Nee. Maar je kan je afvragen hoeveel daarvan onoplettend zijn geweest. Het gaat daarnaast vooral om oogletsel, en de tendens om oogbescherming te dragen is al ingezet. Dat lijkt me een betere oplossing dan verbieden.quote:Op zondag 15 december 2013 14:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
das niet echt verwaarloosbaar ofzo
dan lijkt eigen schuld/dikke bult me niet echt een goed argument
Ik ben absoluut niet voor het afschaffen van vuurwerk, maar jouw argument gaat natuurlijk ook niet helemaal op. Zijn voldoende gevallen van niet al te pientere mensen die hun vuurwerk op een manier gebruiken dat ze anderen daarmee verwonden.quote:Op zondag 15 december 2013 13:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Afschaffen vuurwerk? Ben je helemaal. Er zit altijd nog een eigen schuld - dikke bult verhaal achter
Wat wil je er dan mee zeggen?quote:
Nee, maar als je een straat door gaat lopen met dronken aso's die met vuurwerk spelen is de kans toch groot dat er was misgaat? Je gaat toch ook niet als Feyenoord fan met shirt in de Arena zitten? Of vrolijk met je hond langs die straat lopen waar alle die hangjongeren zitten. Dat blijft mijn inziens gewoon vragen om problemen.quote:Op zondag 15 december 2013 14:47 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet voor het afschaffen van vuurwerk, maar jouw argument gaat natuurlijk ook niet helemaal op. Zijn voldoende gevallen van niet al te pientere mensen die hun vuurwerk op een manier gebruiken dat ze anderen daarmee verwonden.
Vorig jaar bijna zelf nog meegemaakt toen ik door een straat heen liep, en een stel bezopen aso's per ongeluk tegen hun illegale vuurwerk aantikte waardoor opeens van alles op ons afschoot.
zie post #27quote:
ik heb geen idee of ze wel of niet helpen, ik krijg zelfs het idee dat het probleem een stuk groter gemaakt wordt dan het isquote:Als al die voorzorgmaatregelen niet helpen dan is een verbod de enige oplossingen is het niet?
Ze doen het niet expres lijkt me. En bezopen mensen vermijden tijdens oud en nieuw betekent een moskee bezoeken, want er is geen vierkante meter zonder bezopen of beschonken mensen te vinden op 1 januari.quote:Op zondag 15 december 2013 14:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Besides, bezopen aso's die per ongeluk vuurwerk aantikken?
Onzin, heb genoeg oud en nieuw gevierd in verschillende steden, zelfs in het buitenland, waar dronken aso's gewoon keihard worden weggemieterd of direct het busje in mogen. Londen en Krakow bijvoorbeeld. Je weet zelf ook dat dat echt overdreven is. Geen vierkante meter zonder bezopen mensen? Kom nou..quote:Op zondag 15 december 2013 14:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze doen het niet expres lijkt me. En bezopen mensen vermijden tijdens oud en nieuw betekent een moskee bezoeken, want er is geen vierkante meter zonder bezopen of beschonken mensen te vinden op 1 januari.
Tsja... Reductio ad ridiculum is een argumentatievorm die vooral gebezigd wordt door hen die geen échte argumenten beschikbaar hebben....quote:Op zondag 15 december 2013 13:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Gast, serieus?.
Laten we lekker alles verbieden! YES EINZ!!! Verbieden!
Laten we direct ook maar messen verbieden want anders gaan er anderen neergestoken worden..
Of straks krijg ik zo'n ijsklomp van een vliegtuig op m'n hoofd. Ja, lekker, vliegtuigen verbieden! Pfft. Ga eens terug naar de 1500s please.
Die bom waar jij het over hebt was al verboden.quote:Op zondag 15 december 2013 13:37 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Ja precies! Eigen schuld dikke bult!
Vorige week een vuurwerkbom bij een huis naar binnen gegooid, bewoner van een jaar of 15 oud mag nu een hand missen en zijn gezicht is voor zijn leven verminkt.
Eigen schuld, dikke bult! Had hij maar niet.... errrrr.... in een land moeten leven waar vuurwerk legaal is.
Ik heb overdreven omdat je stelling dermate onrealistisch is, dat het me wel gepast leek. Je kan mensen die letsel oplopen door het vuurwerk van dronken of beschonken mensen niet verwijten dat ze maar op een plek moeten zijn zonder die dronken mensen.quote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onzin, heb genoeg oud en nieuw gevierd in verschillende steden, zelfs in het buitenland, waar dronken aso's gewoon keihard worden weggemieterd of direct het busje in mogen. Londen en Krakow bijvoorbeeld. Je weet zelf ook dat dat echt overdreven is. Geen vierkante meter zonder bezopen mensen? Kom nou..
Uitzonderingen heb je altijdquote:Op zondag 15 december 2013 15:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb overdreven omdat je stelling dermate onrealistisch is, dat het me wel gepast leek. Je kan mensen die letsel oplopen door het vuurwerk van dronken of beschonken mensen niet verwijten dat ze maar op een plek moeten zijn zonder die dronken mensen.
Volgens mij zijn dat ook niet de mensen (de slachtoffers) die uberhaupt tegen vuurwerk zijn.quote:Op zondag 15 december 2013 15:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb overdreven omdat je stelling dermate onrealistisch is, dat het me wel gepast leek. Je kan mensen die letsel oplopen door het vuurwerk van dronken of beschonken mensen niet verwijten dat ze maar op een plek moeten zijn zonder die dronken mensen.
Illegaal vuurwerk wordt dan nog illegaler?quote:Op zondag 15 december 2013 14:47 schreef Cheiron het volgende:
Vorig jaar bijna zelf nog meegemaakt toen ik door een straat heen liep, en een stel bezopen aso's per ongeluk tegen hun illegale vuurwerk aantikte waardoor opeens van alles op ons afschoot.
Dit. Sowieso is mijn indruk dat voor de meeste voorstanders van een verbod het aantal slachtoffers een gelegenheidsargument is. Ze willen een verbod omdat zij het zelf storend vinden, of hun huisdier.quote:Op zondag 15 december 2013 15:43 schreef sp3c het volgende:
wil niet direct zeggen dat je al het vuurwerk wilt afschaffen
Als je van A naar B moet zou je toch gewoon een straat door moeten kunnen lopenquote:Op zondag 15 december 2013 14:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee, maar als je een straat door gaat lopen met dronken aso's die met vuurwerk spelen is de kans toch groot dat er was misgaat? Je gaat toch ook niet als Feyenoord fan met shirt in de Arena zitten? Of vrolijk met je hond langs die straat lopen waar alle die hangjongeren zitten. Dat blijft mijn inziens gewoon vragen om problemen.
Besides, bezopen aso's die per ongeluk vuurwerk aantikken?
Precies.quote:Op zondag 15 december 2013 15:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit. Sowieso is mijn indruk dat de meeste voorstanders van een verbod het aantal slachtoffers een gelegenheidsargument is. Ze willen een verbod omdat zij het zelf storend vinden, of hun huisdier.
komt bij dat het aantal slachtoffers gewoon marginaal isquote:Op zondag 15 december 2013 15:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit. Sowieso is mijn indruk dat voor de meeste voorstanders van een verbod het aantal slachtoffers een gelegenheidsargument is. Ze willen een verbod omdat zij het zelf storend vinden, of hun huisdier.
Is dit alleen als buschauffeurs aan het werk zijn, of ook als ze slachtoffers maken in hun vrije tijd?quote:Op zondag 15 december 2013 15:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Buschauffeurslachtoffers?
quote:Op zondag 15 december 2013 15:03 schreef sp3c het volgende:
je mag sowieso nog niet met vuurwerk gooien
blijft een gevalletje eigen schuld natuurlijk, dat jongetje had niet zo dicht bij het raam moeten spelen terwijl mensen buiten met vuurwerk bezig waren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |