yup en op mijn huidige planeet zijn veel ondergrondse gangen verlicht met lampjes, die jat ik dan en plaats er een torch voor in de plaats.quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:27 schreef Quotidien het volgende:
Spammen jullie ook maar gewoon torches ondergronds trouwens? Ik zorg altijd gewoon dat alles belicht is en dan laat ik ze ook staan, maar dat kost wel veel resources.
Persoonlijk denk ik dat het in Starbound veel verder zal gaan dan in Terraria.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:10 schreef STING het volgende:
In Terraria en Minecraft is een van de leuke elementen, dat je een heel huis/basis kunt bouwen en deze steeds verder uitbreid.
In Starbound, waar je van planeet naar planeet gaat, heb je dat zeker een heel stuk minder?
quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:15 schreef STING het volgende:
Bestaat er een Magic Mirror in Starbound?
Ah, Terraria pre-Magic Mirror style dusquote:Op zaterdag 14 december 2013 16:37 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ik ga gewoon t spel uit en dr dan weer in
Weet t niet zeker, ik bouw mn basis vaak waar ik spawn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:53 schreef 2Happy4U het volgende:
Hoe 'save' je? Was vanmiddag gestopt met spelen, begon nu weer opnieuw maar begon niet in mijn huis.
Dat kan het misschien wel zijn, ik verplaatste laatst nog mijn bed.quote:Op zaterdag 14 december 2013 16:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Weet t niet zeker, ik bouw mn basis vaak waar ik spawn.
Maar misschien dat je een bed moet maken. Tenminste, zo werkt t wel met terraria. Spawn je daar dan telkens..
In het vorige topic dacht ik dat iemand zei dat je eerst een star map moest maken, voordat je silver armor kunt maken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:52 schreef Quotidien het volgende:
Ik kan ook nog geen silver armor maken, terwijl ik wel alle copper gear heb.
Nice bro! Heb ook dezelfde indeling en ook in de grondquote:Op zaterdag 14 december 2013 17:04 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dat kan het misschien wel zijn, ik verplaatste laatst nog mijn bed.
[ afbeelding ]
Mijn huis dusver.
Ik ook, lag redelijk dichtbij t oppervlak bij een klein grotjequote:Op zaterdag 14 december 2013 21:36 schreef Quotidien het volgende:
Ah, star map is upgrade mk2 gewoon die upgrade nadat je de UFO hebt verslagen. Anyway, flink doorgemined en nu diamond pickaxe, de hele planeet om geweest en tot op de bodem gekomen.Ook de dash tech gevonden.
[ afbeelding ]
Ik krijg een beetje een stijfje als ik huizen maak onder de grond en zoquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:27 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nice bro! Heb ook dezelfde indeling en ook in de grond
Beacon gebruikt?quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:35 schreef 2Happy4U het volgende:
[ afbeelding ]
Ineens mijn huis gesloopt.
Ik ga vóór de tweede boss alvast upgraden naar steel armor.quote:Op zondag 15 december 2013 01:38 schreef Quotidien het volgende:
Tweede boss is ook klaar voor deployment. Denk dat ik daarna maar naar Steel armor ga, hoe upgraden jullie je armor?
Volgens mij kan dat pas nadat je die workstation geupgrade hebt ofzo?quote:Op zondag 15 december 2013 02:46 schreef Reemi het volgende:
[..]
Ik ga vóór de tweede boss alvast upgraden naar steel armor.
Klopt, na de UFOquote:Op zondag 15 december 2013 12:42 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat pas nadat je die workstation geupgrade hebt ofzo?
Ik kan geen steel armor maken hoor.quote:
Oooh verkeerd gelezenquote:Op zondag 15 december 2013 13:31 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik kan geen steel armor maken hoor.Wel steel bars en de refinery enzo, maar geen steel armor.
Ik weet hoe dat voeltquote:Op zondag 15 december 2013 13:49 schreef STING het volgende:
Nee, dat is erg handig, je armor dragen in je vanity slots
Zullen ze waarschijnlijk wel gaan oplossen in een toekomstige betaquote:Op zondag 15 december 2013 13:57 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Ik weet hoe dat voelt
Zo vaak gehad dat ik vergat het in de goede slots te doen ..
De rechter "armor" slots zijn de vanity slotsquote:Op zondag 15 december 2013 14:36 schreef Quotidien het volgende:
Wat zijn vanity slots dan? Ik doe armor in die slots rechts van het poppetje.
Ik kan het al zonder de Robot verslagen te hebben hoor.quote:Op zondag 15 december 2013 12:42 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat pas nadat je die workstation geupgrade hebt ofzo?
Kun je daar je armor ook in je vanity slots doen dan? Kan me niet herinneren nl.quote:Op zondag 15 december 2013 14:40 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Allemaal geen Terraria gespeeld zeker?
Enfin, vanity(=ijdelheid) slots zijn voor je uiterlijk. Blij dat ze bestaan, want sommige armours zijn echt lelijk.
Heb je iets anders geupgrade dan? Of iets gedaan waardoor dat mogelijkerwijs bij jou wél kan?quote:Op zondag 15 december 2013 14:48 schreef Reemi het volgende:
[..]
Ik kan het al zonder de Robot verslagen te hebben hoor.Wel UFO inderdaad.
Probeer het maar eens uit zou ik zeggen, door een armor piece in het rechter slot te plaatsen ipv de linker, en let op de waarde van de shieldquote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef Quotidien het volgende:
Maar dan zijn de rechterslots naast je char wel degelijk armorslots ipv vanityslots toch?
[..]
Heb je iets anders geupgrade dan? Of iets gedaan waardoor dat mogelijkerwijs bij jou wél kan?
Yup, hier ook 250 mb binnengehaald juist.quote:
Ah, thanksquote:Op zondag 15 december 2013 16:09 schreef Quotidien het volgende:
Changelog for v. Offended Koala 15/12/2013
There are a whole bunch of improvements to balance here, particularly in the early game.
We aren't wiping characters or worlds, but if you want to experience the proper balance
you should make a new character/worlds to play it on!
Also..
- Experimental gun rebalance
- Experimental biome settings
- Streamlined mod support, more details here
- Unique monster changes
- Enable plasma guns
- Fix naked NPC merchants
- new portable pixel printer item (you must unlock tier 2 for it to show up in crafting).
- Tons of new blocks and items to craft
- New random encounters with unique items to find
- Lots of work in progress server changes
- Pets only attack npcs that are attacking the owner
- New songs to play on instruments including christmas carols
- New novelty hats
- Pets now level up
- you can no longer warp to gas giants
- Lots more fixes and small additions
S + spatie, maar dat is niet echt optimaal.quote:Op zondag 15 december 2013 16:36 schreef STING het volgende:
Je hebt hier net als in Terraria platforms, ik had verwacht met C me te kunnen laten vallen van een platform. Zelfde geldt als ik bijv. bovenop een crafting table sta. Mis ik misschien iets?
Map geüpgrade naar de betasector, meer niet.quote:Op zondag 15 december 2013 14:58 schreef Quotidien het volgende:
Maar dan zijn de rechterslots naast je char wel degelijk armorslots ipv vanityslots toch?
[..]
Heb je iets anders geupgrade dan? Of iets gedaan waardoor dat mogelijkerwijs bij jou wél kan?
geen idee ineens had ik 'm in mijn crafting lijst staan.quote:
Je zou bijna denken Linkquote:Op zondag 15 december 2013 23:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Rara, wie ben ik!
![]()
[ afbeelding ]
Kende ik nog niet, maar wat enorm handig! Thanksquote:Op zondag 15 december 2013 21:42 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
hendig zo'n lantaarntje op m'n rug.. scheelt weer torches.
Thanks!quote:Op maandag 16 december 2013 02:31 schreef Jolly_Reaper het volgende:
@Exentric90: Leuk huisje.
Vraagje: Welke planten groeien in het donker? Alle zaden die ik tot nu toe gevonden heb groeien boven de grond (nou ja, IN de grond, maar je snapt het wel), maar sommigen groeien tergend langzaam. Ik vraag me af of ik ze ook in het donker moet planten.
Wapens en armour tentoonstellen kan nog niet, maar wellicht in de toekomst? Ik zou het gewoon hier posten: http://community.playstar(...)leted.25665/page-312
@Quotidien: Dat kan. Probeer maar eens heen en weer te lopen terwijl je het object probeert te plaatsen.
Monsters doden met dat ding.quote:Op maandag 16 december 2013 10:42 schreef Ceased2Be het volgende:
Ben de robot aan het bouwen, maar hoe kom ik aan een exceptional brain?
Heb met die brain-extractor al bandieten en een merchant gedood, maar geen brain
Ah okay, ik dacht dat ik hogere tier monsters moest hebben.quote:Op maandag 16 december 2013 11:04 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Monsters doden met dat ding.
Elke monster kan een exceptional brain droppen.
Het is gewoon een beetje geluk hebben
Een boss net als die UFO pinguïn.quote:
Server heeft een oude versie(moet geupdate worden.).quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:29 schreef Jolly_Reaper het volgende:
*kuch*
GAM / [Terraria #3]: Terraria 1.2 is gearriveerd!
149.210.137.83, ww: "Fok" <- hoofdletter, geen quotes.
Allemaal lipjes bedanken svp.
Nee ik bedoelde de inactive robot die je zelf kunt craften.quote:Op maandag 16 december 2013 13:52 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Een boss net als die UFO pinguïn.
Krijg je een processor oid van als je hem kilt. Waarmee je je crafting table kan upgraden.
Ja, dat is een boss.quote:Op maandag 16 december 2013 15:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde de inactive robot die je zelf kunt craften.
ah.. spannendquote:
Wacht maar tot ie je huis slooptquote:Op maandag 16 december 2013 15:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
ah.. spannendIk vond hem er zo schattig uitzien
http://starbound.wikia.co(...)le=Screenshot_19.png
Is al gedeelte gesloopt door die k*t-ufoquote:
Meh blijkbaar zijn wij niet de enige.quote:Op maandag 16 december 2013 18:39 schreef Jolly_Reaper het volgende:
@Maanvis: Lipjes heeft een dedicated server opgezet maar wou nog wat testen geloof ik.
@Insomnium: Ik ook. : \ Vooral in de buurt van veel npc's/vijanden en die tesla electriciteit dingesjes.
Gewoon meenemen op je schipquote:Op maandag 16 december 2013 20:25 schreef STING het volgende:
Ik vind eigenlijk dat je gratis naar je home planet moet kunnen reizen
Moest naar de beta sector een level 2 planet, maar heb heel wat equipment achtergelaten op m'n home planet. Moet nu dus eerst weer heel wat coal grinden, beetje jammer
Ja, dat dacht ik ook in hindsightquote:Op maandag 16 december 2013 20:54 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Gewoon meenemen op je schip
Scheelt uren tijd en moeite.
Ik zeg, wormhole generatorsquote:Op maandag 16 december 2013 22:40 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Ik zag op de dev's twitter dat ze een oplossing aan het zoeken zijn zodat mensen altijd snel naar hun homeplanet terug kunnen.
Een screenshot gaf meerdere opties aan wanneer je van je schip teleporteert. Of naar de huidige planeet, of naar je thuisplaneet.
Ik vraag me wel af hoe een teleporter je 28456926742 lichtjaren ver op een andere planeet kan neerzetten, maar dat terzijde... >_>
mijn schip is mijn home vooralsnogquote:Op maandag 16 december 2013 20:55 schreef STING het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook in hindsight
Maar dan nog jammer dat je op deze manier niet echt makkelijk een mooi bouwwerk ergens opzet. Steeds grinden om je kasteeltje te bezoeken en te upgraden is niet echt motiverend
quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:39 schreef Ceased2Be het volgende:
Hmmm heb de 2e boss verslagen, maar hoe vind ik de 3e? :S
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile like you mean it
www.wefut.com
quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:47 schreef Reemi het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:49 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]Dan de starmap upgrade toepassen inderdaad, zoals jolly zei.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile like you mean it
www.wefut.com
Nee hoor, ik heb al even een paar minuten rondgekeken op de eerste planeet waar ik op spawnde.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:16 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Volgens mij ben ik de eerste die op de server kijkt.
Ik heb me gesettled op de coordinaten: x 84061891 y 12652933.
Postadres: Alpha Tessera 067, Planeet VI. (Een gigagrote groene forest planeet.)
Mocht je het leuk vinden om een community te vormen, welkom.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:41 schreef Reemi het volgende:
[..]
Dan de starmap upgrade toepassen inderdaad, zoals jolly zei.Heb alleen de upgrade voor de beta-sector en daar vlieg ik nu doelloos rond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-edit-
nevermind, de mkIII upgrade over het hoofd gezien
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
Mijn piemel ook!quote:
Bovenste vakje het IP adres invullen: 149.210.137.83quote:Op woensdag 18 december 2013 18:33 schreef Maanvis het volgende:
hoe join je die server?
er komt te staan 'server account en server password' maar lipjes heeft alleen een password gepost?
thanks.. dat deed ik net en toen crashte m'n starbound... kan dat kloppen?quote:Op woensdag 18 december 2013 18:36 schreef Helgen het volgende:
[..]
Bovenste vakje het IP adres invullen: 149.210.137.83
Onderste vakje: Fok
Middelste vakje: openlaten/niets invullen
Bij mij werkt het, ik speel in savemode (OpenGL). Misschien werkt het als je dat probeert?quote:Op woensdag 18 december 2013 18:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
thanks.. dat deed ik net en toen crashte m'n starbound... kan dat kloppen?
nee, dat werkt ook niet. opengl start wel veel sneller op trouwensquote:Op woensdag 18 december 2013 18:41 schreef Helgen het volgende:
[..]
Bij mij werkt het, ik speel in savemode (OpenGL). Misschien werkt het als je dat probeert?
IP stond er ook gewoonquote:Op woensdag 18 december 2013 18:33 schreef Maanvis het volgende:
hoe join je die server?
er komt te staan 'server account en server password' maar lipjes heeft alleen een password gepost?
quote:Op dinsdag 17 december 2013 23:50 schreef lipjes het volgende:
Oke, server is geupdate:
IP : 149.210.137.83
Wachtwoord: Fok
Paar dingen.
1. Als er een update is, DM me even, ik heb het vaak druk
2. Ik ken starbound nog niet al te best, maar ga geen enorme gaten maken op spawnplekken en elkaars dingen slopen (terraria regels)
3. ik heb geen idee hoeveel dataverkeer er overheen gaat, ik heb een limiet van 5000GB (5TB) per maand, op moment van schrijven is er slechts 3GB verbruikt (17-12). mocht het te veel zijn dan kan het zijn dat ik em ineens kill maar ik verwacht het niet
4. Updates op de server (2008 R2) gaan voor, maar laat ik wel ff weten, dus houd er rekening mee
5. Veel plezier![]()
waah, en het hele huis rechts van mijn kasteel is nu een bushokje!quote:Op donderdag 19 december 2013 01:35 schreef Quotidien het volgende:
M'n kelder wordt gemold en vervangen door een paar zaadjes ?!?!
ja klopt sorry ik was verward omdat het niet werktequote:
Ik had gister op momenten last van lag, vooral aan de oppervlakte van planeten. Ik heb er vandaag nog geen last van gehadquote:Op donderdag 19 december 2013 09:46 schreef lipjes het volgende:
Even voor mijn informatie.
Is er last van lag oid?
Daarnaast, dataverkeer is zo te zien niet iets om zorgen over te maken.
Deze staat nu nog op 5GB dus de server zal gewoon 24/7 kunnen draaien.
CPU Load lijkt inderdaad wat aan de hoge kant.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:10 schreef Helgen het volgende:
Ik had gister op momenten last van lag, vooral aan de oppervlakte van planeten. Ik heb er vandaag nog geen last van gehad
Viridian (geen idee wie dat hier is) heeft mij geholpen met de robot en met wat ander gefarmquote:Op maandag 23 december 2013 01:55 schreef Darkestrah het volgende:
Ik wist helemaal niet dat je je Inactive Robot helemaal opnieuw moet verzamelen als je dood gaat.Dan had ik me wel wat beter voorbereid.
Wordt er hier nog een beetje samengewerkt op de server? De keren dat ik er kort was, was er verder niemand aanwezig.
leuker dan terraria?quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:16 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Toch even delen hier. Krijg je hier nou geen honger van?![]()
[ afbeelding ]
Ik ben klaar voor de volgende wipe. Dan ga ik alle planten binnenshuis verbouwen.
Het verzamelen vind ik nog niet zo'n probleem, maar als jullie willen helpen met verslaan dan zou dat erg welkom zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Viridian (geen idee wie dat hier is) heeft mij geholpen met de robot en met wat ander gefarm.
Ik heet deathpraiser op de lipjes server.
Persoonlijk vind ik van wel.quote:
Probeerde het ook net maar server is nog niet geupdate, zodra dat gedaan is kom ik ook een kijkje nemen.quote:Op maandag 23 december 2013 10:43 schreef RickoKun het volgende:
Ik kan niet op de server trouwens. Is niet compatible.
Opper penis!quote:Op maandag 23 december 2013 10:35 schreef RickoKun het volgende:
Zeg penisjes.
Kan je met die char wipes ook je resources op een planeet opslaan en dan met je nieuwe ventje erheen reizen? Of is dat niet compatible ofzo.
quote:Op maandag 23 december 2013 10:54 schreef lipjes het volgende:
Stuur dan ook een DM
Jullie hebben geluk dat ik nu ff kijk
*Updating
Lang leve remote control op mobiel
*Up and running
Mooi dan ga ik ook weer spelenquote:Op maandag 23 december 2013 10:14 schreef Insomnium het volgende:
OMG die patch!
Totaal geen lag meer!
Geen frame drops tot zover.
Heerlijk
Mensen voordat je eenzaampjes ergens gaat zitten, we hebben met een drietal mensen al wat gebouwd op deze planeet (op de server). Dus kom hier gewoon bij als je zin hebt.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:16 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Ik heb me gesettled op de coordinaten: x 84061891 y 12652933.
Postadres: Alpha Tessera 067, Planeet VI. (Een gigagrote groene forest planeet.)
Maar bestaat die nog met de nieuwe patch?quote:Op maandag 23 december 2013 13:05 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Mensen voordat je eenzaampjes ergens gaat zitten, we hebben met een drietal mensen al wat gebouwd op deze planeet. Dus kom hier gewoon bij als je zin hebt.
Wel is er dus hier sprake van:quote:Op maandag 23 december 2013 13:08 schreef Quotidien het volgende:
Er is geen wipe als ik het goed begrijp, dus dan zou alles er nog gewoon moeten staan.
quote:To make sure you get access to all the new
crafting items you either need to unlock sectors again or create a new character.
Ik ben er net met alle moeite heengereisd, maar er is geen stad meer: ik spawnde in een huisje van een Avian, maar mijn kasteel en jullie huizen waren weg. Toch lijkt het me een mooie planeet weer iets nieuws op te bouwen...quote:Op maandag 23 december 2013 13:08 schreef Quotidien het volgende:
Er is geen wipe als ik het goed begrijp, dus dan zou alles er nog gewoon moeten staan.
Op dit moment? Een volmondig nee, naar mijn mening. Vooral het vechten laat extreem veel te wensen over. SB voelt op dit moment erg leeg. Uiteraard is het spel ook nog lang niet af, maar ik hoop wel dat er drastische veranderingen komen.quote:
Ik is Viridian.quote:Op maandag 23 december 2013 09:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Viridian (geen idee wie dat hier is) heeft mij geholpen met de robot en met wat ander gefarm.
Ik heet deathpraiser op de lipjes server.
Ik mis die worm uit terraria wel erg, was toch altijd wel even schrikken.quote:Op maandag 23 december 2013 14:33 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Op dit moment? Een volmondig nee, naar mijn mening. Vooral het vechten laat extreem veel te wensen over. SB voelt op dit moment erg leeg. Uiteraard is het spel ook nog lang niet af, maar ik hoop wel dat er drastische veranderingen komen.
Al die pokemon, ik heb ze nu wel gezien. Ze vallen in het niets vergeleken bij de vijanden in Terraria, welke wel allemaal uniek zijn.
En al die verschillende planeten... zijn uiteindelijk ook weer hetzelfde.
Maar ik ben me volledig bewust van het feit dat SB verre van af is, dus ik zie het wel.
DJ Jazzy Worm Jeff?quote:Op maandag 23 december 2013 14:45 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik mis die worm uit terraria wel erg, was toch altijd wel even schrikken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wormen in Terraria zijn de eerste keer inderdaad erg schrikken. De eater of worlds gaf me al een wtf help. Bij de Destroyer deed ik het helemaal in m'n broek.
Laat het dan toch verreweg de makkelijkste zijn van 'De Drie'.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
quote:Op maandag 23 december 2013 15:26 schreef Jolly_Reaper het volgende:
@Lipjes:
Nee gekkerd, deze natuurlijk:Shai-Hulud!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wormen in Terraria zijn de eerste keer inderdaad erg schrikken. De eater of worlds gaf me al een wtf help. Bij de Destroyer deed ik het helemaal in m'n broek.
Laat het dan toch verreweg de makkelijkste zijn van 'De Drie'.
*buig*"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Zucht voor de rest vind ik het geweldig maar echt dat duurt eeuwenquote:Op woensdag 25 december 2013 21:40 schreef Maanvis het volgende:
wanneer gaan ze eens iets aand eopstarttijden doen
daarstraks ging het zo langzaam dat ik 2 minuten moest wachten voor ik uberhaupt het chuckelfish logo kreeg. ik dacht ja zal wel vergeten zijn op de launch knop te drukken. met als resultaat dat er uiteindelijk 4x starbound opgestart was...quote:Op woensdag 25 december 2013 22:11 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Zucht voor de rest vind ik het geweldig maar echt dat duurt eeuwen
Mooi, nu nog 30 uur grinden voor je een diamond drill hebt, en dan is alles weg want wipe.quote:Op woensdag 25 december 2013 22:39 schreef brooklyndodger het volgende:
Hey mensen deze noob heeft een pickaxe
Dat was een oude handleiding. Toen moest je idd rond de lvl 10 wapen hebben.quote:Op donderdag 26 december 2013 12:46 schreef Furdinand het volgende:
Ik snap niks van dit spelIk heb net die UFO verslagen met alleen het begin boogje en geen armor. Net lees ik dat het verstandig is om eerst level 10 te worden ofzo maar ik weet niet eens hoe je levelt en welk level ik nu ben ....
wel grappig spel though
flink huis! hoe houd je alles zo gesorteerd dat je het alleen maar hoeft te plaatsen? Ik zoek me altijd een ongeluk naar hoe een wheat zaadje er bijv. ook alweer uit zag in 5 pixelsquote:Op vrijdag 27 december 2013 15:52 schreef Jolly_Reaper het volgende:
De volgende wipe staat ongetwijfeld weer om de hoek, maar ik heb in ieder geval de foto nog.![]()
[ afbeelding ]
Damn... kom ik met mijn houten grotje....quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:52 schreef Jolly_Reaper het volgende:
De volgende wipe staat ongetwijfeld weer om de hoek, maar ik heb in ieder geval de foto nog.![]()
[ afbeelding ]
de 2e boss is die robot die je moet craftenquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:46 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Damn... kom ik met mijn houten grotje....
Net bijna mij dood tegemoet gevallen... Voortaan maar torches plaatsen vóórdat ik naar beneden spring
[ afbeelding ]
En begrijp ik het spel nu goed met dat je elke keer die antenne moet plaatsen en dat er dan een "boss" komt en dat je dan naar de volgende galaxy ofzo kan?
Ah oke ik vroeg me al af wat dat moest gaan worden :quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de 2e boss is die robot die je moet craften
ziet ie er als een alien uit?quote:Op zondag 29 december 2013 20:17 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Sorry dat ik je kapot schoot, jogy.![]()
Je bent vergeven. Door dat geweer heb ik in ieder geval zonder moeite een ufo uit de lucht kunnen schietenquote:Op zondag 29 december 2013 20:17 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Sorry dat ik je kapot schoot, jogy.![]()
Je kan op visite komen bij elkaar. Zoals Jolly bij mij heeft gedaan. Voor mij was het op het dood gaan na erg verdienstelijk! met een level 4(?) wapen op een level 1 planeet.quote:Op maandag 30 december 2013 18:11 schreef Furdinand het volgende:
Hoe werkt dat multiplayer nu eigenlijk? zitten jullie allemaal op dezelfde planeet of allemaal op een eigen? ls dat laatste dan heb je er toch weinig aan?
En hoe doe je dat dan?quote:Op maandag 30 december 2013 18:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Je kan op visite komen bij elkaar. Zoals Jolly bij mij heeft gedaan. Voor mij was het op het dood gaan na erg verdienstelijk! met een level 4(?) wapen op een level 1 planeet.
Mijn level 1 wapens zitten rond de 12 dps en dit ding zit op 85 dus of de sprongen tussen levels is erg groot en anders is het toch iets zwaarders denk ikquote:Op maandag 30 december 2013 18:34 schreef Jolly_Reaper het volgende:
.
Ik gokte dat je wapen level 2 was eigenlijk, jogy. Maar misschien zit ik er naast.
er zijn spawners waarmee je virtuele vrienden kunt maken!quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:12 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Ik zit op de grootste sneeuwplaneet in het stelsel waar je in start.
Ik ben bang dat er vaak niemand is, Darkestrah. Ik ben er best vaak, maar meestal alleen.
Ik wacht ook nog even op een grote update jaquote:Op donderdag 2 januari 2014 20:53 schreef RickoKun het volgende:
Wanneer komt er verdorie weer eens een wipe of update![]()
Wil spelen weejewel!
ook niet meer aangeraakt sinds die 1ste wipequote:Op donderdag 2 januari 2014 20:53 schreef RickoKun het volgende:
Wanneer komt er verdorie weer eens een wipe of update![]()
Wil spelen weejewel!
quote:Now that the new year has begun, we've got soooo much to do. Look out for the next big patch sometime over the next couple of weeks. It'll be a big one, and contains the much-anticipated final character wipe, among many other fixes and additions. You'll finally be able to get attached to your characters! Yay!
Des te reden meer om nog even te wachten dus.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Uit de starbound chronicle van 3 dagen terug:
[..]
Ja okay okay. De characters worden dan niet meer server side gewiped, maar bij die andere updates moeten we (het is een alpha, I understand) zelf gewoon nieuwe poppetjes maken, willen we die updates kunnen 'spelen'..?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Uit de starbound chronicle van 3 dagen terug:
[..]
Tja, dat is de vraag eigenlijk... het is nog steeds alpha (geloof wel dat het de bedoeling was dat de laatste char wipe het begin van de beta in zou luidden). Maar het feit dat je geen char wipe meer krijgt betekend hopelijk ook dat je geen universe-rebuild hoeft te doen na iedere patch om van de nieuwe content gebruik te kunnen maken.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:33 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja okay okay. De characters worden dan niet meer server side gewiped, maar bij die andere updates moeten we (het is een alpha, I understand) zelf gewoon nieuwe poppetjes maken, willen we die updates kunnen 'spelen'..?
humble bundle?quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:41 schreef mschol het volgende:
nu ik SB via de humble bundle heb kunnen bemachtigen ga ik dit topic maar volgen
zijn er voor de beginner nog handige linkjes/tips etc?
uhuquote:
hmm gemistquote:Op donderdag 9 januari 2014 10:53 schreef mschol het volgende:
[..]
uhu
https://www.humblebundle.com/
eerste 1000 kregen een key, oorspronkelijk was ik net te laat, maar toch heb ik nog een key gekregen
Als eerste zo snel mogelijk een hutje met bed en deuren bouwen, daarna kan je verder prutsenquote:Op donderdag 9 januari 2014 10:41 schreef mschol het volgende:
nu ik SB via de humble bundle heb kunnen bemachtigen ga ik dit topic maar volgen
zijn er voor de beginner nog handige linkjes/tips etc?
een stenen omhulsel heb ik in elkaar geprutst..quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Als eerste zo snel mogelijk een hutje met bed en deuren bouwen, daarna kan je verder prutsen.
Het kan wel maar volgens mij is dat alleen maar opsmukquote:Op donderdag 9 januari 2014 11:03 schreef mschol het volgende:
[..]
een stenen omhulsel heb ik in elkaar geprutst..
heb ook al een kampvuurtje, deurtjes moeten nog gemaakt worden
het lijkt er niet op alsof je de achtergrond moet invullen, zoals bij terraria wel het geval is voor een huisje?
alles wat tot nog toe naar mij toekwam wilde mij afmaken, dus daar heb ik korte metten mee gemaaktquote:
Ach, het commentaar is dan wel weer hilarisch bij vlagen:quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:19 schreef mschol het volgende:
[..]
alles wat tot nog toe naar mij toekwam wilde mij afmaken, dus daar heb ik korte metten mee gemaakt
die steam guides zijn wel treurig:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=206326946
Ik vind het een zeer stom en lelijk huisje.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:01 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]
prutsel huisje #1(eerste wereld ook nog hoor
)
die bomenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:01 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]
prutsel huisje #1(eerste wereld ook nog hoor
)
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:35 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een zeer stom en lelijk huisje.
Zo.
Dat zal je leren
eerst had ik 1 block (met shift dus) hoogte dirt neergegooid, maar daar groeide ze niet op ofzo ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Okay, da's flauw en geen vergelijking. Dus zohier mijn aller-aller-aller eerste huis:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
Sneaky een NPC kasteel binnengekomen. Allemaal aarde rond elke 'bewaker' gezet en op zoek gegaan naar een chest.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:57 schreef Jolly_Reaper het volgende:
@Darkestrah: Even stiekum met iemand meegelift naar een piratenboot in Delta?
Laatste wipe!quote:We’re still working on a few things, so you can expect the patch in about a week’s time. Not all patches are going to take this long, of course.
Fixes:
.ds_store issue affecting OSX 9.1 users (A bug where Finder created an invisible file called .ds_store in the player folder which caused the game to crash).
A number of character creation/selection screen crashes related to loading corrupted save files
An issue that could prevent the launcher from starting (MSVCRT.dll)
DirectX crash bug (303 bug)
Several memory leaks, including the slow-but-significant server memory leak a lot of people were experiencing and GUI memory leak
Fixed a crash bug related to GUI controls
Reduced memory load of FTL animation
.abc files with comments no longer crash the game, plus various .abc fixes as far as key signatures/timing
A number of issues with players spawning underground
A bug where players spawned outside the ship if they’d previously saved the game while in the Captain’s Chair
Right shift key was not working as a shift key, now it is
An issue tech slots were unusable under certain conditions
Wiring system fixes– wires are rendered below UI elements, wires no longer break when crossed into an unloaded sector
Added image metadata caching, improved assets caching
Added a jeep mech that was supposed to have been in the last patch, but had mysteriously gone missing!
Object flipping issues
Sped up the crafting window
Fixed a sound issue that occurred after many concurrent weapon hits
Characters no longer blink while sleeping in beds
Assorted minor performance improvements
Additions:
New game modes! Permadeath and drop-everything-on-death modes.
Revolvers, pulse rifles, hand grenades, shivs, Floran needlers, Floran thorn hammer
Human guards now wear soldier uniforms
More decorative hats! Yay, hats!
More random encounters
Possibly more content, if it’s finished on time!
Of course, there’s also the highly anticipated/possibly feared final character wipe– this patch contains a fix for save files so after this, you won’t need to worry about our patches destroying your characters or ships. This patch will wipe everything– characters, ships and worlds. It will definitely be the last time we’ll need to wipe characters or ships, and will hopefully be the last time we’ll need to wipe worlds. This explanation from Kyren should help clarify things a little:
“The problem is that the organization of planets may change so if they go muck with a planet, how do we put it in the celestial map? Or if they build on a biome we remove, or something. So no promises, but we’ll try. But promises on the player / ship.”
Volgende week ergens?quote:
quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:32 schreef STING het volgende:
Mijn 2D-sandboxes (Terraria&Starbound) zijn beide even on hold, in afwachting tot patches.
Voorlopig ook even zoet met Borderlands 2.
Snipen, head shotsquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:45 schreef RickoKun het volgende:
[..]ik ook. Beetje de assassin uit te hangen
http://steamcommunity.com(...)/540731690766995262/quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:14 schreef RickoKun het volgende:
Uhg, waarschijnlijk komt het pas dit weekend.
Dan inderdaad maar even BL2 spelen
quote:Changelog for v. Furious Koala 26/01/2013
Hey there Stargazers and Sports Racers,
It’s been quite some time since the last patch, and we have some very large changes dropping this release.
Code Changes:
Absolutely massive changes to disk serialization (sorry reversers), which will allow us to never need to wipe players or ships again, and hopefully never need to wipe worlds again.
Related, we now have a proper versioning system for save files.
Added difficulty levels and permadeath characters to the game.
Packed assets into databases (speeds up startup significantly), and included asset packing and unpacking utilities with the distribution. This should also allow for easier distribution of mods, and easier construction and management of slimmed down distributions for dedicated servers (official server paks coming soon.)
Fix some graphical glitches with the wire nodes.
Fixed some pretty nasty deadlocking bugs with networking.
Fixed some very strange memory leak bugs stemming from a gcc lambda capture bug.
Fixed various crash bugs related to a number of different issues (thanks for the bug reports, keep em coming.)
Speed up improvements with falling sand and other projectiles.
More efficient databases storage layout.
Documentation for lua functions have been written, and we’re going to release them soonish.
Removed NaN floats from the code for performance reasons (reenabled -ffinite-math-only), we had been using them to signal that the float is disabled or in an invalid state, but we have a system for that now.
Some internal changes that make maintaining code much happier for us, including better enum to string handling and much faster compiles.
Other minor things, too numerous to list here.
Fun Changes:
It’s no longer the holiday, so we’ve removed the holiday stuff for now, we’ll put them back when we have a better way of enabling it for holiday time.
PVP is now forced enabled within Sector X. If you’re in a party there’s no team damage though.
All player drops are persistent now. So if you accidentally throw your diamond drill down a mineshaft, you don’t have to suicide trying to get it back before it disappears.
New Monster attacks (gravity slam! gust attacks! other stuff!)
Fixed Legendary Weapons damage (adjusted up to be more… well… Legendary.)
We’ve put in new Techs (such as a Glitch Mech).
New biome type enabled. Savannah.
Boss Lore!
No more eating bandages and stims, they have their own thing now.
Better, more featureful abc file support, and we have Wanderlust music in the game now. (Thanks Leth and D2!)
Made NPC chatter more configurable and slightly more varied.
Added new objects (such as lava biome treasure chests).
Added new items (like nightsticks and bonesaws).
Sword swooshes are only active for 0.6 seconds instead of 0.9 seconds. Making cooldown times actually matter without slowing down combat. Also fine tuned their hitboxes.
Viking helmet? Viking helmet.
Watch out for landmines.
Various changes to treasure drop pools (like avianguards actually dropping their guns…)
Minor tweaks to existing armors to make them look better.
Medieval Furnace now actually acts like a Furnace. (Rejoice).
Graphical upgrades to some existing plants, and new plants.
Other stuff!
Ze beloven idd de laatste character wipe.. maar ze zijn er nog niet zeker van of dat ook voor de worlds geldt.quote:
Maar mein kaukasiër, hatten Sie auch die neues version al gespielt?quote:Op zondag 26 januari 2014 15:19 schreef STING het volgende:
[..]
Ze beloven idd de laatste character wipe.. maar ze zijn er nog niet zeker van of dat ook voor de worlds geldt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |