DDA had al genoemd hoe groot goudvissen kunnen worden, dat kan je volgens hou prima in bakje van nog geen 30cm breed?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik had voor mijn vissen een aqua 40. Als je er niet te grote dingen in zet kunnen daar wel 3 goudvissen in. Is iig een stuk idealer dan zo'n kommetje. En zijn helemaal zo duur niet. Ik had er twee goudvissen in zitten. En toen die vissen dood waren had ik er een stel guppen in. Bak draait nog steeds trouwens maar staat nog bij mijn ouders.
Hmm, ik denk dat ik mij in dat topic toch niet ga mengenquote:Op woensdag 18 december 2013 18:20 schreef Cat22 het volgende:
Als je een chihuahua hebt die hyperventileert, helpt druivensuiker dan?
En als ze poep eten, moet je dan eierkoeken geven om dat gedrag tegen te gaan?![]()
Bron: F&F / Dat gekke geluid van Chihuahuas + oplossing?
quote:Op woensdag 18 december 2013 12:48 schreef Elan het volgende:
Het zijn Diamantrugschildpadden, volgens de fokker kunnen die prima met goudvissen omdat ze in de natuur ook louter plantaardig voedsel nuttigen en tevens niet of nauwelijks territoriaal of agressief gedrag vertonen.
Zijn een beetje sulletjes die de hele dag liggen te zonnen en we krijgen ze heel erg klein.
Zal het toch nog even navragen voor de zekerheid, anders maar even kijken voor een iets grotere kom er naast voor de goudvissen.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Diamantrugschildpadquote:De diamantrugschildpad is aangepast op een leven in brakwater tot zout water en in tegenstelling tot alle andere moerasschildpadden wordt zoet water gemeden. De schildpad heeft verschillende aanpassingen om het lichaam van zout te ontdoen en van water te voorzien.
quote:De schildpad is een vleeseter die ook wel aas eet maar voornamelijk jaagt op kleine prooidieren, ook is wel beschreven dat soms plantendelen worden gegeten.
Ik zag echt geregeld chi pups in de spoeddienst met hypo. Zij kunnen hun bloedsuiker niet zo goed op peil houden. En een pup wil natuurlijk spelen, dus dan is de suiker snel op.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:48 schreef oh-oh het volgende:
Echt van die druivensuiker?
Ik kom nogal uit die scene zeg maar, wij hebben daar altijd heel erg tegen geageerd, als je een normale gezonde pup hebt zorg je gewoon dat ie goed eet en heb je dat niet nodig....
Je mag mij wel quoten hoor, maar ik ga niet actief op dat topic zittenquote:Op woensdag 18 december 2013 18:49 schreef Cat22 het volgende:
Als jij je er niet in wil mengen zal ik je daar maar niet quoten.![]()
Vroeger hadden wij ook een poepeter thuis.Dat was inderdaad een kwestie van OCD. Of gewoon geen opvoeding, wisten wij veel destijds.
Even check: wij praten over een kat? (een brit)quote:Op woensdag 18 december 2013 19:25 schreef Duvellie het volgende:
Hallo dierenarts!!
Heb niet alle vragen en topics doorgelezen dus weet niet of het al gevraagd is!
Onze ongesterilliseerde britje van 2.5 jaar oud heeft al een hele tijd vieze plakkerige bruine afscheiding bij haar vagina. We hebben al een echo van haar buik laten maken maar hier was niets geks op te zien, wij en de dierenarts waren bang voor een baarmoederontsteking omdat ze schijnzwanger is geweest afgelopen zomer.
Het lijkt de laatste tijd steeds meer viezigheid te worden en vragen ons af of het iets met de blaas kan zijn, een tijdje voor de echo is gekeken naar blaasonsteking maar urine was toen in orde.
Kan het nu alsnog blaasontsteking zijn of iets heel anders?
Dankje!
Ach Poefje toch. Hij heeft toch niet zijn tandjes beschadigd aan je vinger mag ik hopen?quote:Op donderdag 19 december 2013 12:53 schreef Gwywen het volgende:
Hoi DDA,
ik heb een vraagje over mezelf, maar ongetwijfeld kun jij er uit ervaring een antwoord op geven.![]()
Onze lieve Poef heeft mij net tijdens het toedienen van het diarreemiddel dat we van de dierenarts kregen, heel hard in mijn vinger gebeten.
De laatste keer dat ik door een kat zo hard werd gebeten zat ik 's avonds met een dubbeldikke vinger in het ziekenhuis en kreeg ik een tetanusprik en een antibioticakuur, dus nu mijn vraag: wat moet ik doen om te voorkomen dat het weer zo erg wordt? Wond uitzuigen en nat verband erop?
Ik neem tenminste aan dat jij als dierenarts ook zo nu en dan lelijk gebeten wordt namelijk en daar niet elke keer mee naar het ziekenhuis hoeft![]()
O, en het diarreespul smeer ik volgende keer wel aan haar poot of zo
Ik denk dat je het beste met je dierenarts kan overleggen omdat Fucithalmic een antibioticum middel is. Als het bacterieel conjuctivitis is, dan kan het makkelijk overslaan op een ander oogje.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:26 schreef loecje het volgende:
owja ik had dus ook nog een vraag.
onze kattendame heeft een ontstoken rechter oogje. daarvoor 2x daags fucithalmic voorgeschreven gekregen.
nu ziet het rechter oogje er al veel beter uit maar begint het linker oogje te tranen.
mag ik daar ook een druppeltje in doen, of beter eerst weer bij de DA langs?
(diarree problemen zijn hier helaas nog steeds niet over dus we komen al vaak genoeg bij de DA)
Als je verder had gelezen had je ook zien staan dat ik het iig al beter vind dan zo'n klein kommetje. Ik weet niet hoe groot hun wonen he.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:08 schreef loecje het volgende:
[..]
DDA had al genoemd hoe groot goudvissen kunnen worden, dat kan je volgens hou prima in bakje van nog geen 30cm breed?
een aqua40 is een super leuk aquarium voor garnalen en visjes kleiner dan 3cm volwassen lengte. (algemene vuistregel: 1cm volwassen lengte = 10cm baklengte )
Dan zal ik daarvoor ff met de eigen DA bellen.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste met je dierenarts kan overleggen omdat Fucithalmic een antibioticum middel is. Als het bacterieel conjuctivitis is, dan kan het makkelijk overslaan op een ander oogje.
Sneu dat het diarree verhaal nog niet onder controle is. Slaat de medicatie niet aan?
Huidklachten zijn zeer complex, en vereisen heel consequente behandeling. Welke allergie is het precies en hoe is dat vastgelegd? Welk voer krijgt de hond en krijgt hij alleen dat voer? En absoluut niks anders erbij?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:53 schreef MOON76 het volgende:
Even een hondenvraag.
Vriendin heeft een hond die verschrikkelijk veel en veel last heeft van jeuk.
Het is geen schurft of zoiets.
Dierenarts kon niks vinden.
Uiteindelijk heeft een veearts ( aanbevolen door de dierenarts ) geconstateerd dat het een eiwit allergie is.
De hond heeft speciaal voer nu, maar na een paar maanden nog steeds niet echt een verbetering.
Nog tips?
Dank je! Ik heb heel lang gespoeld inderdaad, en het maar aan de lucht laten drogen. Het is niet dik dus ik kijk het even aan, mijn vinger "klopt" niet in elk geval (zoals vorige keer).quote:Op donderdag 19 december 2013 14:28 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ach Poefje toch. Hij heeft toch niet zijn tandjes beschadigd aan je vinger mag ik hopen?![]()
Nee, even serieus, dat is erg sneu voor je. Ik heb dus ook elke keer reactie op een kattenbeet. Als de huid doorgebroken is, direct spoelen onder de kraan. Spoelen, spoelen, spoelen. Daarna rent ik naar de huisarts voor een antibioticumkuur. Qua tetanusprikken ben ik al overgevaccineerd.![]()
De wond niet uitzuigen, want dan breng je je mondbacterien in de wond en de mondbacterien van het poezenkind in je eigen wond. Wel goed spoelen, echt minuut of 5 of zo. Liever geen verband erop, aan de lucht laten drogen. Ik ben dan ook geen voorstaander van nat verband, want dat is ook een groeibodem voor bacterien.
Succes met je vinger!
Nee joh, antibiotica is misschien nodig in 10% van alle gevallen. Goed in de gaten houden en als het dikker wordt oid, even je huisarts bellen.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:39 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dank je! Ik heb heel lang gespoeld inderdaad, en het maar aan de lucht laten drogen. Het is niet dik dus ik kijk het even aan, mijn vinger "klopt" niet in elk geval (zoals vorige keer).
Moet antibiotica altijd na zo'n beet? Of alleen als het gaat zweren/ontsteken?
Dank je!quote:Op donderdag 19 december 2013 15:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nee joh, antibiotica is misschien nodig in 10% van alle gevallen. Goed in de gaten houden en als het dikker wordt oid, even je huisarts bellen.
Maar ik reageert heel gevoelig op de poezenbeten, ik heb binnen 1 uur een niet-herkenbare hand, dus vandaar. Blijkbaar vindt mijn lichaam poezen mondbacterien niet zo fijn.
![]()
Beterschap! En Poef krijgt nu dus lekker eten bij zijn anti-diarree spul als beloning voor het bijten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |