quote:Op donderdag 12 december 2013 19:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Phaidra wat goed.
Hier vandaag niet gekolfd en geen stuwing niks. Morgenochtend kijken of er nog wat komt, maar ik denk verwaarloosbaar. Toch frappant hoe snel het terugliep toen ik naar 1x kolven ging.
Voeden doet sinds zaterdagavond zeer; zondagochtend zaten er ineens de eerste twee tandjes dus ik dacht dat t daardoor wat gevoelig was. Maar het is dus echt kapot rechts, dus ik denk toch dat het door haar slordige drinken en dat getrek komt...quote:Op donderdag 12 december 2013 19:03 schreef Marjolijntje het volgende:
Ohh LBHoe lang zit die kloof er al? Heb je de oorzaak al gevonden?
Bijzonder ja, dat is echt het vraag&aanbodprincipe in praktijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Phaidra wat goed.
Hier vandaag niet gekolfd en geen stuwing niks. Morgenochtend kijken of er nog wat komt, maar ik denk verwaarloosbaar. Toch frappant hoe snel het terugliep toen ik naar 1x kolven ging.
Kom ik weer met mn spruw hoor, maar hou je het in de gaten?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:41 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Voeden doet sinds zaterdagavond zeer; zondagochtend zaten er ineens de eerste twee tandjes dus ik dacht dat t daardoor wat gevoelig was. Maar het is dus echt kapot rechts, dus ik denk toch dat het door haar slordige drinken en dat getrek komt...
Ik heb een kolf van Medela (swing) thuis en op mijn werk staat een medela symphony en ik ben er erg tevreden over! Geen ervaring met Avent dus daar kan ik je niet mee helpen. Bij veel kolven schijnt er melk in de motor te kunnen komen en dan is het niet zo hygiënisch (?) om hem tweedehands over te nemen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:40 schreef angelatje het volgende:
Hoi dames,
Ik ben fulltime aan het kolven, nu heb ik een handkolf van medela die prima werkt. Maar nu lijkt me een elektrische kolf toch ook wel handig...en nu twijfel ik tussen een kolf van avent of medela. Wat zijn jullie ervaringen? En kan ik zoiets tweedehands kopen of is een nieuwe kopen beter?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je over willen op elektrisch kolven, ik heb nog een medela freestyle in de aanbieding...quote:Op zaterdag 14 december 2013 18:40 schreef angelatje het volgende:
Hoi dames,
Ik ben fulltime aan het kolven, nu heb ik een handkolf van medela die prima werkt. Maar nu lijkt me een elektrische kolf toch ook wel handig...en nu twijfel ik tussen een kolf van avent of medela. Wat zijn jullie ervaringen? En kan ik zoiets tweedehands kopen of is een nieuwe kopen beter?
Niet best, ik heb nog steeds last van af en toe stekende pijn en ook een muitende baby. Ze is niet helemaal lekker, 2 ontstoken oogjes en wat last van dr darmen geloof ik. Maar elke avond is het gedoe om haar in slaap te krijgen terwijl ze steeds gewoon lekker in slaap zakte aan de borst.quote:
quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad om miconazal te smeren bij jezelf. Als zij verder geen last heeft kun je eerst kijken of het überhaupt iets bij je doet qua verlichting.
Qua super gevoelige tepels en "er komt niets uit" en je borsten doen pijn. Je weet zeker dat er geen kans is op een zwangerschap?
quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:11 schreef Juud79 het volgende:
Vandaag 6 maanden bv voor dit dappere ventje!![]()
Op naar nog minstens 12 maanden erbij....
Knappe vent! En wat doet hij het goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voor 6 maanden bv!
Resistentie?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad om miconazal te smeren bij jezelf.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:11 schreef WupWup het volgende:
Ja hoor, lekker chargeren. Of gewoon behandelen als het nodig is en geen diagnoses achter je toetsenbord stellen.
Mja, het blijft een gevoelig puntje omdat de start zo lastig was ofzo.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:00 schreef Sull het volgende:
LB, wat vervelend. Als het niet lekker gaat dan kun je je daar giga klote bij voelen hé?!
Ik had bij de spruw voornamelijk pijn in mijn borst bij het laatste stukje voeding en na de voeding. Een soort sterkende pijn. L. liet ook vaak los of trok aan de tepel.
Geen dikke witte laag of plekjes op de tong van je meisje?
Niet te lang mee doorlopen hoor...Ik zou wel verder kijken. Straks is hij helemaal aan de fles gewend en wordt het misschien alleen maar lastiger. Is ie nu ziek? Sterktequote:Op zaterdag 14 december 2013 22:49 schreef angelatje het volgende:
Dank voor de reacties...waarschijnlijk wordt het een dubbele elektrische kolf van medela![]()
K wil idd nog steeds de borst niet pakken. Lactatiekundige gebeld maar die wist ook niet echt een oplossing behalve blijven proberen, spiegelen ( voordoen hoe hij zijn mond open moet doen) en huid op huid contact.
Dus ga denk ik binnenkort nog een andere bellen en anders een afspraak maken bij de pre logopediste.
Maar eerst moet ons mannetje weer beter zijn.
Kwam ze eerst kijken of?? Wat jammer dat je niet iemand kan vinden die je kan helpenquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:49 schreef angelatje het volgende:
Dank voor de reacties...waarschijnlijk wordt het een dubbele elektrische kolf van medela![]()
K wil idd nog steeds de borst niet pakken. Lactatiekundige gebeld maar die wist ook niet echt een oplossing behalve blijven proberen, spiegelen ( voordoen hoe hij zijn mond open moet doen) en huid op huid contact.
Dus ga denk ik binnenkort nog een andere bellen en anders een afspraak maken bij de pre logopediste.
Maar eerst moet ons mannetje weer beter zijn.
nee dit was telefonisch. Ze doet geen huisbezoeken. Dus andere gebeld en die komt ook niet aan huis en stuurde me terug naar de eerstequote:Op zondag 15 december 2013 12:14 schreef bitterend het volgende:
[..]
Kwam ze eerst kijken of?? Wat jammer dat je niet iemand kan vinden die je kan helpen![]()
Waar woon je?
Ja we vallen buiten de regioquote:Op zondag 15 december 2013 12:33 schreef bitterend het volgende:
Geen bezoeken aan huis?! hoe kan ze dan mee kijken?
![]()
http://www.nvlborstvoedin(...)1aa22c3fea11133c25ce
Heb je hier gekeken? http://www.lactatiekunde.nl/
Oh die was ik nog niet tegen gekomen. Dank je wel!quote:Op zondag 15 december 2013 12:56 schreef Pvoesss het volgende:
http://www.zwangerschapsw(...)ven-voorstellen.html
Een aanrader als je het mij vraagt!
Je mag geen consult aanvragen dan? je kan wellicht bellen en misschien kan ze iemand aanbevelen?quote:
Ja ze heeft die uit mijn oude woonplaats aanbevolenquote:Op zondag 15 december 2013 14:31 schreef bitterend het volgende:
[..]
Je mag geen consult aanvragen dan? je kan wellicht bellen en misschien kan ze iemand aanbevelen?
DOT, wat goed dat je bv wil geven! Volgens mij geven resultaten uit het verleden (van je moeder), geen garanties voor de toekomst hoorquote:Op maandag 16 december 2013 19:56 schreef Dot. het volgende:
Ik heb een vraag terwijl ik nog geen borstvoeding geef. Kunnen jullie helpen?Volgens mij moeder heeft ze bij alle drie haar kinderen maar 10 dagen borstvoeding kunnen geven, omdat het volgens haar toen gewoon op was. Ze zegt dat er bijna niks meer kwam en wat er kwam leek wel water en dat mijn zus ook heel erg afviel toen ze het nog niet in de gaten had, omdat ze niet huilde. Hoe kan zoiets gebeuren?
Ik zou graag zelf wel echt langer willen voeden namelijk, dus ik heb ook al gezorgd voor een verzekering waarbij ik een lactatiekundige kan inschakelen, maar het lijkt me heel vervelend als ik het ook moet staken zodra ik mijn kramambed uit kom. Ik heb overigens wel een hele andere bouw dan mijn moeder, die was echt mager toen ze ons had gekregen en ik ben gewoon spekkigGeen idee of dat nog uitmaakt trouwens
Dank je! Ik vond die site wat overweldigend, maar dit is heel behapbaarquote:Op maandag 16 december 2013 20:07 schreef bitterend het volgende:
Dit is ook wel goed om te lezen : http://www.borstvoeding.c(...)ding/halve-werk.html
Wat fijn dat je zo aan het voorbereiden bent!!
Het zit aan de onderkant, dus ik kom er vrij lastig bij. Tijdens het kolven knijp masseer ik wel jaquote:Op maandag 16 december 2013 20:31 schreef bitterend het volgende:
LB![]()
Masseren terwijl ze drinkt helpt niet?
Voor en tijdens het kolven warme luier (effe in warm water dompelen) om je borst leggen en na het kolven koude compressenquote:Op maandag 16 december 2013 20:35 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het zit aan de onderkant, dus ik kom er vrij lastig bij. Tijdens het kolven knijp masseer ik wel ja
Stille ondervoeding hebben wij helaas ook meegemaakt. Dan krijgt je kindje niet voldoende melk binnen, maar geeft dit niet aan door bijvoorbeeld te huilen (daar is geen energie meer voorquote:Op maandag 16 december 2013 19:56 schreef Dot. het volgende:
Ik heb een vraag terwijl ik nog geen borstvoeding geef. Kunnen jullie helpen?Volgens mij moeder heeft ze bij alle drie haar kinderen maar 10 dagen borstvoeding kunnen geven, omdat het volgens haar toen gewoon op was. Ze zegt dat er bijna niks meer kwam en wat er kwam leek wel water en dat mijn zus ook heel erg afviel toen ze het nog niet in de gaten had, omdat ze niet huilde. Hoe kan zoiets gebeuren?
Ik zou graag zelf wel echt langer willen voeden namelijk, dus ik heb ook al gezorgd voor een verzekering waarbij ik een lactatiekundige kan inschakelen, maar het lijkt me heel vervelend als ik het ook moet staken zodra ik mijn kramambed uit kom. Ik heb overigens wel een hele andere bouw dan mijn moeder, die was echt mager toen ze ons had gekregen en ik ben gewoon spekkigGeen idee of dat nog uitmaakt trouwens
Wat goed dat je je zxo goed voorbereid!quote:Op maandag 16 december 2013 19:56 schreef Dot. het volgende:
Lucy gaat wel een stuk harderquote:
true, hier 1.80 en 2.07 dus t was wat schrikken toen er 45cm op mn borst gemikt werdquote:Op woensdag 18 december 2013 11:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lucy gaat wel een stuk harder![]()
Maar ik ben zelf ook een uk met nog geen 1.55 m, dus de mini zal daar wel wat genen van meegekregen hebben.
Pfff ja wat een verschil zeg. En inderdaad een beetje flatline....quote:Op woensdag 18 december 2013 11:59 schreef _evenstar_ het volgende:
Voor de statistieken op de who curve valt het nog mee, al heeft hij wel een afbuiging en flatline laatste maandjes
[ afbeelding ]
Echter op de curve die ze hier hanteren..
[ afbeelding ]
Valt hij er compleet van af
Supermooi gemiddeld nu!quote:Op woensdag 18 december 2013 10:55 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
kijknou, van t onderlijntje, naar t middellijntje
[ afbeelding ]
nope. Vandaag tuitbeker.. ook niet. Morgen met een bekertjequote:Op woensdag 18 december 2013 21:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Supermooi gemiddeld nu!![]()
Drinkt ze inmiddels ook uit een flesje eigenlijk?
Ja! Ik had een hele fijne! De oprichtster van de vereniging van lactatiekundigen, the mother of all zeg maar. Ik PM je haar gegevens wel ff.quote:Op donderdag 19 december 2013 08:56 schreef Roosje84 het volgende:
Even een vraag voor een vriendin van mij. Weet iemand een goede laktatiekundige regio Gouda?
Ik ben bekend met het algemene overzicht van laktatiekundige maar ben nu ook op zoek naar ervaringen.
Thanksquote:Op donderdag 19 december 2013 09:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja! Ik had een hele fijne! De oprichtster van de vereniging van lactatiekundigen, the mother of all zeg maar. Ik PM je haar gegevens wel ff.
Geen zorgen, je krijgt geen miskraam doordat je voedt. Er komt inderdaad oxytocine vrij tijdens het voeden, maar dat is absoluut onvoldoende om voor weeën te zorgen.quote:Op donderdag 19 december 2013 08:57 schreef Freubelot het volgende:
Kersjes![]()
Ik heb een vraag. Zal eerst even wat over ons vertellen, want dit is mijn eerste post in dit topic. Mijn dochtertje is 14 maanden en ik voed haar nog ongeveer 2 keer per dag.
Nu willen we weer voor een tweede gaan.
Een paar weken geleden kwamen we erachter dat ik al zwanger was. Dit is toen helaas mis gegaan. Nu sprak ik van de week mijn moeder en zei vroeg me of de borstvoeding niet te maken had met de miskraam, je baarmoeder trekt immers samen als je voedt.
Ik weet het antwoord niet, maar mijn gevoel zegt dat het niet per sé met elkaar te maken hoeft te hebben. Er zijn toch genoeg vrouwen die voeden in de zwangerschap en zelfs na de bevalling 2 kindjes aan de borst hebben.
Weet iemand hier of de miskraam en de bv met elkaar te maken hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
+2!!quote:Op donderdag 19 december 2013 16:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
Soemp wat tof!En wat LB zegt, niet van de eerste borst halen hoor. Proberen wakker te houden en ze gaat vanzelf langer wakker blijven als ze wat ouder wordt! (ik zou alleen niet te veel afgaan op wat de kraam zegt, die hebben niet allemaal evenveel kaas gegeten van bv)
Kraam zei dat als ze 20 minuten goed drinkt (dus niet drie slokken en dan weer een tijd niks), dat ik dan ook over mag naar de andere borst? Maar ik heb het idee dat hier meer kennis is over hoe en wat.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:12 schreef LadyBlack het volgende:
Soemp! Wat goed dat J aan de borst drinkt!
Ik heb E ook nooit uit 2 borsten kunnen laten drinken hoor, die viel in het begin sowieso in slaap na 5 minutenOf het moet weet ik ook niet... maar er zijn nog meer trucjes he; over het kaakje wrijven, blote voetjes kriebelen, handje frunniken (tussen haar duim en wijsvinger)...
Eerder van de eerste borst afhalen zou ik niet doen omdat ze dan misschien niet voldoende achtermelk krijgt? Wat zegt je kraam erover?
Ah ja, maar dan hielpen beide dames met de productie.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:11 schreef Kyara het volgende:
Wat super Soempie!
En wat goed dat je het toch aangedurfd hebt
Ik heb trouwens geen idee. Hier is het 1 borst per persoon en het toetje was een fles kv in het begin
Oh, moeilijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Muppet is hier al dagen snotverkouden en eet slecht, ze drinkt gelukkig wel vol overtuiging.
(Wat de afweging om eventueel te stoppen i.v.m. een nieuwe IUI weer heel moeilijk maakt)
Melkmondjequote:Op donderdag 19 december 2013 18:26 schreef Soempie het volgende:
Vannacht (en sindsdien vaker) liet J. los en toen liep er een straaltje melk uit haar mond. Dat moment was echt zo gaaf.
HIer kreeg ik ook dat advies, maar dat lukte ook voor geen meter omdat hij in slaap viel en blijkbaar ook genoeg had.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:37 schreef Soempie het volgende:
Dag dames,
Ik kom hier binnenvallen zonder bij te lezen (maar zie wel net de curve van E. van LB, super!).
Maandag is ons dochtertje J. geboren en nu geef ik gewoon borstvoeding (nooit gedacht, bij m'n zoontje was het een heel nare start wat bv betreft en zijn we overgestapt op fv).Blij: ze hapt hartstikke goed aan, laat niet los, ik heb zowaar melk (
), geen pijn, enz.
Nu mijn vraag: van de lactatiedeskundige begreep ik dat het goed is om bij elk moment beide borsten aan te bieden. De tweede dan als 'toetje'. Maar J. valt vaak na de eerste direct in slaap. Ze is dan met geen mogelijkheid aan de tweede borst te krijgen. Tussen het drinken door de luier wisselen helpt hierbij niet. Iemand nog ideeën? Moet ik haar misschien minder lang laten drinken uit de eerste borst, zodat ze meer energie heeft voor de tweede? Of is dat juist onverstandig?
Draagdoek.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:26 schreef Soempie het volgende:
J. meldt zich elke 2,5 a 3 uur door te gaan smakken. En vervolgens duurt zo'n drinksessie (+ verschonen ed. ) bijna een uur. Ondertussen wil ik ook graag tijd aan M. besteden, J. bij me houden, ergens een keer douchen, eten, bezoek ontvangen, enz.![]()
Tweeledig, aan de ene kant de hormonen die ik moet spuiten, en aan de andere kant de theoretische mogelijkheid dat het verhoogde prolactineniveau tegenwerkt.quote:[..]
Oh, moeilijk.Wat is de reden dat je zou moeten stoppen voor een IUI?
Ja..... precies wat bitterend zegt; op een gegeven moment kun je alles met een baby aan de borstquote:Op donderdag 19 december 2013 18:26 schreef Soempie het volgende:
J. meldt zich elke 2,5 a 3 uur door te gaan smakken. En vervolgens duurt zo'n drinksessie (+ verschonen ed. ) bijna een uur. Ondertussen wil ik ook graag tijd aan M. besteden, J. bij me houden, ergens een keer douchen, eten, bezoek ontvangen, enz.![]()
Ohhhhquote:Vannacht (en sindsdien vaker) liet J. los en toen liep er een straaltje melk uit haar mond. Dat moment was echt zo gaaf. Heb m'n man er voor wakker gemaakt: 'kijk, KIJK!!!!'
Nu afwachten hoe het gaat met haar gewicht, plasluiers, enz..
Oja, en zojuist heeft ze ook vrij lang aan de tweede borst gedronken. Oogjes open.
Nee het is tot nu toe nog niet gelukt. Hij sabbelt wat aan de tepel en word na een paar minuten heel boos dus dan krijgt ie maar weer de fles. Van vpk van het cb wel een aanbeveling gehad om naar een logopedist te gaan hier in de buurt. Dus die ga ik zo even mailen als ik de tijd kan vindenquote:Op donderdag 19 december 2013 21:07 schreef Sull het volgende:
Soempie, gefeliciteerd met J! Goed dat je nu bv geeft! Ik gaf in het begin ook beide borsten 10 en later 15 minuten ieders, maar nu lukt het al lees ik.
Angelaatje, hoe gaat het met jou mini? Kun je al live voeden?
LB, mooie grafiek.![]()
Marjo, fijn dat je met bv nog wel wat binnen krijgt.
Ophelia, moeilijk dilemma. Wat zegt je gyn erover?
Kleurdoos hoe gaat het met flesje? Hier gaat het langzamerhand echt steeds beter. L drinkt nu regelmatig als ik van huis ben, wel (hele) kleine beetjes per keer. Geen idee wat normaal is, maar ze komt nu aan 200 cc op een werkdag van mij (dan ben ik ongeveer 8 uur van huis). Wat geven jullie de kleintjes mee naar oppas/gastouder/kdv?
Oh ja, dan kan het ook echt niet anders.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Draagdoek.Het is dat mijn JPMB al uitgeleend is, anders kon hij zo jullie kant op.
[..]
Tweeledig, aan de ene kant de hormonen die ik moet spuiten, en aan de andere kant de theoretische mogelijkheid dat het verhoogde prolactineniveau tegenwerkt.
Ik ben dol op mijn mammae! Maar mocht je 's nachts een BH nodig hebben zou ik dat niet aanraden.quote:Op vrijdag 20 december 2013 19:44 schreef Soempie het volgende:
[..]
t.
Vraagje over de bh: het winkeltje waar ik m'n bh's koop heeft een Anita Maternity of een Mammae te koop. Wat zijn jullie ervaringen? Ik zie bijvoorbeeld dat de Mammae beugels heeft en die Maternity bh niet. Wat zouden jullie aanraden?
Dat.quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:20 schreef WupWup het volgende:
Bij een passende bh lopen de beugels onder je borsten door en knellen ze niks af. Persoonlijk wil ik alleen mét beugel, staat mooier.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:49 schreef Kyara het volgende:
Leuk shirtje LB. maar horizontale strepen moet ik maar niet doen
Ik heb daarom ook vaak een vestje of zo aan als ik in het openbaar voed. Dat schuif je dan met het hoofd van je kind aan de kant zeg maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag het je man eens.quote:Op zaterdag 21 december 2013 10:46 schreef Kyara het volgende:
Helaas net iets te kleine cups. Maar wel mooi
Ik zoek ook nog iets om 's nachts aan te trekken. Geschikt om te voeden, warm genoeg om naast een baby te slapen (dus met dekbed tot aan je middel) en toch een beetje sexy
ik kreeg -terecht- commentaar van mijn man op mijn nachthemden maar ik weet echt niet wat ik anders aan moet trekken
Ik moet wel een beetje gniffelen om je post, sorry! Je bent toch heel functioneel 's nachts, moet je dan ook nog sexy zijn??quote:Op zaterdag 21 december 2013 10:46 schreef Kyara het volgende:
Helaas net iets te kleine cups. Maar wel mooi
Ik zoek ook nog iets om 's nachts aan te trekken. Geschikt om te voeden, warm genoeg om naast een baby te slapen (dus met dekbed tot aan je middel) en toch een beetje sexy
ik kreeg -terecht- commentaar van mijn man op mijn nachthemden maar ik weet echt niet wat ik anders aan moet trekken
Ik vind zijn oplossingen wat koudquote:
Ik draag normaal slipdresses, maar met het voeden 's nachts vind ik dat nu te koud dusheb ik een nachthemd met lange mouwen en knopen die allemaal open staan. Het wordt vanzelf weer zomer en Lauren blijft mij niet zo nodig hebben 's nachts is mijn motto.quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik vind zijn oplossingen wat koud
En ik ga me niet steeds aan en uitkleden s nachts, als ze allebei 4x komen 's nachts dan blijf ik bezig..
hoezo 'deze winter'?quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:59 schreef Kyara het volgende:
Ik dus ook Pessie. Man heeft maar even pech deze winter.
Ja dat iddquote:Op zaterdag 21 december 2013 13:38 schreef Kleurdoos het volgende:
T zou echt wel het laatste zijn waar ik me druk om zou makenIk weet wat hij draagt
Martine,quote:Op zaterdag 21 december 2013 14:48 schreef martine1984 het volgende:
Lk is hier langs geweest en heeft me geholpen met de aanlegtechniek het is wel verbeterd ( het bijten is een stuk minder geworden) ze gaf aan dat zn tongriem iets te kort was. Het bessensap is in overleg met haar gebeurd, ik doe het met een wattenstaafje in zn mondje smeren hij drinkt het dus niet op. Hij heeft er geen krampjes van en spuugt niet meer dit deed hij wel met de nystatine.
Goede link bitterend zal het vanavond even goed lezen.
quote:Op zondag 22 december 2013 07:41 schreef Piekie81 het volgende:
Mmm, ik ontdek net witte vlekjes op de plekken waar M's boventanden ooit moeten komen. Ik dacht, Huh, zijn die tanden er nu al, heb ik niets van gemerkt...Maar helaas, het lijkt mij spruw te zijn.
Ik heb Gentiaan Violet in huis, dus dat gaan we maar gebruiken.
Heeft iemand ervaring met spruw bij een duimzuiger? Hoe behandel je die duim, want uitkoken is niet echt handigKan je daar ook gv op smeren?
Ik snap het wel, maar ik heb gewoon een levendige verbeelding... zag het helemaal voor me hoe je zo'n pannetje met flesjes, speentjes en dergelijke op het vuur heb staan, en daarbij M. met z'n duimpje erin hangt...quote:Op zondag 22 december 2013 13:39 schreef Piekie81 het volgende:
Ik maak er een lolletje van, maar ik vraag het me wel echt af. Of zou die duim vanzelf behandeld worden als hij gv in zijn mond heeft?
Kan het niet op de huid zitten dan? Ik heb namelijk sinds L. spruw had al een vreemde uitslag op mijn handen. Ik gooide het eerst op het belachelijk veel handen wassen (of de zeep), maar het breidt zich nog steeds uit... en ik dacht aan spruw.quote:Op zondag 22 december 2013 18:11 schreef WupWup het volgende:
Op de duim zit geen spruw, dus die hoef je niet uit te koken of in te smeren. Spruw zit op slijmvliezen.
Ik kreeg dat advies als ze binnen de 2 uur kwam ivm de krampjes ja. Als ze darmkrampen hebben dan geven ze dezelfde signalen als bij honger. Bij voeden krijgen ze nog meer krampjes en kom je in een vicieuze cirkel. Wat jij beschrijft klinkt mij nog niet als krampjes (bij ons was het bij krampjes hard huilen en overstrekken), het zou misschien wel clusteren kunnen zijn ja!quote:Op zondag 22 december 2013 19:39 schreef Soempie het volgende:
En zo tegen de laatste voeding 's avonds/ begin van de nacht is J. best onrustig. Ze drinkt dan iets minder lang, maar wel opeens vaker, zodat we 2 uur bezig zijn samen. Is dat clusteren? Daarna valt ze dus wat langere tijd in slaap. De kraam vertelde dat ze waarschijnlijk dan last heeft van d'r darmen, maar ik zie dan helemaal geen tekenen dat ze kramp heeft (vandaar haar advies ook om de pink te geven en niet elke keer aan te leggen als ze zuigbehoefte heeft). Het is ook echt alleen dan. Als ze last zou hebben dan verwacht ik dat ze dat na meer voedingen heeft.
Wat denken jullie?
Ik zou vooral je gevoel volgen hierin. Het is idd heel logisch en goed dat ze bij jullie wil liggen, dus als je haar de veiligheid en geborgenheid kan geven waar ze behoefte aan heeft: absoluut doenquote:Op zondag 22 december 2013 19:52 schreef Soempie het volgende:
Overstrekken doet ze inderdaad niet. En ze begint alleen hard te huilen als we uitstellen en verschillende signalen negeren (door haar een pink te geven): smakken, zoeken met mondje, op handje/ trui sabbelen, beetje miepen.
Ze ligt nu heel tevreden op me te slapen.In haar wiegje slapen wil 's nachts nog niet echt, dus vandaar ook het idee van de kraam dat ze dan last heeft. Maar ze slaapt dan wel prima op me of naast me in het grote bed (ik vind het alleen wel wat eng als ze bij me ligt 's nachts (ook met het dekbed tot m'n middel)). Als ze krampen zou hebben zou ze daar toch ook niet willen liggen.
Advies was nu dus ook om haar vaker in het wiegje te leggen, zodat ze daar aan zou wennen. Lastig, lastig, want ik vind m'n plakbaby juist welen ik denk ook dat het goed en logisch is dat ze graag bij een van ons ligt.
Hier gaat het gelukkig nog steeds goed, dan voel ik twee van die kleine blote voetjes die gezellig mijn been aftastenquote:Op zondag 22 december 2013 20:39 schreef Shandaly het volgende:
Liggend voeden vond ik in het begin heerlijk, met name voor de nachtvoedingen. Maar nu Femke wat groter is, lijkt het wel alsof het niet meer 'past'...
Ik heb weleens midden in de nacht zijn teennageltjes laten knippen door manlief (ik zie zelf geen hol in het (half)duister) omdat die scherpe randjes zo fijn in mijn benen priemdenquote:Op zondag 22 december 2013 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hier gaat het gelukkig nog steeds goed, dan voel ik twee van die kleine blote voetjes die gezellig mijn been aftasten![]()
Fijn dat het meeviel!quote:Op maandag 23 december 2013 19:22 schreef martine1984 het volgende:
Vandaag zijn tongriempje laten klieven, hij gaf geen kik de stoere bink. Al hadden ze wel veel moeite met hem wakker maken de slaapkop. Ik vond het vreselijk om mn kleine mannetje dit aan te doen maar gelukkig viel het allemaal reuze mee. Nu maar hopen dat het zin heeft en dat de kloven snel minder worden.
Een andere vraag een elektrische kolf kan je die 2de hands kopen of is dat niet hygiënisch? Natuurlijk zal ik dan wel de rubbers en dergelijke vervangen.
Iets te kort door de bocht van mij, sorry! Schimmel kan idd ook op de huid zitten, voetschimmel is daar een voorbeeld van. Maar dan nog heeft het een voedingsbodem nodig, vocht en warmte. Die omstandigheden heb je over het algemeen niet op je handen. Als je uitbreidende uitslag op je handen hebt, moet je sowieso even langs de huisarts gaan hoor!quote:Op zondag 22 december 2013 19:39 schreef Sull het volgende:
[..]
Kan het niet op de huid zitten dan? Ik heb namelijk sinds L. spruw had al een vreemde uitslag op mijn handen. Ik gooide het eerst op het belachelijk veel handen wassen (of de zeep), maar het breidt zich nog steeds uit... en ik dacht aan spruw.
Toch maar eens mee naar de huisarts dan.
Hier ook! Fantastische kolf.quote:Op maandag 23 december 2013 20:32 schreef Kyara het volgende:
Hier ook een tweedehands Pisa. Voldoet prima.
Spruw was gelukkig loos alarm, ik kreeg de witte vlekken met mijn vinger niet weg, maar manlief deed het met een hydrofiel en toen was het verdwenen.quote:Op maandag 23 december 2013 22:21 schreef WupWup het volgende:
[..]
Iets te kort door de bocht van mij, sorry! Schimmel kan idd ook op de huid zitten, voetschimmel is daar een voorbeeld van. Maar dan nog heeft het een voedingsbodem nodig, vocht en warmte. Die omstandigheden heb je over het algemeen niet op je handen. Als je uitbreidende uitslag op je handen hebt, moet je sowieso even langs de huisarts gaan hoor!
+1quote:Op woensdag 25 december 2013 11:40 schreef LadyBlack het volgende:
Kyarade tranen springen in mijn ogen bij het stukje over met zn vijven onder de kerstboom
Ik denk echt niet dat veel mensen je dit nadoen; 11 maanden een tweeling voeden. Topmoeder!!
Dat en niet op de wc kolven vanaf 9 maanden op mijn stage, haha! Voor mij was het de ideale verhouding, anders was ik denk ik echt al ergens in de zomer gestopt.quote:Op woensdag 25 december 2013 20:56 schreef LadyBlack het volgende:
Zeker weten Olf!!Een heel jaar je meisje gevoed!
En die 3 pakken kunstvoeding.... pfff wat is dat nou op een heel jaar? Een beetje vrijheid voor af en toe een avondje wijn denk ik?
+1!quote:Op woensdag 25 december 2013 22:00 schreef Shandaly het volgende:
Ik doe met liefde nog een alcoholloze kerst en een O&N met J&J champagne. Het zal de laatste zijn, en het wil alleen maar zeggen dat het nog steeds lukt met de bv.
Klinkt als dreigende borstontsteking, goed leeg laten drinken de komende uren of desnoods leegkolven! Zeker als je jezelf niet fit gaat voelen. Evt masseren tijdens het voeden/kolven.quote:Op zaterdag 28 december 2013 13:37 schreef Mabawa. het volgende:
Vraagje, ik heb ineens (vanmorgen vroeg zat het er nog niet) een felrode plek op mijn li-borst. Formaat 2 euromunt zeg maar. Het is een beetje warmer dan de rest maar niet heet ofzo. Niet hard of pijnlijk. Borst is goed leeg. Is dit bvgerelateerd denken jullie of pure pech icm gekke huid?
Nu zou ik eerst de rode borst aanbieden steeds, die is niet pijnlijk trouwens? Je normale schema lijkt me prima, zo doe ik dat ook. Gewoon omwisselen inderdaad en beetje aanvoelen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:18 schreef Mabawa. het volgende:
He gats, daar zit niemand op te wachten. Gelukkig plakjongetje dus dat drinken komt wel goed. Maar juist omdat hij veel (en korter) drinkt, wat is dan handig? Blokvoeden oid? Want dat doe ik nu nog niet. Soms is een voeding 40 min ene kant en 10 minuten andere kant, dan start ik weer met de laatste kant. Maar soms is het 10 minuutjes drinken en komt hij na 30 minuten weer en dan geef ik diezelfde kant. Maar het is een beetje natte vingerwerk en voelen welke borst soepeler is enzo.
Dan is het ongeveer ijsklontjes hoeveelheid. Op die manier kun je ook makelijk kleine hoeveelheden ontdooien.quote:Op zondag 29 december 2013 21:33 schreef Linda2205 het volgende:
Maarre...wat is nou handig qua invriezen? Dit is ong. 15ml denk ik...
Tenk joe! Morgen even spuitjes halen bij de apotheek!quote:Op zondag 29 december 2013 21:38 schreef WupWup het volgende:
Goed joh! Gezien jouw redelijke kans op prematuren zou ik voor kleine porties gaan. 5ml max per portie.
25 per kind dan? Ik heb echt geen flauw idee hoeveel ze drinken in het begin. Noah was vanaf het begin een zuipschuit dus die heeft in het zkh twee flesjes kv gehad en Lotte heeft twee dagen geslapen voor ze geland was op de wereld...toen had ik allang genoeg gekolfde melk..quote:Op zondag 29 december 2013 23:17 schreef Juud79 het volgende:
Spuitjes voor een dag of twee, zou ik doen, 25 stuks ofzo? Je hebt vast snel melk.![]()
Ik had met 24 uur meer dan voldoende voor mijn ventje.
Van dat laatste ga ik sowieso niet uit. Als wel is het mooi meegenomen, maar bij Lotte duurde het 5dagen eer ze de borst pakte en bij Noah 12.quote:Op maandag 30 december 2013 09:16 schreef Kyara het volgende:
Toen ze mee naar huis gingen dronken mijn dames 7 x 50 ml. En dat is in 4 weken dus opgebouwd vanaf 5 ml. Ik denk dat je sowieso al snel melk hebt dus als je 2 dagen kunt overbruggen dan is dat super. Is wel lastig om te bepalen hoeveel je nodig hebt. Als ze te vroeg zijn dan zullen ze nog niet zo heel veel drinken, als ze mooi op tijd zijn drinken ze wel meer maar dan kunnen ze ook sneller aan de borst drinken.
Dat bedoel ik idd..maar ik dacht dat ze dan een of twee uur aanhielden. Maar niet dusquote:Op maandag 30 december 2013 09:20 schreef Kyara het volgende:
Hoe bedoel je? Hier was de voeding natuurlijk een medisch gegeven dus in het begin 8 voedingen per 24 uur. En dan om de 3 uur. Geloof ook niet dat ze zich zelf echt meldden toen.
11 he..11. Ontkennen heeft geen zinquote:Op maandag 30 december 2013 09:42 schreef Kyara het volgende:
Mijn meiden zaten op 7 voedingen toen ze naar huis kwamen.
(en nu met 10 maanden alsnog op 8)
Ja daar zit het, maar hij heeft al 2 keer gedronken maar het komt niet los. Zal zo eens voor verwarmen en dan de kolf proberen.quote:Op maandag 30 december 2013 13:01 schreef WupWup het volgende:
Zit dat op de plek waar het blaasje zat? Goed kans dat dat de verstopping is. Kun je het eruit drukken? Anders ff voorverwarmen en daar laten drinken. Even voor je beeldvorming, het kan zijn dat er een soort streng kwark uitkomt...
Hier werd wel twee uur aangehouden, ik vermoed vanwege de dysmaturiteit maar daar ben ik niet zeker van. Elke twee uur voeden was iig niet ongewoon op de neo.quote:Op maandag 30 december 2013 09:33 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik idd..maar ik dacht dat ze dan een of twee uur aanhielden. Maar niet dus
quote:Op maandag 30 december 2013 10:09 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
11 he..11. Ontkennen heeft geen zin
En kleuterquote:Op woensdag 1 januari 2014 09:37 schreef bitterend het volgende:
Ik wens iedereen een mooie en succesvolle tietjaar vol met melk en blije zuigende baby/dreumes/peuters
quote:Op woensdag 1 januari 2014 09:37 schreef bitterend het volgende:
Ik wens iedereen een mooie en succesvolle tietjaar vol met melk en blije zuigende baby/dreumes/peuters
quote:Op woensdag 1 januari 2014 09:37 schreef bitterend het volgende:
Nog niet. Wel bijnaquote:
Ik moet straks om 16.10 uur bij de dokter zijn. Heb vandaag toch even een afspraak gemaakt. Misschien dat ik nog wat van jullie tips kan gebruiken om de dokter om te lullen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:01 schreef Kyara het volgende:
Skippy, vraag anders even na in het bv topic zodat je weet wat je nodig hebt. Niet alle huisartsen zijn even clever wat dat betreft. Willen dan alleen haar behandelen terwijl jij zelf ook moet enzo...
Succes en sterkte
Schimmeldraden, denk ik.. Geen idee of dat inderdaad kan, het komt me niet bekend voor van de borstvoedingscursus die ik gevolgd heb.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Eehm, draden? Huh?
Verder geen ervaring met spruw, sorry.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |