Dat is geen reden om een toch tamelijk vrijheidsgeorienteerd principe maar volledig te negeren.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:12 schreef Igen het volgende:
Wat ik daarmee wil zeggen: je moet dat principe een beetje pragmatisch hanteren, als je het te letterlijk hanteert dan kun je alles wel gaan verbieden.
Daarom. Dus dan lijkt mij dat je een evenwicht gaat zoeken, ipv dat je maar doet alsof het zo vanzelfsprekend is en iedereen die er iets aan wil veranderen maar een zeurende zuurpruim is.quote:Overigens is het een principe dat berust op wederkerigheid: de vrijheid van anderen om vuurwerk af te steken kan evengoed een limiet zijn op jouw vrijheid.
Als je wat minder kontverhalen ophangt heb je ook minder stress als die doorgeprikt worden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. En als je die regel heel streng toepast dan zou jij ook strafbaar zijn, met jouw posts op Fok! die bij anderen stress veroorzaken en hen aanzet tot het verspillen van tijd die ook nuttiger had kunnen worden besteed.
Het boeit me niet zo meer, ik heb de jaren van onbezonnen risicogeneigdheid al achter me liggen en als ik er aan denk heb vaak geen tijd of zin meer om in de rij te gaan staan. Maar ik misgun het anderen totaal niet, ik heb er zelf juist een hekel aan als mensen hun eigen persoonlijke ontwikkeling die komt met de leeftijd als maatschappelijke ontwikkeling gaan zien. Maar ik vond het vroeger wel leuk, maar niet vanzelfsprekend dat dat allemaal maar mocht.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Sluit jezelf op en kom nooit meer buiten. Val jezelf maar lekker lastig ipv al dat geklaag. Zuurpruim
Nou perk je mijn vrijheid in.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je wat minder kontverhalen ophangt heb je ook minder stress als die doorgeprikt worden.
Precies, het gaat om een evenwicht.quote:[..]
Daarom. Dus dan lijkt mij dat je een evenwicht gaat zoeken, ipv dat je maar doet alsof het zo vanzelfsprekend is en iedereen die er iets aan wil veranderen maar een zeurende zuurpruim is.
Als eerste in de steden dan maar. Grote show, en een zero-tolerance beleid voor consumentenvuurwerk. Werkt in Antwerpen ook.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:21 schreef arjan1112 het volgende:
ik wist dat dit zou komen, GroenLinks
En wie gaat dat betalen?quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als eerste in de steden dan maar. Grote show, en een zero-tolerance beleid voor consumentenvuurwerk. Werkt in Antwerpen ook.
Hebben die dan een geldboom in de tuin van het gemeentehuis?quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De gemeente Utrecht kan dat sowieso makkelijk betalen. Van anderen weet ik dat niet.
Wel geld te veel. Bouwen een bibliotheek waar geen bibliotheek in komt enzo.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Hebben die dan een geldboom in de tuin van het gemeentehuis?
Ik draag hem wel, mijn vrouw en dochtertje ook. Ja, cool is anders maar ik bescherm mijn ogen graag goed.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die niet cool is, en niet wordt gedragen, Daphne.
En blijkbaar hebben ze geen zin om geld uit te geven aan een vuurwerkshow. Want die hadden ze immers altijd al kunnen organiseren, daar is geen verbod op consumentenvuurwerk voor nodig.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wel geld te veel. Bouwen een bibliotheek waar geen bibliotheek in komt enzo.
Haha, de pot van de gemeente begint aardig leeg te raken anders. Het nieuwe muziekpaleis heeft tientallen miljoen meer gekost dan gedacht. Ze kunnen nu al niet meer de begroting voor het 'water terug in de Catharijnesingel' rondkrijgen. En ja, dan bouwen ze ook nog eens een nieuwe bibliotheek waar niemand op zich te wachten voor 65 miljoen euro.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De gemeente Utrecht kan dat sowieso makkelijk betalen. Van anderen weet ik dat niet.
De reden dat er zo veel geld over is, is misschien vooral dat er een gebrek aan visie is. Uit zichzelf zouden ze het niet doen. Kijk naar de tourstart, dat idee moest vanuit een paar inwoners komen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:31 schreef Igen het volgende:
[..]
En blijkbaar hebben ze geen zin om geld uit te geven aan een vuurwerkshow. Want die hadden ze immers altijd al kunnen organiseren, daar is geen verbod op consumentenvuurwerk voor nodig.
Ja. En dus is het naïef om te denken dat overal gemeentelijke vuurwerkshows zullen komen als je het consumentenvuurwerk verbiedt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De reden dat er zo veel geld over is, is misschien vooral dat er een gebrek aan visie is. Uit zichzelf zouden ze het niet doen. Kijk naar de tourstart, dat idee moest vanuit een paar inwoners komen.
Hooguit sommige dieren.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:53 schreef Disana het volgende:
Van mij mag het afgeschaft worden op een show van de gemeente na. Je schrikt je de pleuris als er 's nachts een grapjas knalvuurwerk in je straat afsteekt, en dieren zijn er als de dood voor.
De meeste dieren. En wat doet het aantal er toe? Feit is dat dat geknal hinderlijk is en dat vuurwerk gewoon gevaarlijk blijft. Waarom doen we het onszelf en onze medemensen aan.quote:
Bron? Onze kat heeft i.i.g. nooit ergens last van.quote:
Omdat het leuk is! En dat is ook belangrijk, want mensen zijn geen machines.quote:En wat doet het aantal er toe? Feit is dat dat geknal hinderlijk is en dat vuurwerk gewoon gevaarlijk blijft. Waarom doen we het onszelf en onze medemensen aan.
En sommige mensenquote:
Who cares. Feit is dat er voor de lol van de een overlast voor de ander plaatsvindt. Ik vind dat die lol eerlijk gezegd niet waard; doe maar een mooie show van de gemeente.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Bron? Onze kat heeft i.i.g. nooit ergens last van.
[..]
Omdat het leuk is! En dat is ook belangrijk, want mensen zijn geen machines.
Bij de volgende tegenvaller op de begroting roept links meteen van "We gaan toch niet bezuinigen op de minima, omdat zo nodig wat mensen een vuurwerkshow willen!?" en dan is die mooie show van de gemeente de nek omgedraaid en dan heb je helemaal niks meer.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Who cares. Feit is dat er voor de lol van de een overlast voor de ander plaatsvindt. Ik vind dat die lol eerlijk gezegd niet waard; doe maar een mooie show van de gemeente.
Excuus, mijn reactie was voor de post van CafeRoker bedoeld, er ging iets mis.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de volgende tegenvaller op de begroting roept links meteen van "We gaan toch niet bezuinigen op de minima, omdat zo nodig wat mensen een vuurwerkshow willen!?" en dan is die mooie show van de gemeente de nek omgedraaid en dan heb je helemaal niks meer.
Kortom, het gaat alleen werken als je op nationaal niveau wettelijk regelt dat consumentenvuurwerk automatisch alsnog is toegestaan in gemeenten waar niet minstens een bedrag X aan een professionele show wordt uitgegeven.
daar stopte ik met lezenquote:Op zaterdag 14 december 2013 10:52 schreef Ryan3 het volgende:
Nu is de discussie over Zwarte Piet onlangs volledig uit de hand gelopen - er zijn nog net geen doden gevallen -
Wat jij wel of niet hoeft kan niet de maatstaf zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Excuus, mijn reactie was voor de post van CafeRoker bedoeld, er ging iets mis.
Zoiets moet volgens mij toch wel geregeld kunnen worden. En anders is het toch ook geen ramp? Ik kan zelf in elk geval prima zonder vuurwerkshow.
Klopt, maar de mensen die dan een vuurwerkshow zouden willen zijn dat ook niet. Ik gun overigens iedereen zo'n show, als daarmee het wekenlange knallen dag en nacht is afgelopen. Daar mag de gemeente best iets voor uittrekken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat jij wel of niet hoeft doet kan niet de maatstaf zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |