hou je van je vriend? of zit je alleen maar in de verliefdheidsfase waarom je zo onzeker bent over jezelf, het lijkt wel of je zowat eist dat hij ook maar die onzekerheid ten toon moet spreiden, want dat hoort bij verliefdheid?quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:31 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Wat zeg jij nu weer allemaal :s
Goed punt ja.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:33 schreef Re het volgende:
[..]
hou je van je vriend? of zit je alleen maar in de verliefdheidsfase waarom je zo onzeker bent over jezelf, het lijkt wel of je zowat eist dat hij ook maar die onzekerheid ten toon moet spreiden, want dat hoort bij verliefdheid?
Bij mij is het alle twee.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:38 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Goed punt ja.
Misschien zit jouw vriend gewoon al een stuk verder in jullie relatie, of loop jij achter.
Voor hetzelfde geld vraagt hij zich af waarom jij wel verliefd bent op hem maar na twee jaar nog steeds niet van hem houdt.
Verliefheid is een ander gevoel, iets moois..quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:53 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Leg anders eens uit wat jij verstaat onder "verliefd zijn."
Heb je hem al eens gevraagd wat hij dan voelt? Misschien voelt hij die dingen ook wel, maar noemt hij dat geen 'verliefdheid', en verstaat hij dat ook onder 'houden van'.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:24 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Verliefheid is een ander gevoel, iets moois..
Jij denkt continu aan hem of haar
Je wilt bij haar of hem zijn
Als je hem of haar even niet spreekt begin je haar/hem te missen.
Je wilt continu bellen.
Je denkt de hele dag aan diegene
Je maakt suprize voor diegene
Je doet de gekste dingen als je van diegene houdt en verliefd bent.
Je bent bang om diegene te kwetsen, je wilt diegene nooit pijn doen, alles wat diegene doet kijk je overheen. Je word gewoon figuurlijk blind.
En nog veel meer dingen..
Klinkt meer als houden van....quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:24 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Verliefheid is een ander gevoel, iets moois..
Jij denkt continu aan hem of haar
Je wilt bij haar of hem zijn
Als je hem of haar even niet spreekt begin je haar/hem te missen.
Je wilt continu bellen.
Je denkt de hele dag aan diegene
Je maakt suprize voor diegene
Je doet de gekste dingen als je van diegene houdt en verliefd bent.
Je bent bang om diegene te kwetsen, je wilt diegene nooit pijn doen, alles wat diegene doet kijk je overheen. Je word gewoon figuurlijk blind.
En nog veel meer dingen..
Verdiep je anders eens in horoscopen. Misschien is dat een eyeopener.quote:
Hoe weet jij dat ik er uberhaupt niet er klaar voor bent?quote:Op woensdag 18 december 2013 16:48 schreef rhubarbje het volgende:
Maar als je niet met hem praat zit je ook in angst want anders zou je dit topic niet maken
deze houding is gewoon een van lafheid en gemakszucht
dus ben je zelf debet aan je situatie dus schuif nou maar niet af met je 'hij komt zijn beloftes niet na'
Jullie klinken allebei onverantwoordelijk en niet klaar voor een serieuze relatie
Nu heb je 3 opties als je het mij vraagt:
1. verander wat aan de manier waarop je met elkaar omgaat en communiceert
2. gooi de handdoek in de ring
3. accepteer dat dit het is en stop met zeuren en piekeren
nou vanwege dit soort posts:quote:Op woensdag 18 december 2013 16:57 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ik er uberhaupt niet er klaar voor bent?
en het feit dat je maar niet met hem wil communicerenquote:Oke, Ik pieker wel af en toe om dit situatie, ik weet ook wel dat na verliefdheid, het houden van komt..
Maar misschien ben ik een zeikwijf en wil ik gewoon wat meer aandacht, een beetje klef gedoe. Dat heeft gewoon iedereen een keer nodig, dan gaat dit dus niet alleen over afspreken. Als we afspreken zijn we klef genoeg. Maar ik wil die aandacht ook na het afspreken hebben. Natuurlijk moet ik hem dan ook vrijheid geven, dat doe ik ook.
Ik word een beetje verward van alles. Beloftes worden gemaakt maar zodra puntje bij paal komt is meneertje weg?
Ik wil juist dat er meer energie ingestoken word in ons relatie..
Wanneer ik de poging probeert om te praten, dan komt hij meestal vanuit zijn werk en is dan moe, als ik hem app over zulke dingen. Word hij boos, : Ik kom van mijn werk vandaan, ik ben moe. En je begint al te zeiken. Dit dat zus zo.
Dan voel ik me meteen al teruggetrokken.
Het is heel makkelijk gezegd, alleen je weet niet hoe het gaat bij ons. Dit is niet zo'n relatie die iedereen heeft.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:58 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou vanwege dit soort posts:
[..]
en het feit dat je maar niet met hem wil communiceren
en nee appen is niet communiceren
Waarom is dit anders, dan?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:00 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk gezegd, alleen je weet niet hoe het gaat bij ons. Dit is niet zo'n relatie die iedereen heeft.
Pff, ik word er gewoon moe van :-(
Dit kan prima als hij van je houdt hoor.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:57 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ik er uberhaupt niet er klaar voor bent?
Oke, Ik pieker wel af en toe om dit situatie, ik weet ook wel dat na verliefdheid, het houden van komt..
Maar misschien ben ik een zeikwijf en wil ik gewoon wat meer aandacht, een beetje klef gedoe. Dat heeft gewoon iedereen een keer nodig, dan gaat dit dus niet alleen over afspreken. Als we afspreken zijn we klef genoeg. Maar ik wil die aandacht ook na het afspreken hebben. Natuurlijk moet ik hem dan ook vrijheid geven, dat doe ik ook.
Ik word een beetje verward van alles. Beloftes worden gemaakt maar zodra puntje bij paal komt is meneertje weg?
Ik wil juist dat er meer energie ingestoken word in ons relatie..
Wanneer ik de poging probeert om te praten, dan komt hij meestal vanuit zijn werk en is dan moe, als ik hem app over zulke dingen. Word hij boos, : Ik kom van mijn werk vandaan, ik ben moe. En je begint al te zeiken. Dit dat zus zo.
Dan voel ik me meteen al teruggetrokken.
We spreken niet regelmatig af. Dus hoe hij omgaat tsja, hij woont in iedergeval niet dichtbij mij, althans zo'n uurtje -ofso-quote:Op woensdag 18 december 2013 17:00 schreef Lienekien het volgende:
Vertel daar dan eens over, hoe je vriend met je omgaat en hoe je dat vindt.
Dat is veel belangrijker dan of hij ooit heeft gezegd dat hij wel of niet verliefd op je was.
Als je niet blij wordt van hoe je vriend met je omgaat, dan moet je misschien inzien dat dit hem niet is.
Dit is niet makkelijk. Ik ben een persoon als ik gehecht raakt aan diegene kan ik gewoon moeilijk ervan af komen..quote:
als je echt kapot gaat moet je het uitmaken hequote:Op woensdag 18 december 2013 17:12 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Dit is niet makkelijk. Ik ben een persoon als ik gehecht raakt aan diegene kan ik gewoon moeilijk ervan af komen..
Ik hou van hem, niemand is perfect, ik ook.
Maar aan de ene kant ga ik ook kapot, terwijl hij harstikke chill is.
Als eerst wil ik je bedanken voor jou reacties.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:15 schreef Lienekien het volgende:
Als je eraan kapot gaat, heb je de keuze: ga goed met hem praten. Of zet er een punt achter.
Accepteren dat het zo gaat en je heil zoeken op een forum: daar word je niet gelukkig van.
Als je met hem net zo communiceert als met de mensen die hier reageren dan snap ik wel waarom jullie communiceren maar compleet af hebben geschrevenquote:Op woensdag 18 december 2013 17:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als je echt kapot gaat moet je het uitmaken he
anders moet je niet zo overdreven doen
Als je met hem net zo communiceert als met de mensen die hier reageren dan snap ik wel waarom jullie communiceren maar compleet af hebben geschreven
maar je geeft geen antwoorden, je luistert niet, de zucht en puft alleen, roept niet concrete dingen als 'bij ons is het echt anders hoor!' en 'als ik je dingen zou vertellen nou pfff'quote:Op woensdag 18 december 2013 17:26 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Als je met hem net zo communiceert als met de mensen die hier reageren dan snap ik wel waarom jullie communiceren maar compleet af hebben geschreven
Op wat voor een manier communiceer ik dan?
Ik praat toch netjes?
Hoe zou jij dit aanpakken dan? Vertel mij het eens.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar je geeft geen antwoorden, je luistert niet, de zucht en puft alleen, roept niet concrete dingen als 'bij ons is het echt anders hoor!' en 'als ik je dingen zou vertellen nou pfff'
goed communiceren is niet zozeer netjes communiceren
goed communiceren is vertellen wat je dwars zit, uitleggen waarom, duidelijk zijn, luisteren en feedback ontvangen en geven
Dit is écht niet waar. Verliefd zijn is veel makkelijker dan houden van. Houden van doe je echt niet zomaar van iedereen.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:24 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Als eerst wil ik je bedanken voor jou reacties.
Weet je wat het is Lienekien, dit is niet de enige probleem, ook spelen er andere dingen bij af. En dan denk ik soms:
Pff, als hij misschien verliefd was, zou hij het anders aanpakken.
Houden van doet iedereen, maar verliefheid blijft speciaal.
Verliefheid overwint ook vaak alles vind ik dan.
Als hij helemaal over zijn oren was van mij, had hij zeker weten het anders aangepakt sommige situaties. Nou kan ik dus niet alles in het algemeen vertellen. Maar, als ik paar dingen vertelt, geloof me, het zal je ook pijn geven.
Ik hou van hem, dat staat vast. Ik kan er moeilijk een punt achter zetten.
Alsof ik het niet wilt uitpraten, gewoon over de hele situatie. Maar dan is die vaak chago, vanuit zijn werk. Zelf is hij ook intovert, erg spraakzaam en toegekeerd naar zich zelf toe.
Maar als ik erover begin ben ik bang dat ik hem overlast bezorg, dat hij me zat word, dat hij boos op mij gaat worden.
Dit gaat elke dag zo. Moet ik echt wachten tot we de weekeind ingaan. Ik wil hem eigenlijk gewoon spreken. Ik snap niet waarom hij er zo'n drama van maakt.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:37 schreef rhubarbje het volgende:
Nou er niet meteen over beginnen dan he
eerst samen even ontspannen
Daarna aan geven dat je wil praten, uitleggen waar over en uitleggen waarom het heel belangrijk voor je is
op een neutrale toon en zonder beschuldigingen
wil hij da nog niet praten toon dan begrip voor zijn reden (vermoedheid bijvoorbeeld) en laat hem een ander moment aangeven en spreek dan af het op dat moment te bespreken
Je hebt wel gelijk.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:02 schreef rhubarbje het volgende:
Ja omdat dit contraproductief is
en je hebt dit allemaal 20 maanden opgekropt dus dan kan een paar dagen ook nog wel
Het is gewoon een karakterverschil.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:09 schreef rhubarbje het volgende:
Nou en daarom zeg ik dat je nog niet klaar bent voor een relatie
'ik wil nu' is namelijk vaak geen optie
Nee, maar als meneer niet openstaat voor een inhoudelijk gesprek omdat hij 'moe' is en liever op een forum rondhangt, dan levert hij ook niet een wezenlijke bijdrage aan het welslagen van de relatie.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:09 schreef rhubarbje het volgende:
Nou en daarom zeg ik dat je nog niet klaar bent voor een relatie
'ik wil nu' is namelijk vaak geen optie
vind je? Houden van gaat toch min of meer vanzelf?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:51 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dit is écht niet waar. Verliefd zijn is veel makkelijker dan houden van. Houden van doe je echt niet zomaar van iedereen.
Volgens mij begrijpt iemand mij, eindelijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:32 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, maar als meneer niet openstaat voor een inhoudelijk gesprek omdat hij 'moe' is en liever op een forum rondhangt, dan levert hij ook niet een wezenlijke bijdrage aan het welslagen van de relatie.
Ja, maar meestal zie je dan niet alles meer door een roze bril wat je bij verliefdheid wel hebt. Dus je zult elkaars eigenaardigheden ook moeten accepteren en dat is bij verliefdheid minder, vind ik.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:33 schreef Argento het volgende:
[..]
vind je? Houden van gaat toch min of meer vanzelf?
En? Helpt het?quote:Op donderdag 19 december 2013 21:29 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Volgens mij begrijpt iemand mij, eindelijk.
Ik kan hem niet laten, mijn gevoelens zijn te sterk voor hem.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:35 schreef Deuce92 het volgende:
Misschien kun je je beter afvragen of deze relatie voor jou nog de moeite waard is, TS.
Dan moet je dit lijden maar dragen, hè.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:05 schreef waterroosje het volgende:
[..]
Ik kan hem niet laten, mijn gevoelens zijn te sterk voor hem.
Dat is waar. 'Houden van' is misschien wat overblijft als je de roze bril van de verliefdheid hebt afgezet. Als het goed is, is het dan nog steeds een beetje roze.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:42 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja, maar meestal zie je dan niet alles meer door een roze bril wat je bij verliefdheid wel hebt. Dus je zult elkaars eigenaardigheden ook moeten accepteren en dat is bij verliefdheid minder, vind ik.
Het lijkt alsof je 'houden van' als veel minder waardeert dan 'verliefdheid'. En daarmee gooi je bij TS nogal olie op het vuur, m.i. Die ziet zich gerechtvaardigd in haar ongelukkige gevoel, wat ik een beetje treurig vind.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is waar. 'Houden van' is misschien wat overblijft als je de roze bril van de verliefdheid hebt afgezet. Als het goed is, is het dan nog steeds een beetje roze.
Inderdaad.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het lijkt alsof je 'houden van' als veel minder waardeert dan 'verliefdheid'. En daarmee gooi je bij TS nogal olie op het vuur, m.i. Die ziet zich gerechtvaardigd in haar ongelukkige gevoel, wat ik een beetje treurig vind.
Dat leid je af uit dat citaat??quote:Op donderdag 19 december 2013 23:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het lijkt alsof je 'houden van' als veel minder waardeert dan 'verliefdheid'.
Ik denk dat TS uberhaupt geen rechtvaardiging nodig heeft voor haar ongelukkige gevoel.quote:En daarmee gooi je bij TS nogal olie op het vuur, m.i. Die ziet zich gerechtvaardigd in haar ongelukkige gevoel, wat ik een beetje treurig vind.
Nee, uit meerdere van je reacties.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat leid je af uit dat citaat??
[..]
Ik denk dat TS uberhaupt geen rechtvaardiging nodig heeft voor haar ongelukkige gevoel.
is dat niet zo dan?quote:Op donderdag 19 december 2013 23:41 schreef Lienekien het volgende:
Waarop jij zegt: vind je? Houden van gaat toch min of meer vanzelf?
Ja, maar alleen als die persoon echt iets voor je betekent.quote:
serieuze vraag.quote:
De stelling is dat 'houden van' heel makkelijk is omdat het vanzelf gaat. Dan hoeven we het inderdaad niet te hebben over mensen waarvan je niet houdt.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:52 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ja, maar alleen als die persoon echt iets voor je betekent.
Er zijn zat mensen die ik al jaren ken, maar dat betekent niet dat ik van ze houd.
Dat leg ik toch uit? Ik zet de reacties nog speciaal achter elkaar voor de juiste context waarin uitspraken werden gedaan, en jij reageert alleen maar op je eigen bewering.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:53 schreef Argento het volgende:
[..]
serieuze vraag.
In mijn beleving gaat houden van mijn echtgenote helemaal vanzelf. Hoef ik niks voor te doen. Kost geen enkele moeite. Dat lijkt me ook het mooie ervan.
Ik zie werkelijk niet in hoe je uit mijn reacties zou kunnen afleiden dat ik 'houden van' minderwaardig vind aan 'verliefdheid'. Het tegendeel is waar en dat is maar goed ook, anders zou je, ondanks dat je van je partner houdt, voortdurend op zoek zijn naar iemand anders waar je verliefd op kunt worden. Dat lijkt me bijzonder vermoeiend en overbodig als je iemand hebt waar je van houdt.
Na het lezen van je vorige post snap ik wat je bedoelt. En ik ben het er wel mee eens.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:54 schreef Argento het volgende:
[..]
De stelling is dat 'houden van' heel makkelijk is omdat het vanzelf gaat. Dan hoeven we het inderdaad niet te hebben over mensen waarvan je niet houdt.
Dat in mijn beleving 'houden van' vanzelf gaat, betekent (juist) niet dat ik het minderwaardig vind aan verliefdheid. Zodra 'houden van' moeite kost, dan kun je je afvragen of het allemaal wel in orde is. Voor mij is 'houden van' mijn echtgenote inderdaad volkomen vanzelfsprekend. Dat zij ook van mij houdt, is dat allerminst. Maar dat is ook een andere kwestie.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat leg ik toch uit? Ik zet de reacties nog speciaal achter elkaar voor de juiste context waarin uitspraken werden gedaan, en jij reageert alleen maar op je eigen bewering.
Je verheerlijking van verliefdheid tegenover het 'vanzelfsprekende' van houden van en hoe dat TS bevestigt in haar waan. Je ziet het aan haar reacties.
Eerder gaf je aan dat 'houden van' dat niet volgt op verliefdheid toch eigenlijk niet goed voelt, en dat 'houden van' dan slechts een uitkomst is van een soort beredeneerde som van eigenschappen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat in mijn beleving 'houden van' vanzelf gaat, betekent (juist) niet dat ik het minderwaardig vind aan verliefdheid. Zodra 'houden van' moeite kost, dan kun je je afvragen of het allemaal wel in orde is. Voor mij is 'houden van' mijn echtgenote inderdaad volkomen vanzelfsprekend. Dat zij ook van mij houdt, is dat allerminst. Maar dat is ook een andere kwestie.
Ik zou me er ongemakkelijk bij voelen als mijn echtgenote op een zeker moment zou opmerken dat ze eigenlijk nooit verliefd op me is geweest. Dat wil niet zeggen dat ik dan ineens in twijfel ga trekken dat ze van me houdt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eerder gaf je aan dat 'houden van' dat niet volgt op verliefdheid toch eigenlijk niet goed voelt
Ik gaf duiding aan wat TS zegt over hoe haar vriend 'houden van' ziet.quote:en dat 'houden van' dan slechts een uitkomst is van een soort beredeneerde som van eigenschappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |