Na een zachte januari hoop ik in februari op twee weken vorst zodat maar weinig insecten het overleven, net als dit jaar.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:03 schreef Lemans24 het volgende:
Een week of twee kou in februari dus, als jullie geluk hebben. Of een dagje natte sneeuw.
Nee, pas in Maartquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:57 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Na een zachte januari hoop ik in februari op twee weken vorst zodat maar weinig insecten het overleven, net als dit jaar.![]()
Genoeg van die muggen gehad hier. Dus laat het eerst maar even zacht zijn, en dan keihard vriezen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:57 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Na een zachte januari hoop ik in februari op twee weken vorst zodat maar weinig insecten het overleven, net als dit jaar.![]()
Omdat het fijner is als het niet zo koud is, en daar is denk ik 70% van NL het mee eens, hoewel dt ook wel mooi isquote:Op vrijdag 20 december 2013 14:58 schreef Blik het volgende:
Waarom niet dit weer, alleen dan een stuk kouder met sneeuw, dat zou echt fantastisch zijn
quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:56 schreef INViCTuS het volgende:
FEE / [KERST 2013] Voorspel het weer tijdens de kerstdagen
Geen idee hoe dit kan maar dit hebben wij hij hier ook een week of twee geleden gehad. Een avond begon zelf met mist en eindigde met een kraak heldere -5 savonds. Dit in oost-twente.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:15 schreef Dven het volgende:
Ik vraag me iets af. Het is hier al de hele week mistig. Zeker na zonsondergang. De temperaturen liggen ook het grootste gedeelte van de middag op of rond nul graden en s'nachts ruim onder nukl graden. Toch vriest de mist amper aan.
Hoe kan dit?
Bovenstaande situatie was 2012.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:57 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dit jaar. Het bleef inderdaad lang koud maar het vroor ook nog in maart als ik het goed heb. De wespen kwamen erg laat in ieder geval.quote:Op zaterdag 21 december 2013 02:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bovenstaande situatie was 2012.
2013 was het jaar zonder lente.
En insecten zijn broodnodig voor de vogels. Ik hou van vogels, dus ook van insecten. Hoe meer, hoe beter! Muggen, daar heb ik in Nederland geen last van.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Klote idd, komt met bakken uit de lucht
Dat is dus een fabel.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:57 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Als het een tijdje warm is geweest en eind maart gaat het een paar dagen vriezen zijn er echt wel insecten die het loodje leggen hoor. De hele natuur kwam dit jaar later op gang door de te koude maart en april maanden,quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dus een fabel.
http://dier-en-natuur.inf(...)en-lange-winter.html
Dit jaar waren er beduidend meer wespen en muggen. Maar je kunt er van maken wat je wilt, google maar eens er zijn genoeg wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan.quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:44 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Als het een tijdje warm is geweest en eind maart gaat het een paar dagen vriezen zijn er echt wel insecten die het loodje leggen hoor. De hele natuur kwam dit jaar later op gang door de te koude maart en april maanden,
Bron? Naar eigen waarneming minder, of in ieder geval waren ze later dan normaal. In juli kon ik amper een wesp ontdekken. http://www.omroepgelderla(...)los.htm#.UrVyY_TuIrUquote:Op zaterdag 21 december 2013 11:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit jaar waren er beduidend meer wespen en muggen. Maar je kunt er van maken wat je wilt, google maar eens er zijn genoeg wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan.
Maakt idd niks uit. Moet je naar plekken gaan waar het de hele winter 30 graden vriest...daar sterft het van de muggen en andere insecten als het warmer wordt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dus een fabel.
http://dier-en-natuur.inf(...)en-lange-winter.html
Ze waren wel later, augustus en zelfs in september nog. Maar wel heel veel, tenminste hier dan (in het zuiden).quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bron? Naar eigen waarneming minder, of in ieder geval waren ze later dan normaal. In juli kon ik amper een wesp ontdekken. http://www.omroepgelderla(...)los.htm#.UrVyY_TuIrU
aha nu ben ik gerust zeg. ik dacht dat het morgenvroeg wasquote:Op zaterdag 21 december 2013 14:11 schreef Fred0w het volgende:
Vandaag is de kortste dag van 2013.
De zon kwam op om 8.48 uur en gaat 'vanavond' weer onder om 16.30 uur.
Maar gelukkig geen sneeuw.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:56 schreef Dagoduck het volgende:
Wat een kolereweer, het heeft van 0 tot 12 uur geregend met windkracht 6/7..
Je spreekt jezelf nogal tegen nu.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:10 schreef 88-4 het volgende:
[..]
Maar gelukkig geen sneeuw.
Ik hoop dat dit hoereweer snel verandert in kou met sneeuw en alles wat daarbij hoort :-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |