abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134282239
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 07:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja hoor, sterker nog: de overheid mag stortingen doen van jouw rekening naar die van hun als je er ernstige schulden hebt.
Daarom gelijk wegsluizen, krijg je nog een regeling ook. Ondertussen natuurlijk rentetrekken al is dat niet zoveel meer tegenwoordig.

Edit: 1,35% bij m'n INGtje.
pi_134282248
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

ehrm, dan maak je van 155,00 nog geen 15.500, dan zou het originele bedrag 15,5 moeten zijn geweest.
Eerder een probleem met Excel ofzo. Heb ik ook wel eens dat 100,50 ineens 10050 is door andere instellingen.
pi_134282250
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 07:09 schreef niels0 het volgende:

[..]

Daarom gelijk wegsluizen, krijg je nog een regeling ook. Ondertussen natuurlijk rentetrekken al is dat niet zoveel meer tegenwoordig.

Weet niet of dat verstandig is. Je kan vermoeden dat je geen recht had op dat geld dus kunnen er wellicht strafrechtelijke gevolgen aan dat wegsluizen zitten. Nou maakt dat voor deze mensen wellicht weinig uit...
pi_134282261
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 07:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Weet niet of dat verstandig is. Je kan vermoeden dat je geen recht had op dat geld dus kunnen er wellicht strafrechtelijke gevolgen aan dat wegsluizen zitten. Nou maakt dat voor deze mensen wellicht weinig uit...
Ik heb werkelijk geen idee. Dit jaar heb ik ruim teveel WW ontvangen, heb dit zelf aangekaart en toen kreeg ik een acceptgiro met een aanzienlijk bedrag, was wel lager dan ik had verwacht. Gewoon het geld teruggegeven. Eerlijk is eerlijk.
pi_134282262
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 07:06 schreef 2cv het volgende:
http://www.hartvannederla(...)-verkeerde-rekening/

Dus als jet bedrag fout is moet je het terug betalen maar als de verkeerde persoon de poen ontvangt niet ?
Damn, ik heb eens 400 euro overgemaakt naar het goede rekeningnummer maar met de verkeerde naam en dat ging dus niet door (Rabobank). Die mensen bellen waar hun geld bleef terwijl ik dacht dat ik het allang had overgemaakt.
pi_134282853
quote:

[..]

Dat gaat dus mooi niet door:

Gemeente begonnen met terugvorderen miljoenenblunder

quote:
'Om te voorkomen dat het misloopt in mijn administratie heb ik het op mijn spaarrekening gezet. Dan zie ik gisterenavond dat het zomaar van mijn rekening af is. Ik sta 23000 euro in de min', aldus een gedupeerde tegen AT5.
En dan heb je dus een serieus probleem als je dat geld hebt uitgegeven, want als je niet rood mag staan krijg je een paar weken ofzo de tijd om dat aan te vullen. Denk dat de bank zeker beslag op je loon of uitkering laat leggen...
pi_134282958
quote:

[..]

Ja, krijg je een mooie regeling: schuldsanering
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134283034
Tja ik zie het probleem niet zo.
We zullen er vanuit gaan dat de meeste mensen die dit ontvangen hebben eerlijk zijn en dat geld is inmiddels al lang en breed weer terug.

De paar heldere lampjes die het uit hebben gegeven zitten met een probleem. Dat krijg je nou eenmaal als je aan spullen komt waarvan je weet dat ze niet van jou zijn.
pi_134283048
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:25 schreef ReplaR het volgende:
Ik heb dit soort werk, betaling e.d., jaren gedaan.
Dit gebeurd allemaal via een volautomatische workflow. Een foutje met bestand is dus pure onzin, hier heeft iemand persoonlijk met zijn vingertjes aangezeten waar dat niet mocht.
Lijkt mij ook, bovendien wordt bij zo'n betalings batch toch wel een totaalsom berekend.
Als je daar dan even naar kijkt, zie je gelijk dat er iets mis is.
Maar ach als het je eigen geld niet is, waarom controleren.
Ik denk overigens dat dit verhaal als een lopend vuurtje door de nieuwe MOE landen gaat.
Amsterdam creeert zijn eigen aanzuigende werking *O*
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 15 december 2013 @ 11:11:48 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134283642
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee normale burgers niet. Maar hier zal de bank wel ter wille zijn. Die moeten nu eigenlijk net zo klantonvriendelijk zijn als t.o.v. normale klanten.
Hoezo? Het gaat grotendeels om figuren die niet met geld om kunnen gaan. Anders mag de rest weer opdraaien voor dit soort fratsen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_134283817
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:11 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoezo? Het gaat grotendeels om figuren die niet met geld om kunnen gaan. Anders mag de rest weer opdraaien voor dit soort fratsen.
Wat een onzin weer, de mensen die niet met geld om kunnen gaan die staan al onder toezicht.
En ze plegen geen fraude, de belastingdienst maakt een grote fout, je kan dan beter eisen dat er bij de belasting mensen worden ontslagen.

De meeste mensen in de bijstand kunnen ws nog beter met geld omgaan dan de gemiddelde fokker.
  zondag 15 december 2013 @ 11:25:44 #87
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134283876
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat een onzin weer, de mensen die niet met geld om kunnen gaan die staan al onder toezicht.
En ze plegen geen fraude, de belastingdienst maakt een grote fout, je kan dan beter eisen dat er bij de belasting mensen worden ontslagen.

De meeste mensen in de bijstand kunnen ws nog beter met geld omgaan dan de gemiddelde fokker.
Hoezo is het of-of? Zowel mensen bij de Gemeente eruit flikkeren als alles op alles zetten om dat geld terug te krijgen.

De gemiddelde fokker zal waarschijnlijk weer niet in de bijstand zitten.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_134284949
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
INB4 huil verhalen in de Telegraaf en HvN van figuren die bedragen snel hebben uitgegeven en niet kunnen terug betalen :')
En weet je wat nu her vervelende is? Dat de werkende man/vrouw hier ook weer indirect voor gaat opdraaien want reken maar dat de Belastingdienst tekorten compenseert.
  zondag 15 december 2013 @ 12:41:39 #89
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_134285486
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:11 schreef eriksd het volgende:
Het gaat grotendeels om figuren die niet met geld om kunnen gaan.
Waar baseer je dit op?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 15 december 2013 @ 12:44:23 #90
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134285558
quote:
5s.gif Op zondag 15 december 2013 12:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?
Mijn onderbuik.
Bis bis bis
  zondag 15 december 2013 @ 12:44:40 #91
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_134285562
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 12:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mijn onderbuik.
Gelul dus.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_134285715
quote:
15s.gif Op zondag 15 december 2013 12:18 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En weet je wat nu her vervelende is? Dat de werkende man/vrouw hier ook weer indirect voor gaat opdraaien want reken maar dat de Belastingdienst tekorten compenseert.
Dan vorderen ze het maar terug van die sukkels die die betalingen moeten controleren.
  zondag 15 december 2013 @ 12:52:00 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134285755
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan vorderen ze het maar terug van die sukkels die die betalingen moeten controleren.
Die bij de overheid werken en dus indirect ook uit private middelen bekostigd moeten worden.
Leer het nou eens: de overheid heeft geen eigen geld.
Bis bis bis
pi_134285792
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je pleegt geen fraude als je geld uitgeeft of wegmaakt dat duidelijk niet van jou is?
Belastingdienst heeft inderdaad ook een fout gemaakt, maar dat praat verduistering nog niet goed.
'And I called your name,
pi_134285898
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 12:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je pleegt geen fraude als je geld uitgeeft of wegmaakt dat duidelijk niet van jou is?
Belastingdienst heeft inderdaad ook een fout gemaakt, maar dat praat verduistering nog niet goed.
Mensen gaan hier alleen maar tekeer over bijstandstrekkers die niet met geld om kunnen gaan, maar in deze zaak is het toch echt de Belastingdienst die niet met geld om kan gaan.

En de meeste zullen heus niet al het geld meteen hebben uitgegeven.

En degene die dat wel zouden doen staan al onder curatele, dus gehuil om niets.
pi_134286302
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

En degene die dat wel zouden doen staan al onder curatele, dus gehuil om niets.
En weet je wat er gebeurd als je extra schulden maakt als je al in de schuldsanering zit? Dan wordt je eruit geflikkerd en ga je écht failliet. Dan ben je écht de rest van je leven aan het betalen, ipv 3 jaar.
'And I called your name,
pi_134286513
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 13:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En weet je wat er gebeurd als je extra schulden maakt als je al in de schuldsanering zit? Dan wordt je eruit geflikkerd en ga je écht failliet. Dan ben je écht de rest van je leven aan het betalen, ipv 3 jaar.
Nou die mensen hebben dat geld toch niet gekregen ?

Ik zal me drukker maken over een Belastingdienst die zomaar 110 miljoen overmaakt zonder dat er controle is blijkbaar.

Ik maak ook betalingen voor mijn bedrijf en dat zou bij ons echt niet kunnen gebeuren.
pi_134286518
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 10:02 schreef yup het volgende:

[..]

Dat gaat dus mooi niet door:

Gemeente begonnen met terugvorderen miljoenenblunder

[..]

En dan heb je dus een serieus probleem als je dat geld hebt uitgegeven, want als je niet rood mag staan krijg je een paar weken ofzo de tijd om dat aan te vullen. Denk dat de bank zeker beslag op je loon of uitkering laat leggen...
Nee hoor. Als je door een automatisch incasso of stornering te veel in het rood staat dan wordt de laatste afschrijving na een paar dagen weer teruggestort net zolang tot je weer positief staat.
Je hebt een paar dagen om het aan te vullen, voordat een bank de laatste afschrijvingen weer ongedaan maakt.

Een bank kan helemaal geen beslag leggen op je loon... 8)7 _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134286680
Ah, hier ging dat gesprek gisteren met Van der Laan over (ik zapte langs een nieuwsprogramma). En ik maar denken dat een aantal mensen 500 euro ofzo teveel hadden gekregen, maar nee, het blijkt 15500 te zijn 8)7

Met een rente van 1,35% ontvang je 209 euro rente over een heel jaar, dus in die twee weken 8 euro. Oh, valt eigenlijk best wel tegen -O-
Somebody that I used to know
pi_134287236
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2013 13:20 schreef Postbus100 het volgende:
Ah, hier ging dat gesprek gisteren met Van der Laan over (ik zapte langs een nieuwsprogramma). En ik maar denken dat een aantal mensen 500 euro ofzo teveel hadden gekregen, maar nee, het blijkt 15500 te zijn 8)7

Met een rente van 1,35% ontvang je 209 euro rente over een heel jaar, dus in die twee weken 8 euro. Oh, valt eigenlijk best wel tegen -O-
Ach als ze het zelf houden kan de Belastingdienst ze aanslaan voor belasting op spaargeld en anders kan de gemeente de uitkering beëindigen vanwege teveel spaargeld.

Dat laatste levert misschien nog wel meer op dan terugbetalen haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')