Maakt idd niks uit. Moet je naar plekken gaan waar het de hele winter 30 graden vriest...daar sterft het van de muggen en andere insecten als het warmer wordt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dus een fabel.
http://dier-en-natuur.inf(...)en-lange-winter.html
Ze waren wel later, augustus en zelfs in september nog. Maar wel heel veel, tenminste hier dan (in het zuiden).quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bron? Naar eigen waarneming minder, of in ieder geval waren ze later dan normaal. In juli kon ik amper een wesp ontdekken. http://www.omroepgelderla(...)los.htm#.UrVyY_TuIrU
aha nu ben ik gerust zeg. ik dacht dat het morgenvroeg wasquote:Op zaterdag 21 december 2013 14:11 schreef Fred0w het volgende:
Vandaag is de kortste dag van 2013.
De zon kwam op om 8.48 uur en gaat 'vanavond' weer onder om 16.30 uur.
Maar gelukkig geen sneeuw.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:56 schreef Dagoduck het volgende:
Wat een kolereweer, het heeft van 0 tot 12 uur geregend met windkracht 6/7..
Je spreekt jezelf nogal tegen nu.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:10 schreef 88-4 het volgende:
[..]
Maar gelukkig geen sneeuw.
Ik hoop dat dit hoereweer snel verandert in kou met sneeuw en alles wat daarbij hoort :-)
En 16:30 is al twee of drie minuten later dan 17 decemberquote:Op zaterdag 21 december 2013 14:11 schreef Fred0w het volgende:
Vandaag is de kortste dag van 2013.
De zon kwam op om 8.48 uur en gaat 'vanavond' weer onder om 16.30 uur.
Precies!quote:Op zaterdag 21 december 2013 16:40 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die zeuren
Twee weken mooi tegenover een dag wat minder, mij zie je niet gelijk klagen.
Ik heb niks aan mooi weer op werkdagen, ga in donker weg en kom in donker thuisquote:Op zaterdag 21 december 2013 16:40 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die zeuren
Twee weken mooi tegenover een dag wat minder, mij zie je niet gelijk klagen.
Ik heb het helemaal geregeld hoor, ik ben lekker binnen gebleven.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:33 schreef computergirl het volgende:
Het is ongelofelijk pokke weer in Amsterdam. Kan iemand daar even wat aan doen?![]()
![]()
klopt inderdaad!quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nogal tegen nu.
Dat is jouw probleem, simpel.quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb niks aan mooi weer op werkdagen, ga in donker weg en kom in donker thuis
Beetje een kutopmerking van je dit.quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem, simpel.
Ander werk, thuiswerk, pauze, uit het raam staren, allerlei opties.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Beetje een kutopmerking van je dit.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Op een werkdag is mooi weer inderdaad minder van belang dan op een vrije dag. Ik denk dat jij dat ook wel in kan zien. Wel ben ik het er mee eens dat je ook op een werkdag beter prettig weer kan hebben omdat je inderdaad in je pauze even buiten van het weer zou kunnen genieten. Verder is thuiswerk natuurlijk een non-argument en uit het raam staren met rotweer nog leuker is dan met goed weer. Verder vind ik het erg treurig wanneer je zelf de botheid van je opmerking niet inziet.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waarom?
Je kunt toch ook op een werkdag genieten van mooi weer? En ik geef wat tips daarvoor. Er zijn er vast nog veel meer.
Ik vind het een kutopmerking om te zeggen dat je op een werkdag niks aan mooi weer hebt.
Niet iedereen kan dat natuurlijk. Thuiswerk bedoel ik. Genoeg die de hele dag zelfs buiten werken.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:12 schreef Lemans24 het volgende:
Nee dus, ik fietste naar m'n werk. En nu werk ik thuis. Mooi weer is voor mij altijd even belangrijk.
Of lekker in de ww zitten zekerquote:Op zaterdag 21 december 2013 18:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem, simpel.
Ander werk, thuiswerk, pauze, uit het raam staren, allerlei opties.
Bot, meningen verschillen. Wat is er leuk aan mooi weer? Je kijkt uit het raam en alles is en blijft hetzelfde, windstil, je ziet mensen plezier hebben terwijl jij moet werken. Iets deprimerenders bestaat bijna niet. Nu, nu heb je wind en regen, takken waaien van de bomen, de wereld vliegt aan je voorbij, mensen zwoegen zich een weg naar huis. Op het moment is het niet fijn, maar de gedachte aan de verwachte thuiskomst brengt meer warmte dan een zonnestraal. Je moet er voor vechten. Het is een spektakel. En dat zie je allemaal, door het raam op je kantoor. Geen reden om te mokken.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Op een werkdag is mooi weer inderdaad minder van belang dan op een vrije dag. Ik denk dat jij dat ook wel in kan zien. Wel ben ik het er mee eens dat je ook op een werkdag beter prettig weer kan hebben omdat je inderdaad in je pauze even buiten van het weer zou kunnen genieten. Verder is thuiswerk natuurlijk een non-argument en uit het raam staren met rotweer nog leuker is dan met goed weer. Verder vind ik het erg treurig wanneer je zelf de botheid van je opmerking niet inziet.
Het weer gaat zich niet aanpassen aan jouw wensen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga liever met mooi weer naar en van het werk dan in strontweer. Zeker omdat je dan het uitzicht hebt op een mooie avond. Maar als ik het goed begrijp moet het maar strontweer zijn rond werktijden. Ook gedacht aan mensen die flexibele werktijden hebben? Beetje egoïstisch.
Iedereen kan dat, het leven is voor iedereen een keuze. Wil je thuiswerken, zoek je een oplossing. Dat definitieve gedoe (ik moet dit, ik mag dat niet), is echt nergens goed voor.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:35 schreef 88-4 het volgende:
[..]
Niet iedereen kan dat natuurlijk. Thuiswerk bedoel ik. Genoeg die de hele dag zelfs buiten werken.
Wat heeft de WW er mee te maken? Heb ik nog nooit ingezeten.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Of lekker in de ww zitten zeker
Ga eens naar buiten, naar/van je werk lopen met regen is veel minder leuk dan met zon. En door het raam geniet ik van mooi weer en haat ik baggerweer. Ben ik daarin de enige ofzo?quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:43 schreef MaIena het volgende:
[..]
Bot, meningen verschillen. Wat is er leuk aan mooi weer? Je kijkt uit het raam en alles is en blijft hetzelfde, windstil, je ziet mensen plezier hebben terwijl jij moet werken. Iets deprimerenders bestaat bijna niet. Nu, nu heb je wind en regen, takken waaien van de bomen, de wereld vliegt aan je voorbij, mensen zwoegen zich een weg naar huis. Op het moment is het niet fijn, maar de gedachte aan de verwachte thuiskomst brengt meer warmte dan een zonnestraal. Je moet er voor vechten. Het is een spektakel. En dat zie je allemaal, door het raam op je kantoor. Geen reden om te mokken.
Erg makkelijk gezegd dit. Het is nou eenmaal niet zo dat in ieder vakgebied de banen voor het oprapen liggen en je compleet vrije keuze krijgt van je baas.quote:Op zondag 22 december 2013 03:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Iedereen kan dat, het leven is voor iedereen een keuze. Wil je thuiswerken, zoek je een oplossing. Dat definitieve gedoe (ik moet dit, ik mag dat niet), is echt nergens goed voor.
En degenen die de hele dag buiten werken, zijn toch blij met mooi weer tijdens het werk? Die zitten al perfect dan!
De meerderheid kan dat niet, is dat zo moeilijk te snappen.quote:Op zondag 22 december 2013 03:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Iedereen kan dat, het leven is voor iedereen een keuze. Wil je thuiswerken, zoek je een oplossing. Dat definitieve gedoe (ik moet dit, ik mag dat niet), is echt nergens goed voor.
En degenen die de hele dag buiten werken, zijn toch blij met mooi weer tijdens het werk? Die zitten al perfect dan!
Gaat deze vergelijkbaar worden met die van eind oktober / begin november of eerder met die een paar weken geleden?quote:Op zondag 22 december 2013 08:41 schreef aloa het volgende:
Dinsdagnacht gaat het los. Volle storm voor de Noordzeekust.
[ afbeelding ]
Denk niet dat deze vergelijkbaar is met die van 28 oktober. Wel met die van 5 december, al komt de wind wel uit een andere hoek dan en geen (zeer) hoog water.quote:Op zondag 22 december 2013 08:49 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Gaat deze vergelijkbaar worden met die van eind oktober / begin november of eerder met die een paar weken geleden?
Het begint maandag aan het eind van de middag tot dinsdag begin van de middag. De piek ligt in de nacht van dinsdag.quote:Op zondag 22 december 2013 08:57 schreef JDude het volgende:
Wordt het een nachtelijk avontuur of gaan we er overdag ook wat van merken?
Ik woon gelukkig in het binnenland tegen de grens met Nederland.quote:Op zondag 22 december 2013 08:41 schreef aloa het volgende:
Dinsdagnacht gaat het los. Volle storm voor de Noordzeekust.
[ afbeelding ]
Belgie krijgt het waarschijnlijk nog zwaarder te verduren dan Nederland.quote:Op zondag 22 december 2013 10:26 schreef sararaats het volgende:
[..]
Ik woon gelukkig in het binnenland tegen de grens met Nederland.
Zou de Belgische Kust ook zo'n windstoten krijgen?
Precies.quote:Op zondag 22 december 2013 08:44 schreef JDude het volgende:
Van interessant weertopic naar de centrale zeikwijvenslowchat. Pff.
Echt he, hoezo bijna kerstquote:Op zondag 22 december 2013 11:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Met al die stormpjes heb ik echt het gevoel alsof we nog in herfstig oktober zitten!![]()
Zo'n diepe winterdepressie overleven suicidale mensen toch niet?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:56 schreef aloa het volgende:
De depressie van het jaar, met een luchtdruk van 924mb.
[ afbeelding ]
Zit er ook een kilometerteller op dan?quote:Op zondag 22 december 2013 11:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vannacht een uitschuiver van 83.7km/h gehaden dat bij een 7bft
De windmeter heeft bijna 1000km gedraaid gisteren haha
Nee dat wordt softwarematig berekendquote:Op zondag 22 december 2013 13:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zo'n diepe winterdepressie overleven suicidale mensen toch niet?
[..]
Zit er ook een kilometerteller op dan?
Bij hoeveel km is de servicebeurt?
En wordt door mij gelijk als *Zwaar overdreven* beschouwd....Kom op 130+km/h voor heel Nederlands en mogelijks langs de ZW kustgebied 160km/h?quote:
Pas wel op waar je gaat wonen:quote:Op zondag 22 december 2013 14:06 schreef Djeez het volgende:
Nou de hemelsluizen zijn weer open hier! Ik denk dat ik maar ga emigreren naar Limburg, hier in het Noorden regent het zeker driemaal zoveel als daar
het is een beetje nutteloos om met jou te discussiëren gezien het bord voor je kop en wereldvreemde blik vanuit je zolderkamer, maar misschien eens kijken naar tijden van zonsopgang en ondergang op moment.? Zoals ik zei is het donker als in naar het werk ga en donker als ik terugkom. Ja ik kan eventjes naar buiten op een werkdag tijdens de pauze, maar dat staat toch niet in verhouding met het weekend?quote:Op zondag 22 december 2013 14:43 schreef Lemans24 het volgende:
Oh ja, nu ik weer nuchter ben: dat iedereen kan kiezen voor thuis- of buiten werken, is op z'n minst discutabel, maar zijn er echt mensen die de hele dag opgehokt zitten en niet kunnen kiezen voor een paar minuten pauze? Of een iets langere route kunnen nemen van de parkeerplaats of het station, om te genieten van de zon?
Voor al die mensen is er nu een ontzettend ironisch slechtweerweekend, helaas.
Gelukkig! Ik vind vijf minuten tijdens een drukke werkdag net zo waardevol als een hele dag in het weekend. Ik plaats het even in perspectief, en kan de lol er zeker van in zien. En met de fiets of lopend is het belangrijk of het droog is, niet iedereen gaat met de auto. Over wereldvreemd gesproken.quote:Op zondag 22 december 2013 14:48 schreef computergirl het volgende:Ja ik kan eventjes naar buiten op een werkdag tijdens de pauze, maar dat staat toch niet in verhouding met het weekend?
Dit is een slechte herfstdag. Hopelijk volgen er nog een paar mooie, want eind december lijkt ook niet best te worden.quote:Op zondag 22 december 2013 15:40 schreef bondage het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Dit is herfstweer.
Jij hebt het overdrijven volgens mij uitgevonden. Onafgebroken geregend sinds augustus?quote:Op zondag 22 december 2013 15:42 schreef Djeez het volgende:
Volgens mij is dit nu al het natste jaar ooit. Sinds augustus heeft het bijna onafgebroken geregend, Net naar Dickensfestijn geweest in het bos. Is normaal een hele happening. Drie jaar geleden lag er toen allemaal sneeuw. Vandaag stopten ze twee uur vroeger door de regen
Ik ben tot nu toe nog weinig nat geworden op de fiets. Laatste paar weken zelfs veel zon.quote:Op zondag 22 december 2013 15:42 schreef Djeez het volgende:
Volgens mij is dit nu al het natste jaar ooit. Sinds augustus heeft het bijna onafgebroken geregend, Net naar Dickensfestijn geweest in het bos. Is normaal een hele happening. Drie jaar geleden lag er toen allemaal sneeuw. Vandaag stopten ze twee uur vroeger door de regen
Het is verre van een nat jaar. De lente was droog, de zomer zeer droog en de herfst zeer nat (op twee na natste sinds 1900). December was ook vrij droog, tot nu toe. Al met al een heel gemiddeld jaar.quote:Op zondag 22 december 2013 15:42 schreef Djeez het volgende:
Te verwachten reactie: ja, maar, ik werk binnen en heb niks aan een droge dag doordeweeksquote:Op zondag 22 december 2013 15:49 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Jij hebt het overdrijven volgens mij uitgevonden. Onafgebroken geregend sinds augustus?Gelukkig niet, want ik werk nogal veel buiten.
Zeg jij, met een wapen op ons gerichtquote:Op zondag 22 december 2013 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:
En laten we het hier gezellig houden.
quote:Op zondag 22 december 2013 16:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zeg jij, met een wapen op ons gericht
Werkt niet meerquote:Op zondag 22 december 2013 14:48 schreef Adrie072 het volgende:
Op deze stream is het altijd mooi weer, althans dat vind ik.
http://77.222.181.11:8080(...)pg/video.mjpg&size=1
intussen regent het hier in Limburg aan een hele tijd heel behoorlijkquote:Op zondag 22 december 2013 14:06 schreef Djeez het volgende:
Nou de hemelsluizen zijn weer open hier! Ik denk dat ik maar ga emigreren naar Limburg, hier in het Noorden regent het zeker driemaal zoveel als daar
Lijkt wel een beest.quote:Op zondag 22 december 2013 22:50 schreef Adrie072 het volgende:
Komt iets aangewaaid...
[ afbeelding ]
Ik denk meerdere borden. En inderdaad nutteloos om mee te discussiëren.quote:Op zondag 22 december 2013 14:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
het is een beetje nutteloos om met jou te discussiëren gezien het bord voor je kop en wereldvreemde blik vanuit je zolderkamer, maar misschien eens kijken naar tijden van zonsopgang en ondergang op moment.? Zoals ik zei is het donker als in naar het werk ga en donker als ik terugkom. Ja ik kan eventjes naar buiten op een werkdag tijdens de pauze, maar dat staat toch niet in verhouding met het weekend?
http://home.hccnet.nl/v.d(...)st_zonsondergang.htm
En dat komt hierheen?quote:Op zondag 22 december 2013 22:59 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
http://earth.nullschool.n(...)hic=-16.16,36.88,304
woei woei woei
mooie sitequote:Op zondag 22 december 2013 22:59 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
http://earth.nullschool.n(...)hic=-16.16,36.88,304
woei woei woei
Hier ook inderdaad. Trok 1 klein buienlijntje over als ik de buienradar zo zag. Stevig weerlicht en een paar klappen donder.quote:Op zondag 22 december 2013 23:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij onweert het hier, kan dat? Zie af en toe flitsen... en nee.. het is zeker geen vuurwerk
Ja precies, hier ook!quote:Op zondag 22 december 2013 23:37 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hier ook inderdaad. Trok 1 klein buienlijntje over als ik de buienradar zo zag. Stevig weerlicht en een paar klappen donder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |