Dus mijn hersenen worden niet groter door FOK!...quote:omdat de hersenen te groot zijn voor de kop die ze hebben (door fok (niet Fok!))
Dit! Dit soort rare beestjes zijn het toonbeeld van hoe ver wij als mens willen gaan in de mode. We moeten ons hiervoor schamen, want dit is echt niet normaal. Laat t ras uitsterven zodat dit soort beestjes niet onnodig hoeven te lijden en laten we het daarna alsjeblieft houden bij normale rashonden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 04:59 schreef SiGNe het volgende:
De beste oplossing is om al die beestjes te sterriliseren en het ras uit te laten sterven, Hyperventilerende honden zijn niet natuurlijk maar een resultaat van doorfokken, bij de meeste van die honden puilen de ogen ook half uit omdat de hersenen te groot zijn voor de kop die ze hebben (door fok (niet Fok!))
Zelfde met perzische katten overigens, sommige rassen zijn zo doorgefokt dat ze vanaf geboorte problemen met de neus hebben.
overigens zijn er zowel met honden als katten enorm veel van dat soort voorbeelden te vinden, dierenmishandeling omdat we het mooi vinden staan.. zou verboden moeten worden...
Helemaal mee eens! Hoewel je ook wel iets kunt zeggen over de types die zo'n klein pokke hondje hebben. Negen van de 10 keer zijn het van die vrouwen die die beestjes kleertjes aantrekken en vertroetelen als een baby. Laatst kwam ik zelfs in een winkel een dame tegen met een kinderwagen met die kleine pokke beestjes. Intens triest.quote:Dit! Dit soort rare beestjes zijn het toonbeeld van hoe ver wij als mens willen gaan in de mode. We moeten ons hiervoor schamen, want dit is echt niet normaal. Laat t ras uitsterven zodat dit soort beestjes niet onnodig hoeven te lijden en laten we het daarna alsjeblieft houden bij normale rashonden.
In België, aan de kust. Talloze hondenkarretjes. Je loopt aan het strand, ga lekker rennen met die beestjes, lekker ravottenquote:Op woensdag 18 december 2013 11:19 schreef gelepino het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Hoewel je ook wel iets kunt zeggen over de types die zo'n klein pokke hondje hebben. Negen van de 10 keer zijn het van die vrouwen die die beestjes kleertjes aantrekken en vertroetelen als een baby. Laatst kwam ik zelfs in een winkel een dame tegen met een kinderwagen met die kleine pokke beestjes. Intens triest.
Bij voorkeur dicht langs de vloedlijn, dan is het probleem zo opgelost.quote:Je loopt aan het strand, ga lekker rennen met die beestjes
Ik sluit me hier volledig bij aan. Te gek voor woorden dat we de gezondheid van onze huisdieren minder belangrijk vinden dan hoe het beest eruit ziet, vaak bepaald door belachelijke 'mode's'.quote:Op zaterdag 14 december 2013 08:20 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit! Dit soort rare beestjes zijn het toonbeeld van hoe ver wij als mens willen gaan in de mode. We moeten ons hiervoor schamen, want dit is echt niet normaal. Laat t ras uitsterven zodat dit soort beestjes niet onnodig hoeven te lijden en laten we het daarna alsjeblieft houden bij normale rashonden.
Voer je hond ajb geen eierkoeken braddie! Dat mensenvoer is hartstikke slecht voor ze. Beter kun je ze corrigeren als ze poep eten.quote:Op zaterdag 14 december 2013 04:33 schreef Braddie het volgende:
Wij hebben sinds Februari van dit jaar ook een Chihuahua, de eerste keer dat we dat geluid hoorden schrokken we ons kapot en dachten we dat ze het zwaar benauwd had.. Maar aangezien ze gewoon doorging met spelen en de andere hond uitdagen leek het ons wel mee te vallen.
Even later aan een vriendin (met 2 chihuahuas) gevraagd wat dat geluid nou was, en het schijnt dat ze zich dan te druk maken en ze dan gaan hyperventileren
Nu is het zo dat als ze het doet ik vaak flink begin te lachen, want ze komt naar je toe gerent, terwijl ze naar je toe rent maakt ze dat maffe geluid en bijt me dan ook nog eens in m`n neus
Anyways, er IS een oplossing voor.
Druivensuiker, klinkt heel gek, maar het schijnt dat ze dan minder hyperventileren..
(En mocht er hier iemand een chihuahua hebben die toevallig poep eet, en ja... dat doen ze.... Dan schijnen eierkoeken te werken, was ook een tip van diezelfde vriendin)
Mja, en wat ik me dan ook afvraag: wat gebeurd er met die beestjes als ze uit de mode raken? Massaal naar t asiel?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik sluit me hier volledig bij aan. Te gek voor woorden dat we de gezondheid van onze huisdieren minder belangrijk vinden dan hoe het beest eruit ziet, vaak bepaald door belachelijke 'mode's'.
smaakt naar poep?quote:Op donderdag 19 december 2013 00:55 schreef Fera het volgende:
Geen eierkoeken geven omdat ze poep eten. Leer je hond gewoon het commando 'nee' goed aan, zodat je dit kunt gebruiken wanneer je chi iets wil eten wat hij niet mag hebben.
Ik vraag me tevens af, waarom bijt de chi jou in je neus?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |