Met kon er voor wel jaquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:40 schreef glannie het volgende:
Taaltechnisch lijkt me dat onmogelijk, dus heb ik gelijk afgeschreven.
Hierbij de uitwerking van het linkerdeel van de puzzel:quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:02 schreef Alrac4 het volgende:
Ik heb het linkerdeel van de kerballenpuzzel opgelost. De uitwerking van dit stuk komt later vandaag wel een keer, maar volgens mij klopt dit zo (de getallen moeten natuurlijk nog vervangen worden door letters, maar dit is makkelijker rekenen):
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:51 schreef glannie het volgende:
Vraag 17:
De kleurencode, het antwoord isIk had éen stapje, goed genoegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Precies de stap die mij ff hielpquote:
Nondeju..... En ik vond Wiskunde B moeilijkquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:47 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Hierbij de uitwerking van het linkerdeel van de puzzel:
<knip>
Die 2C komt van die twee ballen die onder elkaar hangen? Ik vrees dat die niet per se hetzelfde hoeven te zijnquote:Op dinsdag 17 december 2013 16:03 schreef glannie het volgende:
Bij de kerstballen in het midden.
13A+B=2C+13D
A+B+2C+D=38
Het lijkt me aannemelijk dat A=D, ik zie niet echt een mogelijkheid dat de formules anders kloppend kunnen blijven.
Dan zou je uitkomen op de volgende mogelijke combinaties.
1+18+9+1
3+16+8+3
5+14+7+5
7+12+6+7
9+10+5+9
11+8+4+11
13+6+3+13
15+4+2+15
17+2+1+17
Nu eerst ff sporten.
Het kan volgens mij niet anders dat je aan de linkerkant 1 en 18 (A en R) krijgt, ik kom alleen niet uit die twee onder elkaar. Is dat sowieso te beredeneren of ik het wellicht niet makkelijker om straks te kijken welke letters er nog voor de zin over zijn?quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:32 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[..]
Aaaah, ok. Hoofd maar eens breken over die resterende 38...
TFGK kan geen "land" zijn; ik hem nl een landenlijst doorgespit en er is geen land wat vervolgens aan die dubbele letter ( nRiR) kan voldoen/quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:10 schreef Molurus het volgende:
Heeft iemand al enige vooruitgang geboekt bij vraag 2?
De eerste snap ik min of meer.. maar bij 2 zit ik echt vast. Ja, ik wil ze op volgorde oplossen.
Ik zit me voornamelijk een beetje dood te staren op -FKRRI als achtervoegsel bij de laatste twee woorden, voornamelijk ook omdat die F en K weer terugkomen in de laatste 3 letters van vier andere woorden, maar hoe langer ik er naar staar hoe minder ver ik kom voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:10 schreef Molurus het volgende:
Heeft iemand al enige vooruitgang geboekt bij vraag 2?
De eerste snap ik min of meer.. maar bij 2 zit ik echt vast. Ja, ik wil ze op volgorde oplossen.
Scroll hier eens door, kijk je of er iets terugkerends met die regelmaat is http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_plaatsenquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:27 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik zit me voornamelijk een beetje dood te staren op -FKRRI als achtervoegsel bij de laatste twee woorden, voornamelijk ook omdat die F en K weer terugkomen in de laatste 3 letters van vier andere woorden, maar hoe langer ik er naar staar hoe minder ver ik kom voor mijn gevoel.
Eerst dacht ik dat FKRRI misschien -ville kon zijn, maar vier woorden die eindigen op v-i lijkt me zo sterk
Ik zat ook al aan zon verbonden te denken, maar kon zo gauw niets verzinnen.quote:
Zonder dat ik weet wat een (voorbeeld van) 'goed in het oor liggende opsomming' is ga ik niet eens proberen die vraag te beantwoorden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:34 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Scroll hier eens door, kijk je of er iets terugkerends met die regelmaat is http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_plaatsen
Btw, ik zit bij 12 te denken.
i) kan Adam of Eva zijn, zoals genoemd, maar ikzelf dacht aan Romeo en Julia.
iv) is alpha en omega, lijkt me vrij duidelijk.
iii) echter zit ik dus over te denken. Ik dacht dat een van die steden tokyo of peking ofzo moest zijn; dat je bijv. New York en Tokyo hebt, om zo aan te duiden dat het de hele wereld om gaat ofzo...
De hele opsomming.quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:08 schreef kroonkurk_070 het volgende:
Ik dacht bij 12 aan radio alfabet
Rome juliet
Lima quebec
Foxtrot tango
Alfa delta
De opsomming? Echo echo? Echo alleen?
Ik heb de hele dag nog wat aan zitten klooien en daardoor heb ik nu nog 2 ballen opgelost. Die berekening moet ik morgen wel echt nog even nakijken, want daar zaten wel een paar vreemde stappen in volgens mijquote:Op woensdag 18 december 2013 00:25 schreef glannie het volgende:
Iemand nog verder gegaan met de kerstballen? Ik zit nog ff vast
Ga er in de vakantie eens even zelf naar kijken met een groot vel papier voor alle vergelijkingen. Negeer tijdelijk even jullie vooruitgang daarmee, eens even kijken hoe ver ik zelf komquote:Op woensdag 18 december 2013 00:25 schreef glannie het volgende:
Iemand nog verder gegaan met de kerstballen? Ik zit nog ff vast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 december 2013 01:41 schreef glannie het volgende:
7d:
BEK, KLAUW, KOP, NEUS, OOG, OOR, POOT, STAART, TAND, TONG, VOET
zou ik op de goede weg zitten metDan hoort poot of tong er niet bij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.;-)
Edit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shit!
Tussen Alfa en Delta komt "bravo charlie", wat ook de naam van een liedje is (zag ik net op google)quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:08 schreef kroonkurk_070 het volgende:
Ik dacht bij 12 aan radio alfabet
Rome juliet
Lima quebec
Foxtrot tango
Alfa delta
De opsomming? Echo echo? Echo alleen?
Deed mij eerder denken aan Foxtrot Uniform Charlie Kilo van de Bloodhound Gang.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:36 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Tussen Alfa en Delta komt "bravo charlie", wat ook de naam van een liedje is (zag ik net op google)
Ze vragen de gehele opsomming (i-v).quote:Op woensdag 18 december 2013 13:41 schreef MAHL het volgende:
[..]
Deed mij eerder denken aan Foxtrot Uniform Charlie Kilo van de Bloodhound Gang.
Nee snap ikquote:Op woensdag 18 december 2013 13:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ze vragen de gehele opsomming (i-v).
Het goed in de oren liggen zal ook wel slaan op het duidelijk hoorbaar zijn over een slechte radio verbindingquote:Op woensdag 18 december 2013 13:54 schreef MAHL het volgende:
[..]
Nee snap ikDenk ook dat het het radio alfabet is, alleen die 'opsomming' van 'echo echo' klinkt niet echt imo.
quote:Op woensdag 18 december 2013 13:57 schreef DrParsifal het volgende:
De oplossing van de kerstballen puzzel:Klasse!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat eigenlijk een beetje te gokken op een E na de OPP en daarop verder te zoeken, maar daardoor ook een beetje vast.Zo ver waren we al wel, maar nu nog de goed in het oor liggende opsomming.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:33 schreef michakoopmans het volgende:
12.
Denk aan militair alfabet, alfa, beta, gamma ect ect.....Hoe kom je aan die 2 priemgetallen?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:51 schreef Playmobil het volgende:
18(a) is volgens mij WERKT SNEL.
PUMEGENMB = 3296799508237 in base-26
3296799508237 = 10135547 * 325271
N = p * q (waarbij p,q priemgetallen zijn, zie RSA Calculator)
10135547 = WERKT (weer via base-26)
325271 = SNEL
Maar nu die andere..
[ Bericht 19% gewijzigd door glannie op 18-12-2013 15:43:47 ]
Hij klopt ook nietquote:Op woensdag 18 december 2013 16:40 schreef Playmobil het volgende:
18(b) De zin in base26 is:
20569858802338600000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Ben nog aan het denken of dit getal vercijferd is, of dat de zin zelf logisch op te breken valt in stukken.. anyways erg veel nullen.
Ik probeer het niet eens te snappen....quote:Op woensdag 18 december 2013 14:51 schreef Playmobil het volgende:
18(a) is volgens mij WERKT SNEL.
PUMEGENMB = 3296799508237 in base-26
3296799508237 = 10135547 * 325271
N = p * q (waarbij p,q priemgetallen zijn, zie RSA Calculator)
10135547 = WERKT (weer via base-26)
325271 = SNEL
Maar nu die andere..
Wegpagina doet het hier nietquote:Op woensdag 18 december 2013 16:01 schreef Playmobil het volgende:
via https://www.cs.drexel.edu/~jpopyack/IntroCS/HW/RSAWorksheet.html
Kan ook Engels, was bij vorige vragen ook zo.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:05 schreef Playmobil het volgende:
Bij mij werkt die site ook niet meer, gisteravond wel. Ik weet nog steeds niet of het de juiste manier is maar dat er twee Nederlandse woorden uitkomen is dan wel heel toevallig.
Terecht.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:18 schreef MrBanaan1 het volgende:
Kan ook Engels, was bij vorige vragen ook zo.
BTW ik wordt genegeerd
Godverdomme ik schaam me diep. Nja ik pas het toch aan, in mijn verdediging: mannen kunnen niet multitaskenquote:
Net alsof we het in hoeven te zenden, ik neem aan dat de AIVD dankzij mijn FOK!-profiel mijn cadeau's gewoon thuis komt bezorgenquote:Op woensdag 18 december 2013 16:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
MAAR: Gaan we dit nu als Fok! inzenden? Lijkt me wel leuk opzich. Iemand die alle antwoorden heeft bijgehouden?
In je oplossing met snel en werkt zitten ook geen fouten, die klopt gewoon. Alleen je bas26 getal uit de zin van 18b zit een fout, hij klopt gewoon nietquote:Op woensdag 18 december 2013 17:03 schreef Playmobil het volgende:
[..]
leg uit.. ik heb het net nog gecheckt in Excel en ik zie geen fouten..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
quote:Op donderdag 19 december 2013 21:24 schreef Molurus het volgende:
Vraag 2BSow, ik ben benieuwd hoe je daar achter bent gekomen! Misschien leer ik er nog wat vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zou het toeval zijn dat 6 van de 7 detectives uit het antwoord op vraag 16 precies passen tussen de regenboogkleuren en de dwergen? Maar 6 is helaas geen 7, want Poirot past niet tussen Sneezy en Violet... Verder zoeken!quote:Op woensdag 18 december 2013 16:35 schreef Jerrijn het volgende:
Vraag 20
Groep 1 - ?
Groep 2 - Kleuren van de Regenboog
Blauw, Geel, Groen, Indigo, Oranje, Rood, Violet
Group 3 - De 7 Dwergen
Bashful, Doc, Dopey, Grumpy, Happy, Sleepy, Sneezy
Behalve dat de A nu tweemaal in je woord zit.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:09 schreef Schonedal het volgende:
Bij vraag 1) voldoet VANILLEVLA als je kijkt naar het aantal letters en het opschuiven van de letter A.
Zoals glannie al zegt, heeft vraag 19 te maken met moleculaire genetische codering.quote:Op maandag 16 december 2013 21:42 schreef glannie het volgende:
Vraag 19:
[..]
Dit heeft natuurlijk met DNA te maken, de enige letters die worden gebruikt zijn voor een DNA code, maar veel verder kom ik nog niet
[..]
Je hebt het goed begrepen, minstens even lang. Als de sleutel langer is, is het niet erg, maar als je het begin van de goeie sleutel hebt kun je met een kortere sleutel wel al het begin van de correcte uitkomst zien.quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:14 schreef remsakee het volgende:
minstens even lang, als ik het goed heb begrepen
quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:11 schreef numberniners het volgende:
[..]
Zoals glannie al zegt, heeft vraag 19 te maken met moleculaire genetische codering.Hmmm, bedankt hiervoor. Even kijken of ik er nu iets verder mee komSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:08 schreef remsakee het volgende:
Nee, maak het jezelf niet zo moeilijk.Hebben we het allebei over vraag 21, want die heb ik inmiddels.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je opmerking over vraag 19 gaat, ga ik het nu even bekijken.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |