quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In een aantal gevallen heeft DBGA, dat een crisisteam heeft geformeerd, kans gezien de overboeking te storneren,
Jaquote:
Eh nee hoor, jij kunt gewoon je recht halen.quote:Als ik perongeluk naar een verkeerd rekening nummer geld overmaak kan ik er naar fluiten als de ontvangende partij niet mee wilt werken.
Onverschuldigde betaling, terug geven dus.quote:Hoe zit dat met teveel geld?
Je praat onzin. Als je de ontvangende partij dagvaardt kun je terugvorderen o.g.v. art. 6:203 BW.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:43 schreef Mr.J het volgende:
Mag de overheid wel terugvorderen?
Als ik perongeluk naar een verkeerd rekening nummer geld overmaak kan ik er naar fluiten als de ontvangende partij niet mee wilt werken.
Hoe zit dat met teveel geld?
En: "De totaal uitgekeerde som overstijgt vermoedelijk de 100 miljoen euro. "
Wtf.
Ah thanks.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja
[..]
Eh nee hoor, jij kunt gewoon je recht halen.
[..]
Onverschuldigde betaling, terug geven dus.
Wel ja, de bekendste smoes ooit wordt weer van stal gehaald, 'een technisch probleem'. Als in: we konden er eigenlijk niks aan doen. Aan elk technisch probleem ligt in meer of mindere mate een menselijke fout ten grondslag. Dat zal hier ook niet anders zijn hoor, die ¤100 miljoen wordt echt niet 'vanzelf' verkeerd over gemaakt, iemand heeft gewoon gigantisch zitten slapen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Iets misgegaan
Volgens Betty den Exter Blokland, woordvoerder bij DBGA, is 'iets misgegaan met een bestand'. De woonkostenbijdrage wordt uitgekeerd aan 12.000 Amsterdamse minima; driekwart van hen zijn sinds gisteren in tijdelijke feeststemming. Wat precies is misgegaan, kan Den Exter Blokland nog niet zeggen. 'Het is een technische kwestie. Het geld is terechtgekomen bij mensen die op bijstandsniveau leven, dus ze zullen wel even heel blij zijn geweest. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze het terugstorten.'
Als ik een gokje mag wagen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wel ja, de bekendste smoes ooit wordt weer van stal gehaald, 'een technisch probleem'. Als in: we konden er eigenlijk niks aan doen. Aan elk technisch probleem ligt in meer of mindere mate een menselijke fout ten grondslag. Dat zal hier ook niet anders zijn hoor, die ¤100 miljoen wordt echt niet 'vanzelf' verkeerd over gemaakt, iemand heeft gewoon gigantisch zitten slapen.
Dat iemand in de bijstand zit wil niet zeggen dat ze per definitie onverantwoordelijk met geld omgaan, hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[i]Al het geld zal volgens de belastingdienst uiteraard netjes door de bijstandontvangers terugbetaald worden![]()
Ze staan er ook om bekend dat ze verantwoordelijk met geld om kunnen gaan.
hahahaah ik vraag me af hoe ze een overboeking willen storneren. Vast een fok'er die het schreefquote:
In de kop staat dat het mis gegaan is met komma's en nullen. Bijstandstrekkers die 155 euro hoorden te krijgen, kregen 155.00 euro. Gewoon het bedrag verhonderdvoudigt dus door de belastingdienst.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wel ja, de bekendste smoes ooit wordt weer van stal gehaald, 'een technisch probleem'. Als in: we konden er eigenlijk niks aan doen. Aan elk technisch probleem ligt in meer of mindere mate een menselijke fout ten grondslag. Dat zal hier ook niet anders zijn hoor, die ¤100 miljoen wordt echt niet 'vanzelf' verkeerd over gemaakt, iemand heeft gewoon gigantisch zitten slapen.
Volgens welke regels?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:51 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij moet je volgens de regels het bedrag binnen 2 weken terug storten, in tussen mag je doen wat je wilt met het geld
ehrm, dan maak je van 155,00 nog geen 15.500, dan zou het originele bedrag 15,5 moeten zijn geweest.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als ik een gokje mag wagen.
Iets met SEPA, in het betaalbestand is een comma opeens een punt geworden en voila
Niet iddquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:55 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
hahahaah ik vraag me af hoe ze een overboeking willen storneren. Vast een fok'er die het schreef
In de titel staat dat ze rijk zijn geworden door die fout omdat ze een paar duizend euro kregen. In Nederland ben je met een paar duizend euro met geen mogelijkheid rijk te noemen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In de kop staat dat het mis gegaan is met komma's en nullen.
Echt hequote:Op vrijdag 13 december 2013 13:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
INB4 huil verhalen in de Telegraaf en HvN van figuren die bedragen snel hebben uitgegeven en niet kunnen terug betalen
Bedragen in het oude, niet SEPA formaat, werden in centen geschreven.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In de titel staat dat ze rijk zijn geworden door die fout omdat ze een paar duizend euro kregen. In Nederland ben je met een paar duizend euro met geen mogelijkheid rijk te noemen.
Dan bedoelen de makers van dit bericht vast alleen de MOE-landers die nu juichend met het geld vertrokken zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In de titel staat dat ze rijk zijn geworden door die fout omdat ze een paar duizend euro kregen. In Nederland ben je met een paar duizend euro met geen mogelijkheid rijk te noemen.
quote:Al het geld zal volgens de belastingdienst uiteraard netjes door de bijstandontvangers terugbetaald worden
Ze staan er ook om bekend dat ze verantwoordelijk met geld om kunnen gaan.
Ik denk dat er ergens eerder een fout in de berekening zit aangezien de hoogte per huishouden verschillend is en niet vantevoren vaststaat. Als het een fout zou zijn in SEPA zou het toch vaker fout gegaan moeten zijn lijkt mij.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bedragen in het oude, niet SEPA formaat, werden in centen geschreven.
Dus zonder comma of punt.
In SEPA (pain001) weer wel. Dus mijn eerste aanname was fout.
Het probleem zal wel daar ontstaan zijn, bij het aanmaken van het betaalbestand. Tot nu toe schreef men 15500 cent in het bestand, nu blijkbaar 15500 euro.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bedragen in het oude, niet SEPA formaat, werden in centen geschreven.
Dus zonder comma of punt.
In SEPA (pain001) weer wel. Dus mijn eerste aanname was fout.
Nee, dat bedoelen ze niet, zij maken alleen een sensationele titel voor de kijkcijfers.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan bedoelen de makers van dit bericht vast alleen de MOE-landers die nu juichend met het geld vertrokken zijn.
Het is niet zo moeilijk om dit geld te laten verdwijnen en uiteindelijk worden deze schulden grotendeels kwijtgescholden.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
INB4 huil verhalen in de Telegraaf en HvN van figuren die bedragen snel hebben uitgegeven en niet kunnen terug betalen
Het bedrag per maand dat een huishouden krijgt verschilt niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik denk dat er ergens eerder een fout in de berekening zit aangezien de hoogte per huishouden verschillend is en niet vantevoren vaststaat. Als het een fout zou zijn in SEPA zou het toch vaker fout gegaan moeten zijn lijkt mij.
Zie hier het probleem.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:11 schreef freako het volgende:
[..]
Het probleem zal wel daar ontstaan zijn, bij het aanmaken van het betaalbestand. Tot nu toe schreef men 15500 cent in het bestand, nu blijkbaar 15500 euro.
Maar dit is geen maandelijks bedrag.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het bedrag per maand dat een huishouden krijgt verschilt niet.
Dit is dus per gezin variabel en wordt ééns per jaar uitgekeerd.quote:De Woonkostenbijdrage (WKB) is een Amsterdams extraatje voor mensen met een laag inkomen en te hoge woonkosten.
De Regeling WKB is in 2011 opnieuw vastgesteld door de gemeenteraad. De hoogte van de bijdrage is nog steeds afhankelijk van het soort huishouden dat u hebt. Maar er zijn ten opzichte van voorgaande jaren ook een aantal wijzigingen doorgevoerd:
u hebt geen recht op WKB als u in het voorgaande jaar kwijtschelding van de gemeentebelastingen hebt ontvangen
alleen huishoudens met een definitieve huurtoeslag voor 2011 komen in aanmerking voor de WKB 2013
bij het vaststellen van de hoogte van de bijdrage is meer rekening gehouden met grote gezinnen en verschillen in huur.
De Woonkostenbijdrage kunt u niet zelf aanvragen. Wanneer u ervoor in aanmerking komt, krijgt u van Dienst Belastingen Gemeente Amsterdam (DBGA) bericht. De WKB 2013 wordt eind 2013 uitbetaald.
Ah okee. Hoe dan ook, conversie van het bedrag in het systeem naar het betaalformaat.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar dit is geen maandelijks bedrag.
[..]
Dit is dus per gezin variabel en wordt ééns per jaar uitgekeerd.
De meeste mensen zullen die blik delen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:14 schreef trovey het volgende:
TS heeft een aparte blik op alle bijstandsgerechtigen.
Ja natuurlijk TS.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste mensen zullen die blik delen.
Je leest de reacties toch?quote:
quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:43 schreef Woestijnvos het volgende:
Er zijn er vas een aantal die het niet terug zullen geven.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:55 schreef fathank het volgende:
Zullen vast een paar heldere lichten een stapel bitcoins van kopen
quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:06 schreef datismijnmening het volgende:
Gewoon heel die bijstand schrappen![]()
![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:11 schreef WammesWaggel het volgende:
Veel van dat geld ging vast automatisch naar schuldeisers van die mensen..
quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:12 schreef eight het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk om dit geld te laten verdwijnen en uiteindelijk worden deze schulden grotendeels kwijtgescholden.
Omdat ze jou napraten ga je ervan uit dat iedereen wel zo denkt?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je leest de reacties toch?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat er een paar linkse puppy's zoals jij zijn ga je ervan uit dat niemand het met TS eens is?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Omdat ze jou napraten ga je ervan uit dat iedereen wel zo denkt?
Oh kijk, nog zo'n stoere boy.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat er een paar linkse puppy's zoals jij zijn ga je ervan uit dat niemand het met TS eens is?
Trek jij anders even wat reacties volledig uit hun context, jij oude rukker.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je leest de reacties toch?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Omdat ze jou napraten ga je ervan uit dat iedereen wel zo denkt?
Goed, dan volgen nu alle quotes die vertrouwen uitstralen dat het geld wel netjes teruggestort word:quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Trek jij anders even wat reacties volledig uit hun context, jij oude rukker.
quote:
Heel veel organisaties zijn in deze periode bezig om over te gaan naar betalingen volgens het SEPA-formaat. Dat moet immers voltooid zijn voor februari 2014. Dit zal wel de eerste keer SEPA-betalingen zijn voor deze afdeling of voor deze bewuste toeslag. De berekening is waarschijnlijk niet gewijzigd tov vorig jaar, het betaalbestand is dat zeker wel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik denk dat er ergens eerder een fout in de berekening zit aangezien de hoogte per huishouden verschillend is en niet vantevoren vaststaat. Als het een fout zou zijn in SEPA zou het toch vaker fout gegaan moeten zijn lijkt mij.
Nee maar wel op basis van deze wet:quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens welke regels?
De ik-heb-ten-onrechte-een-bedrag-ontvangen-regel?
Ik zou eens een kijkje gaan nemen in de echte wereld.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Goed, dan volgen nu alle quotes die vertrouwen uitstralen dat het geld wel netjes teruggestort word:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |