abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134349094
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:44 schreef waterroosje het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met de laatste zin
Dat hij wel verliefd is maar het niet zo noemt.

Als je hem nou eens vraagt wat hij voor je voelt, en hoe hij zich voelt als hij bij je is, of juist als hij niet bij je is. Je weet wel, al die dingen die veranderen als je verliefd bent.

Als ik verliefd ben voel ik me elke seconde dat ik zonder die ander ben leeg, en lijkt elke seconde een uur te duren. En elke seconde die ik met die persoon ben voelt het alsof ik de wereld aankan, en dan lijkt elk uur juist maar een seconde te duren. Maar die seconden maken het allemaal de moeite waard.

Dat is mij definitie van verliefd zijn. Ik weet niet wat die van jou is, maar als je die nou eens vergelijkt met die van je vriend. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Deuce92 op 16-12-2013 23:17:35 ]
pi_134349903
Als ik naast heb ben, wanneer die in me ogen kijkt diep en ik in die van hem, word hij verlegen. Als ik hem aanraakt word die zenuwachtig. Maar hij is meer naar zich zelf toegekeerd.
pi_134350082
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 23:11 schreef waterroosje het volgende:
Als ik naast heb ben, wanneer die in me ogen kijkt diep en ik in die van hem, word hij verlegen. Als ik hem aanraakt word die zenuwachtig. Maar hij is meer naar zich zelf toegekeerd.
Lijkt me dat hij in ieder geval nog niet "gewend" geraakt is aan je.

Misschien moet je er gewoon eens over praten met hem. We kunnen hier wel allerlei theorieën gaan bedenken, maar uiteindelijk zal hij toch de enige zijn die je echt kan helpen.
pi_134350211
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 23:16 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Misschien moet je er gewoon eens over praten met hem. We kunnen hier wel allerlei theorieën gaan bedenken, maar uiteindelijk zal hij toch de enige zijn die je echt kan helpen.
:-( kan ook.
pi_134350259
Ach jaaaaaaa
  maandag 16 december 2013 @ 23:20:13 #106
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134350263
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 20:08 schreef waterroosje het volgende:
Kunnen jullie aub, inhoudelijk reageren.
als jij je eigen brein gebruikt
pi_134350288
@ deuce, wat vind jij het belangrijkste als je dit zo allemaal leest?
  maandag 16 december 2013 @ 23:20:44 #108
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134350295
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 23:16 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

of hij is verliefd, of of of of of offff
pi_134350580
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 23:20 schreef waterroosje het volgende:
@ deuce, wat vind jij het belangrijkste als je dit zo allemaal leest?
Jij bent verliefd op hem. Hoe weet je dat? Hoe voel je je? Wat betekent "verliefd zijn" voor jou?

Stel hem diezelfde vraag. Kijk daarna verder.
pi_134350780
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:17 schreef Argento het volgende:

Normaliter begint een relatie met een (liefst hevige) verliefdheid waarin partijen, vaak verteerd door onzekerheid, om elkaar heen draaien, op zoek naar bevestiging van het wederzijdse karakter van die verliefdheid maar tegelijkertijd doodsbang voor de ontkenning daarvan. En als het dan tot een relatie komt, dan heb je daar die roze wolk die eigenlijk alleen kan drijven op verliefdheid. Ja, die roze wolk, die verdwijnt en maakt, als het goed is, plaats voor de comfortabele witte wolk van het 'houden van'. 'Houden van' is eigenlijk gevoel dat je zeker weet dat je de juiste partner hebt gekozen, iedere dag weer dolgelukkig bent met die keuze en de wetenschap hebt dat die ander dat ook zo voelt. 'Houden van' is dus ontzettend belangrijk en op de lange termijn waarschijnlijk het allerbelangrijkste voor het welslagen van de relatie, maar bij mij zou het knagen als ik zou weten -of zelfs maar het vermoeden zou hebben- dat die relatie niet zijn basis vindt in een wederzijdse verliefdheid. Het besef dat je partner oprecht verliefd op je is (geweest) is denk ik belangrijk voor je zelfbeeld in de relatie.
Wat een poëzie, met name het dikgedrukte gedeelte O+
Somebody that I used to know
pi_134350939
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 23:32 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat een poëzie, met name het dikgedrukte gedeelte O+
herken je het?

;)
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_134351406
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 23:36 schreef Argento het volgende:

[..]

herken je het?

;)
Nou nee, dat dan weer niet eigenlijk, maar daarvoor ben ik ook te weinig verliefd geweest (of het te weinig heb toegelaten ;) ). Maar ik vond het zo schitterend verwoord dat ik me er een beeld van kan vormen.
pi_134351575
Pfff diepe -zucht-
pi_134351605
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 23:52 schreef waterroosje het volgende:
Pfff diepe -zucht-
Heb je het hem nou al gevraagd?
pi_134351919
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 23:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Heb je het hem nou al gevraagd?
durf ik niet, en als ik het zou moeten vragen. Hoe moet ik erover beginnen, en wat moet ik dan wel niet zeggen en vragen?
pi_134352031
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 00:04 schreef waterroosje het volgende:

[..]

durf ik niet, en als ik het zou moeten vragen. Hoe moet ik erover beginnen, en wat moet ik dan wel niet zeggen en vragen?
Hij is toch al je vriend? Ik snap niet waarom het zo moeilijk is.

Ik vind het zelf moeilijk om een meisje dat ik niet ken te benaderen omdat.. ja.. ik haar niet ken.. :') Na twee jaar zou je je toch op je gemak moeten voelen bij iemand?

Of ben je bang dat hij zal bevestigen wat je al vermoedt?
pi_134352216
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 23:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou nee, dat dan weer niet eigenlijk, maar daarvoor ben ik ook te weinig verliefd geweest (of het te weinig heb toegelaten ;) ). Maar ik vond het zo schitterend verwoord dat ik me er een beeld van kan vormen.
dank je wel!

volgende keer gewoon jezelf toestaan verliefd te zijn. Die onzekerheid is er toch wel. Benieuwd of je het dan achteraf herkent ~:)
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_134352234
quote:

[..]

Maar als zijn gedrag en gevoelens voor jou voldoen aan jouw definitie van verliefdheid, wat boeit het dan welk etiket hij eraan hangt?
pi_134352266
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 00:16 schreef Argento het volgende:

[..]

Maar als zijn gedrag en gevoelens voor jou voldoen aan jouw definitie van verliefdheid, wat boeit het dan welk etiket hij eraan hangt?
Precies.
pi_134352330
quote:

[..]

Sowieso geen verwijten.
Vertellen wat je verwachtingen waren/zijn, en vervolgens dat je het jammer vindt dat hij niet (meer?) verliefd op je is, en waarom dat zoveel met je doet. Maar wel op een geschikt moment hoor, anders komt het ook zo uit de lucht vallen.

Zoiets?
pi_134352805
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 00:09 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Hij is toch al je vriend? Ik snap niet waarom het zo moeilijk is.

Ik vind het zelf moeilijk om een meisje dat ik niet ken te benaderen omdat.. ja.. ik haar niet ken.. :') Na twee jaar zou je je toch op je gemak moeten voelen bij iemand?

Of ben je bang dat hij zal bevestigen wat je al vermoedt?
. Juist ja
  dinsdag 17 december 2013 @ 00:47:08 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134352982
Hoe serieus is jullie relatie ècht?
The love you take is equal to the love you make.
pi_134353601
Wat ik jammer vind is gewoon, je steekt er zoveel energie voor in, maar je krijgt bijna nooit wat je nodig hebt..

Ik vind het jammer en triest. Ik beschuldig mezelf hiervoor, of het uberhaupt aan mij ligt. Maar ik mijn best gedaan, maar het is mij tot zo ver nooit gekomen.

Ben ik zo slecht?
Ben ik zo lelijk?
Ben ik zo minder?

Ik kan dan nu wel een zeikwijf wezen, maar geloof me echt. Ieder mens zou ooit wel willen dat je geliefde een klein beetje verliefd is op je. Al was het maar voor de fun. Daar verlangt ieder mens weliswaar naar.
pi_134353721
Lijkt me toch wel fundamenteel om aan te kaarten. Want jouw redenering gaat als volgt:
Niet verliefd op mij? -> Dan mankeert er iets aan mij (of aan zijn liefde voor mij)

Terwijl jouw vriend dat misschien helemaal niet zo ziet èn niet weet dat jij dat zo aan elkaar koppelt. Als je dit soort onderliggende gedachten eens uitspreekt, misschien kom je dan tot een goed gesprek.
pi_134353855
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Omdat het nogal duidelijk is dat 'houden van' belangrijker is. Dat plus dat hij stelt dat je alles hebt en hij met je wil trouwen... en jij zit te twijfelen omdat hij niet verliefd is geweest terwijl dat helemaal niet erg is behalve als je het onnodig overromanticeert in je hoofd. Wie gaat er nu twijfelen aan een relatie waarin alles dus goed is alleen maar omdat de ander vroeger niet verliefd is geworden... Je hebt verliefdheid op een voetstuk gezet zoals ze dan zeggen.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')