abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 december 2013 @ 12:24:19 #101
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_134257041
Een eng mannetje die met geweld dingen wil gaan verbieden wil geen gewelddadige reacties op zijn enge stukje...?
pi_134257056
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:19 schreef DemonRage het volgende:
Mensen die niets anders kunnen dan overal over klagen omdat het ze niet aanstaat of omdat het niet politiek correct zou zijn... wat een ontzettend kutleven moeten ze dan toch hebben! _O- _O- _O-
Echt het is geen hobby vriend, het is gewoon ratio.
Paar jaar geleden in 't Gooi gestaan, vuurpijlen links en rechts om de oren, dochtertje gauw naar binnen gebracht, leek een buitenaardse invasie...
I´m back.
pi_134257068
Pfff, weet je wat ze moeten afschaffen? Kranten die elke scheet van 1 of andere columnist buiten proporties opblazen. Voor je het weet heb je overal domme mensen met fakkels en hooivorken, beetje zoals het domme volk in South Park.
  zaterdag 14 december 2013 @ 12:25:57 #104
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_134257077
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Paar jaar geleden in 't Gooi gestaan, vuurpijlen links en rechts om de oren, dochtertje gauw naar binnen gebracht, leek een buitenaardse invasie...
Stel je voor dat je kleine dochtertje niet een dag in het jaar na 12 uur naar buiten kan!
pi_134257081
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ratio? Eerder angst, blijkbaar. En zoals we weten: angst is een slechte raadgever.
pi_134257112
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:21 schreef Igen het volgende:

Uh, nee?

Een dagje naar het strand veroorzaakt ook auto-ongelukken met doden en gewonden, mensen verzuipen of moeten gered worden als ze te ver de zee in gaan, mensen krijgen huidkanker en gaan dood omdat ze te lang in de zon liggen te bakken... maar nee, de vraag of we het daarom misschien maar moeten gaan verbieden moet niet gesteld worden.
Dit lijkt inderdaad een beetje te gaan naar een verbieden, tenzij redenering, ipv de meer logische niet-verbieden, tenzij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_134257132
Die Fahne hoch, alle leuke dingen kapotmachen, jawohl! Oliebollen verbieden, jawooohl! De paashaas aan het kruis, jawooohl! Alle kerstballen ergassen, jawooohl!

Obersturmbahnfuhrer Heinrich present, lol-vernietigingsdivisie B, afdeling Kerstkristalnacht.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_134257136
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Ratio? Eerder angst, blijkbaar. En zoals we weten: angst is een slechte raadgever.
Als angst niet bestond, hadden we nooit zo succesvol kunnen zijn als menselijke soort in de evolutie.
I´m back.
pi_134257150
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die Fahne hoch, alle leuke dingen kapotmachen, jawohl! Oliebollen verbieden, jawooohl! De paashaas aan het kruis, jawooohl! Alle kerstballen ergassen, jawooohl!

Obersturmbahnfuhrer Heinrich present, lol-vernietigingsdivisie B, afdeling Kerstkristalnacht.
Oliebollen komen volgend jaar.
I´m back.
pi_134257159
Ik wil trouwens ook een onderzoek naar de negatieve consequenties, zoals een verhoogde bloeddruk, ten gevolge van discussies zoals deze. Wie weet kunnen we op grond daarvan wel een verbod uitvaardigen. :s)
pi_134257182
Niveautje referaat 4e klas vwo dit artikeltje overigens.
pi_134257185
Ik vind vuurwerk ook overbodig. Maar ik koop het dan ook gewoon niet en daarmee is het probleem opgelost.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 december 2013 @ 12:34:49 #113
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_134257212
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:32 schreef ems. het volgende:
Ik vind vuurwerk ook overbodig. Maar ik koop het dan ook gewoon niet en daarmee is het probleem opgelost.
Als Nederland meer van dit soort mensen had, dan was iedereen een stuk gelukkiger en hoefden we heel wat minder belasting te betalen.
pi_134257364
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:21 schreef Igen het volgende:
Je kon de wekker erop gelijk zetten. :')

[..]

Uh, nee?

Een dagje naar het strand veroorzaakt ook auto-ongelukken met doden en gewonden, mensen verzuipen of moeten gered worden als ze te ver de zee in gaan, mensen krijgen huidkanker en gaan dood omdat ze te lang in de zon liggen te bakken... maar nee, de vraag of we het daarom misschien maar moeten gaan verbieden moet niet gesteld worden.
Waarom niet?
Vervolgens ga je dingen waarderen op hun kosten en baten (100 doden v.s. vertier, vitamine c, menselijke maat etc.) en doe je over beiden een bepaalde emotie-multiplier oid. In de meeste gevallen zou het dan niet op een verbod uitdraaien. Alleen kunnen de meeste langeteentjes dat niet aan, en zeggen ze dat de kant van kosten 'rationeel' is, en de kant van baten emotioneel. Complete bs natuurlijk.

Je moet gewoon de zeikerds en bangerdjes bij elkaar in een hok gooien en niet te veel naar luisteren.
  zaterdag 14 december 2013 @ 12:48:17 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_134257403
Waarom moet dit jaar ineens heel december afgeschaft? :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_134257472
Mensen die honden als reden geven moeten hun bek houden. Die kut beesten strooien overal vlooien en haren rond en poepen ook overal.
pi_134257918
Vuurwerk dient met onmiddellijke ingang verboden te worden.
  zaterdag 14 december 2013 @ 13:22:08 #118
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_134257981
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:14 schreef Tocadisco het volgende:
We zouden dit soort jaarlijks terugkerende discussies moeten afschaffen.
Dat inderdaad.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_134258014
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:45 schreef Fatality het volgende:

[..]

Waarom niet?
Vervolgens ga je dingen waarderen op hun kosten en baten (100 doden v.s. vertier, vitamine c, menselijke maat etc.) en doe je over beiden een bepaalde emotie-multiplier oid. In de meeste gevallen zou het dan niet op een verbod uitdraaien. Alleen kunnen de meeste langeteentjes dat niet aan, en zeggen ze dat de kant van kosten 'rationeel' is, en de kant van baten emotioneel. Complete bs natuurlijk.

Je moet gewoon de zeikerds en bangerdjes bij elkaar in een hok gooien en niet te veel naar luisteren.
Je hebt gelijk, maar sommige dingen zijn het gewoon niet waard om op zo'n manier serieus en diepgaand te bediscussiėren.

Het begint echt een beetje vermoeiend te worden, die moderne trend dat elke debiel meent dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je elke scheet van de buurman ter discussie moet stellen en dat heel Nederland daar aandacht voor moet hebben en serieus over moet discussiėren. Er mag ook wel eens gezegd worden: Je lult maar een eind raak, dat is je goed recht, maar ik heb ook het recht om er niet naar te luisteren en het niet serieus te nemen.
pi_134258116
Zijn er nog valide argumenten om voor een verbod te zijn?

Ik heb ze hier namelijk nog niet voorbij zien komen.
pi_134258163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:28 schreef theunderdog het volgende:
Zijn er nog valide argumenten om voor een verbod te zijn?

Ik heb ze hier namelijk nog niet voorbij zien komen.
Schade en letsel is best valide.
pi_134258212
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:31 schreef Fatality het volgende:

[..]

Schade en letsel is best valide.
Nee, want er zijn nog heel veel andere dingen die voor schade en letsel kunnen zorgen. Allemaal maar gaan verbieden?

Zo ja: wees consequent en ga de mens verbieden.

Als je gewoon op een verantwoordelijke manier met vuurwerk omgaat is er niets aan de hand.
pi_134258279
Verbieden dat onzin. Het slaat nergens op dat er iets onzinnigs als vuurwerk gewoon mag.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_134258298
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:37 schreef thom_05 het volgende:
Verbieden dat onzin. Het slaat nergens op dat er iets onzinnigs als vuurwerk gewoon mag.
Trolololol neem ik aan?
pi_134258317
Vuurwerk? Wel vuurwerk?

Tot nu toe heb ik alleen maar WOII bommen af horen gaan volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')