abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134746919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:29 schreef saucer het volgende:

[..]

Het zit allemaal rond de 10-15 euro bij de kroegen. Grote feesten nog meer. Meerdere kroegen langsgaan is dus niet echt een optie. Bovendien kun je niet altijd aan de deur nog kaartjes kopen. Als dat wel zo is staat er waarschijnlijk een enorme rij.
je had toch een stamkroeg ofzo?
en waarom ga je niet naar een echt feest, met dansen enzo. dan heb je altijd iets te doen, als het verder niks is. biertjes drinken (eventueel wat anders nog ;) ) en lekker dansen.

en als je nou nog lang verder treuzelt, zijn zeker alle kaartjes uitverkocht en zit je toch weer thuis.
pi_134747206
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:16 schreef saucer het volgende:

[..]

Als ik zelf met vrienden ga stappen zullen we eerlijk gezegd niet zomaar een wildvreemde jongen, die ook nog eens alleen is, in onze groep opnemen. Als er totale onbekenden worden aangesproken zijn dat vrouwen met als doel het versieren daarvan.
Lekkere sociale instelling hebben jullie dan... :{w

Milleniumwisseling organiseerde ik in mijn studentenhuis een feestje, en dacht: het moet niet alleen bij mijn vriendengroep blijven. Dus draaide wat simpele flyers uit met mijn printertje en hing ze overal waar studenten komen op: faculteitsgebouwen, Universiteitsbibliotheek, mijn studentenvereniging en op een posterplaats bij studentenhuizen.

31 december 1999 21:00 was het zover. Laat iedereen maar komen! *O*
Wat vrienden waren gearriveerd, 1 huisgenoot deed mee en alles was versierd en de champagne stond koud. Met zijn 4 a 5 man (weet niet meer precies) wachten we op de momenten die gingen komen, en het wisselen van het Millenium.

22:00 nog geen kip, we keken wat TV en draaide muziek.

22:30, de bel ging. Ik vroeg of er mensen nog iemand verwachten, maar nee. Ik was door mijn voorraad vrienden die zouden komen ook heen. De huisgenoot deed open en toen kwam daar een totaal onbekende gast binnen. "Hoi, waar is het feest? Waar zijn de wijven?!". Hij bleek op de flyers te zijn afgekomen :D

Dus, we zijn dan zo sociaal, om die gast niet buiten te stampen, nee we lieten hem binnen, schonken hem bier in en het kleine feestje kon beginnen *O*
Het was wel een worstenfeestje, dus nadat het Millenium was ingeluid, gingen we dronken de stad in, op zoek naar vrouwelijk vleesch. Maar het was een van mijn leukste feestjes ooit, juist door dat hij binnen kwam stappen. Anders was het gewoon een gemiddeld feestje weer met vrienden geworden.

Leuk detail, die "onbekende"gast is nog steeds een vriend van mij en als mensen vragen "Waar kennen jullie elkaar nu van?" vinden mensen dit verhaal nog steeds wel tof :@

Back to TS: "You never know what you gonna get", aldus de moeder van Forrest Gump, dus als je het niet probeert, zal je koud en eenzaam naar 2014 gaan -O-
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_134748745
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je had toch een stamkroeg ofzo?
en waarom ga je niet naar een echt feest, met dansen enzo. dan heb je altijd iets te doen, als het verder niks is. biertjes drinken (eventueel wat anders nog ;) ) en lekker dansen.
Ik heb geen stamkroeg. Maar komt helemaal in je eentje dansen echt niet enigszins triest over? Ik ben bang dat je dan nogal raar wordt aangekeken. Ik zou me in elk geval zeer ongemakkelijk voelen.
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:13 schreef Godshand het volgende:

[..]

Lekkere sociale instelling hebben jullie dan... :{w
Het is niet asociaal bedoeld. Het is gewoon zoals het gaat.

Ik verbaas me er echt over dat iedereen het hier de normaalste zaak van de wereld vindt om in je eentje uit te gaan en om je bij totale onbekenden te voegen. Het zou echt mooi zijn als het zo werkte, maar in de praktijk maak ik het tegenovergestelde mee.
pi_134749017
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 03:21 schreef saucer het volgende:

[..]

Ik zei al dat ik ze best wil leren kennen, maar die vriend was vrij vastbesloten. Hij wil liever bij die andere vrienden zijn dus dan ga ik me niet opdringen.
Waar ergens woon je?
pi_134751501
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:58 schreef saucer het volgende:

[..]

Ik heb geen stamkroeg. Maar komt helemaal in je eentje dansen echt niet enigszins triest over? Ik ben bang dat je dan nogal raar wordt aangekeken. Ik zou me in elk geval zeer ongemakkelijk voelen.

als je in je eentje staat te dansen, denkt iedereen gewoon dat je maten effe wat zijn drinken.
maar goed, als jij je ongemakkelijk voelt, straal je dat ook uit, en dan valt dat anderen ook op. dan wordt het niks.

als je je alleen niet goed voelt en niks durft, dan moet je daaraan werken. anders ben je afhankelijk van anderen om iets te doen in het leven, en dat is niet goed.
ik weet het natuurlijk niet, maar heel misschien is dit ook een reden waarom niemand je erbij wilt hebben, omdat je niet sterk bent en slecht op je gemak, en dus niets bij te dragen hebt.

wordt dus sterker, durf meer, overwin je angsten, leer schijt aan alles te hebben, laat je gemoedstoestand niet bepalen door wat anderen van je vinden, en haal je geluk uit jezelf.

en nou gauw een kaartje kopen.

edit: je bent bang dat je je kut gaat voelen tijdens zo'n avondje alleen uit;
echt hoor, who cares. is het zo erg om je even slecht te voelen? voel je je niet ook kut omdat je weer alleen thuis zit en niks durft? teleurstelling hoort bij het leven, leer ermee omgaan. als je niks probeert, gebeurt er ook niks, en trekt het leven aan je voorbij zonder dat je meedoet.
zie het maar als een training. als je op karate gaat krijg je ook eerst 50 keer een voet in je bek voordat je iets wint.
en denk niet dat je je persoonlijkheid niet kan bijschaven. dat is namelijk niet zo.
pi_134752717
Ik snap je terughoudendheid helemaal TS. Maar misschien kun je het toch eens proberen? Het lijkt me doodeng, maar wat zal jij je geweldig voelen als het wél goed uitpakt!
Je weet wat het alternatief is, saai en deprimerend alleen in de stad, of saai bij je ouders.

Voor komend jaar misschien een goed voornemen om je bij een studentenvereniging aan te sluiten?Die heb je in alle soorten, van complete ballententen tot min of meer serieuze clubs.
Met wat geluk wordt er ook wat georganiseerd met OenN, en heb je volgend jaar een goed alternatief!
pi_134755697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:20 schreef saucer het volgende:

[..]

Ik weet nu toch al dat dat niet gewaardeerd wordt. Waarom dan aandringen? Dat zal de vriendschap niet ten goede komen.

Het is sowieso al geen vriendschap (alleen denk je dat nu). Bij echte vriendschap word je overal bij uitgenodigd. Been there done that, gewoon andere mensen zoeken...
pi_134756381
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:52 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Het is sowieso al geen vriendschap (alleen denk je dat nu). Bij echte vriendschap word je overal bij uitgenodigd. Been there done that, gewoon andere mensen zoeken...
Wat Mafkees10 zegt..... bij echte vrienden ben je altijd welkom :) ongeacht hoe en wat en waar.... en wat is er mis om bij je vrienden O/N te gaan vieren? Je zit toch niet vast aan je stad?
  vrijdag 27 december 2013 @ 22:17:01 #129
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_134765521
TS ik snap wel wat je bedoelt en ik loop daar ook wel een beetje mee. Ik had ook (woon nog thuis) dat iedereen in mijn huis opeens vertelde vandaag dat ze in de avond al weggingen en ik zat daar maar: 'Hoor je niet even met familie te zijn dan?' Maar dat is nu gelukkig opgelost. Alleen zijn met O&N zou toch een soort kleine klap alsof je geen vrienden hebt en eigenlijk erg alleen bent.

In de avond zou ik naar een feest gaan maar de meeste mensen van mijn vriendengroep hebben daar geen zin in en blijven liever thuis, waardoor ik zelf ook niet echt de behoefte heb om daarheen te gaan. Maar toch heb ik besloten om te gaan omdat ik anders om half 2 in bed lig en denk: 'Wat ben ik in godsnaam aan het doen?' als ik iedereen hoor feesten buiten. :r

Volgend jaar een Meeting organiseren!
pi_134767645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:16 schreef saucer het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat je met Oud en Nieuw overal een kaartje voor nodig hebt. Je bent dus min of meer gebonden aan één plek en als het ergens niet leuk is kun je niet zomaar even ergens anders naar binnen.
Hier in Zwolle heb je een polsbandje voor meerdere kroegen, is zoiets niet in meerdere steden?

Verder zie ik je hier alleen maar de negatieve punten opsommen van alleen zijn. Heb je ook al de positieve punten bedacht?

Ik ga ook wel eens alleen op stap (alhoewel ik dat als vrouw niet graag laat weten, ik wil ook graag weer thuis komen) en ik vind dat helemaal niet raar of ongemakkelijk. Ik heb zin in dansen, kennelijk kan er niemand mee of heeft er niemand zin om mee te gaan, tja, dan ga ik gewoon alleen. Concerten idem. Dat kunnen juist heel toffe avonden/nachten zijn ^O^
Live for now, forget forever
  maandag 30 december 2013 @ 16:23:36 #131
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_134879640
TS, al een oplossing gevonden?

Je bent van harte welkom in het hoge noorden. Slaapplek zat. Heb onverwachts ook een ander Oud & Nieuw, dus ja.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  maandag 30 december 2013 @ 18:16:14 #132
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_134885050
Is familie opzoeken geen optie?
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
pi_134890354
Ik ben ook alleen.

Lekker boeiend :).
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_134894321
Gelukkig in Maastricht nog genoeg kroegen waar je zonder entree binnen kan met oud op nieuw ^O^ ^O^
pi_134894550
Ga naar je oma.
5 Ferrari's op videoband!
pi_134895920
En,wat wordt het morgen, TS?
pi_134899181
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:27 schreef Godshand het volgende:
En,wat wordt het morgen, TS?
Ik weet het nog niet.
pi_134912051
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:23 schreef saucer het volgende:

[..]

Ik weet het nog niet.
Tering, een topic vol, en meneer weet het nog niet :{
:{w
pi_134913578
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 december 2013 06:40 schreef Godshand het volgende:

[..]

idd..... vanaf 15 december worden er volop tips gegeven en meneer zegt heel droog 30 dec dat hij het nog niet weet....dan rijst bij mij de vraag of het echt zo erg is?? :) In ieder geval de beste wensen voor 2014 en maak alvast plannen voor 31-12-2014......
pi_134913830
Fijne vrienden heb je :{. Ik zou die ook even heroverwegen (al heb je daar nu niets aan), zijn het vrienden, of eigenlijk vooral kennissen? Echte vrienden creëren mogelijkheden voor je. In dit geval horen ze het als je alleen bent/geen plannen hebt en vragen ze de host van het feestje waar ze naartoe gaan of er plek is voor een +1, en doen zo nodig een goed woordje voor je (als jij de host helemaal niet kent). Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het dan niet kan.

Voor vanavond: bedenk een plan, want met afwachten kom je er ook niet. Zoek evt je ouders op, want alleen zijn is helemaal niets. Of ga ervoor om te stappen. Haal wat lekker spul voor jezelf in huis en duik de kroeg in laat op de avond. Ga wat praatjes maken en je staat al snel niet meer alleen. Belangrijk is wel om, als je die keuze maakt, er écht voor te gaan. Anders straal je die onzekerheid uit, en voel je je heel ongemakkelijk in die kroeg.
Schip ahoy!
pi_134914373
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:23 schreef saucer het volgende:

[..]

Ik weet het nog niet.
:|W
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:39:02 #142
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_134917805
Dat wordt niks dus. Geeft niks, zoveel stelt het nu ook weer niet voor dat O&N.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_134921568
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 december 2013 06:40 schreef Godshand het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:14 schreef Marieke_w het volgende:

[..]

idd..... vanaf 15 december worden er volop tips gegeven en meneer zegt heel droog 30 dec dat hij het nog niet weet....
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

:|W
De tips komen neer op alleen te gaan stappen en dat is wmb geen optie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Haal wat lekker spul voor jezelf in huis en duik de kroeg in laat op de avond. Ga wat praatjes maken en je staat al snel niet meer alleen. Belangrijk is wel om, als je die keuze maakt, er écht voor te gaan. Anders straal je die onzekerheid uit, en voel je je heel ongemakkelijk in die kroeg.
Precies daarom. Ik kom in m'n eentje en moet dan willekeurige wildvreemden aanspreken die allemaal met hun eigen vrienden zijn. Misschien is het voor anderen een ideale oplossing, maar ik denk dat dat voor mij niet werkt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Fijne vrienden heb je :{. Ik zou die ook even heroverwegen (al heb je daar nu niets aan), zijn het vrienden, of eigenlijk vooral kennissen? Echte vrienden creëren mogelijkheden voor je.
Ja, dat denk ik ook. Van de mensen die wel in de buurt zijn (en niet bij hun vriendin zitten) maar mij er niet bij willen hebben zal ik de vriendschap inderdaad moeten heroverwegen.
pi_134923206
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:03 schreef saucer het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Precies daarom. Ik kom in m'n eentje en moet dan willekeurige wildvreemden aanspreken die allemaal met hun eigen vrienden zijn. Misschien is het voor anderen een ideale oplossing, maar ik denk dat dat voor mij niet werkt.

[..]

Ja, dat denk ik ook. Van de mensen die wel in de buurt zijn (en niet bij hun vriendin zitten) maar mij er niet bij willen hebben zal ik de vriendschap inderdaad moeten heroverwegen.
Dan toch maar lekker naar je ouders gaan, als je niet alleen wil zijn..

Ik lees morgen wel wat het geworden is :-)
pi_134924093
ik vier het altijd met mijn vrienden in Stormwind City

pi_134928556
quote:

[..]

En als jij op een gewone zaterdagavond gaat stappen met 'vrienden', dan spreek jij alleen als groep een andere groep aan? Jij spreekt niet in je eentje een ander persoon aan?

Ik ga met een vriendin vanavond. Als zij iemand tegenkomt, blijf ik mijn uppie achter. Als ik iemand tegenkom, blijft zij in haar uppie achter. We weten van elkaar dat we dat kunnen doen, we vermaken ons allebei wel als het zo mocht lopen. (Overigens wel een strikte 'samen uit, samen thuis', dat dan weer wel.) Als je nog in je stad ergens naar toe kunt, gaan!
Live for now, forget forever
pi_134929164
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

over die vrienden: mee eens.

maar verder, hoe wil je ooit iets leren als je geen risico durft te nemen?
kijk, vanavond is misschien te vroeg voor jou, nu, dus trek het je niet aan en morgen is oud en nieuw weer voorbij en is je probleem weg.
maar je moet toch iets aan je instelling veranderen in het nieuwe jaar, vind ik. we worden allemaal alleen geboren en gaan alleen dood. vriendschap is altijd betrekkelijk, en als jij de kracht om een leuk leven te leiden niet uit jezelf kan halen, zul je altijd op teleurstelling stuiten.

ga gewoon leven, en doe wat je wilt doen. schijt aan angst of onzekerheid.
pi_134945460
En, lig je in bed, saucer of heb je nog iets gedaan?

Beste wensen in ieder geval!
pi_134945844
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 03:01 schreef Godshand het volgende:
En, lig je in bed, saucer of heb je nog iets gedaan?

Beste wensen in ieder geval!
Dit.

En regel alvast wat voor 31-12-2014. Hoe eerder hoe beter :).
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  woensdag 1 januari 2014 @ 13:24:59 #150
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134949106
Ik had gisteren in m'n eentje de beste jaarwisseling ever :D volgend jaar weer.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')