Nice.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:08 schreef Maxbet het volgende:
Hong Kong's richest man, Li Ka-shing, invests in BitPay
http://www.scmp.com/busin(...)r-investment-bitcoin
Chinezen mochten wel een tijdje Bitcoins verkopen en geld via hun bank terughalen., maar via hun banken geen geld meer inleggen op de exchanges.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:15 schreef -mosrednA het volgende:
Is het nog steeds zo dat de chinezen aankomend jaar naast bitcoins kopen officieel ook geen bitcoins meer mogen verkopen?
wtf dan?quote:Op donderdag 26 december 2013 20:33 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over de koers van Bitcoin........
Grote bitcoin topic waar je niet over de koers mag praten?quote:Op donderdag 26 december 2013 20:33 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over de koers van Bitcoin........
Dat het Ponzi is wordt inderdaad wel vaker geroepen en het heeft ook wel raakvlakken met een piramide spel. Maar doet dat het concept van de bitcoin op zich zelf dan teniet? Het feit dat een groot deel van de bitcoins in bezit zijn van een klein percentage mensen is wel twijfelachtig te noemen, maar zo zie je het ook in het huidige systeem. De verdeling zal altijd ongelijk zijn. Ponzi of niet, het protocol is revolutionair te noemen. Dat is wel wat anders dan het systeem dat Madoff had ontwikkeld.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:44 schreef Symn het volgende:
Heeft er iemand al een sterk argument TEGEN bitcoin en zijn potentie gehoord. Een argument dat verder gaat dan: 'Oh joh, dat is de zoveelste zeepbel!' Dit is min of meer wat ik alle economen en 'topmannen' hoor zeggen.
Ik ben op zoek naar een Écht tegenargument.
Hier staat bvb dat BTC een PONZI is omdat de eerste 'beginners' er uiteindelijk toch vandoor gaan met het geld van de laatkomers, omdat het geld eindig is. Terwijl ik overal lees dat dát juist een van de sterke punten van bitcoin is (oa waarom bitcoin geen inflatie heeft)
: http://dealbook.nytimes.c(...)ney-with-real-value/
Lijkt me wat inzitten maar..IS dit een sterk tegenargument?
Als je in 1955 aandelen had gekocht van McDonalds voor een paar dollar was je nu ook miljonair geweest. Dan is aandelen kopen ook een piramidespel.quote:Op donderdag 26 december 2013 22:44 schreef Symn het volgende:
Hier staat bvb dat BTC een PONZI is omdat de eerste 'beginners' er uiteindelijk toch vandoor gaan met het geld van de laatkomers, omdat het geld eindig is. Terwijl ik overal lees dat dát juist een van de sterke punten van bitcoin is (oa waarom bitcoin geen inflatie heeft)
Lijkt me wat inzitten maar..IS dit een sterk tegenargument?
Is via de Blockchain niet na te gaan óf dat daadwerkelijk ook zo is? Dat je kunt zien n.a.v. hoeveel transacties er worden gemaakt, en hoeveel bitcoins er in omloop zijn, kunt achterhalen/berekenen of er hele bergen bitcoins niet gebruikt worden/in bezit blijven?quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:49 schreef Faazz het volgende:
[..]
Dat het Ponzi is wordt inderdaad wel vaker geroepen en het heeft ook wel raakvlakken met een piramide spel. Maar doet dat het concept van de bitcoin op zich zelf dan teniet? Het feit dat een groot deel van de bitcoins in bezit zijn van een klein percentage mensen is wel twijfelachtig te noemen, maar zo zie je het ook in het huidige systeem. De verdeling zal altijd ongelijk zijn. Ponzi of niet, het protocol is revolutionair te noemen. Dat is wel wat anders dan het systeem dat Madoff had ontwikkeld.
Het meetpunt voor aangifte 2013 is 1 januari 2013.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:02 schreef Deeltjesversneller het volgende:
oke, het is 1 januari. voor de belastingdienst moet je over een paar maanden opgeven hoeveel doekoes je op 1 januari had (ivm vermogenrendementsheffing). bitcoins moet je dus omrekenen (als je het gewoon netjes wil aangeven), maar welke koers pak je nou? gewoon de goedkoopste en dan het goedkoopste tijdstip van de dag?
Reminder: volgend jaar 6LTC's opgevenquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het meetpunt voor aangifte 2013 is 1 januari 2013.
Wat je op 1 januari 2014 hebt geef je in 2015 op bij aangifte 2014.
iDEAL via Bitonic is wel wat duurder dan de meeste exchanges, maar wel de beste optie imo.quote:Op woensdag 1 januari 2014 17:41 schreef jakosi het volgende:
Wat is nou de beste manier om bijvoorbeeld twee bitcoins te kopen?
Bitclient? Via Ideal via Bitonic?
Moet je ze op een USB-stick opslaan en in een kluis leggen (is dat verstandig?)
Definieer "beste". Goedkoopste? Snelste? Veiligste? Makkelijkste?quote:Op woensdag 1 januari 2014 17:41 schreef jakosi het volgende:
Wat is nou de beste manier om bijvoorbeeld twee bitcoins te kopen?
Bitclient? Via Ideal via Bitonic?
Veiligheid van je bitcoins moet hem niet alleen zitten in fysieke veiligheid ("een kluis") maar ook in digitale. Dus encrypten die handel met een fatsoenlijk password, en backups op meerdere locaties.quote:Moet je ze op een USB-stick opslaan en in een kluis leggen (is dat verstandig?)
Ja natuurlijk, we leven toch in een land met goede maatschappelijke voorzieningen waar we met z'n allen graag gebruik van maken? Die zooi moet ook betaald worden.quote:
http://www.nrc.nl/nrclab/(...)en-lezen-en-betalen/quote:Niet-abonnees hebben voortaan de mogelijkheid om - in plaats van een hele krant - artikelen los te kopen. Voorlopig kost ieder artikel 10 cent. Alle nieuwe bezoekers krijgen bij aanmelding een startbedrag op hun tegoed, zodat de eerste vijf artikelen vrij toegankelijk zijn. Daarna kun je je tegoed opwaarderen om meer artikelen te lezen. Betalen kan op dit moment met iDeal of Paypal, en binnenkort voegen we daar nog creditcard en bitcoins aan toe. Gekochte artikelen verschijnen in je overzicht zodat je er altijd snel bij kan om ze nog een keer te lezen.
Iets meer betalen vind ik niet erg als het dan via Bitonic met Ideal kan (klinkt wel ideaalquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:24 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Definieer "beste". Goedkoopste? Snelste? Veiligste? Makkelijkste?
[..]
Veiligheid van je bitcoins moet hem niet alleen zitten in fysieke veiligheid ("een kluis") maar ook in digitale. Dus encrypten die handel met een fatsoenlijk password, en backups op meerdere locaties.
Haha, vet!quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:03 schreef Maxbet het volgende:
NRC begint met losse verkoop artikelen en gaat daarvoor Bitcoin aannemen.
[..]
http://www.nrc.nl/nrclab/(...)en-lezen-en-betalen/
Je haalt een paar dingen door elkaar.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:14 schreef jakosi het volgende:
Iets meer betalen vind ik niet erg als het dan via Bitonic met Ideal kan (klinkt wel ideaal).
Het zit hem dus in een goede wallet-serive? (bijvoorbeeld blockchain? of beter zelf blockchain downloaden?
Dankjewel.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:42 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Je haalt een paar dingen door elkaar.
"De blockchain" is het algemene transactielog wat de kern vormt van het Bitcoin-systeem. Sommige lokale wallets of clients (Bitcoin programma's die je zelf op je PC draait) downloaden de complete blockchain. Dat is niet iets wat je handmatig doet, maar wat die software zelf in de achtergrond regelt. Andere clients downloaden maar een klein stuk van de blockchain (alleen de chunks die betrekking hebben op transacties van of naar jouw adressen).
Verder is er de site "blockchain.info" die twee functionaliteiten biedt:
1. "De blockchain bekijken" d.w.z. je kunt via die site het saldo van adressen opzoeken en transacties bekijken en zien welke blocks er gemined zijn enzovoort.
2. Een online wallet.
Voor kleine bedragen is een online wallet wel praktisch. Hele grote bedragen zou ik liever niet aan een online wallet toevertrouwen, want uiteindelijk ben je dan wel afhankelijk van of zo'n site wel in de lucht blijft. Overigens is die blockchain.info/wallet wel een van de veiligste online wallets.
Ik moet dus een bitadress genereren (ik heb dit nu al twee keer gedaan (op die link gedrukt) en er komt de hele tijd een nieuwe, ik heb begrepen dat iedereen dit 'oneindig' vaak kan doen, het zal dus pas van belang zijn om dit 'private address' te noteren als ik zeker weten van DAT private adress gebruik wil maken om mijn bitcoins in op te slaan?quote:Wilt u bitcoins voor langere tijd bewaren en er dus nog niets mee kopen, dan kunt u een bitcoinadres aanmaken op bitaddress.org - let op: bewaar de private key goed, dit is de sleutel tot uw bitcoins, zonder deze key bent u uw bitcoins dus kwijt! U kunt op deze site makkelijk een zogeheten paper wallet printen. Als u deze print en in een kluis stopt heeft u een redelijk veilige manier om uw bitcoins (offline) te bewaren. Wanneer u de bitcoins wilt verkopen of uitgeven kunt u op diverse sites of wallets deze private key importeren. Dat is wel ingewikkeld en momenteel kan het nog niet bij Bitonic.
De buy and sell orders tegen een bepaalde prijs, en het aantal Bitcoins. Onderin zie je de reeds afgesloten transacties tegen een bepaalde prijs.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat is op Bitcoin wisdom ook alweer dat rechter rijtje? Het valt me op dat sinds een tijdje de bitcoinprijs alleen nog maar in stapjes van 5 gaat?
Zo ongeveer jaquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:48 schreef jakosi het volgende:
[..]
Dankjewel.
Stel ik wil een paar bitcoins kopen als gokje voor de langere termijn omdat ik wat geld over heb, en dus geen behoefte heb om bitcoins uit te geven, welke stappen kan ik dan het beste ondernemen?
Ik kan dus kiezen tussen een 'online wallet' van bijvoorbeeld blockchain, of een eigen wallet downloaden o.i.d.?
Deze manier trekt mij dan het meeste:
[..]
Ik moet dus een bitadress genereren (ik heb dit nu al twee keer gedaan (op die link gedrukt) en er komt de hele tijd een nieuwe, ik heb begrepen dat iedereen dit 'oneindig' vaak kan doen, het zal dus pas van belang zijn om dit 'private address' te noteren als ik zeker weten van DAT private adress gebruik wil maken om mijn bitcoins in op te slaan?
Ik kan dan dus bitcoins kopen op www.bitonic.nl met Ideal en deze opslaan op het adres dat ik via bitaddress.org genereer, een goed wachtwoord verzinnen en noteren en het online documentje wat bitaddress genereert uitprinten en ergens op een veilige plek bewaren als ik het goed begrijp.
Maar waarom zie ik in de linker rij normale BTC prijzen staan en in de rechter rij BTC prijzen die bestaan uit alleen maar veelvouden van 5?quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:00 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
De buy and sell orders tegen een bepaalde prijs, en het aantal Bitcoins. Onderin zie je de reeds afgesloten transacties tegen een bepaalde prijs.
Maakt het overzichtelijk om te zien hoeveel coins er tussen bepaalde prijzen zitten zonder alle bedragen achter de komma te moeten gaan tellen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Maar waarom zie ik in de linker rij normale BTC prijzen staan en in de rechter rij BTC prijzen die bestaan uit alleen maar veelvouden van 5?
Als je betaling bij Bitonic geblokeerd is dan kun je het ook nog proberen bij HappyCoins.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:10 schreef Symn het volgende:
De bitcoin is op bitonic nu E 607, gisteren stond hij nog op E 550, is dit een luchtbelletje? Of gewoon nu instappen (eigenlijk wou ik dit vorige week al maar toen blokkeerde die @#$%%-ING mijn opdracht!!)
quote:After the initial 154 claims were abruptly cancelled, JPMorgan’s attorney submitted 20 additional claims which the examiner, Jagdish Patel, issued non?final rejections for all 20 of the new claims in October 2013. This makes JPMorgan 0?175 in terms of approved claims. The last 20 claims were rejected for non?patentability and indefiniteness under Title 35 United States Code (U.S.C.) Sections 101 and 112.
However, Mr. Patel might well have rejected the claims because of the ‘On Sale Bar’ rule under 35 U.S.C. Section 102(b), meaning that if the invention has been on sale for over a year then the invention is no longer patentable. Under the ‘On Sale Bar’ rule, the application could be invalid because it closely mirrors Bitcoin with features such as making free and anonymous electronic payments and Bitcoin has been in circulation since 2009.
Niiice.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:09 schreef Mender het volgende:
Weet niet of dit al gepost is:
JPMorgan’s “Bitcoin-Alternative” Patent Rejected (175 Times)
[..]![]()
quote:Current fast food drive through order first THEN pay. If the card is declined the food is wasted. Bitcoin means that you will likely order your food from a FastFood or even take out restaurant from their app before you even leave the house. The payment is already verified and gps in your phone will submit the order at the correct distance and time (maybe even adjusting on the fly for traffic) for your food to come out ready just as you arrive. Just drive up to the window and show the verification picture the app gives you. The worker then picks up the order with the matching picture and gives it to you.
We're changing everything.
quote:That's awesome - after reading about Bitcoin agents my mind was blown. Autonomous agents, programs that own themselves and manage their own maintenance, finances, upgrades, and propagation all for a razor thin profit.
This is the thing that gets me - everyone talks about BTC like it's a stock or a currency but it's a weird ass uncontrollable autonomous animal - I like to think of it more like a newly found resource or a force of nature than a technology. If it get's it's hooks into enough things shit will be drastically changed.
Wheh, had je een mail gekregen? want mijn naam stond er, maar geen mailquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:51 schreef 44pje het volgende:
Ik heb zojuist 1 btc gewonnen bij Anderzorg
Yep ik had een mail gekregen. Overigens is de bitcoin nog niet overgemaakt "we streven ernaar om deze voor half januari over te maken". Ik begrijp niet waarom dat zo lang moet duren, maar goed.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:06 schreef peterselieplukkker het volgende:
[..]
Wheh, had je een mail gekregen? want mijn naam stond er, maar geen mailmaar had me alleen via twitter aangemeld
Er staan in mijn ogen een paar verkeerde aannames in.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:00 schreef Symn het volgende:
Weer een krachtig appél tegen bitcoin in de NYtimes:
http://dealbook.nytimes.c(...)s-from-bitcoin/?_r=0
Wie kan dit weerleggen...
Bitcoin op in laagste niveau inkopen :-Pquote:Op donderdag 9 januari 2014 20:38 schreef 44pje het volgende:
[..]
Yep ik had een mail gekregen. Overigens is de bitcoin nog niet overgemaakt "we streven ernaar om deze voor half januari over te maken". Ik begrijp niet waarom dat zo lang moet duren, maar goed.
Laatste punt is ronduit lachwekkend volgens mij... 'wasted talent'quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:44 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Er staan in mijn ogen een paar verkeerde aannames in.
Bovendien heeft bitcoin imo wel intrinsieke waarde.
Ik vind het niet zo krachtig. Er worden meningen als feit gebracht en er worden zaken genoemd die op zijn minst onnauwkeurig genoemd kunnen worden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:00 schreef Symn het volgende:
Weer een krachtig appél tegen bitcoin in de NYtimes:
http://dealbook.nytimes.c(...)s-from-bitcoin/?_r=0
Wie kan dit weerleggen...
Dit is een drogreden. Er zijn heel veel legale businesses die Bitcoin accepteren. In de illegale economie worden anonieme kadokaarten ook gebruikt als ontraceerbaar betaalmiddel. Bovendien is het de vraag of het wel zo wenselijk is om alleen maar betaalmiddelen te willen hebben waarmee de overheid elke financiele stap van haar burgers in de gaten kan houden.quote:Unsurprisingly, the only real business actually to rely on Bitcoin – not merely issue press releases about planning to accept the tokens – has been Silk Road, a now-closed electronic exchange for illegal drugs.
Wacht even. Staat hier nou dat je een currency die ontworpen om onafhankelijk van banken te werken niet moet gebruiken omdat er geen banken bij betrokken zijn? Dat is een cirkelredenering, en eerder een mening dan een feit.quote:if speculators were thinking clearly, they would stay away from any supposed money that banks don’t accept. After all, banks are involved in almost all exchanges in today’s economies.
Intrinsieke waarde van geld is de waarde die het oplevert als het naar de oud ijzerboer of de papierboer wordt gebracht.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:00 schreef Symn het volgende:
[..]
Laatste punt is ronduit lachwekkend volgens mij... 'wasted talent'
Haha...
Whoa!quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:51 schreef 44pje het volgende:
Ik heb zojuist 1 btc gewonnen bij Anderzorg
Ja man, in plaats van cash papiergeld, hebben ze liever kadokaarten.... Wat denk je zelf...quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
In de illegale economie worden anonieme kadokaarten ook gebruikt als ontraceerbaar betaalmiddel.
http://www.bitcoinplein.nl/vergelijk-bitcoin-prijzen.htmlquote:Op zaterdag 11 januari 2014 03:30 schreef Voltreffer het volgende:
Jongens ik wil graag voor een klein bedrag bitcoins kopen. Waar kan ik dit het best doen?
twitter:davidmarcus twitterde op maandag 13-01-2014 om 08:33:49To clarify: we have no policies against using PayPal to sell Bitcoin mining rigs. We don't support any currency txn whether fiat or BTC... reageer retweet
twitter:davidmarcus twitterde op maandag 13-01-2014 om 08:34:58...for a host of regulatory issues. But we treat BTC and any FX txn the same way. We're believers in BTC though. reageer retweet
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:13 schreef Jan-Slagter het volgende:
http://www.etoro.com/blog(...)014/bitcoin-arrived/
Dit schijnt het beste nieuws sinds maanden te zijn.
Dat in combinatie met een hoge volatiliteit lijkt me niet heel aantrekkelijk.quote:Important note: All Bitcoin orders will be executed in bulk four times a day at the market price at 06:00, 12:00, 18:00 and 00:00 GMT. This means that price changes between those execution times will not affect the order execution price, and therefore we recommend looking at longer term price trends when considering your investment.
Ze laten het klinken alsof je 25 bitcoins per 10 minuten zelf kunt minen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:13 schreef Jan-Slagter het volgende:
http://www.etoro.com/blog(...)014/bitcoin-arrived/
Dit schijnt het beste nieuws sinds maanden te zijn.
Het kan best een fout in de beschrijving zijn, maar ik zie ze er ook wel voor aan om het gewoon zelf niet te snappen.quote:On average, a “mining” computer makes approximately 25 Bitcoins every 10 minutes.
quote:Op zondag 19 januari 2014 18:03 schreef Robuustheid het volgende:
Wat is nu het precieze voordeel van Bitcoins? Je kunt geen groenten of wat mee vervoeren over internet. Mij lijkt niet dat Bitcoins in dezen een volwaardig alternatief kunnen zijn voor fiat. En wat anonimiteit betreft, heb je het immers ook met cash geld. Naast dat het overal geaccepteerd wordt. Met bitcoins heb je een device met verbinding nodig, en de ontvanger ook. En moet je vervolgens nog wachten voordat het gevalideerd is, en kun je het niet meer terughalen mocht de ontvanger het geleverde waar niet leveren.
Hoe langer ik over nadenk, hoe ik steeds meer kanttekeningen zie.
Tja, hij zegt ook dat 1 BTC tot 16 cijfers achter de komma verdeeld kan worden, en dat "can be easily extended". Nou dacht ik altijd dat 8 decimalen de limiet was.quote:
Groenten vervoeren over het internetquote:Op zondag 19 januari 2014 18:03 schreef Robuustheid het volgende:
Wat is nu het precieze voordeel van Bitcoins? Je kunt geen groenten of wat mee vervoeren over internet. Mij lijkt niet dat Bitcoins in dezen een volwaardig alternatief kunnen zijn voor fiat. En wat anonimiteit betreft, heb je het immers ook met cash geld. Naast dat het overal geaccepteerd wordt. Met bitcoins heb je een device met verbinding nodig, en de ontvanger ook. En moet je vervolgens nog wachten voordat het gevalideerd is, en kun je het niet meer terughalen mocht de ontvanger het geleverde waar niet leveren.
Probeer maar eens cash te versturen naar een winkel in de VS.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:03 schreef Robuustheid het volgende:
Dat kan met giraal geld wel als je wat bij een webshop bestelt?quote:Op zondag 19 januari 2014 18:03 schreef Robuustheid het volgende:
Wat is nu het precieze voordeel van Bitcoins? Je kunt geen groenten of wat mee vervoeren over internet.
Als je ergens contant afrekent wel, online betalingen zijn een stuk anoniemer met Bitcoin.quote:Mij lijkt niet dat Bitcoins in dezen een volwaardig alternatief kunnen zijn voor fiat. En wat anonimiteit betreft, heb je het immers ook met cash geld.
Dat is natuurlijk een kip-ei situatie die we ook met de pin-pas en electrische auto (gehad) hebben.quote:Naast dat het overal geaccepteerd wordt.
Is in de huidige tijdperk van smartphones, tablets en PC's niet echt een probleem meer. Een pinpas doet ook niet veel zonder pin-apparaat.quote:Met bitcoins heb je een device met verbinding nodig, en de ontvanger ook.
Dat hoeft dus niet, de betaling verschijnt binnen enkele seconden bij de winkel in de wallet.quote:En moet je vervolgens nog wachten voordat het gevalideerd is,
Dat is bij cash of giraal geld niet anders. Of dacht je dat je een iDeal en/of pin-betaling ongedaan kon maken?quote:en kun je het niet meer terughalen mocht de ontvanger het geleverde waar niet leveren.
Niet alleen apen, ook beren.quote:Hoe langer ik over nadenk, hoe ik steeds meer kanttekeningen zie.
O man echt hé. moest paar jaar geleden paar keer veel geld naar VS sturen, jongens de fee.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Probeer maar eens cash te versturen naar een winkel in de VS.
Of je gebruikt PayPal maar wel met een forse fee.
Ja maar "2x afgeschreven" is iets heel anders. Logisch dat ze dat terugdraaien, dat is een administratieve fout van de bank, die bij Bitcoin sowieso niet kan voorkomen.quote:Op maandag 20 januari 2014 07:18 schreef ZetaOS het volgende:
Toch wel, laatst was een Pin betaling 2x afgeschreven, 1 belletje en het wedt geregeld.
Dat is alleen een softwarematige limiet, de huidige software verwerkt Bitcoin-bedragen tot 8 decimalen achter de komma. Maar dat is niet een fundamentele limiet in het protocol ofzo. Gewoon die precisie verbeteren en klaar. Althans, daarvoor moet dan natuurlijk wel de meerderheid het over eens zijn, zodat een dergelijke wijziging in clients door iedereen geaccepteerd wordt.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Tja, hij zegt ook dat 1 BTC tot 16 cijfers achter de komma verdeeld kan worden, en dat "can be easily extended". Nou dacht ik altijd dat 8 decimalen de limiet was.
Fed Banker Tries Criticizing Bitcoin, Ends Up Perfectly Describing The Fedquote:“Although some of the enthusiasm for Bitcoin is driven by a distrust of state-issued currency, it is hard to imagine a world where the main currency is based on an extremely complex code understood by only a few and controlled by even fewer, without accountability, arbitration or recourse,”
Goed zou ik het niet willen noemen, beetje kinderachtig zelfs.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:58 schreef Jace_TBL het volgende:
Goed artikel op coincourant.nl over die anonieme aankoop van een pistool door de politie: http://coincourant.nl/col(...)niem-wapen-te-kopen/
Ik vond het goed omdat het de gebruikelijke hetze omtrent Bitcoin in dat hele pistool-verhaal even in een ander daglicht zet.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:00 schreef Maxbet het volgende:
Goed zou ik het niet willen noemen, beetje kinderachtig zelfs.
Maar om er dan zo'n zielig boehoe de post en internet verhaal tegenover te zetten is een beetje een zwaktebod imo. Er zijn betere manieren om dit te bespreken wmbquote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:03 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Ik vond het goed omdat het de gebruikelijke hetze omtrent Bitcoin in dat hele pistool-verhaal even in een ander daglicht zet.
Want boehoe, dat anonieme geld "Bitcoin" ademt puur criminaliteit uit - althans die indruk lijken veel media te willen wekken. Dat internet en de post hier net zo'n grote rol bij spelen wordt gemakshalve genegeerd. Want tja, dat zijn nu eenmaal gevestigde ingeburgerde voorzieningen, dus daar worden geen vraagtekens bij gezet. Maar dat Bitcoin, een bedreiging is het!
quote:Bitonic start met Bitcoin-exchange
Volgens sommigen een zeepbel, volgens anderen de munt van de toekomst. In ieder geval blijft Bitcoin een hot topic en dat is ook te zien aan de koers, die telkens weer de weg omhoog lijkt te vinden. Steeds meer mensen geloven in de munt en dat is reden voor ons om deze maand een Europees handelsplatform (exchange) te lanceren.
Begonnen “op de zolderkamer” door drie vrienden en inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met acht medewerkers. Oprichters Jouke, Niels en Robert van Bitonic zagen al heel vroeg het enorme potentieel van Bitcoin en besloten begin 2012 om bitcoins laagdrempelig aan te gaan bieden in Nederland. “Wij hebben zelf ervaren hoe omslachtig het destijds was om aan bitcoins te komen. Door een koppeling te maken met het Nederlandse betaalsysteem iDeal konden we het heel eenvoudig maken voor Nederlanders om bitcoins te kopen” aldus Robert.
Toen Bitcoin april vorig jaar flink in de publiciteit kwam zagen wij de vraag enorm toenemen. Sindsdien zijn we hard bezig geweest met het ontwikkelen van de Bitcoin-exchange. “Wij zagen naast het aantal aankopen, ook het aantal verkooporders enorm toenemen. We kunnen de prijzen daardoor scherp houden, en daarmee blijft bitonic.nl interessant voor de meeste gebruikers, maar een platform waar mensen onderling kunnen handelen biedt nét wat meer mogelijkheden voor met name de wat serieuzere handelaren. Daarom vinden wij het tijd voor een Nederlandse exchange, die op termijn voor heel Europa beschikbaar zal komen.”
Er zijn inmiddels wereldwijd al diverse Bitcoin-exchanges begonnen, en ook weer gestopt. Toch ziet Bitonic plaats voor een nieuwe exchange op de Europese markt. “De bekendste exchange, MtGox, kampt al maanden met betalingsproblemen. Een andere grote beurs, waar wij zelf ook zaken mee doen, zit bij een Sloveense bank. Er zijn al meerdere exchanges gesloten omdat zij niet voldeden aan regelgeving. Waar wij het verschil maken is dat wij als eerste exchange wél volledig zullen voldoen aan Europese regelgeving. Wij zijn daarom samen met een professionele partij bezig met een vergunningsaanvraag bij de Nederlandsche Bank.”
De exchange van Bitonic draagt de codenaam “Bl3p” en is al beschikbaar voor particulieren in besloten kring. Begin februari kunnen ook Nederlandse bedrijven zich aanmelden via www.bl3p.com. Wanneer de vergunningsaanvraag rond is (naar verwachting medio 2014), zullen de deuren geopend worden voor een breder publiek.
Ik weet er zelf het fijne niet van, maar dat is toch best een big deal?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:48 schreef Sylv3se het volgende:
Er zijn al meerdere exchanges gesloten omdat zij niet voldeden aan regelgeving. Waar wij het verschil maken is dat wij als eerste exchange wél volledig zullen voldoen aan Europese regelgeving. Wij zijn daarom samen met een professionele partij bezig met een vergunningsaanvraag bij de Nederlandsche Bank.
Rare naam idd, waar staat BL3P voor en hoe spreek je het uit?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:52 schreef Maxbet het volgende:
Mooidenk dat ze er wel wat van kunnen maken, de ervaring hebben ze al.
[..]
Ik weet er zelf het fijne niet van, maar dat is toch best een big deal?
Verder matige naam, maar goed de naam is ook niet alles.
Weet niet, ze hebben iig de domeinnamen geregistreerd die er bij horen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:14 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Rare naam idd, waar staat BL3P voor en hoe spreek je het uit?![]()
Maargoed, het is nog een "codenaam" staat er, dus het lijkt me dat het bij de echte kickoff nog wel een andere naam krijgt.
Spuit 11quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:26 schreef Mender het volgende:
Bitonic werkt aan een europeesche bitcoin exchange!
Nederlands handelsplatform voor bitcoin in de maak
quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:26 schreef Mender het volgende:
Bitonic werkt aan een europeesche bitcoin exchange!
Nederlands handelsplatform voor bitcoin in de maak
Nou nou...en dat is wel het laatste wat je moet hebben qua instelling als het dit soort zaken betreft.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:00 schreef JOHAN410 het volgende:
Ben benieuwd of Bitcoin weer naar record hoogte gaat stijgen, want de magische grens van 1000 is in ieder geval weer goed in zicht.
Maar goed ik heb net wat gekocht, dus dan zal het wel niet
En nog één erbijquote:CleverCoin Eindhoven lanceert beurs voor bitcoins
EINDHOVEN - CleverCoin uit Eindhoven lanceert zaterdag een handelsbeurs voor de digitale munt bitcoin. Als over enkele weken handel via CleverCoin daadwerkelijk mogelijk wordt, is het daarmee de eerste bitcoin-beurs in West-Europa.
CleverCoin is een initiatief van de Eindhovense ict-ondernemer Christian de Kok. Samen met een team van medewerkers van zijn bedrijven heeft hij de beurswebsite opgezet.
"We willen de bitcoin toegankelijk maken voor het grote publiek", zegt De Kok (33) over zijn motivatie om met de beurs te starten. Rechtstreekse handel in bitcoins is op dit moment mogelijk via platforms in Slovenië en Bulgarije en in de Verenigde Staten/Japan.
De bitcoin wordt uitgegeven via een netwerk van wereldwijd met elkaar verbonden computers. De munt kan worden gebruikt als belegging of als betaalmiddel. Met name een aantal webshops accepteert betaling in bitcoins.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |