nope. Vandaag tuitbeker.. ook niet. Morgen met een bekertjequote:Op woensdag 18 december 2013 21:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Supermooi gemiddeld nu!![]()
Drinkt ze inmiddels ook uit een flesje eigenlijk?
Ja! Ik had een hele fijne! De oprichtster van de vereniging van lactatiekundigen, the mother of all zeg maar. Ik PM je haar gegevens wel ff.quote:Op donderdag 19 december 2013 08:56 schreef Roosje84 het volgende:
Even een vraag voor een vriendin van mij. Weet iemand een goede laktatiekundige regio Gouda?
Ik ben bekend met het algemene overzicht van laktatiekundige maar ben nu ook op zoek naar ervaringen.
Thanksquote:Op donderdag 19 december 2013 09:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja! Ik had een hele fijne! De oprichtster van de vereniging van lactatiekundigen, the mother of all zeg maar. Ik PM je haar gegevens wel ff.
Geen zorgen, je krijgt geen miskraam doordat je voedt. Er komt inderdaad oxytocine vrij tijdens het voeden, maar dat is absoluut onvoldoende om voor weeën te zorgen.quote:Op donderdag 19 december 2013 08:57 schreef Freubelot het volgende:
Kersjes![]()
Ik heb een vraag. Zal eerst even wat over ons vertellen, want dit is mijn eerste post in dit topic. Mijn dochtertje is 14 maanden en ik voed haar nog ongeveer 2 keer per dag.
Nu willen we weer voor een tweede gaan.
Een paar weken geleden kwamen we erachter dat ik al zwanger was. Dit is toen helaas mis gegaan. Nu sprak ik van de week mijn moeder en zei vroeg me of de borstvoeding niet te maken had met de miskraam, je baarmoeder trekt immers samen als je voedt.
Ik weet het antwoord niet, maar mijn gevoel zegt dat het niet per sé met elkaar te maken hoeft te hebben. Er zijn toch genoeg vrouwen die voeden in de zwangerschap en zelfs na de bevalling 2 kindjes aan de borst hebben.
Weet iemand hier of de miskraam en de bv met elkaar te maken hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
+2!!quote:Op donderdag 19 december 2013 16:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
Soemp wat tof!En wat LB zegt, niet van de eerste borst halen hoor. Proberen wakker te houden en ze gaat vanzelf langer wakker blijven als ze wat ouder wordt! (ik zou alleen niet te veel afgaan op wat de kraam zegt, die hebben niet allemaal evenveel kaas gegeten van bv)
Kraam zei dat als ze 20 minuten goed drinkt (dus niet drie slokken en dan weer een tijd niks), dat ik dan ook over mag naar de andere borst? Maar ik heb het idee dat hier meer kennis is over hoe en wat.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:12 schreef LadyBlack het volgende:
Soemp! Wat goed dat J aan de borst drinkt!
Ik heb E ook nooit uit 2 borsten kunnen laten drinken hoor, die viel in het begin sowieso in slaap na 5 minutenOf het moet weet ik ook niet... maar er zijn nog meer trucjes he; over het kaakje wrijven, blote voetjes kriebelen, handje frunniken (tussen haar duim en wijsvinger)...
Eerder van de eerste borst afhalen zou ik niet doen omdat ze dan misschien niet voldoende achtermelk krijgt? Wat zegt je kraam erover?
Ah ja, maar dan hielpen beide dames met de productie.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:11 schreef Kyara het volgende:
Wat super Soempie!
En wat goed dat je het toch aangedurfd hebt
Ik heb trouwens geen idee. Hier is het 1 borst per persoon en het toetje was een fles kv in het begin
Oh, moeilijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Muppet is hier al dagen snotverkouden en eet slecht, ze drinkt gelukkig wel vol overtuiging.
(Wat de afweging om eventueel te stoppen i.v.m. een nieuwe IUI weer heel moeilijk maakt)
Melkmondjequote:Op donderdag 19 december 2013 18:26 schreef Soempie het volgende:
Vannacht (en sindsdien vaker) liet J. los en toen liep er een straaltje melk uit haar mond. Dat moment was echt zo gaaf.
HIer kreeg ik ook dat advies, maar dat lukte ook voor geen meter omdat hij in slaap viel en blijkbaar ook genoeg had.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:37 schreef Soempie het volgende:
Dag dames,
Ik kom hier binnenvallen zonder bij te lezen (maar zie wel net de curve van E. van LB, super!).
Maandag is ons dochtertje J. geboren en nu geef ik gewoon borstvoeding (nooit gedacht, bij m'n zoontje was het een heel nare start wat bv betreft en zijn we overgestapt op fv).Blij: ze hapt hartstikke goed aan, laat niet los, ik heb zowaar melk (
), geen pijn, enz.
Nu mijn vraag: van de lactatiedeskundige begreep ik dat het goed is om bij elk moment beide borsten aan te bieden. De tweede dan als 'toetje'. Maar J. valt vaak na de eerste direct in slaap. Ze is dan met geen mogelijkheid aan de tweede borst te krijgen. Tussen het drinken door de luier wisselen helpt hierbij niet. Iemand nog ideeën? Moet ik haar misschien minder lang laten drinken uit de eerste borst, zodat ze meer energie heeft voor de tweede? Of is dat juist onverstandig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |