quote:De man die gisteren bij de herdenking van Nelson Mandela de toespraken in gebarentaal zou moeten vertalen, was de gebarentaal helemaal niet machtig. Het dove Zuid-Afrikaanse parlementslid Wilma Newhoudt-Druchen probeerde tijdens de ceremonie tot de organisatie door te laten dringen dat de man maar wat deed.
"Hij kan helemaal niet gebaren", twitterde Newhoudt. "Hij verzint de gebaren, haal hem alsjeblieft van het podium. Wat een schande dat deze man op het podium staat."
Onbegrijpelijk
Ook bij de Nederlandse Beroepsvereniging Tolken Gebarentaal is het filmpje van de wanprestatie van de tolk gezien. Woordvoerder Markell Gremmel: "Het gebeurt niet vaak dat bij grote publieke evenementen als deze een gebarentolk aanwezig is, dus in eerste instantie waren we heel blij. Maar toen zagen we de berichten voorbijkomen dat er niets van te begrijpen was."
Gebarentaal bestaat in meerdere talen en Gremmel beheerst de Afrikaanse variant niet. "Ik kon dus niet meteen inschatten of hij zijn werk goed deed."
In Nederland bestaat een register van doventolken, waar gecheckt kan worden of iemand gekwalificeerd is voor hij of zij wordt ingehuurd.
quote:
Zo werkt het daar toch niet, is gewoon de neef van "heb je voor mij nog leuke plek? Ja hoor maar dan moet je wel wat gebaren maken"quote:Op woensdag 11 december 2013 15:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een amateurs zeg. Zo iemand check je toch van te voren
Is goed.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:05 schreef kapiteintje het volgende:
Ok, dan ga ik nu toch echt m'n kamer opruimen.
opgezwollequote:Op woensdag 11 december 2013 16:06 schreef kapiteintje het volgende:
Iemand nog een leuk muziekje voor onder het poetsen?
tupacquote:Op woensdag 11 december 2013 16:06 schreef kapiteintje het volgende:
Nujabesquote:Op woensdag 11 december 2013 16:06 schreef kapiteintje het volgende:
quote:Op woensdag 11 december 2013 16:06 schreef kapiteintje het volgende:
quote:Op woensdag 11 december 2013 16:06 schreef kapiteintje het volgende:
Ik heb 10 euro op Ajax staan en jij?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:11 schreef Geo4kant het volgende:
Karina, weer een betje op ajax staan?
Niks.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb 10 euro op Ajax staan en jij?
Die post voortaan op dat andere forum . Mede dankzij tong80 trouwens die hem het laatste zetje heeft gegeven.quote:
Goede keusquote:Op woensdag 11 december 2013 16:13 schreef kapiteintje het volgende:
Het is Notorious B.I.G. geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |