Dat zijn echt leuke patronen, welke? Ik heb van haar een gratis patroon, ik wil dat eens proberen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:48 schreef trui het volgende:
Ik heb ook een paar sokkenpatronen gekocht (van Stone Knits). Die bevatten wel ingebreide patroontjes, dus waarschijnlijk te hoog gegrepen voor een beginner. Misschien ga ik eerst wel een wat simpeler tutorial volgen, maar ik heb in elk geval wat materialen besteld, daar zat ik al steeds tegenaan te hikken.
Vond 't nog best lastig bepalen wat dan handiger is, rondbreinaalden of van die kleine sokkennaaldjes. Ik koos voor rondbreinaalden, maar moest daarna nog weer kiezen welke lengte dan handig is. Dus ik heb nu maar voor 80cm gekozen en ga dan voor het werken met zo'n 'magic loop' maar misschien krijg ik daar nog spijt van. Geen idee.
Ik weet even niet meer hoe beginner je bent, maar het heeft allemaal z'n voor en nadelen qua naalden.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:48 schreef trui het volgende:
Ik heb ook een paar sokkenpatronen gekocht (van Stone Knits). Die bevatten wel ingebreide patroontjes, dus waarschijnlijk te hoog gegrepen voor een beginner. Misschien ga ik eerst wel een wat simpeler tutorial volgen, maar ik heb in elk geval wat materialen besteld, daar zat ik al steeds tegenaan te hikken.
Vond 't nog best lastig bepalen wat dan handiger is, rondbreinaalden of van die kleine sokkennaaldjes. Ik koos voor rondbreinaalden, maar moest daarna nog weer kiezen welke lengte dan handig is. Dus ik heb nu maar voor 80cm gekozen en ga dan voor het werken met zo'n 'magic loop' maar misschien krijg ik daar nog spijt van. Geen idee.
Twee patronen met klaproosjes en twee met zonnebloemen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:15 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Dat zijn echt leuke patronen, welke? Ik heb van haar een gratis patroon, ik wil dat eens proberen.
Over welke naalden voor rondbreien: ik vond magic loop dus niet fijn, ik houd het bij DPN voor nu. Misschien later nog eens proberen! Ik hoop dat jij hiermee succesvoller bent
Dat is ook een manier inderdaad, of een naaldmaat groter, of ladderback jacquard (ik geloof dat het zo heet, ik heb dat nooit geprobeerd).quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 14:40 schreef trui het volgende:
Cheviche, ik had ook nog als tip gelezen om ze binnenstebuiten te breien, ter voorkoming van te strakke lusjes.
Ik weet niet voor welke naalddikte je garen is, maar drops/garnstudio heeft veel patronen erop staan voor hun linnen/katoen garen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 07:55 schreef spellie38 het volgende:
Voor zomerbrei zit ik op katoen-linnen mix, puur wol wordt te warm. Iemand een patroon dat niet maanden duurt?
Ah mr. Knitbear! Skill masteredquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 12:53 schreef trui het volgende:
Dankzij deze video kan ik nu in elk geval een sokkenboordje in 't rond breien, woohoo!
Wat jammer, inderdaad! Maar: passen ze allebei? Voeten zijn vaak ook niet even grootquote:Op maandag 31 augustus 2026 15:47 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze zijn na anderhalf jaar ook eindelijk af. Alleen is de tweede wel wat langer en breder lijkt het... Misschien toch een verkeerde maat breinaald gebruikt. Het nummer was er half af en ik dacht dat het klopte maar de naald voelde wel dikker en nu een langere/bredere sok... Dat haalt wel het plezier uit het breien![]()
Dat krijg je er van als je het zo lang laat liggen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |