quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:19 schreef MissN het volgende:
Wat betekend naalden oppersen eigenlijk? Ik moet n paar naalden in n andere kleur breien en die oppersen dan de col aan de poncho naaien en dan de overige naalden in de andere kleur uithalen.
Als je die naalden in een andere kleur gebreid hebt, leg je wat je gebreid hebt op de strijkplank, natte theedoek erop en dan even voorzichtig strijken. Zo interpreteer ik het.Gewoon even persen en dan aan de col naaien.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:19 schreef MissN het volgende:
Wat betekend naalden oppersen eigenlijk? Ik moet n paar naalden in n andere kleur breien en die oppersen dan de col aan de poncho naaien en dan de overige naalden in de andere kleur uithalen.
Ik heb het topic over de mystery knit door zitten lezen en het ziet er hartstikke leuk uit. Grappig dat de 2 varianten er nu (nog) zo verschillend uitzien! Ik ben echt heel benieuwd naar hoe je shawl gaat worden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik denk het wel, de eerste tweed aanwijzingen waar je uit kan kiezen zijn heeeel verschillend, maar de volgende twee keuzes kunnen aan allebei verder gebreid worden. Ben heel benieuwd en ik twijfel steeds aan mijn keuze.
Patroon 1b is een soort halve cirkel met een beetje lace erin, dat is de veilige keuze en die wordt denk Ik symmetrisch.
Patroon 1b is aparter, die heb ik gekozen. Ik brei nu een soort vliegervorm, met yarn overs aan de zijkant die een soort lusjes vormen. Aan t einde pak je die 78 lusjes op aan de zijkant en dat is denk Ik de start van een asymmetrische shawl. Vind t spannend!
Hier, als je nog es een opdracht uit moet delen, voor volgend jaar ofzoquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:32 schreef Iwanius het volgende:
Morgen allemaal. Gezien het weer heb ik nog weinig plezier gehad van mijn pas gebreide trui.
Hopelijk komt daar snel verandering in.
dankje <3quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:32 schreef Angelof9 het volgende:
Geblokt op de bank!Geweldig.
Ik vind hem erg mooi!
ik heb veel last van complete arm en hand. meestal doe ik meerdere kleine beetjes (bv 2 pennen) en neem even rust. en voordat ik het weet heb ik meer gebreid dan ik vooraf dacht (maar nog lang niet genoegquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:48 schreef blabbel6 het volgende:
Wat een goed idee om op deze manier te blocken!
Mooie shawl! Zo op de foto zie ik het kleurverschil niet hoor.
Ik ben begonnen aan de Dream Stripes. uiteindelijk heb ik voor grijs en roomwit gekozen, i.p.v. grijs met zwart. Ik ben er zelf weg van. Ik vind het zo mooi! Heel rustig. Over het algemeen kies ik meer voor sterke kleuren, maar dit is ook mooi.
Wel balen dat ik nog last heb van de spier in mijn onderarm.![]()
Is dat een kwestie van geduld hebben en vooral niks doen of kan in beweging helpen en moet ik juist af en toe een stukje breien? (ik wil natuurlijk het laatste bevestigd zien)
hij is mooi (ook icm de kleur van de bank)quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:53 schreef mignonne het volgende:
Zo, stukje aan oma's sjaal gemaakt. Hopelijk is ie nu wel groot genoeg.![]()
De laatste twee bollen zijn van een ander verfbad, omdat ik de bollen in mei/juni '13 al besteld had en de 2 laatste bolle pas in nov./dec.bijbesteld. Gelukkig valt het niet heel erg op.
[ afbeelding ]
Het is in het echt gelukkig ook nauwelijks te zien. De oude bollen zijn net een tikje groeniger dan de nieuwe, die zijn ietsje meer blauwig. Maar ik vind het zelf nauwelijks opvallen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:48 schreef blabbel6 het volgende:
Wat een goed idee om op deze manier te blocken!
Mooie shawl! Zo op de foto zie ik het kleurverschil niet hoor.
Ik ben begonnen aan de Dream Stripes. uiteindelijk heb ik voor grijs en roomwit gekozen, i.p.v. grijs met zwart. Ik ben er zelf weg van. Ik vind het zo mooi! Heel rustig. Over het algemeen kies ik meer voor sterke kleuren, maar dit is ook mooi.
Is dat een kwestie van geduld hebben en vooral niks doen of kan in beweging helpen en moet ik juist af en toe een stukje breien? (ik wil natuurlijk het laatste bevestigd zien)
Ik probeer meestal ANDERS te bewegen, maar wel te bewegen. Als je niks doet met die arm wordt het alleen maar stijf. Je kunt wat oefeningen opzoeken op het internet die de pijnlijke plekken aanpakken. Wat voorzichtige spieroefeningen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:48 schreef blabbel6 het volgende:
mooi!quote:Op maandag 20 januari 2014 21:04 schreef MissN het volgende:
Joepiee mn poncho is af!!! Ik had er in het begin een hard hoofd in dat het zou gaan lukken maar uiteindelijk viel het reuze mee(trots op mezelf!)
[ afbeelding ]
Wat een leuke poncho! Ik kan je wel helpen met het patroon. Het is niet zo'n heel lastige poncho.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:35 schreef Muck het volgende:
Wat een prachtige dingen zijn er weer gemaakt
Mijn trui is biiiiijna af inmiddels, nog vier pennen aan de kraag en dan nog een mouw eraan, dan issie af
Van een vriendin heb ik de vraag gekregen of ik een poncho kan maken die op deze lijkt:
[ afbeelding ]
Nu ben ik al even aan het zoeken op Ravelry en andere sites, maar ik heb nog niet echt iets naar mijn zin gevonden... heeft één van jullie misschien een patroon waar ik iets mee kan?
Ik draag het als jas of als ik het binnen erg koud heb. Als jas doe ik er wel een extra warm vest onder meestal. Ik houd niet van rijden met jas aan een dan is een poncho ideaal voor ritjes naar de winkel en werk enzo. Enige wat ik dan buiten loop is van en naar de auto en de winkel/school.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:23 schreef blabbel6 het volgende:
Ik bedenk opeens: van zo'n pakket Aldi-wol zou ik ook een poncho kunnen breien. Die eerste van Angel lijkt me goed te doen. Maar hoe/wanneer draag je een poncho? Als een (winter)trui over een shirt met lange mouwen? Soms zie ik mensen buiten met een poncho, dat lijkt me nogal koud eigenlijk. Kortom: ik vind het leuk maar weet niet wat ik ermee moet. Hoe doen jullie dat?
Als extra over je winterjas als het superkoud is. Niet dat dat dit jaar gaat gebeuren denk ikquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:23 schreef blabbel6 het volgende:
Ik bedenk opeens: van zo'n pakket Aldi-wol zou ik ook een poncho kunnen breien. Die eerste van Angel lijkt me goed te doen. Maar hoe/wanneer draag je een poncho? Als een (winter)trui over een shirt met lange mouwen? Soms zie ik mensen buiten met een poncho, dat lijkt me nogal koud eigenlijk. Kortom: ik vind het leuk maar weet niet wat ik ermee moet. Hoe doen jullie dat?
effen roze merino extra fine.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:56 schreef miss_sly het volgende:
mignonne, welke wol heb je nou voor je shirt?
Haha, ja, herkenbaarquote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
effen roze merino extra fine.
Ik maak eerst maar wat op voordat ik weer nieuwe haalB. krijgt een rolberoerte anders.
Ja vond ik ook leuk, het is gemaakt met zo'n zelfstrepende wol. In die ravelrypagina staat welke wol gebruikt is, als je googlet kom je ze tegen, best wel mooie kleur-combi's zitten erbij <3quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ja, herkenbaarHoewel ik het nu nog kan laten verdwijnen in de bende die overal in het te kleine huis heerst
Ik vond het streepjeseffect van dit shirtje zo leuk, maar het is een gemeleerde draad, he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |