abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2013 @ 21:37:00 #76
356584 Chanttie
Oh well......
pi_134344970
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 21:22 schreef waterroosje het volgende:

[..]

Vind je?
Ja, zeker weten.
Alles wat fout kan gaan, gaat een keer fout.
pi_134345155
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 21:27 schreef waterroosje het volgende:

[..]

Nee, dat durfde ik niet meer. Omdat ik het bij de eerste keer hoorde alsof mij wereld stortte, ik durfde het later niet meer te vragen, bang dat ik weer gekwetst zou worden door zijn antwoord. :-(

Het komt nogal vrij stom, kinderachtig over. Begrijpelijk, maar geloof me, dit is niet bepaald leuk.
Als je je hier nou gewoon overheen zet heb je dit hele topic niet meer nodig. :)
pi_134345775
Pff, in iedergeval bedankt voor jullie reacties
pi_134346142
:))
pi_134346174
eigenlijk snap ik TS wel
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_134346439
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:01 schreef Argento het volgende:
eigenlijk snap ik TS wel
Wat snap je dan?
pi_134347113
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:07 schreef waterroosje het volgende:

[..]

Wat snap je dan?
Dat het ergens niet goed voelt als je vriend zegt dat ie niet verliefd op je is maar wel van je houdt.

Normaliter begint een relatie met een (liefst hevige) verliefdheid waarin partijen, vaak verteerd door onzekerheid, om elkaar heen draaien, op zoek naar bevestiging van het wederzijdse karakter van die verliefdheid maar tegelijkertijd doodsbang voor de ontkenning daarvan. En als het dan tot een relatie komt, dan heb je daar die roze wolk die eigenlijk alleen kan drijven op verliefdheid. Ja, die roze wolk, die verdwijnt en maakt, als het goed is, plaats voor de comfortabele witte wolk van het 'houden van'. 'Houden van' is eigenlijk gevoel dat je zeker weet dat je de juiste partner hebt gekozen, iedere dag weer dolgelukkig bent met die keuze en de wetenschap hebt dat die ander dat ook zo voelt. 'Houden van' is dus ontzettend belangrijk en op de lange termijn waarschijnlijk het allerbelangrijkste voor het welslagen van de relatie, maar bij mij zou het knagen als ik zou weten -of zelfs maar het vermoeden zou hebben- dat die relatie niet zijn basis vindt in een wederzijdse verliefdheid. Het besef dat je partner oprecht verliefd op je is (geweest) is denk ik belangrijk voor je zelfbeeld in de relatie.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_134347299
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:17 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat het ergens niet goed voelt als je vriend zegt dat ie niet verliefd op je is maar wel van je houdt.

Normaliter begint een relatie met een (liefst hevige) verliefdheid waarin partijen, vaak verteerd door onzekerheid, om elkaar heen draaien, op zoek naar bevestiging van het wederzijdse karakter van die verliefdheid maar tegelijkertijd doodsbang voor de ontkenning daarvan. En als het dan tot een relatie komt, dan heb je daar die roze wolk die eigenlijk alleen kan drijven op verliefdheid. Ja, die roze wolk, die verdwijnt en maakt, als het goed is, plaats voor de comfortabele witte wolk van het 'houden van'. 'Houden van' is eigenlijk gevoel dat je zeker weet dat je de juiste partner hebt gekozen, iedere dag weer dolgelukkig bent met die keuze en de wetenschap hebt dat die ander dat ook zo voelt. 'Houden van' is dus ontzettend belangrijk en op de lange termijn waarschijnlijk het allerbelangrijkste voor het welslagen van de relatie, maar bij mij zou het knagen als ik zou weten -of zelfs maar het vermoeden zou hebben- dat die relatie niet zijn basis vindt in een wederzijdse verliefdheid. Het besef dat je partner oprecht verliefd op je is (geweest) is denk ik belangrijk voor je zelfbeeld in de relatie.
Ik ben in iedergeval blij dat sommige mensen mij kunnen begrijpen. Ik heb zo erg me best gedaan, ik vind het gewoon jammer.. Al was die gevoel maar een maandje :-( misschien is hij verliefd geworden zonder dat hij het door had.
pi_134347580
tja, als hij zegt dat hij niet verliefd op je is maar van je houdt omdat je alles hebt wat hij zoekt in een vrouw, dan is het net alsof je slechts een optelsom bent van eigenschappen die hij zoekt in een vrouw, waarbij hij dan onder de streep tot de conclusie komt dat hij van je houdt. Verliefdheid is eigenlijk precies het omgekeerde. Je weet dat ze nauwelijks eigenschappen heeft die je in een vrouw zoekt, en toch kun je haar niet uit je gedachten krijgen, word je nerveus als ze in je buurt is en ga je bijna dood als ze tegen je praat.
pi_134347955
Leven is oneerlijk :(
  maandag 16 december 2013 @ 22:32:28 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134347968
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:25 schreef Argento het volgende:
tja, als hij zegt dat hij niet verliefd op je is maar van je houdt omdat je alles hebt wat hij zoekt in een vrouw, dan is het net alsof je slechts een optelsom bent van eigenschappen die hij zoekt in een vrouw, waarbij hij dan onder de streep tot de conclusie komt dat hij van je houdt. Verliefdheid is eigenlijk precies het omgekeerde. Je weet dat ze nauwelijks eigenschappen heeft die je in een vrouw zoekt, en toch kun je haar niet uit je gedachten krijgen, word je nerveus als ze in je buurt is en ga je bijna dood als ze tegen je praat.
Dat is balen, dan. Als je verliefd wordt op een vrouw is het dus iets voor kort en hevig en niet voor langer?
The love you take is equal to the love you make.
pi_134348146
Waarom word een man dan bijvoorbeeld niet verliefd op je?
pi_134348166
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is balen, dan. Als je verliefd wordt op een vrouw is het dus iets voor kort en hevig en niet voor langer?
ik heb het geloof ik niet over 'kort' gehad.
pi_134348189
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:35 schreef waterroosje het volgende:
Waarom word een man dan bijvoorbeeld niet verliefd op je?
omdat je nou eenmaal niet op elke vrouw verliefd kunt worden he. Dat zou een dagtaak worden.
pi_134348288
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij alleen maar gezegd dat verliefdheid tijdelijk is. Hoe je je daarna voelt bepaalt wat er met de relatie gebeurt. Of je van die persoon gaat houden of er helemaal niks meer voor voelt.
  maandag 16 december 2013 @ 22:38:16 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134348333
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:35 schreef Argento het volgende:

[..]

ik heb het geloof ik niet over 'kort' gehad.
Het klinkt niet als iets voor de lange termijn, vind je wel: 'je weet dat ze nauwelijks eigenschappen heeft die je zoekt in een vrouw'.
pi_134348358
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:35 schreef Argento het volgende:

[..]

omdat je nou eenmaal niet op elke vrouw verliefd kunt worden he. Dat zou een dagtaak worden.
Ja begrijpelijk, maar hoe word je verliefd dan? Is het mogelijk dat hij ooit een keer verliefd op mij kan worden..

Ooit zij hij een keer, je kan er wel zelf voor zorgen dat ik verliefd op je word.

Ik geloofde het niet echt..
pi_134348557
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het klinkt niet als iets voor de lange termijn, vind je wel: 'je weet dat ze nauwelijks eigenschappen heeft die je zoekt in een vrouw'.
Ja, dat komt omdat een verliefdheid niet rationeel is uit te leggen. Dat doe je juist wel als je zegt 'je hebt alle eigenschappen die ik zoek in een vrouw' (dat soort jongens zijn meestal op zoek naar een vrouwelijke versie van zichzelf, maar dat is een andere kwestie). Maar ik zie niet in waarom die verliefdheid niet over kan gaan in 'houden van'. Hoeveel mensen vallen uiteindelijk niet voor een persoon die totaal niet voldoet aan het eerder vastgestelde ideaalplaatje?
pi_134348583
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:38 schreef waterroosje het volgende:

[..]

Ja begrijpelijk, maar hoe word je verliefd dan? Is het mogelijk dat hij ooit een keer verliefd op mij kan worden..

Ooit zij hij een keer, je kan er wel zelf voor zorgen dat ik verliefd op je word.

Klinkt nogal als bullshit... :')

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij nog verliefd op je kan worden naarmate hij langer bij je is. Voor zover ik weet ben je juist in het begin van een relatie verliefd, niet tussendoor, of tegen het einde. Tenzij je natuurlijk al vanaf het begin verliefd bent en dat gewoon niet weggaat.

Zou het niet zo kunnen zijn dat jullie definities van verliefd zijn verschillen?
  maandag 16 december 2013 @ 22:44:39 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134348680
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:42 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, dat komt omdat een verliefdheid niet rationeel is uit te leggen. Dat doe je juist wel als je zegt 'je hebt alle eigenschappen die ik zoek in een vrouw' (dat soort jongens zijn meestal op zoek naar een vrouwelijke versie van zichzelf, maar dat is een andere kwestie). Maar ik zie niet in waarom die verliefdheid niet over kan gaan in 'houden van'. Hoeveel mensen vallen uiteindelijk niet voor een persoon die totaal niet voldoet aan het eerder vastgestelde ideaalplaatje?
Geen idee, ik ben nooit van het ideaalplaatje geweest.
pi_134348696
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:42 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Klinkt nogal als bullshit... :')

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij nog verliefd op je kan worden naarmate hij langer bij je is. Voor zover ik weet ben je juist in het begin van een relatie verliefd, niet tussendoor, of tegen het einde. Tenzij je natuurlijk al vanaf het begin verliefd bent en dat gewoon niet weggaat.

Zou het niet zo kunnen zijn dat jullie definities van verliefd zijn verschillen?
Wat bedoel je precies met de laatste zin
pi_134348724
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:38 schreef waterroosje het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat daar een recept voor is. Dat zou natuurlijk geweldig zijn, want dan hoefde je nooit meer te vrezen dat de verliefdheid niet wederzijds is, maar het lijkt me geen reele optie. Als hij het wel als optie ziet, dan is het misschien wel zo aardig dat hij jou ook een beetje op weg helpt door in ieder geval een tipje van de sluier op te lichten over wat je dan moet doen om te zorgen dat hij verliefd op je wordt.

Het politiek correcte antwoord is natuurlijk 'je zelf zijn' maar dat heeft er kennelijk tot op heden niet toe mogen leiden dat hij verliefd op je is geworden of ooit nog verliefd op je zal worden.

Daarmee is overigens niet gezegd dat de relatie gedoemd is te mislukken. Je kunt ook genoegen nemen met het feit dat hij van je houdt en een toekomst met je ziet. Of je dat kunt c.q. wilt is aan jou. In dat geval zou ik ook geen tijd besteden aan pogingen om hem alsnog verliefd op je te laten worden. Dat scheelt een hoop frustratie vermoed ik.
pi_134348781
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben nooit van het ideaalplaatje geweest.
Dat kan, maar uiteindelijk heeft iedere potentiele partner eigenschappen die ertoe leiden dat je hem net even leuker, aantrekkelijker, interessanter, knapper etc. vindt dan wie dan ook.
  maandag 16 december 2013 @ 22:50:32 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134348977
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:46 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat kan, maar uiteindelijk heeft iedere potentiele partner eigenschappen die ertoe leiden dat je hem net even leuker, aantrekkelijker, interessanter, knapper etc. vindt dan wie dan ook.
Denkt te vinden. Het blijft natuurlijk een tijdelijke verstandsverbijstering. Op hoge toppen zweven betekent vaak genoeg ook heel hard op je bek gaan. Wat zag ik er ooit in?!
pi_134349052
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Denkt te vinden. Het blijft natuurlijk een tijdelijke verstandsverbijstering. Op hoge toppen zweven betekent vaak genoeg ook heel hard op je bek gaan. Wat zag ik er ooit in?!
damn straight!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')