abonnement Unibet Coolblue
pi_134021415
Welkom in het wolligste topic van Fok O+ :D

De vorige delen: Topicreeks: Breien, breien, breien

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel breiplezier!

De creaties uit het vorige topic:

Kwakz0r




Mignonne




Blabbel6




Angelof9








Tyler-Girl


DjinN


kvd


work-in-progress van miss-sly
:)
pi_134021481
en de laatste posts:

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:17 schreef SpaceInvaders het volgende:
http://www.garnstudio.com(...)=116&d_id=20&lang=nl

Waarom heb je daar 4 rondbreinaalden nodig? In het patroon zie ik maar dat er 3 worden gebruikt?
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:25 schreef mignonne het volgende:
Tip: de Allegra en Halona sjaals zijn vandaag gratis te downloaden ipv 2,26 per sjaal :)
klik op add to cart en gebruik coupon code: xmaspeaceknitlove

zie de tekst bij de halona
http://www.ravelry.com/patterns/library/halona-shawl
http://www.ravelry.com/patterns/library/allegra-shawl
:)
pi_134021511
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:52 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Je moet hem dan korter maken, want een hoge smalle wordt niet als uil herkent.

ja zover was ik zelf al :D

quote:
Bij je roze muts was het me niet overigens ook niet opgevallen dat het een uilenmutsje was. Waarschijnlijk door de kleine knoopjes. Ik zag kabels en een randje sierknoopjes. Pas bij de foto van het breipatroon zag ik de uiltjes.
Oh ok dat kan :)

Ik ben halverwege de col inmiddels en heb besloten om er gewoon maar 1 uiltje op te maken, voor eenvoud's sake. Leek me mooier.
:)
pi_134024786
*O* prachtige OP en dat truitje O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_134027379
Muts af, baggerfoto's want camera uitgeleend en onwelwillend kind.


Patroon klopt bovenaan niet, want ik probeerde met alleen averechts na de uil, maar dat is niet mooier :N

geen van de gewenste wol was te koop
pi_134043223
:D someone is not happy.... _O-
pi_134043544
haha shit dat verandert dus niet meer? ik had gehoopt dat als ze groter waren dat de kinderen dan wel weer vrijwillig zouden poseren :D

maar hij is leuk geworden Sabine, zo met al die verschillende kleurtjes! Wel jammer dat de gewenste kleur er niet meer was -O-
:)
pi_134045470
Dit zijn restjes van allemaal niet afgemaakte projecten.
Zegt ie halverwege dat ie de kleuren niet mooi vindt. Na jah!

En nee hoor, dat verandert nooit meer. Maar heeft ook zijn charmes O+

Nu een blauw, bruine, zwarte gestart. Halverwege en hij zegt dat ie het nog mooi vindt.
pi_134059016
col gemaakt bijpassend bij de muts. Ze is er blij mee dus yay *O*

niet geblockt verder, twijfel nog of ik dat de moeite waard vind.





bewust wat hoger en uit een stuk gemaakt, dus zonder dat ze hem nog eens om moet slaan. Zodat ze er lekker in weg kan duiken bij guur weer, hij kan onder de jas aan de onderkant en het is voor een vier-jarige al ingewikkeld genoeg om zo'n ding over je hoofd te trekken :P
:)
pi_134069234
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:35 schreef mignonne het volgende:
col gemaakt bijpassend bij de muts. Ze is er blij mee dus yay *O*

niet geblockt verder, twijfel nog of ik dat de moeite waard vind.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

bewust wat hoger en uit een stuk gemaakt, dus zonder dat ze hem nog eens om moet slaan. Zodat ze er lekker in weg kan duiken bij guur weer, hij kan onder de jas aan de onderkant en het is voor een vier-jarige al ingewikkeld genoeg om zo'n ding over je hoofd te trekken :P
Staat haar leuk zo.
pi_134073331
Wow!

En ze trekt ook een beetje een scheef bekkie :D , moet ik alweeeeer staan!!
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 09:44:21 #12
5428 crew  miss_sly
pi_134073378
Mijn beginnend jurkje staat er ook in!
Ik ben weer een stukje verder, nu gaat het vrij snel, alleen maar streepjes en om de zoveel toeren een aantal steken meerderen. Zal vanavond eens kijken of ik nog een foto van nu kan maken, dan zie je ook beter de vorm al.

Ik vind je muts erg leuk, mignonne! Zijn kabels niet moeilijk, nee? Het ziet er zo moeilijk uit. Ik heb me wel voorgenomen om een volgend project met kabels te maken. Mijn productie ligt wel wat lager dan de jouwe :P

Whehehe, je onwelwillend kind, sabine :D Maar wel een mooie muts!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 december 2013 @ 10:58:26 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134075109
mooie -zij het onwelwillende- zoon sabine!
in de haak.
pi_134077338
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:44 schreef miss_sly het volgende:
Mijn beginnend jurkje staat er ook in!
Ik ben weer een stukje verder, nu gaat het vrij snel, alleen maar streepjes en om de zoveel toeren een aantal steken meerderen. Zal vanavond eens kijken of ik nog een foto van nu kan maken, dan zie je ook beter de vorm al.

Ik vind je muts erg leuk, mignonne! Zijn kabels niet moeilijk, nee? Het ziet er zo moeilijk uit. Ik heb me wel voorgenomen om een volgend project met kabels te maken. Mijn productie ligt wel wat lager dan de jouwe :P

Whehehe, je onwelwillend kind, sabine :D Maar wel een mooie muts! m
Ja leuk! ik ben benieuwd naar je foto, wilde er gister nog naar vragen hoe het met de jurk is idd.

En kabels zijn peace of cake. Ziet er heel ingewikkeld uit, maar in feite doe je niets meer dan 2 steken tijdelijk op een andere naald zetten, aan de voorkant van je werk (C2F/C4F etc.) of aan de achterkant ((C4B bijv ) terwijl je de volgende 1,2,3 weet ik het steken verder breit, daarna neem je de steken weer op je pen, of je breit ze vanaf je kabelpen en voila, je hebt gekabeld.

Ik heb een setje kabelpennen gekocht in maat 2,5 en maat 4 geloof ik was die set, maar je kunt het prima met bijv een andere naald doen.
:)
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 12:56:06 #15
5428 crew  miss_sly
pi_134077967
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja leuk! ik ben benieuwd naar je foto, wilde er gister nog naar vragen hoe het met de jurk is idd.

En kabels zijn peace of cake. Ziet er heel ingewikkeld uit, maar in feite doe je niets meer dan 2 steken tijdelijk op een andere naald zetten, aan de voorkant van je werk (C2F/C4F etc.) of aan de achterkant ((C4B bijv ) terwijl je de volgende 1,2,3 weet ik het steken verder breit, daarna neem je de steken weer op je pen, of je breit ze vanaf je kabelpen en voila, je hebt gekabeld.

Ik heb een setje kabelpennen gekocht in maat 2,5 en maat 4 geloof ik was die set, maar je kunt het prima met bijv een andere naald doen.
Ik heb er niet zoveel aan gebreid als ik wilde, ik had er even de aandacht niet voor, maar ik heb het weer opgepakt. Ik wil het eigenlijk voor Kerst af hebben, dat moet gemakkelijk nog lukken, denk ik.

Dat kabelbreien klinkt inderdaad niet heel moeilijk. Ik wil ook graag iets van een kabelpen, maar ik koop maar niets. Volgens mij heb ik ergens bij een surprise om zoiets gevraagd :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134078515
Dankje voor mijn zoon. Ik mocht de foto plaatsten mits er ook jonge meiden naar keken. Alleen maar toch? ;)

Kabels zijn echt niet moeilijk, ik doe het met een haaknaald die net ff wat kleiner is dan de breipen.

Succes allemaal ^O^
  maandag 9 december 2013 @ 13:41:15 #17
211083 Angelof9
I must go first
pi_134079108
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:19 schreef -sabine- het volgende:
Dankje voor mijn zoon. Ik mocht de foto plaatsten mits er ook jonge meiden naar keken. Alleen maar toch? ;)

Oh ja, ik ben echt piepjong :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 9 december 2013 @ 14:30:13 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134080382
*piept mee* :)
in de haak.
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 20:30:46 #19
5428 crew  miss_sly
pi_134093580
Zo krijgt het jurkje al echt wat vorm. Leuk dus om op deze manier te breien. Ik moet nu lengte breien en straks de mouwen nog opnemen en breien.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134093867
jaaaa! leuk!!
goeie kleurencombi ook zo :Y
:)
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 21:29:12 #21
5428 crew  miss_sly
pi_134096465
Ja, het pakt erg leuk uit. Het is koraal met lichtroze en de bies is donkerblauw. Het gaat nu echt wel lekker, gewoon almaar recht breien :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134108689
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:19 schreef -sabine- het volgende:
Dankje voor mijn zoon. Ik mocht de foto plaatsten mits er ook jonge meiden naar keken. Alleen maar toch? ;)

Kabels zijn echt niet moeilijk, ik doe het met een haaknaald die net ff wat kleiner is dan de breipen.

Succes allemaal ^O^
Niet zo heel piepjong, wel volgens mijn ouders. Maar ik laat zijn foto wel zien aan mijn stiefdochter van 18, dat is toch wel piepjong? :P
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:38:21 #23
211083 Angelof9
I must go first
pi_134108700
Ik ben bijna klaar met mijn volgende shawl, alleen nog even 855 steken afkanten :')
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134117676
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb er niet zoveel aan gebreid als ik wilde, ik had er even de aandacht niet voor, maar ik heb het weer opgepakt. Ik wil het eigenlijk voor Kerst af hebben, dat moet gemakkelijk nog lukken, denk ik.

Dat kabelbreien klinkt inderdaad niet heel moeilijk. Ik wil ook graag iets van een kabelpen, maar ik koop maar niets. Volgens mij heb ik ergens bij een surprise om zoiets gevraagd :D
Kabels van 2 steken breed kunnen zonder hulpnaald gebreid worden. Dan brei je eerst de tweede steek voor- of achterlangs en dan de eerste
pi_134157833
http://www.ravelry.com/patterns/library/gail-aka-nightsongs

Ik ben aan deze shawl begonnen om toch nog eens ajour te proberen.
Nu zit ik met het volgende: het patroon is een teltekening. Dat gaat goed. Het heeft een left side en een right side en een gele kolom in het midden. Alleen loopt er geen 'ruggegraat' in het motief. Er is geen midden eigenlijk. De shawl wordt steeds breder. Je kunt het motief zo vaak herhalen als je wilt. je moet dan row 3-33 herhalen. Voor de duidelijkheid heeft ze row 35 en 37 ook op de chart gezet. Daar ben ik nu en nu loop ik dus van de tekening af en weet ik het niet meer.

Ik had op Ravelry begrepen dat dit een eenvoudige shawl was, maar volgens mij heb je er inzicht voor nodig en ik kan eigenlijk alleen wat er precies staat :@ .
Is hier een foefje voor zodat ik precies de teltekening kan blijven volgen of zal ik maar wat anders gaan proberen?

Als ik uit de tekening loop weet ik niet meer wanneer ik van het right side-blad naar het left side-blad moet gaan want ik weet niet waar het midden precies is.
Bovendien, als ik naald 3 herhaal zit ik met een naald vol steken en een chart met maar een paar steken omdat het patroon nog moet groeien.

Dit word niks denk ik, of zie ik een oplossing over het hoofd?
  donderdag 12 december 2013 @ 08:45:06 #26
211083 Angelof9
I must go first
pi_134180436
Als ik naar de projecten kijk, zie ik wel een midden. Daar waar de stokjes van de blaadjes elkaar raken, bij de andere motieven is dat niet zo.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 12 december 2013 @ 08:47:54 #27
211083 Angelof9
I must go first
pi_134180474
Ook in het patroon staat dat de gele lijn het midden is. Dus die steek in het geel kun je markeren als het midden.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134180899
Dank je wel Angel voor het meekijken. Ik vind het toch te ingewikkeld. Op de middensteek begint, bovenaan de tekening, ook een patroon en dan is ie niet meer zo herkenbaar.Naar mijn idee heb ik dan in het midden geen punt meer waarop ik weet of ik goed uitkom.
Ik ga op zoek naar iets simpelers. Ik denk dat het makkelijker is als je een patroon van een bepaald aantal steken moet herhalen. Bij deze is dat ook wel, maar ze lopen als jujubes naast elkaar dat vind ik toch te moeilijk. GRRR!!! Het was een leermoment...
  donderdag 12 december 2013 @ 12:23:20 #29
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134185083
Ik ben op zoek naar een breiraam. Wie weet waar ze die verkopen? Breiringen heb ik van de Action, maar ramen hebben ze er niet :( .
  donderdag 12 december 2013 @ 14:06:10 #30
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134188134
Heb inmiddels breiramen gevonden :) Bij de wolwinkel in Veendam.
  donderdag 12 december 2013 @ 14:10:08 #31
211083 Angelof9
I must go first
pi_134188265
Ik heb geen idee wat breiramen zijn!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 12 december 2013 @ 16:35:01 #32
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134193019
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:10 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb geen idee wat breiramen zijn!
Er zijn ook ronde (breiringen) voor het maken van mutsen.
pi_134193172
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:23 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik ben op zoek naar een breiraam. Wie weet waar ze die verkopen? Breiringen heb ik van de Action, maar ramen hebben ze er niet :( .
zeeman
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 12 december 2013 @ 16:41:27 #34
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134193253
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:39 schreef Mirjam het volgende:

[..]

zeeman
Die had ze niet, alleen de ronde. Maar die had ik gisteren al bij Action gekocht. Heb inmiddels bij de wolwinkel rechthoekige gekocht.

Nu nog op zoek naar een winkel waar ze niet al te dure breigaren/wol verkopen in leuke kleurtjes. Bij Action, Zeeman en Wibra lagen alleen nog donkere kleuren. Wel een aantal bollen meegenomen bij Action, ben nu met mijn eerste sjaal bezig.

Heb het voorheen geprobeerd te breien met breinaalden maar dat gaat me niet zo makkelijk af, die ringen/ramen werken veel makkelijker :) .
pi_134193483
Hi Blabbel, ik heb ook een keer geprobeerd de nachtliedjes sjaal te maken. Wat ik vreemd vind is dat je met het midden niet als eerste begint. Ik was zo ver dat ik 1 punt af had van de rechter kant en de tweede punt naar rechts was in de maak en naar links was ik bij het midden.
Ik kwam niet verder dan dat je links en rechts van het midden met een aparte bol moet beginnen en zo naar het midden moet werken en van daaruit verder kunt.
Ik heb het niet uitgeprobeerd omdat ik hem eigenlijk ook veel te ingewikkeld vind. Heb hem uitgetrokken en een andere sjaal van gemaakt maar daar ben ik niet kapot van omdat ie steeds omkrult en dat krijg ik er niet uitgeblockd. Heeft misschien te maken met het Fenna garen.
Ben toen maar begonnen met een vest welke ik nu wel bijna klaar heb dus na weer een heel tijdje meelurken kan ik binnenkort eindelijk iets laten zien wat af is.
  donderdag 12 december 2013 @ 18:04:55 #36
211083 Angelof9
I must go first
pi_134195854
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:35 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Er zijn ook ronde (breiringen) voor het maken van mutsen.
Breien huh? Lijkt meer op punikken!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 12 december 2013 @ 18:37:52 #37
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134196875
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:04 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Breien huh? Lijkt meer op punikken!
Lijkt het op ja, maar dit is grover dan punnikken.
pi_134197200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:04 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Breien huh? Lijkt meer op punikken!
Punniken wordt dan ook klosje breien genoemd. Het punnikklosje werd van een houten naaigarenklosje gemaakt (vier spijkers erin timmeren).
pi_134211386
Hoi Kaatjeka,
Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Ik breide de rechter- en de linkerteltekening achter elkaar door, daardoor werd de shawl wel steeds breder en groeide hij links en rechts gelijk aan. Ik vind hem ook te ingewikkeld. Je moet het patroon herhalen maar ook breder maken. Dat is nu in ieder geval nog iets teveel gevraagd.
Ik ben aan deze begonnen: http://www.ravelry.com/patterns/library/falling-birch-leaves. Dat is wat overzichtelijker, denk ik (hoop ik!) Hij heeft niet zulke mooie randen (3 steken garter) maar dan krult het in ieder geval niet.
Ik ben met Fenna aan het stokhaken, dat hoeft niet geblockt te worden :9 .
pi_134217143
Hi Blabbel, dat is toch een randje van ribbels of zie ik dat verkeerd?
Een randje van ribbels is bij mij juist hetgene dat steeds omkrult. Ik heb dit patroon gemaakt:
http://www.ravelry.com/patterns/library/saroyan

Wat ik bedoelde is dat ik bij de nachtliedjes sjaal begonnen ben met 1 punt en vandaar uit inderdaad aan beide kanten nieuwe punten gemaakt tot dat je op een gegeven moment bij het midden uit komt en dan naar mijn idee weer naar beneden moet. Aangezien ik toen vast liep heb ik het patroon aan de kant gelegd. Misschien leest iemand wel mee die hem wel al eens gemaakt heeft. O+
pi_134220778
Die Saroyan is ook mooi!

Ha ha ik snap dat je vastliep want eerlijk gezegd snap ik niet wat je met 1 punt bedoelt. Maar dat maakt niet uit, we liepen er in ieder geval allebei op stuk (stiekem zit me dat wel dwars!)
Ik heb de teltekening gevolgd, maar blijbaar heb jij het anders gedaan?

Ik ben zelfs zo ver dat ik een fout in het patroon heb ontdekt. (van de falling Birch Leaves, waar ik nu mee begonnen ben). Het patroon gaat over 12 steken en daarbij dan in totaal 6 kantsteken. Je moet 55 steken opzetten. Ik wilde 1 patroon meer dus ik heb er 67 opgezet maar hield steeds 1 steek over.
Volgens mij klopt die 55 van haar niet, dat moet 54 zijn.
pi_134222381
ooooh die saroyan is mooi zeg! *opslaat* c_/

Ik ga nu beginnen aan die Vite col die hier al eerder voorbij kwam, t wordt een donkerblauwe voor mn tante. En daarna gaat deze visgraat-col in felroze op de pennen voor mn nichtje.
Dan nog een randje extra aanzetten bij de sjaal die k voor mn oma maakte een poosje geleden en daarna verder met mn moeders sjaal. Ik ben nog wel ff bezig :')

Daarna nog E.'s regenboogdekentje afhaken en dan vind ik dat het wel tijd wordt voor een projectje voor mezelf :P alleen nog geen flauw idee wat precies.
:)
pi_134227693
Die visgraat vind ik mooi. Die wil ik wel voor mijn omslagdoek die mijn moeder wil maken voor me.

18 is idd piepjong. Piep genoeg, zegt ie.
Jurkjes breien deed ik vroeger ook voor mijn dochter O+

Vanavond zijn nieuwe muts afmaken tijdens het voetbalkijken.
Afgelopen dagen ben ik heel druk geweest met theatercafe op school, soort van profielwerksstuk voor GTers. Kwam ik er weer achter dat er denkers en doeners zijn :D en dat de leerlingen tijdens zo'n project heel ander kunnen zijn dan in de klas: luie donders in de les staken echt de handen uit de mouwen en anderen hebben twee dagen met hun jas, met bontkraag uiteraard, op een stoel gezeten.
pi_134227755
@ Mignonne: Die Amasei shawl vind ik mooi!
Je bent aan een hoop dingen bezig. Lekker om zo steeds iets op te kunnen pakken hè?
  vrijdag 13 december 2013 @ 16:29:52 #45
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134229127
Hele mooie trui gezien op een hobbysite. Is te maken met een breiraam. Ben nog niet verder gekomen dan een simpele muts en sjaal maar wil toch proberen hem te maken.
pi_134229966
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:56 schreef blabbel6 het volgende:
@ Mignonne: Die Amasei shawl vind ik mooi!
Je bent aan een hoop dingen bezig. Lekker om zo steeds iets op te kunnen pakken hè?
ja heerlijk :D ik moet eigenlijk een mooie mand of iets voor beneden. Al mn wolletjes liggen boven, dat is prima, maar een mand of tas voor mn projectjes beneden zou wel leuk zijn. Het zit nu in een albert heijn tas xD
:)
  vrijdag 13 december 2013 @ 17:05:26 #47
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134230424
leuk om zelf te haken zo'n mand, mignonne. ;) maar er zijn ook leuke te koop bij Ikea bijv.
in de haak.
pi_134258271
ja idd! die mand heb ik nog staan van ikea, 2 staan in de badkamer en 1 staat met zooi erin die nog opgeruimd moet. Goed idee om die in de woonkamer te zetten straks. :Y

En mijn vite col ligt te blocken! *O* wel mn strijkijzer gesloopt :') ik wilde hem steamblocken, maar mn strijkijzer protesteerde.

:)
pi_134258496
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:23 schreef mignonne het volgende:
ooooh die saroyan is mooi zeg! *opslaat* c_/

Ik ga nu beginnen aan die Vite col die hier al eerder voorbij kwam, t wordt een donkerblauwe voor mn tante. En daarna gaat deze visgraat-col in felroze op de pennen voor mn nichtje.
Dan nog een randje extra aanzetten bij de sjaal die k voor mn oma maakte een poosje geleden en daarna verder met mn moeders sjaal. Ik ben nog wel ff bezig :')

Daarna nog E.'s regenboogdekentje afhaken en dan vind ik dat het wel tijd wordt voor een projectje voor mezelf :P alleen nog geen flauw idee wat precies.
Die sjaal die je voor je moeder wil maken is mooi!

En die foto's waarop je bezig bent met het regenboogdekentje en E er al onder ligt....dat zal een heel veilig dekentje voor haar worden als ik dat zo zie...
pi_134258788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:21 schreef blabbel6 het volgende:
Hoi Kaatjeka,
Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Ik breide de rechter- en de linkerteltekening achter elkaar door, daardoor werd de shawl wel steeds breder en groeide hij links en rechts gelijk aan. Ik vind hem ook te ingewikkeld. Je moet het patroon herhalen maar ook breder maken. Dat is nu in ieder geval nog iets teveel gevraagd.
Ik ben aan deze begonnen: http://www.ravelry.com/patterns/library/falling-birch-leaves. Dat is wat overzichtelijker, denk ik (hoop ik!) Hij heeft niet zulke mooie randen (3 steken garter) maar dan krult het in ieder geval niet.
Ik ben met Fenna aan het stokhaken, dat hoeft niet geblockt te worden :9 .
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:34 schreef blabbel6 het volgende:
Die Saroyan is ook mooi!

Ha ha ik snap dat je vastliep want eerlijk gezegd snap ik niet wat je met 1 punt bedoelt. Maar dat maakt niet uit, we liepen er in ieder geval allebei op stuk (stiekem zit me dat wel dwars!)
Ik heb de teltekening gevolgd, maar blijbaar heb jij het anders gedaan?

Ik ben zelfs zo ver dat ik een fout in het patroon heb ontdekt. (van de falling Birch Leaves, waar ik nu mee begonnen ben). Het patroon gaat over 12 steken en daarbij dan in totaal 6 kantsteken. Je moet 55 steken opzetten. Ik wilde 1 patroon meer dus ik heb er 67 opgezet maar hield steeds 1 steek over.
Volgens mij klopt die 55 van haar niet, dat moet 54 zijn.
Voor de nightsongs kun je ook deze instructies gebruiken:
https://app.box.com/shared/9icclefjlr uitgeschreven per rij incl herhalingen en kleurtjes enzo!

en hier nog heel veel linkjes met hulp
http://www.ravelry.com/gr(...)-Gail-aka-Nightsongs
Kwak
pi_134263182
KwakzOr dank je wel! Ik ben nu aan een andere shawl begonnen, maar ik heb genoeg wol om daarna ook een Gail te maken.
pi_134266850
En weer een tip, vandaag en morgen nog, deze ontwerper geeft 1 gratis patroon weg naar keus.

ik neig naar deze <3
http://www.ravelry.com/patterns/library/his-golden-lair
:)
pi_134269011
oooeh deze sla ik op O+ die gaat op mn lijstje voor mezelf <3





http://www.ravelry.com/patterns/library/ease-2
:)
  zaterdag 14 december 2013 @ 20:47:01 #54
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134269728
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:26 schreef mignonne het volgende:
oooeh deze sla ik op O+ die gaat op mn lijstje voor mezelf <3

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.ravelry.com/patterns/library/ease-2
Die is echt mooi, heb wat mooie kleuren wol liggen die er perfect bij zouden passen. Is vast alleen te maken met breinaalden :( en daar kan ik niks mee :'( .
pi_134270285
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:19 schreef mignonne het volgende:
En weer een tip, vandaag en morgen nog, deze ontwerper geeft 1 gratis patroon weg naar keus.

ik neig naar deze <3
http://www.ravelry.com/patterns/library/his-golden-lair
waar zie je dat, dat ze wat weggeeft?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_134270377
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:59 schreef Mirjam het volgende:

[..]

waar zie je dat, dat ze wat weggeeft?
als je op het patroon klikt van golder lair, en dan de tekst leest, dikgedrukt, staat dat ze t/m de 16e weggeeft. Je moet het in je mandje doen, op betalen met paypal klikken, dan gaat ie nadenken en poef, ineens heb je hem in je downloads, gratisch, ook als je geen paypal gekoppeld hebt aan je account of iets.

edit:

dit staat er:
Okay knitters, it looks like its getting to be a rough time of year for some us. So, to cheer me and all of you up, from now until midnight Dec 16th, you can have any pattern of mine that Ive self-published. For free! No code, no strings. Pick one, put it in your cart, check out, and cast on!
:)
pi_134270543
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

als je op het patroon klikt van golder lair, en dan de tekst leest, dikgedrukt, staat dat ze t/m de 16e weggeeft. Je moet het in je mandje doen, op betalen met paypal klikken, dan gaat ie nadenken en poef, ineens heb je hem in je downloads, gratisch, ook als je geen paypal gekoppeld hebt aan je account of iets.

edit:

dit staat er:
Okay knitters, it looks like its getting to be a rough time of year for some us. So, to cheer me and all of you up, from now until midnight Dec 16th, you can have any pattern of mine that Ive self-published. For free! No code, no strings. Pick one, put it in your cart, check out, and cast on!
tof :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_134270689
Ik heb his golden lair gekocht, nogmaals bedankt voor de tip :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_134270936
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:09 schreef Mirjam het volgende:
Ik heb his golden lair gekocht, nogmaals bedankt voor de tip :D
leuk!! ben benieuwd :D ik heb em ook, maar hij blijft hier sowieso tot na kerst nog even liggen. Duurt nog even voordat k begin, ik moet van mezelf eerst maar eens wat dingen afmaken ;)
:)
pi_134272124
En dees gaat op mn wishlist voor mn jongste, voor t voorjaar ofzo <3 <3





http://www.ravelry.com/patterns/library/latte-baby-coat
:)
pi_134278254
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:19 schreef mignonne het volgende:
En weer een tip, vandaag en morgen nog, deze ontwerper geeft 1 gratis patroon weg naar keus.

ik neig naar deze <3
http://www.ravelry.com/patterns/library/his-golden-lair
Dank je wel voor de tip! Ik heb de Amatini gekozen.
pi_134279721
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:19 schreef mignonne het volgende:
En weer een tip, vandaag en morgen nog, deze ontwerper geeft 1 gratis patroon weg naar keus.

ik neig naar deze <3
http://www.ravelry.com/patterns/library/his-golden-lair
Dank je, ik ben gegaan voor de fibonerdy

Voor als ik wat meer geoefend heb ;)
pi_134291632
Ik hoorde iemand anders ook eens over een gratis (betaal)patroon van Ravelry.
Hoe weet je wat er gratis aangeboden wordt? Is er ergens een onderwerp waar je regelmatig moet kijken of zo? Staat het ergens aangegeven?
pi_134292673
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 15:37 schreef blabbel6 het volgende:
Ik hoorde iemand anders ook eens over een gratis (betaal)patroon van Ravelry.
Hoe weet je wat er gratis aangeboden wordt? Is er ergens een onderwerp waar je regelmatig moet kijken of zo? Staat het ergens aangegeven?
nee ik kwam dit toevallig tegen. Ik kijk heel vaak op de "patterns" pagina van ravelry, daar staan dan suggesties voor patronen aan de hand van patronen die je al opgeslagen hebt enzo, vind ik leuk om doorheen te browsen.

Aan de linkerkant van die pagina staat de top20 van patronen, ik vond het opvallend dat er ineens allemaal patronen instonden van deze dame maar toen ik erop klikte begreep ik hoe dat kwam :P
:)
  zondag 15 december 2013 @ 20:43:53 #65
211083 Angelof9
I must go first
pi_134304895
Ik heb deze gekozen :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134318363
Zoals ik al eerder melde zou ik binnenkort een gebreide trui krijgen. Nou die is af.



En! hij zit als gegoten en is lekker warm.
  maandag 16 december 2013 @ 08:24:41 #67
211083 Angelof9
I must go first
pi_134318410
Wow, indrukwekkend!!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134319227
Dat is een mooie!
  maandag 16 december 2013 @ 10:33:28 #69
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_134320495
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 08:20 schreef Iwanius het volgende:
Zoals ik al eerder melde zou ik binnenkort een gebreide trui krijgen. Nou die is af.

[ afbeelding ]

En! hij zit als gegoten en is lekker warm.
Nice!
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_134331053
Mooi!
Kwak
pi_134331804
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 08:20 schreef Iwanius het volgende:
Zoals ik al eerder melde zou ik binnenkort een gebreide trui krijgen. Nou die is af.

[ afbeelding ]

En! hij zit als gegoten en is lekker warm.
Mooi!
pi_134357540
Dank je KwakzOr voor de uitleg van de Gail. Ook ik ben met een andere begonnen. Wel met een haakpatroon, dus niet voor hier :@
Ik heb wel een vest gebreid en hoef alleen nog maar de knopen er op te zetten. even kijken hoe lang dat duurt O+ .
trouwens mooie trui Iwanius. Zo te zien kan de kou komen
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:36:32 #73
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_134358947
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2013 08:20 schreef Iwanius het volgende:
Zoals ik al eerder melde zou ik binnenkort een gebreide trui krijgen. Nou die is af.

[ afbeelding ]

En! hij zit als gegoten en is lekker warm.
Dat is een mooie zeg _O_
Daar zijn wel wat uurtjes breien in gaan zitten :o

Mijn Amused-trui begint ook te vorderen:

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_134360783
Wow wat een mooi vestje zonder capuchon en dubbele knoopsluiting. Ik haat capuchons in de winter.

En wat zijn die kabels netjes!! Wow!!
pi_134374798
Mooi Muck! en wat netjes O+ O+

En wauw Ivanius, ook netjes, wat een werk!!

Ik sla deze ook op <3 die gaat op mn wishlist als het patroon beschikbaar is!



:)
pi_134395896
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:36 schreef Muck het volgende:

Dat is een mooie zeg _O_
Daar zijn wel wat uurtjes breien in gaan zitten :o



Heel veel uurtjes (weken!) maar ik heb uiteraard degene die het in elkaar heeft gezet daar ruimschoots voor gecompenseerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2013 10:15:07 ]
pi_134400456
Wat wordt je trui mooi Muck! Ik vind het razend knap met die kabels en die hals zo.
Leuke kleur ook.

Mooie trui Mignonne.
Truien/vesten maken lijkt me zo moeilijk! het komt heel precies of de steekverhouding op je proeflapje hetzelfde is hè?
In de jaren '80 heb ik veel truien gebreid, maar toen was alles oversized. Een paar steken meer of minder, kwam niet zo nauw. 2 rechte lappen, een boothals en een paar wijde mouwen.
Nu draag ik meer aansluitende kleding maar daardoor zie ik dat breien niet meer zitten.
pi_134401046
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:51 schreef blabbel6 het volgende:
Wat wordt je trui mooi Muck! Ik vind het razend knap met die kabels en die hals zo.
Leuke kleur ook.

Mooie trui Mignonne.
Truien/vesten maken lijkt me zo moeilijk! het komt heel precies of de steekverhouding op je proeflapje hetzelfde is hè?
In de jaren '80 heb ik veel truien gebreid, maar toen was alles oversized. Een paar steken meer of minder, kwam niet zo nauw. 2 rechte lappen, een boothals en een paar wijde mouwen.
Nu draag ik meer aansluitende kleding maar daardoor zie ik dat breien niet meer zitten.
Ja idd. Het houdt mij ook wel enigszins tegen. Truien en zulks voor de meisjes maak ik wel want nja, niet zoveel wol nodig en als het te groot is dan groeien ze er wel in, is het te klein voor de oudste dan past de jongste het wel enz.

Voor mezelf vind ik dat lastiger. Ik ben meestal te lui/laks voor een proeflapje. Eigenlijk zou je je proeflapje ook nog in de wasmachine moeten gooien en dan drogen en díe stekenverhouding afmeten. Dan duurt het drie dagen voordatk een keertje kan beginnen en daar heb k doorgaans het geduld niet voor :P

Same goes voor stofjes overigens xD ik ben meestal ook te lui om van te voren te wassen of tijdens het naaien te strijken. Terwijl het er zoveel mooier van wordt! Maar goed, ik heb mezelf beloofd dat ik die trui mag maken, net als het Grace vest en de Buttercup top, en dat ik daar dan ook best kwalitatief goeie wol voor mag kopen, maar dat ik dan wel moet swatchen en wassen enz.
:)
pi_134401055
overigens vond ik dit linkje net, vond het een handig hulpmiddel!

http://www.thedietdiary.c(...)easeEvenlySpace.html
:)
pi_134405096
Dank voor de link!

Ik heb een paar pakketten Aldi-wol liggen waar je prima een trui van kunt breien. Maar toch... als ik alleen maar aan armsgaten denk :X I
Ik snap patronen vaak ook niet. Die van Garnstudio sowieso niet. Die zijn in een taal geschreven die mij boven de pet gaat. Dan kan ik meer met patronen van Ravelry.
Het liefst zou ik een trui breien van een patroon in Jip en Janneke-taal en dan ook nog eens naald voor naald uitgeschreven. Maar dat is een beetje veel gevraagd :P
  woensdag 18 december 2013 @ 15:16:12 #81
211083 Angelof9
I must go first
pi_134405407
Die rode shawl die ik heb gebreid maar nog steeds (!!) niet heb geblockt is naald voor naald uitgeschreven. Erg prettig inderdaad. Patroon: http://www.ravelry.com/patterns/library/elemental-things-shawl
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134407688
Ha ha ha bij mij ligt ook nog wat klaar om te blocken maar als ik het niet gelijk doe en al aan een nieuwe shawl begonnen ben, "komt het er niet meer van" (heb ik gewoon geen zin om naar zolder te gaan en er tijd in te steken).

Mooie patroon Angel! Dat breit wel een stuk fijner ja.

Ik heb 1 keer een halfronde shawl gemaakt maar toen moest ik steeds denken aan het kapmanteltje van mijn moeder o|O . Nu houd ik het maar op driehoekige en langwerpige shawls.
pi_134411858
Blocken heb ik nooit gedaan. Maar ik deed ook niet aan kantbreien.
Proeflapjes wel en die pakten altijd anders uit dan de trui. Dus de volle 10x10 cm2 werd niet meer gebreid. Er kwam alleen nog maar een strookje om een indruk te krijgen en die was breder dan 10 cm, waarna de middelste 10 cm geteld werd. De randen werken vaak anders. Ik bleek niet de enige te zijn die scheef breit. Het was wel een troost te zien dat de breimachine pas goed scheef breit.

Ik vind het geweldig wat er hier een mooie sjaals/poncho's getoond worden.

Patroon pen voor pen lezen maakt me radeloos, maar dat komt waarschijnlijk door dyslectie. Ik wil in elk geval een patroontekening met lengte, breedte, etc., zodat ik al weet waar de beschrijving naar toe werkt. Opzetten is ook lastig: steken tellen en hertellen geeft niet altijd dezelfde uitkomst. Bij rondbreien is het even prutsen om de opzetsteken ongedraaid tot kring te sluiten.
pi_134411996
O, ik keek nu pas naar de eerste link. Die is echt duidelijk, zo lukt het me ook wel om een pen-voor-pen-patroon te lezen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:03 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

[..]

Voor de nightsongs kun je ook deze instructies gebruiken:
https://app.box.com/shared/9icclefjlr uitgeschreven per rij incl herhalingen en kleurtjes enzo!

en hier nog heel veel linkjes met hulp
http://www.ravelry.com/gr(...)-Gail-aka-Nightsongs
pi_134412599
de proeflapjes die ik hier en daar voorbij zie komen, en die ik zelf ook maak hebben inderdaad altijd een ribbelrandje aan alle kanten. het middenis dan de 10x10.ik vind het wel heel veel moeite. :P
:)
pi_134413446
Waar zijn die proeflapjes nou eigenlijk goed voor dan? Puur om te zien hoeveel steken en rijen je nodig hebt om 10x10 cm te krijgen zodat je daar eventueel je patroon aan kan aanpassen?
(ik heb het nog niet hoeven te doen, vandaar dat ik het me afvraag)
pi_134417398
ja. Bij de meeste patronen staat de stekenverhouding aangegeven, de gauge. Het model/de maat is geschreven met die verhouding in het achterhoofd.

Maak jij een trui in maat 36 maar met een kleinere stekenverhouding dan wordt je eindproduct dus kleiner, is je verhouding groter dan wordt je trui ook groter. Soms heb je een dikkere/dunnere draad nodig, soms is een naald groter of kleiner al voldoende.
:)
pi_134490437
Nou even los van het breien. Gaan jullie nog weg of blijft het bij trouw thuis zitten en jezelf bezig houden met breien de komende dagen?( misschien iemand die het zotte idee heeft gekregen om een trui je breien voor het Serious Request circus? }) )

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2013 15:10:20 ]
  vrijdag 20 december 2013 @ 15:10:32 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134490473
je kunt je ook buitenshuis wel bezig houden met breien hoor. :)
in de haak.
pi_134490989
Kan iemand me helpen met dit patroon? Ik heb even wat vraagjes...
http://www.ravelry.com/patterns/library/honey-cowl

Ik heb nog nooit met rondbreinaalden gewerkt. Klopt het dat ik bij deze cowl gewoon 'doorbrei'? Dus niet een hele lange lap die daarna aan elkaar gehaakt moet worden?
En die lengte van de rondbreinaald, is dat in of exclusief het pengedeelte?
  vrijdag 20 december 2013 @ 15:45:13 #91
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_134491441
De lengte van rondbreinaalden wordt volgens mij inclusief naalden aangegeven op verpakkingen. Sowieso komt de lengte niet op 5 cm, als het niet teveel scheelt past het breiwerk er wel op.
En je breit inderdaad gewoon door hier en hoeft dus niet aan het eind nog een naad te sluiten,
pi_134492718
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 15:45 schreef Jojogirl het volgende:
De lengte van rondbreinaalden wordt volgens mij inclusief naalden aangegeven op verpakkingen. Sowieso komt de lengte niet op 5 cm, als het niet teveel scheelt past het breiwerk er wel op.
En je breit inderdaad gewoon door hier en hoeft dus niet aan het eind nog een naad te sluiten,
Dank je! Ga ik het weekend eens beginnen met die cowl ;)
pi_134503371
:(

Ineens weer 2 steken teveel op mijn pennetje zitten...hoe ik daar nu weer aan kom...AAAAARRRRRGGGG
pi_134529602
Het logo van Google.nl vandaag:

seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_134551403
Ja...apart hé Ik zag het ook en dacht gelijk aan dit subforum.

Morgen trouwens.
pi_134598398


:Y)
:)
pi_134598604
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:21 schreef svann het volgende:
Het logo van Google.nl vandaag:

[ afbeelding ]
Ja die was cool :D
Nou mijn eerst sjaal sinds tijden is klaar *O* nu door naar haken.
pi_134598656
Ik heb gister een megabestelling bij www.hetwolhuis.nl gedaan :9 voor een aantal projectjes voor de komende weken. Mn schoonmoeder wilde een gap-tastic col, daar had ze drops eskimo wol voor uitgezocht, komt ze gister langs, had ze zelf ondertussen toch maar andere wol al gekocht }:| kortom, ik heb straks 6 bol drops eskimo in donkerblauw over :') gaptasticje voor mezelf dan maar!

Verder ben ik begonnen aan de cupido-col voor mn nichtje, een roze was het verzoek. Ik was begonnen met een combinatie van felroze en felpaars voor de lange versie maar ik vond het vreselijk tacky eruit komen :')



Dus uitgehaald, overnieuw begonnen met alleen roze, voor een korte variant. Veel beter, blij met het resultaat so far.



Ohja en mn jongste trok mn Amasei breiwerk van mn pennen af :X ;(
:)
  maandag 23 december 2013 @ 11:33:01 #99
211083 Angelof9
I must go first
pi_134599555
Ik heb gisteren een giga-capibara gebreid, hij is echt heel groot geworden! Nu moet ik er nog wat kindjes bijmaken en dan zal ik wat foto's maken.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134607431
Dat laatste is balen Mignonne!! Balen met hoofdletters })

Wat is dat nou voor steek op die roze col? Is het 2 averecht, 1 recht? Het lijkt nog iets aparters maar meer kan ik er niet uit destileren.
Die roze met paars vond ik ook mooi worden hoor. Ziet er hartstikke lastig uit, dat wel. }:|

Angel: ik ga eens even googlen wat een capibara is want dat zegt me niks eerlijk gezegd.
pi_134607655
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 15:01 schreef blabbel6 het volgende:
Dat laatste is balen Mignonne!! Balen met hoofdletters })

Wat is dat nou voor steek op die roze col? Is het 2 averecht, 1 recht? Het lijkt nog iets aparters maar meer kan ik er niet uit destileren.
Die roze met paars vond ik ook mooi worden hoor. Ziet er hartstikke lastig uit, dat wel. }:|

Angel: ik ga eens even googlen wat een capibara is want dat zegt me niks eerlijk gezegd.
Hij lijkt op de honey stitch (van Mignonne dan he, niet die capibara)
  maandag 23 december 2013 @ 15:22:34 #102
211083 Angelof9
I must go first
pi_134608220
Een capibara is een soort reuze-cavia

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134609754
capibara's :D wát een beesten zijn dat ook :D ik ben benieuwd naar de gebreide variant!

Blabbel, ik weet niet hoe de steek heet, zou best kunnen dat het zo'n honeystitch is? Geen idee. Het is in ieder geval 1 der slipstichtes ;)

In het rond, aantal steken moet deelbaar zijn door 4.

rij 1: 3r, 1 averecht afhalen met de draad aan de achterkant. Herhalen tot eind.
rij 2: 3a, 1 averecht afhalen met draad aan de achterkant.
rij 3& 4 zoals 1 en 2

rij 5: 1 r 1 averecht afhalen met draad achter, 2 r; herhalen tot eind
rij 6: 1 a 1 averecht afhalen met draad achter, 2 a "
rij 7&8: herhaal 5&6.

Meer dan dit is het niet, er is niets ingewikkeld aan. Door steeds die draad af te laten glijden trek je hem als het ware omhoog zonder hem te breien. In rij 5 brei je die draad dan vervolgens wel want dan ga je een nieuwe steek afhalen. Doordat je hem dan recht breit krijg je een hele grote V in je werk.
:)
pi_134625889
O, dat is een leuke steek! Inderdaad een grote V. Ik vind het gaaf!

Die capibara... hmmm... had je daar een breipatroon van? Heb je hem in opdracht gemaakt. Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat mensen warm lopen voor een capibara, maar als er een patroon van is, dan zal dat wel!
Doe mij die poes maar c_/
  dinsdag 24 december 2013 @ 02:18:12 #105
211083 Angelof9
I must go first
pi_134637950
Ja, ik heb een patroon. Zit nu even op mijn tablet en ik weet niet hoe een link te kopieren, dus dat doe ik morgen wel. Ik vind capibaras supertoffe dieren, evenals axolotls. Daar heb ik ook een patroon voor trouwens :P

edit: capibara:http://www.ravelry.com/patterns/library/capybara-caravan
axolotl: http://www.ravelry.com/patterns/library/axolotl-2

[ Bericht 33% gewijzigd door Angelof9 op 24-12-2013 09:14:54 ]
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134654270
Mislukt:
Uiltjesmuts van zoon: wol te kort! Muts en restje zwart zit in de tas voor school; knutselen ze daar maar verder.

Uiltjesmuts baby: te kleine omvang. Leuk voor de eerste uren of voor een pop.

Soft van de Zeeman vind ik niet lekker, niet om te breien, niet om te haken. Maar geen probleem, ook die wol gaat in de schooltas.

Nu Scheepjeswol Sammy gekocht. Daar kan ik wat mee. Ik wil daar een uiltjesmuts van maken en het vestje dat eerder gepost is hier. En dan met uiltje in de zak *O*

Mijn moeder haakt met de Sammy een omslagdoek nu. Ook zij is verkocht aan dat garen. Weet iemand of het echt in de droger kan? Wasmachine kan zeker, het is 100%micro.

En nog een vestje maat 50 om te pimpen. En geel kussen afmaken. Hopelijk door hier te posten maak ik ook alles een keer echt af.

~:)
pi_134654338


Deze dus. 4,50 per 100 gram.
  dinsdag 24 december 2013 @ 16:27:20 #108
211083 Angelof9
I must go first
pi_134654883
Ik heb geen idee, ik heb niet eens een droger. Ik hang gewoon ouderwets lekker alles aan een waslijn.

Ik heb een foto weten te maken van het cape-je dat ik heb gebreid voordat het weer te donker was voor wat dan ook:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134655907
Tjonge, wat een mooi cape-je!! Welke wol heb je daarvoor gebruikt? Ik vind het echt prachtig!

Dat breipatroon van die capibara is inderdaad schattig! Een stuk leuker dan het beest in het echt :P .
Voor die axoloti loop ik niet echt warm, maar hee, ieder zijn ding.
  dinsdag 24 december 2013 @ 17:04:17 #110
211083 Angelof9
I must go first
pi_134656045
Aw, axolotls zijn echt heel schattig! :P

Het is Zitron Unisono, duur wolletje, maar wel heel mooi. Het is merino.

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134658709
Wow echt mooi, vooral die rand. Top. Die kleuren ook zo verlopend. Ik houd niet van kleur, alles dat ik draag is zwart, maar vind het wel mooi. Lijkt me ook fijn om te maken, heb je steeds een wissel, dat zou mij motiveren.

Ik heb ook geen droger en toen ik hem wel had stond ie nooit aan, maar degene voor wie ik alles maak heeft er wel eentje. Vandaar mijn vraag.
pi_134659939
Mooi die cape! <3

Ik had fluffy-post vanmiddag *O* O+ O+



6 bollen eskimo uni in nachtblauw (niet zichtbaar)
4 x babyalpaca silk oud-roze
1 x dito grijs
1 x dito zeegroen
3 x merino soft in pink
1 x dito in zeegroen
3 x lima mix in petrol voor Oeke.
2 rondbreinaalden en een naalddiktemeter

Ik ben blij *O* O+ Vanavond ff mn cupido col afmaken, daar ben ik ondertussen wel klaar mee en dan kan ik hiermee aan de gang.
:)
pi_134661907
Wat een mooie (zachte) kleuren!
  dinsdag 24 december 2013 @ 20:14:21 #114
211083 Angelof9
I must go first
pi_134663081
Wat ben je van plan met al die fluf?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134663432
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:14 schreef Angelof9 het volgende:
Wat ben je van plan met al die fluf?
ik wilde er wat van maken, maar ik overweeg nu ernstig om er maar gewoon mee te knuffelen ofzo :D :+

1 roze en 1 zeegroene baby-alpaca worden voor 2 babymeisjes deze evenals de roze merino extra fine overigens; maar dan in maatje 80-86 voor mijn 3-jarige. Dat wordt nog wel even omrekenen :X

1 grijze alpaca en 3 roze worden deze voor mijn 3 jarige; de lange variant. en ik wil er een scallops randje aan maken met dat grijs.

die groene merino wordt een extra rand aan de sjaal voor mn oma

En die bollen eskimo daarvan maak ik denk ik een gaptastic col, maar die gaan op de stapel voorlopig. De bollen lima zijn niet voor mij.
:)
pi_134663490
En ik heb net snel een half proeflapje gedraaid van die alpaca, geweldig O+ mn verhouding is way off :') blijkbaar brei ik strak. Maar ik vind de fijne stekenverhouding mooi voor shirtjes dus ik laat het maar zo en reken wel om.

:)
  dinsdag 24 december 2013 @ 20:24:11 #117
211083 Angelof9
I must go first
pi_134663565
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik wilde er wat van maken, maar ik overweeg nu ernstig om er maar gewoon mee te knuffelen ofzo :D :+

1 roze en 1 zeegroene baby-alpaca worden voor 2 babymeisjes deze evenals de roze merino extra fine overigens; maar dan in maatje 80-86 voor mijn 3-jarige. Dat wordt nog wel even omrekenen :X

1 grijze alpaca en 3 roze worden deze voor mijn 3 jarige; de lange variant. en ik wil er een scallops randje aan maken met dat grijs.

die groene merino wordt een extra rand aan de sjaal voor mn oma

En die bollen eskimo daarvan maak ik denk ik een gaptastic col, maar die gaan op de stapel voorlopig. De bollen lima zijn niet voor mij.
Dus kort gezegd, jij bent voorlopig van de straat!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134663874
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:24 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Dus kort gezegd, jij bent voorlopig van de straat!
dat sowieso :7
en van mn werk, studie, sociaal leven :+

heerlijk O+
:)
pi_134669267
Die kleuren!!! O+
Ik moet mijn principes (niet of nauwelijks online kopen) overboord gooien.
En als dat ook nog lekker breit helemaal.

De bovenkant van de uilenoortjes krijg ik niet zo netjes als jij Mignonne, maar met je roze muts als voorbeeld moet dat wel lukken. Mijn brei-engels is te slecht :@
pi_134671023
Zucht... die kleurtjes... prachtig.
Fijn dat je het gewoon allemaal om kunt rekenen. Dat lukt mij niet en daarom houd ik het maar bij shawls of knuffels.

Die Zitron is inderdaad prachtig! Kost wat maar dan heb je ook wat. ;)
  donderdag 26 december 2013 @ 12:13:40 #121
211083 Angelof9
I must go first
pi_134710534
Ik heb mijn halfronde shawl ook eindelijk een beetje behoorlijk op de foto gekregen. Al valt deze shawl me nogal tegen, ik denk dat het garen te acrylerig is ofzo.

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134714412
Mijn Florelei is geblockt maar is weer een beetje teruggesprongen in t dragen (poes vindt m ook mooi)



Kwak
  donderdag 26 december 2013 @ 15:03:07 #123
211083 Angelof9
I must go first
pi_134715950
Jammer dat ie z'n vorm niet wat beter heeft behouden, hoe heb je hem geblockt?

Mijn capibara's zijn ook klaar:



En om je een beetje idee te geven van de grootte heb ik mijn eigen kop erop gezet (sorry):

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134722584
Wauw, wat een megaprojecten. Doorzetters!!!
  donderdag 26 december 2013 @ 19:09:15 #125
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_134722794
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:03 schreef Angelof9 het volgende:
Jammer dat ie z'n vorm niet wat beter heeft behouden, hoe heb je hem geblockt?

Mijn capibara's zijn ook klaar:

[ afbeelding ]

En om je een beetje idee te geven van de grootte heb ik mijn eigen kop erop gezet (sorry):

[ afbeelding ]
Schattig O+ O+
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_134722915
Wat een mooie creaties weer....en die capibara's O+

Ik kom net tot de ontdekking dat mijn honey cowl waarschijnlijk een draai heeft...
pi_134723716
omg die capibara's :D awesome!!! O+

mijn cupido cowl was gister klaar evenals mn vite-cowl ik ben alleen vergeten er een foto van te maken :') hopen dat mn nichtje dat nog doet.
:)
pi_134740412
Dit wordt een post met uitroeptekens :@

Wat een mooie rode shawl Angel! Schitterend!
Ha ha ha die capibara's. Ik vind ze eigenlijk wel heel erg leuk. Wat een knoeperd is die grote zeg! (en wat leuk om je gezicht eens te zien!!)
Heb je bij die grote het patroon vergroot of heb je gewoon veel dikkere wol gebruikt?

KwakzOr wat een prachtige shawl! Ik ga hem snel googlen. Ook leuk om jou te zien!
Hij lijkt vrij klein, of heb je hem klein omgeknoopt? Of is hij heel ver terug geschoten?
Had je hem van sokkenwol gemaakt? Misschien een merk wat niet zo goed blockt? Ik vind daar wel verschil in zitten.

kvd: is het een ramp, dat er een draai in zit?
Ik heb 1 x zo'n lange colsjaal gehaakt, daar zit ook een draai in. De eerste rondes dacht ik nog: o, dat valt nogal mee, waarom doet iedereen daar zo moeilijk over?! Maar toen ik hem bijna af had, snapte ik wel waarom je dat moet vermijden. Nou ja, ik had wol die ik moeilijk uit kon trekken (Drops Delight) dus ik heb het zo gelaten. het is geen ramp, zeker niet omdat ik hem 2 x om mijn hoofd doe.
pi_134745232
Ik heb nog geen idee babbel6, ik verwacht eigenlijk dat het geen probleem zal zijn. Ik weet alleen dat ik geen zin heb om alles weer van de pen te moeten halen en weer opnieuw op te zetten (ik hou niet zo van opzetten ;) )
't Is meer dat tot nu toe er nog geen breiwerk zonder fouten is geweest hahaha
pi_134745608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:03 schreef Angelof9 het volgende:
Jammer dat ie z'n vorm niet wat beter heeft behouden, hoe heb je hem geblockt?

Mijn capibara's zijn ook klaar:

[ afbeelding ]

En om je een beetje idee te geven van de grootte heb ik mijn eigen kop erop gezet (sorry):

[ afbeelding ]
met hete stoom! werkt normaal prima bij katoenvezels. maar misschien is dit ook wat acryl ofzo. cotton merino, ging eigenlijk uit van 100% katoen...
Edit: t is 48% katoen, 52% wol.

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 27-12-2013 15:05:45 ]
Kwak
pi_134746713
Tipje; door kerst zijn er best wat patronen gratis te vinden op ravelry, ik vond er een paar via de top20, erg handig :Y
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_134746880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:56 schreef blabbel6 het volgende:
Dit wordt een post met uitroeptekens :@

Wat een mooie rode shawl Angel! Schitterend!
Ha ha ha die capibara's. Ik vind ze eigenlijk wel heel erg leuk. Wat een knoeperd is die grote zeg! (en wat leuk om je gezicht eens te zien!!)
Heb je bij die grote het patroon vergroot of heb je gewoon veel dikkere wol gebruikt?

KwakzOr wat een prachtige shawl! Ik ga hem snel googlen. Ook leuk om jou te zien!
Hij lijkt vrij klein, of heb je hem klein omgeknoopt? Of is hij heel ver terug geschoten?
Had je hem van sokkenwol gemaakt? Misschien een merk wat niet zo goed blockt? Ik vind daar wel verschil in zitten.

kvd: is het een ramp, dat er een draai in zit?
Ik heb 1 x zo'n lange colsjaal gehaakt, daar zit ook een draai in. De eerste rondes dacht ik nog: o, dat valt nogal mee, waarom doet iedereen daar zo moeilijk over?! Maar toen ik hem bijna af had, snapte ik wel waarom je dat moet vermijden. Nou ja, ik had wol die ik moeilijk uit kon trekken (Drops Delight) dus ik heb het zo gelaten. het is geen ramp, zeker niet omdat ik hem 2 x om mijn hoofd doe.
T is een shawlette, dus hij is gewoon klein en ook nog wat teruggesprongen. Garen kan het aan liggen, het patroon kun je wel groter breien trouwens maar ik had daar te weinig garen voor. Dit was echt een restje. Zijn maar twee bollen in gegaan!
Kwak
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:38:38 #133
211083 Angelof9
I must go first
pi_134752782
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:56 schreef blabbel6 het volgende:
Heb je bij die grote het patroon vergroot of heb je gewoon veel dikkere wol gebruikt?
Het patroon bestond uit twee capibara's, een kleine en een grote. Ik heb dus gewoon het patroon gevolgd, met dezelfde wol.
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

met hete stoom! werkt normaal prima bij katoenvezels. maar misschien is dit ook wat acryl ofzo. cotton merino, ging eigenlijk uit van 100% katoen...
Edit: t is 48% katoen, 52% wol.
Dan kun je hem het beste blocken door de vezels goed nat te maken (in de wasmachine op het wolprogramma of gewoon een uurtje laten weken) en het dan opgespeld op laten drogen. Met een wol/katoen mix moet dat goed gaan!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_134766669
Gaptastic weer klaar :)
t is altijd verbazingwekkend hoe snel die sjaal klaar is :D





is groter dan ie zo lijkt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
  vrijdag 27 december 2013 @ 23:47:42 #135
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134770246
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:26 schreef mignonne het volgende:
oooeh deze sla ik op O+ die gaat op mn lijstje voor mezelf <3

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.ravelry.com/patterns/library/ease-2
Die staat je goed moet ik eerlijk zeggen O+
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134770478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 19:14 schreef kvd het volgende:
Wat een mooie creaties weer....en die capibara's O+

Ik kom net tot de ontdekking dat mijn honey cowl waarschijnlijk een draai heeft...
Als het een zo'n grote ronde is, dan geeft het niet. Dan heb je een moebiusband gebreid. Daarvan staan ook sjaals op Ravelry.
pi_134776607
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:47 schreef F1978 het volgende:

[..]

Die staat je goed moet ik eerlijk zeggen O+
euh lief I guess :D maar dat ben ik niet ;)
maar de trui is leuk dus :7
:)
  zaterdag 28 december 2013 @ 10:20:45 #138
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134777620
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 08:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

euh lief I guess :D maar dat ben ik niet ;)
maar de trui is leuk dus :7
oh nee he..... ben ik gewoon gefopt _O-
Maar die trui zal jou ook best goed staan verwacht ik hoor ;)
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134778021
Mooie col Mignonne!
Ik vraag me bij een col altijd af: draag je die in huis (de hele dag dus), of buiten bij je jas?
Mooie kleur blauw en hij staat je ook goed!
pi_134778058
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:43 schreef blabbel6 het volgende:
Mooie col Mignonne!
Ik vraag me bij een col altijd af: draag je die in huis (de hele dag dus), of buiten bij je jas?
Mooie kleur blauw en hij staat je ook goed!
dankje. Hij is voor mijn schoonmoeder, ik denk dat ze hem vooral buiten zal dragen?
Ik heb het zelf altijd heel warm dus ik draag sjaals en mutsen en zulks nooit binnen. Maar dat zal wel per persoon verschillen. Verwarming hier thuis is nog niet aangeweest :D
:)
pi_134845332
hoppetee, een Gridiron Hat gemaakt voor bij de GAPtastic col voor mn schoonmoeder.
Geweldig patroon, gaat als een trein, leuk dat het patroon in de minderingen gewoon doorloopt! Zit supersnel in elkaar! Hij is net ietsje te kort voor mijn smaak, ik kijk even of ik nog wat steken oppak langs de onderrand om wat extra ribbing te maken. En nog een lintje dr omheen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_134864800
Kvinnum leuk zo. :Y
pi_134902188
Hallo allemaal,
Normaal ben ik van t haken en ook wel op t haaktopic te vinden. Nu heel enthousiast begonnen aan een poncho maar t gaat finaal mis vrees ik. Ik moet 2 driehoeken breien maar wat t nu is klopt niet...
Volgens het patroon 126 steken opzetten en aan weerszijden op 2 steken van de kanten om de 2 naalden: *1x 1 dubbele mindering. , 2x 1 enkelvoudige mindering* herhaal dit 12 maal tot 50 cm hoogte.
Ik heb dus elke 3e naald/toer aan beide kanten 4 steken geminderd maar het ging dus snel heel schuin ben bijna klaar en het is nu 25 cm hoogte ofzo?! Dr klopt dus zo helemaal niets van. Als ik het uitreken klopt het wel 12x 8 steken minderen ga je van 126 naar 30. Maar om de 2 naald lijkt dan niet te kloppen. 1 naald is toch gewoon 1 toer? Of is dat 1x heen en terug in tricotsteek?
Groetjes n gefrustreerde breister ;)
haken is cool
pi_134909921
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:06 schreef MissN het volgende:
Hallo allemaal,
Normaal ben ik van t haken en ook wel op t haaktopic te vinden. Nu heel enthousiast begonnen aan een poncho maar t gaat finaal mis vrees ik. Ik moet 2 driehoeken breien maar wat t nu is klopt niet...
Volgens het patroon 126 steken opzetten en aan weerszijden op 2 steken van de kanten om de 2 naalden: *1x 1 dubbele mindering. , 2x 1 enkelvoudige mindering* herhaal dit 12 maal tot 50 cm hoogte.
Ik heb dus elke 3e naald/toer aan beide kanten 4 steken geminderd maar het ging dus snel heel schuin ben bijna klaar en het is nu 25 cm hoogte ofzo?! Dr klopt dus zo helemaal niets van. Als ik het uitreken klopt het wel 12x 8 steken minderen ga je van 126 naar 30. Maar om de 2 naald lijkt dan niet te kloppen. 1 naald is toch gewoon 1 toer? Of is dat 1x heen en terug in tricotsteek?
Groetjes n gefrustreerde breister ;)
Hoi! zeker een patroon van drops of phildar, of niet? die schrijven t zo onhandig op...

Je begint met 126 steken. dat is toer 1
toer 2 breien (verkeerde kant)
toer 3 1 dubbele mindering aan weerszijden
toer 4 breien (verkeerde kant)
toer 5 1 enkele mindering aan weerszijden
toer 6 breien (verkeerde kant)
toer 7 1 enkele mindering aan weerszijden
toer 8 breien (verkeerde kant)

toer 3 t/m 8 herhaal je 12 keer, dus die acht minderingen gaan over 6 toeren, keer 12 = 72 toeren! + de eerste 6 toeren = 80 toeren/naalden.

misschien is t dan nog geen 50 cm, dan kun je de 6 toeren nog eens herhalen.

dat tussen sterretjes werkt dus anders dan bij haken, niet altijd per toer maar soms ook per set van toeren.
Kwak
pi_134913535
Ohh kwakzor je bent mijn held vd dag!!! T is echt n enorm verschil zo haha. T is n patroon van wolplein! De rest staat ook heel vaag omschreven.. had ze eergister al n mail erover gestuurd maar nog geen reactie. De minderingen staan ook bijzonder omschreven. Op allerlei manieren voor li en rechts.
haken is cool
pi_134913601
**gaat ellendig breiwerk uithalen**
haken is cool
pi_134916326
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:11 schreef MissN het volgende:
Ohh kwakzor je bent mijn held vd dag!!! T is echt n enorm verschil zo haha. T is n patroon van wolplein! De rest staat ook heel vaag omschreven.. had ze eergister al n mail erover gestuurd maar nog geen reactie. De minderingen staan ook bijzonder omschreven. Op allerlei manieren voor li en rechts.
Post eens een linkje, dan kan ik t misschien voor je versimpelen.
Kwak
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:25:46 #148
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134917239
Wie weet waar goedkope bamboe of houden breinaalden te koop zijn? Heb nu alleen hele dikke, die lagen bij de Action.

Ben een poging aan het doen te leren breien met breinaalden (gebruik normaal alleen breiramen en breiringen) maar de metalen en kunststoffen breinaalden zijn te glad voor mij.
pi_134918325
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:25 schreef Wildervankstertje het volgende:
Wie weet waar goedkope bamboe of houden breinaalden te koop zijn? Heb nu alleen hele dikke, die lagen bij de Action.

Ben een poging aan het doen te leren breien met breinaalden (gebruik normaal alleen breiramen en breiringen) maar de metalen en kunststoffen breinaalden zijn te glad voor mij.
ebay! Vaak ook nog gratis verzonden vanuit China.

Iets duurder maar ook betaalbaar heb je ze nog bij echtstudio.nl en hobbydoos.nl volgens mij.
Kwak
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:50:03 #150
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134918362
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ebay! Vaak ook nog gratis verzonden vanuit China.

Iets duurder maar ook betaalbaar heb je ze nog bij echtstudio.nl en hobbydoos.nl volgens mij.
Thnx, zal eens gaan kijken op die laatste 2 sites.
pi_134923270
@ kwakzor http://www.knipmode.nl/tips-and-tricks/breibijlage-november-2013/
en dan poncho 142 stukje naar beneden scrollen.
Had nu ook n mail van hun met wat extra uitleg. Ik kan eerst fijn verder! :) de afwerking is ook nog wat vaag maar n kwestie van uitproberen denk ik.
haken is cool
pi_134924821
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:40 schreef MissN het volgende:
@ kwakzor http://www.knipmode.nl/tips-and-tricks/breibijlage-november-2013/
en dan poncho 142 stukje naar beneden scrollen.
Had nu ook n mail van hun met wat extra uitleg. Ik kan eerst fijn verder! :) de afwerking is ook nog wat vaag maar n kwestie van uitproberen denk ik.
Ah, ze leggen in de "steken" uit welk soort mindering je moet doen links en rechts (van het soort mindering hangt af welke kant de steek op "leunt" en dat moet dus verschillend zijn voor links en recht voor een mooier resultaat).

De varianten voor de rechterkant van je werk zijn:
1. toer met dubbele mindering:
- brei twee steken gewoon
- brei 3 steken recht samen (steek je naald door de volgende drie steken tegelijk en brei ze als 1 steek)
2. toer met enkele mindering:
- brei twee steken gewoon
- brei 2 steken recht samen (steek je naald door de volgende twee steken tegelijk en brei ze als 1 steek)

De rehcterkant is de makkelijke.

Voor de linkerkant:
1. toer met een dubbele mindering:

-brei tot er nog 5 steken over zijn
-haal de volgende steek af alsof je een rehcte steek breit (recht afhalen)
- brei de volgende twee steken recht samen (steek je naald door de volgende twee steken tegelijk en brei ze als 1 steek)
- haal de afgehaalde steek over de steek die je net gebreid hebt (de één na laatste op je rehcter naald haal je over de laatste heen en laat je afglijden).;
- brei de laatste twee steken recht
2. toer met enkele mindering:
- brei tot de laatste 4 steken
- haal de volgende steek recht af
- brei de volgende steek recht
- haal de afgehaalde steek over de net gebreide steek en laat afglijden
- brei de laatste twee steken recht.

De panden brei je met de herhaling van toeren zoals ik in de vorige post omschreef tot ze nog 30 steken hebben. Kant de steken soepel af (zodat het rekbaar blijft, niet te strak breien dus)

De afwerking vind ik ook lastig. Wat ze je eigenlijk laten doen is een losse kraag breien en dan als de poncho aan elkaar zit eerst ook een kraag laten breien en die twee daarna aan elkaar maken waardoor het een kol wordt. Ik vind het erg omslachtig lijken, maar het zal wel nodig zijn om mooi rechtop te staan en goed te vallen voor de kol.... De kraag die je aan de poncho vastbreit is 52 steken in totaal (twee stukken van 26 naalden die ja na het breien aan elkaar maakt). De kraag die je los breit is 66 steken en wordt aan maar 1 kant aan elkaar vastgenaaid. nadat je hem aan de kraag hebt vastgemaakt.... ik kan er zonder breiwerk voor mn neus niet zoveel mee, sorry!
Kwak
pi_134928494
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:37 schreef mignonne het volgende:
Gaptastic weer klaar :)
t is altijd verbazingwekkend hoe snel die sjaal klaar is :D



Ziet er mooi uit. Vooral de blauwe kleur doet het bij mij.
Vraag is natuurlijk of hij echt warmte vasthoudt..of je warm houdt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2013 15:47:09 ]
pi_134939744
Dankje kwakzor! Zo is het een stuk duidelijker met de steken! Ik dacht eerst ook dat er 2 kragen moesten worden gebreid maar die met 26 steken zijn een soort van armsgaten die je er nog weer aanmaakt. Dat zag ik nog weer op de foto op de site van wolplein. Al met al wel een gepuzzel hoor!
haken is cool
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:22:21 #155
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_135026288
Ik heb mezelf getrakteerd op een knitpro carbonz verwisselbarerondbreinaaldenset O+
Kwak
pi_135032999
Van harte en voor hoelang hoop jij jezelf hiermee zoet te houden?
pi_135037663
Ik kan echt niet lekker breien met rondbreinaalden,snap de meerwaarde nog steeds niet?!
Mn poncho gaat nu goed :)
haken is cool
pi_135052880
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:59 schreef Iwanius het volgende:
Van harte en voor hoelang hoop jij jezelf hiermee zoet te houden?
:? was een combi van sinterklaas-wol-geld en een stukje eindejaarsuitkering. ik brei nu met van die goedkope bamboekrengen met te dikke kabels, dus smachtte al maanden naar betere naalden. Als t goed is doe ik er nog vele jaren mee. Maar ik snap je opmerking niet...

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:48 schreef MissN het volgende:
Ik kan echt niet lekker breien met rondbreinaalden,snap de meerwaarde nog steeds niet?!
Mn poncho gaat nu goed :)
ik brei met het garen in mn linkerhand, ik klem de breinaalden dus niet onder mn armen en beweeg veel met mn rechternaald. dan is een kort naaldje dat alleen in je hand zit veeeeeel fijner. daarnaast brei ik veel dingen in t rond (sokken, babykleertjes, knuffels) en dan gebruik ik de magic loop methode omdat dat minder laddert dan losse korte naaldjes (breien met 5 double pointed naalden zeg maar). voor grote sjaals is het fijn dat t lekker ruim op de kabel past ipv opgepropt op een naald zit, en dus het breicomfot (voor mij persoonlijk).

maar ik weet dat sommige mensen het heel onprettig vinden :Y
Kwak
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:09:28 #159
211083 Angelof9
I must go first
pi_135059871
Kwestie van wennen volgens mij, Het is gewoon vele malen beter dan gewone naalden. Die rode shawl van een paar posts geleden had op het eind 855 steken, dat zou never nooit niet op een gewone naald passen!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135072799
Ik vind rondbreinaalden ideaal, ik ben een moordwapen met double pointed needles :P daar kan ik niet heel comfortabel mee uit de voeten. Ik magic loop mezelf er wel uit. Rechte naalden gebruik ik ook, soms, maar ik brei continentaal en daarbij heb ik toch liever korte naaldpunten dan de lange stukken.

Hier weer wat af, een babytruitje, even onder spoiler. Er moet nog een numero dos gemaakt worden voor baby numero dos :)

Deze, in oud-roze baby alpaca silk van drops. Superzacht O+ wat een fijne wol!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De knoopjes worden zoals de bovenste; ik ga woensdag even op de markt kijken. Truitje nummer twee wordt 'seagreen'.
:)
pi_135074136
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:00 schreef mignonne het volgende:
Ik vind rondbreinaalden ideaal, ik ben een moordwapen met double pointed needles :P daar kan ik niet heel comfortabel mee uit de voeten. Ik magic loop mezelf er wel uit. Rechte naalden gebruik ik ook, soms, maar ik brei continentaal en daarbij heb ik toch liever korte naaldpunten dan de lange stukken.

Hier weer wat af, een babytruitje, even onder spoiler. Er moet nog een numero dos gemaakt worden voor baby numero dos :)

Deze, in oud-roze baby alpaca silk van drops. Superzacht O+ wat een fijne wol!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De knoopjes worden zoals de bovenste; ik ga woensdag even op de markt kijken. Truitje nummer twee wordt 'seagreen'.
wat mooi! Heb je een ravelry linkje? Ik ben ook met het tweede truitje bezig voor een babytweeling O+
Kwak
pi_135075308
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

wat mooi! Heb je een ravelry linkje? Ik ben ook met het tweede truitje bezig voor een babytweeling O+
dankje <3
Ik heb de Hine gemaakt; ik heb drops baby alpaca-silk gebruikt, daarmee maat 18-maanden van de dk-versie gemaakt en toen kwam ik precies op maatje newborn uit ;) beetje gedoe maar wel makkelijker dan zelf omrekenen :P

http://www.ravelry.com/patterns/library/hine
:)
pi_135085145
Haha ik probeer die rondbreinaald nog steeds onder mn oksels te klemmen ofzo ;) maar moet m straks wel gebruiken voor de col omdat dat de juiste grootte is.
haken is cool
pi_135095341
Snoezig truitje! Echt heel schattig geworden.

Ik ben ook helemaal van de rondbreinaalden, maar ik heb nooit naalden onder mijn arm geklemd. Ik denk dat dat scheelt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 januari 2014 @ 11:25:15 #165
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_135138304
Ik heb net acryl gekocht bij de Action voor een das. Geschikt voor pen 10 :D Ik wil een das van pakweg 25 cm breed. Ik weet alleen niet hoeveel steken ik moet opzetten. Op de wikkel staat 10 cm = 9m, vertaal ik dat goed met 10 cm = 9 steken? Dan zou ik dus pakweg 22 steken moeten opzetten.

Wie kan me even op weg helpen? :) Ik heb nog nooit met zo'n dikke pen gebreid :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_135138852
Ik zou het gewoon even proberen met 10 steken n proeflapje en dan kun je uitrekenen hoeveel 25 cm wordt.
haken is cool
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 januari 2014 @ 12:05:19 #167
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_135139648
Ja ik heb het opgemeten en ben op 25 steken uitgekomen :)

Tnx ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_135143724
Had een tijdje geleden beloofd een foto van mijn vest te maken. Hierbij:


En ik heb mijn deken af *O*


Verder nog een kol gebreid. Hij ziet er wel mooi uit maar hij zit voor geen meter, helaas. De knopen gaan steeds los.
pi_135231786
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:07 schreef Kaatjeka het volgende:
En ik heb mijn deken af *O*


Dat is een fraaie met een even zo zeer interessante kleurenvariatie.

Btw allemaal: Getuige de laatste weerberichten komt de winter definitief vanaf volgende maandag naar Nederland en kunnen we al spreken van een "blijvertje". Dus is al dat breien toch nog ergens goed voor geweest. ;)
pi_135240982
WAUW!!
Wat mooi weer
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:59:07 #171
211083 Angelof9
I must go first
pi_135314961
Weer een shawl af:



Deze was wel wat saai om te doen moet ik zeggen. En ik weet ook niet of ik de kleuren nou wel mooi vind...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135317210
Oh ik vind m wel heel mooi!
pi_135389520
Ik vind 'm mooi! Heb je nu iedere 2 naalden een andere kleur gebruikt? En al die draadjes weggewerkt?
Ik vind hem erg mooi. Welke is het?
  zondag 12 januari 2014 @ 12:36:14 #174
211083 Angelof9
I must go first
pi_135390638
Nee, ik heb steeds gewisseld tussen een grijze bol en een zelfstrepende bol (Zauberball) en de draadjes meegedraaid langs de zijkant. Dus ik hoefde maar twee draadjes weg te werken op het eind :D

Dit is het patroon.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135391601
Wow. Ik vind hem prachtig. Ik denk erover om hem in het zwart met grijs te maken.

De afgelopen week heb ik als een gek een omslagdoek gehaakt en gisteravond cadeau gegeven. Ik heb nu een behoorlijk zere arm dus ik doe maar even helemaal niks. Dat is wel balen!

Deze shawl heb ik bijna af:
  zondag 12 januari 2014 @ 13:27:39 #176
211083 Angelof9
I must go first
pi_135392024
Is dat een rechthoekige shawl?

Ik ben nu een beertje aan het breien, even iets anders ;)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135393460
Ja, het is eigenlijk meer een sjaal, maar shawl vind ik wat sjieker :) .

Leuk, een beertje. Ik maak haast alleen maar shawls meer. Vind het heerlijk om te doen!
  zondag 12 januari 2014 @ 14:06:23 #178
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_135393553
Ik heb een sok af, voor mezelf. Gewoon lekker even tussendoor. Wol gekregen van een vriendinnetje. Patroon is Hermione's every day socks http://www.ravelry.com/projects/fwoukje/hermiones-everyday-socks (gewoon een patroon in tricot met verspringende averechte steken ertussen).

ziet er een beetje gek uit zo, maar ik heb nu eenmaal kleine voetjes, een hoge wreef en dikke kuiten :P met wat aanpassingen wordt het dan zo'n model. past perfect!

Kwak
pi_135402179
Gave sok! Dat lijkt me zo lastig, sokken breien.
Mooie kleur wol.
pi_135430153
Hoe zit het ook alweer met de wol van lidl? Is het wat of niet?
pi_135436739
Bedoel je sokkenwol van de Lidl?
Bij de Lidl hier was het toen om half 10 al uitverkocht, maar ik heb best al wat sokkenwol van de Aldi gebruikt. Voor dat geld is het prima wol, vind ik. Het werkt prettig. Is niet heel zacht of verfijnd, maar ik vind het wel prima. Ik denk dat het wel ongeveer hetzelfde spul is?
pi_135438491
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:48 schreef blabbel6 het volgende:
Bedoel je sokkenwol van de Lidl?
Bij de Lidl hier was het toen om half 10 al uitverkocht, maar ik heb best al wat sokkenwol van de Aldi gebruikt. Voor dat geld is het prima wol, vind ik. Het werkt prettig. Is niet heel zacht of verfijnd, maar ik vind het wel prima. Ik denk dat het wel ongeveer hetzelfde spul is?
Ik bedoelde de gewone wol, ik geloof dat sokken breien niets voor mij is (iig denk ik nu nog te moeilijk). Maar dan ga ik van de week even een leuk kleurtje halen.

Enne...ik denk niet dat de wol vanochtend al uitverkocht was...het staat hier pas voor donderdag in de folder ;)
pi_135438807
Ok, ik ga ook eens in de folder kijken.
Bij de Aldi heb ik wel eens van die pakken acryl/wol gekocht. Op zich niet lelijk, maar voor amigurumi's vond ik het niet prettig. Geen fijne draad en ook wat onregelmatig.
Maar ja, hebberig als ik ben, kocht ik een paar maanden geleden toch weer...
Truien/vesten breien zie ik niet zo zitten, dus waarom ik dan in hemelsnaam een heel pak van dezelfde kleur koop? 8)7
  maandag 13 januari 2014 @ 15:57:50 #184
211083 Angelof9
I must go first
pi_135439478
Ik heb die pakken ook gekocht. Liggen ongebruikt in de kast.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135474555
Fotooos! Babytruitjes zijn af:

http://www.ravelry.com/projects/fwoukje/little-hoodlum


Betere foto van sok ivm kleuren:
http://www.ravelry.com/projects/fwoukje/hermiones-everyday-socks


Stash voor de mystery knit along van Ysolda Teague!
Kwak
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:46:10 #186
211083 Angelof9
I must go first
pi_135476621
Die truitjes O+
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135480684
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:46 schreef Angelof9 het volgende:
Die truitjes O+
ja, voor een j/m tweeling O+
Kwak
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:24:13 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135480836
die truitjes zijn inderdaad super zeg! O+
in de haak.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:49:48 #189
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_135483755
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:15 schreef blabbel6 het volgende:
Wow. Ik vind hem prachtig. Ik denk erover om hem in het zwart met grijs te maken.

De afgelopen week heb ik als een gek een omslagdoek gehaakt en gisteravond cadeau gegeven. Ik heb nu een behoorlijk zere arm dus ik doe maar even helemaal niks. Dat is wel balen!

Deze shawl heb ik bijna af: [ afbeelding ]
Dat lijkt op het vestje dat ik aan het breien ben!
Ik heb alleen te weinig wol, vrees ik. Ik heb een poosje geleden sokkenwol bij de Aldi gekocht (lichtblauw/grijs) en 2 bollen zijn net te weinig voor het vestje dat ik maak (de andere 2 die in het pak zaten waren gemêleerd). Als iemand hier het toevallig nog heeft liggen....
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_135484134
Ik heb wel allerlei restjes aldi-sokkenwol liggen maar daar heb ik nou net geen restje van, denk ik. Ik heb in ieder geval wel een rest gemeleerd geel en een restje donkerblauw.

Mooie truitjes! O+

Die blauwe wol voor de mystery knit vind ik ook mooi! Is dat 2 x 800 meter? Ik vind de kleur erg mooi en toch koop ik hem nooit, maar nu ik het bij jou weer zie, vraag ik me af waarom niet? :?
pi_135484341
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:59 schreef blabbel6 het volgende:
Ik heb wel allerlei restjes aldi-sokkenwol liggen maar daar heb ik nou net geen restje van, denk ik. Ik heb in ieder geval wel een rest gemeleerd geel en een restje donkerblauw.

Mooie truitjes! O+

Die blauwe wol voor de mystery knit vind ik ook mooi! Is dat 2 x 800 meter? Ik vind de kleur erg mooi en toch koop ik hem nooit, maar nu ik het bij jou weer zie, vraag ik me af waarom niet? :?
nee, t is 3 x 250 meter :) maar cascade is erg betaalbaar voor dit soort wol (dit was in totaal 14 euro, andere wol die ik op t oog had was 14 euro per knot... oei...)
Kwak
pi_135511644
Mooi!
Is die mystery knit leuk? Krijg je al een idee hoe het gaat worden? Wordt het een omslagdoek met verschillende steken?
Ik ben wel benieuwd naar foto's eigenlijk!

Net heb ik een paar patronen gekocht van Martina Brehm. Ik kan nog niet veel breien (arm overbelast) en kom eigenlijk een beetje om in de patronen en wol. Keuzestress!
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:19:46 #193
211083 Angelof9
I must go first
pi_135512963
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:35 schreef blabbel6 het volgende:
en kom eigenlijk een beetje om in de patronen en wol.
Ja, dat ken ik... *luxe probleem*
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135517363
mijn vest van de vorige pagina is gemaakt van Lidl wol. Het is volgens mij een mengsel van wol en acryl. het breide wel fijn moet ik zeggen maar dat is vind ik al gauw als je op naalden 8 kunt werken.
Volgens mij hebben ze bij de Lidl vanaf donderdag katoen in de aanbieding.
pi_135517540
quote:
O+
pi_135529468
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:35 schreef blabbel6 het volgende:
Mooi!
Is die mystery knit leuk? Krijg je al een idee hoe het gaat worden? Wordt het een omslagdoek met verschillende steken?
Ik ben wel benieuwd naar foto's eigenlijk!

Net heb ik een paar patronen gekocht van Martina Brehm. Ik kan nog niet veel breien (arm overbelast) en kom eigenlijk een beetje om in de patronen en wol. Keuzestress!
Ik denk het wel, de eerste tweed aanwijzingen waar je uit kan kiezen zijn heeeel verschillend, maar de volgende twee keuzes kunnen aan allebei verder gebreid worden. Ben heel benieuwd en ik twijfel steeds aan mijn keuze.

Patroon 1b is een soort halve cirkel met een beetje lace erin, dat is de veilige keuze en die wordt denk Ik symmetrisch.

Patroon 1b is aparter, die heb ik gekozen. Ik brei nu een soort vliegervorm, met yarn overs aan de zijkant die een soort lusjes vormen. Aan t einde pak je die 78 lusjes op aan de zijkant en dat is denk Ik de start van een asymmetrische shawl. Vind t spannend!
Kwak
pi_135532911
Prachtige truitjes! Die wil ik ook wel voor mn meisje :)
haken is cool
pi_135534023
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik denk het wel, de eerste tweed aanwijzingen waar je uit kan kiezen zijn heeeel verschillend, maar de volgende twee keuzes kunnen aan allebei verder gebreid worden. Ben heel benieuwd en ik twijfel steeds aan mijn keuze.

Patroon 1b is een soort halve cirkel met een beetje lace erin, dat is de veilige keuze en die wordt denk Ik symmetrisch.

Patroon 1b is aparter, die heb ik gekozen. Ik brei nu een soort vliegervorm, met yarn overs aan de zijkant die een soort lusjes vormen. Aan t einde pak je die 78 lusjes op aan de zijkant en dat is denk Ik de start van een asymmetrische shawl. Vind t spannend!
Ik ging zoeken op google wat een mystery knit was...kom ik uit op een site met een boekenreeks over moorden/mysteries ed in een breiwinkel uit. Ben er wel achter dat dat niet is wat je doet ;) Ben inmiddels nog nieuwsgieriger naar de boeken dan naar de oorspronkelijke mystery knit waarnaar ik op zoek was...
pi_135534895
Wat betekend naalden oppersen eigenlijk? Ik moet n paar naalden in n andere kleur breien en die oppersen dan de col aan de poncho naaien en dan de overige naalden in de andere kleur uithalen.
haken is cool
  woensdag 15 januari 2014 @ 23:56:50 #200
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135546117
is dat niet net zoiets als 'blocken'? (op-persen)?
in de haak.
pi_135551055
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:19 schreef MissN het volgende:
Wat betekend naalden oppersen eigenlijk? Ik moet n paar naalden in n andere kleur breien en die oppersen dan de col aan de poncho naaien en dan de overige naalden in de andere kleur uithalen.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:19 schreef MissN het volgende:
Wat betekend naalden oppersen eigenlijk? Ik moet n paar naalden in n andere kleur breien en die oppersen dan de col aan de poncho naaien en dan de overige naalden in de andere kleur uithalen.
Als je die naalden in een andere kleur gebreid hebt, leg je wat je gebreid hebt op de strijkplank, natte theedoek erop en dan even voorzichtig strijken. Zo interpreteer ik het.Gewoon even persen en dan aan de col naaien.
pi_135551093
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik denk het wel, de eerste tweed aanwijzingen waar je uit kan kiezen zijn heeeel verschillend, maar de volgende twee keuzes kunnen aan allebei verder gebreid worden. Ben heel benieuwd en ik twijfel steeds aan mijn keuze.

Patroon 1b is een soort halve cirkel met een beetje lace erin, dat is de veilige keuze en die wordt denk Ik symmetrisch.

Patroon 1b is aparter, die heb ik gekozen. Ik brei nu een soort vliegervorm, met yarn overs aan de zijkant die een soort lusjes vormen. Aan t einde pak je die 78 lusjes op aan de zijkant en dat is denk Ik de start van een asymmetrische shawl. Vind t spannend!
Ik heb het topic over de mystery knit door zitten lezen en het ziet er hartstikke leuk uit. Grappig dat de 2 varianten er nu (nog) zo verschillend uitzien! Ik ben echt heel benieuwd naar hoe je shawl gaat worden.
pi_135593038
Morgen allemaal. Gezien het weer heb ik nog weinig plezier gehad van mijn pas gebreide trui.
Hopelijk komt daar snel verandering in.
pi_135595703
Hoi Iwanus! Heb je al wat nieuws op de naalden staan?

http://www.ravelry.com/patterns/library/dream-stripes

Ik wil deze shawl gaan breien. Volgens mij zijn het allemaal streepjes van 2 naalden. Ik had gedacht om dan de draad te laten hangen, een naald recht en een naald averecht te breien en dan bij de volgende naald 2 weer de andere kleur op te pakken.
Nu vraag ik me af: wordt dat netjes? Krijg ik dan geen dikkere rand aan de ene kant en zie je dat niet?
Is er een nettere manier die ik niet weet of komt het goed zoals ik het in gedachten had?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:09:52 #205
211083 Angelof9
I must go first
pi_135595849
Ja, dat kan en daar zie je niets van, maar je moet wel de draden om elkaar heendraaien elke keer als je wisselt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135596077
Dank voor je bericht! Dan ga ik het zo doen. Vallen er anders gaten, als ik ze niet om elkaar draai?
pi_135599083
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:32 schreef Iwanius het volgende:
Morgen allemaal. Gezien het weer heb ik nog weinig plezier gehad van mijn pas gebreide trui.
Hopelijk komt daar snel verandering in.
Hier, als je nog es een opdracht uit moet delen, voor volgend jaar ofzo :D

http://www.ravelry.com/pa(...)opus-sweater-pattern





zo'n octopus doet me wel wat aan dream of the fisherman's wife denken maar dat zegt wsl meer over mij :') :P

als k een zoon had zou k em maken voor hem <3
:)
pi_135599343
ha! mn dochter zegt "die wullik wel!"

:7

*zet in de ellenlange queue*
:)
pi_135635052
Zo, stukje aan oma's sjaal gemaakt. Hopelijk is ie nu wel groot genoeg. :)
De laatste twee bollen zijn van een ander verfbad, omdat ik de bollen in mei/juni '13 al besteld had en de 2 laatste bolle pas in nov./dec.bijbesteld. Gelukkig valt het niet heel erg op.

:)
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:32:35 #210
211083 Angelof9
I must go first
pi_135635827
Geblokt op de bank! :D Geweldig.

Ik vind hem erg mooi!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135636323
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:32 schreef Angelof9 het volgende:
Geblokt op de bank! :D Geweldig.

Ik vind hem erg mooi!
dankje <3
mijn vriend heeft mn sport-matje weggegooid bij de verhuizing ;(

blocken op het bed heb k ook wel eens gedaan maar dat ging toch niet zo goed, de matrasjes zijn te zacht, dan maar zo :Y)
:)
pi_135637523
Wat een goed idee om op deze manier te blocken!
Mooie shawl! Zo op de foto zie ik het kleurverschil niet hoor.

Ik ben begonnen aan de Dream Stripes. uiteindelijk heb ik voor grijs en roomwit gekozen, i.p.v. grijs met zwart. Ik ben er zelf weg van. Ik vind het zo mooi! Heel rustig. Over het algemeen kies ik meer voor sterke kleuren, maar dit is ook mooi.

Wel balen dat ik nog last heb van de spier in mijn onderarm. :X
Is dat een kwestie van geduld hebben en vooral niks doen of kan in beweging helpen en moet ik juist af en toe een stukje breien? (ik wil natuurlijk het laatste bevestigd zien :P )
pi_135638569
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:48 schreef blabbel6 het volgende:
Wat een goed idee om op deze manier te blocken!
Mooie shawl! Zo op de foto zie ik het kleurverschil niet hoor.

Ik ben begonnen aan de Dream Stripes. uiteindelijk heb ik voor grijs en roomwit gekozen, i.p.v. grijs met zwart. Ik ben er zelf weg van. Ik vind het zo mooi! Heel rustig. Over het algemeen kies ik meer voor sterke kleuren, maar dit is ook mooi.

Wel balen dat ik nog last heb van de spier in mijn onderarm. :X
Is dat een kwestie van geduld hebben en vooral niks doen of kan in beweging helpen en moet ik juist af en toe een stukje breien? (ik wil natuurlijk het laatste bevestigd zien :P )
ik heb veel last van complete arm en hand. meestal doe ik meerdere kleine beetjes (bv 2 pennen) en neem even rust. en voordat ik het weet heb ik meer gebreid dan ik vooraf dacht (maar nog lang niet genoeg ;) )
pi_135638582
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:53 schreef mignonne het volgende:
Zo, stukje aan oma's sjaal gemaakt. Hopelijk is ie nu wel groot genoeg. :)
De laatste twee bollen zijn van een ander verfbad, omdat ik de bollen in mei/juni '13 al besteld had en de 2 laatste bolle pas in nov./dec.bijbesteld. Gelukkig valt het niet heel erg op.

[ afbeelding ]
hij is mooi (ook icm de kleur van de bank)
pi_135639410
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:48 schreef blabbel6 het volgende:
Wat een goed idee om op deze manier te blocken!
Mooie shawl! Zo op de foto zie ik het kleurverschil niet hoor.

Ik ben begonnen aan de Dream Stripes. uiteindelijk heb ik voor grijs en roomwit gekozen, i.p.v. grijs met zwart. Ik ben er zelf weg van. Ik vind het zo mooi! Heel rustig. Over het algemeen kies ik meer voor sterke kleuren, maar dit is ook mooi.

Wel balen dat ik nog last heb van de spier in mijn onderarm. :X
Is dat een kwestie van geduld hebben en vooral niks doen of kan in beweging helpen en moet ik juist af en toe een stukje breien? (ik wil natuurlijk het laatste bevestigd zien :P )
Het is in het echt gelukkig ook nauwelijks te zien. De oude bollen zijn net een tikje groeniger dan de nieuwe, die zijn ietsje meer blauwig. Maar ik vind het zelf nauwelijks opvallen.

Wat balen van je arm! Hoe komt het? Ik zou het niet teveel forceren, gewone normale bewegingen zouden geen kwaad moeten kunnen lijkt me, maar niet teveel breien. Brei je met draad links of rechts? Ik vind met links onwijs schelen qua straining op je armen.
:)
  zaterdag 18 januari 2014 @ 13:56:47 #216
211083 Angelof9
I must go first
pi_135639456
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:48 schreef blabbel6 het volgende:
Wel balen dat ik nog last heb van de spier in mijn onderarm. :X
Is dat een kwestie van geduld hebben en vooral niks doen of kan in beweging helpen en moet ik juist af en toe een stukje breien? (ik wil natuurlijk het laatste bevestigd zien :P )
Ik probeer meestal ANDERS te bewegen, maar wel te bewegen. Als je niks doet met die arm wordt het alleen maar stijf. Je kunt wat oefeningen opzoeken op het internet die de pijnlijke plekken aanpakken. Wat voorzichtige spieroefeningen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135639484
en tijgerbalsem :7
:)
pi_135641154
Dat zijn wel goede ideeën, ja.

Ik heb vorige week teveel gehaakt. een omslagdoek moest klaar zijn voor een verjaardag. Dat is nu een week geleden. Gisteren heb ik voorzichtig wat gebreid maar het is nog echt niet over. Aan de ene kant denk ik: niet zeuren, het valt wel mee en aan de andere kant ben ik bang het te forceren en alleen maar erger te maken. Ik weet niet goed wat wijsheid is en of ik niet te voorzichtig op mezelf ben. Het scheelt: ik wil zó graag lekker breien en haken, ik ben met zulke leuke dingen bezig.

Ik kan met de draad links en met de draad rechts breien maar het lijkt voor de pijn niet uit te maken.

Ik ga nu subiet googlen.
pi_135643172
oh, haken daar krijg ik ook last van, van breien veel minder. Het zal ongetwijfeld liggen aan hoe ik haak, maar om die reden vordert mn dekentje ook niet zo snel, ik krijg er snel last van.
:)
  maandag 20 januari 2014 @ 15:35:53 #220
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_135720718
Wat een prachtige dingen zijn er weer gemaakt _O_
Mijn trui is biiiiijna af inmiddels, nog vier pennen aan de kraag en dan nog een mouw eraan, dan issie af *O*

Van een vriendin heb ik de vraag gekregen of ik een poncho kan maken die op deze lijkt:

Nu ben ik al even aan het zoeken op Ravelry en andere sites, maar ik heb nog niet echt iets naar mijn zin gevonden... heeft één van jullie misschien een patroon waar ik iets mee kan?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 20 januari 2014 @ 15:47:51 #221
211083 Angelof9
I must go first
pi_135721227
Zoiets misschien? Je kunt altijd de steek veranderen in gerstekorrel.

Of deze, maar dan zonder de kabel

En deze kun je ook in gerstekorrel breien
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135736490
Joepiee mn poncho is af!!! Ik had er in het begin een hard hoofd in dat het zou gaan lukken maar uiteindelijk viel het reuze mee *) (trots op mezelf!)
haken is cool
pi_135737218
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:04 schreef MissN het volgende:
Joepiee mn poncho is af!!! Ik had er in het begin een hard hoofd in dat het zou gaan lukken maar uiteindelijk viel het reuze mee *) (trots op mezelf!)
[ afbeelding ]
mooi!
Kwak
pi_135737530
Nogmaals dank voor je hulp kwakzor *O*
haken is cool
pi_135742701
Mooi zeg!
pi_135748391
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:35 schreef Muck het volgende:
Wat een prachtige dingen zijn er weer gemaakt _O_
Mijn trui is biiiiijna af inmiddels, nog vier pennen aan de kraag en dan nog een mouw eraan, dan issie af *O*

Van een vriendin heb ik de vraag gekregen of ik een poncho kan maken die op deze lijkt:
[ afbeelding ]
Nu ben ik al even aan het zoeken op Ravelry en andere sites, maar ik heb nog niet echt iets naar mijn zin gevonden... heeft één van jullie misschien een patroon waar ik iets mee kan?
Wat een leuke poncho! Ik kan je wel helpen met het patroon. Het is niet zo'n heel lastige poncho. :)

In eerste instantie zul je een hele grote lap in gerstekorrel moeten breien, daarbij moet halverwege de lap een aantal steken met een provisorische draad gebreid worden.

Het is handig om eerst eens afmetingen te hebben. Hoe breed zou de poncho moeten zijn voor je vriendin en hoe lang?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_135750485
Ik bedenk opeens: van zo'n pakket Aldi-wol zou ik ook een poncho kunnen breien. Die eerste van Angel lijkt me goed te doen. Maar hoe/wanneer draag je een poncho? Als een (winter)trui over een shirt met lange mouwen? Soms zie ik mensen buiten met een poncho, dat lijkt me nogal koud eigenlijk. Kortom: ik vind het leuk maar weet niet wat ik ermee moet. Hoe doen jullie dat?
pi_135750851
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:23 schreef blabbel6 het volgende:
Ik bedenk opeens: van zo'n pakket Aldi-wol zou ik ook een poncho kunnen breien. Die eerste van Angel lijkt me goed te doen. Maar hoe/wanneer draag je een poncho? Als een (winter)trui over een shirt met lange mouwen? Soms zie ik mensen buiten met een poncho, dat lijkt me nogal koud eigenlijk. Kortom: ik vind het leuk maar weet niet wat ik ermee moet. Hoe doen jullie dat?
Ik draag het als jas of als ik het binnen erg koud heb. Als jas doe ik er wel een extra warm vest onder meestal. Ik houd niet van rijden met jas aan een dan is een poncho ideaal voor ritjes naar de winkel en werk enzo. Enige wat ik dan buiten loop is van en naar de auto en de winkel/school.
Kwak
  dinsdag 21 januari 2014 @ 10:41:28 #229
211083 Angelof9
I must go first
pi_135751040
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:23 schreef blabbel6 het volgende:
Ik bedenk opeens: van zo'n pakket Aldi-wol zou ik ook een poncho kunnen breien. Die eerste van Angel lijkt me goed te doen. Maar hoe/wanneer draag je een poncho? Als een (winter)trui over een shirt met lange mouwen? Soms zie ik mensen buiten met een poncho, dat lijkt me nogal koud eigenlijk. Kortom: ik vind het leuk maar weet niet wat ik ermee moet. Hoe doen jullie dat?
Als extra over je winterjas als het superkoud is. Niet dat dat dit jaar gaat gebeuren denk ik :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135751244
Hmmm. Nee, dat is niks voor mij. Ik heb alleen warme winterjassen en daar dan nog eens een poncho overheen... -O-
Zucht, dacht ik op een keurige manier van tenminste 1 Aldi-pakket af te komen... verder zoeken dus :D
  dinsdag 21 januari 2014 @ 10:56:27 #231
211083 Angelof9
I must go first
pi_135751461
Ik heb het altijd koud, zelfs met 17 lagen kleding aan, dus ik kan geen lagen genoeg hebben, hihi.

Maar ik heb dan weer geen geduld voor poncho's. Of Aldi paketten.

*1e wereld problemen*
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_135754210
Ja, dat scheelt natuurlijk enorm.
Volgens mij ga ik richting overgang want sinds een paar maanden heb ik het niet meer altijd koud. Heel gek!
(En maar shalws breien |:( )
  maandag 27 januari 2014 @ 14:52:07 #233
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_136007359
Jullie zijn fantastisch O+
Ik heb de patronen aan haar voorgelegd, dan kan ze zelf bepalen welke ze het leukst vindt :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:51:26 #234
211083 Angelof9
I must go first
pi_136102140
Mijn beertje is alweer een tijdje klaar, maar vandaag was het eindelijk een keer licht genoeg voor foto's:



You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:56:24 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136128257
Aggos, wat een schatje! O+
***
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:58:06 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136128296
heel mooi, angel! O+
in de haak.
pi_136128420
Wat lief O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_136128702
Die mag best wel een keer bij mij komen logeren :Y
pi_136132559
Wat leuk en lief!! En wat een schattig vestje O+
pi_136149012
Superlief!
Kwak
pi_136160779
Heeel mooi! Mooie wol ook!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:23:04 #242
211083 Angelof9
I must go first
pi_136164795
Een restje Zauberball.

I ♥ Zauberball
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_136166695
Wat een schatje zeg die beer <3 <3 heel erg leuk!

Ik ga deze opzetten straks :)
http://www.ravelry.com/patterns/library/ice-lolly-t-shirt

En ik ga zo even naar het dorp voor een bolletje roze voor een stel wantjes voor de oudste. Ze klaagt over koude handjes bij het buiten spelen.
:)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 12:38:03 #244
211083 Angelof9
I must go first
pi_136166821
Ik ga, als ik klaar ben met mijn strengen opbollen, deze breien. Huwelijkskadootje voor een vriendin.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_136166973
mooi!!
:)
  Moderator vrijdag 31 januari 2014 @ 12:56:19 #246
5428 crew  miss_sly
pi_136167271
mignonne, welke wol heb je nou voor je shirt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_136167345
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:56 schreef miss_sly het volgende:
mignonne, welke wol heb je nou voor je shirt?
effen roze merino extra fine.

Ik maak eerst maar wat op voordat ik weer nieuwe haal :P B. krijgt een rolberoerte anders.
:)
  Moderator vrijdag 31 januari 2014 @ 13:00:29 #248
5428 crew  miss_sly
pi_136167384
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

effen roze merino extra fine.

Ik maak eerst maar wat op voordat ik weer nieuwe haal :P B. krijgt een rolberoerte anders.
Haha, ja, herkenbaar :D Hoewel ik het nu nog kan laten verdwijnen in de bende die overal in het te kleine huis heerst :P

Ik vond het streepjeseffect van dit shirtje zo leuk, maar het is een gemeleerde draad, he?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_136167448
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ja, herkenbaar :D Hoewel ik het nu nog kan laten verdwijnen in de bende die overal in het te kleine huis heerst :P

Ik vond het streepjeseffect van dit shirtje zo leuk, maar het is een gemeleerde draad, he?
Ja vond ik ook leuk, het is gemaakt met zo'n zelfstrepende wol. In die ravelrypagina staat welke wol gebruikt is, als je googlet kom je ze tegen, best wel mooie kleur-combi's zitten erbij <3

Eerst maar eens kijken hoe hij in effen wordt.
:)
  Moderator vrijdag 31 januari 2014 @ 13:27:43 #250
5428 crew  miss_sly
pi_136168173
Echt mooi garen, zeg, dat Sirdar summer stripe O+
Ik kan geen Nederlandse (online) winkel vinden die het verkoopt, anders zou ik daar wel iets mee willen breien!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_136169109
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Echt mooi garen, zeg, dat Sirdar summer stripe O+
Ik kan geen Nederlandse (online) winkel vinden die het verkoopt, anders zou ik daar wel iets mee willen breien!
ja dat was het, ik was de naam ff kwijt :D

ik vind het ook mooi!
We kunnen wel eens kijken of we wat gezamenlijk uit Engeland kunnen bestellen bijv?
:)
  Moderator vrijdag 31 januari 2014 @ 13:59:30 #252
5428 crew  miss_sly
pi_136169305
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja dat was het, ik was de naam ff kwijt :D

ik vind het ook mooi!
We kunnen wel eens kijken of we wat gezamenlijk uit Engeland kunnen bestellen bijv?
O, prima! Ik vind het echt mooi garen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_136174839
ik heb wol besteld en vandaag bezorgd gekregen voor deze:

http://www.ravelry.com/pa(...)rning-star-shawlette


deze:
http://www.ravelry.com/patterns/library/hitofude-cardigan


en ik maak een tweede follow your arrow MKAL als de eerste (in blauwew cascade fingering) af is, met alle andere aanwijzingen erin.
http://www.ravelry.com/pa(...)ur-arrow-mystery-kal


O+
Kwak
  vrijdag 31 januari 2014 @ 17:11:28 #254
211083 Angelof9
I must go first
pi_136175808
Nou, jij bent wel even zoet :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_136189487
Dit is mijn Mystery Knit Along tot nu toe, clue 1 2 en 3, heb overal optie A gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kleur is in t echt helderder, dit is lamplicht...
Kwak
pi_136205506
Die wordt mooi KwakzOr! Een poos geleden heb ik eens gekeken naar die MK. Ik zag toen steeds van die 'vlaggetjes' langskomen bij mensen die optie A deden. Dat zag er een beetje raar uit, vond ik toen. Maar nu zie ik hoe het worden gaat en vind ik het erg mooi.

Wat gaan jullie allemaal mooie/leuke dingen breien! Mijn handen jeuken. Ik heb 2 weken geleden nog een lading(kje) wol besteld, maar mijn arm is nog niet over dus ik brei niks. Zit wel te balen op de bank!
Ha ha ik kijk gewoon geen Pauw en Witteman meer want ik kan nu niet intussen breien :N .
pi_136211317
Die beer O+

http://www.ravelry.com/patterns/library/flower-cardigan-5

Deze vind ik ook mooi.

Wegens gedoe niet veel kunnen breien. Hopelijk kan ik het deze week weer oppakken.

Hier http://www.dolcelana.be/s(...)ur-c-22_642_657.html zijn veel gekleurde wolmerken te koop.

En hier http://www.dolcelana.be/drops-fabel-c-22_708_722.html is de Drops in de aanbieding.
Ik wil breitijd *O*
pi_136245294
pfffff.....na weken in de vensterbank te hebben gelegen (ik had weer eens teveel steken op mijn naald zitten en was er even helemaal zat van) heb ik zaterdag de boel eens hersteld en vandaag eindelijk de Beginner's Stitch Sampler Scarf afgebreid. Zo nog even de losse eindjes wegwerken en blocken...dat is bij deze sjaal echt wel nodig...
pi_136267317
ARGH!

niet goed opgelet,véél teveel steken gemeerderd :') nu 14 rijen uithalen :') :X gelukkig is t een klein shirtje en breit het snel weg maar blargh.

Vanmorgen even snel op de jarige job gepast, tot daar ging het nog goed :P
(kind net uit bed dus haar nog niet gekamd ;) )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in roze, uiteraard. what else.


t wordt dus deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/ice-lolly-t-shirt
hoop em dan morgen af te ronden.
:)
pi_136279367
Alvast een plaatje bij het praatje...nog voor het blocken...

pi_136279836
Hij wordt wel superschattig Mignonne. En hij past (nu oO< ) ook netjes.
Wat een mooie dochter met wild haar O+

Gave sjaal Kvd! Mooie kleur. Ben benieuwd hoe hij er na het blocken uitziet.
pi_136293607
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 12:12 schreef kvd het volgende:
Alvast een plaatje bij het praatje...nog voor het blocken...

[ afbeelding ]
Wauw mooi zeg! mooie kleur is dat ook die wol <3
:)
pi_136294830
Wat een lief truitje Mignonne!
Kwak
pi_136355590
bijna klaar :) het is zo'n heerlijk snel truitje <3
bobbel aan de zijkant is van een shirtje wat eronder gefrot zit om de foto's wat beschaafd te houden :') :+





Volgens het patroon moeten de mouwtjes nog een stuk langer, maar ik vind ze zo eigenlijk al wel erg leuk, ik denk dat ik twee rijtjes aan zet en dan afkant met die superstretchy bindoff.
Best blij met het resultaat :)
:)
pi_136355818
Keischattig!!
pi_136356591
echt heul lief!
Kwak
pi_136358949
Hij is mooi Mignonne, lijkt me een heerlijk zacht truitje
pi_136363047
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:40 schreef mignonne het volgende:
bijna klaar :) het is zo'n heerlijk snel truitje <3
bobbel aan de zijkant is van een shirtje wat eronder gefrot zit om de foto's wat beschaafd te houden :') :+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Volgens het patroon moeten de mouwtjes nog een stuk langer, maar ik vind ze zo eigenlijk al wel erg leuk, ik denk dat ik twee rijtjes aan zet en dan afkant met die superstretchy bindoff.
Best blij met het resultaat :)
Überleuk (sorry, werk veel met Duitsers) ^O^
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_136588484
Zo, ben er even zat van dat mijn cowl weer eens niet opschiet (zie te weinig resultaat, dus pak hem niet snel op). Ben mezelf ondertussen ook aan het leren haken, maar dat schiet ook nog niet echt op. Dus nu maar eens even een snel telefoonhoesmonstertje aan het breien, hopelijk straks af...

Hebben jullie de nieuwe kleuren bij zeeman trouwens gezien? Van de week al wat kleurtjes ingeslagen (donker olijf groen, feller groen, een mooie paarse kleur). Nog maar eens terug deze week vermoed ik ;)
pi_136601721
Zo, dat ging rap. Een crappy telefoonfoto...morgen een betere qua licht (en ook qua vulling, monstertje zit nog niet helemaal lekker in zijn vel aan de voor ons rechter kant ;) )
pi_136617223
Ha ha leuk zeg! Grappig dat je die ogen zo gezet hebt.
Ik vind hem hartstikke leuk geworden.
pi_136693516
wat een grappig ding :D

Ik ben begonnen met deze: http://www.pickles.no/melkers-kindergarten-jumpsuit
Nu net gesplitst voor de mouwen. De jongste heeft de kleur gekozen, een roze (duh) mix van Zeeman. En grijze strepen erop en ik maak de buttonband ook grijs.
:)
pi_136699202
Wow, dat is nog eens een project Mignonne! Pff ik doe het je niet na.
Ik vind het zo grappig dat ze alles in het roze wil en jij gunt haar dat. Dat vind ik mooi.
pi_136699870
haha nouja het is niet altijd mijn ding wat ze kiest, maar als ik er anders veel werk aan heb en ze wil het niet aan vanwege verkeerde kleur, das ook weer zo wat he, dat zou ik wel balen vinden.

Dit breit overigens best wel snel vind ik! zal zo even foto uploaden.
:)
pi_136700269
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 09:05 schreef mignonne het volgende:
wat een grappig ding :D

Ik ben begonnen met deze: http://www.pickles.no/melkers-kindergarten-jumpsuit
Nu net gesplitst voor de mouwen. De jongste heeft de kleur gekozen, een roze (duh) mix van Zeeman. En grijze strepen erop en ik maak de buttonband ook grijs.
wat enorm poepig! en ook wel een beetje seventies zeg maar :P ik had begin jaren tachtig ook zulk soort pakjes volgens mij.
Kwak
pi_136700481
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 13:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

wat enorm poepig! en ook wel een beetje seventies zeg maar :P ik had begin jaren tachtig ook zulk soort pakjes volgens mij.
tnx!

en het is ook kei retro :D
mijn voorkeur had wat meer de iets meer ingetogen kleurencombi van het patroon, maar de dochters kozen voor een omgekeerde variant. Ah well. Het wordt ook wel een huispak/speelpak, t is niet het idee straks om er mee naar school te gaan ofzo.



De knopenband wordt later aangezet. Ik dub nog even over wat voor knopen ik er uiteindelijk op wil.
:)
pi_136700576
Deze staat overigens nog op de to-do lijst. Lijkt me een heerlijk pakje als je hem maakt in een zacht wolletje <3

http://www.ravelry.com/patterns/library/zzz-jumpsuit
:)
pi_136716281
Mignonne, wat ben je weer lekker bezig! Ziet er goed uit. En leuk, dat verloop in die roze wol. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_136859387
Ik doe even een schaamtelozen crosspost vanuit het haaktopic, sorry dames maar ik ben wanhopig :@

Ik heb uitgerekend dat ik nog 200-300 gram creme tekort kom. Aangezien ik nog steeds niets in de winkels kan vinden, iemand hier die toevallig nog wat Zeeman Royal in 02 Creme heeft liggen? :)

Ik hoef het niet gratis natuurlijk.
pi_136859565
ik heb het niet liggen. Kan eventueel wel voor je kijken morgen?
En kun je het niet bestellen via de zeeman webshop?
:)
pi_136859688
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:46 schreef mignonne het volgende:
ik heb het niet liggen. Kan eventueel wel voor je kijken morgen?
En kun je het niet bestellen via de zeeman webshop?
Ik check de webshop 2x per dag maar ben het daar nog niet tegen gekomen, via twitter claimen ze wel dit maar ik vraag me af of ze dit doen om makkelijk van mij af te komen of dat ik het steeds mis loop?

zeemantextiel twitterde op woensdag 12-02-2014 om 11:24:44 @Spaceinvadersz Beste Gwen, het Royal breigaren in crème wordt in alle filialen geleverd en steeds aangevuld. Je kunt informeren bij (1/2) reageer retweet
zeemantextiel twitterde op woensdag 12-02-2014 om 11:25:09 @Spaceinvadersz jouw winkel of ze je op de hoogte willen houden van de voorraad/bollen over willen laten komen van filiaal in de regio (2/2) reageer retweet
Ik kijk in meerdere plaatsen en heb mensen die ook voor mij kijken op meerdere plekken in Nederland, ik heb het nog nergens gezien voor een hele lange tijd. :(
pi_136859990
hmm dat is jammer zeg -O-
ik ben een paar dagen terug nog daar geweest maar ik heb er niet op gelet. Wil morgen best even kijken, wie weet. Moet je ook nog een specifiek kleurbad hebben of maakt dat niet uit?
:)
pi_136860337
Ik ga morgen naar de stad, dan zal ik even kijken bij de Zeeman. Mochten ze het hebben, zal ik dan 3 bollen voor je kopen?
pi_136860637
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:58 schreef mignonne het volgende:
hmm dat is jammer zeg -O-
ik ben een paar dagen terug nog daar geweest maar ik heb er niet op gelet. Wil morgen best even kijken, wie weet. Moet je ook nog een specifiek kleurbad hebben of maakt dat niet uit?
Nee ik denk niet dat dat kan, hetzelfde kleurbad, aangezien ik mijn bollen meer dan een jaar terug heb gekocht. Stel dat je het vindt en het wordt dan toch pakketpost, zou je dan misschien als ze hebben 12 bollen mee kunnen nemen? Ik heb nog een andere deken in de planning en 2 kussenslopen :') . Voor die ripple ben ik op dit moment het wanhopigst omdat die dus anders niet af kan zoals ik bezig ben -O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:07 schreef blabbel6 het volgende:
Ik ga morgen naar de stad, dan zal ik even kijken bij de Zeeman. Mochten ze het hebben, zal ik dan 3 bollen voor je kopen?
Als ze hebben graag, ook liever meer, zie hierboven.

Als jullie dan kunnen posten als je iets hebt gevonden, dan zal ik ook iets laten weten zo snel als een ander iets heeft. Zodat ik straks niet met 50 bollen creme zit _O- :+
pi_136860676
:D dat worden een boel bollen haha
ik zal kijken
:)
pi_136860715
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:17 schreef mignonne het volgende:
:D dat worden een boel bollen haha
ik zal kijken
Ik vind het echt zo vervelend, ik weet ook niet of ik zeeman nog moet geloven dat ze het gaan krijgen. In een filiaal zei een medewerker namelijk dat die eruit was. -O- Als dat écht zo is dan vraag ik me af waarom ze me dat niet gewoon zeggen. :')

Als jullie dan de motherload aan creme garen wel kunnen vinden dan wil ik meteen genoeg hebben voor een tijdje :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2014 18:22:28 ]
pi_136870525
ja wat stom zeg, als dat hoofdkantoor dat zegt dan zou je toch ook verwachten dat je het eventueel gewoon kunt bestellen? Raar!

Over zeeman garen gesproken. Heeft iemand deze al gezien/vastgehouden? Is het wat?

http://www.zeemanshop.com(...)ducts/breigaren-marl
van deze zou ik wel een jasje willen maken <3

en deze kleuren? ik vind het een beetje net-niet zo op de foto... maar das wel vaker met zeeman-garen :P dat net-niet.
http://www.zeemanshop.com(...)ducts/breigaren-neon

en die babysoft, is dat ook echt soft? ik heb alleen die supersoft gehad tot nu toe en die vond ik wel echt zacht aanvoelen eenmaal opgebreid
http://www.zeemanshop.com(...)/breigaren-baby-soft
:)
pi_136870683
Die Marl + neon voelen erg stijf en niet fijn aan. Niet per se prikkend maar een soort schurend? Dat zal vast ermee te maken hebben dat het 100% wol is, ik zou het zelf NIET kopen nu ik eraan gevoeld heb in de winkel :X
pi_136870849
50/50 toch?

maar dat is jammer! ik was daar idd benieuwd naar, het klonk promising, 'wol' met wat meer wol zeg maar :P

Ik wilde deze maken en die marl leek me wel geschikt.
http://www.ravelry.com/patterns/library/latte-baby-coat
:)
pi_136871055
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:42 schreef mignonne het volgende:
50/50 toch?

maar dat is jammer! ik was daar idd benieuwd naar, het klonk promising, 'wol' met wat meer wol zeg maar :P

Ik wilde deze maken en die marl leek me wel geschikt.
http://www.ravelry.com/patterns/library/latte-baby-coat
Oh sorry, i kzag in de winkel wol en toen dacht ik meh :')
Voor een baby zou ik het al helemaal niet kopen. :o
pi_136871139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:46 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Oh sorry, i kzag in de winkel wol en toen dacht ik meh :')
Voor een baby zou ik het al helemaal niet kopen. :o
peuter!

maar ik was benieuwd naar hoe hij zou aanvoelen, hier bij de zeeman is ie er steeds niet maar ik bestel liever niet zomaar via die webshop, terwijl ik er bij merken als drops minder moeite mee heb om ongevoeld te bestellen :@
:)
pi_136871250
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

peuter!

maar ik was benieuwd naar hoe hij zou aanvoelen, hier bij de zeeman is ie er steeds niet maar ik bestel liever niet zomaar via die webshop, terwijl ik er bij merken als drops minder moeite mee heb om ongevoeld te bestellen :@
Same thing to me :@ :') hehe. Ik vind het echt een super patroon maar dat wol, meh. Ik denk dat je echt zelf moet gaan voelen als je het overweegt (moeten ze het wel krijgen natuurlijk :'( ) want ik zou het dus echt echt echt niet aanraden /zeik :@
pi_136871299
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Same thing to me :@ :') hehe. Ik vind het echt een super patroon maar dat wol, meh. Ik denk dat je echt zelf moet gaan voelen als je het overweegt (moeten ze het wel krijgen natuurlijk :'( ) want ik zou het dus echt echt echt niet aanraden /zeik :@
nah stug is niet de bedoeling. Als ik het toch maak, dan moet ie wel zacht zijn. Ik heb ook nog drops alaska eskimo liggen. Eens kijken hoeveel ik daarvan heb :9
:)
pi_136887715
Hier geen crème bij de Zeeman. Ik heb even gekeken: de neon is écht neon; veel feller dan op het plaatje.
De baby-soft is anders dan de supersoft. Het is een veel grotere bol, met een heel andere draad. Het was ook zacht, maar de supersoft vind ik zachter aanvoelen.
Maar dat is altijd lastig en persoonlijk, dus ik weet niet of je hier wat aan hebt.
De Marly voelt wat stug aan, maar het ziet er wel mooi uit! Misschien dat het als je het op een grotere naald breit of het een keer gewassen hebt zacht wordt, dat weet je niet.
Ik heb pas met Noro gehaakt, dat voelt akelig hard en stug op de bol, maar na het wassen is het heel zacht. Echt een groot verschil.
pi_136888960
ik he nog niet gekeken want om half 9 was het hier nog niet open :D ik zag wel idd dat die neon veel feller is hahaha, die sprong me vanaf de straat in mn oog :')
:)
pi_136894943
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:49 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Same thing to me :@ :') hehe. Ik vind het echt een super patroon maar dat wol, meh. Ik denk dat je echt zelf moet gaan voelen als je het overweegt (moeten ze het wel krijgen natuurlijk :'( ) want ik zou het dus echt echt echt niet aanraden /zeik :@
gekeken, ze hadden van alles liggen in creme, van nigar en opal tot haakgaren en supersoft. Maar geen royal -O- bummer zeg. :{
:)
pi_136894983
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

gekeken, ze hadden van alles liggen in creme, van nigar en opal tot haakgaren en supersoft. Maar geen royal -O- bummer zeg. :{
Toch bedankt! :)
pi_136895011
En blabbel ook!
  maandag 24 februari 2014 @ 18:47:52 #299
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_137098868
Mijn tui is eindelijk af *O*
De draadjes moetne nog weggewerkt worden, waarna ik ook een foto zal maken :P

Nu ben ik druk op zoek naar een nieuw project....
Ik heb deze knoeperd van een bol nog liggen, waar ik graag iets van wil maken. De poncho die je er van 'hoort' te maken komt niet mooi uit qua kleurverloop, omdat er wat lussen en knopen in de bol hebben gezeten. Ik zit te denken aan een wat grover omslagdoek of sjaal, maar ben er nog niet helemaal uit wat ik wil. Heeft er iemand nog een leuk idee?

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_137204819
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:57 schreef SpaceInvaders het volgende:
En blabbel ook!
Ik zag vandaag een hele lading liggen, misschien zijn ze weer binnen?
pi_137764046
dicht! :)
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')