Dan eten je schildpadden ze opquote:Op woensdag 18 december 2013 12:27 schreef Elan het volgende:
Bedankt.
Volgende maand krijgen we schildpadden in een groot aquarium dus waarschijnlijk kunnen ze daar dan gewoon bij.
Is met pomp, verwarming etc
Dan is het goed.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Poezekind weegt 3 kilo en ze krijgt die van 2,5 - 5 kilo, dus dat moet goed zijn?
Je doet het al heel goed. 4 x per jaar is de Europese richtlijn. Maar in principe als je kat na de ontworming de straat oploopt en lekker gnomgnomgnom wormeneitjes opeet, heeft hij over 4-8 weken weer volwassen wormen in de darmen. Bij mensen met kinderen is het advies eigenlijk de honden en katten elke maand te ontwormen (om kinderen te beschermen).quote:Ik geef het haar (zo moet het ook volgens de bijsluiter & de DA waar ik ze koop) eens per 3 maanden.. Is maandelijks herhalen misschien toch beter?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niet iedereen doet het. Maar in jouw geval zou ik de ontworming zeker over een maand herhalen.Deze band springt open als de poes ergens blijft hangen.quote:De bandjes ken ik, maar ik hoor altijd van die horror verhalen dat ze dan buiten kunnen blijven hangen aan het bandje of er erge wonden van krijgen..
Roodwang schildpadden neem ik aan? Als je niet te veel aan je vissen gehecht ben, kan je dat proberen. Jonge schildpadjes laten de vissen vaak met rust, maar ik kan je geen 100% garantie geven dat er af en toe een vis verdwijnt. Volwassen schildpadden BARFen jagen graag.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:27 schreef Elan het volgende:
Bedankt.
Volgende maand krijgen we schildpadden in een groot aquarium dus waarschijnlijk kunnen ze daar dan gewoon bij.
Is met pomp, verwarming etc
Nou die jonkies vreten ook al snel de vinnen aan of zoquote:Op woensdag 18 december 2013 12:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Roodwang schildpadden neem ik aan? Als je niet te veel aan je vissen gehecht ben, kan je dat proberen. Jonge schildpadjes laten de vissen vaak met rust, maar ik kan je geen 100% garantie geven dat er af en toe een vis verdwijnt. Volwassen schildpadden BARFen jagen graag.
Dat dus.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:30 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dan eten je schildpadden ze op![]()
Geen grap!
Yep, in principe moeten de goudvissen het met name van hun snelheid hebbenquote:Op woensdag 18 december 2013 12:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou die jonkies vreten ook al snel de vinnen aan of zo![]()
Ik hoop dat Elan beter voor de schildpadden gaat zorgen qua woonruimte ed dan voor de vissen...
Veel van mijn vissen gingen er ook aan toen ik kogelvisjes namquote:Op woensdag 18 december 2013 12:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Roodwang schildpadden neem ik aan? Als je niet te veel aan je vissen gehecht ben, kan je dat proberen. Jonge schildpadjes laten de vissen vaak met rust, maar ik kan je geen 100% garantie geven dat er af en toe een vis verdwijnt. Volwassen schildpadden BARFen jagen graag.
Gelukkig kun je je tegenwoordig prima inlezen over dat soort dingen. Met boeken of via het wereld wijde web.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Yep, in principe moeten de goudvissen het met name van hun snelheid hebben![]()
En qua zorgen voor de beestjes, tja... Het zou fijn zijn als er bij een dier een bijsluiter zou zitten met alle nodige behoeftes ed. En dat de mensen die bijsluiter ook zouden lezen en opvolgen.
Louter plantaardig voedsel? Ik heb nog nooit gehoord over een waterschildpad soort dat louter vegetariër is...quote:Op woensdag 18 december 2013 12:48 schreef Elan het volgende:
Het zijn Diamantrugschildpadden, volgens de fokker kunnen die prima met goudvissen omdat ze in de natuur ook louter plantaardig voedsel nuttigen en tevens niet of nauwelijks territoriaal of agressief gedrag vertonen.
Zijn een beetje sulletjes die de hele dag liggen te zonnen en we krijgen ze heel erg klein.
Zal het toch nog even navragen voor de zekerheid, anders maar even kijken voor een iets grotere kom er naast voor de goudvissen.
Ik merk toch dat sommige mensen niks voorbereiden en spontaan een dier kopen. Zonder zich te realiseren wat er allemaal nodig is...quote:Op woensdag 18 december 2013 13:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gelukkig kun je je tegenwoordig prima inlezen over dat soort dingen. Met boeken of via het wereld wijde web.
Zou die niet gewoon die zaagrugjes bedoelen?quote:Op woensdag 18 december 2013 13:50 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Louter plantaardig voedsel? Ik heb nog nooit gehoord over een waterschildpad soort dat louter vegetariër is...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Diamantrugschildpadden niet ken, maar als ik google "diamantback terrapin + fish", dan kom ik toch dingen tegen zoals " natural part of their diet" en "consume fish"
Maar misschien is het wel veilig als zij nog klein zijn.
Jammer is dat hequote:Op woensdag 18 december 2013 13:53 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik merk toch dat sommige mensen niks voorbereiden en spontaan een dier kopen. Zonder zich te realiseren wat er allemaal nodig is...
Ja, maar dan aub niet in een aquarium huisvesten!quote:Op woensdag 18 december 2013 14:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als je vegetariers wil moet je landschildpadden nemen.
Nee dan zit ie nog met die vissenquote:Op woensdag 18 december 2013 14:05 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ja, maar dan aub niet in een aquarium huisvesten!
Je hebt een post van mij verwijderd die je niet had moeten verwijderen. Ik neem namelijk wel een pup in huis, zoals ik overigens wel vaker doe. Hier foto's van de hond die vanavond komt.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:39 schreef Misstique het volgende:
Onzinposts van de VBL SC'ers verwijderd, het is leuk geweest jongens, ga nu maar weer in je SC verder spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het al een opmerkelijk bericht aangezien Rabiës hier amper voorkomt. Enkel het noordoosten van Bulgarije kent redelijk wat aantallen en dan voornamelijk wanneer er een ziek dier vanuit Roemenië het land is binnengekomen omdat daar de enige grens is die niet door de Donau gescheiden wordt. Sowieso worden huisdieren geënt, net als een groot gedeelte van de straathonden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
2 pups uit Bulgarije blijken toch geen rabies te hebben
http://www.licg.nl/56n/to(...)s-uit-bulgarije.html
[..]
Goed voor Nederland natuurlijk, wel zielig voor de pups. Ik vraag me wel af wat zij dan wel hadden als het qua verschijnselen op rabies lijkt....
En dus graag nog je professionele mening over welke stappen te ondernemen met de straathond
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
quote:Op woensdag 18 december 2013 15:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Je hebt een post van mij verwijderd die je niet had moeten verwijderen. Ik neem namelijk wel een pup in huis, zoals ik overigens wel vaker doe. Hier foto's van de hond die vanavond komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik vond het al een opmerkelijk bericht aangezien Rabiës hier amper voorkomt. Enkel het noordoosten van Bulgarije kent redelijk wat aantallen en dan voornamelijk wanneer er een ziek dier vanuit Roemenië het land is binnengekomen. Sowieso worden huisdieren geënt, net als een groot gedeelte van de straathonden.![]()
quote:Op woensdag 18 december 2013 12:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dan is het goed.
[..]
Je doet het al heel goed. 4 x per jaar is de Europese richtlijn. Maar in principe als je kat na de ontworming de straat oploopt en lekker gnomgnomgnom wormeneitjes opeet, heeft hij over 4-8 weken weer volwassen wormen in de darmen. Bij mensen met kinderen is het advies eigenlijk de honden en katten elke maand te ontwormen (om kinderen te beschermen).Thanks voor de tips!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niet iedereen doet het. Maar in jouw geval zou ik de ontworming zeker over een maand herhalen.
[..]
Deze band springt open als de poes ergens blijft hangen.Ik ga is naar die bandjes kijken dan, das misschien toch wel handiger dan elke keer met die pipetjes achter de dames aanjagen (zit er een sterke geur aan voor katten ofzo? Ik ben nog niet eens in dezelfde ruimte met die dingen of ze vliegen al alle kanten op).
Nog een vraag en dan laat ik je weer met rust: de kat met astma krijgt dus prednisolon (dagelijks, 1/4e van een 5 mg tablet) en ik mijn eigen DA was op vakantie, dus ik naar een ander voor die tabletten, enfin, kreeg ze mee, maar deze DA opperde dat de dosering eigenlijk wel fors was. Het kon volgens hem omlaag, maar hoeveel moest ik maar met m'n eigen DA overleggen, want die kende de kat. Eigen DA heeft poezebeest echter ook nooit gezien, want ik heb de dosering overgenomen die ze al kreeg vanuit de stichting waar ik haar van heb. Eigen DA gebeld, maar die vindt de dosering helemaal niet zo hoog, dus nu weet ik het niet meer!
Opzich gaat het nu erg goed met het betreffende poezekindje, kan ik proberen om de dosering af te bouwen? Ik denk aan om de dag 1/4e tablet dagelijks, zou dat nog kunnen?
[..]
Je hebt een post van mij verwijderd die je niet had moeten verwijderen. Ik neem namelijk wel een pup in huis, zoals ik overigens wel vaker doe. Hier foto's van de hond die vanavond komt.Heel schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik vond het al een opmerkelijk bericht aangezien Rabiës hier amper voorkomt. Enkel het noordoosten van Bulgarije kent redelijk wat aantallen en dan voornamelijk wanneer er een ziek dier vanuit Roemenië het land is binnengekomen omdat daar de enige grens is die niet door de Donau gescheiden wordt. Sowieso worden huisdieren geënt, net als een groot gedeelte van de straathonden.
En dus graag nog je professionele mening over welke stappen te ondernemen met de straathond![]()
Wat is jouw vraag eigenlijk? Want ik heb de verwijderde post niet gezien.
Even wat algemene info dan![]()
Weet je hoe oud het beestje is? Je zou zo'n jonge hond elke 2 weken moeten ontwormen. Verder ook behandelen tegen vlooien.
Inenting: in Nederland doen wij met 6, 9 en 12 weken. Dat is al wat oudere pup, schat ik, dus je zou hem een volledige cocktail inenting moeten laten geven en dat over 3-4 weken herhalen. Rabies enting kan vanaf de leeftijd van 12 weken. Als je met je pup de grens wil oversteken, moet hij een microchip hebben, een Europees paspoort en een geldige enting tegen de rabies (na de enting moet je 21 dagen wachten voordat je de grens mag oversteken).
Bulgarije is officieel een laag-risico land voor Rabies. Maar Nederland is bv. "geen risico" land. Roemenië is inderdaad een "hoog risico" land.
Het probleem met de pups die uit Oost-Europa naar Nederland gebracht worden, dan er veel papieren vervalst worden. Dus het is vaak niet met de zekerheid te zeggen waar zo'n puppy precies vandaan komt en of hij daadwerkelijk ingeënt is.
[..]
Je hebt een post van mij verwijderd die je niet had moeten verwijderen. Ik neem namelijk wel een pup in huis, zoals ik overigens wel vaker doe. Hier foto's van de hond die vanavond komt.Wat een schatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
Ik heb eerlijk gezegd niet aan de Multi X bandjes geroken...quote:Op woensdag 18 december 2013 15:44 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Thanks voor de tips!Ik ga is naar die bandjes kijken dan, das misschien toch wel handiger dan elke keer met die pipetjes achter de dames aanjagen (zit er een sterke geur aan voor katten ofzo? Ik ben nog niet eens in dezelfde ruimte met die dingen of ze vliegen al alle kanten op).
In principe is het aan te raden om de dosering zo lang mogelijk te houden. Tot het niveau dat er nog wel gaat. Zij moet natuurlijk geen aanvallen er van krijgen. 1/4 (een kwart) van 5 mg tabletjes prednisolon voor een kat van 3 kg is geen hoge dosering. Maar als je het om de dag zou kunnen geven, dan zou het nog mooier zijn. Maar als je merkt dat zij dan last van krijgt, dan toch terug gaan naar de oude dosering. Trouwens, als je de dosering aanpast, dan altijd even melden bij je dierenarts, dan kunnen zij de huidige dosering even noteren in haar patiëntengegevens.quote:Nog een vraag en dan laat ik je weer met rust: de kat met astma krijgt dus prednisolon (dagelijks, 1/4e van een 5 mg tablet) en ik mijn eigen DA was op vakantie, dus ik naar een ander voor die tabletten, enfin, kreeg ze mee, maar deze DA opperde dat de dosering eigenlijk wel fors was. Het kon volgens hem omlaag, maar hoeveel moest ik maar met m'n eigen DA overleggen, want die kende de kat. Eigen DA heeft poezebeest echter ook nooit gezien, want ik heb de dosering overgenomen die ze al kreeg vanuit de stichting waar ik haar van heb. Eigen DA gebeld, maar die vindt de dosering helemaal niet zo hoog, dus nu weet ik het niet meer!
Opzich gaat het nu erg goed met het betreffende poezekindje, kan ik proberen om de dosering af te bouwen? Ik denk aan om de dag 1/4e tablet dagelijks, zou dat nog kunnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |