Ga de mens verbieden? Wat een debiele opmerking zeg.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, want er zijn nog heel veel andere dingen die voor schade en letsel kunnen zorgen. Allemaal maar gaan verbieden?
Zo ja: wees consequent en ga de mens verbieden.
Als je gewoon op een verantwoordelijke manier met vuurwerk omgaat is er niets aan de hand.
Want?quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:38 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ga de mens verbieden? Wat een debiele opmerking zeg.
Je pleit ervoor dat mensen mensen verbieden. Dat zegt al genoeg.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
De mens zorgt vaak voor schade en letsel.
Je bent serieus niet instaat om in te zien waar ik heen wil he?quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:47 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Je pleit ervoor dat mensen mensen verbieden. Dat zegt al genoeg.
Auto,s ook verbieden?quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik hou niet zo van verbieden en heb zelf ook heel enthousiast met vuurwerk gespeeld. Maar anderzijds vind ik het eigenlijk helemaal niet zo vanzelfspreken dat je maar voor de lol op de openbare weg gevaar voor anderen mag veroorzaken, rotzooi mag maken en de lucht mag vervuilen.
Deze discussie is echt al 100 keer gevoerd op FOK!, met exact deze 'argumenten'. Je kan een van de oude topics checken om te zien of je gaat winnen of verliezen.quote:
Wat lul jij nu weer.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Deze discussie is echt al 100 keer gevoerd op FOK!, met exact deze 'argumenten'. Je kan een van de oude topics checken om te zien of je gaat winnen of verliezen.
Klinkt goed, waar kan ik me aanmelden?quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
imo gewoon religie afschaffen, iedereen 1 kapsel, 1 kledingstijl en 1 manier van denken voorgeschreven door onze grote leiders. Mensen die afwijken gooien we in een grote put
Daar ligt de verhouding al heel anders in. Minder gevaar, rotzooi en gif in de lucht voor meer plezier en deels zelfs nut.quote:
Het punt is dat je met verbieden helemaal niets oplost. Als je schade, letsel en milieuvervuiling wil voorkomen dan moet je gewoon lekker een soort eugenetisch programma opzetten.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar ligt de verhouding al heel anders in. Minder gevaar, rotzooi en gif in de lucht voor meer plezier en deels zelfs nut.
Maar nee, ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je het absolute recht hebt om je uitlaatgassen maar op een ander zijn bord te gooien. Ik deel de verontwaardiging over beperkende maatregelen dan ook totaal niet en vind ook helemaal niet dat als je een fietser aanrijdt dat die dan alles zou moeten betalen omdat die de fout heeft gemaakt.
Dat is nog maar de vraag. Zoals ik twee jaar geleden stelde:quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar ligt de verhouding al heel anders in. Minder gevaar, rotzooi en gif in de lucht voor meer plezier en deels zelfs nut.
En bijna de helft van het verkeer is recreatief (bron, fig 2.3). Mensen die een dagje naar het strand gaan, of op vakantie, of met de auto naar het bos, of naar vrienden of familie... Allemaal autoverkeer dat net zo weinig (of veel) nut oplevert als het afsteken van vuurwerk. Maar wel met over het hele jaar genomen een stuk of 150 à 300 keer zo veel doden en gewonden!quote:Op woensdag 28 december 2011 12:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Er zijn vast een hoop mensen met verhalen hoe het bijna fout ging, maar het aantal slachtoffers valt eigenlijk reuze mee. Per oud-en-nieuw gemiddeld zo'n 70 ziekenhuisopnames en 1 dode (bron). Ter vergelijking: vuurwerk is daarmee ongeveer net zo veilig als het verkeer, want dagelijks vallen daarin 2 doden en vinden ruim 50 ziekenhuisopnames plaats (bron).
NWS / Na Zwarte Piet, ook afschaffen vuurwerk ftw!quote:
met het tegenargument daarop:quote:Maar gaan we auto's ook begrenzen omdat daar ook veel onnodige slachtoffers en schade meegemaakt wordt.
quote:Klopt, maar een auto is wel getest of hij ook daadwerkelijk naar rechts gaat als je stuurt en niet naar links, via de voeten van elke omstander ontploft in het oog van de oom die net wat te veel gedronken heeft.
Toen ik kind was was het nog de hele kerstvakantie.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is dat je met verbieden helemaal niets oplost. Als je schade, letsel en milieuvervuiling wil voorkomen dan moet je gewoon lekker een soort eugenetisch programma opzetten.
Vuurwerk is een keer in het jaar. Een keer in het jaar dat er wat geknald gaat worden. Je daar druk om maken, kom op zeg.....
Ja, like care?quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
NWS / Na Zwarte Piet, ook afschaffen vuurwerk ftw!
bijvoorbeeld uit een eerder topic:
[..]
Je haalt argumenten aan die in de vorige discussies al onderuit gehaald zijn. Dus waarom gebruik je ze opnieuw?quote:
Er is helemaal geen rechtvaardiging nodig. Veel mensen vinden het leuk om vuurwerk af te steken en dat kan dan een keer in het jaar.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toen ik kind was was het nog de hele kerstvakantie.
Maar wat is nou precies de rechtvaardiging dat je anderen in gevaar mag brengen, rotzooi op straat mag maken en de lucht mag vergiftigen? Als we "your freedom ends where mine begins" hanteren dan blijft er van die folklore niet zo heel veel over.
Ze zijn niet onderuit gehaald.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je haalt argumenten aan die in de vorige discussies al onderuit gehaald zijn. Dus waarom gebruik je ze opnieuw?
Wat ik wil zeggen is, kijk eens in die eerdere topics (iedereen) dan leer je een hoopen dan kan de discussie eindelijk naar een hoger niveau getrokken worden.
Klopt. En als je die regel heel streng toepast dan zou jij ook strafbaar zijn, met jouw posts op Fok! die bij anderen stress veroorzaken en hen aanzet tot het verspillen van tijd die ook nuttiger had kunnen worden besteed.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toen ik kind was was het nog de hele kerstvakantie.
Maar wat is nou precies de rechtvaardiging dat je anderen in gevaar mag brengen, rotzooi op straat mag maken en de lucht mag vergiftigen? Als we "your freedom ends where mine begins" hanteren dan blijft er van die folklore niet zo heel veel over.
Sluit jezelf op en kom nooit meer buiten. Val jezelf maar lekker lastig ipv al dat geklaag. Zuurpruimquote:Op zaterdag 14 december 2013 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar nee, ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je het absolute recht hebt om je uitlaatgassen maar op een ander zijn bord te gooien. Ik deel de verontwaardiging over beperkende maatregelen dan ook totaal niet en vind ook helemaal niet dat als je een fietser aanrijdt dat die dan alles zou moeten betalen omdat die de fout heeft gemaakt.
De volgorde is verkeerd. Begin maar eens met professionele vuurwerkshows - als daar in de praktijk iets van terecht komt, het idee niet door begrotingsproblemen in de soep loopt en die vuurwerkshows echt zo aantrekkelijk zijn, dan zou je vast wel een daling in de verkoop van particulier vuurwerk zien en dan kun je dán eens gaan nadenken over een eventueel verbod.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:21 schreef Lemans24 het volgende:
Uiteraard moet het verboden worden!
Dat roep ik al jaren, schaf de verkoop van consumentenvuurwerk met oud en nieuw af en organiseer een paar professionele vuurwerkshows.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |