Dat is geen reden om een toch tamelijk vrijheidsgeorienteerd principe maar volledig te negeren.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:12 schreef Igen het volgende:
Wat ik daarmee wil zeggen: je moet dat principe een beetje pragmatisch hanteren, als je het te letterlijk hanteert dan kun je alles wel gaan verbieden.
Daarom. Dus dan lijkt mij dat je een evenwicht gaat zoeken, ipv dat je maar doet alsof het zo vanzelfsprekend is en iedereen die er iets aan wil veranderen maar een zeurende zuurpruim is.quote:Overigens is het een principe dat berust op wederkerigheid: de vrijheid van anderen om vuurwerk af te steken kan evengoed een limiet zijn op jouw vrijheid.
Als je wat minder kontverhalen ophangt heb je ook minder stress als die doorgeprikt worden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. En als je die regel heel streng toepast dan zou jij ook strafbaar zijn, met jouw posts op Fok! die bij anderen stress veroorzaken en hen aanzet tot het verspillen van tijd die ook nuttiger had kunnen worden besteed.
Het boeit me niet zo meer, ik heb de jaren van onbezonnen risicogeneigdheid al achter me liggen en als ik er aan denk heb vaak geen tijd of zin meer om in de rij te gaan staan. Maar ik misgun het anderen totaal niet, ik heb er zelf juist een hekel aan als mensen hun eigen persoonlijke ontwikkeling die komt met de leeftijd als maatschappelijke ontwikkeling gaan zien. Maar ik vond het vroeger wel leuk, maar niet vanzelfsprekend dat dat allemaal maar mocht.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Sluit jezelf op en kom nooit meer buiten. Val jezelf maar lekker lastig ipv al dat geklaag. Zuurpruim
Nou perk je mijn vrijheid in.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je wat minder kontverhalen ophangt heb je ook minder stress als die doorgeprikt worden.
Precies, het gaat om een evenwicht.quote:[..]
Daarom. Dus dan lijkt mij dat je een evenwicht gaat zoeken, ipv dat je maar doet alsof het zo vanzelfsprekend is en iedereen die er iets aan wil veranderen maar een zeurende zuurpruim is.
Als eerste in de steden dan maar. Grote show, en een zero-tolerance beleid voor consumentenvuurwerk. Werkt in Antwerpen ook.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:21 schreef arjan1112 het volgende:
ik wist dat dit zou komen, GroenLinks
En wie gaat dat betalen?quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als eerste in de steden dan maar. Grote show, en een zero-tolerance beleid voor consumentenvuurwerk. Werkt in Antwerpen ook.
Hebben die dan een geldboom in de tuin van het gemeentehuis?quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De gemeente Utrecht kan dat sowieso makkelijk betalen. Van anderen weet ik dat niet.
Wel geld te veel. Bouwen een bibliotheek waar geen bibliotheek in komt enzo.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Hebben die dan een geldboom in de tuin van het gemeentehuis?
Ik draag hem wel, mijn vrouw en dochtertje ook. Ja, cool is anders maar ik bescherm mijn ogen graag goed.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die niet cool is, en niet wordt gedragen, Daphne.
En blijkbaar hebben ze geen zin om geld uit te geven aan een vuurwerkshow. Want die hadden ze immers altijd al kunnen organiseren, daar is geen verbod op consumentenvuurwerk voor nodig.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wel geld te veel. Bouwen een bibliotheek waar geen bibliotheek in komt enzo.
Haha, de pot van de gemeente begint aardig leeg te raken anders. Het nieuwe muziekpaleis heeft tientallen miljoen meer gekost dan gedacht. Ze kunnen nu al niet meer de begroting voor het 'water terug in de Catharijnesingel' rondkrijgen. En ja, dan bouwen ze ook nog eens een nieuwe bibliotheek waar niemand op zich te wachten voor 65 miljoen euro.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De gemeente Utrecht kan dat sowieso makkelijk betalen. Van anderen weet ik dat niet.
De reden dat er zo veel geld over is, is misschien vooral dat er een gebrek aan visie is. Uit zichzelf zouden ze het niet doen. Kijk naar de tourstart, dat idee moest vanuit een paar inwoners komen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:31 schreef Igen het volgende:
[..]
En blijkbaar hebben ze geen zin om geld uit te geven aan een vuurwerkshow. Want die hadden ze immers altijd al kunnen organiseren, daar is geen verbod op consumentenvuurwerk voor nodig.
Ja. En dus is het naïef om te denken dat overal gemeentelijke vuurwerkshows zullen komen als je het consumentenvuurwerk verbiedt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De reden dat er zo veel geld over is, is misschien vooral dat er een gebrek aan visie is. Uit zichzelf zouden ze het niet doen. Kijk naar de tourstart, dat idee moest vanuit een paar inwoners komen.
Hooguit sommige dieren.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:53 schreef Disana het volgende:
Van mij mag het afgeschaft worden op een show van de gemeente na. Je schrikt je de pleuris als er 's nachts een grapjas knalvuurwerk in je straat afsteekt, en dieren zijn er als de dood voor.
De meeste dieren. En wat doet het aantal er toe? Feit is dat dat geknal hinderlijk is en dat vuurwerk gewoon gevaarlijk blijft. Waarom doen we het onszelf en onze medemensen aan.quote:
Bron? Onze kat heeft i.i.g. nooit ergens last van.quote:
Omdat het leuk is! En dat is ook belangrijk, want mensen zijn geen machines.quote:En wat doet het aantal er toe? Feit is dat dat geknal hinderlijk is en dat vuurwerk gewoon gevaarlijk blijft. Waarom doen we het onszelf en onze medemensen aan.
En sommige mensenquote:
Who cares. Feit is dat er voor de lol van de een overlast voor de ander plaatsvindt. Ik vind dat die lol eerlijk gezegd niet waard; doe maar een mooie show van de gemeente.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Bron? Onze kat heeft i.i.g. nooit ergens last van.
[..]
Omdat het leuk is! En dat is ook belangrijk, want mensen zijn geen machines.
Bij de volgende tegenvaller op de begroting roept links meteen van "We gaan toch niet bezuinigen op de minima, omdat zo nodig wat mensen een vuurwerkshow willen!?" en dan is die mooie show van de gemeente de nek omgedraaid en dan heb je helemaal niks meer.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Who cares. Feit is dat er voor de lol van de een overlast voor de ander plaatsvindt. Ik vind dat die lol eerlijk gezegd niet waard; doe maar een mooie show van de gemeente.
Excuus, mijn reactie was voor de post van CafeRoker bedoeld, er ging iets mis.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de volgende tegenvaller op de begroting roept links meteen van "We gaan toch niet bezuinigen op de minima, omdat zo nodig wat mensen een vuurwerkshow willen!?" en dan is die mooie show van de gemeente de nek omgedraaid en dan heb je helemaal niks meer.
Kortom, het gaat alleen werken als je op nationaal niveau wettelijk regelt dat consumentenvuurwerk automatisch alsnog is toegestaan in gemeenten waar niet minstens een bedrag X aan een professionele show wordt uitgegeven.
daar stopte ik met lezenquote:Op zaterdag 14 december 2013 10:52 schreef Ryan3 het volgende:
Nu is de discussie over Zwarte Piet onlangs volledig uit de hand gelopen - er zijn nog net geen doden gevallen -
Wat jij wel of niet hoeft kan niet de maatstaf zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Excuus, mijn reactie was voor de post van CafeRoker bedoeld, er ging iets mis.
Zoiets moet volgens mij toch wel geregeld kunnen worden. En anders is het toch ook geen ramp? Ik kan zelf in elk geval prima zonder vuurwerkshow.
Klopt, maar de mensen die dan een vuurwerkshow zouden willen zijn dat ook niet. Ik gun overigens iedereen zo'n show, als daarmee het wekenlange knallen dag en nacht is afgelopen. Daar mag de gemeente best iets voor uittrekken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat jij wel of niet hoeft doet kan niet de maatstaf zijn.
Jawel. Ik moet toegeven dat ik het verkeerd heb geformuleerd. We leven in een vrij land, waar het uitgangspunt is dat dingen wél mogen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, maar de mensen die dan een vuurwerkshow zouden willen zijn dat ook niet.
En ben je dan ook bereid om daar extra belasting voor te betalen?quote:Ik gun overigens iedereen zo'n show, als daarmee het wekenlange knallen dag en nacht is afgelopen. Daar mag de gemeente best iets voor uittrekken.
Misschien is het wel goedkoper dan de huidige manier van vieren, met alle uitrukkende hulpdiensten en de opruimactie naderhand.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:24 schreef Igen het volgende:
[..]
En ben je dan ook bereid om daar extra belasting voor te betalen?
Wie weet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien is het wel goedkoper dan de huidige manier van vieren, met alle uitrukkende hulpdiensten en de opruimactie naderhand.
Waarom is de wens van iemand die iets niet wil met geldige argumenten, minder waard dan de mening van iemand die wel wat wil, ook met geldige argumenten? Die begrijp ik nietquote:Op zaterdag 14 december 2013 16:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Ik moet toegeven dat ik het verkeerd heb geformuleerd. We leven in een vrij land, waar het uitgangspunt is dat dingen wél mogen.
Dus dat iemand iets graag wil, is wél een maatstaf, maar dat iemand iets niet hoeft, is géén maatstaf.
[..]
En ben je dan ook bereid om daar extra belasting voor te betalen?
Omdat we in een vrij land leven, en bij twijfel de beslissing dus altijd moet uitvallen in de richting van toestaan ipv. verbieden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom is de wens van iemand die iets niet wil met geldige argumenten, minder waard dan de mening van iemand die wel wat wil, ook met geldige argumenten? Die begrijp ik niet
Dat kan ik niet met je eens zijn. Er zijn idioten genaamd hooligans die willen rellen rond wedstrijden. Toestaan omdat zij het willen, en de maatschappij passeren, die het niet wil?quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat we in een vrij land leven, en bij twijfel de beslissing dus altijd moet uitvallen in de richting van toestaan ipv. verbieden.
Net als bij de onschuldpresumptie in de rechtspraak.
Hebben die hooligans geldige argumenten? Want dat was de situatie die je volgens mij beschreef: een patstelling tussen voor- en tegenstanders die beiden geldige argumenten hebben.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat kan ik niet met je eens zijn. Er zijn idioten genaamd hooligans die willen rellen rond wedstrijden. Toestaan omdat zij het willen, en de maatschappij passeren, die het niet wil?
Zij vinden waarschijnlijk van wel, net zoals de voorstanders van vuurwerk. Beiden is er minder aan gelegen dat de maatschappij er hinder van ondervindt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Hebben die hooligans geldige argumenten? Want dat was de situatie die je volgens mij beschreef: een patstelling tussen voor- en tegenstanders die beiden geldige argumenten hebben.
Het mag t/m 1 januari 02:00.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:48 schreef Jian het volgende:
Vuurwerk afsteken mag van 31 december 10.00 uur tot en met 1 januari 10.00 uur daarbuiten niet en dan ook echt handhaven die hap, hoge boetes en no tolerance
Heb je daar ook een bron voor?quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Zij vinden waarschijnlijk van wel, net zoals de voorstanders van vuurwerk. Beiden is er minder aan gelegen dat de maatschappij er hinder van ondervindt.
Ook prima, maar maakt voor mijn stelling verder niets uit natuurlijk, die gaat ervan uit dat wanneer je zoiets als consumentenvuurwerk loslaat op de maatschappij dat je e.e.a. dan ook als overheid in goede banen dient te leiden d.m.v. het handhaven van de geldende regels en ben je daartoe niet in staat dan moet je de verkoop ervan niet toestaan.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het mag t/m 1 januari 02:00.
Hoezo niet? De burger mag toch zeker niet de dupe ervan worden dat de overheid z'n taken niet goed uitvoert.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Ook prima, maar maakt voor mijn stelling verder niets uit natuurlijk, die gaat ervan uit dat wanneer je zoiets als consumentenvuurwerk loslaat op de maatschappij dat je e.e.a. dan ook als overheid in goede banen dient te leiden d.m.v. het handhaven van de geldende regels en ben je daartoe niet in staat dan moet je de verkoop ervan niet toestaan.
Beetje raar om naar een bron te vragen. Als die mensen er wel iets aan was gelegen, zouden ze rekening houden met de mensen die er last van hebben.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron voor?
Overigens geldt hetzelfde ook voor mensen die een boswandeling gaan maken. De maatschappij ondervindt van hen ook ernstige hinder, bijvoorbeeld in de vorm van talloze mensen die sterven omdat ze worden aangereden door idioten die zo nodig moeten recreëren in de natuur.
En o ja, ik kan best zonder boswandelingen. Dus verbieden maar, zou ik zeggen.
Ik vroeg naar een bron voor de gedegen argumenten waarmee voetbalhooligans hun eigen gedrag verdedigen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Beetje raar om naar een bron te vragen. Als die mensen er wel iets aan was gelegen, zouden ze rekening houden met de mensen die er last van hebben.
Je begint er zelf mee hoor, met je misplaatste en opzettelijk beledigende vergelijking van mensen die vuurwerk afsteken met voetbalhooligans.quote:Ik zal me maar onthouden van een wedstrijdje 'wie heeft de gekste voorbeelden'
Dat geldt momenteel voor degenen die nu overlast ervaren als gevolg van het feit dat de overheid de regels nu niet of nauwelijks handhaaft. Dus als de overheid gewoon haar taken naar behoren zou uitvoeren dan zouden de meeste problemen zijn opgelost, .... iedereen blij.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo niet? De burger mag toch zeker niet de dupe ervan worden dat de overheid z'n taken niet goed uitvoert.
Zeker weten en als we dan ook gewoon het hele jaar door oliebollen en appelflappen eten en elke dag tot zeker na 24.00 uur opblijven om elkaar vervolgens, onder het genot van een glas champagne, een gelukkige nieuwe dag te wensen, dan zul je zien dat 31 december naar verloop van tijd onopgemerkt voorbij gaat.quote:Overigens, als je vuurwerk het hele jaar door zou mogen kopen en afsteken, dan zou het waarschijnlijk juist een stuk rustiger zijn in de periode vlak voor oud en nieuw.
Absoluutquote:Op zaterdag 14 december 2013 18:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat geldt momenteel voor degenen die nu overlast ervaren als gevolg van het feit dat de overheid de regels nu niet of nauwelijks handhaaft. Dus als de overheid gewoon haar taken naar behoren zou uitvoeren dan zouden de meeste problemen zijn opgelost, .... iedereen blij.
Ik heb het over de etters die te vroeg vuurwerk afsteken. Die doen dat natuurlijk alleen maar omdat ze een heel jaar hebben moeten wachten, en vervolgens het ook nog spannend en stoer vinden om het af te steken terwijl het eigenlijk niet mag. Als het het hele jaar door kan en mag dan is de lol er gauw vanaf - voor die groep.quote:[..]
Zeker weten en als we dan ook gewoon het hele jaar door oliebollen en appelflappen eten en elke dag tot zeker na 24.00 uur opblijven om elkaar vervolgens, onder het genot van een glas champagne, een gelukkige nieuwe dag te wensen, dan zul je zien dat 31 december naar verloop van tijd onopgemerkt voorbij gaat.
Ben je geen Moslim (net als ik).quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
imo gewoon religie afschaffen, iedereen 1 kapsel, 1 kledingstijl en 1 manier van denken voorgeschreven door onze grote leiders. Mensen die afwijken gooien we in een grote put
Dat dus.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:48 schreef Jian het volgende:
Ik denk dat veel klachten van mensen zouden worden weggenomen als er sprake zou zijn van daadwerkelijke handhaving van de regels. Vuurwerk afsteken mag van 31 december 10.00 uur tot en met 1 januari 10.00 uur daarbuiten niet en dan ook echt handhaven die hap, hoge boetes en no tolerance En als je dat als overheid niet kunt waarmaken dat moet je het gewoon verbieden!
Ik hou wel van bier op z'n tijd, maar harder handhaven op dat gebied zou ik toejuichen. Openbare dronkenschap, verkoop aan minderjarigen, verkoop aan mensen die al dronken zijn, vandalisme.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:37 schreef Igen het volgende:
Of wat te denken van bier. Mensen die bier drinken veroorzaken wel aanzienlijke schade aan de maatschappij in de vorm van overlast, kots op de stoep, vechtpartijen, verminderde prestaties van studenten, noem maar op.
En ik hou toch niet van bier, dus ik zou zeggen, verbieden die hap.
Wel verkopen, maar niet afsteken zonder reden. Lijkt me ook.een prima alternatief.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Overigens, als je vuurwerk het hele jaar door zou mogen kopen en afsteken, dan zou het waarschijnlijk juist een stuk rustiger zijn in de periode vlak voor oud en nieuw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |