abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134426011
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:36 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Supermooi gemiddeld nu! _O_

Drinkt ze inmiddels ook uit een flesje eigenlijk?
nope. Vandaag tuitbeker.. ook niet. Morgen met een bekertje
pi_134434035
Yay voor de goed groeiende kindjes!

XM, wat ontzettend knap dat je dit zolang hebt volgehouden ^O^

Evenstar, je bent een bikkel :*

Ik was vandaag eerder weggegaan van m'n werk vanwege het kerstdiner van de 2 groten.
Nadat ik ze op school had gedropt ben ik kleintje van het kdv gaan halen, iets wat ik vanwege mijn werktijden zelf nooit kan doen.
Hij was zo verrast en blij me te zien O+
En wilde natuurlijk meteen drinken, dus we gingen daar even op de bank zitten en hij begon zijn uitgebreide begroetingsritueel van mijn borsten. Tegen ze kletsen, hoofd ertegenaan leggen, slokjes links, kusjes geven, slokjes rechts en ga zo maar door.
De (vrij jonge inval)leidster was erg verbaasd dat hij nog bv kreeg en vroeg me het hemd van het lijf. Ze had zich nooit gerealiseerd dat kinderen die "al zo oud" zijn (nog geen 18 mnd :o) überhaupt nog bv kunnen krijgen.
Conclusie wat dat ze het tof vond, en dat het overduidelijk was hoezeer mijn kleintje er van genoot :)
.... met gevoel voor drama....
pi_134438884
Wat een leuke reactie Kersjes van de jonge invalleidster
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134439882
Even een vraag voor een vriendin van mij. Weet iemand een goede laktatiekundige regio Gouda?

Ik ben bekend met het algemene overzicht van laktatiekundige maar ben nu ook op zoek naar ervaringen.
pi_134439898
Kersjes O+

Ik heb een vraag. Zal eerst even wat over ons vertellen, want dit is mijn eerste post in dit topic. Mijn dochtertje is 14 maanden en ik voed haar nog ongeveer 2 keer per dag.
Nu willen we weer voor een tweede gaan.

Een paar weken geleden kwamen we erachter dat ik al zwanger was. Dit is toen helaas mis gegaan. Nu sprak ik van de week mijn moeder en zei vroeg me of de borstvoeding niet te maken had met de miskraam, je baarmoeder trekt immers samen als je voedt.

Ik weet het antwoord niet, maar mijn gevoel zegt dat het niet per sé met elkaar te maken hoeft te hebben. Er zijn toch genoeg vrouwen die voeden in de zwangerschap en zelfs na de bevalling 2 kindjes aan de borst hebben.
Weet iemand hier of de miskraam en de bv met elkaar te maken hebben?
  donderdag 19 december 2013 @ 09:16:30 #106
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134440224
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:56 schreef Roosje84 het volgende:
Even een vraag voor een vriendin van mij. Weet iemand een goede laktatiekundige regio Gouda?

Ik ben bekend met het algemene overzicht van laktatiekundige maar ben nu ook op zoek naar ervaringen.
Ja! Ik had een hele fijne! De oprichtster van de vereniging van lactatiekundigen, the mother of all zeg maar. Ik PM je haar gegevens wel ff.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134440942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:16 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja! Ik had een hele fijne! De oprichtster van de vereniging van lactatiekundigen, the mother of all zeg maar. Ik PM je haar gegevens wel ff.
Thanks
pi_134441703
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:57 schreef Freubelot het volgende:
Kersjes O+

Ik heb een vraag. Zal eerst even wat over ons vertellen, want dit is mijn eerste post in dit topic. Mijn dochtertje is 14 maanden en ik voed haar nog ongeveer 2 keer per dag.
Nu willen we weer voor een tweede gaan.

Een paar weken geleden kwamen we erachter dat ik al zwanger was. Dit is toen helaas mis gegaan. Nu sprak ik van de week mijn moeder en zei vroeg me of de borstvoeding niet te maken had met de miskraam, je baarmoeder trekt immers samen als je voedt.

Ik weet het antwoord niet, maar mijn gevoel zegt dat het niet per sé met elkaar te maken hoeft te hebben. Er zijn toch genoeg vrouwen die voeden in de zwangerschap en zelfs na de bevalling 2 kindjes aan de borst hebben.
Weet iemand hier of de miskraam en de bv met elkaar te maken hebben?
Geen zorgen, je krijgt geen miskraam doordat je voedt. Er komt inderdaad oxytocine vrij tijdens het voeden, maar dat is absoluut onvoldoende om voor weeën te zorgen.
pi_134442938
Wat een mooie curves zag ik hier voorbij komen!

En wat ben ik nog blij dat ik bv geef.. Faye is nog steeds niet helemaal lekker, wil niet eten en drinkt alleen maar. Ze wordt nu wel merkbaar dunner, maar gelukkig krijgt ze via mij toch (een deel) binnen wat ze nodig heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 19 december 2013 @ 13:42:26 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134447707
:* voor Faye en _O_ voor jou!!

En hier een blije mama O+
  donderdag 19 december 2013 @ 14:45:51 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_134450154
LB wat een prachtige curve!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_134452047
Dag dames,

Ik kom hier binnenvallen zonder bij te lezen (maar zie wel net de curve van E. van LB, super! *O* ).

Maandag is ons dochtertje J. geboren en nu geef ik gewoon borstvoeding (nooit gedacht, bij m'n zoontje was het een heel nare start wat bv betreft en zijn we overgestapt op fv). :o Blij: ze hapt hartstikke goed aan, laat niet los, ik heb zowaar melk ( *O* ), geen pijn, enz.

Nu mijn vraag: van de lactatiedeskundige begreep ik dat het goed is om bij elk moment beide borsten aan te bieden. De tweede dan als 'toetje'. Maar J. valt vaak na de eerste direct in slaap. Ze is dan met geen mogelijkheid aan de tweede borst te krijgen. Tussen het drinken door de luier wisselen helpt hierbij niet. Iemand nog ideeën? Moet ik haar misschien minder lang laten drinken uit de eerste borst, zodat ze meer energie heeft voor de tweede? Of is dat juist onverstandig?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134453292
Wat super Soempie! *O*
En wat goed dat je het toch aangedurfd hebt :*

Ik heb trouwens geen idee. Hier is het 1 borst per persoon en het toetje was een fles kv in het begin ;)
  donderdag 19 december 2013 @ 16:12:12 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134453306
Soemp! Wat goed dat J aan de borst drinkt! *O*

Ik heb E ook nooit uit 2 borsten kunnen laten drinken hoor, die viel in het begin sowieso in slaap na 5 minuten :') Of het moet weet ik ook niet... maar er zijn nog meer trucjes he; over het kaakje wrijven, blote voetjes kriebelen, handje frunniken (tussen haar duim en wijsvinger)...

Eerder van de eerste borst afhalen zou ik niet doen omdat ze dan misschien niet voldoende achtermelk krijgt? Wat zegt je kraam erover?
pi_134453505
Soemp wat tof! *O* En wat LB zegt, niet van de eerste borst halen hoor. Proberen wakker te houden en ze gaat vanzelf langer wakker blijven als ze wat ouder wordt! (ik zou alleen niet te veel afgaan op wat de kraam zegt, die hebben niet allemaal evenveel kaas gegeten van bv)
pi_134453535
Muppet is hier al dagen snotverkouden en eet slecht, ze drinkt gelukkig wel vol overtuiging. O+
(Wat de afweging om eventueel te stoppen i.v.m. een nieuwe IUI weer heel moeilijk maakt :{ )
pi_134454311
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
Soemp wat tof! *O* En wat LB zegt, niet van de eerste borst halen hoor. Proberen wakker te houden en ze gaat vanzelf langer wakker blijven als ze wat ouder wordt! (ik zou alleen niet te veel afgaan op wat de kraam zegt, die hebben niet allemaal evenveel kaas gegeten van bv)
+2!!

En wat super tof Soempie!!!! O+ O+

Ophelia -O- beterschap voor je dame...en ik snap best dat het moeilijk voelt..ze is nog zo klein..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134454518
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:12 schreef LadyBlack het volgende:
Soemp! Wat goed dat J aan de borst drinkt! *O*

Ik heb E ook nooit uit 2 borsten kunnen laten drinken hoor, die viel in het begin sowieso in slaap na 5 minuten :') Of het moet weet ik ook niet... maar er zijn nog meer trucjes he; over het kaakje wrijven, blote voetjes kriebelen, handje frunniken (tussen haar duim en wijsvinger)...

Eerder van de eerste borst afhalen zou ik niet doen omdat ze dan misschien niet voldoende achtermelk krijgt? Wat zegt je kraam erover?
Kraam zei dat als ze 20 minuten goed drinkt (dus niet drie slokken en dan weer een tijd niks), dat ik dan ook over mag naar de andere borst? Maar ik heb het idee dat hier meer kennis is over hoe en wat.

Die trucjes doe ik ook. :Y Vooral die tussen duim en wijsvinger werkt goed voor het blijven drinken en niet in slaap vallen. Maar voor het aanhappen aan de tweede borst werkt dat allemaal niet. Nu is ze sinds vandaag ook wel een stuk meer alert, dus het is al vaker gelukt beide borsten aan te bieden. Misschien wordt het dan vanzelf beter de komende dagen?

Even de rest van de posts lezen. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 19-12-2013 18:00:01 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134454618
:Y
Hier zei de kraam ook in het begin kwartier aan een borst dan wisselen hoor!

Weet niet of het "fout" is?

edit: hier is wat de bible hierover te zeggen heeft :P
http://www.borstvoeding.c(...)ng-eerste-dagen.html
http://www.borstvoeding.c(...)raamtijd/aantal.html
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134454975
Soempie, wat fijn dat bv. geven nu wel goed gaat!

Wij wisselden ook na 15 minuten in het begin. Als ik moest wachten tot de mini vanzelf losliet, kon ik wel 2 uur zitten bij wijze van :P. Was ook het advies van kinderarts en lactatiekundige.

Maar geheel representatief is het niet, aangezien I. sowieso moeite had met drinken en het te vermoeiend was voor hem in het begin (we hebben ook een paar weken kv of later bv in flesjes bijgegeven).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134457950
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:11 schreef Kyara het volgende:
Wat super Soempie! *O*
En wat goed dat je het toch aangedurfd hebt :*

Ik heb trouwens geen idee. Hier is het 1 borst per persoon en het toetje was een fles kv in het begin ;)
Ah ja, maar dan hielpen beide dames met de productie. :9 Ik heb nu trouwens nog meer bewondering voor hoe je het allemaal (hebt ge)flikt. Ik vind het geven van bv toch best intensief:

J. meldt zich elke 2,5 a 3 uur door te gaan smakken. En vervolgens duurt zo'n drinksessie (+ verschonen ed. ) bijna een uur. Ondertussen wil ik ook graag tijd aan M. besteden, J. bij me houden, ergens een keer douchen, eten, bezoek ontvangen, enz. 8)7

@ Bitterend, bedankt voor de linkjes. Net zo lang laten drinken tot ze zelf loslaat dus en dan de tweede aanbieden. :Y Ga zo ook even lezen bij het kopje wisselvoeden.

@ Phaidra, hier laat ze inderdaad ook niet vaak zelf los. Dat doe ik dan maar op het moment dat ze echt niet meer te porren is nog een slok te nemen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Muppet is hier al dagen snotverkouden en eet slecht, ze drinkt gelukkig wel vol overtuiging. O+
(Wat de afweging om eventueel te stoppen i.v.m. een nieuwe IUI weer heel moeilijk maakt :{ )
Oh, moeilijk. -O- Wat is de reden dat je zou moeten stoppen voor een IUI?

Bedankt voor alles lieve reacties trouwens! O+

Vannacht (en sindsdien vaker) liet J. los en toen liep er een straaltje melk uit haar mond. Dat moment was echt zo gaaf. Heb m'n man er voor wakker gemaakt: 'kijk, KIJK!!! *O* !'
Nu afwachten hoe het gaat met haar gewicht, plasluiers, enz..

Oja, en zojuist heeft ze ook vrij lang aan de tweede borst gedronken. Oogjes open. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Soempie op 19-12-2013 18:32:19 ]
pi_134459189
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:26 schreef Soempie het volgende:
Vannacht (en sindsdien vaker) liet J. los en toen liep er een straaltje melk uit haar mond. Dat moment was echt zo gaaf.
Melkmondje O+
pi_134459221
Oh maar intensief is het inderdaad wel hoor! R plakte 24/7 aan me in het begin, eten met baby aan de borst, slapen met baby aan de borst, douchen met baby...lang leven de draagdoek zal ik maar zeggen! :Y

Vind het echt super dat je wou proberen en dat ze zo lekker bij je mag drinken O+ *emo* :P
  donderdag 19 december 2013 @ 19:06:01 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_134459490
soempie gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. mooie namen ook!
fijn dat je een goede start met de bv hebt. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 19 december 2013 @ 19:10:53 #125
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134459654
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:37 schreef Soempie het volgende:
Dag dames,

Ik kom hier binnenvallen zonder bij te lezen (maar zie wel net de curve van E. van LB, super! *O* ).

Maandag is ons dochtertje J. geboren en nu geef ik gewoon borstvoeding (nooit gedacht, bij m'n zoontje was het een heel nare start wat bv betreft en zijn we overgestapt op fv). :o Blij: ze hapt hartstikke goed aan, laat niet los, ik heb zowaar melk ( *O* ), geen pijn, enz.

Nu mijn vraag: van de lactatiedeskundige begreep ik dat het goed is om bij elk moment beide borsten aan te bieden. De tweede dan als 'toetje'. Maar J. valt vaak na de eerste direct in slaap. Ze is dan met geen mogelijkheid aan de tweede borst te krijgen. Tussen het drinken door de luier wisselen helpt hierbij niet. Iemand nog ideeën? Moet ik haar misschien minder lang laten drinken uit de eerste borst, zodat ze meer energie heeft voor de tweede? Of is dat juist onverstandig?
HIer kreeg ik ook dat advies, maar dat lukte ook voor geen meter omdat hij in slaap viel en blijkbaar ook genoeg had.
Toen ik het erover had kreeg ik het advies om het dan bij 1 borst te laten en dan de volgende voeding met de andere borst te beginnen.
Ging prima zo.
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')