abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134405869
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:25 schreef Cue_ het volgende:
Hoe kan een peut daarbij helpen?
Kritisch naar je eigen zwarte denk patroon kijken. Jij bent enorm kritisch en skeptisch, dat heb ik ook. Zij countert mijn kritische denken. Continu, elke stap. Wij zijn vrij koppig Cue ;). Mocht jij ook je peut op haar persoonlijke adres mailen en bellen?

quote:
Wat is dat worstje dan? Meer uit het leven halen? Meer genieten van het leven? Maar houdt de peut dat worstje voor .. of doe je dat stiekem zelf?
De peut doet het, niet jezelf. Die hoop heb ik te vaak opgegeven. En het betreft niet het meer genieten van het leven maar het counteren van de manier waarop je denkt. Die manier klopt namelijk niet.

quote:
En die schop duurt langer dan wanneer je daar de deur uitloopt? Je merkt de motivatie door tot een paar dagen erna?
Die zere plek kan je zelf niet aanwijzen? Of die schop geven?

Want ondanks die schop moet je het toch zelf doen, zelf dingen ondernemen.
Natuurlijk top als een peut je die motivatie kan geven :Y (maar herken ik zelf dan weer niet.. .kan ook aan de psych hebben gelegen hoor)
Iets moet je alleen triggeren. Ik kan het niet zelf, zij geeft de schop en ik merk dat ik wakker wordt.

Kun jij al je problemen zelf oplossen? Ik niet hoor..

Tis ook een beetje de vraag wat je wil. Want ik ben daar niet over uit.

Wil je meer plezier in het leven?
Wil je een vent? Voel je die stokken rinkelen?
Wil je een doel in het leven?

D&A is een beetje een mix tussen mensen die gewoon sociale onhandige horks zijn en juist meer contact zouden willen, de mensen die emotioneel uitgeblust zijn. Mensen die graag weer wat zin in het leven zouden willen zien. Waar zit jij?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134406405
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:53 schreef kuolema het volgende:

[..]

Waarom dan?
Omdat SSRI niet bij iedereen even effectief is. Ik vind Minth er absoluut niet het type voor. Bij sommige hier puur op de basis van de posts zou ik er direct achterstaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134406425
is kerst voor jullie een vervelende tijd?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 18 december 2013 @ 15:48:55 #279
414674 Mistico
Good Moaning
pi_134406562
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:45 schreef Miniem het volgende:
Is dat niet voor iedereen zo? :+ Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe vervelend het is om verplicht gezellig te moeten doen met je schoonfamilie.
pi_134406624
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:48 schreef Mistico het volgende:

[..]

Is dat niet voor iedereen zo? :+
Nee hoor. :)
  woensdag 18 december 2013 @ 16:05:41 #281
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134407143
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Kritisch naar je eigen zwarte denk patroon kijken. Jij bent enorm kritisch en skeptisch, dat heb ik ook. Zij countert mijn kritische denken. Continu, elke stap. Wij zijn vrij koppig Cue ;). Mocht jij ook je peut op haar persoonlijke adres mailen en bellen?
Maar dat counteren, is dat niet gewoon het nuchter relativeren en in context plaatsen?
Nee, daarvoor was sowieso geen noodzaak bij mij he.
quote:
De peut doet het, niet jezelf. Die hoop heb ik te vaak opgegeven. En het betreft niet het meer genieten van het leven maar het counteren van de manier waarop je denkt. Die manier klopt namelijk niet.
Kan je dat counteren misschien wat meer toelichten? Het hoe en wat.. voorbeelden ofzo?
quote:
Iets moet je alleen triggeren. Ik kan het niet zelf, zij geeft de schop en ik merk dat ik wakker wordt.

Kun jij al je problemen zelf oplossen? Ik niet hoor..
Dat ligt idd aan het soort probleem. Ben blij dat zij je in ieder geval kan triggeren ^O^
quote:
Tis ook een beetje de vraag wat je wil. Want ik ben daar niet over uit.

Wil je meer plezier in het leven?
Wil je een vent? Voel je die stokken rinkelen?
Wil je een doel in het leven?

D&A is een beetje een mix tussen mensen die gewoon sociale onhandige horks zijn en juist meer contact zouden willen, de mensen die emotioneel uitgeblust zijn. Mensen die graag weer wat zin in het leven zouden willen zien. Waar zit jij?
Ik wil meer genieten van het leven. Niet meer zo vlak leven als dat ik de laatste jaren doe. Niet enkel meer evt negatieve emoties hebben, maar ook eens grote hoogtepunten kunnen ervaren en dat ook beseffen / ervan kunnen genieten.

Ik wil blij zijn met mezelf, eens een passie hebben of evt een doel, of hoe je het ook wil noemen.

Natuurlijk ook meer sociale contacten en tevreden zijn met m'n uiterlijk.

Veel van deze zaken zijn dingen die ik sowieso zelf in de hand heb. En er nu dus achter ben gekomen dat een peut mij niet dat extra steuntje in de rug kan bieden, of die motivatie kan brengen die die van jou doet.
pi_134407475
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:45 schreef Miniem het volgende:
Ik vind kerst leuk. Lichtjes, kerstboom optuigen, kerstliedjes, gewoon die hele sfeer vind ik fijn. Met familie samen eten en pakjesavond doen vind ik ook wel gezellig. Maar ik zou het, als ik op mezelf zou wonen, helemaal niet erg vinden om de kerstdagen alleen door te brengen.
Of naar een tuincentrum gaan en dan naar de kerstdorpjes kijken. Ik heb ook een paar van die huisjes met lichtjes, en een mini kerstboompje, zelf opgetuigd, op mijn slaapkamer O+ Mijn pa wil geen kerstboom in huis, dus moet ik het hiermee doen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_134407530
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Omdat SSRI niet bij iedereen even effectief is. Ik vind Minth er absoluut niet het type voor. Bij sommige hier puur op de basis van de posts zou ik er direct achterstaan.
Kun je dat verder toelichten? Voor welke types vind je het juist wel of niet geschikt?
pi_134409405
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:05 schreef Cue_ het volgende:

Ik wil meer genieten van het leven. Niet meer zo vlak leven als dat ik de laatste jaren doe. Niet enkel meer evt negatieve emoties hebben, maar ook eens grote hoogtepunten kunnen ervaren en dat ook beseffen / ervan kunnen genieten.

Ik wil blij zijn met mezelf, eens een passie hebben of evt een doel, of hoe je het ook wil noemen.

Natuurlijk ook meer sociale contacten en tevreden zijn met m'n uiterlijk.

Veel van deze zaken zijn dingen die ik sowieso zelf in de hand heb.
Ik heb echt precies hetzelfde maar het lukt me zelf niet om "eruit" te komen. Ik ben blij met de hulp en hoop dat het wat brengen zal.
pi_134412208
Ik doe de hele dag echt geen flikker. Not good, not good. Ik heb mijn vriendin nodig zodat ik aan mijn verslag kan werken :') Gebrek aan zelfdiscipline en zo...

Stoute Kuolema! :(
pi_134412768
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:08 schreef Cue_ het volgende:
Nouja, je hoort vaak van mensen dat ze zoiets hebben van "wow, zo had ik het nog nooit bekeken." zoiets. Gewoon eens wat nieuws horen, een nieuw inzicht of helemaal mooi als je ineens 'het licht' zou zien.
Ik denk dat dat iets wat iedereen graag zou willen, maar in principe kan een therapeut alleen met dat werken wat jij aan informatie geeft en aan gedrag, emoties en gevoelens laat zien. Doe je dit (te) weinig, dan kan een therapeut ook weinig spiegelen en je ook niet de inzichten geven waarop je hoopt.

quote:
Hoe spoort ze je daarin aan dan? Want meer zeggen dan "je moet het doen" kan ze ook niet echt
Zoals s_e ook verwoord heeft: mijn therapeute geeft op zo'n manier een "schop onder m'n kont" die ik mezelf niet geven kan. Ze wijst me dan ook meermaals op mijn "ja, maars". Ik denk doordat het "dingen (niet) doen" vrij vaak thema is in mijn therapie (ik breng het ook vaak in), ik me er ook veel mee bezig houd buiten de therapie om (bewust en onbewust) en dan toch steeds meer dingen ga omzetten.

Ik heb bij jou soms de indruk dat je vindt dat je alles alleen (al) moet kunnen en daarom voor jou het nut van therapie volgen bijvoorbeeld niet zo goed in kan zien. Ik denk dat het niet altijd mogelijk is dat je alles alleen moet kunnen oplossen, zeker niet in tijden als het juist niet goed gaat. Misschien vind jij het juist moeilijk hulp van anderen te krijgen en te aanvaarden?
pi_134412806
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wel goed dat je ondanks dat je niet weet wat je wil, toch dingen kunt vinden om te ondernemen ^O^
Ja, ik moet toch iets doen en begin dan gewoon maar ergens ;). Ik zie wel waar het schip strand.
pi_134412887
Oh en 3 op een rij.

Ik was vandaag bij de psychiater en begin vanaf morgen ook met AD. Ook met een SSRI medicament. Ik ben best wel zenuwachtig omdat ik wel bang voor de bijwerkingen ben. Ik begin de eerste 8 dagen met een halve tablet (10mg) en daarna 1 tablet per dag. Ik ben benieuwd...
pi_134413025
quote:
16s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:30 schreef rainbowwarrior het volgende:
Oh en 3 op een rij.

Ik was vandaag bij de psychiater en begin vanaf morgen ook met AD. Ook met een SSRI medicament. Ik ben best wel zenuwachtig omdat ik wel bang voor de bijwerkingen ben. Ik begin de eerste 8 dagen met een halve tablet (10mg) en daarna 1 tablet per dag. Ik ben benieuwd...
Dat is toch dat hippie vaartuig? Rainbowwarrior?
Rustig aan.
pi_134413242
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat is toch dat hippie vaartuig? Rainbowwarrior?
Fack. Ik wil niet met Greenpeace geassocieerd worden :D. Ik hou heel erg van regenbogen en daarom wil ik eigenlijk graag een rainbowwarrior zijn ;). (Nou ja, eigenlijk ben ik ook wel een wereldverbeteraar, maar niet a la Greenpeace :').)
pi_134413261
quote:
10s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:41 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Fack. Ik wil niet met Greenpeace geassocieerd worden :D. Ik hou heel erg van regenbogen en daarom wil ik eigenlijk graag een rainbowwarrior zijn ;). (Nou ja, eigenlijk ben ik ook wel een wereldverbeteraar, maar niet a la Greenpeace :').)
Volgens mij heet dat schip van greenpeace toch echt zo :o
Ouwe spion.
Rustig aan.
pi_134413278
quote:
10s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:41 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Je gaat de strijd aan met regenbogen? Geen wonder dat je depressief bent :P
pi_134413280
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:51 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat een naar verhaal, kvd. Hopelijk kunnen ze je bij de GGZ nu echt goed helpen. Het is nog wel een tijdje wachten, wat vind je daarvan? Heb je in de tussentijd geen gesprek?
Nope, in de tussentijd geen gesprek. Maar als ik echt een gesprek nodig heb, dan kan ik die daar wel krijgen. Als mijn vermoedelijke psych op vakantie is, kan ik een gesprek met iemand anders krijgen, er was dan altijd wel iemand beschikbaar zei hij. En op alle andere momenten (bv kerst, oud en nieuw, weekenden) dan kon er via de huisartsenpost wel iets geregeld worden. Maar geloof niet dat ik daar gebruik van hoef te maken ;)

Vind het een beetje dubbel, aan de ene kant wil ik beginnen en wel NU, aan de andere kant vind ik het ook lekker dat het nog even gaat duren (struisvogelen). Ik weet dat er een shitload aan tranen aan gaat komen en gesprekken waar ik me nog minder goed bij ga voelen en dat er straks dingen verwerkt zullen gaan worden en dat ik dingen onder ogen moet gaan zien die ik liever niet wil zien, en dingen die niet prettig zijn naar boven zullen komen en dat ik straks waarschijnlijk heel hard moet gaan vechten.

Ik ben ook 'bang' voor wat de diagnose zal worden. Of er überhaupt wel een diagnose wordt gesteld, of er echt iets aan de hand is, of dat ik me aanstel met gevoelens enzo. En als de diagnose komt, wat het zal zijn, een 'gewone' depressie of iets anders. Wat er allemaal gaat gebeuren, hoe heftig de rit zal gaan worden, welke beerput open wordt getrokken, of ik van deze gevoelens af zal komen, of dat dit komt en gaat en komt en gaat, hoe de toekomst eruit zal gaan zien...vind het toch wel een beetje eng :@
pi_134413299
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:41 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Volgens mij heet dat schip van greenpeace toch echt zo :o
Ouwe spion.
Ja, je hebt gelijk. Ik heb het zonet al gezoekmachinet. Mijn nickname, wat doe je! ;(.
pi_134413372
quote:
9s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:43 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Ik heb het zonet al gezoekmachinet. Mijn nickname, wat doe je! ;(.
Haha!
Zo...
Jou zien we niet meer terug op Fok.

(onder andere username dan)
Rustig aan.
pi_134413443
quote:
16s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:30 schreef rainbowwarrior het volgende:
Oh en 3 op een rij.

Welke? Je kunt gezellig samen in de zenuwen zitten met Minthy :P
Ik ben echt benieuwd naar jullie ervaringen. Vind het zelf ook spannend nu haha.
quote:
9s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:43 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Maar waarom, Greenpeace is awesome!!
En vanwaar het poesje? Ben jij dat, een kat die regenboog kotst op alles wat ie tegenkomt om depressiviteit de wereld uit te helpen? :D Doet me denken aan asfdmovie.
pi_134413534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:46 schreef kuolema het volgende:

[..]

Welke? Je kunt gezellig samen in de zenuwen zitten met Minthy :P
Ik ben echt benieuwd naar jullie ervaringen. Vind het zelf ook spannend nu haha.

[..]

Maar waarom, Greenpeace is awesome!!
En vanwaar het poesje? Ben jij dat, een kat die regenboog kotst op alles wat ie tegenkomt om depressiviteit de wereld uit te helpen? :D Doet me denken aan asfdmovie.
Rustig aan.
pi_134413553
quote:
10s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:42 schreef Elvi het volgende:

[..]

Je gaat de strijd aan met regenbogen? Geen wonder dat je depressief bent :P
Ik ga de inderdaad de strijd aan met regenbogen. Regenbogen zijn mijn companen en samen gaan we de strijd aan tegen alles!! Met regenbogen los je alles op O+.

pi_134413593
quote:
6s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:48 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Ik ga de inderdaad de strijd aan met regenbogen. Regenbogen zijn mijn companen en samen gaan we de strijd aan tegen alles!! Met regenbogen los je alles op O+.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kvind dat maar raar dat je een dildo op je hoofd monteert.
Rustig aan.
pi_134413662
quote:
Oh ja die ben ik wel eens tegengekomen. Te schattig O+
quote:
6s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:48 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat wil je nou, een kat of een eenhoorn? Doe de eenhoorn, maar niet die onderste want die is niet bepaald charmant...
Ik doe mee en ik ben een witte draak met laserregenboogogen!! nieuw woord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')