SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt maar 1 optie daar, omdat je een vergelijking op kan stellen voor de gewichten links en rechts: x*20 = 420-xquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:45 schreef glannie het volgende:
Hoezo? Het moet een hoge letter zijn, zoveel is duidelijk, maar invullen lukte me nog niet gelijk op het eerste gezicht.
Een substitutiecijfer moet je gewoon proberen in te vullen aan de hand van veelvoorkomendheden in taal.quote:
Oooh. Ik had gedacht dat het lastiger was en dat het NL wasquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:52 schreef glannie het volgende:
[..]
Een substitutiecijfer moet je gewoon proberen in te vullen aan de hand van veelvoorkomendheden in taal.
Zo zie je in die tekst veel R'en staan. Aangezien de E het meest voorkomt, begin je daar eerst mee.
Na een paar letters moet je meestal wel iets kunnen zien en dan is het net zo lang puzzelen tot de rest op z'n plaats valt.
Het voordeel is dat er geen dubbele letters zijn. Iedere letter heeft gewoon een andere betekenis.
Ach ja, natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je hebt maar 1 optie daar, omdat je een vergelijking op kan stellen voor de gewichten links en rechts: x*20 = 420-x
Alleen het 2e gedeelte is een palindroom. Dat stuk vormt samen met die 9/10 combinatie een woord, of zie ik het nu verkeerd?quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:27 schreef Stranger het volgende:
Over die kerstballenvraag trouwens, ik denk zelf dat het makkelijkste beginnetje hier zit:
[ afbeelding ]
de 9-10 balans kan volgens mij niet zo heel veel zijn (alleen r/t of i/j ?)
En wat volgt is een palindroom
Of lees ik die opgave helemaal verkeerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij 2b ga ik er nog even vanuit dat het plaatsen zijn, voornamelijk dankzij de steeds herhalende letters op het einde.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:13 schreef Stranger het volgende:
Trouwens 2a is volgens mijIs dit een code/cryptisch omzet iets, of gewoon met inzicht logisch nagedacht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij 2b ga ik er nog even vanuit dat het plaatsen zijn, voornamelijk dankzij de steeds herhalende letters op het einde.
Inderdaad substitutie maar deze zag ik eigenlijk gewoon toen ik me realiseerde dat de eerste 4 woorden herhaald werden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:24 schreef glannie het volgende:
Ook substitutie. Stranger is er nogal vlot in
Ja, als fan van Herman Finkers zijnde had ik die eigenlijk wel moeten wetenquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:25 schreef Stranger het volgende:
[..]
Inderdaad substitutie maar deze zag ik eigenlijk gewoon toen ik me realiseerde dat de eerste 4 woorden herhaald werden.
Voel me echt fucking achterlijk... Iets in me zegt dat ik met mn vwo diploma zoner onvoloendes hier op zn minst ies uit zou moeten wetenquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:24 schreef glannie het volgende:
Ook substitutie. Stranger is er nogal vlot in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie heeft er voor vraag 20 nog ideeen voor lijstjes van 7?
De dagen van de week, 1,2,3,4,5,6,7, de 7 wereldwonderen, de 7 dwergen, de 7 roeiverenigingen van KNSRB, en... wat nog meer?
[ Bericht 14% gewijzigd door kroonkurk_070 op 17-12-2013 13:37:00 ]
Denk niet dat dat het is. Topografisch, met een mooie 'lijn' is het ook niet, gezien in die opgaven er landen naast/onder elkaar liggen en je dus geen mooi lijntje krijgt van noord/zuid of oost/west etc.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:28 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Voel me echt fucking achterlijk... Iets in me zegt dat ik met mn vwo diploma zoner onvoloendes hier op zn minst ies uit zou moeten weten
Oh en trouwens, 23A is niet met GBP, bevolkingsdichtheid of bevolkingsaantal... In die richting zat ik namelijk te denken. Topografische locatie valt Fiji eigenlijk overal buiten, enzij je naar het klimat kijkt (althans dat kan ik eens doen)
quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:35 schreef MrBanaan1 het volgende:
Bij vraag 17 staat er die gekleurde balk.
Als je naar deze pagina gaat http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Monday_(New_Order_song) zie je dat er op de rand van de single hoes ("Blue Monday" is een nummer van een band) dat er een soortgelijke kleurstrip staat (niet exact gelijk). Zou dit het zijn?
quote:The artwork is designed to resemble an 8" floppy disk. The sleeve does not display either the group name nor song title in plain English anywhere; the only text on the sleeve is "FAC SEVENTY THREE" on the spine. Instead the legend "FAC 73 BLUE MONDAY AND THE BEACH NEW ORDER" is represented in code by a series of coloured blocks. The key enabling this to be deciphered was printed on the back sleeve of the album, Power, Corruption & Lies.[15] "Blue Monday" and Power, Corruption & Lies are two of four Factory releases from this time period to employ the colour code, the others being "Confusion" by New Order and From the Hip by Section 25.
Denk het ja, zonder codewoord is het niet te doen denk ik.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:36 schreef kroonkurk_070 het volgende:
Zou je vraag 21 moeten oplossen met het antwoord op vraag 1/ het antwoord op vraag 1 moeten valideren met vraag 21?
In vraag 21 staat nl.
Volgens Vernam is deze opgave onmogelijk te kraken, maar voor
iedereen die dapper genoeg is aan deze kerstpuzzel te beginnen
moet het te doen zijn.
Dapper genoeg om te beginnen, is dat een hint naar 1? of ergens anders naar?
Is me niet helemaal duidelijk, maar betekent dat dat er ergens een key is waarmee MISSCHIEN die kleurenboodschap in de puzzel ontcijfert kan worden?quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:39 schreef MAHL het volgende:
[..]
[..]
[..]
Denk het ja, zonder codewoord is het niet te doen denk ik.
Ja, of je moet de key pakken op de achterkant van dat ene albumquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:43 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Is me niet helemaal duidelijk, maar betekent dat dat er ergens een key is waarmee MISSCHIEN die kleurenboodschap in de puzzel ontcijfert kan worden?
Ik begreep niet helemaal/hoe waar die key was en hoe men die gebruikt. Heb je het geprobeerd?quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:44 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ja, of je moet de key pakken op de achterkant van dat ene album
Nog niet, kijk er vanavond even naarquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:45 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ik begreep niet helemaal/hoe waar die key was en hoe men die gebruikt. Heb je het geprobeerd?
Nee, want aan het begin van de test staat dat elke vraag afzonderlijk is op te lossen. Dat betekent dus dat je geen antwoord op een vraag nodig mag hebben om tot een oplossing te kunnen komen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:36 schreef kroonkurk_070 het volgende:
Zou je vraag 21 moeten oplossen met het antwoord op vraag 1/ het antwoord op vraag 1 moeten valideren met vraag 21?
In vraag 21 staat nl.
Volgens Vernam is deze opgave onmogelijk te kraken, maar voor
iedereen die dapper genoeg is aan deze kerstpuzzel te beginnen
moet het te doen zijn.
Dapper genoeg om te beginnen, is dat een hint naar 1? of ergens anders naar?
Top, nu zie ik ook wat ik fout deedquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:02 schreef Alrac4 het volgende:
Ik heb het linkerdeel van de kerballenpuzzel opgelost. De volledige uitwerking komt later vandaag wel een keer, maar volgens mij klopt dit zo (de getallen moeten natuurlijk nog vervangen worden door letters, maar dit is makkelijker rekenen):
[ afbeelding ]
Je kunt je niet voorstellen hoe graag ik nu de berekening wil zienquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:02 schreef Alrac4 het volgende:
Ik heb het linkerdeel van de kerballenpuzzel opgelost. De uitwerking van dit stuk komt later vandaag wel een keer, maar volgens mij klopt dit zo (de getallen moeten natuurlijk nog vervangen worden door letters, maar dit is makkelijker rekenen):
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |