quote:Op zondag 15 december 2013 02:32 schreef o.us2.0 het volgende:
Ga werken tijdens Oud en Nieuw, verdien je ook nog eens bakken met geld.
Ach, heb de afgelopen jaren genoeg te gekke feesten en ervaringen gehad met O&N. Heb ook zsm geld nodig voor een aanstaande reis dus voor de verandering na al die jaren eens werken tijdens O&N (ik werk als een barman) waarmee ik 250% betaald krijg vind ik het absoluut niet erg.quote:Op zondag 15 december 2013 02:41 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]![]()
Je kan niet serieus zijn.
Fuck werk.
tja als barman MOET je juist werken met oud en nieuwquote:Op zondag 15 december 2013 02:44 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ach, heb de afgelopen jaren genoeg te gekke feesten en ervaringen gehad met O&N. Heb ook zsm geld nodig voor een aanstaande reis dus voor de verandering na al die jaren eens werken (ik werk als een barman) waarmee ik 250% betaald krijg vind ik het absoluut niet erg.
Mwa moet niet, ik ben al jaren barman en ging gewoon werken op beide kerstdagen zodat ik tijdens O&N kon stappen met mijn vriendenquote:Op zondag 15 december 2013 02:49 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
tja als barman MOET je juist werken met oud en nieuw
maar goed, waar ga je heen op reis?
Dit is juist de reden om tegen hem te zeggen, dat je hun wel wil leren kennen en het opbouwen van nieuwe connecties nooit kwaad kan.quote:Op zondag 15 december 2013 02:03 schreef saucer het volgende:
Aan een andere vriend die het met weer een andere vriendengroep gaat vieren vroeg ik of ik me dan misschien bij hun zou kunnen voegen, Daarop kreeg ik het antwoord: "Maar die kennen jou allemaal niet, dus die vinden dat niet zo leuk."![]()
Das leuk zeg, ik zou ook graag barman willen worden, lijkt me het makkelijkst van alle soorten werkquote:Op zondag 15 december 2013 02:53 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Mwa moet niet, ik ben al jaren barman en ging gewoon werken op beide kerstdagen zodat ik tijdens O&N kon stappen met mijn vrienden.
Ben aan het sparen voor een aanstaande stage aan de andere kant de wereld, dus heb daar wel een klein kapitaaltje voor nodig.
Ik zei al dat ik ze best wil leren kennen, maar die vriend was vrij vastbesloten. Hij wil liever bij die andere vrienden zijn dus dan ga ik me niet opdringen.quote:Op zondag 15 december 2013 02:57 schreef NabPUA het volgende:
[..]
Dit is juist de reden om tegen hem te zeggen, dat je hun wel wil leren kennen en het opbouwen van nieuwe connecties nooit kwaad kan.
Zorg niet voor awkward situations, weet wat je van tevoren gaat vragen.
Stel intelligente vragen die zij als een "softbal" op kunnen vangen, zodat jij slim overkomt.
Belangrijkste: Wees jezelf en straal zelfvertrouwen uit. Dan moet het wel lukken.
Succes!
Dan raad ik jou aan om nu te gaan netwerken met mensen.quote:Op zondag 15 december 2013 03:21 schreef saucer het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik ze best wil leren kennen, maar die vriend was vrij vastbesloten. Hij wil liever bij die andere vrienden zijn dus dan ga ik me niet opdringen.
Goed idee welquote:Op zondag 15 december 2013 02:32 schreef o.us2.0 het volgende:
Ga werken tijdens Oud en Nieuw, verdien je ook nog eens bakken met geld.
+5 hosselskillsquote:Op zondag 15 december 2013 03:26 schreef NabPUA het volgende:
[..]
Dan raad ik jou aan om nu te gaan netwerken met mensen.
zo leer je mensen kennen en misschien heb jij kans dat je 31 december word uitgenodigd om het nieuwjaar proostend te gaan vieren.
Als je vragen hebt stuur mij gerust een DM
Ook wel erg voor de hand liggendquote:Op zondag 15 december 2013 03:30 schreef oLexie het volgende:
Ach, zo boeiend is oud en nieuw niet maar ik begrijp wel dat je het kut vind. Die tip om nu te gaan netwerken vond ik nog best een goede optie.
Tsja, blijkbaar was er een topic voor nodig.quote:Op zondag 15 december 2013 03:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ook wel erg voor de hand liggend
Heb je al iets geregeld voor oud & nieuw?quote:Op zondag 15 december 2013 03:34 schreef oLexie het volgende:
[..]
Tsja, blijkbaar was er een topic voor nodig.
Heb twee kaarten liggen voor een feest maar ook een hotelreservering die nog illegaal overgedragen kan worden (degene die 'm wilt heeft dezelfde voorletters en achternaam, handig wel) dus even kijken wat we gaan doen. Denk hotel wel.quote:Op zondag 15 december 2013 03:35 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Heb je al iets geregeld voor oud & nieuw?
Dat was ik eigenlijk al aan het proberen. Maar via vrienden lukt het tot nu toe niet en anderen staan echt te ver van me af om iets mee te kunnen ondernemen.quote:Op zondag 15 december 2013 03:26 schreef NabPUA het volgende:
[..]
Dan raad ik jou aan om nu te gaan netwerken met mensen.
zo leer je mensen kennen en misschien heb jij kans dat je 31 december word uitgenodigd om het nieuwjaar proostend te gaan vieren.
Als je vragen hebt stuur mij gerust een DM
Woon je in de stad? Ga NU de stad in en leer mensen kennen! Lopen vast wel een paar gezellige waussies rond die het helemaal geweldig vinden.quote:Op zondag 15 december 2013 03:38 schreef saucer het volgende:
[..]
Dat was ik eigenlijk al aan het proberen. Maar via vrienden lukt het tot nu toe niet en anderen staan echt te ver van me af om iets mee te kunnen ondernemen.
Jij kunt saucer dus niet uit de brand helpen?quote:Op zondag 15 december 2013 03:37 schreef oLexie het volgende:
[..]
Heb twee kaarten liggen voor een feest maar ook een hotelreservering die nog illegaal overgedragen kan worden (degene die 'm wilt heeft dezelfde voorletters en achternaam, handig wel) dus even kijken wat we gaan doen. Denk hotel wel.
Meh, m'n vriend is niet in voor mmv. Jij dan?quote:Op zondag 15 december 2013 03:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jij kunt saucer dus niet uit de brand helpen?
Gewoon beetje chillings zetten, muziekje erbij tochquote:Op zondag 15 december 2013 03:39 schreef oLexie het volgende:
[..]
Meh, m'n vriend is niet in voor mmv.
Het romantische gaat er wel een beetje vanaf als wij met zijn tweetjes in de jacuzzi zitten met een flesje champagne en er een saucer in de kamer ligt.quote:Op zondag 15 december 2013 03:40 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Gewoon beetje chillings zetten, muziekje erbij toch
geen hommo
Dat zijn jou excuses, reken maar niet op ze ga zelf aan de slag.quote:Op zondag 15 december 2013 03:38 schreef saucer het volgende:
[..]
Dat was ik eigenlijk al aan het proberen. Maar via vrienden lukt het tot nu toe niet en anderen staan echt te ver van me af om iets mee te kunnen ondernemen.
Ja, heb een studentenkamer in de stad. Maar alleen de stad in is ook weer zoiets...quote:Op zondag 15 december 2013 03:38 schreef oLexie het volgende:
[..]
Woon je in de stad? Ga NU de stad in en leer mensen kennen! Lopen vast wel een paar gezellige waussies rond die het helemaal geweldig vinden.
quote:Op zondag 15 december 2013 03:46 schreef saucer het volgende:
[..]
Ja, heb een studentenkamer in de stad. Maar alleen de stad in is ook weer zoiets...
Et voilá. Ik heb op die manier zat mensen leren kennen (was dan alleen wel echt mijn vrienden even tijdelijk kwijt tijdens uitgaan, zaten ze uiteindelijk in de rookruimte, of kwam complete vreemdelingen tegen die hen eigen vrienden kwijt waren). Gewoon een paar borrels nemen en mensen aanspreken, als je niet eng uit je ogen kijkt vind niemand het erg, behalve 16 jarige meisjes die denken gelijk dat je ze komt aanranden.quote:Op zondag 15 december 2013 03:35 schreef oLexie het volgende:
Je kunt ook altijd nog een kaartje kopen voor een feest en de 'ik ben al mijn vrienden kwijt en niemand neemt op' uit de doos trekken.
quote:Op zondag 15 december 2013 03:49 schreef oLexie het volgende:
[..]
[..]
Et voilá. Ik heb op die manier zat mensen leren kennen (was dan alleen wel echt mijn vrienden even tijdelijk kwijt tijdens uitgaan, zaten ze uiteindelijk in de rookruimte, of kwam complete vreemdelingen tegen die hen eigen vrienden kwijt waren). Gewoon een paar borrels nemen en mensen aanspreken, als je niet eng uit je ogen kijkt vind niemand het erg, behalve 16 jarige meisjes die denken gelijk dat je ze komt aanranden.
Ja, dat is gewoon serieus. Normale lamme gasten die mij aanspreken, HEUJJJ feestje gezellig ditdat. Gasten met een enge blik die mij aanspreken, minder wel.quote:
Wat valt onder een enge blik?quote:Op zondag 15 december 2013 03:58 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon serieus. Normale lamme gasten die mij aanspreken, HEUJJJ feestje gezellig ditdat. Gasten met een enge blik die mij aanspreken, minder wel.
Zo'n snuifblik, van die opgefokte gastjes. Of als een van je ogen mij recht aankijkt en die andere richting plafond ofzo.quote:
Ah, op die manierquote:Op zondag 15 december 2013 04:00 schreef oLexie het volgende:
[..]
Zo'n snuifblik, van die opgefokte gastjes. Of als een van je ogen mij recht aankijkt en die andere richting plafond ofzo.![]()
Maargoed, vaak hebben mensen die niet sporen dus een bepaalde blik, die blik bedoel ik.
Een (duur) kaartje kopen voor een feest om er in je eentje heen te gaan in de hoop dat er random onbekenden zijn bij wie je kan aanhaken? Ik vind het nogal raar...quote:Op zondag 15 december 2013 03:49 schreef oLexie het volgende:
[..]
[..]
Et voilá. Ik heb op die manier zat mensen leren kennen (was dan alleen wel echt mijn vrienden even tijdelijk kwijt tijdens uitgaan, zaten ze uiteindelijk in de rookruimte, of kwam complete vreemdelingen tegen die hen eigen vrienden kwijt waren). Gewoon een paar borrels nemen en mensen aanspreken, als je niet eng uit je ogen kijkt vind niemand het erg, behalve 16 jarige meisjes die denken gelijk dat je ze komt aanranden.
Ik snap nog steeds geen reet van de OP.quote:Op zondag 15 december 2013 04:03 schreef saucer het volgende:
[..]
Een (duur) kaartje kopen voor een feest om er in je eentje heen te gaan in de hoop dat er random onbekenden zijn bij wie je kan aanhaken? Ik vind het nogal raar...
Wat is er niet duidelijk?quote:Op zondag 15 december 2013 04:05 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds geen reet van de OP.
Alles. Leest als een wetenschappelijk betoog in het Engels dat door google vertaler is gegooid.quote:
Daar heb je wel een punt.quote:Op zondag 15 december 2013 04:03 schreef saucer het volgende:
[..]
Een (duur) kaartje kopen voor een feest om er in je eentje heen te gaan in de hoop dat er random onbekenden zijn bij wie je kan aanhaken? Ik vind het nogal raar...
Barman worden?quote:Op zondag 15 december 2013 04:18 schreef NabPUA het volgende:
Oke , Random vraag aan iedereen:
Wie zou er wel eens gratis willen drinken in een club en tegelijkertijd mensen leren kennen en een leuke dame ontmoeten?
wie nou niet!?
Hoe moet je dit doen?
Ik vertel het jullie volgende week vrijdag op deze topic
Ik betwijfel hetquote:Op zondag 15 december 2013 04:18 schreef NabPUA het volgende:
Oke , Random vraag aan iedereen:
Wie zou er wel eens gratis willen drinken in een club en tegelijkertijd mensen leren kennen en een leuke dame ontmoeten?
wie nou niet!?
Hoe moet je dit doen?
Ik vertel het jullie volgende week vrijdag op deze topic
Niet de bars waar ik ben geweest.quote:Op zondag 15 december 2013 04:33 schreef NabPUA het volgende:
[..]
Dat kan, alleen ben je dan wel je baan kwijt na 1 dag
Ben je alcoholist? Van Bier (alcohol) alleen kun je niet leven.quote:
Dat is niet echt mijn leeftijdsgroep...quote:Op zondag 15 december 2013 08:59 schreef Wolken het volgende:
Kijk anders eens op www.nieuwemensenlerenkennen.nl . Daar worden vaak oud & nieuw evenementen georganiseerd. Van met groepen naar grote feestsen tot kleine groepjes bij mensen thuis.
Lol, dat is wel extreem ja dan kom je snel vitaminen te kort.quote:Op zondag 15 december 2013 12:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ben je alcoholist? Van Bier (alcohol) alleen kun je niet leven.
Ik ken nog zo iemand. Eet amper,staat elke dag om 05:30 uur op om naar een tankstation te lopen en zijn pak sigaretjes te halen en 1 treetje bier en dan is zijn daggeld weer op.
Ik kan er naartoe, maar gezellig is het niet. Ze zitten alleen maar thuis voor de tv en geven om twaalf uur de bejaarde buren een hand. Verder is er in het dorp waar ze wonen niks te beleven.quote:Op zondag 15 december 2013 18:12 schreef Natalie het volgende:
Je hebt geen ouders waar je gezellig met oud & nieuw naartoe kunt?
Hmm, dat klinkt weinig opbeurend, idd.quote:Op zondag 15 december 2013 20:22 schreef saucer het volgende:
[..]
Ik kan er naartoe, maar gezellig is het niet. Ze zitten alleen maar thuis voor de tv en geven om twaalf uur de bejaarde buren een hand. Verder is er in het dorp waar ze wonen niks te beleven.
Beide.quote:Op maandag 16 december 2013 12:47 schreef _Dido_ het volgende:
Ts, vind je het zelf vervelend of vind je het vervelend omdat het niet hoort om alleen te zijn die dagen?
Dat is zo 1990quote:Op zondag 15 december 2013 22:32 schreef Jahr00n het volgende:
ga gewoon naar een techno feest met een paar pillen in je mond dan kom je vanzelf wel chille lui tegen
Serieus, dat lijkt me best wel rottig...quote:Op zondag 15 december 2013 02:03 schreef saucer het volgende:
Ik heb nog steeds geen plannen voor oud en nieuw en ik begin me daar zorgen over te maken. De meeste vrienden hebben al plannen met anderen of in heel andere plaatsen. En zoals het er nu uitziet zit ik hier alleen op mijn studentenkamer. Nog niemand heeft mij ergens voor uitgenodigd, zelfs niet degenen die weten dat ik nog geen plannen heb.
Ik vroeg aan een vriend of hij zin had om bij me te komen, en hij zei dat hij niet kan omdat hij het al ergens met vrienden gaat vieren. Ok, en wat ben ik dan???
Aan een andere vriend die het met weer een andere vriendengroep gaat vieren vroeg ik of ik me dan misschien bij hun zou kunnen voegen. Daarop kreeg ik het antwoord: "Maar die kennen jou allemaal niet, dus die vinden dat niet zo leuk."![]()
Anderen hebben al kaarten voor bepaalde feesten, of zitten met vriend/vriendin in het buitenland.
Dan zijn er nog wat mensen die ik via andere vrienden wel ken, maar waar ik nooit echt privé mee om ben gegaan en die ik niet goed genoeg ken om samen plannen mee te maken.
Ik ben bang dat ik door mijn opties heen ben. Vorig jaar was ik ook alleen en dat wil ik nu echt niet meer. Heeft iemand een idee voor een toch nog geslaagde oud en nieuw?
Zijn ouders zijn niet zo gezellig las ik een paar posts terug en ik weet niet of hij nog meer familie heeftquote:
Een topic in KLB?quote:Op zondag 22 december 2013 13:49 schreef Poepoog het volgende:
KLB / Weinig te doen de komende dagen
Probleem opgelost!
Mezelf uitnodigen heeft nog niet gewerkt. Ik heb bij een aantal mensen die het met anderen gaan vieren voorzichtig gesuggereerd dat ik misschien ook wel kan komen, maar dat vonden ze dus niet zo'n goed idee. Ik kan dan toch moeilijk op de avond zelf alsnog bij ze op de stoep staan?quote:Op zondag 22 december 2013 19:48 schreef mafkees10 het volgende:
Ik zou niet afwachten maar gewoon jezelf uitnodigen. Als andere moeilijk gaan doen lul je gewoon wat dat het megagezellig wordt. Uiteindelijk na wat bier boeit het toch niemand meer wie er allemaal is en dat weten ze zelf ook wel. Onzinargument dus als ze je er niet bij willen hebben. Gewoon jezelf ertussen gooien
Daar ken ik geen mensen (meer). Al mijn huidige vrienden en kennissen ken ik eigenlijk vanuit de stad waar ik studeer.quote:Op maandag 23 december 2013 01:17 schreef Sheldon. het volgende:
Je hebt toch vast wel een woonplaats waar je bent opgegroeid, waar je vroeger een bijbaantje hebt gehad/op de basis of middelbare school hebt gezeten, op een sportclub hebt gezeten?
Ik woon niet in een dorp maar in een (studenten)stad. Mijn ouders wonen in een dorpje. Volgens mij hebben ze 1 café waar alleen maar oude mensen komen. Voor jongere mensen is daar echt niks te beleven.quote:Ik lees dat je in een dorp woont, nou in zo'n dorp is altijd wel een cafe of een zaaltje waar voor de dorpelingen een zesderangs DJ wordt neergezet wat dan om half 1 's nachts open gaat tot een uur of 5.
Wat dat betreft zou ik zeggen: Ga naar je ouders, probeer het daar tot 12 uur een beetje gezellig mee te hebben. Giet tijdens de gesprekken met je pa alvast een paar biertjes naar binnen, en gooi er tussen 12 en half 1 met een beetje tempo nog een paar naar binnen. Dan kom je al lekker losjes aan op dat feestje, en zul je heus wel wat (oud) bekenden treffen waarmee je nuchter absoluut geen zin hebt om te praten, maar beschonken nog een verdomd leuke avond mee kunt hebben..
Ik heb dit vorig jaar zo gedaanMijn vrienden gingen naar een technofeest en liepen als een malle pillen te slikken. Had daar geen zin in en ben toen in mijn eentje naar een lokaal feest gegaan, genoeg bekenden tegengekomen en zelfs nog gescoord, wat wil je nog meer
Dit dus. Daar wordt ook altijd een sport van gemaakt.quote:Op maandag 23 december 2013 01:19 schreef Geralt het volgende:
TS je kan altijd nog compleet kansloos proberen het eerste topic van 2014 op FOK! te maken
Dat dus.quote:Op zondag 22 december 2013 13:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Beter een topic hier openen en een snelle Meet organiseren, ik denk dat er wel meer mensen op
FOK zijn die met kerst of Oud en Nieuw alleen zitten, gewoon met Oud en Nieuw met zijn alle
de kroeg in duikenals ik alleen zou zijn met Oud en Nieuw zou ik misschien wel meegaan
Ik heb wel wat beters te doenquote:Op zondag 22 december 2013 19:42 schreef Adelante het volgende:
Gezellig 'n workshop vuurpijlen schilderen van FANN
Open dan een topic hiero!quote:Op maandag 23 december 2013 09:05 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
Er kan nu vast nog wel wat geregeld worden, misschien zelfs in de buurt van TS (of een beetje centraal in NL, zodat extreme reistijden vermeden kunnen worden).
Ik heb het zelf (gelukkig) niet nodig, en ben ook niet goed in organiseren, maar bij gebrek aan betere alternatieven lijkt me dit toch wel de beste optie... Als Fok!kers onder elkaar 'ken' je elkaar immers al een beetje, in ieder geval meer dan bij totale onbekenden.
Lijkt je dat wat, TS?
Vreemd genoeg voel ik me tijdens familie'verplichtingen' juist altijd eenzamer dan als ik in mijn eentje in de stad ben.quote:Op maandag 23 december 2013 03:21 schreef RemcoW23 het volgende:
In steden is het alleen lastiger wat dat vuurwerk betreft, dat gaat de hele dag door. Ga anders gewoon naar je ouders
. Saai of niet, dan ben je tenminste even weg.
Geen huisfeest inderdaad. Een paar van mijn huisgenoten zijn er misschien wel, maar vieren het dan weer met anderen. Ik ben verder ook niet lid van een vereniging.quote:Op maandag 23 december 2013 08:41 schreef motorbloempje het volgende:
Als je nou als student nog bij je ouders zo wonen en niet veel mensen zou kennen, soit, maar wat doe je als je én studeert én op kamers woont? Geen huisfeest? Geen gangfeest? Niet lid van een studie- of studentenvereniging waarvan mensen iets organiseren?
Why not? Doe ik vaak genoeg. Maar idd, het kan als "raar" worden opgevat.quote:Op zondag 15 december 2013 04:03 schreef saucer het volgende:
[..]
Ik zie het zo: als ik niemand tegenkom is het kut, maar als ik die vrienden tegenkom die mij niet hebben uitgenodigd is het ook kut.quote:Op maandag 23 december 2013 14:50 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Why not? Doe ik vaak genoeg. Maar idd, het kan als "raar" worden opgevat.Och ja, schijt aan wat de rest denkt, gewoon lekker gaan.
Vorig jaar was ik ook alleen met oud en nieuw en ik vond dat absoluut niet leuk. Dit jaar zijn er misschien huisgenoten die het hier wel gaan vieren, maar met vrienden. Ik zit dan in mijn eentje in hetzelfde huis. Ik kijk er heel erg tegen op. Vooral als ik van iedereen hoor dat ze lekker de kroeg ingaan, naar een feestje gaan of het gezellig met vrienden vieren. En helemaal NIEMAND is op het idee gekomen om mij uit te nodigen, zelfs niet als ik vertel dat ik vorig jaar ook alleen was. Daar heb ik het wel moeilijk mee.quote:Maar goed, anyway, genoeg suggesties en opties in dit topic zo te lezen. Hopelijk vind je dan nog wat. En stel dat je niks zou hebben, is dat dan zó erg? Ik las ergens in een ander topic: NYE niet té belangrijker maken dan dat het is, vind ik ook wel iets in zitten...
Je moet ook niets suggereren natuurlijk. Ik zeg gewoon: oh lache, ik heb nog geen plannen dan kom ik ook even langs. Gewoon luchtig brengen. Als ze dan zeggen: liever niet of dat komt niet uit. Dan zijn het geen vrienden. Aanhouder wint, gewoon ertussen lullen!quote:Op maandag 23 december 2013 03:12 schreef saucer het volgende:
[..]
Mezelf uitnodigen heeft nog niet gewerkt. Ik heb bij een aantal mensen die het met anderen gaan vieren voorzichtig gesuggereerd dat ik misschien ook wel kan komen, maar dat vonden ze dus niet zo'n goed idee. Ik kan dan toch moeilijk op de avond zelf alsnog bij ze op de stoep staan?
Dat heb ik wel, maar daar moet ik dan wel een kaartje voor kopen. En het is nog maar de vraag of ik daar iemand tegenkom.quote:Op maandag 23 december 2013 21:53 schreef Natalie het volgende:
Heb je geen favoriete kroeg of bar? Wie weet kan je daar gewoon heen gaan. Er zijn vast genoeg mensen om een praatje mee te maken. Zit je in ieder geval niet alleen thuis.
Ik weet nu toch al dat dat niet gewaardeerd wordt. Waarom dan aandringen? Dat zal de vriendschap niet ten goede komen.quote:Op maandag 23 december 2013 23:16 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Je moet ook niets suggereren natuurlijk. Ik zeg gewoon: oh lache, ik heb nog geen plannen dan kom ik ook even langs. Gewoon luchtig brengen. Als ze dan zeggen: liever niet of dat komt niet uit. Dan zijn het geen vrienden. Aanhouder wint, gewoon ertussen lullen!![]()
Ongestoord...quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:22 schreef TLC het volgende:
Wat is er mis met het alleen zijn ? of is dat n taboo ?
Kun je tenminste lekker de hele avond doen waar je zin in hebt, een goede film kijken of zo en dat nog eens ongestoord
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dit is wel triest hoor.... fuck al die gasten.quote:Op maandag 23 december 2013 15:24 schreef saucer het volgende:
Vorig jaar was ik ook alleen met oud en nieuw en ik vond dat absoluut niet leuk. Dit jaar zijn er misschien huisgenoten die het hier wel gaan vieren, maar met vrienden. Ik zit dan in mijn eentje in hetzelfde huis. Ik kijk er heel erg tegen op. Vooral als ik van iedereen hoor dat ze lekker de kroeg ingaan, naar een feestje gaan of het gezellig met vrienden vieren. En helemaal NIEMAND is op het idee gekomen om mij uit te nodigen, zelfs niet als ik vertel dat ik vorig jaar ook alleen was. Daar heb ik het wel moeilijk mee.
Het is inderdaad een taboe.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:22 schreef TLC het volgende:
Kun je tenminste lekker de hele avond doen waar je zin in hebt, een goede film kijken of zo en dat nog eens ongestoord
Misschien vergis ik me, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er zoveel mensen alleen gaan stappen, zeker op een nacht als Oud en Nieuw. Stappen doe je toch met je vrienden?quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dit is wel triest hoor.... fuck al die gasten.
zorg inderdaad morgen voor een kaart voor een kroeg of feestje wat je leuk vind in de stad, en ga gewoon. er zijn zoveel mensen die alleen gaan stappen, die niet zogenaamde nepvrienden nodig hebben om een leuke tijd te hebben, hoogste tijd dat jij dat ook gaat doen. dat is tien keer beter dan alleen gaan zitten zippen, of bij anderen gaan vissen of je misschien mee mag.
eens, het is echt het taboe dat erop rust.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:22 schreef TLC het volgende:
Schijnbaar heb je dan dus geen echte vrienden. Daar wel eens over nagedacht?quote:Op woensdag 25 december 2013 02:51 schreef saucer het volgende:
[..]
Het is inderdaad een taboe.
"Wat heb jij met Oud en Nieuw gedaan?" "Niks, ik heb alleen thuis gezeten."
Kun je het je voorstellen?
Ik heb het vorig jaar moeten vertellen en mensen vinden dat vreemd. Daarnaast wil ik het zelf echt vervelend. Ik wil niet in mijn eentje zijn maar bij vrienden.
je kan ook pas na 12 uur gaan. sommige feesten beginnen dan ook pas. maar ook als je er om 12 uur al bent, dan zullen vrienden natuurlijk uitgebreid elkaar nieuwjaar wensen, maar verder wents echt iedereen elkaar gelukkig nieuwjaar. dat is juist gezellig, en goed om een beetje los te komen.quote:Op woensdag 25 december 2013 03:55 schreef saucer het volgende:
[..]
Misschien vergis ik me, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er zoveel mensen alleen gaan stappen, zeker op een nacht als Oud en Nieuw. Stappen doe je toch met je vrienden?
Maar goed, het advies lijkt hier dus te zijn om in je eentje een kaartje te kopen voor een feest. Iedereen is daar met zijn eigen vrienden en dan kom je er in je eentje aan. Ga je je dan niet juist heel erg alleen voelen (al ben je in feite in een groot gezelschap)? Vooral rond 12 uur.
Het is vooral omdat je stom vindt staan richting je huisgenoten dat je daar helemaal alleen in je kamertje zit? In dat geval kan je beter naar je ouders dan valt het in ieder geval niet op voor je omgeving.quote:Op maandag 23 december 2013 15:24 schreef saucer het volgende:
Vorig jaar was ik ook alleen met oud en nieuw en ik vond dat absoluut niet leuk. Dit jaar zijn er misschien huisgenoten die het hier wel gaan vieren, maar met vrienden. Ik zit dan in mijn eentje in hetzelfde huis. Ik kijk er heel erg tegen op.
Heb je wel expliciet aangegeven dat je het vervelend vind als je alleen zit? Misschien denken die mensen wel dat je bewust geen oud en nieuw viert, en nodigen ze je daarom niet uit.quote:Vooral als ik van iedereen hoor dat ze lekker de kroeg ingaan, naar een feestje gaan of het gezellig met vrienden vieren. En helemaal NIEMAND is op het idee gekomen om mij uit te nodigen, zelfs niet als ik vertel dat ik vorig jaar ook alleen was. Daar heb ik het wel moeilijk mee.
Ik heb wel vrienden, maar degenen die in de buurt zijn vieren het dus al met anderen.quote:Op woensdag 25 december 2013 07:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Schijnbaar heb je dan dus geen echte vrienden. Daar wel eens over nagedacht?
Als ik per ongeluk alleen achterblijf tijdens het stappen voel ik me als een bang vogeltje. Ik kan dan alleen wat nerveus met mijn telefoon spelen.quote:Op woensdag 25 december 2013 09:02 schreef pokkerdepok het volgende:
veel mensen gaan gewoon uit om andere mensen te ontmoeten. ook zeker in kroegen.
mensen die in groepjes uitgaan, die ontmoeten misschien niet veel anderen, behalve als ze vrouwen gaan versieren. maar als je alleen gaat, ben je makkelijker benaderbaar, en misschien zelfs interessanter om mee te praten. zeg gewoon tegen mensen dat je vrienden allemaal bij familie zitten, en dat je toen dacht nou dan ga ik gewoon alleen.
Nee, dat heb ik niet expliciet zo gezegd. Maar ik heb het wel gevraagd (behalve aan degenen die het met vriend/vriendin vieren), dus ze weten dat ik het juist wel wil vieren.quote:Op woensdag 25 december 2013 11:37 schreef Ludd het volgende:
Heb je wel expliciet aangegeven dat je het vervelend vind als je alleen zit? Misschien denken die mensen wel dat je bewust geen oud en nieuw viert, en nodigen ze je daarom niet uit.
Ik zit niet zo in het horecawereldje dus ik ben bang dat het moeilijk voor mij wordt om op zo'n korte termijn nog werk te vinden.quote:Op woensdag 25 december 2013 18:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Als je echt iets wilt en niet nog een keer het verhaal wil vertellen dat je met oud en nieuw alleen was iets hier organiseren, komt vast wel wat op af en anders inderdaad nog kijken of er ergens werk te vinden is. Je bent dan toch op pad en doet dan ook contacten op, misschien wel mensen vanuit hetzelfde schuitje. Moet nog tedoen zijn omdat ik afgelopen week ook nog benaderd ben of ik 'tijd' had om in de Efteling te werken in die nacht.
Wat een rotopmerking zeg, hoe kunnen ze dat maken?quote:Op woensdag 25 december 2013 22:50 schreef zwarteweduwe het volgende:
Sterker nog, ik moest voortdurend aanhoren hoe geweldig gezellig een vriendengroep hier uit het dorp het altijd met elkaar heeft. Toen ik aangaf dat ik fat niet fijn vond, kreeg ik te horen "voor jou ga ik me echt niet inhouden"
Dat is precies wat het is. Al die mensen hier die zeggen dat het best normaal is om in je eentje te gaan... ik geloof het echt niet.quote:Ik zou zelf nooit alleen naar zo'n feest gaan trouwens, waar alle andere mensen wel in groepjes naar toe gaan. Ik geloof niet dat ik mezelf dan aan mijn haren uit het moeras zou kunnen trekken als het tegenvalt.
Ik denk dat dat een beetje afhangt van het soort mens dat je bent. Extravert vs introvert. Je hebt mensen - en o wat kan ik daar jaloers op zijn - die altijd en overal een praatje maken. Als je zo iemand bent dan zal alleen naar de stad gaan echt heel leuk zijn. Je komt altijd wel iemand tegen tegen wie je aan kunt gaan lullen.quote:Op donderdag 26 december 2013 04:56 schreef Prins_Pils het volgende:
Je zegt dat je alleen naar de stad gaan een beetje raar vindt.. maar probeer het eens! Zo erg is het niet. DM anders maar
ik heb ook wel eens meegemaakt dat een avond alleen stappen niet werkte, en dat ik me nergens op mn gemak voelde, dat ik bekenden tegenkwam maar me toch alleen voelde, en verdrietig nar huis ging.quote:Op donderdag 26 december 2013 03:10 schreef saucer het volgende:
Als ik per ongeluk alleen achterblijf tijdens het stappen voel ik me als een bang vogeltje. Ik kan dan alleen wat nerveus met mijn telefoon spelen.
Ik heb ook het idee dat je als eenling niet zo makkelijk in een groep wordt opgenomen. En dat je nogal triest overkomt als je in je eentje gaat stappen.
Ik ben ook niet zo heel erg extrovert hoor. Je eigen gemoedstoestand helpt inderdaad al heel erg, maar voor een praatje maken heb ik ook altijd wel een 'situatie' als 'hulpje' nodig, zoals bijvoorbeeld een kapotvallend glas of een maf type dat rondloopt of zo.quote:Op donderdag 26 december 2013 11:24 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een beetje afhangt van het soort mens dat je bent. Extravert vs introvert. Je hebt mensen - en o wat kan ik daar jaloers op zijn - die altijd en overal een praatje maken. Als je zo iemand bent dan zal alleen naar de stad gaan echt heel leuk zijn. Je komt altijd wel iemand tegen tegen wie je aan kunt gaan lullen.(...)
Dat is helemaal waar,quote:[b]Op donderdag 26 december 2013 14:10 schreef Prins_Pils het volgende:[quote] Maar als je het niet probeert kun je daar wmb alleen maar spijt van krijgen.
Ja, dat kan ik me voorstellen. En dan nog denk ik dan altijd: "/care".quote:Op woensdag 25 december 2013 02:51 schreef saucer het volgende:
[..]
Het is inderdaad een taboe.
"Wat heb jij met Oud en Nieuw gedaan?" "Niks, ik heb alleen thuis gezeten."
Kun je het je voorstellen?
Ik heb het vorig jaar moeten vertellen en mensen vinden dat vreemd. Daarnaast wil ik het zelf echt vervelend. Ik wil niet in mijn eentje zijn maar bij vrienden.
Er is een verschil tussen je alleen voelen en alleen zijn.quote:Op woensdag 25 december 2013 03:55 schreef saucer het volgende:
[..]
Maar goed, het advies lijkt hier dus te zijn om in je eentje een kaartje te kopen voor een feest. Iedereen is daar met zijn eigen vrienden en dan kom je er in je eentje aan. Ga je je dan niet juist heel erg alleen voelen (al ben je in feite in een groot gezelschap)? Vooral rond 12 uur.
Als ik zelf met vrienden ga stappen zullen we eerlijk gezegd niet zomaar een wildvreemde jongen, die ook nog eens alleen is, in onze groep opnemen. Als er totale onbekenden worden aangesproken zijn dat vrouwen met als doel het versieren daarvan.quote:Op donderdag 26 december 2013 04:56 schreef Prins_Pils het volgende:
Saucer, je bent echt niet de enige hoor![]()
Ik zit met hetzelfde probleem.. geen plannen, ik hou niet van mezelf uitnodigen, en naar moeders gaan heb ik ook geen zin in. Wel zin om schofterig hard te gaan feesten e.d. enz. etc. Heb genoeg (echte en goede) vrienden, maar allemaal in andere steden. Mijn vrienden in mijn stad zijn eigenlijk meer gewoon kennissen.
Maar fuck dat! Ik ga wel vaker gewoon op de bonnefooi naar de stad, na een paar biertjes indrinkenIs het ergens leuk, lekker blijven hangen, flink wat bier in je giechel kolken, en er is altijd wel een situatie waarin je een wildvreemde kunt aanspreken voor een kletsplaatje.
Is er geen hol te doen is altijd de plaatselijke Gazastrook nog open voor een shoarma voor onderweg naar huis. Ben je in ieder geval toch nog de deur uit geweest denk ik altijd maar
Je zegt dat je alleen naar de stad gaan een beetje raar vindt.. maar probeer het eens! Zo erg is het niet. DM anders maar
Het probleem is juist dat je met Oud en Nieuw overal een kaartje voor nodig hebt. Je bent dus min of meer gebonden aan één plek en als het ergens niet leuk is kun je niet zomaar even ergens anders naar binnen.quote:Op donderdag 26 december 2013 12:04 schreef Vogeltje88 het volgende:
Wat iedereen adviseert, gewoon een kaartje kopen voor een feest of kroeg en hup, (na 12en) de stad in. Juist met O&N is iedereen open en vrolijk en zul je je snel genoeg vermaken met mensen die je totaal niet kent.
Het zit allemaal rond de 10-15 euro bij de kroegen. Grote feesten nog meer. Meerdere kroegen langsgaan is dus niet echt een optie. Bovendien kun je niet altijd aan de deur nog kaartjes kopen. Als dat wel zo is staat er waarschijnlijk een enorme rij.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:20 schreef Prins_Pils het volgende:
Is die entree overal zo duur dan ja? Ik heb de afgelopen twee jaar steeds achter de bar gewerkt in een entreeloze kroeg dus geen idee wat de gemiddelde entree met O&N is..
je had toch een stamkroeg ofzo?quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:29 schreef saucer het volgende:
[..]
Het zit allemaal rond de 10-15 euro bij de kroegen. Grote feesten nog meer. Meerdere kroegen langsgaan is dus niet echt een optie. Bovendien kun je niet altijd aan de deur nog kaartjes kopen. Als dat wel zo is staat er waarschijnlijk een enorme rij.
Lekkere sociale instelling hebben jullie dan...quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:16 schreef saucer het volgende:
[..]
Als ik zelf met vrienden ga stappen zullen we eerlijk gezegd niet zomaar een wildvreemde jongen, die ook nog eens alleen is, in onze groep opnemen. Als er totale onbekenden worden aangesproken zijn dat vrouwen met als doel het versieren daarvan.
Ik heb geen stamkroeg. Maar komt helemaal in je eentje dansen echt niet enigszins triest over? Ik ben bang dat je dan nogal raar wordt aangekeken. Ik zou me in elk geval zeer ongemakkelijk voelen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je had toch een stamkroeg ofzo?
en waarom ga je niet naar een echt feest, met dansen enzo. dan heb je altijd iets te doen, als het verder niks is. biertjes drinken (eventueel wat anders nog) en lekker dansen.
Het is niet asociaal bedoeld. Het is gewoon zoals het gaat.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:13 schreef Godshand het volgende:
[..]
Lekkere sociale instelling hebben jullie dan...![]()
Waar ergens woon je?quote:Op zondag 15 december 2013 03:21 schreef saucer het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik ze best wil leren kennen, maar die vriend was vrij vastbesloten. Hij wil liever bij die andere vrienden zijn dus dan ga ik me niet opdringen.
als je in je eentje staat te dansen, denkt iedereen gewoon dat je maten effe wat zijn drinken.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:58 schreef saucer het volgende:
[..]
Ik heb geen stamkroeg. Maar komt helemaal in je eentje dansen echt niet enigszins triest over? Ik ben bang dat je dan nogal raar wordt aangekeken. Ik zou me in elk geval zeer ongemakkelijk voelen.
Het is sowieso al geen vriendschap (alleen denk je dat nu). Bij echte vriendschap word je overal bij uitgenodigd. Been there done that, gewoon andere mensen zoeken...quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:20 schreef saucer het volgende:
[..]
Ik weet nu toch al dat dat niet gewaardeerd wordt. Waarom dan aandringen? Dat zal de vriendschap niet ten goede komen.
Wat Mafkees10 zegt..... bij echte vrienden ben je altijd welkomquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:52 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Het is sowieso al geen vriendschap (alleen denk je dat nu). Bij echte vriendschap word je overal bij uitgenodigd. Been there done that, gewoon andere mensen zoeken...
Hier in Zwolle heb je een polsbandje voor meerdere kroegen, is zoiets niet in meerdere steden?quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:16 schreef saucer het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat je met Oud en Nieuw overal een kaartje voor nodig hebt. Je bent dus min of meer gebonden aan één plek en als het ergens niet leuk is kun je niet zomaar even ergens anders naar binnen.
Tering, een topic vol, en meneer weet het nog nietquote:
idd..... vanaf 15 december worden er volop tips gegeven en meneer zegt heel droog 30 dec dat hij het nog niet weet....dan rijst bij mij de vraag of het echt zo erg is??quote:Op dinsdag 31 december 2013 06:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tering, een topic vol, en meneer weet het nog niet
quote:Op dinsdag 31 december 2013 06:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tering, een topic vol, en meneer weet het nog niet
quote:Op dinsdag 31 december 2013 09:14 schreef Marieke_w het volgende:
[..]
idd..... vanaf 15 december worden er volop tips gegeven en meneer zegt heel droog 30 dec dat hij het nog niet weet....
De tips komen neer op alleen te gaan stappen en dat is wmb geen optie.quote:
Precies daarom. Ik kom in m'n eentje en moet dan willekeurige wildvreemden aanspreken die allemaal met hun eigen vrienden zijn. Misschien is het voor anderen een ideale oplossing, maar ik denk dat dat voor mij niet werkt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 09:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Haal wat lekker spul voor jezelf in huis en duik de kroeg in laat op de avond. Ga wat praatjes maken en je staat al snel niet meer alleen. Belangrijk is wel om, als je die keuze maakt, er écht voor te gaan. Anders straal je die onzekerheid uit, en voel je je heel ongemakkelijk in die kroeg.
Ja, dat denk ik ook. Van de mensen die wel in de buurt zijn (en niet bij hun vriendin zitten) maar mij er niet bij willen hebben zal ik de vriendschap inderdaad moeten heroverwegen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 09:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Fijne vrienden heb je. Ik zou die ook even heroverwegen (al heb je daar nu niets aan), zijn het vrienden, of eigenlijk vooral kennissen? Echte vrienden creëren mogelijkheden voor je.
Dan toch maar lekker naar je ouders gaan, als je niet alleen wil zijn..quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:03 schreef saucer het volgende:
[..]
[..]
[..]
De tips komen neer op alleen te gaan stappen en dat is wmb geen optie.
[..]
Precies daarom. Ik kom in m'n eentje en moet dan willekeurige wildvreemden aanspreken die allemaal met hun eigen vrienden zijn. Misschien is het voor anderen een ideale oplossing, maar ik denk dat dat voor mij niet werkt.
[..]
Ja, dat denk ik ook. Van de mensen die wel in de buurt zijn (en niet bij hun vriendin zitten) maar mij er niet bij willen hebben zal ik de vriendschap inderdaad moeten heroverwegen.
En als jij op een gewone zaterdagavond gaat stappen met 'vrienden', dan spreek jij alleen als groep een andere groep aan? Jij spreekt niet in je eentje een ander persoon aan?quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:03 schreef saucer het volgende:
[..]
Precies daarom. Ik kom in m'n eentje en moet dan willekeurige wildvreemden aanspreken die allemaal met hun eigen vrienden zijn. Misschien is het voor anderen een ideale oplossing, maar ik denk dat dat voor mij niet werkt.
over die vrienden: mee eens.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:03 schreef saucer het volgende:
[..]
[..]
[..]
De tips komen neer op alleen te gaan stappen en dat is wmb geen optie.
[..]
[..]
Ja, dat denk ik ook. Van de mensen die wel in de buurt zijn (en niet bij hun vriendin zitten) maar mij er niet bij willen hebben zal ik de vriendschap inderdaad moeten heroverwegen.
Dit.quote:Op woensdag 1 januari 2014 03:01 schreef Godshand het volgende:
En, lig je in bed, saucer of heb je nog iets gedaan?
Beste wensen in ieder geval!
inhaalslag Downton Abbeyquote:
quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:48 schreef Godshand het volgende:
Leeft Saucer nog of heeft hij 4 flessen champagne in een keer overgeslagen en ligt hij nu op de IC?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |