Beter handhaven van bestaande regels lijkt me iets waar je moeilijk tegen kan zijn. Of het nou gaat om de dingen die jij noemt, of bij vuurwerk om te vroeg afsteken en illegale import uit buurlanden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik hou wel van bier op z'n tijd, maar harder handhaven op dat gebied zou ik toejuichen. Openbare dronkenschap, verkoop aan minderjarigen, verkoop aan mensen die al dronken zijn, vandalisme.
Ook goedquote:Op zaterdag 14 december 2013 18:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wel verkopen, maar niet afsteken zonder reden. Lijkt me ook.een prima alternatief.
Feestje ok, wanneer dat ook is, in het jaar, maar vandalisme en overlast niet.
Alles op één hoop gooien, nuttig.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Verbieden inderdaad, net zoals alcohol, risicovolle sporten, vet voedsel, roken etc.
Het is enkel voor plezier en brengt onnodig risico met zich mee.
Totaal niet acceptabel, we moeten veilig en gezond leven plezier is van ondergeschikt belang!
Bron? Berekening?quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En de gevaren van het huidige lakse beleid zijn zo veel groter dan de voordelen.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:24 schreef Lemans24 het volgende:
Het gooien van vuurwerk naar mensen staat wat mij betreft gelijk aan poging tot doodslag.
Vaak wel. Veel dingen die leuk zijn herbergen nou eenmaal ook een zeker gevaar.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Alles op één hoop gooien, nuttig.
Minder gevaar staat niet gelijk aan geen plezier.
Is er niet natuurlijk.quote:
Vuurwerkshows door gemeentesquote:Op zaterdag 14 december 2013 10:59 schreef -tape- het volgende:
Ik ben voor het afschaffen van particuliere verkoop, mits de grote gemeentes een vuurwerkshow organiseren. Is een bewezen concept in vele andere landen.
De vraag overall neemt dan volgens mij juist sterk af.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vuurwerkshows door gemeentes
"Zullen we eens iedere burger laten betalen voor iets waar mensen naar eigen keuze nu nog gratis van kunnen genieten of gratis helemaal kunnen negeren". Heel goed plan. Not.
Plus dat je de overlast er niet mee weg haalt, want illegaal vuurwerk, dat nog eens veel gevaarlijker is, ban je er niet mee uit. Sterker nog, dat zal hand over hand toenemen als er geen gewoon vuurwerk meer voor handen is.
Nee?quote:
Hoeveel doden zijn er in Nederland gevallen door gewoon consumentenvuurwerk? Graag cijfers.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee?
Als je bewust een stuk vuurwerk naar iemand toe gooit, wat gegarandeerd explodeert, is dat volgens jou géén poging tot doodslag? Wat dan wel? Baldadigheid ofzo?
Klopt. Consumentenvuurwerk is namelijk zelden dodelijk.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee?
Als je bewust een stuk vuurwerk naar iemand toe gooit, wat gegarandeerd explodeert, is dat volgens jou géén poging tot doodslag?
Hooguit enkele per jaar. Maar iedere dode is er één te veel.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hoeveel doden zijn er in Nederland gevallen door gewoon consumentenvuurwerk? Graag cijfers.
Jij hebt geen behoefte in je leven aan plezier?quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt voordelen dan? Oh ja, brood en spelen.
Er vallen ook doden door het drinken van water.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hooguit enkele per jaar. Maar iedere dode is er één te veel.
Het is op z'n minst poging to ernstige mishandeling. Een gillende keukenmeid met een knal op het eind, als die in je oog komt, loopt het toch zeer zeer slecht af.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee?
Als je bewust een stuk vuurwerk naar iemand toe gooit, wat gegarandeerd explodeert, is dat volgens jou géén poging tot doodslag? Wat dan wel? Baldadigheid ofzo?
Laten we wapens ook maar weer toestaan.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er vallen ook doden door het drinken van water.
Wapens met vuurwerk vergelijken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Laten we wapens ook maar weer toestaan.
Dit gaat toch niet over mij?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij hebt geen behoefte in je leven aan plezier?
quote:Op zaterdag 14 december 2013 10:59 schreef -tape- het volgende:
Ik ben voor het afschaffen van particuliere verkoop, mits de grote gemeentes een vuurwerkshow organiseren. Is een bewezen concept in vele andere landen.
Er zit wel wat verschil tussen een Cobra6 en een rotje.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En maakt het uit of het legaal vuurwerk was?
Jij stelt dat plezier geen noemenswaardig voordeel van een activiteit kan zijn. Dat vind ik nogal een rare stelling, behalve als je een soort gevoelloze robot bent die geen behoefte aan plezier heeft.quote:
Klopt! De rest kan de schijt krijgen verderquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Is er niet natuurlijk.
Zo lang Lemans zijn 2 bier kan drinken vindt ie het wel best.
Met zijn poging tot doodslag,.
Ik bedoelde: het enige voordeel voor de *overheid* is dat 'wij' plezier hebben aan vuurwerk.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij stelt dat plezier geen noemenswaardig voordeel van een activiteit kan zijn. Dat vind ik nogal een rare stelling, behalve als je een soort gevoelloze robot bent die geen behoefte aan plezier heeft.
Ah, en wetgeving is er voor de overheid en niet voor de burgers?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik bedoelde: het enige voordeel voor de *overheid* is dat 'wij' plezier hebben aan vuurwerk.
Vandaae dat ik uitdrukking brood en spelen gebruikte.
Nee.quote:
Klopt, maar daar ga je door het verbieden van consumentenvuurwerk dus geen enkele progressie mee boeken.quote:Maar iedere dode is er één te veel.
Maakt niet uit, de definitie is hetzelfde. Alleen de uiteindelijke uitkomst is anders.quote:En ik zei 'poging tot'.
Nee, we blijven bij doodslag, want dat was het volgens jou en daar bleef je bij hoog en laag bij. Nou mag jij weer.quote:Bewuste zware mishandeling mag ook.
Natuurlijk maakt dat uit, want illegaal vuurwerk verdwijnt niet als je consumentenvuurwerk verbiedt.quote:En maakt het uit of het legaal vuurwerk was? Het bewust naar iemand toegooien, blijft hetzelfde.
Qua verhoudingen komt het prima overeen. I.t.t. wapens.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vuurwerk met water vergelijken!
Ja, al dat leed door het drinken van water. Mensen die hun oog kwijtraken, vingers moeten missen en ook gehoorbeschadigingen komen voor.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Qua verhoudingen komt het prima overeen. I.t.t. wapens.
Dat hangt er in dergelijke gevallen maar van af hoe strikt en hard je de regels handhaaft ....quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:15 schreef Zelva het volgende:
Natuurlijk maakt dat uit, want illegaal vuurwerk verdwijnt niet als je consumentenvuurwerk verbiedt.
Volgens mij zijn de regels omtrent moorden toch vrij strikt en het is toch een misdrijf waar de politie vaak nog wel de moeite doet om een dader te vinden. Komt ook nog steeds voor.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat hangt er in dergelijke gevallen maar van af hoe strikt en hard je de regels handhaaft ....
Je had het over doden. Maar goed, ook lichamelijk letsel rechtvaardigt nog geen verbod. Of gaan we snow- en skateboarden ook maar verbieden?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, al dat leed door het drinken van water. Mensen die hun oog kwijtraken, vingers moeten missen en ook gehoorbeschadigingen komen voor.
Ja, nog even en iemand omver lopen is poging tot doodslag.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:24 schreef Lemans24 het volgende:
Ik vind het poging tot doodslag ja.
Nee, natuurlijk niet. Alleen alles wat voor buitenproportioneel veel letsel bij anderen zorgt. Wat dat allemaal is, is offtopic.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je had het over doden. Maar goed, ook lichamelijk letsel rechtvaardigt nog geen verbod. Of gaan we snow- en skateboarden ook maar verbieden?
Roken per direct verbieden. Ik ben voorquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Alleen alles wat voor buitenproportioneel veel letsel bij anderen zorgt. Wat dat allemaal is, is offtopic.
Dit lijkt een beetje op wiet keihard aanpakken omdat je cokehandel wilt tegengaan.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat hangt er in dergelijke gevallen maar van af hoe strikt en hard je de regels handhaaft ....
Oh, niemand zegt dat wanneer je de regels omtrent vuurwerk strikt handhaaft er geen enkel bommetje meer buiten de toegestane tijden afgestoken wordt, maar de drempel wordt wel erg hoog als de pakkans wordt vergroot en je bij constatering laten we zeggen bij de 1e keer ¤ 750,-- mag dokken, hetgeen bij een volgende overtreding gewoon verdubbeld wordt. Hetzelfde geldt dan natuurlijk voor het afsteken van illegaal vuurwerk op welk tijdstip dan ook.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de regels omtrent moorden toch vrij strikt en het is toch een misdrijf waar de politie vaak nog wel de moeite doet om een dader te vinden. Komt ook nog steeds voor.
En volgens is mij het ook overduidelijk dat je niet te hard mag rijden en daar wordt heel hard en heel strikt op gereageerd door de politie. Volgens mij rijden mensen nog steeds te hard hoor, sterker nog er kunnen begrotingstekorten mee opgelost worden.
Precies daarom ging ik maar geen voorbeelden noemenquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Roken per direct verbieden. Ik ben voor
Is wel ontopic trouwens. Want zorgt jaarlijks ook voor heel veel luchtverontreiniging, niet alleen verbrandingsgassen van de sigaret zelf, maar ook het transport uit verre landen, zorgt voor veel letsel en is ook nog eens brandgevaarlijk. Menig bos kan er over meepraten.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies daarom ging ik maar geen voorbeelden noemen
Totaal andere business, cokehandel wordt bedreven door criminelen die daar risico's voor lopen ten behoeve van de grote opbrengsten.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit lijkt een beetje op wiet keihard aanpakken omdat je cokehandel wilt tegengaan.
Wiethandel ook hoor.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Totaal andere business, cokehandel wordt bedreven door criminelen die daar risico's voor lopen ten behoeve van de grote opbrengsten.
Ja, de wiethandel wordt ook bedreven door criminelen die daar heel veel geld mee verdienen, die stop je niet met een boete van ¤ 750,--.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |