Met kon er voor wel jaquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:40 schreef glannie het volgende:
Taaltechnisch lijkt me dat onmogelijk, dus heb ik gelijk afgeschreven.
Hierbij de uitwerking van het linkerdeel van de puzzel:quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:02 schreef Alrac4 het volgende:
Ik heb het linkerdeel van de kerballenpuzzel opgelost. De uitwerking van dit stuk komt later vandaag wel een keer, maar volgens mij klopt dit zo (de getallen moeten natuurlijk nog vervangen worden door letters, maar dit is makkelijker rekenen):
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:51 schreef glannie het volgende:
Vraag 17:
De kleurencode, het antwoord isIk had éen stapje, goed genoegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Precies de stap die mij ff hielpquote:
Nondeju..... En ik vond Wiskunde B moeilijkquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:47 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Hierbij de uitwerking van het linkerdeel van de puzzel:
<knip>
Die 2C komt van die twee ballen die onder elkaar hangen? Ik vrees dat die niet per se hetzelfde hoeven te zijnquote:Op dinsdag 17 december 2013 16:03 schreef glannie het volgende:
Bij de kerstballen in het midden.
13A+B=2C+13D
A+B+2C+D=38
Het lijkt me aannemelijk dat A=D, ik zie niet echt een mogelijkheid dat de formules anders kloppend kunnen blijven.
Dan zou je uitkomen op de volgende mogelijke combinaties.
1+18+9+1
3+16+8+3
5+14+7+5
7+12+6+7
9+10+5+9
11+8+4+11
13+6+3+13
15+4+2+15
17+2+1+17
Nu eerst ff sporten.
Het kan volgens mij niet anders dat je aan de linkerkant 1 en 18 (A en R) krijgt, ik kom alleen niet uit die twee onder elkaar. Is dat sowieso te beredeneren of ik het wellicht niet makkelijker om straks te kijken welke letters er nog voor de zin over zijn?quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:32 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[..]
Aaaah, ok. Hoofd maar eens breken over die resterende 38...
TFGK kan geen "land" zijn; ik hem nl een landenlijst doorgespit en er is geen land wat vervolgens aan die dubbele letter ( nRiR) kan voldoen/quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:10 schreef Molurus het volgende:
Heeft iemand al enige vooruitgang geboekt bij vraag 2?
De eerste snap ik min of meer.. maar bij 2 zit ik echt vast. Ja, ik wil ze op volgorde oplossen.
Ik zit me voornamelijk een beetje dood te staren op -FKRRI als achtervoegsel bij de laatste twee woorden, voornamelijk ook omdat die F en K weer terugkomen in de laatste 3 letters van vier andere woorden, maar hoe langer ik er naar staar hoe minder ver ik kom voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:10 schreef Molurus het volgende:
Heeft iemand al enige vooruitgang geboekt bij vraag 2?
De eerste snap ik min of meer.. maar bij 2 zit ik echt vast. Ja, ik wil ze op volgorde oplossen.
Scroll hier eens door, kijk je of er iets terugkerends met die regelmaat is http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_plaatsenquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:27 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik zit me voornamelijk een beetje dood te staren op -FKRRI als achtervoegsel bij de laatste twee woorden, voornamelijk ook omdat die F en K weer terugkomen in de laatste 3 letters van vier andere woorden, maar hoe langer ik er naar staar hoe minder ver ik kom voor mijn gevoel.
Eerst dacht ik dat FKRRI misschien -ville kon zijn, maar vier woorden die eindigen op v-i lijkt me zo sterk
Ik zat ook al aan zon verbonden te denken, maar kon zo gauw niets verzinnen.quote:
Zonder dat ik weet wat een (voorbeeld van) 'goed in het oor liggende opsomming' is ga ik niet eens proberen die vraag te beantwoorden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:34 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Scroll hier eens door, kijk je of er iets terugkerends met die regelmaat is http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_plaatsen
Btw, ik zit bij 12 te denken.
i) kan Adam of Eva zijn, zoals genoemd, maar ikzelf dacht aan Romeo en Julia.
iv) is alpha en omega, lijkt me vrij duidelijk.
iii) echter zit ik dus over te denken. Ik dacht dat een van die steden tokyo of peking ofzo moest zijn; dat je bijv. New York en Tokyo hebt, om zo aan te duiden dat het de hele wereld om gaat ofzo...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |