Nou blijkbaar kan je wel 23.000 in het rood komen te staan. Dat is dan ook weer niet zo netjes van de bank.quote:Op zondag 15 december 2013 13:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je door een automatisch incasso of stornering te veel in het rood staat dan wordt de laatste afschrijving na een paar dagen weer teruggestort net zolang tot je weer positief staat.
Je hebt een paar dagen om het aan te vullen, voordat een bank de laatste afschrijvingen weer ongedaan maakt.
Een bank kan helemaal geen beslag leggen op je loon...![]()
![]()
quote:De bank heeft vannacht al bij veel mensen het bedrag automatisch teruggevorderd. Meerdere mensen haalden het geld al van hun rekening. Daardoor staan meerdere mensen diep in het rood.
'Om te voorkomen dat het misloopt in mijn administratie heb ik het op mijn spaarrekening gezet. Dan zie ik gisterenavond dat het zomaar van mijn rekening af is. Ik sta 23000 euro in de min', aldus een gedupeerde tegen AT5.
Ja dat kan ook, maar dit bedrag wordt weer gestorneerd van de gemeente naar de burger toe als er niet gauw aanvulling komt (binnen een paar dagen) en de betreffende burger betaald hier na 1 dag ook debetrente over.quote:Op zondag 15 december 2013 13:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou blijkbaar kan je wel 23.000 in het rood komen te staan. Dat is dan ook weer niet zo netjes van de bank.
http://www.at5.nl/artikel(...)van-miljoenenblunder
[..]
Nou dat hoop ik dan maar anders loopt de debetrente flink op....quote:Op zondag 15 december 2013 13:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja dat kan ook, maar dit bedrag wordt weer gestorneerd van de gemeente naar de burger toe als er niet gauw aanvulling komt (binnen een paar dagen) en de betreffende burger betaald hier na 1 dag ook debetrente over.
Die is inderdaad flink, helemaal als er een weekend overheen gaat, want dan wordt er niks overgeboekt maar loopt de debetrente wel door (tenminste een paar jaar geleden).quote:Op zondag 15 december 2013 13:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou dat hoop ik dan maar anders loopt de debetrente flink op....
Beslag op loon NA een rechtszaak slimme. Uiteraard kunnen of mogen ze dat niet zomaar doen.quote:Op zondag 15 december 2013 13:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je door een automatisch incasso of stornering te veel in het rood staat dan wordt de laatste afschrijving na een paar dagen weer teruggestort net zolang tot je weer positief staat.
Je hebt een paar dagen om het aan te vullen, voordat een bank de laatste afschrijvingen weer ongedaan maakt.
Een bank kan helemaal geen beslag leggen op je loon...![]()
![]()
En wat denk je wat de rechter zegt bij deze aanvraag? Die wil eerst weten hoe het komt en waarom het geld er niet meer is ipv klakkeloos dit loonbeslag goed te keuren. De gemeente heeft hier ook schuld aan namelijk.quote:Op zondag 15 december 2013 13:59 schreef yup het volgende:
[..]
Beslag op loon NA een rechtszaak slimme. Uiteraard kunnen of mogen ze dat niet zomaar doen.
Het is een onverschuldigde betaling, dus wettelijk gezien moet het terugbetaald worden. Of het ook zomaar teruggestort mag worden is een tweede. CJIB mag bijvoorbeeld direct incasseren van iemands rekening zonder tussenkomst van een rechter, maar of dat hier ook geldt is maar de vraag.quote:Op zondag 15 december 2013 14:49 schreef macca728 het volgende:
Ik vind het wel raar dat een bank dat geld zomaar terugstort aan de belastingdienst.
Mag dat wel volgens de wet ? Er is niet eens sprake van een fout rekeningnummer, de storter heeft zelf een stomme fout gemaakt met de bedragen.
Ja dat het moet worden terugbetaald is duidelijk. Dat het zomaar wordt teruggestort zou ik ook wel willen weten of dat zomaar mag.quote:Op zondag 15 december 2013 15:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het is een onverschuldigde betaling, dus wettelijk gezien moet het terugbetaald worden. Of het ook zomaar teruggestort mag worden is een tweede. CJIB mag bijvoorbeeld direct incasseren van iemands rekening zonder tussenkomst van een rechter, maar of dat hier ook geldt is maar de vraag.
Nee dat mag ook niet. Ga je ermee naar de rechter dan krijgt de burger dit ook weer terug met 1 dag later een aanslag biljet om het weer terug te betalen.quote:Op zondag 15 december 2013 14:49 schreef macca728 het volgende:
Ik vind het wel raar dat een bank dat geld zomaar terugstort aan de belastingdienst.
Mag dat wel volgens de wet ? Er is niet eens sprake van een fout rekeningnummer, de storter heeft zelf een stomme fout gemaakt met de bedragen.
Liever niet nee. Als ik er zo over nadenk kun je maar beter direkt terugpasen.quote:Op zondag 15 december 2013 10:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, krijg je een mooie regeling: schuldsanering
Tja, als je dat geld had laten staan sta je nu ook niet in de min.quote:Op zondag 15 december 2013 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog onduidelijk hoeveel geld terug is na kostbare blunder gemeente
Het is nog altijd niet duidelijk hoeveel geld de gemeente al terug heeft van de 188 miljoen euro die deze week per ongeluk werd overgemaakt aan mensen in de bijstand.
Bijna tienduizend minima ontvingen duizenden euro's te veel op hun rekening en dat geld moet allemaal worden teruggestort. De gemeente heeft op het stadhuis een crisisteam ingericht, waar tien mensen bezig zijn om via banken het geld terug te krijgen. Maar of dat bij iedereen gaat lukken, is dus nog maar de vraag.
Opvallend is dat de gemeente met via de banken in sommige gevallen het geld direct terug weet te halen, het zogenaamde 'storneren'. Dus mocht u plots 15.000 in de min staan, dan weet u hoe het komt.
http://www.at5.nl/artikel(...)are-blunder-gemeente
Wel als je al in de min stond.quote:Op zondag 15 december 2013 20:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Tja, als je dat geld had laten staan sta je nu ook niet in de min.
Goed puntquote:Op zondag 15 december 2013 20:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wel als je al in de min stond.
Gemeentes die storneren willen moeten gemeentes met automatische incasso's zijnquote:Op zondag 15 december 2013 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog onduidelijk hoeveel geld terug is na kostbare blunder gemeente
Het is nog altijd niet duidelijk hoeveel geld de gemeente al terug heeft van de 188 miljoen euro die deze week per ongeluk werd overgemaakt aan mensen in de bijstand.
Bijna tienduizend minima ontvingen duizenden euro's te veel op hun rekening en dat geld moet allemaal worden teruggestort. De gemeente heeft op het stadhuis een crisisteam ingericht, waar tien mensen bezig zijn om via banken het geld terug te krijgen. Maar of dat bij iedereen gaat lukken, is dus nog maar de vraag.
Opvallend is dat de gemeente met via de banken in sommige gevallen het geld direct terug weet te halen, het zogenaamde 'storneren'. Dus mocht u plots 15.000 in de min staan, dan weet u hoe het komt.
http://www.at5.nl/artikel(...)are-blunder-gemeente
Hoe weet jij dat het een Nederlandse (er van uitgaande dat je zelf een Nederlander bent) pyromaan was die die Bulgarenbusjes in de fik heeft gestoken?quote:Op zondag 15 december 2013 17:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik schaam mij voor mijn landgenoten die auto's in de fik steken, en ook voor mijn landgenoten die dat wel prima vinden.
Je denkt, als Igen geen deel 2 opent dan quote ik zijn reactie gewoon in een totaal ander topic?quote:Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het een Nederlandse (er van uitgaande dat je zelf een Nederlander bent) pyromaan was die die Bulgarenbusjes in de fik heeft gestoken?
Say whutquote:Op zondag 15 december 2013 21:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Je denkt, als Igen geen deel 2 opent dan quote ik zijn reactie gewoon in een totaal ander topic?
Dat je die quote in een compleet verkeerd topic hebt geplaatst.quote:Op zondag 15 december 2013 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Say whut![]()
Reageer gewoon eens op mijn vraag.
Ow, je hebt gelijkquote:Op zondag 15 december 2013 21:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat je die quote in een compleet verkeerd topic hebt geplaatst.
Met de komst van SEPA kun je niet meer storneren als de andere partij rood staat of daardoor rood komt te staan.quote:Op zondag 15 december 2013 13:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou blijkbaar kan je wel 23.000 in het rood komen te staan. Dat is dan ook weer niet zo netjes van de bank.
Het totale bedrag is nu al 188 miljoen trouwens. Eerst nog iets meer dan 100.
http://www.at5.nl/artikel(...)van-miljoenenblunder
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |